Du må eje alle dem du vil. Se på folk som samler på biler.
Men køber dine forældre en bil til dig og forsikre den i deres navn, så sørg for at du står som bruger.
--
Jeg tror ikke der er nogle regler hvad antal angår. Måske forsikringsselskabet skal spørges. de kan måske have en mening om det.
jeg har ihvertfald flere gange haft 3 biler.
Du skal passe på hvis den står i dine forældres navn og du er fast bruger af den.
Der plejer at være et tillæg for på selvrisikoen hvis det er unge under 25 der benytter bilen.
I værste fald hvis du egentlig altid bruger bilen kan det give problemer hvis du laver en skade og du kører i dine forældres navn, så kan de komme med et krav om nedsat forsikring/erstatning pga snyd/svindel.
Held og lykke med den nye bil.
Mvh Kim Lehmann Poulsen
--
Nej de kan købe 30 biler hvis de ønsker
men hvis de køber den for at du skal bruge den
for at få billiger Forsikring det er ikke lovligt alså svindel
og en dårlig ide
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
som første gang ejer og forsikre tal med thisted forsikring,der fik min dreng en til hans først bil,du får ikke det billiger
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K Processor @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz RGB 17-17-17-39 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Og vær opmærksom på, at mange forsikringsselskaber tager højere pris for den tredje bil, du forsikrer hos dem.
--
eneste sted du skal spørger er vis du ikke selv skal forsikrer bilen så skal dine forælder spørger deres selvskab om de ændre priserne med 3rd bil.
--
Hvis du bor hjemme, så skal de bare sætte ung køre på forsikringen. Den stiger små 20-30kr for dem pr md også må du bruge bilen lige så tosset du vil.
--
Her bliver jeg nødt til at blande mig, for det er direkte forkert det flere nævner. Du kan komme VIRKELIG galt afsted, hvis du følger deres råd - jeg er uddannet og selvstændig inden for branchen, så jeg arbejder med det til dagligt.
Først og fremmest er der ingen begrænsninger på, hvor mange biler du må have indregistreret i dit navn.
Men hvis det er din bil eller du skal køre i den, og det er oftere end lejlighedsvis kørsel (ofte defineret som cirka én gang om ugen, uden fast brugsmønster som f.eks. skole eller arbejde), må du aldrig have den til at stå i dine forældres navn. Heller ikke med ung fører, som der bliver nævnt i tråden - det er kun, hvis det ikke er din bil og du kun låner den lejlighedsvis. De fleste selskaber tilbyder heller ikke ung fører, hvis der er mere end 2 biler i husstanden.
Der er to registreringer på motorregisteret - den ene er ejer, som gerne må være dine forældre, den anden er bruger, som SKAL være dig. Brugeren er hvad prisen på forsikringen er baseret på.
Hvis den f.eks. bliver indregistreret i dine forældres navn med ejer/bruger, men det er dig der kører i bilen, vil det blive defineret som urigtige risikooplysninger. Se evt. forsikringsaftaleloven §4-9. Yderste konsekvens kan (og er ofte), at al dækning på forsikringen bortfalder. Jeg har personligt talt med personer, der har fået ødelagt sit liv med en milliongæld i 20'erne, fordi de ville spare et par tusinde om året. Don't do it. Det vil med al sandsynlighed også resultere i blacklist hos tæt på samtlige selskaber i DK.
... og folk vil blive overrasket over, hvor meget selskaberne kan finde ud af, hvis en skade virker mistænksom - de er ikke så nemme at snyde, som man tror :-)
--
#8: Præcis.
Og når nu #0 "sidder og kigger på bil", så er det tydeligt at det er hans bil. Altså at han er den primære bruger, og så kan man lige så godt bare forsikre den i eget navn. Der er ikke, lovligt, noget at spare ved at blande forældrene ind i forsikringen.
--
Whatever
Holder helt med #8 her.
Politiet/Forsikrings-selskabet er jo heller ikke dumme hvis du bliver stoppet i en Golf med kæmpe fælge og stort anlæg bagi og du påstår "det
er min mors - jeg har bare lånt den idag" :)
Nu kender jeg self ikke #0 så ved ikke om planen er en "brian-bil" - men gør det rigtigt fra starten istedet for at prøve at spare lidt penge. Det kan gå hen og blive rigtig dyrt i enden for både dig og dine forældre.
--
Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life.
#8
Det er jo ikke kun et par tusinde, hvilket er grunden til mange lader forsikringen stå i forældres navn. Da jeg selv var 25, og skulle have min golf 1.6 forsikret (hvilket på ingen måde er nogen raket) var prisen jo helt astronomisk høj, nogle selskaber ville end ikke nævne tallet fordi det var så pinligt for dem. Det kan jo ikke passe at vi giver folk køretøjer, men rent forsikringsmæssigt er det ikke muligt at eje dem, økonomisk.
--
Sidst redigeret 08-01-2022 12:49
#0 prøv at tjekke prisen ved Undo forsikring.
--
#11>>Men så må man jo som ny bilist vælge et køretøj som man kan forsikre. Jeg købte selv min første bil da jeg var omkring 25 og jeg var rigtig lun på at købe en Peogeot 106 Ralley Købsprisen på den var i mit budget men forsikringen var urimelig dyr så mit budget hang slet ikke sammen. Jeg endte istedet med at købe en kedelig Mitsubishi Colt 1,3 som kostede under det halve i forsikring.
Men der findes dog en række online forsikringsselskaber som tilbyder rimelige forsikringer til unge. Man kan godt få forsikret en bil for under 10.000 kr.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#12 Så vidt jeg ved er det Tryg forsikring der står bag Undo
--
Med venlig hilsen Fatter
#13
Ja, men når selv helt normale biler (i udstyr og motorstørrelse) koster KASSEN for unge, så anser du ikke det som et problem? De skal derimod købe ringere og dårligere biler, for at kunne "få lov" at køre lovligt.. Jeg synes hellere ikke folk skal køre i andres navne, men det er ikke uden grund, at så mange vælger den vej.
--
Alle 18 årige bør overveje at købe en lille og billig motorcykel og bare lade den stå i et par år. Kender et par stykker som har gjort det og de koster peanuts at forsikre i forhold til biler. Ancienniteten flyttes med over til bil fx når man er 23 og bliver derved elitebilist langt billigere end ellers. Mange kan i dag klare sig uden bil i et par år efter de fylder 18.
--
#16: En brugt mikrobil med 1.0 motor og 60-68HK er vel det billigste at forsikre. Og det er sq en fin begynderbil. Og det er heller ikke nogen "dødsfælde", selv om mange vil forsøge at fremstille dem sådan. Jeg vil garantere at flere unge mænd vil køre sig ihjel i en BMW 530i, end i en Citroën C1, selv om BMWen indiskutabelt er en bedre og sikrere bil.
Der er ikke noget "galt" med forsikringspriserne til unge mænd. De afspejler den risiko som selskaberne løber. 20 eller 30.000 om året i forsikring er mange penge, men en uansvarlig bilist kan jo hurtigt lave en skade for 500.000 kr.
Der er derimod noget galt med den måde nogen unge mænd kører på. Og det går så kollektivt ud over de øvrige der gerne vil tegne en forsikring.
--
Whatever
#16 Der er jo en grund til at prisen er så høj...
--
Mvh
Fc Junkies
#16>>Jeg fandt selv flere steder der vil forsikre en 18 årig i en bil til en nyværdi på under 250.000 kr for under 10.000 om året. Det synes jeg på ingen måde er dyrt. Jeg købte min første bil i 1999 og jeg gav over 10.000 om året (svarer til over 14.000 idag) for den mine kammerater der købte bil i yngre alder var nød til at tage dem kun med ansvar for ellers kostede det nemt det dobbelte.
Men derudover, så skyldes prisen på forsikring til unge jo at de laver flere skader, lige som min bil også koster små 10.000 kr om året da den dels er dyr og reparere og der er relativt flere der kører galt i den.
#18>>Jeg er personligt lidt bekymret over at skulle sende min søn ud i min bil om et par år. Det er nok en lidt stor fristelse for en 18 årig knægt når han sidder med ca 400 heste til rådighed.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#9
I store hele er jeg meget enig. Men der kan faktisk ofte spares lidt, ved at inkludere forældrene - hvis de f.eks. står som ejer, men søn som bruger, vil deres samlerabat hos de fleste selskaber bliver inkluderet.
#10
Enig. Politiet tror jeg faktisk ikke, vil gøre det store - men i forbindelse med en skade, er det imponerende hvad selskabernes detektiver kan finde ud af.
#11
At det er mere end et par tusinde om året, er en oversimplificering af et produkt der er relativt kompliceret. Der er mange parametre der afspejler prisen på en forsikring. Her kan bl.a. nævnes: alder, adresse (som har en enorm indvirkning), anciennitet, tidligere skader, selvrisiko, kørte kilometer, dækninger, hestekræfter, bil, typen af bil, historik på lige nøjagtig den bilmodel, samlet kundeforhold, samlerabat osv. osv.
Men det er jo ikke kun prisen på forsikringen, der er vigtig - det er også prisen, hvis der sker en skade. Dette glemmer 8/10 af de kunder, som jeg taler med desværre. En billig forsikring er ofte den dyreste i sidste ende. De fleste kigger kun på prisen, uden at dykke ned i dækninger... Lige præcis derfor, har så mange et dårligt forhold til forsikringsselskaber. De køber simpelthen for billigt.
Det er klart, at hvis du sammenligner en herre i 50'erne med hus, sommerhus, indbo, ulykke til hele familien samt 2 biler, at prisforskellen er større. Når der er et større forsikringsengagement, spreder selskabet sin risiko ud på flere produkter. Det resulterer i lavere priser og samlerabatter, udover prisen der er lavere, grundet hans alder og tidligere anciennitet.
Nu ved jeg ikke hvornår du fik din første bil, men der er sket ekstremt meget i branchen de sidste 10 år. Det har aldrig været billigere at få en bilforsikring som ung, end det er i dag. Det er endda uden at tage højde for inflation, som gør det endnu billigere.
Jeg har personligt ofte lavet forsikringer til 18/19 årige, hvor jeg var imponeret over priserne kontra hvad jeg selv fik som ung. Har f.eks. tidligere lavet forsikring til en under 20, der fik en nyere Golf GTI med kasko og fornuftig selvrisiko + ekstradækninger til lige under 10.000. Det synes jeg bestemt ikke er dyrt, tværtimod.
--
#21. Det kan da godt være at det er blevet billigere at have forsikring på bilen som ung, men absolut ikke som voksen. (eller ikke i mit tilfælde)
Jeg har lige skiftet min ene bil ud og steg ca 2000 kr om året i forsikring. Den nye bil er 4 år nyere, men den har 40 HK mindre og er tæt på samme model. (Focus - Focus C-Max). Den er tegnet med nøjagtig samme dækning som den gamle.
Jeg har en Fabia der er samme årgang som C-Max og med samme størrelse motor(1.6 TDI) og den giver jeg 1300 kr mindre for om året, men må køre 10.000km mere i Fabiaen end jeg må i C-Max.
Det giver absolut ingen logik i min optik. Men jeg er også kun mekaniker og procesoperatør.
Til info har jeg ikke lavet skader på mine biler de sidste 10 år.
--
#21
Har f.eks. tidligere lavet forsikring til en under 20, der fik en nyere Golf GTI med kasko og fornuftig selvrisiko + ekstradækninger til lige under 10.000. Det synes jeg bestemt ikke er dyrt, tværtimod.
Så er der godt nok sket noget, med priserne. Men jeg tænker at disse nye online forsikringselskaber har givet øget konkurrence :-) Hvilket kun er godt.
--
#22
Der er jeg ikke helt enig. Det er bestemt også blevet billigere som voksen, især med inflation taget i betragtning. Der hvor det kan snyde, er med de nye modeller med markant flere HK. Bl.a. på elbiler, hvor 400 HK ikke er unormalt - 400 HK var jo næsten uhørt udover sportsvogne, hvis vi kigger bare 10 år tilbage. Der er også kommet flere tilvalg på forsikringerne, hvor de fleste har glas- og parkeringsdækning i dag. Det var der heller ikke tidligere.
Lige dit tilfælde med de to biler, kan jeg ikke svare på med sikkerhed. Jeg er ikke forsikringsmatematiker og sidder ikke med tariferingen af forsikringer, men der er god chance for det skyldes dårligere historik på bilen. Lige nøjagtig biler som C-Max og 3008, er generelt ret dyre. Jo større bilen er, jo dyrere vil den 9/10 gange også være.
En anden årsag kan også være, at du ikke har fået samme rabat efter udskiftning af bilen. Hos flere selskaber er det desværre sådan, at rådgiveren/assurandøren ikke får salg for bilen, hvis det er et vognskifte. Så vil vedkommende ikke bruge sin tildelte rabatpulje, da de intet får ud af det i sidste ende.
Hold dit selskab lidt ved ilden, evt. få tilbud fra et andet sted - der kan ofte være en del at hente. Ikke udelukkende på prisen, men også dækningen på forsikringen.
--
#23
Det har de nemlig, hvilket uden tvivl var tiltrængt. Selskaberne har historisk været ekstremt langsomme til omstilling, og generelt været meget "gammeldags".
--
Som de andre siger, der er ikke nogen begrænsning.
--
Mange forhandlere tilbyder billig forsikring på +/- 5.000 ved køb af ny bil....også selvom man som køber er under 25 år.
Ved leasing tilbyder de fleste også billig forsikring.
Disse muligheder er værd at tage med i overvejelserne for forsikringspræmien kan pr år for unge under 25 år nemt koste 20-30K. Så hellere købe nyere bil og få mere bil med forsikring for pengene.
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.