Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Politianmelde pensionsselskab?Af Gæst Paulo | 22-10-2021 10:51 | 1771 visninger | 17 svar, hop til seneste
Er det muligt at politianmelde sit tidligere pensionsselskab?
Sagen er at jeg fik brev for nu et år siden om, at jeg havde betalt for meget for nogle forsikringer gennem dem, og skulle derfor have penge tilbage. Siden da havde jeg god skiftet pensionsselskab.
Jeg kontaktede dem derfor, for at høre hvordan jeg skulle forholde mig, og de sagde at de nok skulle få dem sendt til mit nye selskab.
Efter noget tid kontaktede jeg mit nye selskab for at høre om jeg havde fået noget ind fra det gamle selskab.
Det havde de ikke.
Derfra rullede den ellers med løgne og dårlige undskyldninger fra mit gamle selskab om at de både var sendt, og de ville sende dokumentation for det, og senere når man snakkede med en anden, var de overhovedet ikke sendt, og det var en igangværende sag.
Så har jeg ellers ringet fast et par gange i måneden, og fået en ny undskyldning hver gang.
Senest fik jeg så af vide at sagen nu var blevet lukket, og jeg havde stadig ikke fået mine penge.
Jeg har så nu brugt flere uger på bare at få svar på, hvorfor sagen er blevet lukket, og hver gang blevet lovet, at de ringer tilbage osv. Men ingenting hører jeg, og hver gang jeg ringer får jeg igen en undskyldning om at "Nu skal de nok sende en haster, så får jeg svar meget hurtigt" og hver gang svarer jeg, at jeg jo godt ved de ikke svarer mig og at jeg ringer igen.
Og sådan har det så kørt et år nu.
Jeg har simpelthen bedre ting at tage mig til, jeg har nok brugt 12 timer på at ringe til dem nu, for et relativt lavt beløb (2500 kr). Men det er princippet som pisser mig af.
Er der noget yderligere man kan gøre (f.eks. politianmelde?)
Jeg har forsøgt mig med trustpilot, facebook og selvfølgelig en stor tålmodighed med at ringe til dem. --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Skriftligt krav på de 2500 med småsagsret som trussel. En politianmeldelse hjælper ikke. -- Lad være med at ringe. Skriv til dem, så du har det på skrift. Du kan ikke bruge en telefonsamtale til noget overhovedet.
Jeg er ikke helt sikker på, hvor du skal gå hen med en klage over selskabet. Jeg ville tro at det var Forbrugerombudsmanden, men jeg er ærlig talt ikke helt sikker.
Til gengæld er jeg ret sikker på, at din kamp bliver meget lang, hvis du vil ringe hver gang. Skriv en mail til begge selskaber og få hver deres side af historien på skrift. Derefter kan du handle.
Edit: #1 kom mig i forkøbet og som #1 skriver, så er søgsmål selvfølgelig altid en mulighed. -- [Mere] Kaffe, net-etikette & saglighed
[Mindre] Skjult reklame, aggressivitet & biased input. --
Sidst redigeret 22-10-2021 11:00 Kan ikke se hvorfor politiet skal indblandes. Kontakt evt. nævnenes hus, eller forbrugerrådet. -- - Indsæt signatur - I øvrigt: Hvornår har det sidste hjulpet på nogen situationer at politianmelde det? Jeg kan snart ikke huske, hvornår politiet har formået at handle rettidigt, hvis de ikke stod med den skyldige i håndjern, når sagen blev oprettet. -- [Mere] Kaffe, net-etikette & saglighed
[Mindre] Skjult reklame, aggressivitet & biased input. Men det hjælper ikke altid så meget at skrive, når de ikke svarer.
Jeg er dog begyndt at optage de seneste samtaler jeg har telefonisk.
Jeg spørger også, fordi jeg ikke ved, hvor jeg skal gå hen med det. Jeg kan dog ikke se nogle mulighedheder for at klager over et pensionsselskab ved nævnenes hus. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. At melde det til politiet kommer du ikke synderligt langt med.
Hvis noget så gå til forbrugerrådet eller rådmanden, hvis de får op til flere henvendelser om samme firma, så melder de det til politiet. En enkelt sag omkring 2500 bliver der ikke gjort synderligt meget med mindre der bliver rejst en sag fra en instans fordi det er kutyme for firmaet. -- Det korte svar: Nej! Det lange svar: NEEEEEEEEEEEEEEEEJ! #5 - Det er stadig vigtigt du kontakter dem skriftligt, idet du skal have dokumentation på at du har kontaktet dem og hvad du har kontaktet dem vedrørende.
Hvis du har optaget samtalerne håber jeg du har nævnt at samtalen bliver optaget inden du begynder at tale med dem, og at de har accepteret at du optager samtalen. -- - Indsæt signatur - #7 "Hvis du har optaget samtalerne håber jeg du har nævnt at samtalen bliver optaget inden du begynder at tale med dem, og at de har accepteret at
du optager samtalen."
Hvorfor? Det er ikke ulovligt.
https://familieadvokaten.dk[...] -- #8 - Jeg har heller ikke skrevet det er ulovligt?
Det er bare dårlig stil ikke at nævne det af hensyn til den man taler med. Jeg foretrækker også at få besked hvis en samtale optages, når jeg kontakter en virksomhed telefonisk. Også selvom det bare er til "intern træning".
-- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 22-10-2021 11:50 #9 jeg vil slet ikke tale om dårlig stil her, for det klarer de sgu fint selv.
Jeg har skrevet en mail til dem med min udlægning af sagen, men hvis alt går som forventet får jeg enten ingen svar, eller et svar om en måned om at "Vi undersøger sagen og vender tilbage så hurtigt vi kan, vi sender en haster."
Og så hører jeg igen ikke mere. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Selskabet har desværre taget dig med i den gruppe, der efter deres faste regler ender i skraldespanden!
Årsagen er, at du har skiftet selskab, og derfor ikke længere er et fortsat gode for dem, men kun en udgift. I forhold til dit tilgodehavende/krav, tager de derfor en beregnet risiko for, at du vælger, samt påtager dig mega lang tids stævning/andet for det aktuelle beløb.
Kender udemærket til dèt med ens principper, men hvis det tager flere år, at komme i bund til en endelig opgørelse/tilbagebetaling, har du helt sikkert lidt så stor psykisk irritation/belastning, at det ud over dig selv, også er gået ud over dine nærmeste/omgivelser (hjem fanden har glemt opvasken! lortehund - tilbage i kurven eller nul frolic eller gåtur i 2 dage - og det gælder jer begge!!) - You got it :))
Og så kan vi godt blive enige om, at forsikringsselskaber er noget fanden har skabt uden, at vores lovgivere har kontrol over deres virkemåder (tag bare banker, brugtbilsforhandlere, andre bilforhandlere med hehe)
Men fortsat god dag herfra :) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 22-10-2021 12:07
Er det eksterne forsikringspolicer gennem et pensionsselskab vi snakker om?
I så fald ville jeg nok gå direkte til det pågældende forsikringsselskab. -- Hov jeg fik skrevet forsikring frem for pension. Har dog selv haft problemer med begge dele, når det kom til kroner i mit favør :( -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #10 - Jeg synes du skal kontakte dit nuværende pensionsselskab og høre dem om de kan hjælpe. Hvis du ikke allerede har gjort det.
Da jeg skiftede pensionsselskab havde jeg lidt samme problem. Det var dog ikke med for meget indbetalt, men bare for at få flyttet pengene over. Det var også ret besværligt. Men det lod jeg mit nye pensionsselskab om at inddrive. Og det fik de løst relativt hurtigt.
De har langt bedre kvalificerede folk til at inddrive den slags end jeg har. De har sikkert jurister in-house til den slags, som kan true med bål og brand.
Som #11 skriver, er du intet andet end en udgift for dem, så hvorfor skulle de gøre dig en tjeneste. Det er i deres interesse at parkere dig. Du kan ikke gøre noget ved det.
Så prøv at kontakte dit nuværende pensionsselskab og forklar problemstillingen. Og husk på, det er ikke sikkert dem du kan fange på telefonen kan gøre noget ved det. Det nytter heller ikke at skælde receptionisten ud hvis du er uenig med direktøren. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 22-10-2021 12:42 #0 - Da der ikke er nogen indtil nu, der tror du kan få kronerne tilbage uden at ku`fremmane modforanstaltninger, der langt overskrider aktuelle beløb, kan du jo få din bett` hævn ved, at nævne hvilket pensionsselskab der er tale om?
Ikke fordi jeg tror, at samtlige læsere/brugere af selskabet straks hopper fra, men for at give læserne en advarsel om, hvad de kan forvente af selskabets dårlige metoder/adfærd... -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
Der er altid to sider af samme sag.
Det er overhovedet ikke sikkert at pensionsselskabet gider skændes med en tidligere kunde på sociale medier eller via negative Trustpilot-anmeldelser.
Mit gæt er at der er lavet en regulering på den sidste opgørelse efter exit til nyt selskab, men det er rent gætværk. -- #5 Det er ligegyldigt om de svarer. Giv dem en fair frist for at få pengene overført, ellers hiver du dem med i småsagsretten. Herefter er det op til dig, om princippet i det er 5-600 I risiko værd. -- Sidst redigeret 23-10-2021 08:20
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 191 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|