Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Opladning af elbil

Af Semi Nørd Wut | 18-01-2022 14:07 | 1966 visninger | 46 svar, hop til seneste
Hvilken ladeløsning har I til elbil? Jeg har fået mig en elbil, og kommer til at lade mest muligt hjemme. På mit arbejde har jeg fået en Clever-brik med ladning til 2 kr per kWh, og det er jo egentlig en fin pris, men lidt upraktisk kun at kunne lade enten på arbejde (begrænset antal ladere) eller på offentlige steder. Jeg har egen garage. Ifølge https://ladepris.dk[...] er TakeCharge en god løsning for mig med 69 kr/måned og 1,1 kr i refusion. Jeg har en strømpris omkring 2,5 kr/kWh og kommer til at køre 20.000 km i året. Den boks, de anbefaler, er en Easee Home til 6000 kr, og så ryger der nok 2-4.000 kr i elektrikerregninger oveni. Hvis jeg regner lidt på det, så sparer jeg 60 øre per kWh ved at lade hjemme kontra på Clever (2 kr/kWh), så det vil tage mig omkring 70.000 km for at tjene udgiften til boks+abonnement hjem igen, med et forbrug på 20 kWh/100km. Altså næsten 4 års forbrug for at tjene det ind igen. Skal man bare sige "oh well" og betale for en boks og nyde friheden i det? :-)
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#1
jhc9817
Mega Supporter
18-01-2022 14:09

Rapporter til Admin
#0 har du overvejet at få en boks fra OK. koster 2995 inkl. installation og så 200 dkk om måneden.
--
#2
Wut
Semi Nørd
18-01-2022 14:13

Rapporter til Admin
#1 Hvis man selv vil eje boksen, så er startprisen 10.000 kr. Hvis man lejer, så ejer man ikke boksen, og kan ikke skifte selskab uden stort tab. Og det kræver, at man får et OK el-abonnement også, ikke? 200 kr i måneden er 130 kr mere end TakeCharge, hvilket svarer til 200 kWh (eller svarende til 12.000 km i året)... altså går 60% af besparelsen i strømpris til at dække abonnementet. Tak for tippet, men jeg kan umiddelbart ikke lige se, at det skulle være bedre. ;)
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#3
jalling
Maxibruger
18-01-2022 14:16

Rapporter til Admin
Da vi anskaffede vores bil, regnede jeg på det og kom frem til at Clever i hvert fald var alt for dyrt i forhold til vores forbrug (ca. 24.000km/år). Vi lader sjældent ude, og når vi gør, er det næsten kun på Tesla's superchargers. Vi har Zapp/Monta til omkring 70kr/mdr og bruger vores egen lader (Tesla Wall connector) og en bi-måler i min eltavle. Jeg sender dokumentation af målerstanden ind ca. en gang om måneden og får refusionsbeløbet retur (1.12kr/kWh så vidt jeg husker). Vi har efterfølgende anskaffet os en el-bil mere. Hvis vi havde clever, skulle vi betale ekstra abbonnement for en ekstra bil. Som jeg ser det, kan Clever kun betale sig hvis man kører rigtig langt, og/eller man ikke har mulighed for at lade op derhjemme. Mvh Jonas #edit, jeg kan godt se at mit indlæg ser meget "never-go-clever" agtigt ud - det var ikke meningen. Det var blot for at fortælle om den løsning som jeg har valgt.
--

--
Sidst redigeret 18-01-2022 14:18
#4
Wut
Semi Nørd
18-01-2022 14:21

Rapporter til Admin
#3 Tak for input ;) Det "Clever" jeg har fået, er noget medarbejder-gode ved mit arbejde, hvor vi kan lade i hele landet for 2 kr/kWh uden abonnement. Så det ser jeg som et kæmpe plus, når jeg nu, som dig, ikke vil have et flat rate abonnement på strøm som f.eks. Clever Unlimited. Min kørsel er slet ikke nok til at kunne retfærdiggøre Clever Unlimited, så det bliver enten bare 2 kr/kWh og lade på arbejde/ude, eller sætte min egen boks op og så få en refusionsaftale.
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#5
jalling
Maxibruger
18-01-2022 14:33

Rapporter til Admin
#4 det er da en super løsning! Det får man vidst ikke billigere, uden div. abbonnementer. Jeg har en "nød-brik" liggende i hver bil og der giver vi vidst 4-5kr/kWh. Hvis du sætter egen lader op, så ville jeg, hvis det var mig, sørge for at der var måler integreret i den. Den løsning jeg har, er det vidst efterhånden begrænset hvor mange firmaer der efterhånden vil røre, da der vidst er lidt uklarhed mht. skattereglerne. Mvh Jonas
--
#6
John
Gæst
18-01-2022 14:37

Rapporter til Admin
FYI er Ampera billigere. Easee Home + installation til 9850,- og 1,12 kr i refusion til 69kr/måneden. TakeCharge tager 10.408 og giver kun 1,10 kr i refusion.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Hansi123
Junior Supporter
18-01-2022 14:43

Rapporter til Admin
#0 Ampera 69 kr. i månedligt abonnement 1,12 kr. i refusion. Bruger easee lader og monta app. Refusion beregnes løbende på monta appen og du kan til enhver tid anmode om udbetaling. Startomk. er vist 10.000 kr. for køb og installering af ladeboks. Men sådan er det alle steder. Jeg mener den eneste fordel ved take charge er at de har en rabataftale med Clever så man kan "tanke" lidt billigere hvis man "tanker" ude. Men deres refusion er til gengæld lidt lavere.
--
#8
Thomas
BOFH
18-01-2022 14:47

Rapporter til Admin
Hvis jeg var dig ville jeg klart få sat en lader op hjemme og så ellers bare tage det som en omkostning ved at købe bilen. Det at du kan lade hjemme året rundt er bare fantastisk og virkeligt det der gør en elbil til en fornøjelse at eje. Det er rigtigt at du kunne nok spare lidt hvis du kun lader på arbejdet, men hvis du ikke kan være garanteret at kunne komme til lade standeren så er det ikke så fedt. Det er heller ikke fedt at skulle ud i byen og lade sin bil i ferier eller weekenden. Jeg ville klart vælge at købe laderen selv med dit kørselsbehov og så få en elektriker til at installere den for dig. Men vælg en lader med indbygget måler og det rette fejlstrømsrelæ.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#9
R1C0
Ny på siden
18-01-2022 14:50

Rapporter til Admin
jeg har easee med zapp+monta = 1,1kr i refusion. også har jeg lige fået GOSwitch, som er næsten det sammen som ELforbundet. Fordelen ved GO Switch er bare at de skifter min elaftale automatisk for 29kr pr måned jeg har via dem fra 1 februar fået modstrøm til 12,75 øre pr kwh MINUS afgifter så det er vel rundet op 1,7kr pr KWH ca - og der må jeg bruge 7000Kwh på et år. jeg er ude af modstrøm igen inden for 6 måneder, men mit årsforbrug er ca på 7000Kwh så det passer jo :) så jeg er glad og tilfreds
--
Sidst redigeret 18-01-2022 14:52
#10
Freak13
Ultrabruger
18-01-2022 14:55

Rapporter til Admin
Jeg har Easee og Monta til min Tesla. Du har lavet regnestykket - Så det er ikke det som du behøver hjælp til. Jeg ville glemme alt om regnestykket og "flueknepperiet" omkring nogle få tusinde kroner, og det kan tage tid at tjene ind osv. I et bil regnestykke er det ligegyldigt. Du aner aldrig hvad der kan komme og smadre budgettet på andre måder :) Det er ALTID nemmere og mere bekvemt at lade hjemme. Jeg ville aldrig have en elbil hvis jeg ikke kunne lade hjemme, uanset om der så var 1000 ladere på min arbejdsplads :) Fedt at din arbejdsplads tilbyder "billig" opladning, det er en gode at have. Men at bruge det som primær gad jeg ikke - Der skal jo også holdes ferie, sygdom etc.
--
Ryzen 3950x | RTX 2080 TI | X570 Ultra | Corsair H150i PRO | 970 EVO 1TB | 2 x 8 TB Ironwolf HDD | 64 GB - 3600 MHZ | 3 x 27" Aorus IPS 1 ms 144 hz |
#11
Wut
Semi Nørd
18-01-2022 15:07

Rapporter til Admin
#7 #9 #10 Kræver Monta-appen, at man starter den, hver gang man sætter bilen i laderen? Det fine ved TakeCharge er (så vidt jeg forstår), at man bare smider ladestikket i, og så sker det hele automatisk. Jeg vil - om muligt - gerne slippe for endnu en app i den uendelige kavalkade af obskure apps ;) #8 Du har ret. Jeg får en boks op, og så bruger jeg Clever-brikken, når jeg er faret vild for langt væk hjemmefra.
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#12
Kelas
Maxibruger
18-01-2022 15:23

Rapporter til Admin
#11 virker som et godt valg. Man kan hurtigt drømme sig til besparelser, der forsvinder som dug for solen. Vil anbefale at finde ud at hvad din bil kan kværne, og hvor meget strøm du har tilgængelig på dit ladepunkt. Så finder du den bedste wallbox / mobilbox 1/3 fase 10/16A til dit behov. Sæt det passende blå eller røde CEE stik op i carporten og så er du kørende. Ratio laderne er blevet anbefalet før gennem tiden - Nogle af deres modeller kommer med indbygget RCD TypeA fejlstrømssikring. De kan koste en hel del hvis du vil have den i fast installation. Ellers har Thansen også et udvalg af mobile og stationære type2 ladere. Og husk så, det er nemmere at tage en mobil lader med end en der er skruet fast i væg. - K
--
#13
John
Gæst
18-01-2022 15:43

Rapporter til Admin
Det smarte ved Monta er at du får udbetalt refusion øjeblikeligt efter hver opladning. Du kan enten vælge at tage pengene ud eller lade for dem på farten.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
john
Gæst
18-01-2022 15:45

Rapporter til Admin
#11 Nej du kan opsætte monta app'en til at bilen bare lader når du propper stikket i. Du behøver ikke at tage mobilen i brug, hver gang.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Extreme_RIIS
Elitebruger
18-01-2022 15:56

Rapporter til Admin
Tilmeld dig samtidig timepris afregning hos dit elselskab og forsøg i videst muligt omfang at lade om natten. Så minimeres forskellen imellem refusion og den betalte kWt pris. Der er forenede danske elbilejere (FDEL) gruppe på Facebook. Her kan fået mange gode råd om elbiler og løsninger. Din elbil har sikkert også specifikke brugergrupper på Facebook. Her er ofte mere specifikke tips og erfaringsudveksling til den enkelte bil model.
--
#16
TisseFrans
Maxibruger
18-01-2022 16:56

Rapporter til Admin
Husk lige at hvis husstanden er elopvarmet og er afgiftsfritaget over 4000 kwh så er Clever de ENESTE som stadig udbetaler refusion. Det er der ingen af de andre som gør. Når jeg engang får min elbil bliver det nok Clever, ikke mindst pga ovenstående (vi er afgiftsfritaget), jeg kører imellem 30-35.000km årligt, det koster kun 2500 kr at få opsat laderen, vi har en Clever stander på arbejdet, og jeg betaler gerne lidt ekstra for at have muligheden for at lade ude skulle det blive nødvendigt. Det er muligt det ville kunne gøres en smule billigere et andet sted, men Clever er umiddelbart det nemmeste og mest komfortable.
--
#17
Thomas
BOFH
18-01-2022 21:03

Rapporter til Admin
Der er lige kommet en afgørelse fra skat om ikke kan få refusion at elafgift på mobile ladere. Den skal derfor være fastmonteret hvis man skal have refusion.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#18
Hodja^
Nørd Aspirant
18-01-2022 22:17

Rapporter til Admin
Tesla og Clever Hjemmelader. Har dog både Clever ladere på min og konens arbejde, så vi lader faktisk primært på job :)
--
#19
MadsAG
Junior Supporter
18-01-2022 22:49

Rapporter til Admin
#16 Du er altså ikke afgiftfritaget. Du får reduceret din elafgift ned til 1 øre/kWh inklusiv moms og elafgiften er derfor 111,5 øre/kWh lavere på forbruget efter 4.000 kWh årligt. Derfor har man slet ikke lyst til et serviceabonnement på ladestanderen, da det er langt billigere at betale 1 øre/kWh i elafgift end at betale for et serviceabonnement. Det kræver selvfølgelig at man har et forbrug på over 4.000 kWh årligt, men det har de fleste med elvarme vel. Jeg kører med en EVbox Elvi 22kW, en Clever Twin Power til min Leaf gen 2 uden serviceabonnement grundet elvarme. Lader næsten aldrig ude, så vi bruger primært apps til opladning ude eller Plugsurfing app til de standere der ikke har app.
--
Sidst redigeret 18-01-2022 22:53
#20
Fuller 8900
Monster Supporter
18-01-2022 23:06

Rapporter til Admin
Jeg har takecharge og er fint tilfreds. Har købt deres ladebrik til 49 inkl forsendelse, det er egentligt bare en brandet charge4go ladebrik. Da det hele forgår igennem det alligevel, men det er sku fint. Jeg vil sige vi lader 98% hjemme, og resten indtil videre på tesla super charger.. Har endnu ikke prøvet de andre, mest fordi vi plejer amikke at tage ladekablet med, og da de fleste clever man finder skla man selv have et kabel med.... Lige pt giver jeg vel 1.70npr kwh og får 1.10 tilbage på det jeg lader på bilen. Det er sku et fornuftig regnestykke.. Gav 6000 for laderen, samt 6000 for opsætning da det var en besværlig opsætning med Ca 50 meter kabel træk.. Men den udgift skulle jeg alligevel have haft. Og vil 10x hellere eje en ladestander end leje.. Mpske bare mig, eje frem for at leje :) Så syntes man skal gmfjerne det fra regnestykket, hvis man har elbil, skal man have ladestander hjemme (hvis muligt) det er så dejligt befriende bare at klaske kablet i npr man kommer hjem, og så er der 100% strøm på den når man skal ud og køre. Det er bare træls at lade ude, man skal planlægge, evt sidde i kø osv.
--
#21
TisseFrans
Maxibruger
18-01-2022 23:10

Rapporter til Admin
#19 Bevares. Med afgiftsfritaget mente jeg 1 øre pr. kwh. Det er så tæt på afgiftsfritaget som man nu engang kan komme. Men du har da helt ret. Det er nedsat til 1 øre. Hurra! "Derfor har man slet ikke lyst til et serviceabonnement på ladestanderen, da det er langt billigere at betale 1 øre/kWh i elafgift end at betale for et serviceabonnement" - Det er meget individuelt hvad man har lyst til eller ej. Det kan hverken du eller andre beslutte, da det helt og holdent kommer an på personens egen kørselsbehov, ladebehov, lademuligheder, opvarmning af hus, elaftale, service på selve laderen, osv osv osv. Hvad man kan fastsætte er hvordan reglerne er strikket sammen og hvad de enkelte udbydere tilbyder og forsøge at få dem til at til ens behov.
--
#22
MadsAG
Junior Supporter
18-01-2022 23:39

Rapporter til Admin
#21 Det handler jo ikke så meget om beløbet, men mere om de forskellige ord der bliver brugt. Hvad så når den reducerede elafgift gør beløbet til 20 øre? Hvad med når OP skal søge sig frem på Google og gøre sig klogere på denne afgiftfritagelse som ikke er at finde? Jeg snakker om et rent serviceabonnement på sin ladestander som kun har til formål at give dig elafgift refusion. Jeg sparer ~800 kr. om året på at have elvarme frem for det billigste serviceabonnement. Står man alligevel og overvejer en konvertering til elvarme er det da et pænt beløb at tage med i sine beregninger.
--
Sidst redigeret 18-01-2022 23:40
#23
TisseFrans
Maxibruger
18-01-2022 23:57

Rapporter til Admin
#22 Men hvis du har elvarme og afgiftsnedsættelse så har du jo pr. automatik heller ikke et refusions-serviceabonnement da der ikke er noget af refundere. Udover Clever, som var min oprindelige pointe.
--
#24
MadsAG
Junior Supporter
19-01-2022 00:08

Rapporter til Admin
#23 Det er jo det jeg siger. Derudover er det ikke elafgift refusion du får af Clever hvis du har elvarme, men en tilbagebetaling som er ens uanset om DE kan få refusion eller ej.
--
#25
jhc9817
Mega Supporter
19-01-2022 00:33

Rapporter til Admin
Lige før at forstå det korrekt mht clever. Hvis man har et abonnement hos clever til 799 om måneden og man lader 500 kWh hjemme om måneden. Så betaler man 799 men få tilbagebetalt for de brugte kWh ? Hvad så hvis man samtidig har elvarme og får refusion?.
--
Sidst redigeret 19-01-2022 00:34
#26
Thomas
BOFH
19-01-2022 01:06

Rapporter til Admin
#25>>Hvis du lader 500 KWh hjemme, så får du ca 2 kr retur pr kwh du bruger og dermed bliver din udgift 799-1000 = Clever udbetaler 201 kr til dig. I praksis mener jeg det er noget med du betaler de 799 hver måned og så får du penge tilbage en gang i kvartalet. Udover de 201 kr du får retur så skal du naturligvis selv betale for strømmen og lad os for nemheds skyld sige den koster 2 kr pr kwh. Du betaler altså 1000 kr for strømmen og får 201 retur fra clever og din månedlige udgift er 799 kr alt inklusiv. Men det ville dog være bedre forretning at feks tage et abonnement gennem takecharge som er nævnt flere gange i denne tråd. Der betaler du 69 kr i abonnement og du betaler den strøm du bruger altså de 1000 kr fra før. Men du får så refunderet 500*1,10 kr = 550 kr om måneden. Din samlede omkostning er derfor 519 kr om måneden. I praksis kan elprisen variere så du ville aldrig ramme lige netop dette regnestykke men det giver en ide om det.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#27
TisseFrans
Maxibruger
19-01-2022 02:33

Rapporter til Admin
#26 Ikke helt korrekt. Har man elvarme og refusion kan man IKKE få refusion hos fx. takecharge eller nogle af de andre. Clever ændrer også deres betingelser for tilbagebetaling pr. 1. April. Herefter bliver tilbagebetalingen udregnet som et gennemsnit af elprisen imellem 23-06. Det betyder at hvis man lader om dagen kan det gå hen og blive rigtig dyrt. Og udbetalingen ændres til månedsvis i stedet for kvartalsvis.
--
#28
Wut
Semi Nørd
19-01-2022 07:44

Rapporter til Admin
Det er netop en af årsagerne til, at jeg går udenom de der flat-rate abonnementer som Clever, at man skal betale en relativt stor sum penge som startgebyr, og bagefter kan Clever så ændre i deres regler/priser, som det nærmest passer dem. Så er det jo umuligt at vurdere, om det er en god løsning på sigt. Jeg vil gerne selv eje min boks, og være 100% fri til at skifte leverandør af både el og serviceaftale/refusionsaftale.
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#29
Steho
Ny på siden
19-01-2022 07:58

Rapporter til Admin
Jeg har netop bestilt en Easee boks igennem Ampera/Monta til 69 pr. mdr. og 1,12 kr pr. kwh i refusion. Det virker til at være meget tæt på den billigste løsning for mit vedkommende med ca. 25.000 km årligt. Ejer selv boksen, og kan skifte el og serviceaftale/refusionsaftale som jeg har lyst til.
--
#30
Wut
Semi Nørd
19-01-2022 08:44

Rapporter til Admin
Jeg lurer lige pt på Ampera + Monta. Det virker jo faktisk smart, at man kan få pengene udbetalt lidt hist og pist frem for at satse på, at TakeCharge ikke går konkurs midt i den 6-måneder cyklus de kører ;-) Jeg snakkede med en lokal elektriker. Han vil have mellem 4-5.000 kr for at udvide min tavle med et HPFI-relæ + en gruppe til laderen (kombi-relæer er restordre alle steder lige pt siger han), samt koble tingene til og levere 15 meter 6-kvadrat-kabel, som jeg selv kan trække gennem væg + i tagskæg over til boksen. Min tavle er for lille, så der skal etableres en ekstra tavle ved siden af og/eller udvides på en eller anden måde. Umiddelbart lyder det som en ok pris, når man tænker på, at Ampera m.fl. vil have 4000 kr, og det er ekskl at udvide tavlen (dog inkl relæ+gruppe).
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#31
Thomas
BOFH
19-01-2022 09:05

Rapporter til Admin
#27>>Du har ret, på en eller anden måde formåede jeg helt at overse tillægsspørgsmålet om elvarme. Har man elvarme vil regnskabet se sådan her ud. Clever: Abonement 799 Refusion -1000 Køb af el 450 Ialt 249 kr om måneden. Uden refusion (da man ikke kan få afgift retur man ikke har betalt): Ren køb af el 450 Begge udregninger er lavet med en for tiden urealistisk elpris på 2 kr pr KWh og at man har et forbrug på over 4000 KWh om året. Men hvis prisen er højere eller lavere så ændrer prisen sig tilsvarende for de 2 muligheder. Du har også ret i at clever ændrer måden de beregner refusionen. Det er forventeligt at det vil betyde et fald i den pris de bruger til beregning af refusion. #27>>Det er også den rigtige løsning med dit kørselsbehov og skulle jeg oprette idag ville jeg vælge det samme.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#32
Steho
Ny på siden
19-01-2022 09:07

Rapporter til Admin
#30 Hvorfor ikke bare bruge købe lader igennem Ampera? Han sørger for at de forskellige apps du henter ned også kan snakke sammen med din ladeboks. Jeg ser en fordel i at du har kun 1 sted at henvende dig hvis ikke tingene fungerer som de skal. Det koster 9850,- inkl. standard montering. Har netop lavet en aftale med deres elektriker. Han vil montere en ny sikringsgruppe ved siden af/ovenover min eksisterende installation, da der ikke er plads i den gamle. Ingen ekstra udgift for mit vedkommende. Har ikke forstand på om det kan gøres billigere med egen elektriker, men det vil dreje sig om et lille beløb når man kigger på det samlede elbils køb.
--
#33
Wut
Semi Nørd
19-01-2022 09:41

Rapporter til Admin
#32 Tak for input. Jeg var netop bekymret for, hvad de ekstra ting udover standardinstallationen kunne komme til at koste (ekstra tavle f.eks.). Det kan være, jeg lige skal kontakte Ampera og høre om leveringstid mv.
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
#34
TisseFrans
Maxibruger
19-01-2022 10:52

Rapporter til Admin
#31 Clever Unlimited abonnementet koster også 749 kr, ikke 799 (På nuværende tidspunkt selvfølgelig). Med i mine overvejelser er også at det koster mig 2500 kr at få sat laderen op (i forbindelse med køb af ny bil), i modsætning til de 10-12.000 kr man snildt kan komme til at betale hvis man vil eje. Det er alligevel en god sjat. Jeg har ikke noget imod ikke at eje den, og går den i stykker eller skal skiftes så ordner Clever det. Ejer man står man selv med lorten.
--
Sidst redigeret 19-01-2022 10:52
#35
Psykopat-Asiat
Semibruger
19-01-2022 11:49

Rapporter til Admin
#34 Når man vælger en serviceudbyder som ex. ampera for at få refusionen, er dem der står for service af boksen, hvis den går i stykker. Det er grunden til, at de overhovedet kan søge refusionen på dine vegne. Så de står med lorten. Samtidig er det kun andre med et abb hos Clever, der kan lade på en privat clever lader. Så hvis du får besøg af nogen der ikke har clever, kan de ikke lade på din boks.
--
Sidst redigeret 19-01-2022 11:50
#36
Steho
Ny på siden
19-01-2022 11:51

Rapporter til Admin
#34 Hos Ampera er support og service på ladeboksen inkluderet så længe du har abonnement. Hos Clever skal du huske at medregne 2500,- for nedtagning af boks hvis du skifter selskab. Hvis du kigger på ladepris.dk ligger Clever i den dyre ende totalt.
--
#37
TisseFrans
Maxibruger
19-01-2022 12:29

Rapporter til Admin
#35 Ah okay, jeg troede selv man stod for vedligehold og service. Jeg forstod som deres "service" egentlig bare var at søge om refusion og staten, tage en lille bid og sende resten til dig. Det med at andre ikke kan lade, irriterer også mig. Det havde ellers været smart. Det trækker klart ned hos Clever. #37 Ja, de ekstra ca. 2500 for nedtagning skal medregnes. Det er stadig halv pris i forhold til at eje.
--
#38
Thomas
BOFH
19-01-2022 13:02

Rapporter til Admin
#34>>Clever har flere abonnementer afhængigt af hvordan man tegner det. Det du omtaler er et der kun sælges sammen med en ny elbil købt hos visse forhandlere. Hvis du køber brugt eller hos mærker der ikke har den koster det 799 om måneden og man betaler også en helt anden oprettelse.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#39
mbm
Supporter
19-01-2022 13:16

Rapporter til Admin
benytter easee lader med Monta/zapp... fungerer fint og fedt med refussion efter hver ladning direkte ind på sin wallet.
--
#40
TisseFrans
Maxibruger
19-01-2022 13:20

Rapporter til Admin
#38 Ja, det kan jeg godt se. Det er godt nok nogle helt andre priser!
--
#41
Hansi123
Junior Supporter
19-01-2022 14:59

Rapporter til Admin
#26 Du mangler lige en detalje i dit regnestykke. Hvis man lader meget ude kan det sagtens betale sig med clever da strømmen så er gratis. Jeg vil sige det kan betale sig med clever hvis man lader ude over 20% af tiden.
--
#42
ToFFo
Guru
19-01-2022 15:07

Rapporter til Admin
At eje ladeboksen på egen ejendom øger jo ejendommens værdi. Så det er ikke KUN en udgift at fyre sin ejendom ind i det 21. århundrede. Jeg ved godt det er lidt far fetched, men hey, alt tæller :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#43
Danielh
Gæst
19-01-2022 22:16

Rapporter til Admin
#35 Det er ikke korrekt, som udgangspunkt kan alle og enhver kan komme og lade på din clever ladestander når den bliver installeret. Kunden skal selv ringe ind og bede clever om at aktivere ladebrik funktionen på deres ladeboks. Det glemmer clever dog altid at fortælle. #42 Det tror jeg er hip som hap om det er ejer eller leje ladeboks, da det nok er selve installationen til ladeboksen der vil trække værdien op.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#44
Psykopat-Asiat
Semibruger
20-01-2022 10:04

Rapporter til Admin
#43 Så går du imod Clevers vilkår, der tydeligt siger at: "Du må låne Ladeudstyret ud til andre, der også har et Clever-abonnement. Hvis du har en hjemmeladeboks med RFID-kortlæser, skal dine gæster benytte deres egen Clever-ladebrik til at starte opladningen."
--
#45
Danielh
Gæst
20-01-2022 18:29

Rapporter til Admin
#44 Hvad mener du med at jeg går imod clevers vilkår? alle og enhver kan bogstavelig talt lade på en privat cleverboks når den er sat op. En clever boks starter opladningen når ladestikket bliver sat i bilen, medmindre man ringer ind til clever og beder dem om at få aktiveret RFID-kortlæseren.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#46
Danielh
Gæst
20-01-2022 18:37

Rapporter til Admin
#44 Fik ikke lige skrevet min kommentar færdig. Det var mere en hentydning til, at fremmede mennesker kan køre ind og lade på ens clever ladeboks hvis man ikke er hjemme. Dette er værd at have med i mente, hvis ladeboksen sidder et synligt sted. Det er ikke alle der ønsker en aktiv kortlæser på deres boks, da det kan give lidt bøvl i forhold til at anvende tidsstyring på opladningen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Opladning af elbil

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE