Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Ny bil (el)

Af Gæst rithy | 06-08-2022 03:04 | 2256 visninger | 62 svar, hop til seneste
Hejsa allesammen, ved at nogle af jer har rimelig forstand på el biler, står nemlig i den situation at jeg snart skal købe ny bil ( 2 valg Polestar 2 med 408hk 4wd eller en Tesla 3 4wd 496 hk) er dog kommet i tvivl vedr tesla, da jeg har læst man kan "opgradere" bilen, Er disse opgradering permanente eller betaler man løbene en subs?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
ReneWagner
Semi Supporter
06-08-2022 07:49

Rapporter til Admin
Polestar toppet mht fejl ved sidste anmeldelse jeg læste
--
Ryzen 5 3600x - GTX1080 TI STrix 11gb - 32gb Ram
#2
Rithty
Gæst
06-08-2022 08:20

Rapporter til Admin
Til jer med tesla, har i 4wd eller 2rwd? Og hvor mange hk? Skal bruges til træk af tregler med Max 750 kg.tænker en 21 model
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
sder
Bruger
06-08-2022 08:42

Rapporter til Admin
Kig evt på en kia ev6? Træk op til 1800kg
--
#4
polle68
Megabruger
06-08-2022 08:57

Rapporter til Admin
Gå efter en der køre langt på en opladning. Tror man straffer sig selv ved at købe en med lav km pr opladning når den skal sælges.
--
Hellere fem ryk i banditten, end fem banditter på ryggen
#5
Bender82
Supporter
06-08-2022 09:04

Rapporter til Admin
#1 Wauw sikke en beskrivelse, hvad for nogen fejl ? Er det bilen der fejler eller software ? Software bliver da rettet…
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i
#6
Bender82
Supporter
06-08-2022 09:11

Rapporter til Admin
Det eneste jeg ikke kan lide ved polestar 2 er midter konsol fylder meget, husk den er bygget af en benzin bil, så det nok ikke det bedste valg, det samme med 4x4 koster en del i dæk, jeg fortrækker baghjulstræk, og polestar 2 fås kun som forhjulstræk eller 4x4. så jeg vil nok købe Tesla baghjulstræk, men jeg hader deres system med alt i en skærm, det kan laves laves om, det bare koster bare lige 800 dollars..
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i
#7
Ronson
HOL Moderator
06-08-2022 09:19

Rapporter til Admin
Alle opgraderinger du køber i dag er permanente (så længe du ejer bilen). Dermed ikke sagt de ikke kan fjerne ting, f.eks. har de pga. EU lige fjernet at bilen selv må skifte vognbane ved til/frakørsel på motorvej, men selve funktionen (EAP-pakken) er en engangsbetaling. Den eneste abonnementsløsning jeg kender til er premium connectivity, 99 kroner per måned. Har læst at standard connectivity forsvinder efter 8 år og så skal man formentlig betale bare for at kunne bruge navigation. Elon Måske har snakket om FSD på abonnement i flere år nu men der er ikke sket det store endnu. Men FSD er til grin uden for USA så forhåbentlig ikke noget folk i danmark køber alligevel.
--
Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...] Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...]
#8
Bender82
Supporter
06-08-2022 09:24

Rapporter til Admin
Polestar 2 kan tunes for 7500 kr også har den 476 hk og den er lækker jeg har selv prøvet den, men skulle jeg have den skulle det være 4x4 for jeg gider ikke forhjulstræk
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i
#9
Mattii
Ultra Nørd
06-08-2022 09:42

Rapporter til Admin
Nu har jeg selv en Tesla så jeg er måske en anelse farvet. Jeg har dog prøvet polestar 2 af flere omgange. (Dvs prøvet dem men ikke levet med en). Jeg synes midterkonsollen i polestar to er irriterende. Så irriterende at jeg faktisk alene af den grund ville vælge bilen fra… Personligt synes jeg også deres software er lidt bagud ifht Tesla. Men det kan de selvfølgelig komme efter. når du kommer op i de hestekræfter, tror jeg ærligt talt ikke at du lægger mærke til forskellen.. den polestar jeg prøvede havde +100 heste mere end min Tesla, men bilerne kører ret ens - begge har rigeligt med heste og også ret komfortable. Jeg ville nok anbefale at du booker tid til at prøve begge biler - gerne flere gange og samtidigt se en masse reviews osv på YouTube. Og så vælg den DU synes er fedest. Der er dog bestemt også ting ved min model 3 der er hamrende irriterende…. Særligt bagagerummet. Næste bil jeg skal have bliver nok en model Y
--

--
Sidst redigeret 06-08-2022 09:48
#10
Rithy
Gæst
06-08-2022 13:20

Rapporter til Admin
Som sagt nogle krav til bilen er rækkevide, samt træk på bilen. Polestar er prøvet dog er midterkonsollen et problem for mint ene knæ.... Har aldrig brudt mig om tesla indtil jegh prøvede en 4 wd med 498 hk, og den var vild... Tror dog jeg ville gå efter 2rwd med, skulle bare lige vide angående mods osv.. Takker for oplysningen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Martin Lohse
Supporter Aspirant
06-08-2022 13:26

Rapporter til Admin
#10 Du skal prøve bilerne flere gange - hold øje med komforten. Polestar 2 skulle være ret hård i undervognen.
--
#12
Rithy
Gæst
06-08-2022 13:28

Rapporter til Admin
har prøvet polestar 1 gang, resten et par gange og er sikker angående teslaen, mit store spørgsmål var angående opgraderinger.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Thomas
BOFH
06-08-2022 13:32

Rapporter til Admin
Som andre er jeg farvet af at jeg i forvejen ejer en Model 3 men jeg har prøvekørt en Polestar 2 med performance pakken. Performance mellem de 2 biler er meget lige men jeg synes min Model 3 virker mere rå i accelerationen, så den giver en følelse af at være hurtigere. Synes også at Model 3 kører mere direkte og virker mere solidt plantet på vejen, jeg tror klart at model 3 vil være sjovere på en snoet vej. Men omvendt så virkede Polestar 2 lidt mere komfortabel og vil nok ikke være så hård over ujævnheder i vejen som Model 3. Hvis det er Maksimal ydelse du går efter så kan du for 13.600 kr ekstra købe performance boost til Model 3. Den skærer 0,5 sekund af 0-100 tiden Jeg har ikke selv prøvet den, men når man er nede i de tider så føles 0,5 sekund mindre som en stor opgradering. Polestar vinder på den anden side kun 0,3 sekund på performance opgraderingen og kommer ned på det Model 3 LR har som standard. Men man får en masse hardware med, bedre bremser, større hjul og en række andre detaljer. Som flere andre skriver, så synes jeg også midterkonsollen er meget stor. Jeg kan godt lide at trække benene op mod sædet når jeg kører længere stræk. I polestar er der ikke plads til mit ben på højre side af rattet. Hvis jeg skulle have ny bil lige nu ville jeg vælge Model 3 igen i den prisklasse.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#14
ReneWagner
Semi Supporter
06-08-2022 15:17

Rapporter til Admin
5# https://www.inputmag.dk[...]
--
Ryzen 5 3600x - GTX1080 TI STrix 11gb - 32gb Ram
#15
Rithy
Gæst
06-08-2022 15:36

Rapporter til Admin
Så er den beslutte, det bliver Tesla med rwd (325hk) skal sættes træk på. nogen forskel på 20/21 model?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Martin Lohse
Supporter Aspirant
06-08-2022 15:37

Rapporter til Admin
#14 Som jeg læser det, så indeholder den både mekaniske og softwaremæssige fejl. Softwaremæssige fejl skulle være overrepræsenteret ifølge artiklen.
--
#17
Martin Lohse
Supporter Aspirant
06-08-2022 15:38

Rapporter til Admin
#15 Nap 21 modellen - der skulle være klar forbedring ift. støjniveau. Jeg har dog ikke prøvet en Tesla.
--
Sidst redigeret 06-08-2022 15:38
#18
ReneWagner
Semi Supporter
06-08-2022 18:45

Rapporter til Admin
16# ja, tænker det er være at tage med i overvejelsen, jeg er selv stor fan af Polestar så jeg håber de strammer lidt op på dem :)
--
Ryzen 5 3600x - GTX1080 TI STrix 11gb - 32gb Ram
#19
Mattii
Ultra Nørd
06-08-2022 18:52

Rapporter til Admin
#15 Hvorfor ikke 4wd?
--
#20
I. Karen
Gæst
06-08-2022 19:03

Rapporter til Admin
Jeg har netop købt en Tesla Model 3 Long Range, men har også prøvet Polestar 2 Long Range Dual Motor. Jeg valgte Teslaen, fordi den står til at kunne køre mere end 100 kilometer længere på en opladning. Kan lade hurtigere op og den kører længere pr kilowatt time. Derudover synes jeg, det er fedt med indbygget dashcam i Teslaen. Automatisk parallelparkering fåes ikke til Polestar, men kan tilkøbes i Teslaen med EAP-Pakken til lige knap 30.000 kr. Du skal være opmærksom på, at Model 3 fik et teknisk facelift i 2020. Her blev der introduceret bl.a. varmepumpe, elektrisk bagklap og forreste sideruder med to lag glas for mindre støj. Varmepumpen skulle give bedre rækkevidde om vinteren.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Bender82
Supporter
06-08-2022 19:32

Rapporter til Admin
Hvis jeg skulle have en Tesla model 3, så skulle jeg have en skærm mere på https://www.torque-alliance.com[...] https://www.youtube.com[...] Video
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i
--
Sidst redigeret 06-08-2022 19:33
#22
aresONE
Semi Supporter
06-08-2022 20:05

Rapporter til Admin
Alternativt kig på en BMW i4. Jeg skal afhente min i næste uge. Jeg skifter fra en Ioniq5. Jeg prøvekørte også en Tesla 3 og Polestar 2. Polestar2 var egentligt lækker nok - føler bare at alt spiller bedre i i4'eren, og så er det bare en ren køremaskine der passer fint til alle de kilometer jeg kører. Jeg kunne slet ikke lide TM3'eren. Flad fornemmelse at køre i.
--
10700KF & Noctua D15 Chromax Black, ASrock Z590 Steel Legend; 2x8GB 3200 CL15; ASUS TUF OC 3070; Corsair Rm850x; Fractal Meshify C
--
Sidst redigeret 06-08-2022 20:05
#23
Rithty
Gæst
06-08-2022 20:44

Rapporter til Admin
synes BMW er i en anden prisklasse, vi snakker ca 150k mere.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Rithy
Gæst
06-08-2022 21:05

Rapporter til Admin
Angående forbedreinger, så troede jeg det var i 21 model og ikke i 20 modellerne
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#25
sn00p
Mega Supporter
07-08-2022 01:37

Rapporter til Admin
#21 Nu kender jeg dig ikke, men tror ikke på dig. Jeg havde også set en masse videoer inden jeg fik min 3'er leveret. Jeg troede også jeg kom til at mangle det "normale" instrumentbord. Efter jeg har fået min 3'er, så er instrumentbordet bestemt ikke et ønske mere. Der er så meget bedre udsyn af forruden, og km/t kan jeg alligevel aflæse et par centimeter fra rattet. Præcis som hvis der var et normalt instrumentbord. Jeg har også prøvet Polestar 2 og I4. Begge biler, for mig, falder igennem på udsyn ift min M3.
--
#26
Rithy
Gæst
07-08-2022 04:50

Rapporter til Admin
Grunden til at den ikke skal være 4wd er egentlig mere unødvændige kræfter, sikkert sjovt i starten men en mere pris på i hvertfald 50 kilo kontra 2rwd, synes jeg ikke er værd, udover dette kan du ikke køre stærker end 130 på motorvej, Regner dog med at købe en brugt 21/22 model.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
Bender82
Supporter
07-08-2022 07:41

Rapporter til Admin
#25 det jeg sagde, det der var min egen holdning til model 3, jeg vil have speedometer ved rattet
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i
#28
TankBrutalis
Ultra Supporter
07-08-2022 08:26

Rapporter til Admin
#1+14 check lige den igen hvad der gælder som fejl, i den andmeldelser er polestar faktisk en af de laveste med fejl på selve bilen! Alle fejler tæller inklusiv i Google operativ systemet i skærmen, hvilket var næsten alle de fejl der var i den statistik som er fixet :) og ja det stadig den bil der måtte melde flest fejl pr bil, men som ovennævnt er det specifikt ikke reklamation fejl og fejl i selve bilen der ligger de utroligt lavt i defekte dele, de er specifikt software som eftersigende er løst
--
Sidst redigeret 07-08-2022 08:31
#29
Thomas
BOFH
07-08-2022 12:07

Rapporter til Admin
#15>>Du skal være opmærksom på at man ikke kan eftermontere træk på en Tesla. Så du skal købe en der har det monteret allerede. Hvad angår valget af LR eller SR+ så afhænger det jo meget af præferencer og behov hvilken man vælger. LR giver jo udover de flere kræfter også et 20 KWh større batteri hvilket ca svarer til 100 km ekstra på en opladning. Derudover så er feks varme i bagsæderne standard, bedre lydanlæg, hurtigere lynladning og så vidt jeg husker en række andre småting. Lige for tiden er jeg ret glad for de ekstra 20 KWh for selvom jeg ikke kører så langt mere, så betyder det at jeg bedre kan lade når strømmen er billig. Jeg kan faktisk køre på arbejde en uge hvis jeg lader billigt i weekenden (jeg kører 64 km om dagen på landevej). #17>>Det er også hvad jeg hører. For hvis der var en ting jeg gerne ville kunne ændre på min bil var det vindstøjen fra forruderne. #21>>Det er faktisk utroligt hurtigt man vænner sig til at lige kigge 30 cm mod højre for at finde farten. Jeg vil faktisk gå så langt at jeg nok ville pille sådan et ekstra display ud af bilen hvis jeg købte en brugt med det monteret. Men jeg forstår til gengæld ikke hvorfor ikke tilbyder Heads up display. Det havde jeg gerne betalt ekstra for. #22>>Jeg har ikke selv prøvekørt I4 men jeg synes at kabinen virker rigtigt fed, desværre skal man så leve med bæver tænderne på fronten :-) Men jeg synes det er fedt at der efterhånden er kommet så mange modeller at man har noget at vælge imellem, for biler har jo også meget med personlige præferencer at gøre. Men noget af et skifte at gå fra Ionic 5 til en lav BMW. #23>>Ja BMW I4 starter ved 500.000 og så skal man nok bruge mindst 50.000-100.000 på ekstraudstyr for at få det man vil have. Men sådan har BMW jo altid været.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#30
MyrKnof
Supporter
07-08-2022 13:45

Rapporter til Admin
#25, godt udsyn, lige indtil man til se noget i bakspejlet :D #27 På de billeder ser det ud som om du ikke kan se det display alligevel fordi det sidder for lavt. Og nej, du kommer ikke til at mangle den som du tror. Den er 100% unødvendig.
--
#31
Bender82
Supporter
07-08-2022 14:40

Rapporter til Admin
#30 okay :-) men jeg synes bare det pænt og passer godt ind, det ligner lidt Tesla S
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i
#32
Mion
Maxi Nørd
07-08-2022 14:49

Rapporter til Admin
lige en kommentar til SR+ som er den nye standard range vs en LR som Thomas snakker om.. korrekt mange af tingene, men den nye SR+ har en ny batteritype, der gør den helst skal være 100% ladt, så din bil står reelt med samme range som din LR står med normalt i garagen. Jeg er ikke Tesla fan, men generelt pga. kvaliteten, og det elendige integrationer af f.eks. adaptiv fartpilot, og regnsensor, nedblændelige spejle, alt virker bare "2 rangs" i forhold til de andre biler jeg har haft med samme systemer, men nok kvaliteten der har ramt mig hårdest. Trailerkrogen er også træls, fordi du skal pille et panel af for at kunne monteret den, strømudtaget sidder besværligt. Bilen er dog en glæde på langvejs ture, kørte 3800km i europa i ferien, motorvej / landevej / bjerge, normal tempi også en højhastigheds tur på en ladning i Tyskland, jeg kørte 159watt/km over de 3800km så ca 490km pr fuld ladning, det er ikke slemt, og Tesla´s ladenetværk er genialt.. er personligt efter 1 år af utallige besøg nu også kun nede på 2 problemer af de UTALLIGE min har haft, skal have en helt ny bagrude, pga. eltrådene aldrig har virket (ruden har ikke revne) skal have dem til at fikse kompressor og blæser, da det larmer EKSTREMT under ladning, og kompressor vibrere hele tiden, kan mærkes i rattet. sidste besøg var 2 nye forlygter, ny motor til bagklap (var død) bilen er 1 år har kørt 32000km.. ikke fan, men kunne godt finde på at bytte den til en Model S den faceliftede, for desværre er tesla de eneste som har gjort det let at være elbils ejer når man kører lange ture.. Nøj hvor er det rart ikke at skulle have 10 forskellige lade kort, 10 apps .. det kører bare.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#33
Rithty
Gæst
07-08-2022 14:55

Rapporter til Admin
#32 det lyder vildt, man får næsten lyst til ikke at købe den... står heller ikke akut og mangler men indenfor Ca 6mdr.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
StarF
Nørd
07-08-2022 16:28

Rapporter til Admin
Som ny ejer af Model Y, som tog den til Italien efter jeg havde haft den i en uge. Kan jeg sige at teslas største fordel er supercharger netværket og den del med bilen automatisk begynder at varme batterorrt på vej til en ladning, at man i nav ser alle sine lade stop fra start af, at man automatisk får ændret ruten hvis der er for travlt på den lader du er sat til, og ladning bare er kør ind sæt lade stil i og vent. Ikke noget med at rode med apps. Vores route på vej hjem fra Italien blev vi automatisk flyttet til andre lade stationer en 3 gange, hvilke betød vi aldrig sad i kø. Bilen er ikke perfekt, og ting som skilte genkendelse og det automatiske lys mangler lidt. Samt de må gerne få lavet så deres matrix lys virker som intiligent køre lys. Nå ja så er lyd anlægget kanont Husk afgiften stiger efter nytår
--
Shine on you crazy diamond! http://www.evilsun.dk[...]
#35
Martin Lohse
Supporter Aspirant
07-08-2022 16:34

Rapporter til Admin
Jeg har Mach-E - måske skal du lige give den et kig. Den er ikke perfekt, da de også har nogle udfordringer. Senest er det en kontakt, som åbenbart kan sætte sig fast - ikke alle biler skulle være ramt.
--
#36
StarF
Nørd
07-08-2022 16:37

Rapporter til Admin
Nå ja et par ting mere. Den model y jeg test kørte var virkelig dårlig samlet. Den knirkede når man kørte undervognen var meget hård. Den jeg har modtaget for lidt over en måned siden er der ingen knirke lyde når man køre, undervognen er mere behslog og generelt føles samle kvaliteten god. Denne er fra Kina og er købt som sprit ny. Fra dk til Italien har vi brugt 159w pr km. Og vi kørte efter fart grænserne og 145 - 150 de steder med fri fart. Lade pauserne hver 3-4 time passede os fint da man lige kunne tisse, børne kunne tisse of man kunne få mad. Generaler endte vi altid med at lade længere tid end bilen havde sat af pga børne lige legede, spiste eller andet. Så på langtur fungere sådan en tesla sku godt. Hvis de lige fik styr på dk skilte genkendelse og tilføjet intiligent matrix lys (den har hw til det og rygter siger det kommer til vinter) så har jeg svært ved at se noget dårligt på bilen. Nå ja. Kom tea en smax og vi kunne fint være 2 voksne og 2 børn til Italien Inc dobbelt klapvogn. Eneste der er træls er iso fix sidder lidt inde på sædet så der er 7cm fra barne stil til panten på sædet, hvilke gør man med 2 børne stole ikke kan sidde som voksen imellem dem. Det gjorde min smax ikke, men har set mange andre biler gør det på samme måde.
--
Shine on you crazy diamond! http://www.evilsun.dk[...]
#37
StarF
Nørd
07-08-2022 16:38

Rapporter til Admin
#35 var selv tæt på en March e, men det faktum den ikke har varme pumpe var et no go for mig. Syntes ellers bilen er kanon flot. Men y er mere praktisk som familie langtur bil
--
Shine on you crazy diamond! http://www.evilsun.dk[...]
#38
StarF
Nørd
07-08-2022 16:41

Rapporter til Admin
#29 på model y kan det eftermonteres og den må trække mere og 2022 har væsentlig støre last evne end 2021 modellen.
--
Shine on you crazy diamond! http://www.evilsun.dk[...]
#39
Martin Lohse
Supporter Aspirant
07-08-2022 16:55

Rapporter til Admin
#37 Jeg ved ikke lige hvor meget det gør - Ford har meldt ud, de ikke fandt det nødvendigt. Den kører ca 4,5 km/kwh om vinteren er min erfaring.
--
#40
aresONE
Semi Supporter
07-08-2022 17:07

Rapporter til Admin
#29 - Ha ha. Du har ret. De er lidt specielle de nyrer foran, men altså.. de vokser på mig - jeg synes sgu det ser OK ud. Den kører lækkert. Jeg prøvekørte en edrive40 og en m50. Jeg synes faktisk at edrive40, trods færre HK og langsommere optræk end m50, forekommer mere livlig og frisk at køre, end m50. Nok fordi den er +200kg lettere (og er jo stadig hurtig). Og ja, det er jo en anden type bil en ioniq5'eren. Den var også lækker, og mere venligt stemt over for resten af familien.. Men altså.. 99% af tiden kører jeg alene, så ja, ioniq5 blev skrottet af egoistiske årsager... for den var sgu kedelig at køre :D
--
10700KF & Noctua D15 Chromax Black, ASrock Z590 Steel Legend; 2x8GB 3200 CL15; ASUS TUF OC 3070; Corsair Rm850x; Fractal Meshify C
#41
StarF
Nørd
07-08-2022 17:07

Rapporter til Admin
#39 de test jeg så af den mistede den meget range om vinteren kontra y. Men super hvis det ikke helt forholde sig sådan. Min kamarats y ligger omkring 185w pr km om vinteren ved motorvejs kørsel. (130) det giver 5,4km pr kW
--
Shine on you crazy diamond! http://www.evilsun.dk[...]
#42
Bender82
Supporter
07-08-2022 17:10

Rapporter til Admin
Det kan godt være elbilerne stiger næste år, men jeg vil gå efter LFP batterier, der ingen regler for ladning på LFP batterier, de kan tåle at blive afladt 100% og ladt op igen 100% uden at tage skade, de har bedst af være ladt op 100%, men de er ca 50% mindre effektiv, det vil sige man skal have 50% flere batterier for at opnå samme rækkevidde, og prisen skal nok falde i 2023-2024 https://www.youtube.com[...]
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i
--
Sidst redigeret 07-08-2022 17:12
#43
StarF
Nørd
07-08-2022 17:58

Rapporter til Admin
#42 og til den tid er der nogle andre batterier på vej osv osv..
--
Shine on you crazy diamond! http://www.evilsun.dk[...]
#44
Bender82
Supporter
07-08-2022 18:06

Rapporter til Admin
#43 nej så forstår du ikke hvor vigtig LFP er, det sætter en hel ny standard inde for batterier og der vil gå lang tid før nye kommer, de nemlig billigere og bruger mindre materialer
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i
#45
chpet
Gæst
07-08-2022 21:15

Rapporter til Admin
Har en Tesla adaptive forlygter? Virker sindssygt godt på en Polestar 2.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#46
Ronson
HOL Moderator
07-08-2022 21:38

Rapporter til Admin
#45: Tesla har auto op/ned-blænding af det lange lys og ikke andet. Og man slår det fra med det samme for det virker ikke videre godt.. Nyere modeller har matrix-lygter men det kan kun bruges til light show.
--
Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...] Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...]
#47
Mattii
Ultra Nørd
07-08-2022 21:45

Rapporter til Admin
#46 kan godt give dig ret i at det ikke virker særlig godt. Kan dog også sige det ikke virkede meget bedre i min c220 fra 2017 eller min a4 fra 2014 :-(
--
#48
Rithy
Gæst
07-08-2022 21:48

Rapporter til Admin
Virker nu godt i min auris fra 17. Synes dog det er en jungle at finde den med de bedste features, Tesla = hurtig bil og åbenbart bedste ladefunktion, men dårlig lys styring. Så er der alle de andre, synes godt nok der er mange gode og dårlige ting.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
mmunkn
Ultra Supporter
08-08-2022 09:44

Rapporter til Admin
Absolut ingen fejl på vores Polestar 2, men det er helt anderledes end at køre i en Tesla. Og som nævnt er den bygget som benzin bil, så du har ikke plan gulv bag i osv. Jeg synes softwaren fungerer fint - ihvertfald ift. vores Model X men den kører også MCU1. Hvis du vil se begge biler og sammenligne er du velkommen forbi i Egå ved Århus :)
--
Sidst redigeret 08-08-2022 09:45
#50
Snazzy
Ultrabruger
08-08-2022 09:52

Rapporter til Admin
Jeg har været ude og prøve en Polestar 2... Magen til plastiklort skal man dælme lede længe efter. :D
--
#51
StarF
Nørd
08-08-2022 11:00

Rapporter til Admin
Der er snak om der kommer rigtig intelligent lystring på de biler der er leveret med Matrix hw til vinter i den næste tesla software opdatering. (det er først blevet lovligt i usa i år eller sådan)
--
Shine on you crazy diamond! http://www.evilsun.dk[...]
--
Sidst redigeret 08-08-2022 11:00
#52
Peter.
Monsterbruger
08-08-2022 11:06

Rapporter til Admin
#22, har også haft kikket på BMW, men synes det er for tydeligt de har taget en benzin bil, og lavet den om til en elbil, men efterladt en masse "dårlige" ting fra benzin bilen, f.eks frunk, der ikke er optimeret til man kan bruge den til storage, pga det er tydeligt det er designed omkring en benzin motor der, det samme med midter konsolen. Ser frem til når de starter helt forfra, med en model der er lavet fra grunden af som en elbil, deres dash og software er super fint som det er, inkl med integration til apple carplay, som jeg synes tesla virkeligt mangler.
--
#53
mmunkn
Ultra Supporter
08-08-2022 15:28

Rapporter til Admin
#52 er det ikke bare IX'eren?
--
#54
Tesla owner
Gæst
08-08-2022 15:44

Rapporter til Admin
#52 BMW har lavet i3 fra 2013 og til nu (hvor den er udgået). Den var en dedikeret elbil platform.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#55
MOAAA
Megabruger
08-08-2022 16:11

Rapporter til Admin
Glæd dig til Teslaen.... jeg har en Model 3 Performance som netop har rundet 2 år, kørt 78k km... Samlede udgifter: Smøring af bremsekalibre i 2022 1.200 kr. Nye dæk juli 2022 10.000 kr. Sprinklervæske 2-300 kr. Det var det, det er fandme godkendt og bilen står som spritny, både inde og ude. Batteritabet siger 22 km., og det skete primært indenfor de første 10k km. og siden da er det bare fladet ud...
--
#56
Peter.
Monsterbruger
08-08-2022 18:15

Rapporter til Admin
#54, den gamle i3, ligner bare noget der er løgn design mæssigt, det skal ligne en klassisk bil, ala Tesla S/M3 / alm BMW / Audi, I3 er slet ikke på højde med den nuværende generation af elbiler.
--
#57
Peter.
Monsterbruger
08-08-2022 18:25

Rapporter til Admin
#56 - Addon, timede ud da jeg ville opdatere: Jeg kan rigtigt godt lide det ydre design på I4, det er udelukkende det indvendige (ikke interiøret som sådan, det er fint nok, bærer bare præg af at være fra en benzin bil, det store instrument panel/display er lækkert) jeg synes der halter, det virker bare til at være taget fra en bil med forbrændings motor, hvad plads angår foran, det kunne være lavet mere optimalt, så man i det mindste kunne have haft en frunk som på Tesla, der er plads nok til det, det er bare ikke udnyttet rigtigt, pga det ligner der bare er taget en forbrændings motor ud, uden at gide "reroute" slanger ovs for at gøre plads til en frunk. Håber der sker noget mere udvikling på det, har 3 biler der alle har features der gør jeg ikke kan se mig selv købe dem, selvom jeg rigtigt gerne vil have en elbil. - BMW I(4) - ovenstående - Tesla M3 - mangler Apple Carplay support, og bedre bygge kvalitet, men ellers teknisk god (specs), og godt ladenetværk. - Volvo XC40 Recharge P8 (mine forældre har lige købt den), lækker design på trods af det er en SUV, men softwaren tæller rigtigt meget ned, kun Android support, ingen Car Play, softwaren virker et par generationer efter de andre, teknisk næsten samme performance som en Tesla.
--
Sidst redigeret 08-08-2022 18:28
#58
aresONE
Semi Supporter
08-08-2022 18:28

Rapporter til Admin
#57 - Jeg forstår godt din pointe og jeg er enig i, at det kunne være blevet udført bedre, hvis de havde bygget den på en el-bilsplatform. At det er SÅ stor en dealbreaker, som det er for dig, forstår jeg dog ikke, med mindre man absolut har brug for den plads som frunken giver, samt den lavere gulvhøjde og manglende kardinaltunnel. Enig i at der ikke er meget plads i bilen på den bekostning, og konen brokker sig også over, at den ikke er stor nok når vi skal køre med vores 3 børn. Har tilbudt at hun kan få en anden bil hvis hun vil, men hun holder stædigt fast i sin Citroen C1 = hendes problem.
--
10700KF & Noctua D15 Chromax Black, ASrock Z590 Steel Legend; 2x8GB 3200 CL15; ASUS TUF OC 3070; Corsair Rm850x; Fractal Meshify C
--
Sidst redigeret 08-08-2022 18:29
#59
Rithy
Gæst
08-08-2022 19:05

Rapporter til Admin
nogen grund til at vælge 4wd over 2 wd på tesla? tænker ikke jeg skal ræse/optræk anyway. men blot normal kørsel, derudover er den dyre i forsikring også. har kigget på 21/22 modellerne.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#60
Martin Lohse
Supporter Aspirant
08-08-2022 19:14

Rapporter til Admin
#59 For Mach-E vedkommende, så fravalgte jeg det. Jeg kunne mærke nada forskel, og har ikke et behov for at fyre alle kwh af på voldsomme accelerationer. Hvad vi masser af sne, kunne behovet måske være der, men igen...
--
#61
chpet
Gæst
08-08-2022 19:51

Rapporter til Admin
#57 Sikker på forældrenes XC40 er fuld opdateret? Polestar 2 har for en lille måned siden fået Apple Carplay i software ver. 2.2, og mener bestemt de 2 biler følges mere eller mindre ad.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#62
Stroyer
Guru
08-08-2022 20:01

Rapporter til Admin
Nu er jeg måske også en lille smule farvet, men jeg har bestilt en Tesla Model Y Long Range. Har tidligere kørt både Model S P85, Model 3 Long Range og har prøvekørt både Model Y, Polestar og en masse af de andre. Jeg synes at Polestar virkede meget lille inden i af en eller anden årsag og så synes jeg bare meget bedre om det ultra minimalistiske design i en Model 3 og Y - Igen, jeg er farvet. Synes dog også at en Mach-E er en fin vogn men hjertet siger Tesla, så derfor blev det sådan en igen. Udover at en Model Y er en af de absolut fedeste biler har Tesla også bare det bedste ladenetværk. Ikke at jeg tidligere brugte det ofte, men når man endelig skal, så er det altså fedt at det bare fungerer.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 08-08-2022 20:03

Opret svar til indlægget: Ny bil (el)

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE