Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Kan ikke spore min pakke efter flere dage?

Af Mega Supporter Vandkanden | 05-11-2021 19:34 | 2151 visninger | 26 svar, hop til seneste
Jeg har lidt af et træls problem.. Jeg har solgt noget hardware har i onsdag aften. Jeg har forsikret min pakke op mod 10k og fået track & trace på pakken. Jeg har kvittering på de 200kr som det kostede samt label på track & trace. Jeg har sendt billeder af det hele og undervejs da jeg stod i butikken og indleverede min pakke til køber- for god skik da det drejer sig om mange penge. Mit spørgsmål er nu.. kan medarbejderen i butikken have nakket min pakke? Han hjælp mig med at lukke den med tape og kunne godt se at det var dyrt hardware der var i. Så hvis han har lidt styr på hardware, så kan han let have nakket den tænker jeg.. Det var kl. 17:22 jeg var i butikken og foretog mit køb/afsendelse. Fyren sagde, at PostNord havde været der for i dag og at han ville stille pakke ud bagved og så ville de hente den imorgen (altså torsdag). Der er sket ingen update på track & trace og jeg har nu en køber som er ret så ked af det, hvilket er fuldt forståeligt. Jeg har tænkt mig, at ta hen i butikken imorgen og få en snak med gutten- på høfligvis selvfølgelig. Har I prøvet sådan noget her før? At der går +2 dag/flere dage, og at der ikke er kommet noget info?? PostNord's track & trace siger blot: "Kunne ikke finde forsendelsen Enten er din forsendelse ikke søgbar, ellers har du indtastet det forkerte forsendelsesnummer." :(
--
#1
Martin Lohse
Supporter Aspirant
05-11-2021 19:36

Rapporter til Admin
Har du fået indleveringskvittering - hvis ikke, så står du nok lidt halvdårligt.
--
#2
Vandkanden
Mega Supporter
05-11-2021 19:40

Rapporter til Admin
#1 Jeg har værdiforsendelse label (track & trace) og kvittering på de 200kr som siger "pn 5 kg værdifors dk"
--
#3
Martin Lohse
Supporter Aspirant
05-11-2021 19:41

Rapporter til Admin
#2 Jo jo, men har du en kvittering fra butikken, at du har indleveret den hos dem. Her bekræfter de, at du har afleveret den hos dem. At du har købt en pakkelabel er ikke nok - du skal have dokumentation for, at du rent faktisk også har sendt den.
--
Sidst redigeret 05-11-2021 19:42
#4
Vandkanden
Mega Supporter
05-11-2021 19:43

Rapporter til Admin
Hmmm.. nej det har jeg dog ikke. Plejer man at få det? De gange jeg har sendt pakker har jeg blot hæftet pakkepabel på og beholdt kvitteringen, thats it. Mindes ikke at have fået en form for bekræftigelse på, at jeg har sendt noget afsted. Kan butikken tage overvågning i brug evt. på tidspunktet og se, at jeg har sendt?
--
#5
TankBrutalis
Giga Supporter
05-11-2021 19:45

Rapporter til Admin
#4 ja du kan altid få en kvittering på de har scannet den, kan du se på t&t at de har scannet den?
--
#6
Vandkanden
Mega Supporter
05-11-2021 19:46

Rapporter til Admin
#5 Hmmm... fuck! PostNord's track & trace siger blot: "Kunne ikke finde forsendelsen Enten er din forsendelse ikke søgbar, ellers har du indtastet det forkerte forsendelsesnummer."
--
Sidst redigeret 05-11-2021 19:47
#7
F4x
Ultrabruger
05-11-2021 20:02

Rapporter til Admin
Hvis du har oprettet en label så er din track&trace allerede oppe før du overhovedet indleverer pakken. Du skriver nok bare et forkert nummer.
--
Sidst redigeret 05-11-2021 20:03
#8
Vandkanden
Mega Supporter
05-11-2021 20:05

Rapporter til Admin
#7: Jeg har skrevet nummeret ind de første 200 gange :O
--
Sidst redigeret 05-11-2021 20:08
#9
F4x
Ultrabruger
05-11-2021 20:07

Rapporter til Admin
Ah.. du lavede ikke label online. Så gør den ikke, nej. Ved ikke om jeg ville skrive mit sporingsnummer på et forum. Slet hellere det igen. Du har skrevet rigtigt.
--
Sidst redigeret 05-11-2021 20:08
#10
F4x
Ultrabruger
05-11-2021 20:11

Rapporter til Admin
Er svært at sige hvad der er gået galt. Tag derhen i morgen og snak med dem, som du har planlagt, og så tag den derfra. Chancerne er at pakken er på vej til køber, men man ved jo aldrig. Alternativt, ring til PostNord før du tager derhen.
--
Sidst redigeret 05-11-2021 20:14
#11
gasolin
Guru
05-11-2021 20:11

