Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til at finde et batteri.

Af Ultrabruger Slettetbruger9582 | 03-01-2022 15:17 | 5287 visninger | 72 svar, hop til seneste
Hej folkens Jeg har for 1.5 år siden købt en VGA e-fox 30 km/t BOSCH elscooter 1200WH i den famøse T-Hansen. Jeg har overholdt alle halvårlige syn, og den kører bare for godt. Ingen almindelig scooter, jeg nogensinde har haft, slår denne. Jo, på farten, men ikke på alt andet. Det er så skønt, at der ingen vedligehold stort set, ud over lidt luft i dækkene og en vask i ny og næ. Resten klarer T-Hansen til syn. Mit problem er dog nu, at jeg for første gang oplever, hvorfor så mange hader dette foretagende, og de møgsager de har haft. Jeg har længe holdt øje med batteriet til denne type knallert, som er et: Li-ion Battery WS-SW6020Li (Flere detaljer på vedlagte billeder), og det har jeg gjort, fordi jeg gerne vil have et nyt engang, og især hvis rækkevidden bliver længere end de max. 57km, som der er lovet i annoncen i sin tid. Dette har jeg kun fået ud af batteriet én gang, og det var på et lang tur, der tømte hele batteriet. Ellers kører jeg kun 100km om ugen ca, og det er ture på 5-10km, og der får jeg i gennemsnit ca 35-38km ud af hver ladning. Dette ved jeg med sikkerhed, da jeg har skrevet alle ladninger og antal km ned i et dokument, og jeg er nu ved ladning nr 47 vist nok. Da jeg i dag på chatten hos T-Hansen spurgte, hvorfor batteriet fra linket var væk, fik jeg følgende svar: "Den er helt udgået af sortiment, og vi kan ikke skaffe nogen nye til den, ej hellere noget med mere kapacitet. Der er desværre ikke mere at komme efter på denne el-scooter, desværre." Så det er vel nok fantastisk, at man blot 1.5 år efter at have købt en scooter til 14k med ekstra lang garanti osv, ikke længere kan få et batteri til den hos T-Hansen, eller at der er nyere på vej med længere rækkevidde. Bevares, ting udgår da med tiden, men disse el-scootere er forholdsvis nye, så de kan da ikke tillade sig ikke at sikre sig, at de kan levere batterier og andet til disse langt ud i fremtiden, når de ved, at der måske sker konstant forandring med el køretøjer. De tager dem bare hjem og sælger løs, uden at tænke bare en smule frem i tiden. Jeg blev naturligvis irriteret og lettere sur, og fik at vide, at de ville lave "en sag" på det, men hvad skulle det hjælpe? Han har specifikt udtalt, at det er udgået og der ikke er mere at komme efter på denne el-scooter, så jeg regner ikke med det store. Jeg manglede ikke til nøds et batteri lige nu, men nu er jeg da først opsat på at få fat i et, hvis de åbenbart er ved at forlade markedet helt, og her har jeg brug for jeres hjælp. Jeg ved, at der sidder mange kyndige folk herinde, der kender til mange steder, som man ikke finder på google og lignende, og jeg vil derfor spørge, om nogle af jer ved, hvor jeg kan få sådan et batteri her? Jeg har selv googlet løs på navn osv, og på ebay, kinasider osv, men jeg finder ikke det præcise, jeg skal bruge. Mange af siderne indeholder blot info om batterierne, men det hjælper jo ikke. Nu er jeg træt i øjne og hoved at at kigge de samme sider igennem, så nu rækker jeg ud til jer :) Jeg ser frem til evt. hjælp, og har du selv specifikt sådan et batteri stående af en eller anden grund, så er jeg interesseret i at købe det. Her er billedet af batteriet: https://imgur.com[...] Tusind tak på forhånd for jeres tid! /Totti
--
Sidst redigeret 03-01-2022 15:21
#1
Dragonheart
Guru
03-01-2022 15:22

Rapporter til Admin
Kan du ikke sende det til et af de der battery-refub virksomheder i DK som så udskifter cellerne med nyere og højere kapacitets celler? Evt gøre det selv?
--
#2
Slettetbruger9582
Ultrabruger
03-01-2022 15:25

Rapporter til Admin
#1 Uha, det skal jeg ikke til at pille i, da jeg ingen forstand har på det. Men hvilke firmaer tænker du lige præcist på? Jeg kunne da høre dem, men jeg tænker også, at det måske nemt bliver dyrere, end et helt nyt batteri? Min viden er på nulpunket og priserne på batteriet, inden det udgik, var oppe i 4-4.5k. Det er sindssygt. Derfor havde jeg længe holdt øje, da jeg det var meget at betale, da scooteren stadigvæk er forholdsvis ny.
--
#3
WlN
Gæst
03-01-2022 16:57

Rapporter til Admin
#0 Med 47 ladninger på 1.5 år tror jeg ikke at du får brug for en nyt batteri, den burde sagtens kunne holde 10 år mere, bare husk at altid holde strøm på batteriet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Klump
Elitebruger
03-01-2022 17:52

Rapporter til Admin
Hvis du har tilkøbt ekstra lang garantipakke til din elscooter, har du så set om noget af det omhandler batteri? f.eks ligesom her: https://www.thansen.dk[...] "Er batterikapaciteten som følge af slid og normalt brug aftaget med mere end50%, da udskiftes batteripakken på garanti uden omkostninger."
--
Altså det er lidt svært at se hvad du er sur over, at du ikke kan købe et batteri eller at batteriet koster 4000-5000 kr? Der er ca 50 forskellige shops på nettet, og sikkert en del i dit lokal område også, som renovere batterier. Enten kan de renoveres en-til-en så du får din gamle kapacitet igen, ellers kan det (oftes) renoveres med større celler så du udvider kapaciteten.. ja det koster penge, intet kommer gratis i livet, men det er billigere end at købe et sprit nyt batteri. Hvor stort er batteriet?
--
#6
Slettetbruger9582
Ultrabruger
03-01-2022 19:22

Rapporter til Admin
#3 Det lyder da godt, at det skulle kunne holde så meget længere. Jeg bruger det heller ikke så ofte jo, og jeg passer på mine ting. Jeg var bare interesseret i at følge prisen, og skulle det blive meget billigere, så ville jeg have et reserve, jeg kunne tage med på længere ture, eller måske kom der nye batterier, der havde større kapacitet. Jeg har læst nærmere om, at der skulle være over 30.000km i sådan et batteri, så det er jo mange, mange år, når jeg ikke kører længere. Men nu har sådanne kinating fra T-Hansen det jo med at gå i stykker, så jeg synes, det er en vital reservedel at "udgå" for. #4 Jeg har købt den udvidet garantipakke, så det er 3 år i stedet for de normale 2, så vidt jeg husker. Det tænkte jeg, var en god ide. Jeg har ikke nærlæst detaljerne specifikt omkring batteriet, men hvis det du skriver, er virkeligheden, så bliver det jo svært, når det er udgået af sortimentet, og så står de med et forklaringsproblem igen jo., når batteriet er udgået - så kan de ikke engang opfylde deres garanti, og det er god info at have i mod dem. #5 Hovedsagligt, så synes jeg, det er sindssygt, at man blot 1.5 år efter stopper med at sælge og skaffe det vigtigste i et produkt hjem, som man har solgt. Det har jeg svært ved at finde forståelse for. At det så også skal koste ca. 1/3 af scooterens pris, dét er, hvad det er, og det er ikke det største problem. Jeg er bare frustreret over, at de ikke længere er til at opdrive og købe, hvis man gerne ville have et nyt. Det kunne jo være, at man gerne vil på en længere tur end 20-25km hver vej en dag. Jeg kender ikke til de ca. 50 butikker, der kan det, som du siger, og derfor tager jeg gerne i mod anbefalinger og råd i denne tråd også, hvis det vitterligt er umuligt at finde sådan et nyt batteri, og hvis det er endda kan være billigere end et nyt, som du også skriver, så vil det da være HELT perfekt. Jeg indrømmer blankt, at jeg INTET viden har omkring batterier, så derfor søger jeg hjælpen og forslag, som måske er oplagte og logiske for andre, og det er jo det fede ved dette forum. Det kunne være ret fedt at undvære batteriet i 1-2 uger, og så kom det måske tilbage med større kapacitet, hvis nogen firmaer kan præstere dette. Du spørger til størrelsen på batteriet. Jeg har linket til billeder i mit opslag, hvorpå dette står beskrevet, men hvis du mener fysisk størrelse, så har jeg lige målt følgende: B: 15cm H: 24cm D: 18cm Tusind tak for jeres inputs!
--
Sidst redigeret 03-01-2022 19:26
#7
Slettetbruger9582
Ultrabruger
03-01-2022 19:35

Rapporter til Admin
#5 Jeg fandt lige nogle steder, der renoverer batterier, så nu prøver jeg at sende mail rundt til dem og spørger, om de kan udvide kapaciteten i mit batteri, og hvad det å i så fald ville koste. Jeg troede slet ikke, det var muligt, for private at få dette gjort ved disse store firmaer, så tak for det tip! Dog er jeg stadigvæk åben overfor, hvis nogle skulle finde et sted, hvor præcist dette batteri kan købes.
--
#8
Dety
Giga Nørd
03-01-2022 19:50

Rapporter til Admin
#0 - Har noget spændende til dig :), Det viser sig at den Originale Scooter er en Shiwei , så har VGA (Thansen) gjort det de har opkøbt en masse af dem og klisteret VGA mærke på dem Hvis du ligger mærke til det, står det navn på dit batteri ved stroppen .. Shiwei hjemmeside er utroligt begrænset og det virker ikke til man kan købe dele til den
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#9
Slettetbruger9582
Ultrabruger
03-01-2022 19:59

Rapporter til Admin
#8 Tusind tak for info! Det var dog ikke så positivt, men nu har jeg lige fået lavet og gemt en liste med mailadresser til steder, der måske kan renovere batteriet til større kapacitet engang i fremtiden. Jeg står, som tidligere sagt, ikke lige til nød og mangler et batteri nu, så en udvidelse af batteriet, vil jeg lige spare lidt op til. Det er så nok bedste mulighed, og det kan jeg godt vente lidt med endnu, da batteriet ikke er så gammelt endnu. Det vil dog være lækkert, med mere kapacitet, så turene kan blive lidt længere, uden frygten for at køre tør et eller andet sted. Det havde dog også været skønt med et ekstra nyt batteri, man bare kunne have med.
--
Sidst redigeret 03-01-2022 19:59
#10
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 12:09

Rapporter til Admin
Hej igen Jeg vil lige følge op, da jeg har fået et par svar på forhandlere vedr. det batterisnak. Jeg tænkte, at det måske kan have relevans for andre, da jeg nok ikke er den eneste i Danmark med denne type el-scooter fra T-Hansen. Jeg har fået 4 svar i alt, og det 1 svar var automatisk, med info om at butikken havde lukket ned efter 3 indbrud på kort tid. Det 2 svar spurgte efter fysiske mål, og dem har jeg videresendt til ham, med de sidste 2 mails, da jeg vil høre, om han er enig i dem. De 2 mails kommer her, og ud fra dem, så er det desværre meget dårligt nyt. Det bliver enten sindssygt dyrt, eller også er batteriet helt umuligt at finde igen, da det er udgået, og især den første mail er interessant: Mail 1: Hej René Jeg har tjekket lidt på din VGA E-fox el-scooter (sælges andre steder i Europa som ShiWei F35), designet af Taizhou Huangyan Shiwei Vehicle Co.Ltd, men ikke produceret af dem. Det batteri som sidder i din scooter er et Lith.Ion batteri med standard Chinese Lithium Mangan Oxide celler, med en levetid på ca. 500~600 cycles. Batteriet er 60V/20Ah (1200Wh), med en ladespænding på 67,2V = 16 celler i serie. En hurtig søgning på mit netværk i China, viser at batteriet ikke eksisterer eller er udgået.... Til din information, så er dette batteri IKKE et traktionsbatteri, og som sådan ikke beregnet til en el-scooter med en 2kW motor. Til el-scootere skal der altid anvendes LFP celler (Lithium-Ferro-Phosphate) med en levetid på 2.000 cycles. Din oplevelse med at du kun kan køre 35~38km pr. opladning, skyldes at batteriet ikke er beregnet til traktions-drift, hvilket betyder at der ikke kan trækkes store strømme fra batteriet uden at batterispændingen falder alt for hurtigt og aflades alt for hurtigt. Samtidig reduceres levetiden væsentlig. Vi har tidligere testet vore egne el-scootere som også havde en 60V-2kW el-motor monteret, og her viste testen at motor kan trække op til en faktor 3 i strøm = ~ 90A, i et kort øjeblik ( 0,5 sec. ) når scooter skal sættes i gang. Kun et LFP batteri kan klare den belastning....; måske derfor at denne scooter er trukket ud af markedet efter blot 1½ år! Årsagen til at der er anvendt Lith.Mng. celler i dette batteri er fordi der ikke er designet plads i el-scooter til at anvende et batteri med LFP celler, som kræver ca. 25% mere plads for samme kapacitet. For at kunne opnå en køredistance på = 50km, vil kræve et Lithium batteri på 60V/40Ah. Dette var virkelig et godt og uddybende svar. Han virker til at have forstand på tingene! Det interessante her er, at hans bud på, at scooteren og reservedele allerede er udgået, er fordi batteriet slet ikke er skabt til denne el-scooter. Det er naturligvis et "måske", som han skriver, så der kan være andre grunde, men hans svar har overbevist mig om, at jeg ikke køber el-scootere hos T-Hansen fremover. Jeg kommer til at købe dem et andet sted, og betaler den dyrere pris for at få noget ordentligt hele vejen igennem. Jeg har altid været glad for at spare penge og ikke købe mere, end jeg har behov for på fornuftigt budget, men at man ikke kan få reservedele til en scooter efter blot 1.5 år, det vil jeg ikke acceptere fra en forhandler. Mail 2: Hej René. Jeg kan se at der lades med 67,2 volt som max. Som der er skrevet På batteriet. Hvis dette passer har du 16 celler i serie. Og ved 20 amp : 6 celler parallelt. Dvs. 6 x 16 celler= 96 celler i alt i batteriet. Hvis der kan være flere celler i batteriet, skal der være plads til 16 eller 32, 48 osv., For hver 16 celler giver det 3amp mere, dvs. 16 giver 3amp, 32 giver 6amp, 48 giver 9amp. Dette kan nok ikke lade sig gøre, grundet størrelse på batterikassen, den bliver jo større for hver gang. Prisen for nye celler til original batteriet, er ved 96 celler: lige ved 8000kr. Dette skyldes at det skal bygges i hånden, og tager lang tid... Jeg tror du skal finde det på EBAY, eller alibaba, amazon, eller lignende. Der er fragten bare meget dyr, grundet det er et batteri. Dette var jo heller ikke så positivt et svar. Det er åbenbart muligt at lave noget på batteriet, men hvis det render oppe i 8.000,-, så er det jo helt udelukket at sende sådan et projekt videre. Men den levetid, som mit batteri trods alt stadigvæk burde have, så vil jeg hellere spare flere penge op til at købe noget virkelig ordentligt om en 5-7 år, hvor udviklingen også er kommet meget længere, end den er i dag med levetid på batterier. Nu er jeg så der, hvor jeg egentlig ikke behøver at sende flere mails ud og blot mangler 2 svar fra andre, jeg havde skrevet til. Men de svar, jeg har fået, er temmelig fyldestgørende, og har fået slået fast, at jeg nok bare må leve med den tid, jeg får ud af det nuværende batteri, og så bare passe på det. Evt. holde øje på salgssider i fremtiden, om nogle sælger sådan et batteri brugt, eller om der måske kommer noget lignende i fremtiden. Det kan manjo aldrig vide. Men om ikke andet, så har jeg lært lidt om T-Hansen. Trods jeg er tilfreds med den scooter, da den virkelig kører fantastisk, så er det over min fatteevne, at man køber noget lort hjem, der har et batteri, der faktisk ikke er skabt til deres "deres" scooter, som de bare sætter deres VGA mærke på. Bevares, det må de sikkert gerne, og de har deres på det tørre omkring dette, men det har de ikke overfor mig, som kunde, og i min bog fremover. Sådan noget uærligt sjusk og mangel på ære og integritet i sin firmapolitik, kan og vil jeg ikke acceptere og støtte fremover. Kald mig bare et "tudefjæs", men omvendt, så går jeg højt op i den slags. Det bliver ALDRIG i orden, at man køber kinalort hjem, velvidende at en vital del i den, ikke er skabt til en el-scoot4er i bund og grund. Det nægter jeg at tro på, at de har været komplet uvidende om. Så nu sidder alle deres kunder på disse scootere her blot 1.5 år efter, og kan i fremtiden ikke rigtigt få reservedele ud over måske enkelte ting de har købt meget hjem af. Men noget så vigtigt som batteriet, det findes ikke mere. Så lærte man det, og køber kvalitet næste gang ;) Tak for jeres inputs og hjælp i tråden, og jeg håber, at I kan bruge de par svar her til noget, hvis I selv har, eller kender nogen, der har disse scootere. Så er der lidt at give videre. Ha en dejlig tak! /Totti
--
Sidst redigeret 04-01-2022 12:14
#11
NitroBlast
Guru
04-01-2022 12:27

Rapporter til Admin
Hvis batteriet ikke er beregnet til at blive brugt i en el-scooter, så er spørgsmålet, om ikke du har købt et produkt, der har været fejlbehæftet fra start? I så fald burde du have en sag ved forbrugerklagenævnet med henblik på at få pengene helt eller delvist tilbage..
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#12
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 12:38

Rapporter til Admin
#11 Dette er også min tanke. Jeg sidder faktisk og er ved at overveje, hvordan jeg skal tage kontakt til T-Hansen nu. Min frygt er dog, at sådan en sag ville være ekstremt omfattende, og at de vil stejle og påstå alt muligt andet, og selvom jeg godt kan strikke noget sammen på skrift, så kan jeg også mærke, at det vil fylde meget psykisk for mig, hvis sådan en sag skal køre i månedsvis osv. Men nu sender jeg dem i hvert fald det svar, som jeg har fået af en af dem, jeg har skrevet til.
--
Sidst redigeret 04-01-2022 12:39
#13
NitroBlast
Guru
04-01-2022 12:47

Rapporter til Admin
#12 Det er jo ikke dig, der har gjort noget forkert. Der er stadig reklamationsret på scooteren, og da scooteren er født med en produktionsfejl, der gør det umuligt at få nødvendige reservedele, så er du i din gode ret til at klage over produktet. Hvis batterierne bliver overbelastet til almindelig brug, så vil de slides hurtigere, og der er en lille risiko for, at der kan opstå brand i batteriet. Det er T-Hansens ansvar at få udbedret fejlen, og jeg ville i hvert fald selv gå klagevejen, uanset hvor lang tid det tager, og uanset om klagen ender med at blive afvist.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#14
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 13:06

Rapporter til Admin
#13 Du har ret. Mit hoved fungerer bare sådan, at jeg ikke har "ro", før sådan en sag er afgjort. Jeg har bestemt lysten og modet til at køre på dem, og derfor har jeg netop været i deres livechat og viderebragt den info, jeg har fået på mail i dag omkring forkert brug af batteri. Om det så er derfor, den er udgået, det ved man jo aldrig, men det er et kvalificeret bud og argument, og om ikke andet, så har de stadigvæk brugt et forkert batteri, så det skal de ikke slippe afsted med, eller at man ikke kan opdrive reservedele til denne el-scooter mere, som de har ladet mig forstå, da der "ikke er mere at hente på den el-scooter". Nu fik de så den mail med viden, der nok overraskede supporteren. Han ville "oprette en sag" og lovede at en "chef" ville kontakte mig. Til gengæld lovede jeg dem, at jeg forventer refunderet mine penge, eller få et ordentligt produkt, hvilket nok bliver svært i T-Hansen. Jeg kan se, at de kun har nogle underlige el-scootere tilbage, som jeg ingen interesse har i. Jeg håber, at den "chef" har en acceptabel løsning, så jeg ikke skal gå endnu videre med dette, men hvis det er tilfældet, så må jeg gøre det. Det skulle være muligt at forklare mit problem, og den info jeg har fået fra andre eksperter omkring batterier - ffs, det meste af det står jo allerede herinde :) Sidst, får de også beskeden om, at de kan få en møgsag mere på halsen, da jeg i yderste konsekvens sender sagen videre til EB og BT, hvis de ikke vil erkende noget eller give sig på det her. Det er jeg ligeglad med, for jeg er så trip, trap, træt af, hvordan den "lille mand" sjældent kan slå de store. Så må de tage turen og de midler, som "den lille mand", har i sit arsenal, og det er medier og forbrugerklagenævnet.
--
Sidst redigeret 04-01-2022 13:07
#15
NitroBlast
Guru
04-01-2022 13:19

Rapporter til Admin
#14 Når T-Hansen skriver om scooteren, at "der ikke er mere at komme efter", så er de udmærket godt klar over, at produktet er udgået pga. produktionsfejl. Tænk hvis det havde været en el-bil med fejl i batteriet, så havde Fanden sgu danset squaredans i Ribe domkirke! Jeg håber du får en acceptabel løsning, og at du vender tilbage med resultatet.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#16
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 13:43

Rapporter til Admin
#15 Jeg tænker også, at de har været klar over, at det batteri ikke var det rette til den scooter, da de købte det hjem. Hvis ikke, så er de SERIØST lallende amatører, og det har de været før. Jeg kunne dog godt tro, at tilbagetrækningen af produktet måske også er fra kina af, og at det er derfor, de ikke længere fører den eller reservedele. Måske har Kina producenten fået klager og endelig trukket produktionen. Det er mange muligheder, men jeg kunne sagtens forestille mig, at T-Hansen bare solgte videre på disse scootere, hvis ikke produktionen var udgået. Det har vel ikke været deres valg 100% Jeg ved det ikke, for det fyrer rundt i potten på mig, da der er mange forskellige konstellationer, men én ting er sikkert, de har solgt et produkt, med et potentielt farligt batteri og et der ikke er skabt til den type scooter, og hvad viden hvem og hvornår de har haft de, det er irrelevant for mig. Jeg vil have et nyt produkt, der er ordentligt, og det har de ikke, kan jeg se. De har ingen ordentlige El-scootere, så nu er der kun en fuld refundering tilbage, eller anden kompensation. Jeg gav 14k lige ud inkl alt, da jeg købte scooteren, og jeg har en eller anden ide om, at jeg ikke får hele det beløb. Der var klargøring og pladebetaling og tilbehør, som jeg godt kunne forestille mig, de ville slippe uden om at refundere. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal acceptere, hvis "Chefen" der kontakter mig, har noget at byde ind med. Hvis de kunne få et batteri hjem fra Norge, Sverige eller Finland, som de vil give mig, skal jeg så acceptere dette? Så er jeg sikret scooterens levetid, medmindre, at disse batterier er så elendige og fejlagtige, at der sker brand eller andet og mere ødelæggelse. Så er det en chance at tage? Skal jeg tage en kompensation på f.eks det halve købsbeløb, og så lægge det til side, og spare resten op til en af de dyrere modeller hos andre forhandlere og så stadigvæk bruge min T-Hansen scooter indtil da. Fuld kompensation er at foretrække, for jeg har penge liggende, så jeg kunne købe en af de dyrere til f.eks 20k i en anden butik med kvalitet, men omvendt er det også træls, at skulle have flere penge op ad lommen, hvis jeg på anden måde kan drive 5-7 år mere ud af den, jeg har nu. Det hele ska gerne "gå op" i hovedet jo, så bedste løsning er lidt svær for mig nu. Jeg er nemlig ikke i tvivl om, at T-Hansen vil forsøge helt at undgå at erkende noget, og hvis de reagerer på trusler om, hvor langt jeg så tager denne sag, så bliver det nok ikke det store de kompenserer mig. Hvad ville I som minimum havde accepteret af kompensation?
--
Sidst redigeret 04-01-2022 13:43
#17
NitroBlast
Guru
04-01-2022 13:56

Rapporter til Admin
Du kan ikke forvente at få det fulde beløb tilbage, da du har brugt scooteren i den tid, du har haft den, og der vil blive trukket noget fra i den forbindelse. Det er det samme med biler, der betaler man også en eller anden form for "leje" (vist nok kilometer-baseret), hvis man af en eller anden årsag får købet ophævet. Helt præcist hvordan det bliver udregnet er svært at svare på. T-Hansen har sikkert solgt scooterne i god tro, men på et eller andet tidspunkt må det at producenten har sløjfet produktet, også have gjort det klart for dem, at der er et problem med produktet.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 04-01-2022 13:56
#18
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 14:26

Rapporter til Admin
#17 Det er rigtigt nok. Det bliver svært at bevise, om producenten fra starten - uden T-Hansens viden - har solgt med et forkert batteri, eller om T-Hansen har vidst det, og de sammen nu er blevet enige om at fjerne denne scooter helt fra markedet, fordi der måske tikker flere og flere reaktioner ind på, at de sælger scootere, med et forkert batteri. Jeg har ingen tiltro til nogle af firmaerne, men i orden er det ikke. De vil heller ikke kunne overholde garanti, hvis der skete noget med batteriet, som skulle dækkes jo, så der har de også et forklaringsproblem, fordi batteriet ikke er til stede mere for dem, så de kan erstatte dette i en reklamation. Så uanset hvad, så har de solgt et fejlbehæftet produkt, som du skrev, og for mig er der ingen rimelighed i, at man blot 1.5 år efter "ikke har mere at hente på denne el-scooter". Hvad er det for noget? Det er trods alt et produkt til 14.000-, som man bruger i trafikken, og som en skrev, hvad nu hvis batteriet gik i brand eller eksploderede. Det er da ikke ufarligt, når man bruger forkerte vitale dele i et køretøj, så der er rigeligt for mig at spille på og køre videre i en evt. sag til forbrugerklagenævnet. Well, hvis T-Hansen skulle kunne finde et batteri i et af landende, hvor de også har butik, så må jeg acceptere sådan et, og hvis ikke, så må de refundere måske et beløb, som jeg så kan sætte til side til, når der skal købes nyt andetsteds. Jeg er i hvert fald færdig med T-Hansen, hvis de ikke løser dette på en fair måde. Det er på tide, at de begynder at tage noget ansvar, og gør de ikke det, så skal jeg personligt sørge for at poste sagen på samtlige forums omkring scootere, så de får en masse andre købere af disse scootere på nakken. Jeg har informeret dem om tråden herinde, og at hvis ikke de finder en rimelig løsning, så stopper det ikke med dette forum. Kald det trusler, eller whatever, men der skal lægges pres på dem nu, og de skal vide, at jeg ikke bøjer mig, og lader mig spise af med deres undskyldninger og ansvarsfraskrivelse - det slipper store firmaer som disse alt for tit afsted med, fordi mange ikke har overskud til at køre videre med tingene, og så lader de sig bare spise af med meget mindre, end de burde, og det agter jeg ikke. Jeg skal ikke spinde guld på noget som helst, men et forkert batteri i en scooter til 14k, og at der nu ikke - højst sandsynligt af denne grund - ikke længere kan købes reservedele efter blot 1.5 år på markedet, det er ikke i orden, og det skal de rette op på.
--
#19
EXIA
Super Nørd
04-01-2022 14:38

Rapporter til Admin
Du kunne også have spurgt ind på en mere afklarende måde i stedet for at tage turen op i det røde felt med det samme. Jeg er sikker på hvis du pænt spørger om en forklaring herpå, så skal du også nok få uddybende svar.
--
1[R9 3950X|RTX 2080Ti SLi|X570|32GB 3600MHz] 2[R9 3900X|RTX 3080 TUF|X570|32GB 3200MHz] 3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
#20
Defterdar
Semi Supporter
04-01-2022 14:50

Rapporter til Admin
Hvis de har oprettet en sag på dit problem, så vil jeg da også mene at de er medgørelige - så er det måske lige tidligt nok at slynge om sig med "trusler" osv. Misforstå mig ikke, jeg ville også være frustreret hvis jeg var i dine sko :) Jeg tænker at de har så stor en avance på dette produkt, at de uden videre sagtens kan refundere dig det fulde beløb - der er trods alt tale om et super skidt produkt. Go' vind med det hele :)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#21
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 15:29

Rapporter til Admin
#19 og #20 Jeg kan sagtes følge jer. Men prøv at søg - ikke bare herinde - men mange andre steder på nettet, når der er problemer af denne art. Hvor langt kommer helt normale mennesker med bare at være flink og venlig fra starten og hele vejen igennem. Bare lade sig spise af? Ræk dem lille Tro mig, selvom jeg er frustreret, så tager jeg også en pæn og høflig kontakt til at starte med. Jeg er direkte, fordi jeg har erfaret, at er man ikke det, så snyder og bedrager selv de "største", når de kan komme til det. Sådan er det bare. Derfor lader jeg dem også vide, at jeg ikke giver op, eller lader mig spise af med at tale med en i deres chatsupport f.eks, som de ofte håber, kan løse alt for dem. De sløser, når der skal ske større ting, og man kan vente i evigheder. De prioriterer ikke disse sager, for alt handler om profitoptimering i denne type butik, og derfor får de også tilbage med en hårdere retorik. Jeg vil ikke finde mig i det, men jeg bliver ikke personlig og sviner den enkelte til. Det er deres koncept, ære, pli og integritet, jeg hovedsagligt angriber, da den for mange steder er ikke-eksisterende. EDIT: Blev lige ringet op af en person, og ganske rigtigt. De erkender intet. De har fået "typegodkendt", de her batterier, så de er fuldt ud lovlige til danske veje, og de bestemmer selv, hvornår de stopper med at sælge produkter. Uanset om det er blot 1.5år efter. Hvorfor produktionen sjovt nok stopper 1.5 år efter, det havde han ingen viden om. De handlede korrekte, og sådan er det. De ville dog godt kunne skaffe et batteri fra Norge på reklamation, eller hvis jeg ville købe et om 3 mdr, men andet står de ikke ved. Batteriet var ikke "ulovligt. De mener ikke, at de har solgt et "fejlbehæftet" produkt, trods der er brugt batterier, som ikke er beregnet til denne type scooter. Det får andre så lov at afgøre nu!
--
#22
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 15:30

Rapporter til Admin
Og her er lige et opfølgende svar fra eksperten i tidligere indlæg mail 1: "Hej René Tak for dine roser.......; det er desværre et generelt kæmpe problem med de butikker / værksteder som forhandler el-cykler, el-scootere m.m...., fordi de har ingen know-how på batterier og batteristyringer (BMS systemer) overhovedet. Et stort problem for de kunder som har givet mange penge for et produkt som ikke overholder specifikationer og kvalitetskrav til produktet. I henhold til købeloven, så har kunder altid 2 års garanti på hele produktet..., også Lithium batteriet. Jeg har tjekket en del el-cykel butikker for overholdelsen af garantien på Lithium batterierne, men desværre undslår næsten alle sig at give 2 års garanti (typisk kun 6 mdr., eller max. 12 mdr.) fordi de i deres garantiaftale har indføjet en passus at Lithium batteriet er en "slid-del", og derfor ikke omfattet af 2 års-reglen. Men det strider direkte mod købeloven, som er et sikkerhedsnet for privatkunder. Det ved butikkerne også godt, men går den, så går den.....; i de tilfælde hvor kunder klager til Forbrugerstyrelsen, der taber butikkerne sagen...., blot en info til dig."
--
#23
the688
Guru
04-01-2022 15:36

Rapporter til Admin
Som jeg læser det er produktet jo ikke "ulovligt" - det er bare pisseringe og uegnet. Ligesom det heller ikke vil være "ulovligt" at sælge en 700-hestes AMG Mercedes med 175-dæk, selvom det ville være komplet ubrugeligt. Batteriet er et batteri. Det kan noget. Men det er på ingen måde ideelt til formålet. Man kan diskutere om de har oplyst en reelt mulig "levetid" eller rækkevidde - det er en anden sag - som nok vil være den vinkel jeg ville vælge at forfølge.
--
"ORK SATME!"
#24
olna
Megabruger
04-01-2022 15:40

Rapporter til Admin
Jeg har ikke læst hele tråden, men når jeg kigger på side 16/ punkt 6.8 i instruktionsbogen er der et billede af et lille batteri i bunden af hjelm-rummet, jeg ville overveje at finde et batteri der passer ang. Volt,stik osv., Og bagefter få det til at passe fysisk.
--
#25
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 15:45

Rapporter til Admin
#23 Den stod han faktisk ved passede. At de max 57km var rigitg. Det er de også, HVIS man kører et langt stræk, så kan det lade sig gøre. jeg har testet det én gang. Så den mente han, holdte vand. Jeg har ellers altid kun fået ca. 35-38km ud af batteriet til helt normal kørsel, og ladet batteriet som man skal. Der er intet at komme efter. Så de kan pakke deres 57km sammen, for sådan er der jo ingen der kører. Vi er hele 20km under max, og det hænger jo igen sammen med, at de har brugt forkerte batterier. Men han dækkede sig ind under, at alt var godkendt på scooteren, og de selv måtte bestemme, hvor længe de havde et produkt. Det er også fair nok, men så forklarede jeg ham også lige, at de også var godkendt til at sælge fyrværkeri, og hvordan det havde misbrugt dette og decideret risikeret andre menneskers ve og vel, som et evt eksploderende batteri kan ende med. "Vi laver jo alle fejl".. JA, men T-Hansen laver - sjovt nok - temmelig mange flere, end så mange andre. Jeg koger over deres arrogance, og jeg afventer nu på mail fra ham eksperten, hvad han mener, jeg bør gøre. Han har faktisk skrevet, at han muligvis har kontakten i firmaet bag denne scooter til at få batterier hjem også, så det kan jo være fint nok. Jeg er bare stadigvæk træt af, at jeg skal køre med noget så vitalt i min scooter, som ikke er beregnet til denne scooter. Det er over min fatteevne, at T-hansen har fået dette "godkendt", og det kommer jeg til at udfordre. Sådan en arrogant hvalp i røret, der ingen forståelse havde for, at de køber kinalort hjem, sætter eget navn på, bruger forkerte batterier pga pladsmangel under sædet, stopper produktionen og dermed salget 1.5 år efter blot. Hvad fanden fejler de, når de ikke kan se, at det er noget forbandet svineri?
--
#26
SimonFRB
Monsterbruger
04-01-2022 16:00

Rapporter til Admin
Edit: Fejl.
--
Sidst redigeret 04-01-2022 16:00
#27
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 17:04

Rapporter til Admin
Nå, det ser ud til, at sagen ender her. Jeg har lige fået 2 svar mere fra eksperten på batterier, og det tager jeg som en anbefaling til ikke at spilde min tid og energi på at kæmpe i mod amoralske T-Hansen, der nok har deres ryg fri på teknikaliteter: Svar 1: "Hej Der er flere ting som T-Hansen blander sammen: 1: Et typegodkendt batteri, CE mærket, har ikke noget med en for kort køredistance at gøre. I deres manual står der beskrevet at man kan køre op til 57km, og det stemmer ikke overens med hvad du har målt. Men det er beskrevet meget vagt i deres manual, hvor de skriver "op til 57km, afhængig af belastning". Det giver så stort et elastik, at de vil kunne slippe ud af en anlagt sag. Hvis batteriet er helt dødt, så skal du kompenseres med et nyt batteri. 2: At de lader et produkt udgå af sortimentet allerede efter 1½ år, og dermed slippe for garanti og service, og ikke har noget at sætte i stedet, vil jeg betegne som værende umoralsk forretningsetik. Jeg har intet på punkt 1. Dette har de altid gjort klart, at de 57km var under MAXIMALE forhold. Vi snakker et langt stræk, medvind, ned ad bakke, ingen gas, når du kører ned ad bakke, solskin osv. Altså, det kan lade sig gøre, under forhold som sjældent er til sted. Der har de dækket sig, og det har jeg måtte leve med. Netop derfor fulgte jeg også udvikling af pris og kapacitet på batteriet, da jeg netop gerne ville have et, der kunne køre længere. Deraf opstod hele denne sag med brug af forkert batteri, fordi deres chat support pludselig skrev: "Der er ikke mere at komme efter på denne type scooter." Punkt 2 er et af de slående punkter i det her. Jeg har 1.5 år tilbage af min garanti, og selvom de sagde, at de havde et batteri i Norge, der kunne komme hjem på 3 mdr, hvad så om 1 år? De har jo tilkendegivet, at scooteren er udgået, og der ikke er mere at hente på den. Så der var min lyst til, at de skulle have været udfordret på via klagenævnet på, at de ikke længere faktisk kan overholde deres garanti og moralske forretningsetik. Svar 2: "Hej Den pågældende scooter med det nuværende Lithium batteri kan betegnes som en design fejl..; det er ikke en produktionsfejl, for hvis det var det, er de forpligtiget til at udbedre fejlen. Jeg tror at de har trukket den pågældende scooter ud af markedet fordi man har opdaget design fejlen, og at det ville koste mange penge for selskabet at køre videre med produktet, fordi der ville komme mange reklamationer fremover. Nu har de lukket og slukket for produktet, og kan ikke få reservedele fra fabrikken. Så kan de "vaske" deres hænder. Du vil desværre have svært ved at komme videre med sagen, med mindre der står angivet noget i deres garantibestemmelser som direkte strider mod det som de praktiserer. Prøv at tjekke de garantibestemmelser som du har fået udleveret da du købte. Batteriet har åbenbart ikke været decideret "ulovligt", og det er ikke en "produktionsfejl", så han vurderer, at de nu har vasket hænderne og kan gå fri. Det overrasker mig ikke. Men det overrasker mig, at INGEN åbenbart har vidst, at der er brugt forkert batteri i køretøjer, de har solgt de sidste par år. Bestiller man bare ting hjem fra Kina, sætter sit eget navn på, og så er ligeglad med, hvilket vitalt batteri, der sidder i? Noget, der kan eksplodere eller måske gå i brand? Det har man - ikke sjældent - hørt om med elektronik fra netop Kina. Det er simpelthen så sjusket og uansvarligt, og jeg på ALLE områder er færdig med at handle med T-Hansen, når jeg har overstået mine sidste 3 syn på scooteren derude. De ser aldrig mig købe mere derude, og fremtidige el-scootere, dem betaler jeg gerne 20k eller mere for, så jeg får noget ordentligt, og køber hos nogle, der har ære og integritet øverst på listen overfor sine kunder. Så gik dagen med dette, og jeg takker for folks inputs, og håber at I kan bruge dette alligevel. Der er nok andre, der har samme type scooter, og til dem kan jeg sige, at ham jeg har skrevet med, har haft fat i en manager, der scooterne er fra i Kina, og han kan nok skaffe batterier hjem til scooteren. Endda 2 forskellige typer, så det er et med mere rækkevidde, end det oprindelige. Jeg skriver lige info om, hvem han er og hvad butik han har, når jeg har fået nærmere besked om priser osv fra ham. Tak for interessen i tråden, og hvis T-Hansen læser med: Der mistede I lige endnu en kunde, fordi I kører en amoralsk skodbutik, hvor alt handler om profitoptimering og kundepleje er en by i Rusland. I skulle skamme jer!
--
Sidst redigeret 04-01-2022 17:05
#28
EXIA
Super Nørd
04-01-2022 17:18

Rapporter til Admin
Der er nu flere sider af sagen her. Du var venlig fra starten af men valgte af afslutte med en trussel. Men nu har du fået svar.
--
1[R9 3950X|RTX 2080Ti SLi|X570|32GB 3600MHz] 2[R9 3900X|RTX 3080 TUF|X570|32GB 3200MHz] 3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
#29
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 17:36

Rapporter til Admin
#28 Kald det, hvad du vil. Men når et firma ingen moral og rimelig forretningsetik har, så må man bruge de midler, man har som forbruger. Hvordan ville du nogensinde ellers vinde over disse folk, hvis du bare tager deres: "Det kan vi ikke hjælpe dig med - vi har vores på det rene" for gode varer? jeg har selv levet efter den der med: "jeg tror sgu på det bedste i alle, og folk er der for at ville dig det bedste", men så blev jeg ældre og mere moden, og jeg indså, at det meget sjældent er tilfældet. Folk er oftest sig selv nærmest, og visse firmaer/butikker, der har haft møgsag på møgsag, og ikke tænker på andet end profitoptimering og slækker på kundeservicen af den grund, dem har jeg INTET til overs for, og det lader jeg dem vide, hvis de behandler mig uretfærdigt. Det kan sagtens lade sig gøre at henvende sig høfligt og pænt, hvilket jeg altid gør som udgangspunkt. Men oplever jeg amatører og modstand fra starten og ingen vilje til at se sagen fra anden side end deres egen, så får de igen tifoldigt - jeg er færdig med at lade mig træde på, bare fordi de føler, at de kan. Tro mig, jeg er ekstremt høflig og dannet, og jeg kører fra starten det hele efter bogen. Men når jeg oplever arrogance og benægtelse af amoralsk forretningsførelse, og man skal igennem 3-4 folk "på gulvet", før man kan få lov at tale med en "chef", som ikke engang er en chef, eller har kendskab til batterier, og alligevel sidder og påstår, at de skam er fuldstændigt sikre, (som deres fyrværkeri" også var dengang, så er man nødt til at skrue bissen på. Det var i øvrigt nærmere et løfte, end det var en trussel. Havde jeg haft større chance her, så havde den fået fuld skrue, og jeg havde trukket dem igennem alt sølet - i hvert fald indenfor de rammer og kompetencer, jeg har. De har selv gjort det samme ved kunde efter kunde i årevis. En lille detalje er, at jeg tidligere har hjulpet T-Hansens support med at forstå, at deres hæfter, der medfølger el-scooterne, bare var en ren copy-paste af dem til deres benzinscootere. Det betød, at der var oplyst forkerte dæktryk til el-scooteren i følge hæftet, og hvornår scooteren skulle til syn, var der også 1/2 års forskel på, fordi det var fra hæftet til benzin scooterne. Der var flere ting, der ikke stemte, da en eller anden amatør har siddet og formet et hæfte til en ny type scootere ud fra det til benzin scooterne. Igen, amatørarbejde hele vejen igennem, men tålmodigt og venligt informerede jeg dem om dette flere gange igennem chatten indenfor det første år af købet af min el-scooter. Så på et tidspunkt, så bliver de mange fejl til et mønster og en rød tråd, og derfor vælger jeg til sidst at skyde med alt, jeg har, hvis jeg retmæssigt har en chance for en vinde en klagesag. Det vurderede min kontakt så - desværre - at jeg ikke havde, trods der stadigvæk kan sås stor tvivl om T-Hansen metoder og forretningsetik. De kommer nok uden tvivl til at opleve mange reklamationssager nu, og hvad gør de så, når "der ikke er mere at komme efter på denne scooter", da de har fjernet den helt fra sortimentet. Jeg tænker ikke, jeg er den sidste, de har hørt fra, men der er nok en grund til, at de kun havde den - ellers lækre scooter - i sortiment i kun 1.5 år ca. (Fra jeg købte den. De har måske haft den noget tid længere inden) Jeg beklager, hvis jeg ødelægger dit verdensbillede om, hvad der er ret og rimeligt til et vist punkt :)
--
Sidst redigeret 04-01-2022 17:39
#30
EXIA
Super Nørd
04-01-2022 17:40

Rapporter til Admin
#28. Det gør du skam heller ikke. Jeg kender blot slagets gang fra den anden side.
--
1[R9 3950X|RTX 2080Ti SLi|X570|32GB 3600MHz] 2[R9 3900X|RTX 3080 TUF|X570|32GB 3200MHz] 3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
#31
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 17:51

Rapporter til Admin
#30 Så du kender slagets gang fra den anden side. Så bedes du lade være at lyve om, at jeg har "truet". Dette forveksler folk nemt med noget fysisk, og jeg har ikke truet nogen som helst på denne måde. Jeg har i jeres chat gjort klart, hvilke metoder jeg vil bruge, hvis jeg skulle køre sagen videre. Jeg har også i røret, med den lallende amatør, der tydeligvis ingen forståelse havde for, at T-Hansen i ca. 2 år har ladet scootere køre rundt i landet med batterier i sig, der ikke er beregnet til denne type scootere, og derfor i almindelig brug blot har ca. 35km i sig i snit. Det er altså 20km mindre end max, og det er ikke uvæsentligt, selvom I også her, har dækket jer godt ind. Mon ikke, det hænger sammen med, at man få år efter, stopper med at have denne scooter i sortiment. Dette diskuterede vi, og der blev ikke lyttet. Derfor vælger jeg i frustration at lægge røret på med ordene: "Velkommen på forsiden". Så nu har vi klargjort, hvilke "trusler" jeg har fremført, og du skal prise dig lykkelig for, at jeg ikke har en chance for at vinde denne sag. Amoralsk og uetisk forretningsmodeller i Danmark, har det sjældent med at blive straffet, så derfor går jeg ikke videre med sagen, da min kontakt ikke vurderer, at jeg har en chance, for I har dækket jer ind alle steder. Havde jeg den mindste chance, så var sagen røget afsted, og alt dette til EB og BT. Dernæst alle forums omkring scootere på nettet, der kunne opdrives, så alle får del i denne sag. Det er nu engang de metoder, som denne "lille mand" har at bruge, og man har da tidligere set, at sådanne handlinger faktisk får nogle firmaer til at tage fat om problemerne, erkende fejl og ændre dem. Der skal tit netop sådanne ekstreme ting til, før man indser sine fejl og mangler, og det er det store problem med firmaer som jeres. I har mistet en kunde for livet, og jeg ville skamme mig, hvis jeg arbejdede i så amoralsk en forretning, der køber scootere hjem fra kina, sætter eget navn på, og dermed står inde for alt i den. Uvidende eller vidende omkring batteriet i den, faktisk ikke er det korrekt at bruge, er irrelevant, da det uagtet jeres viden om det, er en gigantisk fejl, og det er grotesk, at I kan slippe afsted med den slags!
--
Sidst redigeret 04-01-2022 17:56
#32
EXIA
Super Nørd
04-01-2022 18:06

Rapporter til Admin
#31. Jeg lyver heller ikke, jeg har læst det hele. Jeg siger blot, ved god neutral henvendelse kommer man ofte længere end at male fanden på døren fra start af. Mere har jeg såmen heller ikke at sige i sagen.
--
1[R9 3950X|RTX 2080Ti SLi|X570|32GB 3600MHz] 2[R9 3900X|RTX 3080 TUF|X570|32GB 3200MHz] 3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
--
Sidst redigeret 04-01-2022 18:09
#33
SimonFRB
Monsterbruger
04-01-2022 18:30

Rapporter til Admin
Edit: Hov fejl igen.
--
Sidst redigeret 04-01-2022 18:31
#34
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 18:36

Rapporter til Admin
#32 Kan se dit navn på din profil, og jeg tænker, at jeg måske har chattet med dig flere gange. Navnet stemmer i hvert fald med en, jeg har chattet med flere gange hos T-Hansens support. I så fald, så ved du også, at jeg altid er høflig og venlig i ekstrem grad. Men denne sag var ligesom dråben, og derfor tog jeg de midler i brug, som jeg har i værktøjskassen. Vi kan ikke kramme os igennem alle problemer, når I er så amoralske i jeres forretningsmetoder. Men intet ondt i mod dig - du har altid været flink, og du følger bare ordrer. Vi skrives nok engang, da jeg stadigvæk har 3 syn tilbage hos jer, og dem er jeg nødt til at få opfyldt, da jeg er forpligtet til dette, hvis jeg ikke skal miste de 3 års udvidet garanti, jeg har betalt for. Så I slipper ikke for mig endnu, men 3 syn mere, og det er slut. Så handler jeg andre steder. God aften til dig :)
--
Sidst redigeret 04-01-2022 18:37
#35
WlN
Gæst
04-01-2022 19:27

Rapporter til Admin
#34 Husk at du skal ikke tale eller chatte med T-Hansen, alt skal være på mail.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#36
Slettetbruger9582
Ultrabruger
04-01-2022 19:31

Rapporter til Admin
#35 Det har du ret i, men man kan få transcript af ens chat derinde :)
--
#37
WlN
Gæst
04-01-2022 19:41

Rapporter til Admin
#36 Du har meget bedre tid til dine spørgsmål og svar når det er mail's.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#38
NitroBlast
Guru
04-01-2022 21:52

Rapporter til Admin
Designfejl / produktionsfejl er to ord der beskriver det samme problem. Fejlen er at producenten har skabt et produkt, der fra start har haft en mangel. T-Hansen kan ikke frasige sig en lovpligtig reklamationsret med begrundelse i at produktet er udgået. Et hvert andet produkt (bil, computer, smartphone mv.), der er designet med en fejl - det værende et forkert batteri, en forkert ladekreds, eller et underdimensioneret kabel af en art - ville blive krævet tilbagekaldt, for at få fejlen udbedret. Feks. har Tesla for nyligt tilbagekaldt en halv millioner biler, fordi der var problemer med et kabel til bak-kameraet, og dette var en designfejl og ikke en produktionsfejl. #0 Hvis jeg var dig, så ville jeg i første omgang ændre min attitude, da krigsstien intet godt fører med sig. Mundhuggeri på HOL eller med T-Hansen direkte er spild af tid og energi. Herefter burde du overveje, om du er så utilfreds med produktet, at du vil køre en sag ved forbrugerklagenævnet. Du skal huske, at de ikke forholder sig til problemer, der måske opstår, men udelukkende med eksisterende problemer/mangler og dem har du bevisbyrden for.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 04-01-2022 21:53
#39
Slettetbruger9582
Ultrabruger
05-01-2022 00:25

Rapporter til Admin
#38 Jeg har skrevet, at jeg ikke går videre. Med sagen efter råd fra ham, der oplyste mig om, at batteriet ikke var beregnet til den type el-scooter, samt efter T-Hansen har sagt, at de har fået alt godkendt. Batteriet var altså ikke ulovligt, men de brugte det pga pladsmangel, vurderede min kontakt. Du behøver ikke bekymre dig om min attitude - den fejler ikke noget. T-Hansen arrogante attitude og ansvarsfraskrivelse fremkalder rimelige reaktioner fra mig, og jeg har aldrig kørt personligt på nogle af dem, jeg har talt med. De får fuldstændigt, hvad der tilkommer dem, og kan de skide på kunderne, så bruger jeg de midler, jeg kan bruge i mod dem. Sagen er ovre nu, for jeg vil tabe sagen i følge de folk, jeg har haft kontakt med i løbet ad dagen, og det magter jeg ikke. Hvor amoralske og uetiske T-Hansen end er, så har de dækket sig ind, og de har et hav af advokater, som jeg ikke kan matche. Havde batteriet været ulovligt at bruge, så var jeg gået videre med det, men det var det så ikke. Det var bare ikke oprindeligt betegnet til disse type el-scootere. Jeg har blot tilbage at poste sagen forskellige steder og advare i mod at købe el-scootere i T-Hansen fremover. Jeg hader deres uetiske og amoralske pengemaskine, der skider på kundeservice, ære og integritet, og dem skylder jeg ikke st kramme og pakke alt ind overfor. Det har intet med dårlig attitude at gøre, for den ret har de afskrevet sig for længst, og jeg befinder mig stadig i en rimelig takt og tone, i forhold til, hvordan de behandler kunderne. Folk kan få det absolut bedste fra mig, så længe de behandler mig ordentligt, men træder de på mig, så får den et hak eller to op på klingen. Jeg mundhugges ikke, jeg forklarer, hvad handlinger jeg foretager mig, hvis dagen skulle gå videre. At T-Hansen kalder det “trusler”, kan jeg kun grine af, med de metoder de bruger overfor deres kunder for profitoptimering. Der kommer blot info om den kontakt, jeg har talt med en af dagene, med info om pris på de to type batterier, som han nok kan skaffe hjem. Så kan folk, der har samme scooter købe batterier stadigvæk. Men tak for dine inputs og sov godt.
--
Sidst redigeret 05-01-2022 00:31
#40
Slettetbruger9582
Ultrabruger
05-01-2022 00:50

Rapporter til Admin
#38 Og så lige en kommentar til det du skriver med: “Design og produktionsfejl er to ord, der beskriver samme problem. “ Hvis du har læst alt, jeg har postet og pastet ind fra den ekspert på batterier, og som har kontakt til netop den fabrik i Kina, der har produceret disse scootere, og tydeligvis har en enorm viden og faglighed, så ville du forstå, at jeg vælger at tage hans vurdering for gode varer. Du har ret til din mening, men jeg stoler mere på hans vurdering, og har taget et valg ud fra hans vejledning hele dagen. Læs evt. #27 igen, hvor jeg har pastet hans forklaring på netop det.
--
Sidst redigeret 05-01-2022 00:52
#41
MIchaelW
Monsterbruger
05-01-2022 09:39

Rapporter til Admin
Tingene hænger ikke rigtigt sammen. Så vidt jeg ved - fra et tv-indslag på DR - skulle el-scootere være enormt populære i kinøjserland. Specielt i storbyerne qua luftforureningen, så der burde da blive produceret kvalitets-el-scootere derovre. Så det er lidt underligt at Thansen så vælger at importere scootere med "forkert" batteri. Underligt.
--
#42
Jintao
Super Nørd
05-01-2022 10:05

Rapporter til Admin
#41 jeg tror du kan finde forklaringen i ordet profitoptimering. Thansen er jo ikke en butik der sælger kvalitetsmærker, men alligevel formår de at sælge skrald til overpris, til mennesker der ikke har lyst eller mulighed for at købe noget der virker. Buy cheap, buy twice.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#43
Kelas
Maxibruger
05-01-2022 12:03

Rapporter til Admin
#0 - Det virker ikke til forklaringerne i #10's mail korrespondance helt holder. Lithium Mangan Oxid (LMO) batterier er ganske udmærkede. Der ikke er faldet en saglig grund til hvorfor de skulle være ubrugelige til fremdrift, og mener heller ikke der findes en. At LFP skulle være 'bedre' uden at sige hvorfor er ikke holdbart. LMO batterier kan sagtens aflades med 90A ved 20Ah kapacitet i meget korte perioder (C-faktor på 4.5). Kig på et tilfældigt spec-sheet for en LMO 18650 celle og de vil nok nævne C-faktor op mod 8-10, hvor C-faktoren er hvor meget strøm kontra kapacitet du udnytter. Tesla bruger/brugte NMC (nickel mangan cobolt) i de første mange årgange i 60/70/85 varianterne af samme LiIon type (18650) som der med garanti sidder i din batterikasse. Cobolt og nickel forbedrer primært batteriets kapacitet - altså evnen til at holde strøm og batteriets holdbarhed ift antal cykluser - men er på lige fod ift sikkerhed afladningsevne osv. Idag er de 'billige' standard range biler udstyret med LFP (Lithium Jern Polymer). En anden opbygning. Mens de dyre longrange stadig er bygget på cylindriske rullede LiIon celler. Kemi er ukendt og beskyttet knowhow. Min erfaring bygger på at jeg selv har købt målt adskilt og bygget batteripakker på hobbybasis i snart 10 år. Det første jeg lægger mærke til er at dine celler lader til 4.2v (67.2v/16). Det slider uforholdsvist meget på cellerne. Deraf - stop evt ladning på 64-65v (4v pr celle), det er helt standard for elbiler at følge dette lademønster af holdbarheds årsager. Det andet er - hvis batteriet er bygget op omkring 16serie og 6parallel celler. Vil du aldrig få 20AH ud af det. 3333mAh 18650-celler fandtes ikke for et par år siden og er idag stadig super sjældne. Dermed ikke sagt at man ikke kunne 'købe' dem, for mange af de midnre kendte celleproducenter stod i kø for at markedsføre både 3500-4000mAh 18650 celler, men checker du dem på en fornuftig LiIon lader rammer de sjældent det halve. Deraf mit 2. råd - opsøg en med professionelt ladeudstyr og lav en komplet af/opladning. Alternativ - mål hvor mange wh laderen rent faktisk bruger med en husholdningselmåler foran ladeapperatet på en fuld opladning efter du har tømt batteriet 100%. (ikke helt så præcist, men godt nok) Som flere herinde siger er det 0-problem at genopfriske dit batteri med nye celler når du engang ønsker det. Koster som regel 50kr/ celle og ved 96 celler + arbejdsløn lander du i de ca 8000kr der er nævnt i tråden. Derudover kan du få en del mere rækkevidde ud af batteriet på den måde ved at vælge kvalitetsceller. Du kan sandsynligvis få frisket nogle km op på dit nuværende batteri igen ved at få den målt igennem og afbalanceret på celle niveau. Det er ofte at batteri management controllerne er for ringe bygget og ikke holder ordentlig styr på cellerne. Skriv pm hvis du vil vide mere.
--
Sidst redigeret 05-01-2022 12:05
#44
EXIA
Super Nørd
05-01-2022 14:35

Rapporter til Admin
#34: Mit indtryk har også altid været en venlig og respekt fuld attitude... men at slutte af med "for nu er jeg godt opsat på at køre fuld smadder i mod jer på det her, så det bliver spændende, hvor langt I vil trække den..." det inviterer jo ikke lige frem til en håndsrækning eller neutral dialog.
--
1[R9 3950X|RTX 2080Ti SLi|X570|32GB 3600MHz] 2[R9 3900X|RTX 3080 TUF|X570|32GB 3200MHz] 3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
#45
Yoda626
Elite Supporter
05-01-2022 17:09

Rapporter til Admin
https://www.aliexpress.com[...] Kun et forslag. Du kan skrive til dem og så kan de lave et batteri til dig og med det korrekte størrelse/kabler?
--
#46
Slettetbruger9582
Ultrabruger
05-01-2022 20:18

Rapporter til Admin
#44 Stop nu dig selv. I har aldrig kunne finde ud af at køre en neutral dialog, eller give nogen som helst håndsrækning, der ikke gavner jer selv. I rykker jer ikke en tomme, trods tons af møgsager og dårlig behandling af jeres kunder. I kører profitoptimering som hoved koncept, og tillader jer så at kalde det "trusler" og pive i en tråd, hvor sandhederne omkring jer kommer frem. Som regel så sker der først noget i jeres møgsager, når tingene rammer medierne og folk går skridtet videre. I er så ligeglade med jeres kunder og deres garanti - som nogle endda har brugt penge på at forlænge- , at I lader et produkt udgå, som ellers var blevet godt populært, og som I havde klasket eget mærke på, og dermed må formodes at stå indenfor. Dette har I ingen forklaring på, men det falder sjovt nok sammen med, at I har brugt batterier, der ikke er beregnet til denne type scooter med denne motor, og derfor ikke kan præstere mere end hele 20km mindre end det max lovet.Der er sjældent røg uden brand, og der er nok noget sammenhæng i, at denne scooter pludselig er trukket tilbage fra sortimentet. Jeg har selv fået beskeden i support om, "at der ikke er mere at hente på denne type scooter", og så en anden besked i telefon om, at i på 3 mdr godt kan skaffe et batteri hjem fra Norge. Så hvad gælder? Kan I klare alle kundernes sager på garantien, når og hvis de kommer, når I nu ikke har denne scooter i sortiment mere? Skal de så vente i månedsvis på at få ordnet noget på en garanti? Seriøst, kan du ikke selv se, hvad det er for et sted, du arbejder? De er fuldstændigt ligeglade med folk, deres køb og garanti. De skal bare have afviklet denne - igen eller fede model - og det kan ikke gå stærkt nok. Så må kunderne stille sig i kø, når de oplever problemer. Det er simpelthen ufatteligt! Jeg behøver ikke minde jer om, hvor stort et svineri I har lavet med fyrværkeri tidligere, og risikere folk sikkerhed for profit, vel? Så min tiltro til, at det er tilfældigt, at I har trukket en ellers fin og populær el-scooter ud af sortiment, længe før mange kunders garanti overhovedet udløber, den kan ligge på et meget lille sted. Du behøver ikke svare mig mere, for jeg holder ikke ud at høre på jeres ynk over en "takt og tone", når I selv i årevis har behandlet kunder som decideret lort i flere sager. I træder på folk, og når de så giver igen og yder en modstand der kan høres og mærkes, så eftersøger i "bedre attitude". Jeg har 3 syn tilbage på min scooter i forhold til at overholde min garanti, og der forventer jeg at få den service på, som jeg betaler for. Jeg skal nok holde tonen, som jeg plejer i den forbindelse, men dette emne, er uddebatteret - jeg kan ganske enkelt ikke udstå jer og jeres foretagende, og jeg kommer til at advare alle på min vej om jer. Så hellere betale det mere hos en ordentlig forhandler, der ved hvad ære, integritet og kundeservice er i at drive forretning. #45 Tusind tak for linket, men jeg har fundet en batterigut, der er i kontakt med firmaet som T-hansen har fået disse scootere fra og klasket deres eget VGA mærke på. Han kan nok skaffe to modeller hjem, og jeg kommer til at poste nærmere info her, så andre der har denne scooter, kan købe et batteri, hvis de mangler det, og det hos en ordentlig forhandler. Tak for dit indspark! /Totti
--
Sidst redigeret 05-01-2022 20:23
#47
Slettetbruger9582
Ultrabruger
05-01-2022 20:35

Rapporter til Admin
#44 Og lige en sidste påmindelse om, hvordan I var 1-2 år om at få ordnet jeres login og profil system på jeres hjemmeside, og hvor mange gange jeg har fortalt jer i chatten, at noget så basalt som det infohæfte, der følger med en købt scooter, indeholdt forkerte info som dæktryk og eftersyns perioder, fordi det tydeligvis bare var copy-pastet meget af det fra jeres hæfter til benzin-scootere. Så lidt respekt, ære og integritet har dine chefer i det firma, du arbejder i, at de ikke kan finde ud af at ansætte IT-folk, der kan løse et loginsystem på jeres hjemmeside over 1-2 år, eller en person der kan finde ud af at lave et infohæfte om en el-scooter, uden bare at kopiere det meste fra benzin-scooterens hæfte. Ja, meget af det går måske igen, men det er bare fejl, man ikke må lave, da det var både dæktryk og eftersynsperioder, der var forkerte. Ikke alle er lige opmærksomme på de ting, så det er jeres opgave overfor jeres kunder, at I kan finde ud af noget så basalt, men det kniber også. Disse fejl og mangler, og alle jeres andre møgsager handler om én ting: Profitoptimering og det er så på kundernes bekostning, som I skider højt og flot på.
--
#48
M.Mikkel
Mega Nørd
05-01-2022 20:50

Rapporter til Admin
#47 hvis jeg havde et firma' var du nok ikke en kunde jeg vil sælge til
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
#49
Slettetbruger9582
Ultrabruger
05-01-2022 20:58

Rapporter til Admin
#48 Og hvis dette var mit forum, så var du ikke en "kunde", jeg havde lukket ind. Gå lige din egen historie igennem og se, hvordan du "formår" at deltage i debatter. One-liners, hvor din mangel på evne til at formulere dig i debatter om forskellige ting skinner tydeligt igennem. Hvis du ikke har noget til denne debat, så hold din personlige mening om mig for dig selv - den kender jeg godt, for vi to har aldrig været enige i noget. Prøv nu for bare én gangs skyld at forhold dig til tråden og emnet - har du noget at byde ind med, eller overskrider det dine helt basale evner?
--
Sidst redigeret 05-01-2022 21:02
#50
NitroBlast
Guru
05-01-2022 21:29

Rapporter til Admin
Det er helt vildt så meget en listefis kan larme.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 05-01-2022 21:30
#51
EXIA
Super Nørd
06-01-2022 18:05

Rapporter til Admin
#46: Hvordan ville du tolke det, hvis du fik dette svar retur "for nu er jeg godt opsat på at køre fuld smadder i mod jer på det her, så det bliver spændende, hvor langt I vil trække den..." ? Jeg kan naturligvis kun svarer for mig selv, da jeg jeg altid være neutral i alle henvendelser. Men det hjælper ikke at storme ud med bål og brand og referere til ekstrabladet/bt og div. andre medier. Så starter man jo allerede ud i offensiven og inviterer modparten til at gå i defensiven, det får man aldrig noget godt ud af. Login systemet har været længe undervejs ja, men er på plads nu. De nuværende GDPR regler, har desværre gjort det mere indviklet at flytte kunder og information end ligeså. Når det er det system der gælder for to lande, der skal flyttes data på, så tager det ikke 14dage. Jeg ved ikke helt hvad du mener, når du henviser til fyrværkeri, men det er altså eksplosive sager, og uanset forhandler så er der defekte produkter. Der er intet 100% sikker fyrværkeri. Hvis det er i relation til lager mv. så er der jo fordi fyrværkeri ikke må pre-pakkes i ordre, men først pakkes og udleveres på pladsen når kunden er der. Derfor er det ofte "først til mølle princip" da man ikke må gennem til ordre. Det har helt fin du ikke tror på Thansen mv. sådan har vi jo det alle med firmaer etc. Det er blot det ene, hvis det virkelig var så slemt så det gøres til i forhold til kundeservice mv. så havde den blå butik nok lukket for længst i DK og ikke oprettet butikker i Norge mv. Ja det er desværre ikke alle vi kan tilfredsstille, og det er heller ikke alle vi kan nå til enighed med. Jo jeg ser fint det sted jeg arbejder, og jeg ser hver dag folk der for løst deres problemer, og nogen får måske mere end berettiget, men vi går gerne lidt længere hvis det kan være løsningen. Dog hvis vi fra start bliver angrebet med div. skældsord mv. som desværre sker daglig, så er tilbøjeligheden til at give sig lidt mere næppe til stede. Man når længst ved venlig/neutral adfærd. Vi kan sagtens forstå frustrationer mv. men ved en ordentlig tone og respekt for hinanden da når vi længst og gerne i mål. Det gælder for alle steder man henvender sig til virksomheder, så det er vist en ret universal uskreven regel. Hav en god aften.
--
1[R9 3950X|RTX 2080Ti SLi|X570|32GB 3600MHz] 2[R9 3900X|RTX 3080 TUF|X570|32GB 3200MHz] 3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
--
Sidst redigeret 06-01-2022 18:08
#52
Slettetbruger9582
Ultrabruger
06-01-2022 21:53

Rapporter til Admin
#51 Fair nok! Jeg vil gerne undskylde til dig personligt, hvis du føler dig stødt over min direkte attitude i chatten. Det er ikke dig, men dit firma der er årsagen hertil, og du passer bare dit arbejde. Jeg sidder dog stadigvæk tilbage med nogle ubesvaret spørgsmål, som jeg mener er relevante endnu, så dem håber jeg, at du vil svare på. Du har svaret på lidt andet, og forsvaret T-Hansens sløvhed og sjusk, men der mangler lidt af det vigtige, så here goes: 1: Hvorfor har I trukket en scooter ud af jeres sortiment efter så få år, velvidende at mange kunder har op til 1.5 års garanti tilbage endnu? 2: Kan/hvordan vil I kunne overholde jeres forpligtelser i forhold til reklamationer på denne el-scooter, når I i jeres support har givet mig følgende svar: "Den er helt udgået af sortiment, og vi kan ikke skaffe nogen nye til den, ej hellere noget med mere kapacitet. Der er desværre ikke mere at komme efter på denne el-scooter, desværre." I telefon med jeres "Chef" fik jeg et andet svar, nemlig: "Hvis du vil købe ,eller har en reklamtion, så kan vi skaffe et batteri hjem fra Norge, men det tager 3mdr" Hvad er sandheden? Skal folk med forskellige kommende reklamationer ud i et lotteri i forhold til, om I måske har en del på lager i en af jeres andre butikker, i Norge f.eks, og vente op til 3mdr på at få noget lavet på sin garanti? 3: Vidste I fra starten, at batteriet i denne el-scooter faktisk ikke (I følge flere eksperter på batterier, som jeg har haft kontakt med i denne sag) er designet/beregnet til denne type scooter/motor, eller har I først fundet ud af dette senere? 4: Er det batteri i så fald netop årsagen til, at I har trukket scooteren ud af jeres sortiment så hurtigt, og trods mange kunder stadig har en lang garanti, så I undgår en masse reklamationer i fremtiden? 5: Kan du forstå, det er oplagt som kunde, at have den tanke, at et forkert designet batteri er årsagen til, at I har trukket denne scooter tilbage? Eller er det bare for tilfældigt? 6: Kan du forstå, at denne mistanke blot styrkes, når jeg fortæller dig, at jeg fra dag ét, har ført regnskab over ladninger og antal km pr. ladning, og resultatet her er 37Km i snit pr. ladning? Dvs i generel kørsel, der får man kun i gennemsnit ca. 65% af det absolut maksimale. Kan I ikke selv se det? Det er altså hele 20km mindre end max, som I lovede i infoen på scooteren. Bevares, jeg er klar over, at I skriver "op til 57Km", og at det skal være i "solskin, sluppet gashåndtag og ned ad bakker osv", men sådan er der jo ingen der kører til dagligt. Der kører man små og længere ture kombineret, og kun ved en lang tur ud og hjem på 28km, har jeg fået max ud af en ladning. Dette testede jeg som det første også. Jeg har endda kun kørt 100km ca. pr. md, og min scooter har altid stået inde i et skur, så den er ikke blevet skambrugt på nogen måde. Jeg har altid været irriteret over at få hele 20km mindre ud af hver ladning, men har også accepteret, at el-scootere er forholdsvis nye, og der kan være en længere process i at udvikle bedre batterier. Netop derfor har jeg været glad for at have et link til jeres side, hvor jeg kunne se og evt. købe et batteri senere, men så udgår det hele pludseligt af jeres sortiment, og nogle brikker begynder at falde på plads, som man undersøger tingene, og søger andres meninger. Du forsvarer din arbejdsplads godt, den ros skal du have, og din chef kan absolut være stolt af dig - du har gjort dig fortjent til "Månedens medarbejder" :) Men jeg fastholder min kritik, og jeg fortryder ikke min tone overhovedet. Jeg har undskyldt til dig nu, fordi du skal vide, at det ikke er dig personligt, men dit firma, som jeg er decideret rasende på. Og til dit sidste svar, så tænker jeg ikke, at I ville have så mange "blå butikker" tilbage, hvis ikke det var fordi, at størstedelen af befolkningen ikke har budget til at købe de dyre luksusprodukter. Mange elsker at købe sine ting billigt og ved godt, at ting fra Kina kan være noget skrald, og noget er naturligvis også af bedre kvalitet. I har ting, der er helt fine, og I yder da hjælp og support til folk på dagligt basis - det er jeg slet ikke i tvivl om. Men man kan sagtens have en flot facade, hvor man slår på "den gode tone", alt i mens man i grundkernen i firmaet og dets ejer kører efter devisen: "Profitoptimering og kvantitet over kvalitet og kundeservice." Det er i hvert fald, hvad vi ser i denne her sag, hvis du spørger mig. Her viser T-Hansen sin sande, arrogante, nedladende, ligegyldige og ligeglade ansigt overfor sine kunder. Seriøst, I melder ud, at I ikke kan skaffe dele til et produkt, hvor folk har op til 1.5 år tilbage af sin garanti - tager I pis på mig og andre kunder, og tror I virkelig, at vi er så dumme, at vi ikke kan regne ud, at der er mere og noget lusket i den her sag? Jeg ser frem til, at du svarer på mine spørgsmål, som du har antydet, jeg havde fået, hvis jeg havde haft en anden tone. Jeg ser faktisk meget frem til en anden forklaring end: "Vi kan gøre, som vi har lyst til"... /Totti
--
Sidst redigeret 06-01-2022 21:58
#53
EXIA
Super Nørd
07-01-2022 19:45

Rapporter til Admin
#52: Nej jeg vil ikke svare på din spørgsmål her, da det foregår i arbejdsmæssigt kontekst. Da må du henvende dig via rette kanal. Jeg ved du har fået svar fra vores afdeling pr tlf, så mere har jeg sådan set ikke at sige i relation hertil. Hav en god aften.
--
1[R9 3950X|RTX 2080Ti SLi|X570|32GB 3600MHz] 2[R9 3900X|RTX 3080 TUF|X570|32GB 3200MHz] 3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
--
Sidst redigeret 07-01-2022 19:46
#54
Slettetbruger9582
Ultrabruger
07-01-2022 20:28

Rapporter til Admin
#53 Jeg har netop ikke fået "svar"- udover et arrogant: "Vi kan gøre som vi vil med vores sortiment, og alt er typegodkendt" Disse spørgsmål er relevante og vigtige for kunder, og jeres bevæggrunde i forhold til sortiment, når de skal handle og købe dyrere ting hos jer, og i øvrigt helt rimeligt at I svarer på åbent, men det anede mig, at dette ikke ville ske. I rest my case!
--
#55
Cayuse
Bruger Aspirant
08-01-2022 00:53

Rapporter til Admin
#52 pkt. 6 Skal det forståes sådan at du har kørt 2 X 28 km på en ladning?
--
#56
Slettetbruger9582
Ultrabruger
08-01-2022 01:01

Rapporter til Admin
#55 Jeg kørte 28km i et stræk og vendte så hjem, og der var scooteren næsten tom og på 10%. Derefter går den tom hurtigt, så der kørte jeg lidt rundt på stierne nær mit hjem og kørte helt tør. Så jeg har fået de ca. 57km ud af batteriet i en test, som de lover “op til” under maksimale forhold. Jo længere ture, desto længere rækkevidde. Men igen, sådan er der jo ingen der kører i det store billede. Kun lange ture og tømme batteriet på en lang tur.
--
Sidst redigeret 08-01-2022 01:03
#57
Slettetbruger9582
Ultrabruger
08-01-2022 01:07

Rapporter til Admin
#55 Det var på ladning nr. 10, jeg lavede denne test, så det var tidligt i forløbet, og efter jeg havde fået en fornemmelse, af, hvor langt der er tilbage, når displayet står på et bestemt % tal tilbage. Det tager lidt tid, at få en fornemmelse af dette. Men jeg erkender altså, at man kan få de max "op til 57Km", som de lover, men det er, som sagt, under absolut optimale forhold og på lange ture. Det er ikke det, jeg stiller spørgsmålstegn ved.
--
Sidst redigeret 08-01-2022 01:08
#58
Cayuse
Bruger Aspirant
08-01-2022 01:20

Rapporter til Admin
Jeg kan godt forstå du testede batteriet men at du faktisk opnår de 57 km synes jeg er flot.
--
#59
Slettetbruger9582
Ultrabruger
08-01-2022 01:27

Rapporter til Admin
#58 Det var også en dejlig tur til min barndomsskole i høj solskin, og jeg havde sikret mig, at jeg kunne blive afhentet af min bror med trailer, hvis jeg ikke skulle nå hjem. Men det havde jeg fornemmelsen af, var muligt, efter de første 9 ladninger. Jeg kører generelt ture til købmanden, som ligger få km væk, og så ture ind til midtbyen eller ud til City Syd, når jeg har et ærinde, og det er ture på ca. 8-20 km ud og hjem i alt, alt efter, hvor jeg skal hen. Så det er ret standard kørsel, jeg har foretaget mig, og blot ca. 100km om måneden i snit. Jeg runder snart 1.900km, og har lige overstået mit tredje 1/2 års syn sidste år i November måned.
--
Sidst redigeret 08-01-2022 01:31
#60
Jesper
Gæst
08-01-2022 18:47

Rapporter til Admin
Det er da bare at købe en lille trailer med 5 stk 12 volts bil batterier og forbinde dem så du har 60 volt...... og vupti så har du 250 km rækkevidde eller mere alt efter størrelse......
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#61
Dragonheart
Guru
08-01-2022 23:33

Rapporter til Admin
Designfejl / produktionsfejl er to ord der beskriver det samme problem. Det er fuldstændigt ukorrekt. Det er to vidt forskellige problemer. Både hvad angår juridisk ansvar, konsekvens i forsyningskæde mm - men for slutbrugeren kan konsekvensen godt være identisk. Produktionsfejl er uhyre sjældne. Designfejl (i mere eller mindre grad) er meget hyppige. Den pågældende type batteri er hverken en design fejl eller en produktionsfejl. Men et uhensigstmæssigt design. Ligesom mange andre produkter har. Årsagen har måske være finansielle. Eller hurtigere time-to-market, fleksibilitet mm. Forestil dig et ladekabel til USB der er CE godkendt. Men pakker man det ind i en pude/dyne i sengen bliver det for varmt og går i stykker. Det er ikke en designfejl. Men et uhensigtsmssig deign. Hvis jeg var dig ville jeg indkøbe de celler jeg gerne ville have - og så ombygge batteriet selv. Selvsamme kan måske gøres af dk/eu firma og regningen sendes til Thansen. Men om det er muligt ved jeg ikke. Og så lige et petitesse ;-) - Det er altså fuldt lovligt at true folk ligeså tosset du har lyst til. Så længe det du truer med at gøre er lovligt. Det med at "true" skulle være noget med vold - er blot en subjektiv opfattelse. Dog ikek sagt at man sagtens kan "true" med konskevenser på en sober og neutral måde
--
#62
Chookagain
Ny på siden
09-01-2022 00:49

Rapporter til Admin
Jeg må indrømme, at jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale i dette.. Er det korrekt forstået, der intet er i vejen med scooteren? Og det "eneste" problem, er at man ikke kan skaffe et nyt batteri, hvis det andet skulle stå af?
--
#63
scummy
Semi Supporter
09-01-2022 10:04

Rapporter til Admin
OBS: Jeg orker ikke at læse alle indlæg. Men måske kan problemet med selve batteriet, løses ved udskiftning af cellerne Søg evt. på FBmarket og DBA efter batteriFixer/doktor/Rep Flere semi-professionelle batterireparatører findes
--
Scummy
#65
Slettetbruger9582
Ultrabruger
12-01-2022 15:42

Rapporter til Admin
Lige en sidste update: Jeg har nu hørt fra en af dem, som jeg kontaktede vedr. en vurdering og pris på at få opgraderet mit batteri. Han havde kontakter i Kina og hos dem, hvor scooteren stammer fra, og har haft efterspurgt priser på helt nye batterier og data/test info på det. Han har så fået prisen, men data/test info, det svarer de ikke på, trods han har rykket for dette. Derfor har min kontakt valgt at lukke sagen helt, da han ikke vil købe noget hjem, han ikke kan få disse info på. Han mener ikke, at de er seriøse og til at stole på. Jeg citerer ham lige ordret: "Min erfaring med den type virksomheder er, at hvis ikke leverandøren kan / vil levere tekniske data eller manualer, så kan de heller ikke levere batterierne. Denne virksomhed er ikke seriøs, og vi vil miste vore penge hvis jeg ordrede batterier eller andre komponenter. Vi vil aldrig få varerne !" Det er forståeligt, og det viser mig en helt anden ære og integritet i sit arbejde og butik, end det man oplever fra T-Hansen. Jeg har langt mere tillid til en mindre forhandler, der virkelig går op i detaljerne i batterier og hans butik. Hvorfor de så ikke vil ud med data/tests på disse batterier, det kan man så tænke og mene om, hvad man vil, men min tanke er, at der tilsyneladende er flere i denne kæde, der ikke vil svare på bestemte spørgsmål, og ud med helt rimelige informationer i forhold til deres produkt. Jeg er i hvert fald helt færdig med denne sag, da jeg ikke orker mere nu. Jeg har lært noget, og det er jo altid godt. Jeg må vælge at bruge de 8.000,-, det koster at få opgraderet/renoveret sådan et batteri engang, når det er hårdt tiltrængt, selvom det er sindssygt mange penge for et batteri. Det er dog - om ikke andet - en løsning på problemet, selvom den er dyr. Jeg vil gerne takke jer alle for interessen og jeres inputs i denne tråd - det er altid værdsat, at folk gider at komme med deres meninger, selvom en tråd kan være lang, og man ikke har læst det hele igennem. Der kommer alligevel altid noget brugbart og spændende ind alligevel. Jeg kan i hvert fald ikke fortsætte i det her mere, og jeg må bide i det sure æble og betale den dyre pris på et tidspunkt, så jeg får et bedre batteri via opgradering af mit nuværende. Så tusind tak for alle indspark og råd i denne tråd! /Totti
--
Sidst redigeret 12-01-2022 15:46
#66
Comicsdk
Nørd Aspirant
12-01-2022 17:12

Rapporter til Admin
Jeg har fulgt med på sidelinien. Jeg havde ellers overvejet et grønt køretøj, men aldrig i livet om jeg ville bruge tid på THansen og lavprisprodukter. Efter hele den her historie, har jeg ikke fortrudt at jeg kastede 8500 efter en Yamaha Neos med 3000 km på tælleren. Ingen problemer, start og drift i al slags vejr, kun olieskift og service er pauser i rutinen. Jeg handler ellers alt muligt andet hos TH, jakke, olie, låse etc. De bytter på stedet og får varer til bordet i en ruf. Men så er festen vel også forbi.
--
#67
Slettetbruger9582
Ultrabruger
12-01-2022 17:47

Rapporter til Admin
#66 Der er skam også masser af ting, man snildt kan købe der. De er en gigantisk kæde, og har monopol på f.eks VGA. Det er derfor sindssygt svært, at komme udenom dem, hvis man ikke har vil give 20-30k for en scooter andetsteds. Flere andre forhandlere, kan slet ikke hjælpe, da T-Hansen sidder på store dele af markedet. Jeg fornemmer også, at mange mindre forhandlere, er lidt "bange" for at lægge sig ud med T-Hansen. Man kan jo undres over, hvorfor deres Kina forhandler af "deres" VGA scooter ikke vil ud med data/test på de batterier, som der er brugt i disse scootere. Det hele virker for andre temmelig useriøst, og måske er der nogen, der har advaret lidt rundt omkring i kæderne om, at der har været fokus på det med batteriet - man ved jo aldrig. Der er i hvert fald ingen tillid til T-Hansen og deres metoder herfra længere. Jeg håber, at udviklingen er så meget længere fremme om 5-7 år, når jeg skal have ny El-scooter, for jeg handler andetsteds fremover. Jeg har forespurgt nogle andre forhandlere, om de kan yde eftersyn på min scooter også fremover, når de sidste 3 syn ved T-Hansen er overstået, men selv sådan en "lille ting", fornemmer jeg, at andre forhandlere tvivler lidt ved. For hvis der er noget, der skal skiftes, så kan de jo heller ikke skaffe dele hjem, så jeg håber da, at jeg kan nøjes med at bremser får lidt fedt, lidt luft i dæk og andet eftersyn, som de kan klare uden nye reservedele. Det kan vel også gøre lige godt, når T-Hansen har udtalt, at der ikke er mere at hente på denne el-scooter, så man må få det bedste og længste ud af den scooter, og heldigvis passer jeg på den ekstremt meget, og håber dermed, at andre småforhandler kan hjælpe mig med de basale syn i fremtiden. Men det er skammeligt fra T-Hansen, at de bringer kunder af dyrere produkter i denne situation. Det har jeg meget svært ved at fatte og sætte ord på. Frustration og vrede er mildt sagt i hvert fald! Men om 5-7 år, når jeg skal have ny scooter, så håber jeg, at der er et større udvalg blandt andre forhandlere, for alt det jeg har søgt igennem, det er virkelig minimalt, hvad andre butikker har. Der er masser af de 3 hjulpet handicap-scootere rundt omkring, men dem har jeg ikke lige lyst til at tutte rundt i *gg* Jeg giver i hvert fald gerne en langt højere pris næste gang hos en ordentlig forhandler, for nu har jeg da erfaret, at det ikke er på ens køretøj, at man skal gå på kompromis og handle ved T-Hansen.
--
Sidst redigeret 12-01-2022 17:52
#68
Slettetbruger9582
Ultrabruger
14-01-2022 15:11

Rapporter til Admin
Der var egentligt ikke mere til denne tråd, men det kom der så alligevel. Så lige en sidste ting og endnu større advarsel til at bruge T-Hansen, hvis I har købt el-scootere hos dem. Få dem serviceret et andet sted, når I har overstået de obligatoriske syn i henhold til garantiforløbet - de gør det ikke ordentligt, og det tager dem ikke længere end 30-60 minutter, så er det overstået. Jeg mangler de 3 sidste syn ved T-Hansen, som jeg er - desværre - er nødt til at tage hos T-Hansen, så jeg overholder min garanti, men under mails med min nye kontakt, da jeg efterspurgte at få dette lavet derefter hos ham i fremtiden, så sendte jeg ham lige et scan af servicehæftet, og dette vil jeg gerne vise jer. Som jeg tidligere har sagt, så ligner det standard hæfte til en el-scooter bare noget, der er kopieret fra deres benzinscootere, og det samme mente min kontakt, at servicehæftet også var. Det er noget rod og sjusk, og det kan godt være, at det er "småting" for mange andre, men ikke for mig. Jeg ønsker at advare vidt og bredt nu om, hvor lav en moral og hvor meget T-Hansen sjusker. Det er ikke bare det tykkere generelle hæfte til deres nye el-scootere, som jeg før har beskrevet som er en kopi af dem til benzinscootere, men simpelthen også noget så vigtigt som et servicehæfte, som de bare genbruger nærmest fra et helt andet type køretøj, der har en helt anden form for vedligeholdelse. Nu er jeg jo egentlig færdig, men det er ikke småting, men nærmere en rød tråd og tendens, som dette firma kører efter, og jeg mærker en større og større lyst til at grave i dem så dybt, at de aldrig selv finder bunden, og smide alt frem i fremtiden, som jeg overhovedet kan på dette foretagende. De er så store og ved, at mange ikke kan undvære deres billige ting, så de kan gøre som de vil, og det skal jeg personligt sørge for, kommer frem i lyset, når de gør fremover, hvis jeg finder noget relevant frem. Kald mig smålig, men jeg har simpelthen fået nok af firmaer som disse, der ingen arbejdsmoral, ære og integritet har i deres arbejde. Uagtet, om det er toppen i deres ledelse, der dikterer tingenes gang, så fatter jeg ikke, at folk på gulvet ikke kan se de samme fejl, som mange kunder igen og igen gør dem opmærksom på, og får disse fejl rettet. Så er man altså ligeglad, og kunne i min øjne lige så godt begynde at arbejde i et callcenter som telefonsælger - så sætter man da ikke ansigt på sin lave moral og arbejdsetik! Min kontakts svar var: "Hej Ja, servicebogen ser ud til at være en kopi af standard benzin ver. og ikke tilpasset el-versionen, så det bliver noget rod. Ikke et ord om el-systemet, så det kan du i princippet ikke bruge til noget..., måske lige noget af det mekaniske kan anvendes. Men lad os tales ved når du ønsker et eftersyn.." Så det var det T-Hansen "eventyr" for mig ud over 3 eftersyn mere. Jeg er spændt på, hvordan de modtager mig til disse, og om de har anstændigheden til stadigvæk at give "brokkehovedet" det eftersyn, han betaler for 3 gange mere. Men det kommer de til. Jeg skal nok henvende mig høfligt, som jeg altid gør til syn, og jeg stiller stolt i deres butik for at få dette løst, for det er deres pligt, og den har de bare at opfylde. Derefter, takker jeg pænt af hos dem, og lægger mine penge i de mindre butikker fremover, hvor der er en anden arbejdsmoral, etik og ære i at yde en ekstra og god service for sine kunder. Man er ikke bare et nr., der skal skydes igennem systemet så hurtigt som muligt, få sin betaling, og så ud af vagten. Så kære HOL brugere - tænkt jer godt om, inden I investerer i -især- el-scootere i denne "butik". Mange andre, har sikkert andre historier om andre varer, man også skal undgå hos dem, men om ikke andet, så stop med at handle der, da deres moral og arbejdsetik er ikke-eksisterende ud over enkelte unge, der tror, de kan redde hele firmaet med et smil. Kernen i dette foretagende er så bundrådden, og så bliver det aldrig bedre. Ære og integritet i sit firma er det absolut afgørende for mig, men når toppen i et foretagende tydeligvis kører efter lavere normer, så er min anbefaling, at man holder sig langt væk fra denne butik, medmindre man bare mangler et par småting, som ikke behøver forvente sig det store af. Her er billedet af deres hæfte med eftersyn, og bemærk, at det er korrekt, at ved 1.000km, så er der eftersyn, eller efter 6 mdr! IKKE de 3mdr, som de skriver. Det er igen til en anden type scooter. En af flere fejl, jeg har påpeget flere gange overfor dem, og forhold til dæktryk også. Der følger forskellige papirer og hæfter med, når man køber ny scooter, og alt, var bare noget rod, da det var en blanding af el-scooter og benzinscootere info i et hæfte til en el-scooter. Man har ikke engang gidet, eller haft kompetencerne til at få lavet et ordentligt og sigende korrekt hæfte til et nyt produkt, man i hast har købt hjem fra Kina. Det er ganske enkelt tragikomisk, at kunder skal minde så stort et firma om, hvad de selv burde løse fra starten, inden de sætter nye ting til salg, men dette matcher jo fint deres narrativ om, at det hele handler om penge. Man sparer, hvor man kan for profitoptimering, og er blot en stor pengemaskine, og så kan de ansatte på gulvet taget kampene med kunderne, når de har indvendinger og brok. Kommer det så vidt nok, så har T-Hansen hober af advokater osv, der kan redde deres røv ofte, fordi de har penge til at spendere der - altså de penge, som de i første omgang har snydt og bedraget deres kunder for, ved at få dem til at betale for deres konstante fejlbehæftet og elendige produkter. Linket: https://imgur.com[...]
--
#69
Zip2000
Gæst
17-01-2022 08:55

Rapporter til Admin
Sikke mange "problemer", for et problem som endnu ikke er opstået. Så lad da vær med at handle der.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#70
144
Gæst
17-01-2022 09:11

Rapporter til Admin
Sikke en kontrast fra #0 og #68. Måske kan det godt betale sig at købe en ny elscooter istedet for at være glad for den nuværende model :) Så er batteriet problemet også løst, når den tid kommer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#71
Slettetbruger9582
Ultrabruger
17-01-2022 15:35

Rapporter til Admin
#69 og #70 3 dage efter sidste indlæg, så popper I lige op som gæster, uden nogle særlige brugbare inputs og med 16 minutters mellemrum - det var vel nok pudsigt. #69 Hvis ikke du - hvis du da gider at læse hele tråden - kan se, hvilke problemer der er i, at T-Hansens måde at køre deres forretning på, og den "larmende" tavshed omkring nærmere data/test fra Kina leverandøren og manglende svar på spørgsmål til T-Hansen omkring deres tilbagetrækning af en ny - ikke ret gammel el-scooter - og brugen af et batteri, der ikke er designet til denne el-scooter og type motor, så ved jeg ikke, hvordan jeg skal skære det ud i pap for dig. Der er masser af "problemer" at få øje på, hvis man da ikke lige er udsending fra T-Hansen f.eks. #70 Jeg har givet 14k for en scooter ved T-Hansen, og den er blot 1.5 år gammel, så derfor har jeg en stor interesse i at få flest mulige år ud af den. Det giver sig selv. Et nyt renoveret batteri render op i 8k, og det er der ingen grund til at betale lige nu og her. Når mine syn hos T-Hansen er overstået, som de i øvrigt også sjusker med, og kører efter tjekliste til benzinscootere, så er jeg færdig med dem, og så kan du stole trygt på, at jeg køber dyrere andre steder og dermed får kvalitet for mine penge. Det er altid rart at blive klogere. Så hvis ikke der var mere fra jer "gæster", der liiiige skriver 3 dage efter med 16 minutters mellemrum, så vil jeg spare jer for at skrive mere herinde. Jeg gider ikke svare flere gæster, når man ikke engang gider bruge tid på at oprette en profil, så man kan deltage mere seriøst i en debat. Det er decideret respektløst, og det er himmelråbende, at det ikke snart forbydes. Der er sjældent andet end trolls og ligegyldige indlæg bag "gæsters" indlæg. Tråden kan for så vidt godt lukkes af admins, men jeg ser gerne, at den naturligvis får lov at stå, så den ikke forsvinder, da denne sag er yderst relevant for andre, der overvejer at købe noget så forholdsvis nyt som el-scootere hos netop T-Hansen. Det har de slet, slet ikke styr nok på endnu til at have kompetencen til, og det er der flere indikationer på i denne tråd efterhånden.
--
#72
Zip2000
Gæst
18-01-2022 17:47

Rapporter til Admin
#71. Jeg har brugt ca 30min på tråden og læst indlæggene igennem. Det er da at tage problemerne på forskud, når de ikke engang er opstået.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#73
Slettetbruger9582
Ultrabruger
18-01-2022 19:18

Rapporter til Admin
#72 Så burde du søge dine skolepenge tilbage, hvis du ikke kan læse og forstå en ret simpel udvikling i en tråd, der - rigtigt nok - startede om at skaffe et batteri senere, men har udviklet sig til at handle om mange flere problemstillinger, som både T-Hansen ikke vil svare på, og deres egen leverandør, som andre har kontakter til også, ikke kan få udleveret data/test på disse batterier, da de efterspørger dem og vil købe nogle hjem. Der er masser af indlæg fra mig i tråden, der stiller klokkeklare spørgsmål og problemstillinger op, som man ingen svar kan få på. Dette stiller en masse spørgsmål, og hvordan du ikke kan finde disse relevante for andre i fremtiden, når de skal handle med sådan en butik, det får mig til at tænke, at du har en dagsorden sammen med den anden gæst, der lige skriver med 16 minutters mellemrum. Smut I bare tilbage til jeres stillinger i T-Hansen i stedet for jeres forsøg på "Damage- control" Lad være at spild min tid mere, når I ikke forstår den, og tydeligvis har en anden dagsorden i forhold til, hvad trådens udvikling endte med. Tråden er slut nu, og jeg har anmodet om at få den låst.
--
Sidst redigeret 18-01-2022 19:20

Opret svar til indlægget: Hjælp til at finde et batteri.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning