Jeg, personligt, ville købe en nyere bil, især da du skal køre forholdsvis langt.
Jeg har selv haft et par ældre biler, de kostede en hel del at holde kørende.
--
#1 - Skal dog måske lige nævne at jeg kan klare reparationerne mig selv i de fleste tilfælde
--
Der er ingen garanti for bilen til de 50K er mere i orden end den til 10K. Du risikere at blive slemt skuffet, hvis det er den logik du køber ud fra ud fra.
Hvis dit budget er max 50K, så ville jeg nok købe bare købe en brugt Skoda CitiGo. De kan tit findes kan tit findes omkring de 50k og og under 100.000km på tælleren
--
Normalt ville jeg sige altid kontant betaling så vidt muligt. I denne situation, ville jeg dog nok undersøge lånemulighederne med fornuftig rente og så finde en bil som Seat Mii, Skoda Citigo eller VW Up, som er en lille bil der kører langt på literen.
Jeg købte selv en Citigo sidste år da jeg pendler 100km hver dag og benzinen er ikke billig (gav 47'900kr og den havde gået 89'000km). Det blev både en stor besparelse i af skifte VW Golf 3 1.8'ern ud både i forhold til vægtafgift og benzin (1680kr vs 330kr pr ½år og 12.5km/l vs 24,4km/l). Det blev ca. 50% besparelse på det hele, så derved er pengene hurtigt tjent hjem med en lille økonomisk bil.
Konen fik i år også en mere økonomisk bil Opel Corsa 1.0 Enjoy der klarer ca. 19km/l og den havde kørt 106'000km og gav 48500kr og til 558kr i ½ årlig vægt afgift.
Vi havde brug for at bil nr.2 var af ca. samme størrelse som Golfen.
--
1[R9 3950X|RTX 2080Ti SLi|X570|32GB 3600MHz]
2[R9 3900X|RTX 3080 TUF|X570|32GB 3200MHz]
3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
--
Sidst redigeret 28-09-2021 15:26
Jeg har lige købt mig en lille citroen c3 1.6 bluehdi 100 hk fra 2015, den er opgivet til at køre 33,3km/l og koste 320kr hel årligt i uligningsafgift, kører Ca. 23km literen på motorvej med 110 og Ca 31km literen på landevej med 90km/t, gav 56000 for den, jeg er vældig glad for den, og den stiger ikke i afgift selv med de nye regler der lige er kommet
--
Ryzen 7 2700X: Asrock B450 pro4: 16gb g.skill aegis 3000mhz: Asus rtx 2060 dual oc: 500gb crucial mx500
AOC 24G2U: Logitech g502 lightspeed.
--
Sidst redigeret 28-09-2021 15:28
I min optik:
Enten køber du brugt, så meget som du kan købe for kontant. Så ny som muligt, med fuld servicebog og fornuftig ejer (ikke en Brian-type).
Eller også låner du til noget ny(ere) med garanti - lav rente, med service og reparationsaftale.
Eller leasing af mikrobil.
--
Ryzen 7 3700X, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STX - Nom!
Du kan købe hos Hyundai uden udbetaling. Så får du en helt ny bil med 5 år garanti.
En Hyundai i10 koster F.eks. 1300kr om måneden i afbetaling hos Hyundai.
--
Det udtales Papfar
#0 Nu ikke for at det skal være en forhandlerforum, så har jeg "snart" en citigo til salg for 50.000. Vi venter bare på to nye biler, som er på vej med skib. Jeg forventer den ryger til salg i slut november.
Fra august 2013 og pt 64000 km og alle service lavet ved VW/Skoda.
Vi har ikke haft mange rep på den (Sele og varmeplade (På garanti) og så et batteri for 1 år siden), så det virker til at være en meget driftsikker bil. Sidste år fik den nye helårsdæk.
Vi sælger kun, fordi vi har bestilt elbiler.
--
Tror heller ikke du skal forvente at en bil til 50k går mindre i stykker end en til 10k. Derimod ved du at du skal betale måske 10k for at låne de penge.
Det kommer an på hvad du gerne vil køre i. De forslag med mikrobiler er sådanset fine nok. Ellers kører jeg selv en gammel Fabia 1.2 stationcar fra 2003 (62km til arbejde) og laver selv reparationer (er ikke mekaniker, men så svært er det heller ikke at skifte bærekugle eller bremser).
Min kører cirka 18 på literen og koster 980 halvårlig, synes det er en billig løsning når det er en bil til 10-12k, plus der er rimelig plads til ting og sager.
--
It seems like I'm always getting stuck
Between the handshake and the fuck
Ville personligt også fremhæve denne her mulighed.
?"Du kan købe hos Hyundai uden udbetaling. Så får du en helt ny bil med 5 år garanti.En Hyundai i10 koster F.eks. 1300kr om måneden i afbetaling hos Hyundai. "
Hvis en I10 er for lille kunne du se efter hvad en I20 koster, der er bare noget fedt ved en ny bil og du ved det holder, nyt job ny billig bil ? :) selvom det vil blive en dyrer investment vil det formenligt betale sig godt af ved mindre udgifter.
--
#7 Selvom en i10 i billigste udgave koster så lidt, er pengene til en bedre udstyret udgave givet rigtigt godt ud. Især springet fra basismodellen til mellemudgaven der giver et ordentligt infotainmentsystem med Apple CarPlay/Android Auto og aircondition, samt højdejusterbart førersæde og fjernbetjent centrallås gør en virkeligt stor forskel. Personligt valgte vi den med alt udstyr, fordi klimaanlæg, armlæn og bakkamera + varme i rattet var ting vi var villige til at betale ekstra for, men især springet fra basis til mellemmodel på 10.000.- er helt klart det værd.
#10 Jeg vil sige at pladsen indeni en i10 er virkeligt overraskende god, dér hvor den kommer til kort er på motorvejen. Selvom den kører rigtig godt og stabilt for en mirkobil, og gearkassen er meget mere velafstemt end VW Up og Toyota Aygo, så er det stadig en meget lille bil, med en meget svag motor. Så i20 giver rigtigt god mening hvis der primært er tale om motorvejskørsel, hvor at i10 brillierer på landeveje, og ved bykørsel.
--
Lyd-nørd
Min søster købte engang, da hun havde et lignede kørselsbehov en billig bil til pendling.
Den kostede hende mellem 5 og 10 feriedage om året…..så købte hun en noget bedre bil
Som pendler skal man ikke købe for gammel en bil, med mindre man bor nær s-toget
--
Hvis det skal være en mikrobil, så vil jeg anbefale en renault twingo, jeg har prøvekørt samtlige, og det er ubetinget den der er rarest at køre i.
--
---misc for life---
7# Uden udbetaling... så koster det KASSEN i renter og låneomkostninger
--
i7 9700k, Asus Rog Strix 3080 OC, Z390 Tuf Gaming, 16 GB Ram, 2x1TB NMVe SSD
Det er da ikk så galt?
https://www.hyundai.dk[...]
i10: Ovenstående priseksempel er baseret på en købspris inkl. lev. på 99.995 kr. Løbetid: 96 mdr. Saml. kreditomk.: 27.475 kr. Variabel rente: 3,45%. Nominel rente: 3,51%. ÅOP: 6,36%. Finansieringstilbuddet gælder til 30.09.2021. Kræver kreditgodkendelse og kaskoforsikring. Indtægtskrav iht. betingelser. Tilbydes i samarbejde med Hyundai Finans.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du skriver at du selv kan reparere, men kan du gøre det inden du skal være mødt på arbejde? Ellers hav i mente du skal kunne låne en bil eller kunne få fri på dagen eksempelvis
--
15# Så du synes ikke at næsten 30.000 kr. i låneomkostninger på en bil til 99.995 kr. er mange penge?.
Rente på 3.45 variabel? du kan få fast rente på under 1%
Og man låner ikke til en bil over 96md når den koster 99.995. det komplet hul i hovedet.
--
i7 9700k, Asus Rog Strix 3080 OC, Z390 Tuf Gaming, 16 GB Ram, 2x1TB NMVe SSD
Mit eget take på det er at det sikkert kommet an hvordan man har det med de forskellige scenarier, økonomisk.
Jeg er 30 og købte som ung biler med kassekredit eller lån, ikke at der er noget galt med det.
Nu har jeg ingen gæld og har en relativ stor, opsparet formue, hvor jeg lever relativt efter "If you can't buy it twice, you can't afford it." (Huskøb undtaget).
Det er hårdt, når jeg er enormt bilglad. Vil dog hellere skabe en god økonomisk bund først.
Så alle mine biler har jeg de sidste par år købt kontant. Lige nu en Renault Clio IV TCE som jeg er glad for. Prøver at købe dem der hvor værditabet har været størst.
Personligt ville jeg købe bilen kontant og spare omkostningerne ved et lån mv. Hvis du ikke har et behov for bilen skal være det nyeste og mest sikre på markedet.
--
Sidst redigeret 29-09-2021 13:46
#17 Du kan ikke få under 1% til billån? Eller i banken til billån?
Man kunne undersøge om der er et bilmærke der tilbyder en bedre finansiering og tage den derfra. Og nej, jeg synes ikke en ÅOP på 6,36% er voldsomt... det koster jo hvad det koster hvis man ikke kan eller gider spare op før man køber ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Forhør dig hos din bank - de kan typisk godt matche bilforhandlerens rente. Fordelen er dog, at banken næppe tager meget i provision.
Vi har lånt til to elbiler - det koster kun de obligatoriske beløb i oprettelsen + de på begge variable lån har accepteret, at garantere renten i 2 år.
Bankerne er sultne - især hvis man er gode kunder.
--
Sidst redigeret 29-09-2021 21:45
19% selvfølgelig kan du det! Du snakker til en mand der har arbejdet i branchen 8 år
--
i7 9700k, Asus Rog Strix 3080 OC, Z390 Tuf Gaming, 16 GB Ram, 2x1TB NMVe SSD
#21
Hvor?
--
Den som ler sidst, tænker langsomst!
det kommer da an på bilen!?
jeg ville da aldrig købe en eller anden pis-bil til 40000, fremfor en solid toyota til 10K.
men samtidig LYDER det da også mere fornuftigt at købe en dyere bil.
min kæreste og jeg har lige skiftet vores Ignis fra 2005 ud, med en nyere bil fra 2018, fordi vores kørsel stiger fra 6000 om året til 20000.
Det er også et spørgsmål om komfort og den slags. men nok mest driftsikkerheden og selve sikkerhedsniveauet.
--