Rapporter til Admin
pakke kommer som regel aut i postnord appen også selv om man ikke har fået en t&t fra f.eks butikken
--
#12
Comicsdk
Elite Supporter
05-11-2021 20:19

Rapporter til Admin
Hvis der overhovedet intet dukker op på trackingnummeret, har medarbejderen ikke scannet forsendelsen. Utroligt at du smutter uden en kvittering på indlevering, men du har nok været lidt stresset/distræt. I øvrigt længe siden jeg har set de oldshcool adressesedler på gennemslagspapir, det vækker minder.
--
#13
TottiNo10
Ultrabruger
05-11-2021 20:35

Rapporter til Admin
Er sgu enig med #12 her. Du har ikke fået nogen kvittering for indleveringen af pakken, og butikken er nu ansvarsfri for dens videre færd. Dette ved medarbejderen udmærket, og det faktum, at du ikke kan se noget som helst på t&t, det betyder, at han ikke har gjort sit arbejde. Jeg beklager, men så skulle der virkelig være sket et eller andet vildt, som gjorde, at pakken ikke kunne følges, men alligevel ender med at komme frem, men det ville jeg nu ikke sætte næsen op efter. ALTID, bed om den kvittering, da det er din garanti på, at ansvaret ikke længere er dit for pakkens videre færd - især når det er så dyre varer, vi har med at gøre. Stol aldrig på nogen, ej heller folk i en butik eller på et postkontor - de har lige så lange fingre, som så mange andre taber tyveknægte, så du kan aldrig være for forsigtig, desværre. Sådan er den verden, vi lever i. Det er ikke særligt positivt, at se sådan på tingene, men det forhindrer, at denne slags sker, og det er da at foretrække. Jeg håber for dig, at det hele er en eller anden vanvittigt fejl, der kan forklares, og at din pakke ikke er nakket, men jeg tror - desværre - ikke du skal have for høje forhåbninger. Lad os håbe, der er god overvågning i butikken, hvis du skal til at sætte eftersøgning i gang og have fat i medarbejderen i butikken, chef, politi osv :)
--
Ryzen 5 3600/4.15GHz|B450-A PRO MAX|16GB LPX 3600MHz/CL16|ASUS GTX 1060 6GB|250GB NVMe|240GB Cruical BX500 SSD|Corsair TX550M|Arctic Freezer 34 DUO|
#14
Vandkanden
Mega Supporter
05-11-2021 20:46

Rapporter til Admin
#13: Tak for svar! Jeg står der imorgen sharp kl. 08:00 når de åbner... satans! Jeg troede faktisk, at min kvittering af de 200kr af køb af forsendelselabel var nokl.. altså at det var min kvittering og alt var ok. Pis og lort :(
--
Sidst redigeret 05-11-2021 20:48
#15
TottiNo10
Ultrabruger
05-11-2021 20:52

Rapporter til Admin
#14 Det er også en kvittering for, at du har købt og betalt portoen, men ikke på at pakken er overbragt til postvæsnet, du nu har valgt, og at de har kvitteret for pakken, ved at give dig en kvittering herpå. Det er desværre nødvendigt, så den kan spores skridt for skridt, alt efter hvor den befinder sig løbende, og det første og vigtigste er, at butikkens medarbejder scanner den ind, og giver dig en kvittering. Det er ham, du skal have fat i, og se hvad han siger i morgen. Hvis han spiller dum og giver postvæsnet skylden, så kan du godt regne med, at den er gal. Det er HAM, der ikke har scannet den ind og givet dig en kvittering. Jeg håber virkelig at der sket noget skørt, og at alt går godt for dig! Held og lykke med det :)
--
Ryzen 5 3600/4.15GHz|B450-A PRO MAX|16GB LPX 3600MHz/CL16|ASUS GTX 1060 6GB|250GB NVMe|240GB Cruical BX500 SSD|Corsair TX550M|Arctic Freezer 34 DUO|
--
Sidst redigeret 05-11-2021 20:54
#16
Vandkanden
Mega Supporter
06-11-2021 00:53

Rapporter til Admin
Update: "Taulov Pakkecenter - TLPI går 21:32 DK Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter." Thank FUCKING God.... Pheeeeeeeeeeeeew! :D Jøsses! Det er først lige kommet op nu.. tjekkede for få timer siden og der var nada. Men hey.. lession learned! I fremtiden skal jeg satme nok huske på at få en kvittering på at de HAR modtaget min pakke jeg indlevere :P Tak til jer alle for svar!
--
#17
Jimminez
Mega Supporter
06-11-2021 02:17

Rapporter til Admin
så tjek lige pakkens vægt og den så passer de kunne jo åbne pakken og tage indholdet og så sende den tom :)
--
#18
ivan500
Juniorbruger
06-11-2021 07:08

Rapporter til Admin
#17 Ja ok... mistillidx2000000 :D
--
#19
Martin Lohse
Supporter Aspirant
06-11-2021 10:15

Rapporter til Admin
#16 Super godt for dig - nu ved du, den er i Postnords varetægt, og du vil ikke få problemer. Husk at bede om en indleveringskvittering næste gang :)
--
#20
TottiNo10
Ultrabruger
06-11-2021 15:48

Rapporter til Admin
#16 Tusind tak for updaten - det var dejligt at høre, at pakken er på vej. Jeg synes dog stadigvæk, det hele virker underligt, da medarbejderen ikke har scannet pakket ind straks, efter du har overleveret den til ham. Det er muligt, der har været forsinkelse på opdatering i t&t, men hvorfor har han han gjort mere ud af at sige til, dig, at den er scannet ind og aflevere dig din kvittering på dette. Jeg kan ikke helt samle brikkerne, men jeg er glad for, at din pakke er sporingsbar nu, og så håber jeg, at vægt og indhold stemmer med det, som du har sendt afsted! Vi må håbe, at #17 ikke rammer spot on, for det er også et muligt scenarie, desværre Tak for en en - indtil nu - god update her på en råden, trist og grå lørdag :) Giv endelig besked, når modtager har fået pakken, så vi kan høre, om alt det korrekte var i pakken.
--
Ryzen 5 3600/4.15GHz|B450-A PRO MAX|16GB LPX 3600MHz/CL16|ASUS GTX 1060 6GB|250GB NVMe|240GB Cruical BX500 SSD|Corsair TX550M|Arctic Freezer 34 DUO|
--
Sidst redigeret 06-11-2021 15:49
#21
Vandkanden
Mega Supporter
08-11-2021 17:01

Rapporter til Admin
#20: Så har køber fået sin pakke og han sendte dette billede til mig :) Så går ud fra han er tilfreds hehe. https://i.imgur.com[...] Han er nu klar til BF2042 siger han :D
--
#22
Gæsten
Gæst
08-11-2021 20:23

Rapporter til Admin
#20 Jeg har aldrig oplevet at de har scannet den. Den kvittering man kan få er jo som regel en man selv skal skrive som Postnord så skriver under på. Derefter bliver man bedt om at lægge pakken ned i det korrekt bur imod øst eller vest. Reelt set kunne man sende den forkert eller ikke sende den. De burde scanne den, så man kan få en rigtig kvittering.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
JesperZ
Semi Supporter
08-11-2021 20:43

Rapporter til Admin
#22 I min lokale Føtex bliver den scannet og jeg får en kvittering fysisk eller per mail efter ønske. Det kan ses med det samme i T&T at den er scannet. Sådan har det fungeret i flere år.
--
#24
ice_hiboy
Semi Supporter
08-11-2021 20:57

Rapporter til Admin
Bare lige et lifehack hvis ikke det er nævnt før. Hvis man aflevere sin pakke i en pakkeboks, så scanner den pakken i det du skal ligge den ind og får der får den et scan med det samme. Jeg har sendt den vej et par gange, netop så jeg vidste at den som minimum fik et scan på at jeg har indleveret den. På mit lokale "posthus" får alle folk bare at vide de skal smide den i buret og der er absolut intet der stopper en fra at tage alle pakkerne fra det bur. Man kan også printe labels der osv, så absolut ingen grund til at bruge andet en pakkeboksen, medmindre det er en rigtig stor forsendelse.
--
i7- 9700K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair RM750X | Lian Li Lancool 2.
#25
Mentalias
Megabruger
08-11-2021 21:46

Rapporter til Admin
#21 Frisk fyr der bare smider kortet på bordet og antager funktionalitet, også siger god for den :p
--
#26
kikophil
Elite Supporter
09-11-2021 13:35

Rapporter til Admin
Godt at der kom fod/hånd på problemet :-) #0 - Du skriver, at du har forsikret pakken for op til 10000 hvilket vel må give pakken status som værdipakke - er ikke 100% på dette grundet de mange ændringer over tid - meeen i så fald. Værdipakker bliver ikke smidt i samme bure som alm. pakker, men i lukkede/låsbare bure. Selve viderebefordringen ved jeg så ikke hvorledes forholder sig til nu til dags, men værdiburene blev "i min tid" afhentet af helt andre postvogne, end de almindelige, hvor der sku` være 2 chauffører. Dette har muligvis været med i problemstillingen vedr. den sene registrering ? - men bare et gæt :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...

Opret svar til indlægget: Kan ikke spore min pakke efter flere dage?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE