Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Tanker omkring den daglige transport?

Af Gæst Niels Møller | 03-03-2022 18:02 | 1273 visninger | 15 svar, hop til seneste
Har du tænkt på hvordan det bliver billigst muligt at komme til og fra arbejde? De her brændstofpriser gør virkelig ondt, og det bliver helt sikkert meget værre. SKAL du møde ind på arbejde, eller kan du arbejde hjemme? Og hvis du ikke gør det, har du overvejet at kræve udstyr så det bliver muligt? Jeg kan heldigvis gøre det. 2 dage i ugen, og 3 dage afsted. Det koster 110 kr i benzin pr. arbejdsdag. Jeg er allerede begyndt at sænke farten så meget jeg kan uden at genere nogen. Dem der er med kollektiv transport, er priserne steget der, ellers må det være noget som kommer. Hvad enten det er el eller diesel til bus og tog, så koster det bare meget mere.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Jintao
Super Nørd
03-03-2022 18:22

Rapporter til Admin
Jeg bor og arbejder i København, og jeg cykler til det meste, så jeg skænker det absolut ingen tanke.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#2
extinction
Supporter Aspirant
03-03-2022 18:30

Rapporter til Admin
Jeg tænker ikke videre over det, men jeg har også kun 25 km til arbejdet, og en ret dyr bil, som gør at benzinen relativt udgør en lille del af transportomkostningerne, med mindre de stiger ekstremt.
--
#3
Mango
Semi Nørd
03-03-2022 18:42

Rapporter til Admin
Hvad med el-bil med ubegrænset opladnings-abonnement? Ubegrænset opladning tilbydes af: E-On: 649 kr./måned Clever: 749 kr./måned
--
#4
Tabbing
Ny på siden
03-03-2022 18:47

Rapporter til Admin
Har knap 60km til arbejdet. Pendler dagligt med DSB, betaler ~1350kr om måneden for det, hvilket jeg er ganske tilfreds med. Møder til den planlagte tid (har flextid) oftere end mange af mine kollegaer som køre selv. Selve transport tiden er ~15min længere end i bil, men kan derimod nyde min medbragte kaffe og se serie undervejs. Har ikke hørt varslinger om højere priser, har betalt det samme siden jeg startede med at pendle til jobbet, hvilket er 22 måneder nu. Jeg har ikke mulighed for at arbejde hjemmefra.
--
#5
Azakiel
Skribent
03-03-2022 18:55

Rapporter til Admin
#3 Giver vel kun mening i byer der har infrastrukturen til det.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#6
Jintao
Super Nørd
03-03-2022 19:04

Rapporter til Admin
#5 Bagvendt logik. Infrastrukturen skal selvfølgelig skabes, men uden et pull fra markedet giver det jo ikke mening for virksomheder at smide penge i et sort hul. Ønsker du infrastrukturen må du stemme på nogen der har i sinde at få (tvinge) danskerne til at adaptere el- og hybridbiler i et tempo der ikke, som nu, er grinagtigt.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#7
GhostHuntr
Junior Nørd
03-03-2022 19:09

Rapporter til Admin
Tjah, en elbil er nok noget af det billigste, altså efter gåben og cykel. Jeg kører ca. 3500 om måneden, og jeg bruger ca 700 kr i alt på "brændstof". Jeg er dog så heldig at jeg har elvarme, så min kWh-pris er på 1.65 kr, og jeg får 2.2 kr tilbage fra Clever. Så for hver kWh jeg tanker hjemme, tjener jeg ca. 50 øre, og det fratrækker jeg bare mit abonnement ved Clever. Med min gamle Opel Insignia ville jeg skulle bruge omkring 3500,- på diesel hver måned :(
--
Puls er en bonus!
#8
bobson
Monster Supporter
03-03-2022 19:15

Rapporter til Admin
#3 Du skal jo stadig betale for den strøm du bruger - "ubegrænset" og "flatrate" er i hvert fald misvisende. Men stadig langt billigere end da vi kørte benzin.
--
#9
Mango
Semi Nørd
03-03-2022 19:44

Rapporter til Admin
#8 Kan du uddybe?
--
#10
bobson
Monster Supporter
03-03-2022 20:17

Rapporter til Admin
#11
Wut
Semi Nørd
03-03-2022 20:24

Rapporter til Admin
Jeg kører elbil. Min triller 5 km per kWh time cirka. Min gamle dieselbil trillede 19 km/l, og til 13,5 kr per liter, så er det 71 øre per km i diesel. Dertil kom 4200 kr i årlig grøn afgift, og da jeg kører 20.000 km per år, så er det lige 21 øre per km i grøn afgift, eller sammenlagt 92 øre per km. Med en kWh-pris på 2 kr, når jeg lader ude på en Clever-stander, så er det 40 øre pr km. Lader jeg hjemme, får jeg refusion, og med en el-pris på omkring 1 kr/kWh efter refusion, så er det 20 øre per km. Den grønne afgift er 660 kr i året eller 3,3 øre per km, så jeg kan slippe så billigt som 25 øre per km i strøm+grøn afgift. Jeg tror, det billigste, man kan slippe afsted med er at købe en brugt Ioniq Electric, da de er relativt billige og kører meget langt per kWh og få refusion på egen stander. Men "bare" fordi benzinprisen er steget et par kroner per liter - og det er uvist hvor lang tid det varer ved - så er det ikke grund til at gå ud og poste hundredetusindvis af kroner i at lave alt muligt om i transport-setuppet.
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#12
Chefen
Gæst
03-03-2022 20:25

Rapporter til Admin
Firmabil. Ingen kvaler, aktionærerne betaler.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
goldeneye
Elitebruger
03-03-2022 20:44

Rapporter til Admin
Corona har sine fordele. Startede med at arbejde hjemmefra på ønske fra arbejdsgiver. Det fandt jeg ud af havde sine fordele, så nu arbejder jeg fast hjemmefra 80% af tiden efter aftale med arbejdsgiver :-)
--
#14
Niels Møller
Gæst
04-03-2022 06:43

Rapporter til Admin
25% af Europas samlede energiforbrug kommer fra russisk gas. Hvis gassen lukker, uanset hvem der træffer den beslutning, og atomkraftværkerne og er lukket helt eller delvist ned, kan vi så komme til at mangle strøm på europæisk plan? Jeg tror det er godt at bilparken endnu ikke er 30% elbiler som skal lades op. Det vil nok kunne udfordre forsyningskæderne som det ser ud lige nu.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
bphhm
Giga Supporter
04-03-2022 06:44

Rapporter til Admin
#10 Ingen tvivl om at Clever lidt tog røven på mange brugere af unlimited som specielt i Q4 2021 har betalt en høj elpris men ikke modtaget en tilsvarende høj refusion. Clever forum på facebook har mange forsværgelser inklusive fra jeg selv. Men jeg har beholdt mit unlimited abonnement og er skiftet til Clever Power, fordi det gav mig 100 kr. rabat på det månedlige abonnement og da jeg samtidigt har fået gratis ladeboks (til låns) og installation så er Clever samlet set alligevel det billigste. Som #11's beregning viser er en elbil faktisk langt billigere end benzin og diesel og køreoplevelsen er langt bedre med fuldt drejningsmoment fra stilstand der slår langt dyrere fossil biler i acceleration. Men prisen er at der skal købes en ny bil og langturs dueligheden er kun for de tålmodige få der gider holde i lade kø. Jeg har selv beholdt min BMW530D til det formål der snildt kører 1000 km på en tank fossiljuice. Som pendlerbil der kan nå frem og tilbage på en ladning er den dog perfekt.
--
Ncase M1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, ASUS RTX3070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe

Opret svar til indlægget: Tanker omkring den daglige transport?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE