Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

UPS total uansvarlighed

Af Guru Mr. WoLF | 11-08-2022 14:58 | 1902 visninger | 13 svar, hop til seneste
UPS total uansvarlighed, har i oplevet det samme? De sidste 2 pakker jeg har fået med UPS over 2 måneder, en lille let pakke til 25k og den anden til 5.5k er bare blevet lagt ved døren i opgangen uden nogen ringer på, i opgangen går der omkring 20 forskellige mennesker forbi der pakken ligger og pakken kan ses ude fra gaden af med en ulåst glasdør. Afskriver de ansvaret så snart pakken er lagt?
--
#1
the688
Guru
11-08-2022 15:15

Rapporter til Admin
Det er fuldstændigt afhængig af afsenderens "produkt" (aftale) Du har ikke modtaget pakken før du har signeret for den - så i princippet ku' du sælge indholdet på DBA, og sige at du aldrig har modtaget noget. (kilde : har lavet logistik og transport i 25 år, og ved en del om fragtføreransvar)
--
"ORK SATME!"
#2
Mazies
Supporter
11-08-2022 15:48

Rapporter til Admin
Som #1 skriver, så afhænger det af aftalen som afsenderen har med transportøren. Jeg er ikke sikker på hvordan jura'en er mellem webshop og kunde, men flere transportører fraskriver sig ansvar når godset er leveret, hvilket de jf. deres betingelser også betegner "Sat foran hoveddøren" som værende leveret. Så når man f.eks. modtager en SMS at DAO har sat pakken foran hoveddøren, så kan man ikke længere komme efter DAO. Men jeg er som sagt i tvivl om en webshop rent faktisk bare kan sælge dig transportørens produkt, så du hænger på f.eks. DAOs betingelser når du vælger dem som leverandør.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#3
the688
Guru
11-08-2022 15:52

Rapporter til Admin
#2 - du kan vel altid bede om et kvitteret fragtbrev/Proof-of-Delivery. Det kan så godt være at transportøren har et billede af din fordør, midt på Strøget, hvor pakken står op ad en låst dør klokken 4 om morgenen... Hvis det er de betingelser som diverse webshops "skubber videre" ud til deres kunder, så er der godt nok et stort emne, som ingen nogensinde har talt om. Also, hva' fa'en ved du egentlig om det emne? :D
--
"ORK SATME!"
#4
Mazies
Supporter
11-08-2022 15:58

Rapporter til Admin
#3 Flere transportører som UPS/GLS/DAO osv. har lavet betingelser, som deres kunder accepterer, hvor de fraskriver sig ansvar så snart pakken er leveret. Og de definerer yderligere hvad der betegnes som "leveret". Derfor har deres kunde ikke krav på en POD i form af underskrift. Jeg er dog som nævnt i tvivl om diverse webshops bare kan gøre disse betingelser gældende over for deres kunder. De kan vel bare tilføje en reference til dem i deres egne betingelser som man siger ok til når man bestiller, men om den holder rent juridisk ved jeg ikke. Sakset fra DAOs betingelser: 8.1 dao er ansvarlig for pakken fra denne er modtaget i en daoSHOP (fra første scanning eller manuel kvittering) eller afhentet på afsenders adresse (fra første scanning), og til pakken er leveret jf. pkt. 2.4, eller indtil dao berettiget afbryder distributionen. 2.4 dao betragter pakken som korrekt leveret, når pakken er afleveret i postkassen, ved modtagers hoveddør eller udleveret fra en daoSHOP.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
--
Sidst redigeret 11-08-2022 15:59
#5
the688
Guru
11-08-2022 16:02

Rapporter til Admin
#4 - det kunne være sjovt at få en principsag. At de frit kan fortolke hvad "leveret" måtte være - det kunne lige så vel være "smidt på torvet under lygtepælen" i deres formulering - sætter nogle meget interessante spørgsmål om netop det her med hvornår-nogen-har-fået-noget-overdraget. En ting er en aftalt ModtagerFlex løsning - og selvom der er markant forskel på "under tæppet inde i redskabsskuret bag garagen" og så "foran opgangen" - så er det juridisk set ikke forskelligt, som jeg ser det.
--
"ORK SATME!"
#6
Dragonheart
Guru
11-08-2022 16:12

Rapporter til Admin
Har flere gange æret ude fat forsendelsen er blvet hapset ved en hoveddør(UPS og DAO). Men de har været sendt fra forretning så der har forretningen blot sendt en ny. Når det kommer til fragt mellem to private med DAO så har jeg ingen erfaring mht at ting sættes ved hoveddøren. Kunne være interessant med en principsag. Da det jo ikke altid er helt tydeligt hvilke betingelser man accepterer når man vælger fragtmetode.
--
#7
varkila
Bruger
11-08-2022 16:21

Rapporter til Admin
Her får jeg bare en besked at de har prøvet og levere. Men der var ingen hjemme. Så kan jeg ellers bruge 30-40 min på at køre ud og hente min pakke og køre hjem igen. Når jeg så har klaget har jeg den ene gang bare fået beskeden "hvordan tror du vi kan levere alle de pakker vi har. Så kan vi jo ikke køre rundt til alle kunder." Så spurgte jeg hvor jeg skulle sende regningen hen for den tid jeg nu sku spilde på at gøre deres arbejde. De blev pænt sure. Men så skulle de måske lade være med at skrive at de har været forbi og der ikke var nogle hjemme. Så skulle de skrive "vi er nogle dovne hunde der ikke gider komme forbi med pakken som vi skal. Spild din egen tid på det"
--
#8
the688
Guru
12-08-2022 08:09

Rapporter til Admin
Hvis jeg køber noget der koster mere end småpenge, ville jeg aldrig bruge DAO. Jeg får diverse skægprodukter i ny og næ - det går nok, det er 200 kroner - men jeg ville aldrig bruge en webshop der kun tilbød DAO, hvis jeg skulle købe noget vigtigt. Men det er de færreste der er opmærksomme på det, og tænker over det. Og det er nok et problem.
--
"ORK SATME!"
#9
Comicsdk
Junior Nørd
12-08-2022 08:30

Rapporter til Admin
Det er lidt i familie med Power-tråden. "De f*ckede det op første gang. Så prøvede jeg dem igen. Så f*ckede de det op en gang til. Da jeg prøvede tredje gang, f*ckede de det også op. Næste gang tror jeg at jeg vil overveje at handle et andet sted" Men det er surt hvis man ikke kan vælge pakkeboks. Det er ikke lykkedes mig at gå forgæves efter en forsendelse til pakkeboks endnu. syv9tretten.
--
#10
Dac
Elitebruger
12-08-2022 09:37

Rapporter til Admin
Nu ved jeg ikke om det fordi jeg har modtaget pakke til/fra firma, og der gælder andre betingelser, men de sidste to gange jeg har fået leveret noget fra UPS skulle jeg tage imod den personligt
--
#11
Mion
Maxi Nørd
12-08-2022 09:42

Rapporter til Admin
vi havde også en rimelig dyr UPS leverance, og plejer at have tillid til UPS.. De skriver hvad de skal gøre med pakken, og jeg ringer og siger at vi IKKE er hjemme, så om de ikke kan tage den med på depot. og det aftaler vi.. Så 3 timer senere, da vi står 100km så smider de en værdipakke DIREKTE på fortrappen, der er en carport og en bagdør, men lige foran det hele kan vi se på RING.. og vi ringer, venter i kø, og de siger de vil kører tilbage og hente pakken, men det sker aldrig, og bagefter får vi af vide, at vognen var så langt væk at det ikke kunne betale sig. så vi måtte RINGE til en ven, få dem til at hente pakken og skjule den i carporten.. Jeg synes simpelthen det var uforsvarligt, og det var en 4500krs pakke. det der går galt for mig, er at de ikke selv gør hvad de lover. og er da sikker på det er en RISK vurdering, på om der sker noget.. men der var skyer, det kunne regne.. Men det er ikke en UPS ting, Postnord GLS er også nogle røvere til tiden med henblik på dette. og det er slemt ved udlands pakker, for får sjældent lov til at vælge at de skal leveres hos vores købmand, hvilket gør jeg er sikker på pakken er sikker.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#12
Mr. WoLF
Guru
12-08-2022 11:11

Rapporter til Admin
UPS er åbenbart fyldt med problemstillinger. Man skal virkelig være opmærksom når man har en pakke hos dem https://dk.trustpilot.com[...]
--
#13
ReZel
Supporter Aspirant
13-08-2022 10:16

Rapporter til Admin
Ved ikke hvor meget indflydelse det har på UPS i Danmark men det er jo et amerikansk firma og det går rigtigt dårligt for dem over i USA efter de lavede et epic f..kup og har mistet kunder i tonsvis
--

Opret svar til indlægget: UPS total uansvarlighed

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning