Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

De IT udfordrede. En fortælletråd

Af Gæst Den forhenværende | 12-04-2022 07:22 | 547 visninger | 1 svar, hop til seneste
Jeg tror vi alle møder de typer der kan ødelægge alt, få alt til at fungere dårligt på utroligt kort tid, og hvor ny PC eller nyt hardware tangerer spild af tid og penge. Fejlfri drift og ingen nedbrud er noget som til dels sidder i fingerspidserne, tilsat en grundlæggende interesse for at passe på tingene rent grundlæggende. Jeg skiftede arbejde efter 25 år, og synes faktisk ikke rigtig at jeg havde gjort noget særligt. Intern IT var mit selvvalgte ansvarsområde, uden uddannelse, men den som har et øje på hver finger og lige fikser lidt har og der. Det var ikke noget særligt, synes jeg. Da jeg så stopper, så skal jeg love for at synligheden af bitte små tweaks og "holde øje" pludselig bliver synlig. Nu er der ingen som gør noget, og man forsætter til nedbrud. I virksomheden er der en industri printer som printer med flydende voks og ikke blæk. Den fungerer som blæk og betjenes ikke anderledes, men der er nogle ting at holde øje med. Printhovedtest sker med sprøjte voks ud i bakke. På et tidspunkt er klumpen af voks så stor, at printhovedet vil køre hen over klumpen og stoppe dyserne. Derfor skal der tømmes, helt simpelt. Det har man selvfølgelig ikke gjort. Så printeren var mærkelig og man tilkaldte tekniker. Teknikeren var alt andet end glad da han så årsagen og en stor klump voks som årsag. Han fik med nød og næppe gang i printhovedet igen, men kunne informere om, at en udskiftning ville koste 20.000 kr. pr. stk. x 4 farver. Ellers er der papirstop i den store printer eller kopiløsning, det løses alt for tit bare ved hive bevistløst i papiret, i stedet for at se hvad der kan åbnes eller løsnes først. Jeg var omkring det gamle arbejde ganske tit efter jeg var holdt, simpelthen for at ordne ting. Det der med at ringe efter en tekniker selv, det var ikke noget man lige gjorde. Sågar simple ting som at fejlmelde til husets interne IT support, naarh, vi ringer til ham der plejer at fikse ting. Et kort omkring mine gamle sager ville ikke tage under 2-3 timer, for så kom listen med ting der var blevet træls. Jeg gik faktisk hjem ganske frustreret bagefter, den mangel på lyst og at gribe ind i tide, synes jeg er uhyggelig
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Niels Møller
Ny på siden
12-04-2022 07:34

Rapporter til Admin
Det er som når hjemmeplejen kører bil. Der er ikke noget som ikke kan ødelægges og hærges så man tror det er løgn. Jeg snakkede med en Toyota mekaniker, og det var simpelthen vildt hvad de så skader på bilerne (typisk Yaris) som aldrig ville opstå under normalt brug.
--

Opret svar til indlægget: De IT udfordrede. En fortælletråd

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE