Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Philips Hue Bridge problem

Af Juniorbruger ivan500 | 04-11-2021 19:43 | 7745 visninger | 60 svar, hop til seneste
Jeg har haft Philips Hue i snart to år. Jeg har fået ny internetudbyder (skiftede til fiber) og dermed ny router. Hue bridgen connecter ikke til internettet efter dette. Følgende er forsøgt: factory reset (bridge), slukke både bridge og router, dhcp og upnp er slået til. ???? De eneste ændringer er som sagt ny router (zyxel VMG8825-T50) og så har jeg fået statisk ip. Mine google søgninger fortæller mig, at min hue bridge formentlig ikke bliver tildelt en ip af routeren. Løsningen udebliver dog. Hvad fanden gør jeg lige?!
--
#1
ZazzY
Nørd
04-11-2021 19:49

Rapporter til Admin
Hvis du har lavet et factory reset på din brigde, så skal du sætte den op via Hue app'en igen :)
--
try { write crappy code that might fail } catch { don't care }
#2
ivan500
Juniorbruger
04-11-2021 19:50

Rapporter til Admin
#1 Den connecter ikke til internettet, så det kan jeg ikke. Den lyser kun i to af lamperne, ikke den tredje som er "internet"
--
#3
PapPhar
Juniorbruger
04-11-2021 19:54

Rapporter til Admin
Har du prøvet at tildele en fast ip til din Hue via din router? Det kræver nok at du har MAC adressen på din Hue Bridge
--
Det udtales Papfar
#4
ivan500
Juniorbruger
04-11-2021 20:01

Rapporter til Admin
#3 Den figurerer slet ikke når jeg logger ind på admin siden på min router, så det tænker jeg bliver svært?!
--
#5
ZazzY
Nørd
04-11-2021 20:01

Rapporter til Admin
Hue bridge interfacet er vidst kun 100mbit, så det kan være at den ikke kan "forhandle" den korrekte hastighed med din routers switch interface. Det kan være at der er en indstilling der kun tillader/tvinger clients til 1gbit (i routeren)?
--
try { write crappy code that might fail } catch { don't care }
#6
ToFFo
Guru
04-11-2021 20:06

Rapporter til Admin
#2 - Du kan godt nulstille den uden den kommer på internettet. Der er en guide her med billeder: https://www.techsolutions.support.com[...] Det er bare at holde knappen nede der er under bunden.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 04-11-2021 20:06
#7
ivan500
Juniorbruger
04-11-2021 20:10

Rapporter til Admin
#5 Er det sådan noget her? https://imgur.com[...] #6 Ja, men jeg kan ikke sætte den op via Hue appen efter reset - fordi den ikke er connected.
--
#8
Minimus
Junior Supporter
04-11-2021 20:12

Rapporter til Admin
Prøv oh reset den briges og tag stømme fra den, reset router også slukke den og tænde den begge dele igen Og kan ikke huske om der er noget med den skal sidde i 1 eller 4 porte på hos nogle udbyder
--
#9
gæst
Gæst
04-11-2021 20:17

Rapporter til Admin
. mit philips hue virker helt uden at skal ind i routeren (kører fastspeed 1000/100) du må lige prøve at lave den store reset med at holde den knap inde i 5 sek mens der er strøm til. og så starte forfra
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
ivan500
Juniorbruger
04-11-2021 20:18

Rapporter til Admin
#9 Det har jeg prøvet ca. 8000 gange. Hvordan kan du connecte til din bridge med appen uden den er forbundet til internettet?
--
#11
gæst
Gæst
04-11-2021 20:25

Rapporter til Admin
mener du med din mobil ? du skal jo have din mobil på wifi osse
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
ivan500
Juniorbruger
04-11-2021 20:27

Rapporter til Admin
#11 Ja med mobil. Altså min Bridge har ikke wifi, den skal have kabel. Så der er ingen vej udenom der...
--
#13
gæst
Gæst
04-11-2021 20:30

Rapporter til Admin
din mobil skal være på wifi .... ellers kan den ikke komme på din bridge !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
gæst
Gæst
04-11-2021 20:32

Rapporter til Admin
Ellers kunne man sku have det sjovt hvis andre havde philips hue og slukke og tænde for andres : ) sæt din mobil på wifi så spiller det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
ivan500
Juniorbruger
04-11-2021 20:32

Rapporter til Admin
#13 Det er ikke det der er problemet ........
--
#16
gæst
Gæst
04-11-2021 20:45

