Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hvornår skal en ny fabirksbil senest undervognsbeh...

Af Gæst Gilax | 21-10-2021 14:31 | 2282 visninger | 28 svar, hop til seneste
Jeg har netop lige købt en Peugeot 208 Active, 2020 modellen og den skal naturligvis undervognsbehandles. Har googlet lidt rundt, men synes ikke at jeg kan finde det svar jeg gerne vil have. Er der nogen herinde som ved hvornår en helt ny fabriksbil senest skal undervognsbehandles? Tænker at få det gjort her i løbet af næste måned, men hvis det kan give skader, skal det naturligvis ske før. Takker på forhånd for svar!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
the688
Guru
21-10-2021 14:34

Rapporter til Admin
...inden de begynder at salte? Det er cirka samme tid alle os med MCs kører i vinter-hi for at undgå ballade. Der er jo ingen regel for hvornår det *SKAL* ske - men hvorfor ikke bare få det gjort? Den tager vel ikke skade af at det sker nu?
--
"ORK SATME!"
#2
Defterdar
Semi Supporter
21-10-2021 14:39

Rapporter til Admin
Jo før jo bedre. Der er vel ingen grund til at vente, hvis du allerede ved at du vil have det gjort.
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#3
Lowice
Supporter Aspirant
21-10-2021 14:41

Rapporter til Admin
Med en fabriksny bil vil jeg nok få den lakbeskyttet hos en professionel med enten opticoat eller andet. Derefter vil jeg få den undervognsbehandlet. Når de 2 ting er sket, så vil jeg begynde at bruge bilen.
--
#4
rasmuds
Super Supporter
21-10-2021 14:51

Rapporter til Admin
Fik min skoda superb undervognbehandlet inden jeg modtog den fra forhandler. Bestil du bare tid idag, de er begyndt at salte flere steder.
--
AMD 3700X/6900xt
#5
LOL
Gæst
21-10-2021 15:05

Rapporter til Admin
Du googler efter et svar du ikke finder tilfredsstillende. Når du har fået udleveret nøglerne kører du den til undervognsbehandling. Nu ville tiden være god. Normalt siger man det ikke skal være for varmt så sovsen løber af og naturligvis før de salter - de færreste undervognsbehandlere kommer 100% rundt i hjørnerne så det er med at få den sovset ind før end senere. Især på en fransk bil - omvendt er den så billig så du kan jo bare købe en ny når den der er rustet væk.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
mfla
Semi Supporter
21-10-2021 15:15

Rapporter til Admin
#0 Inden den begynder at ruste! De fleste lidt dyrere biler er behandlet fra fabrikken, og det holder fint de første 2-3 år. Jeg havde selv min ene bil (i den dyrere ende af pris skalaen) til rust tjek hos FDM efter 2 år, og der var intet at se, men efter 3 år fik jeg den alligevel behandlet. Min anden bil, som er i mellemklassen prismæssigt, fik jeg også behandlet efter ca. 3 år, og igen i år hvor den er 8 år gammel, og der sagde FDM at det kun var en vedligeholdende behandling der var nødvendig. Så alt det der pjank med absolut at få undervogsbehandlet sin bil hurtigst muligt (kun aktuelt for mikro og mini biler, da prisen også bliver holdt nede på dem ved ikke at påføre behandling fra fabrikken), og så efterfølgende behandlinger hvert år, er udelukkende sælgersnak fra dem der tjener penge på at undevognsbehandle biler.
--
#7
ToFFo
Guru
21-10-2021 15:24

Rapporter til Admin
Få det gjort i forbindelse med køb. Forhandler har ofte aftaler med undervogns behandlings udbyderne så du kan spare lidt ved at få det gjort i forbindelse med køb. Forhandlerne er også behjælpelige med at få bilen derover og tilbage. Det gjorde jeg da jeg købte fabriksny bil. Så snart den blev leveret, blev den kørt til dobbelt undervognsbehandling. Jeg har så ikke fået gjort det siden og det er 7 år siden. Det kan være man skal få taget sig sammen og få det gjort igen. Nogen siger det er sindssygt vigtigt at få gjort mindst hvert andet år, og hellere oftere. Andre er sådan lidt... Gør det whenever. Så jeg har bare valgt whenever. Og der er ingen problemer med undervognen. Ingen rust. Går igennem syn uden anmærkninger hver gang... Det kan være det er vigtigere at gøre ofte på ældre biler, det ved jeg ikke, men min bil fejler sgu ikke noget på trods af jeg ikke har gjort det oftere.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 21-10-2021 15:25
#8
Homosapien
Supporter
21-10-2021 15:45

Rapporter til Admin
Omgående, hvis du gerne vil passe på bilen. Det kan kun gå for langsomt.
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#9
Gilax
Gæst
21-10-2021 16:46

Rapporter til Admin
#3: Lakbeskyttet? Er det meget normalt at man gør det? Jeg har aldrig som sådan hørt om det eller læst det under "tips" når det kommer til vedligeholdelse af biler. #7: Fik du den undervognsbehandlet ved forhandleren og kørte den derefter til dobbeltundervognsbehandling? Hvad er fordelen i det? #5 Vil nu ikke men at 200,000 er "lidt" - jeg fornemmer lidt at vi har en peugeot hader her. :P Til jer alle andre; Tak for jeres gode input.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Monze
Ultrabruger
21-10-2021 17:37

Rapporter til Admin
Franske biler fejler ikke en skid og størstedelen af dem der hader franske biler har ikke noget at have det i. Jeg kunne sige noget negativt om alle bilproducenter men dermed betyder det jo ikke at eg har prøvet alle biler på markedet. Nyd din Peugeot det er en lækker bil og vil holde mange år. Om du venter et par år gør nok ikke den store forskel men for nogle betyder det meget at gøre det fra starten så man er på den sikre side. Har det nogen effekt? Jeg tvivler..
--
#11
ToFFo
Guru
21-10-2021 18:07

Rapporter til Admin
#9 - Jeg fik den dobbelt undervognsbehandlet via forhandleren inden levering til mig. Efter fabrikken læssede bilen af hos forhandler, kørte forhandler den til dobbelt undervognsbehandling. Man kan vel også kalde det ekstra grundig behandling hvis det giver mere mening. Jeg fik også rabat fordi bilen er ny, og dermed ikke ligeså beskidt som en ældre bil.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 21-10-2021 18:08
#12
Mr. WoLF
Guru
21-10-2021 18:24

Rapporter til Admin
Hvis det er en ny bil vil det så ikke være bedre med en tur i vaskehal et par gange om ugen i de perioder der bliver saltet? Træls for mekaniker når en bil er helt belagt med det og det kan skjule begyndene rust
--
#13
mr doc22
Junior Supporter
21-10-2021 19:37

Rapporter til Admin
#0 Inde for 1-2 år efter fremstillingsdato og hurtigs muligt dobbelt undervognbehandling.
--
Ryzen 5 5600X,ASUS TUF GAMING B550 PLUS,G.skill 3600 MHz AUTO C16-16-16-36 4x8GB,AOC G2590FX,Corsair RM850,Sapphire RX 5600 XT 6GB,1 TB NVMe ADATA
#14
mr doc22
Junior Supporter
21-10-2021 19:39

Rapporter til Admin
#12 En mekaniker/synsmanden kan godt se "udeom" rustbestyttelsen.
--
Ryzen 5 5600X,ASUS TUF GAMING B550 PLUS,G.skill 3600 MHz AUTO C16-16-16-36 4x8GB,AOC G2590FX,Corsair RM850,Sapphire RX 5600 XT 6GB,1 TB NVMe ADATA
#15
Morten77
Bruger Aspirant
21-10-2021 19:46

Rapporter til Admin
Da jeg fik min Peugeot 208, fik jeg den undervognsbehandlet med det samme. Jo før jo bedre.
--
Ryzen 5 5600X, Asus Tuf gaming B550M, Corsair 700W Bronze, 512GB NVMe M.2, G.Skill Trident Z Neo 2x8gb 3600mhz. RX 6800
#16
Slæden
Supporter
21-10-2021 19:57

Rapporter til Admin
Den bedste er den man får lavet inden levering Min nuværende peugeot fik en undervognsbehandling +støjdæmpning, det kan godt anbefales, den er støjsvag som en taxa nu
--
#17
Havsgaard
Juniorbruger
21-10-2021 23:12

Rapporter til Admin
Fabriksny bil som du vil beholde under 4 år... Spar pengene. Det var det korte råd fra min mekaniker og folkeskole kammerat, som har et autoriseret pava behandlingscenter. Det råd fik jeg for ca 17 år siden og har fuldt det siden da - på nær da jeg købte bil nr 2,en ford fiesta hvor det var en del af prisen. Har ikke selv på noget tidspunkt haft nogen antydning af rust, men jeg skifter også hvert 3 maks 4 år.
--
#18
Lobber333
Guru
22-10-2021 08:48

Rapporter til Admin
Har nu haft suzuki og Hyndai i de sidste 14 år har ALDRIG haft dem undervogns behandlet, eller det vil sige det var vores i30 fra fabrikken af og har aldrig haft rust i nogle af dem, vores i30 er nu 7 år gammel stadig intet at se og konens suzuki alto som blev 11 år fejlede intet før hun fik sin nye i10 sidste år som heller ikke har fået en behandling.
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#19
the688
Guru
22-10-2021 09:52

Rapporter til Admin
Min Kia Rio fra '14 er heller ikke efterbehandlet, og der er ikke noget i undervognen. Den bliver solgt indenfor et år (nærmere 6 måneder) - så... selv med en 8 år gammel slæde som på ingen måde var "premium", ville det have været penge ud a' vinduet. ..og den har aldrig holdt i garage/carport (ikke at det gør så meget forskel på undervognen, men stadig)
--
"ORK SATME!"
#20
Colaplus
Guru
22-10-2021 10:22

Rapporter til Admin
Lad være med at brug penge på det pjat, medmindre det er en bil du går meget op i er i super stand og skal have den i over 5 år. Til alle de elendige hverdagsbiler, så spar på krudtet.
--
MSI B460 Tomahawk | i9-10900 | 2x8GB G.Skill Aegis | RX6800XT
#21
Danny Andersen
Monsterbruger
22-10-2021 11:13

Rapporter til Admin
Som mange skriver, så hurtigt som muligt, hvis du vil beskytte den bedst muligt. Hvis du dog ikke forventer at beholde bilen i særlig lang tid kan det måske ikke betale sig i forhold til prisen. Om det har nogen indflydelse på gensalgsværdien, kan jeg ikke sige noget om. PAVA og Dinitrol yder 30 års garanti, såfremt du får den behandlet inden bilen er et år gammel og i et interval der hedder hvert 3. år.
--
#22
bornholmeren92
Ultrabruger
22-10-2021 12:28

Rapporter til Admin
Jeg har lige købt fabriksny bil, og forhandleren har fået den undervognsbehandlet inden jeg afhentede den, er det ikke noget din forhandler tilbyder at sørge for?
--
R5 3600 | B450 Tomahawk MAX | 16 GB DDR4 ~ 3200 MHz | Palit RTX 3060Ti | A400 240GB & 2 x 850 EVO 500GB | WD Green 1 TB | AOC CU34G2X
#23
Martin Lohse
Supporter Aspirant
22-10-2021 12:47

Rapporter til Admin
Det bedste er inden den kommer ud at køre for alvor. Vi har to elbiler på vej, og begge bliver undervognsbehandlet inden vi afhenter.
--
#24
Minimus
Junior Supporter
22-10-2021 21:35

Rapporter til Admin
Jeg ville til en vær en tid få gjodt med det samme så det var der nå jeg fik nøgle #0 hvis det var sommer ja så kunne du godt køre et par mdr men ikke nu hvor det er godt som snart er vinter og salten kommer fra så ville jeg få det gjodt af forhandler så det var gjodt til jeg fik nøglen
--
Sidst redigeret 22-10-2021 21:40
#25
jollarn
Supporter Aspirant
22-10-2021 21:38

Rapporter til Admin
5 års alderen :) Det har jeg fået af vide af diverse mekanikere...
--
Det jeg ikke dør af, gør mig kun stærkere!
#26
anox
Gæst
22-10-2021 21:42

Rapporter til Admin
#0, vil klart anbefale at få det gjort med det samme. Jeg har set en 208 på lift efter kun 4 år, hvor den var helt rød og færdig i bunden. Hvordan kan det være du ikke fik gjort det ved Peuguot allerede da du købte bilen? Det blev min og gav ca. 3300 inkl. moms og låbebil. Efter 4 år fik den en tur mere til 3500,-.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
ivan500
Bruger Aspirant
23-10-2021 10:26

Rapporter til Admin
#4 Hvor er de begyndt at salte? :]
--
#28
SkylineGTR
Guru
23-10-2021 10:44

Rapporter til Admin
Det apselut bedste du kan gøre, er at få den behandlet inden den køre sin første meter på vejen. Så undgår du alt det skidt og møj som kommer op på bilens undervogn og der med kan det første lag af tekstyl bedre dække og det ligger sig ikke som et lag oven på salt og andet skidt samt vand. Så jo før jo bedre vil jeg sige og det optimale er faktisk inden den kommer til at køre på vejen.
--
5600X/5950X - ASUS B550-I/DARK HERO X570 - G.SKILl 32 GB 3600 MHz CL14 - GTX 1650/1660 SUPER - SAMSUNG 980 PRO 1 TB/2 TB - WD RED/GOLD 4 TB/14 TB

Opret svar til indlægget: Hvornår skal en ny fabirksbil senest undervognsbeh...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning