PostNord kan være lidt tunge at danse med.
Ni ud af ti er det en fordel at få sendt direkte til pakkeboks.
Langt de fleste forsvindingssager jeg har læst om, er adresse-omdelte forsendelser.
Jeg ved ikke lige hvorfor de ikke kan finde ud af det, sidste år smed de en laptop til 2K på dørmåtten, de har lige smidt en pakke med en værdi på 5000 kroner på min dørmåtte så sent som i går, trods afsender har betalt for personlig levering inkl. underskriftsgaranti.
Forsendelsen er overdraget til PostNord, men det er stadig afsender der skal reklamere.
Forsendelsen får højst sandsynligt et nyt trackingnummer når PN overtager, eller dvs. de giver den sit eget ID, derfor burde PN snildt kunne tracke den.
--
Lidt pragmatisk:
Kva pakken ikke er overdraget er det en sag mellem afsender og fragt- hvilket I også lyder afklaret med.
Da han har afleveret hos DHL er det deres tracking /pakke nummer der skal indgives sag på.
Og ja - derved bliver det ham der skal have erstatning og overføre til dig. Glæd dig over at han gider :-)
At DHL så skal slås med PostNord vil de sikkert beklage sig over - men det er dem der har partnerskabet med PostNord for levering "the last mile".
--
#1 De har fået travlt og har ansat mange der ikke går op i gøre det ordenligt
--
Sidst redigeret 17-05-2022 09:45
#2 Det vil sige det Tyske tracking nummer der skal oplyses? Hvilket bare giver en fejl besked. Det virker ret håbløst ja
--
Måske kan du finde pakken med det tyske trackingnummer her;
https://www.pakke.dk[...]
Jeg er ikke sikker på om man så får info på nyt ID, ifbm at forsendelsen har krydset grænsen.
Men prøv.
--
#5 Den spore også bare frem til samme nummer den har fra Tyskland, den har samme nummer stadig i Postnord app'en :/ Må ringe til dem om lidt, utroligt det skal være så besværligt og ja ville også helst bare have den til pakke shop, men det kunne man ikke rigtigt vælge når de overtager den
--
Prøv at tage kontakt til dem gennem chatten på Appen. Så får man en man kan live-chatte med om problemet, i stedet for emails der ofte kan trække i langdrag.
Jeg har fine erfaringer der igennem, da de sidst leverede min pakke med 'fuldmagt' - bare på en adresse 30 km væk der ikke var min adresse men mindede om den. De sendte en mand direkte ud og hente den og levere den til mig, sammen med en undskyldning.
--
Hvad er seneste update iflg. Pakke.dk?
--
Du skal henvende dig til DHL.. Jeg sendte en PC hjem til mig selv via AnPost fra Irland, det var et HELVEDE.. De mistede en AW3418DW, min PC var smadret.. Som i SMADRET.. Det vr stjålet hardware fra PCen.. De havde revet slangerne af min H100i for at dække over det..
Jeg fik "allernådigst" en check på 94€ selvom pakken var forsikret for ca 4000€..
Jeg har checken endnu.. Jeg nåede også at pifte samtlige dæk på diverse AnPost biler jeg så i den måned jeg blev derovre..
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
#7 Jeg prøvede men de kunne ikke svare på det, de henviste bare til at jeg havde svaret på den mail der kom fra deres support. Nu prøver jeg på telefon
#8 hm den viser enlig ikke rigtigt noget, seneste fra andre er bare den fra postnords egen tracking:
Nordsjælland HUB Pakker12. maj 13:12
DK
Vi har været forbi med din forsendelse, men vi traf desværre ingen hjemme. Du kan normalt hente din forsendelse næste dag. Du får flere informationer om hvor, så snart den er klar til afhentning.
--
Ring til Postnord. At sidde i kø i 1 time er hurtigere end at vente på deres support i 10 dage.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Nu kender jeg hende der stod i butikken i dag hvor pakken skulle være afleveret til. Inden jeg satte for meget i gang, så gik jeg derned. Der lå en kæmpe bunke med pakker fra i dag. Jeg var ved at give op, men den blev fundet til sidst, med 2 forskellige labels på
Så i det mindste kom den frem
--