Rapporter til Admin
okay troede lige hans bridge var kommet på.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
gfunknown
Mega Nørd
04-11-2021 20:45

Rapporter til Admin
Hvilket Range er du på via dit netværk. Kan se at hue defaulter til.192.168. 1.150 Prøv at tage et kabel fra din PC og i samme switch som din hue, og sæt din egen op statisk til. 192.168.1.147 med 255.255.255.0 i netmask. Se om du kan finde den på første ip, eller scan med advanced ip scanner i det range. Hvis du er på er andet er det ikke sikkert den får en DHCP adresse hvis den er statisk opsat.
--
Sidst redigeret 04-11-2021 20:47
#18
gæst
Gæst
04-11-2021 20:47

Rapporter til Admin
#0 hvor mange er der lys i på din bridge ??
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
ivan500
Juniorbruger
04-11-2021 20:49

Rapporter til Admin
#17 Dit bud lyder kvalificeret, men jeg fatter brik af det du siger :D Men jeg kan se at min Airport Express har ip 192.168.1.198, så rangen er vel ok? Ellers misforstår jeg.
--
#20
gæst
Gæst
04-11-2021 20:49

Rapporter til Admin
man skal ikke ind og ændrer noget i routeren. Vil du ikke lige prøve at lave den reset en xtra gang, du må gøre noget forkert. ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
ivan500
Juniorbruger
04-11-2021 20:55

Rapporter til Admin
#20 Har forsøgt at resette igen, bare for hyggens skyld, det hjælper ikke. Ellers tak!
--
#22
gæst
Gæst
04-11-2021 21:05

Rapporter til Admin
Min bridge får 192.168.0.27 og der er ikke tilføjet noget inde i routeren hverken i omdirigering af porte ell i dmz
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Minimus
Junior Supporter
04-11-2021 22:07

Rapporter til Admin
Reset begge dele også prøv igen det er din router der er problem som ikke giver din Philips en ip ( lige kun briges sidde i router )
--
#24
gfunknown
Mega Nørd
05-11-2021 14:09

Rapporter til Admin
Jo, hvis du er på 192.168.1.x er du formentlig i samme Range. Men kan høre andre er på noget andet. Men prøv at smide din PC og din hue på samme switch, og sår sæt din PC statisk og køre advanced ip scanner. Så dukker den nok op. Det er jo hurtigt klaret at skifte fra 192.168.1.x til 192.168.0.x som nok er mest sandsynligt den ligger på. Og som en anden skriver. Det er ikke din router, men din PC du skal ændre, men lyder heller til det var det du ville
--
#25
ivan500
Juniorbruger
06-11-2021 06:56

Rapporter til Admin
#24 Kan du forklare det lidt mere udførligt/detaljeret? 1) PC og Hue er på samme router 2) Sæt min pc statisk? Har downloadet advanced ip scanner og kørt en scanning. Den finder kun min PC og telefon og routeren selvfølgelig.
--
#26
ivan500
Juniorbruger
06-11-2021 07:09

Rapporter til Admin
Dusør på 200kr (!!) gives til den som kommer med løsning!!!!!!
--
#27
Minimus
Junior Supporter
06-11-2021 08:13

Rapporter til Admin
Prøv og tag briges og sæt den til dit netkabel fra computeren også se hvad den så siger Ellers går ind på facebook og søg på gruppen Philips hue så skal der nok være nogle der har en løsinig til dig
--
#28
ivan500
Juniorbruger
06-11-2021 08:35

Rapporter til Admin
#27 Har netop forsøgt med kablet fra PC (nulstillede bridgen først) - virker heller ikke. Lyser kun i 1 og 2. Forhelvede noget P!S Prøver i facebook gruppen. Ååååååårrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrh. Kom nu en eller anden - 200 kr gives for løsningen!!!!!!!!!!!!!!!
--
#29
Nalsev
Supporter
06-11-2021 09:15

Rapporter til Admin
Altså hvis den er tilsluttet direkte i fiber boksen, så kan det være fordi den port fra din udbyders side er tildelt til noget end internet såsom tv fx. og i det tilfælde skal du ud at have fat i en switch
--
#30
ivan500
Juniorbruger
06-11-2021 09:18

Rapporter til Admin
#29 Fiberboks -> router -> devices. Er ikke sikker på hvad du mener med at noget er tildelt fra udbyders side.
--
#31
gfunknown
Mega Nørd
06-11-2021 09:20

Rapporter til Admin
Jeg er ikke sikker på det løser dit problem, men prøv dette. 1. Sæt både din pc, og din hue i en switch, eller router med et netkabel. Måske kan du også køre et kabel direkte fra din Hue til din pc, men kommer an på om din hue enhed understøtter det, så det bedste er en switch eller en router. 2. h. klik på dit netværksikon på processlinjen, ikonet ligner en computerskærm 3. klik. Åben netværks og internetindstililnger 4. klik i venstre side på Ethernet 5. klik i højre side på skift adapterindstillinger 6. h. klik den forbindelse hvor der står ethernet og som er aktiveret. 7. klik egenskaber 8. scroll til du ser TCP/IPv4 (Internet Protocol Version-4) marker den, og tryk egenskaber 9. marker Brug fælgende IP-adresse 10. under feltet IP-adresse skriver du 192.168.1.133 11. under feltet unernetmaske skriver du 255.255.255.0 12. tryk OK på alle åbne vinduer. 13. prøv at gå i en browser og skriv 192.168.1.150 og se om du får fat i den. hvis ikke så prøv at køre advanved ip scanner og se om den dukker op. Du kan i stedet for 192.168.1.133 prøve at skrive 192.168.0.133 og så prøve at køre advanced ip scanner igen. Lig mærke til om den scanner på rettet netværk som du lige har tastet. OBS!!!! Når du er helt færdig skal du ind og slå Hemt automatisk en IP adresse og Hent automatisk en DNS-serveradresse til igen, ellers vil du måske ikke være på internettet når du er færdig med at lede efter Hue.
--
#32
ivan500
Juniorbruger
06-11-2021 09:49

Rapporter til Admin
#31 Tak for udførlig vejledning. Der blev dog ikke fundet nogen ukendt ip-adresse under scanningen hverken med ip adresse 192.168.0.133 eller .1.133. Geeeessssh.
--
#33
gfunknown
Mega Nørd
06-11-2021 10:01

Rapporter til Admin
Prøv at skifte netkablet til din Hue, og sæt den direkte i din router hvis den ikke allerede sidder der. Ellers ved jeg ikke hvad problemet er. Hvor bor du? måske en her fra Hol kan kigge forbi Fandt denne som måske kan hjælpe. https://huetips.com[...]
--
#34
ivan500
Juniorbruger
06-11-2021 10:43

Rapporter til Admin
#33 Skifte netkablet og sætte det direkte i router? Der sidder det jo allerede. Har også prøvet med det kabel som sidder i PC hvor der jo er forbindelse videre ud i verden, det hjælper heller ik. Bor i Ishøj.
--
#35
gfunknown
Mega Nørd
06-11-2021 11:59

Rapporter til Admin
Tja, så er jeg blank. Bor også for langt væk, men måske en anden kan hjælpe. Jeg vil stadig gætte på det er hue som ikke resetter korrekt, eller den står med en statisk IP som du bare ikke har set endnu. Som linket beskriver, så bør det ikke være er krav at den er online for at du kan finde den.
--
#36
ivan500
Juniorbruger
06-11-2021 12:12

Rapporter til Admin
#35 Det er vel et krav de er på samme netværk før de kan finde hinanden. Det der står i linket er bare, at Hue virker uden internet = når det er sat op :)
--
#37
gfunknown
Mega Nørd
06-11-2021 13:16

Rapporter til Admin
Korrekt. De skal være på samme netværk, læste det ikke helt, men noget at de skulle være på samme netværk og tlf på samme WiFi. WiFi er ikke det samme som internet, men kan godt tænkes du har ret i at den skal have internet under opsætningen, men ville da være underligt hvis den skulle syntes jeg. Da jeg satte min op fangede den nettet med det samme, men godtnok også ved at være noget tid siden jeg satte min op.
--
#38
Gæst
Gæst
06-11-2021 13:42

Rapporter til Admin
Du har simpelthen ikke reset din bridge ! Kan du skrive hvad den gør når du gør det ? Du skal holde den inde i 5 sek .. og uden ethernetkabel i
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
Moonglider
Ultrabruger
06-11-2021 14:53

Rapporter til Admin
#36 Er der 4 gule RJ45 porte i din router, hvis ja... er det der du sætter net kablet fra Hue i ? Hvis din Hue ellers virker normalt, så sker følgende efter at den får strøm : 1. Når strøm bliver tilsluttet kommer der lys i diode til venstre med det samme 2. Efter ca. 10 sek. lyser alle 3 dioder op og slukker igen kort efter (ca. 3 sek.) 3. Efter ca. 47 sek. fra strøm blev tilsluttet tænder den blå cirkel 4. Efter ca. 69 sek. fra strøm blev tilsluttet slukker den blå cirkel og diode i midten tænder 5. Efter ca. 75 sek. fra strøm blev tilsluttet tænder den sidste diode og slukker kort efter for at tænde igen og der kommer samtidig lyd i den blå cirkel igen. Det er hvad min Hue Bridge 2.1 gør (den var nulstillet) Min Hue får ip adr. fra router efter ca. 35 sek. fra strøm blev tilsluttet Det er heller ikke være nødvendig at du nulstillede din Hue bare fordi du kobler den på nyt netværk/internet, det eneste den gør er at få ip adr. fra router og forbinde til Phillips cloud server og oprette forbindelse til de pære/sensorer du har tilkoblet den via dens Zigbee netværk. Men nu er det jo sket :-)
--
Sidst redigeret 06-11-2021 14:56
#40
skraldemann
Bruger Aspirant
07-11-2021 00:11

Rapporter til Admin
Har du trykket på den blå cirkel?
--
#41
ivan500
Juniorbruger
07-11-2021 07:33

Rapporter til Admin
#38 Sikke en påstand :) Jeg river netkablet ud og jokker en nål ind. Efter et par sekunder begynder lamperne at blinke. Jeg har holdt den inde i alt fra 5 sekunder til 60 sekunder. Resultatet er det samme. Både med og uden ethernetkabel. #39 Ja fire gule og en blå. I den blå sidder kablet fra fiberboksen. Jamen jeg nulstillede den jo fordi den ikke virkede _EFTER_ jeg havde koblet den på det nye netværk, lang tid efter faktisk. Den har ikke virket fra det sekund jeg fik ny router/ISP. #40 Den blå cirkel gør ingen ting ift forbindelse. Men ja.
--
#42
gfunknown
Mega Nørd
07-11-2021 08:24

Rapporter til Admin
#41 Når du resetter, gør den så alle de steps som #39 beskriver? Har du mulighed for at tage den med til en kammerat eller andet og prøve på deres netværk?
--
#43
ivan500
Juniorbruger
07-11-2021 09:09

Rapporter til Admin
#42 Ja, bortset fra der ikke kommer lys i den sidste diode, ellers er rækkefølgen identisk. Ja må prøve at tage den med på et andet netværk og se.
--
#44
ivan500
Juniorbruger
07-11-2021 09:17

Rapporter til Admin
Har lige forsøgt med min gamle router. Der kommer ikke lys i den 3. diode fordi der ikke er internet til, men her kan jeg godt finde bridgen inde i Hue Appen når jeg søger. Så langt kommer jeg aldrig med min nye router?!?!?!?!
--
#45
gfunknown
Mega Nørd
07-11-2021 10:02

Rapporter til Admin
Så ved du at det ikke er din bridge, men din router som er fejlkonfigureret. Så er det bare at gå den igennem. Hvis du ikke er så skarp i der kan du jo sammenligne de 2, eller gå til udbyderens modem/router. Eller bare bruge den gamle igen medmindre du mangler en anden funktion.
--
#46
ivan500
Juniorbruger
07-11-2021 10:15

Rapporter til Admin
#45 Ja okay, så ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre.
--
#47
ivan500
Juniorbruger
07-11-2021 11:57

Rapporter til Admin
Problem løst. Gav den fast ip på den gamle router, satte den i ny router og så virkede det. Virkelig mærkeligt. Der var DHCP enabled på både switch og router. (????????)
--
#48
gfunknown
Mega Nørd
07-11-2021 15:29

Rapporter til Admin
Fedt. Men din Switch bør ikke have DHCP enabled.. Den kan egentlig ikke have det enabled hvis det er en normal switch købt Bilka. Det kræver det er en layer3 switch. Så har du sådan en stående i dit netværk ud over din router og din udbyders modem, så syntes jeg du skal fjerne din switch og købe en billig gigabit og unmanaged switch og sætte ind i stedet. Men vi var inde på noget af det rigtige så med at den var på forkert netværk, eller ikke fik en DHCP adresse. Men hvis du har 2 DHCP på samme netværk skaber du mange problemer som du skal sørge for at få fjernet.
--
#49
ivan500
Juniorbruger
07-11-2021 16:16

Rapporter til Admin
Jeg har intet udover routeren i netværket. Der er DHCP enabled. DHCP er også enabled på Hue Bridgen. Er dog ikke sikker på hvad du mener.... :)
--
#50
gfunknown
Mega Nørd
07-11-2021 19:20

Rapporter til Admin
Ah okay, mig der misforstår dig lidt :-) Når du siger DHCP tænker jeg straks på DHCP server, altså den der uddeler IP. Men du mener at klienterne så DHCP aktiveret, altså dynamisk :-D Bare mig der røg ud af en tangent. Godt du fik det til at virke, men stadig underligt din nuværende router ikke vil tildele, så jeg vil stadig mene der er noget forkert sat op, men hvis det virker, så er alt jo godt ;-)
--
#51
ivan500
Juniorbruger
19-11-2021 18:53

Rapporter til Admin
Efter en strømafbrydelse er der endnu et problem. Hue bridgen får ikke forbindelse til internettet (kan ikke connecte gennem hue app) - MEN den vises i routerens indstillinger, altså hvad der er connected. Jeg har tildelt den en statisk IP (192.1.168.143) og får dette resultat ved ping: Pinging 192.168.1.123 with 32 bytes of data: Reply from 192.168.1.45: Destination host unreachable. Reply from 192.168.1.45: Destination host unreachable. Reply from 192.168.1.45: Destination host unreachable. Reply from 192.168.1.45: Destination host unreachable. Ping statistics for 192.168.1.123: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Seriiiiiøst, hvad er der nu galt med det her bras???!! :D
--
#52
gæst
Gæst
19-11-2021 22:50

Rapporter til Admin
du må prøve din løsning der lykkes for dig sidst. For din router/bridge er åbenbart ikke som vores andres der ikke har det problem med at komme på efter en master reset. Jeg synes stadig det mærkeligt at du sku reserver og give din en ip , når vi andre med hue ikke skal det proces igennem og det bare er ligetil. håber du får det løst.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
gfunknown
Mega Nørd
19-11-2021 23:03

Rapporter til Admin
#51 hvis det du skriver er korrekt så har du d.em på hvert dit netværk. Din Hue Skal være på 192.168.1.x og IKKE 192.1.168.x netværket. Men hvis det bare en en tastefejl vil jeg stadig mene fejlen ligger på din nye router.
--
#54
ivan500
Juniorbruger
20-11-2021 07:17

Rapporter til Admin
#53 Det er en slå fejl :) Men hvilken fejl? Det har jo lige virket da der var strøm på og kan ikke se noget står anderledes i routeren. Det giver endnu mindre mening nu hvor jeg kan se at hue bridge fremgår under "wired connections" i routeren, men den "får ikke internet". Kæmpestore lange løg til mig #52 Det er da også mærkeligt. Det var også lige til indtil jeg fik ny router :]
--
#55
ivan500
Juniorbruger
20-11-2021 08:03

Rapporter til Admin
Jeg overvejer at opdatere firmware på routeren, men min router hedder VMG8825-T50. Jeg kan kun finde firmware til VMG8825-T50K. Er det mon samme router? Den version den kører på nu, kan jeg dog ikke se i tidligere updates.....????!
--
#56
gæst
Gæst
20-11-2021 08:46

Rapporter til Admin
Gå ind i din routers interface , og vælg menuen maintenance (i bunden i højre hjørne) det ser sådan ud på videoen ... og så firmware upgrade.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#57
ivan500
Juniorbruger
20-11-2021 08:52

Rapporter til Admin
Jamen jeg ved godt hvordan jeg opdaterer den, men er de to routere overhovedet de samme? Det er LIDT (lidt!) som om du kun læser halvdelen af hvad jeg skriver i stortset alle mine posts :D?
--
#58
ivan500
Juniorbruger
20-11-2021 09:12

Rapporter til Admin
Okay nu virker det lol.. Satte en DNS entry op for bridge IP (192.168.1.123) med host name VMG8825-T50.home .... Aner ikke hvad det gør, men det ser ud til at være løsningen? Kan nogen evt confirme at det har indflydelse ift statisk tildeling af ip??????! Jeg taler nok ikke jeres it-sprog, men jeg håber i forstår.. jeg har så mange grå hår efterhånden af det her :D
--
#59
gæst
Gæst
20-11-2021 11:11

Rapporter til Admin
jeg gør intet i min router. kommer bare min hue bridge i med kabel og så spiller den maks.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#60
ivan500
Juniorbruger
20-11-2021 15:18

Rapporter til Admin
#59 Det har jeg forstået. Har du forstået den ikke spiller maks hvis jeg kommer bare min hue bridge i med kabel? :)
--

Opret svar til indlægget: Philips Hue Bridge problem

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE