En kia picanto 2019
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har selv erhvervet mig en Mazda 3, 2021 model, med 150hk for nyligt.
Super lækker bil, vær dog obs på et par ting:
Kender til flere der har lyde/rysteler fra B stolpen i førersiden. Dette kan oftest fikses ved forhandler eller derhjemme med lidt tape de rigtige steder :P
Hvis brugt, prøvekør bilen - gerne 30 min+. Når motoren bliver varm, og du crusier, slukker motoren for 2 cylindre, dette kan skabe rysteler i rat og hele bilen.
Udover det, så syntes jeg man får urimeligt meget bil for pengene i sådan en Mazda 3. Det er uden tvivl den lækreste kabine af alle de biler du lister. Gearkassen er fantastisk - derfor, vælg manuelt gear.
--
#1 den er lige compakt nok synes jeg, tak for bud
#2 jeg er faktisk utrolig glad for at være positivt om Mazda 3 med 2020 faceliftet da jeg ellers har blevet anbefalet ikke at få en Mazda af tilfældige (dog uden grundlag for noget som helst). Evt. Noget jeg bør vide før jeg kigger nærmere på et Mazda 3 2020 hatchback køb?, Ville 122hk være for lidt?
--
Audi A3 helst sikkert, har selv haft sådanne. Det er en virkelig lækker bil, men man betaler selvfølgelig for navnet. Men får en god og solid bil for penge samtidig.
--
Ryzen 7 5800x, X570 Aorus Elite - RX 6800 MSI Gaming x trio
16 gb Cruzial ballistix 3600 mhz
1 TB nvme. M.2
850 Corsair RM850 Gold
#3 Tror 122hk motoren vil være rigeligt, Mazdas motorer er uden turbo, så, de er ikke vildt hurtige i optræk. Men det er jo helt sikkert noget du kan prøve dig frem med.
Personligt gik jeg efter en Sky med Style tilvalgspakken, da jeg ønskede signatur for/baglygter, men ellers får du alt du kan ønske af udstyr i Sky varianten.
Kan ikke lige komme i tanke om andet - hvis du tit har folk på 180cm+ på bagsædet kan det være lidt trængt for dem pga. tagformen, men ellers.. Fed bil.
--
Gå efter en ford focus ST200. God lyd fra potten og godt optræk.
Har selv en 144hk men den er død i forhold til hans. Satme en fed øse
--
If you havent googled it you made the mother of all fuckups
Synes også BMW 1-serie bør indgå i overvejelserne. De fås i mange motorstørrelser, fra 115 til over 300 HK. Modellerne til og med 2019 var med baghjulstræk, og kan vi jo godt lide. Jeg har selv en 120d fra 2016 med 190 HK, som jeg købte brugt for et år siden. Kører som en drøm og skulle være billig at holde kørende. Du kan vælge et M-Sport eksemplar vil du vil have et ekstra sporty look/affjedring.
Mit eget valg var mellem Alfa Romeo Guilletta, Mercedes A-klasse, Audi A3 eller BMW 1-serie, men valgte BMW´en p.g.a. design, køreegenskaber/baghjulstræk og et sublimt automatgear. Jeg lever så med, at bagsædepassagererne ikke har så god plads som hos de andre mærker - også p.g.a. kardantunnelen/baghulstrækket, der gør midterste bagsæde lettere ubrugeligt for voksne.
--
For ca. 30k ekstra kan du få en lettere brugt tesla. Rigtig hurtig og lækker bil.
--
Sidst redigeret 16-01-2022 23:07
Hvad med en Peugeot e-208 ?
Det er en elbil med 136 hk, og fra 0-100 på 8 sek.
--
Personligt ville jeg nok kigge efter en Volvo v40 eller s40. Super fede biler begge to, som kører rigtig godt.
Men ellers er en Mazda 3 et rigtig godt bud. Den kører rigtig godt, og har en fornuftig økonomi. Der er god plads i den, og er en fin "stor" bil, uden at den bliver for stor (som f.eks familiebiler) og så har den også et rigtig flot design.
--
http://www.gamers-shop.dk[...] - Billige spil Ville vælge en BMW 1'serie.
Alt efter om du er til benzin eller diesel, så enten en 125D eller 125i.
Så kan alt andet der er nævnt her godt gå hjem, set ud fra den samlet pakke.
--
Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn.
Jeg må tilslutte mig #7 mht. BMW 1-serie.
Købte en næsten ny 118D model 2017 tilbage i 2018 og jeg har ikke fortrudt det en eneste gang.
Sørg for at vælge en model med det rette udstyr for dig, og selvfølgelig automatgear, da z8hp gearkassen simpelthen er fantastisk!
Var selv lidt betænkelig ved hvor dyr den er at holde kørende, men værkstedsregningerne har faktisk været mindre, end de var med den Peugeot 208 jeg havde inden - hvor motoren i øvrigt stod af før 120.000km.
Jeg er selv 2m høj, og det efterlader ikke meget plads på bagsædet, hvor der generelt ikke er oceaner af plads, så det skal du have med i overvejelserne.
BMW's 1-serie blev kåret som årets brugtbil i 2018.
--
Hatchback forstå jeg ikke du vil have?
Hvad med en Mercedes c model?
--
Svært at svare på lidt mere info ville være godt. Hvad årgang må bilen være fra? Betyder vægtafgift noget? Hvor meget plads skal du bruge? Hvor langt på literen må den køre? For 300K kan man få rigtig mange gode biler. En seat Ibitza 180 hk med DSG fra 2013-2015 koster 125K med omkring 100 på tælleren og den er billig i vægtafgift og kan flytte sig, har osse muligheder for god tuning. Eller en mercedes C63 amg på guleskiver til 250K koster 13.000 kr i vægtafgift og køre 8 på literen pæn kørsel.der er meget forskel :)
--
Hvad med en brugt Tesla Model 3?
Besparelsen på brændstof du kan fjerne, og så det faktum at brændstofbiler står til at tabe vulgært meget værdi over de næste 3-5 år er næsten ikke det værd at smide 300k i...
Her er en til 300k:
https://www.bilbasen.dk[...]
Kun gået 59k... min Performance version har gået nogenlunde det samme og har tabt 12 km rækkevidde og den føles helt ny, så de slides ikke helt på samme måde og man kan se denne bil står i garage på billederne og han har fyldt den med ekstra ting (spoiler, toning, krom delete).
--
Sidst redigeret 17-01-2022 09:31
Når du siger god acceleration er det så fra 0-80 eller fra fx. 100-150?
Jeg synes mange biler med en relativt lille motor går ret hurtigt fra 0-80 men når man så skal overhale på motorvejen går det temmelig langsomt.
Jeg har selv en Skoda Rapid med en 1,2 motor med turbo og 105HK. Det lyder ikke af meget men den er sgu hurtig fra 0-80 synes jeg, men til gengæld ret tam på motorvejen.
Hvor mange km kører du om året? Har Km/L relevans? Hvad med forsikringspris, er det noget du har tænkt over i forhold til bilkøb? Og hvad med service-priser?
Man kan jo hurtigt fyre 300K af på en bil, og så enten blive bollet eller skånet på de løbende omkostninger. Nogle biler er dyrere at forsikre, dyrere i halvårlig afgift, dyre i reservedele/service og ikke mindst dyre at forsikre. Det er ikke noget man tænker over, men hvis man lige får regnet sig frem til den årlige udgift til det, og divideret det ud på månederne, så kan det godt blive en pæn slat hver måned, som man ikke lige havde tænkt over.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
Polo GTI, hvis du kan leve med de grimme sæder.
--
Let brugt Octavia - så signalerer du at du er klar til børn - bedre scoretrick end et fitness-abonnement!
(..hilsen Bedstefar på 45 :)
--
"ORK SATME!"
Ved godt jeg lyder som en gammel mand, men.....
Med mindre du har et ret godt job og købt en lækker lejlighed, så er det sgu skørt at bruge 300K på en bil når du ikke er ældre. Køb noget billigere og gem resten til noget vigtigt.
--
God acceleration kan du få i en hvilken som helst gammel svend såfremt den er lille og let nok.
Som #20 er inde på: Er egentligt mere interesseret i dit lønniveau og jobsikkerhed - Det er svært at anbefale uden at kende det. For hvis du køber Mercedes til 300k og dét er din smertegrænse så går du bankerot hvis der går noget galt og den er udenfor garanti.
Hvad tænker du mht. udstyr? Adaptiv fartminister, automatgear osv.?
--
R7 3700X, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STU - Nom!
Civic 1.5 sports udgave. vi er 5 og der er rigeligt med plads.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Vi stod lidt i samme situation for nogle måneder siden da vi skulle ud og købe bil.
Min kæreste ville ikke have en stationcar men det skulle stadig være en bil med et "fornuftigt" bagagerum så det faktisk kunne bruges til andet end én weekend taske.
Vi endte med en Citroen C4 2021 demobil (7k km) som vi er ret godt tilfredse med. Den accelererer rigelig hurtigt (130hk varianten med automatgear), har et "ok" bagagerum og vil noget mere, rent design mæssigt, end så mange andre samt god kabine plads. Hvis man kan undvære alle de der ekstra ting som adaptiv fartpilot, head up display og bak-kamera, så er resten af udstyrspakken i feel udgaven til at leve med.
Min kæreste faldt ret meget for SUV-coupé looket også fik vi den til en fornuftig pris synes vi selv, 245k inkl lidt ekstra udstyr + farve. Så vi endte med at spare omkring 20k i forhold til ny prisen.
Vi fandt ud af det er pisse svært at finde fornuftige biler i 250k lejet da de fleste entry modeller ligger der men det er så også de helt skrabede modeller og så kommer de op i 320k når de først er specc'et med farve og udstyr.
--
Kan slet ikke forholde mig til hvorfor folk smider så mange penge på helt nye biler uden adaptiv fartpilot i det mindste. Det er altså grundudstyr i min optik. Almindelig fartpilot har vi haft siden 1958.
#22 - Blot til #0's info: Civic Sport kan ikke få træk grundet udstødningens placering. Det kan Elegance og Executive.
--
R7 3700X, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STU - Nom!
#24 - fordi mange foretrækker at være opmærksomme når de kører, og ikke føler at det "giver dem noget" at bilen gør så meget som muligt selv.
Der er mange bilister som har rigeligt andet at lave når de kører bil - telefon, osv.. jo mere man er nødt til selv at holde sig vågen, jo bedre. Der er sikkert mange som kører i start-stop morgentrafik som elsker den feature - men der er også mange for hvem den føles overflødig, eller nærmest utryghedsskabende. Det her med at bilen pludselig kører bilen, er ikke rart for alle.
--
"ORK SATME!"
#26 - Hvis du kører bare en halv time på motorvej er det dødlækkert ikke at skulle +/- 1km/t hele tiden på fartpiloten når man ligger bag en.
Du kan have mange undskyldninger og hoverende udtalelser om at være bedre billist uden udstyr, men det kan også lige tage toppen af befordringen og gøre det helt behageligt blot at cruise afsted.
Bilen kører ikke hurtigere end du selv har sat den til. Hvis det er utryghedsskabende så burde man nok slet ikke køre bil.
--
R7 3700X, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STU - Nom!
#0 Mazda kan jeg bestemt sige god for. Det eneste du skal være opmærksom på, at få en med den opdaterede cylinderfrakobling. Flere melder vibrationer i bilen, når den går fra 4 til 2 cylindre. Hvornår de lige skiller ift. årgang kan jeg ikke huske.
Eller kan du nappe deres Skyactive X model - den er uden cylinderfrakobling og skulle køre mega godt.
Designet er flot, omend deres sedan er pænere end hatchback - indvendig er i en klasse for sig selv.
Derudover er Mazda ikke en bil mange køber, hvorfor den vil skille sig ud. Jeg vender mig stadig om, når der kommer en 3´er forbi - den er designmæssigt meget vellykket.
--
Sidst redigeret 17-01-2022 17:41
Man bliver så glad for at man ikke bor I Danmark, når man ser hvad bilerne koster. Det er næsten lidt sørgeligt når man ser, hvor begejstrede folk virker for selv de mest skrabede modeller man kan få :D :D
--
#27 jeg undgår gerne adaptiv fartpilot. Det virker fint, men har det bedre med selv at justere afstanden. Det samme med Lane assist. Det er også noget skrald i min verden.
Ikke alle deler din holdning, jeg vil hellere have andre ting i en bil, eks. Dem der siger en 105 HK bil er hurtig i acceleration, det er måske nok til nogen, men ikke alle.
#0 ud at prøv lidt forskelligt. Hvis du har 300.000 så køb hvad du syntes er fedt. Jeg har selv haft helt ny bil, men fandt også ud af at mine biler godt på må være 2-4 år gamle når jeg skal købe dem. Men sådan er vi så forskellige.
--
Hva med en A6 stationcar 3,0 tdi (V6 biturbo 313 hk)
Min kommer snart til salg :o)
--
#29 Derfor man køber elbiler... der får man ren bil for pengene.
--
Golf gte? Har kørt passat gte og den køre sku godt. Så hvis golfen køre halvt så godt så er et sku fint.
Ellers hvis du kunne leve med en sedan, så køb en Tesla model 3. Den er sku hurtig men ja, sporty look må man selv afgøre.
--
#36 Den Golf GTE er sgu hårdt sat op. Det overraskede mig negativt, da jeg prøvede den, før køb af Mazda 3. Men ellers lækker nok bil, og meget bil for pengene hvis man har mulighed(og lyst) til at lade - og kan med fordel hentes i Tyskland for at spare yderligere penge.
--