Det kan da godt være at man skal annullere salg af PC og stumper og afvente slagets gang.
Hvem ved - måske kan man få bud i nærheden af sit HBO.
Det kunne da være skæg at prøve.
--
Fucking Power. Jeg bryder mig virkelig ikke om den kæde. Hvis de brugte 15-30% mere på bedre service ville de måske få solgt mere.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
Power, Elgigant, same shit. Samme direktør.
--
De to butikker er de mest linkede til på HOL, så et eller andet må de kunne.
--
#2 Det er valget imellem overskud kontra god service (og underskud). De har for allerførste gang nogensinde genereret et overskud.
https://www.bt.dk[...]
--
AMD Ryzen 5600x | MSI B550m Mortar Wifi
MSI Gaming X 6700 xt 12 GB
2x8 GB Corsair 3,2 GHz | Noctua NH-U12A
Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB Det kommer vel hellere ikke rigtig bagpå nogen at priserne stiger. Hvis de stadig skal kunne have en forretning.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #5 - God service -> flere kunder -> mere salg -> flere penge
Power kan ikke noget specielt. De skiller sig ikke ud (for det bedre). De produkter de sælger, kan man få alle mulige andre steder. Hvis det eneste de kan differenciere sig på er pris, så er det klart de har det svært.
Men deres "prisrobot" den vil de bare ikke lade ligge. Den skal altid fremhæves. Selvom den er ret så sløj :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
Det er mig en gåde, at folk stadig køber hos Power.
--
3# Dog ikke ;)
--
i7 9700k, Asus Rog Strix 3080 OC, Z390 Tuf Gaming, 16 GB Ram, 2x1TB NMVe SSD
PS5, Xbox Series X
Står valget mellem Elgiganten og Power, vinder Elgiganten klart..
Power har forsøgt at snyde mig mere end 1 gang.. Ved at f.eks skrive på en kvit at købet var uden returret, da jeg nævnte for sælger jeg muligvis kom retur med det, da jeg ikke vidste om varen passede.. Det sneg han så lige ind i købs kvit
Da jeg opdagede det og efter at ha truet med bål og brand, varen passede som sådan, fik jeg lov til at returnere, da jeg ik ville handle med dem.. Deres butikchef sendte tilmed et gavekort på 500kr som undskyldning.. Det fik jeg dog aldrig brugt..
--
100% Elgiganten, man kan stort set altid prutte om prisen på TV & lyd, vaskemaskine osv.
Var i Power i dag, havde læst op på en soundbar, jeg har kigget på igennem længere tid. Fortæller så sælger, at jeg netop har læst op på det, så ved en del om det allerede, men bad ham om, at spare standard salgstalen og istedet ovaraske mig.. ja det gjorde han i den grad! Gudhjælpemig om han ikke starter ud med:
"Jooohh.. ser du den har trådløse højtalere..."
....................... OH REALLY SHERLOCK?! Det vidste jeg slet ikke?! ... Jesus.. havde forventet han var kommet med noget sexy talk som hvad HDMI version den kørte med- som der netop ikke står på deres hjemmeside ..
Stakkels knægt..
--
Sidst redigeret 30-01-2022 00:23
#11 - Om ikke andet kommer der gode historier ud af besøg i Power :D
Jeg har ikke været i så mange Power butikker, men de er sgu smart indrettet. Når man kommer ind, skal man igennem heeeele butikken for at komme til kassen.
Det er lidt ligesom et spil, hvor hver afdeling er en bane med en boss. Hvor hver boss er en sælger fra den pågældende afdeling der prøver at få dig til at købe noget andet/dyrere end det du kom efter. Det skal satme være billigt før jeg gider i Power. Nåja, Elgiganten matcher prisen anyway xD
Så vidt jeg husker var jeg sidst i Power for at købe en Dyson V8 støvsuger. Jeg blev "stoppet" i TV afdelingen, helse-elektronik afdelingen og køkken afdelingen af sælgere. Da jeg så endelig havde samlet støvsugeren op blev jeg sgu også passet op af en sælger der, som prøvede at sælge mig noget Electrolux skrammel i stedet. Ej, det er ikke sikkert det var noget skrammel, jeg vidste bare hvad jeg kom efter, og jeg forestiller mig de tjener mere på Electrolux end på Dyson som oveni købet var lavt prissat.
Derudover synes jeg ofte Elgigantens sælgere virker mere kompetente. Bevares, der er også nogle pistolsælger-klovne iblandt der ikke aner en kæft om produkterne, men jeg føler de har bedre styr på det hos team green.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 30-01-2022 00:48
..Men så var det jeg gik helt gangster og satte skabet på plads, du kan tro den sælger fik noget at spekulere over.
..og så klappede alle i butikken.
True story.
--
#13 - Det er hvad jeg burde have gjort. Men jeg sagde bare jeg var kommet for at hente en specifik vare og ikke andet. De havde absolut ingen respekt for den udmelding. Men jeg kom heldigvis ud af butikken inden jeg gik gangster.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
14
Nu var det lidt mere de to foregående kommentarer jeg blev inspireret til at skrive en slutning til.
Men du må gerne være med :D
--
#15 - Jeg vil gerne være med! :D
Men jeg tror ikke jeg har nogen gode historier fra Power besøg. Jeg handler for det meste på nettet. Det plejer at virke ret godt bare at sige til sælgerne man er der for at hente en click and collect bestilling.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
16
"Power er en dårlig butik, det ved alle.
Derfor tog jeg i dag i Power for at købe en...."
"Power forsøgte at snyde mig, derfor fortsatte jeg naturligvis med at handle der"
Kan du huske tråden med Elgiganten for at halvt eller helt års tid siden - der fik den også fuld pedal.
Jeg kom til at tænke på den gode gamle OBS der blev sendt lige før nytår, den med fuseren.
De fleste synes det er overflødigt med logiske forholdsregler, men et eller andet sted... det er jo relevant til evig tid.
Jeg tror de to butikker kommer til at bytte 1. og 2. plads på podiet konstant blandt forbrugerne de næste mange år.
Det er sandt hvad en gæst engang skrev; så snart der er et slagtilbud, er alt glemt (eller sådan noget lignende)
--
Jamen de skal da endelig hæve prisen
jeg handler der ikke alligevel.
Det' elpriserne, de bruger som hovedårsag?
stakkels fysiske butikker. online elektronikforhandlerne som fx proshop og komplet skal nok klare sig.
--
Og hvad har handlet de steder og ja
priser stiger over alt
så gi ikke power og elgiganten skylden
og jeg er aldrig blevet ramt at dårlig sevice
eller handler der gerne igen.
folk piver men se bare en appelsin jurt er steget 35%
sådan er det jo
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
Er det ikke en smule patetisk, at en virksomhed går ud og beder sin konkurrent om at hæve priserne, for selv at kunne gøre det? Kunne Power ikke lige så godt have sagt, at hvis ikke Elmutanten hæver priserne, så ender de med at udkonkurrere deres konkurrent? Fesent..
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO Jeg har også haft en dårlig erfaring i Power. Jeg skulle bare afhente en mobil uden abonnement, som var betalt. Blev nærmest ''overfaldet'' af en aggressiv sælger, som prøvede at få mig at at flytte 3 mobilnumre i familien. Han blev tydeligvis sur over at jeg slet ikke var interesseret. Jeg har ikke noget imod Power, men deres sælgere, kan give mig en dårlig smag i munden. Og ja, den måde de opbygger deres butik, hvor man skal igennem forskellige 'zoner', giver mig også et dårligt indtryk af dem. Jeg har generelt haft bedre erfaringer i Elgiganten, men jeg kan jo bare have være heldigere hos dem.
--
Dobbelt pris for strøm og varme, 25% på dagligvarer og nu 30% på elektronik, det må begynde at gøre ondt på del nu
--
22
Det er tosset med det el.
Jeg plejer at brænde omkring 300 kroner af om måneden på el - jeg har lige fået en bon på 700 kroner.
Det er tosset med det varme, jeg plejer at brænde omkring 800 kroner af i kvartalet på varme, jeg har lige fået en bon på 1400 kroner.
Men der er tilbud på havregryn og rugbrød i min lokale Superbrugs, så det går nok.
Men når zombierne kommer.. hvad så.
--
Som indkøbschef i branchen må jeg sige at jeg forstår dem godt. Det er umuligt at producere elektronik medmindre man køber komponenter til spotpriser som nemt er 10 og 20 gange den normale pris og med de marginer de kører med så er der kun muligheden at sende prisstigningen videre til forbrugerne.
--
#24 Word!
Jeg forstår ikke hvorfor så mange herinde besøger de to kæder, når der kan bestilles online. Det er discount kæder, der presser prisen ned til gavn for slutbrugeren. Samtidig vil folk have klasse kundeservice, så besøg B og O i stedet for. Mersalg findes i næsten alle brancher i dag. Lige fra CirleK til revisoren.
Jeg anser det for god kundeservice at informere omkring forventede prisstigninger. Så kan folk i det mindste spekulere med disse stigninger i minte.
--
#23 - Det er også dyrt at gå i de lokale brugsen-butikker. Det er lækkert at handle i en butik hvor de har råd til at fylde op på hylderne og have 2 kasser åbne på samme tid. De flotter sig, men pengene skal jo komme et sted fra. Jeg har hørt de især tager hårdt ved på havregryn og rugbrød. Alt det folk køber i krisetider. Det er der de tjener pengene, skide kapitalister.
#26 - En vaskeægte EB overskrift lige der :D
Also, dit link virker ikke fordi du har sat det ind med fed :P
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
Edit til #26
https://www.bt.dk[...]
#27 Det er nu BT og fra den samme person som fik ret omkring finanskrisen
--
#28
Så er det nok ikke lige nu jeg skal begynde at købe aktier :P
Bliver spændende at se hvordan det udvikler sig, og om det bliver så slemt som han nævner. Hvis det gør, kan det jo nemt blive som i 2008 og måske endda værre.
--
http://www.gamers-shop.dk[...] - Billige spil #29 Det er nogle voldsomme prisstigninger der ses lige nu og aktiemarkedet reagerer ofte med udsving efter hvordan det går i samfundet.
Så ud til vi ville få en ny boligboble i DK men det har hvis lagt sig igen.
Svært at spå om fremtiden men når nogle der har fået ret før råber op så kan man blive nervøs.
En ting er sikkert, 2022 bliver et dyrt år at være dansker
--
#29
Du får dem jo til en lav pris og kommer vi ovenpå igen, så er de jo mere værd
--