Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Bakke ind i P-bås?Af Semi Nørd Wut | 14-09-2021 22:12 | 4192 visninger | 36 svar, hop til seneste
På mit arbejde kræver de nu, at man skal bakke ind i p-båse på parkeringspladsen. Jeg har set nogle ret risky parkeringer på den måde (bilka-buler), og har også selv oplevet en træls situation med at parkere ved at bakke ind. Så... jeg vil lige høre jer, hvad I synes om ideen?
Min trælse oplevelse:
Der kørte en bil foran mig, som drejede til højre ind i et parkeringsområde. Jeg fulgte efter, da jeg også skulle parkere. Han kører ret langt frem, så jeg tænker, at han fortsætter ned for at finde en plads. Til venstre er der en ledig plads, og jeg blinker til venstre og drejer venstre hen imod pladsen.
Så ser jeg, at ham den anden åbenbart ville bakke ind i den bås, men er kørt alt for langt frem af en eller anden grund. Han har bare på intet tidspunkt brugt blinklys hverken højre eller venstre. Han bakker nu hurtigt hen imod mig, og ser i sit eget venstre spejl hele tiden. Dvs han ser overhovedet ikke ud af højre vindue eller spejl, hvor jeg nu holder og er meget tæt på at bakke ind i min forende af bilen. Så jeg må i fuld fart over i bakgear og komme ud igen. Der var jeg så lige ved at bakke ind i en tredje bil, der havde sneget sig op bag mig.
Det gik godt ved et rent held, men ham den første så mig på intet tidspunkt. Og han ville nok blive tosset, hvis han bakkede ind i mig, og jeg så hævdede at det var hans skyld (da han bakker og ikke ser sig for mens jeg holder stille), og han ville sikkert også blive tosset over, at jeg ville "tage hans plads".
Personligt synes jeg, det er noget rod, at man skal bakke ind. Man kan ikke med blinklyset vise, hvor man har tænkt sig at køre hen. Kører man lige frem og så til højre, så kan det enten være fordi man vil parkere til højre, eller fordi man vil køre til højre, og så bakke ind i en plads på den modsatte venstre side. Man kan ikke vise forskel med blinklyset (da det ikke giver mening at dreje til højre og blinke til venstre samtidigt, og blinklyset slår fra, når man forsøger at gøre det).
Kombinerer man det med, hvor mange gange jeg har set folk være ved at bilke-bule ind i andre biler, når de skal bakke ind, så er jeg i tvivl om, hvorvidt det overhovedet skulle være mere sikkert at parkere baglæns.
Hvad er jeres take på det? --
Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16 --
Sidst redigeret 14-09-2021 22:14
I min optik bør man altid bakke ind i p-båse, da det gør det SÅ meget nemmere og mere sikkert for langt de fleste folk når de skal ud igen. Der findes virkelig dårlige billister. Selve parkeringen bliver som sådan ikke påvirket af forlæns/baglæns, ihvertfald ikke uden at jeg skal igennem en længere smøre om hvad fordelene kan være ved at man på skift holder forlæns/baglæns/forlæns osv.)
I din situation, burde du ikke have bakket ud, da man altid får skylden når man bakker, så afhængigt af om du så havde ramt den tredje billist eller ej, kunne du have risikeret at du og den anden parkerende billist skulle have delt skylden. -- Det skal lige siges, at det var før, det blev obligatorisk at bakke ind, at jeg havde den der oplevelse.
En anden ting er, at folk nu er begyndt at vælge p-bås, hvor man kan "køre igennem den første" og lande med snuden den rigtige vej på den modstående p-bås. Det giver bare så den bonus-effekt, at når én bilist vil køre ind i en bås, så kan der komme en anden bilist kørende "igennem" den anden, og de kan ramle snude mod snude. Det har jeg set 3 gange nu.
#1 Du har ret. Jeg burde bare have holdt stille og brugt hornet. Men... jeg havde nogle få sekunder at reagere i, og så er det jo ikke lige altid den rigtige løsning, man får valgt. Min reaktion var bare at flytte min bil, så jeg ikke var i vejen ;) -- Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16 --
Sidst redigeret 14-09-2021 22:24 Jeg har ingen holdninger i forhold til hvilken vej ind i en parkeringsbås der er bedst, men din fortælling er nøjagtigt grunden til at der er dashcam monteret i min bil (for at reducere risikoen for at ende i en ord-mod-ord situation med en blind og/eller uopmærksom skadeforvolder).
Har allerede betalt for sig selv flere gange på en håndfuld år. Kan varmt anbefales.
Anyway, sorry hvis det var for offtopic :D -- Mumble server - sapien.dk:64738 Har du fået job hos Siemens? :D
Ud og øv dig. Brug noget tid indtil du føler dig sikker i det også har du ikke det problem fremover og du vil heller ikke føle dig usikker i det :) -- Har været til jobsamtale hos Wavin som også havde den regel. Det er noget med statistisk set giver det færre uheld (personskade går jeg ud fra). Desværre er der rigtig mange som ikke er gode til at bakke (man ser det på genbrugspladsen med trailere). Vi har det heldigvis ikke på mit job og har heller ikke hørt om nogen skulle være kommet til skade i den forbindelse. Men nogle firmaer vil jo gerne promovere "safety first", selvom det nogle gange bliver liiiidt over the top. -- It seems like I'm always getting stuck
Between the handshake and the fuck ifht om det er svært - det vender du dig hurtigt til. Præcist som med så meget andet
og så ifht at komme ud, som #1 siger - det er meget nemmere at se noget som helst. Afhængigt af hvor lang snuden er på din bil, selvfølgelig :P
og så tager parkeringen lige nogle sekunder mere.
her hvor jeg bor, parkerer jeg ofte ved at bakke ind - det var lidt trælst i starten, men jeg vendte mig hurtigt til det - og det er endnu nemmere i min nye bil som har bak-kamera -- https://ekstrabladet.dk[...]
For to år siden begyndte ALD at instruere sine kunder i at parkere baglæns, og siden er antallet af parkeringsskader faldet med 35 procent. Det viser en gennemgang af skader blandt ALDs 12.000 forsikringstagere.
Jeg ved de har samme regel i flere kommuner, og det er for at undgå personelskade, ikke så meget biler. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har også arbejdet et sted hvor det var obligatorisk at bakke ind i båsen.
1. det var for sikkerhed, og en flugtmulighed når og hvis der skulle opstå brand i en 65000m2 Diseltank.
2. man kunne ikke bakke ind i tværgående trafik.
efter det 2 års projekt jeg havde der, mestrer jeg at bakke min bil ind i en tæt parkeret bål med og uden trailer.
så 8/10 gange vil jeg fortrække at bakke ind i en bås.
men lidt dumt ved indkøbparkeringsområder, hvor tilgangen baggagerummet, kun kan ske fra vejsiden. :-p
-- "Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore" Tvis køkkener har haft den regel i flere år nu. Det er 99% pågrund af sikker hed når folk har fri fra arbejde så har de extra travlt og folk glemmer at se sig for og den chance mindskes meget ved at alle "kun" skal se fra forud når de køre hjem.
Håber det giver lidt mening det jeg skriver.
-- Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe det er 100% ligegyldigt , om man får den "farlige situation" ved at bakke ind eller bakke ud er da bedøvende ligemeget... -- Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again? Kunne man vænne folk til at tænke sig om, og HOLDE TILBAGE når nogen bakker ud (what, du mister 6 sekunder af din dag) - fordi uanset hvor man bakker ud, kan man ikke se til begge sider, og ofte er andre biler/varevogne/whatever i vejen.
Shit jeg har haft nogle nærdødsoplevelser selvom jeg bakker ud i et roligt tempo, i diverse parkeringskældre og ved indkøb.
"Hov, skal du lige have bilen bakket ud - ja, jeg kan jo ikke se dig da førerpladsen stadig er helt skjult bag bilen ved siden af dig... så jeg kører da bare videre, vel vidende at du ikke har en chance i helvede for at se mig"
Folk er fucking idioter. Vi er vel også snart nede på at under 50% af bilister faktisk blinker af inden de foretager en manøvre. Har du SÅ lidt mentalt overskud bag rattet at det er uoverskueligt at strække fingeren ud inden du drejer på rattet? Så burde du måske slet ikke køre bil. -- "ORK SATME!" Jeg ville da klart forvente at folk med førerbevis, også kan klare at bakke ind i en parkeringsbås :-)
Men omvendt bliver det soleklart når man er på genbrugspladsen, at overraskende mange ikke kan bakke fornuftigt, hverken med eller uden påhæng…
-- #10, når du skal ind i båsen, så har du jo mulighed for at se om der er andre biler på den tværgående vej i forhold til parkeringsbåsen, den mulighed har du ikke nødvendigvis når du skal ud igen.
Så jo, det gør det mere sikkert.
Eneste ulempe er som jeg ser det at man ikke så nemt kan komme til baggagerummet, hvorfor det ikke altid er praktisk ved supermarkeder og andre butikker hvor man skal have ting i bagagerummet.
Det vil også skærpe sikkerheden hvis man altid skulle have lys på bilen, så vil man kunne se og have ekstra fokus på alle de biler i båsene som har lys på. Godt nok kommer der lys når man bakker, men det vil stadig være en fordel hvis man ved at alle biler med lys på kan finde på at lave noget dumt og man skal være opmærksom. -- ?#8 "mestrer jeg at bakke min bil ind i en tæt parkeret bål med og uden trailer."
Gætter på din trailer er en brender-up så :p -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 13¤ men samtidig vil man også have folk der suser ud fra p pladsen når de har fri, som så giver andre farlige situationer. Kan godt følge idéerne men det skubber bare problemerne over i andre områder, som jeg ser det :) -- Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again? #11 Helt enig. Når man vitterligt ikke kan se en skid fordi en stor varevogn har parkeret ved siden af, og man bakker ud i mikro-mikro-fart, så kommer der altid en eller anden drønende lige forbi, evt med hornet i bund. "JEG HAR RET og hvis vi kører sammen er der DIN skyld"-mentaliteten.
Det er her, at sammenstødende sker. Nogle her i tråden linker til kilder, der siger, at antallet af uheld med personskade bliver mindre, når man kører forlæns ud. Hvordan kan der opstå personskade, hvis man bakker meget langsomt? Det kan der kun, fordi andre kommer tonsende alt, alt for hurtigt og nægter at give plads.
Jeg ser det ikke som problemet, om folk bakker ind eller ej, men at andre bilister kører alt for stærkt i parkeringsområder og det giver kraftige sammenstød med personskade. Det er muligt, at bakke-ind-parkering gør det mindre sandsynligt med sammenstød, men det er ikke årsagen til problemet imo.
#topic
En helt anden ting er, at når man kører forlæns ud, så har andre højre vigepligt for én. Dvs alt trafik fra venstre vil få skylden for sammenstød. Hvis man bakker ud, så får man altid selv skylden. Det kan altså være en fordel at køre forlæns ud mht risikoen for, at man får skylden... og det er muligvis derfor, at nogle konkluderer, at det er "mere sikkert" at køre forlæns ud. Men det samlede antal uheld er måske det samme... det er bare modpart der får skylden i halvdelen af tilfældene. -- Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16 Tilføjelse til #16 angående højre vigepligt.
Hvis du sidder og tænker "Ham der idioten skal ikke bakke ud foran mig. Jeg har ret til at køre først. Han skal holde tilbage, uanset om han kan se mig eller ej", når du kører bag en bil, der er ved at bakke ud fra en p-bås..... så sker der bare det, at i morgen så bakker han ind, og kører forlæns ud uden at se sig for til venstre, og nu får DU så skylden, fordi du ikke overholdt din højre vigepligt.
Ergo: Den eneste rigtige løsning er at vi alle skal give plads til hinanden og køre langsomt på p-pladser. Ellers sker der sammenstød, og man kan lige så godt selv få skylden, som den anden får skylden ;-) -- Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16 #16 der er faktisk ubetinget vigepligt ved udkørsel fra parkeringsplads - det vil politiet også oplyse når man spørger dem. Uanset om det er forlæns eller baglæns
se evt https://danskelove.dk[...] -- Grunden til at man bakker ind, og rigtig mange virksomheder går op i det, er grundet sikkerheden i det. Altså personskade. Der sker langt færre personskade ved at bakke ind. Hvilket må være det langt vigtigste. Så kan det godt være, at der kan komme lidt små buler og lign. Men det opvejer hurtigt det andet - Men der kommer også Bilka-buler ved at køre ind i en bås :) -- Ryzen 3950x | RTX 2080 TI | X570 Ultra | Corsair H150i PRO | 970 EVO 1TB | 2 x 8 TB Ironwolf HDD | 64 GB - 3600 MHZ | 3 x 27" Aorus IPS 1 ms 144 hz | Når jeg ser hvor svært folk har ved at parkere ordenligt i båsen forlæns, så der er plads til alle biler uden at man skal mave sig ind, så ser jeg det som en total dårlig idé at bede hr jensen bakke ind i båsen :) -- Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again? #18 Ja, men det kommer så lidt an på, hvordan man fortolker ordet "parkeringsplads". Jeg vil sige, at hvis det er en enkelt parkeringsbås på en vej, så forlader du "pladsen", når du forlader båsen. Men hvis det er en decideret parkeringsplads med mange båse, så forlader man først pladsen, når du kører ud på vejen. Dvs så længe du er på pladsen, så er der højre vigepligt... dog har du altid vigepligt, når du bakker.
https://da.wikipedia.org[...]
I mit tilfælde var der inde på en stor plads med mange båse. Der må der være højre vigepligt (da der ikke er andre vigepligter angivet). -- Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16 --
Sidst redigeret 15-09-2021 12:16 Det mente modparten også i mit tilfælde, men de fik alligevel hele skylden - da jeg også fik at vide de har ubetinget vigepligt. Og de kørte fremad.
Der skelnes nok mellem parkeringsplads og parkeringsområde. Hvor der på området er højre vigepligt på alle de små snoede veje på kryds og tværs der nu er på sådan et sted uden skiltning. -- Man burde altid bakke i bås, jeg har selv gjort det til en vane fra jeg fik kørekortet.
man kan bakke ind i en meget snæver vinkel, sammenlignet med at have snuden først ind. Det resultere automatisk i færre skader.
derudover har man meget bedre overblik, når man skal forlade pladsen igen, igen færre skader og mere sikkerhed.
den eneste ulempe er når større ting skal i bagagerummet, så holder der ofte en anden bil i vejen, eller den væg man er bakket op til blokerer. Herrer gud, det er ikke dagligt man har 3 meter lægter med hjem anyways. -- Dancase a4, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, Ryzen 3700x, SF600
Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt, Som #4 og andre skriver ud og øv det er eneste måde at lære at bakke på.
Vi går det selv på mit arbejde fordi "nogle" folk er lidt dumme at når de skal hen til deres egen bil kravler de og snor sig rundt om alle andre biler og en mørk eftermiddag for et par år siden var det ved at gå galt en var ved at blive kørt ned.
Gør det os hjemme på den p-plads som er tilknyttet den bolig kompleks jeg bor i som en af de eneste og tager mig 2sek at komme ud om morgen hvor andre bruger tid på at bakke ud. -- #4 Hehe, jeg har arbejdet for Siemens som konsulent en periode. Det er godt nok en... tysk... biks ;-)
Jeg kan fint bakke, men folk (inkl mig selv) misforstår nogle gange, hvad folk har gang i på p-pladserne, så folk er tæt på at køre sammen. Og det skulle på en eller anden måde være mere sikkert. Måske... jeg er i tvivl.
#22 Men kørte de ud fra en p-plads? Så kan jeg godt forstå det. Det handler om, hvorvidt vejen er en del af pladsen eller ej, vil jeg mene. Det kan man sikkert godt diskutere mange steder. -- Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16 #25 De kørte ud fra en bås og ud på området hvor der fyldt med pladser, ikke ud på nogen selvstændig vej -- @OP
Ham der bakker skal selvfølgelig signalere med blinklygterne og ved at sætte i bakgear med hvidt lys vise at han har intention til at bakke. SÅledes at man netop ikke kan kommer til at køre indenom ham (ifm til den retning han vil færdes i)
#1
Selvfølgelig får man ikek altid "skylden" når man bakker. Det juridiske skyldsspørgsmål afhænger af hvem der bryder loven. Bakker du eksempelvis og en trafikant beslutter sig for at køre lige ud foran dig mens du er i gang med din manøvre er det ikke den der bakker der har brudt loven.
#16
Du har altid ubetinget vigepligt når du kører ud fra en parkeringsplads. Ikke højre vigepligt. Selvfølgelig får man ikke altid skylden når man bakker. Forestil dig eks du er ved at bakke ind i en parallelparkering og en billist kører lige ind i dig med 50 km/t fordi han sover i trafikken. Du er i gang med en manøvre hvor du har indikeret din retningsændring. Men der er også forskel på om du bakke op i en ellwr en anden kører ind i dig men du bakker.
#22
Præcis der hvor bilen hodler stille er en parkeringsplads i forhold til de veje der er i området. Kører man så fra området ud på en vej der ikek er parkeringsområde. Så gælder de rigen ubetinget vigepligt. Men rund tpå vejen i området -> høje viepligt med mindre andet er angivet.
Har selv oplevet flere fortørnede ældre bilister der måtte sluge regningen råt da politiet og forsikringen blev inddraget. Både ifm med mine cykler og biler.
Det er simpelthen så vildt hvor mange der har glemt vigepligterne. Og glemmer tegngivning - specielt på cykel. -- #27
Vi er vist enige om, at man har ubetinget vigepligt, når man forlader en p-plads, og højre vigepligt, når man kører rundt PÅ p-pladsen. Det passer meget godt med alle de kilder, jeg kan finde på nettet.
Selvfølgelig får man ikek altid "skylden" når man bakker. Det juridiske skyldsspørgsmål afhænger af hvem der bryder loven. Bakker du eksempelvis og en trafikant beslutter sig for at køre lige ud foran dig mens du er i gang med din manøvre er det ikke den der bakker der har brudt loven.
Ja det må være den, der ikke overholder sin vigepligt, som får skylden. Det er lidt uklart i dit eksempel, hvordan vigepligterne er.
Men har man ikke altid vigepligt, når man bakker? Ellers burde man ikke få skylden, når man bakker ud fra en p-bås (på en parkeringsplads), og man bliver påkørt fra højre side. Hvis man ingen vigepligt har, så må modpart have haft højre vigepligt, og dermed er det hans skyld, eller?
Du har altid ubetinget vigepligt når du kører ud fra en parkeringsplads. Ikke højre vigepligt.
I mit tilfælde, kører jeg rundt inde på p-pladsen. Det er derfor, jeg skriver, at der må være højre vigepligt, når man kører forlæns i det mindste. Men hvad, når man bakker? -- Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16 Syns det at bakke ind i en p bås er fantastisk, jeg gør ganske simpelt det at jeg ALTID holder tilbage for den bil der er foran mig, indtil jeg er sikker på hvad vedkomne vil, ligesom hvis jeg kan se en er ved at bakke ud så holder jeg altid tilbage, det er et spørgsmål om at træne folk til det, der er jo ingen der forhindrer virksomheden i at lave interne regler -- Ryzen 7 2700X: Asrock B450 pro4: 16gb g.skill aegis 3000mhz: Asus rtx 2060 dual oc: 500gb crucial mx500
AOC 24G2U: Logitech g502 lightspeed. Der kan være flere grunde til, at det er en god idé at bakke ind. Nogle af dem kan være nedenstående:
1. Mange er trætte efter en lang dag, når de skal ud af båsen igen, og så reduceres risikoen for skaden markant ved, at man ikke skal bakke ud der.
2. En eventuel evakuering vil gå langt hurtigere når alle skal køre forlæns. Det sker nærmest aldrig, men risikoen er til stede.
Er man træt af, at skulle betale en evt. selvrisiko hvis skaden er sket, når man kommer ud til bilen igen, så forhør dig ved dit forsikringsselskab. Mange af selskaberne tilbyder en parkeringsskade dækning, hvor man netop slipper for selvrisiko i disse situation. Er du typen som kan komme til at lave disse skader, så har mange også 0 kr. i selvrisiko på ansvarsskader, og så kan du sagtens ligge en seddel uden det koster dig en krone :) -- #28
Men har man ikke altid vigepligt, når man bakker? Ellers burde man ikke få skylden, når man bakker ud fra en p-bås (på en parkeringsplads), og man bliver påkørt fra højre side. Hvis man ingen vigepligt har, så må modpart have haft højre vigepligt, og dermed er det hans skyld, eller?
Ja den er også lidt tricky sådan hvis man begynde at forklare det rationelt. SÅ jeg kan kun fortælle om egne ferfaringer. Hvis du bakek rud i en person er det dig den hænger på, men bakker kører en person ind i dig imens du e ri gang med en manøvre (fx at bakke ud af en plads) hænder den på dig. Memindre du udviser uagsomthed og bevidst kører ud foran en der umuligt vil kunen nå at stoppe.
De gange jeg har oplevet det var det ham der kørte ind i den der bakkede der hang på den.
Du ha rikke lvbestemt ubetinget vigepligt ved bakning. Men ifølge paragraf 18 i Færdselsloven skal det ske uden fare og ulempe for andre.
Dine vigepligter er ikke afhængige af om du bakker eller kører forlæns. Ikke efter færdsesldaloven i hvert fald. Ham de rholde ri båsen har altid ubetinget vigeplist fordi han kører bra en bås (parkeringsplds) ud på en vej (på en parkeringsplads). Vigepligt er en statis ting og uafhængig af hvordan du elelr andre har placeret sig
Men uanset om man har vigepligt eller ej så kan det aldrig være ens eget skyld (juridisk) hvos andre kører ind i en pga uagtsomhed.
Desuden er juridisk skyld altså ikke altid det samme som hvem der skal betale regning ifm forsikring. Forsikringsselskaber arbejder ikke med skyld med med ansvar. har jeg fået at vide af mit selskab)
-- Siden naboens datter en dag kom susende på cykel lige bagved min bil, da jeg skulle bakke ud, har jeg svoret jeg bakker ind hver gang fra nu af. Hun dukkede op ud af det blå og jeg havde foden på koblingen, klar til at slippe. Puha ...Altså hvor svært kan det være at checke sidespejle og bakspejl/-kamera, når man banker ind? Ellers må man øve sig og det skal nok komme. -- Jeg bakker altid ind lige meget om det er på arbejde, ved supermarkedet eller derhjemme i carporten.
1. Det er nemmere at parkere korrekt ved at bakke ind imo.
2. Det er langt mere sikkert når man skal ud igen. Der kan komme idioter ræsende forbi og der kan komme små børn på cykel eller som løber efter en bold som er svære at se.
Så jeg synes bestemt at det er en god idé at tvinge folk til det. Har man svært ved det, eller føler sig usikker, må man ud og øve sig i sine evner til at køre bil. -- #33
Du bakker bedre end du kører fremad ... ?
Når du bakker ind i en p-bås, så er der samme sandsynlighed for at der kommer en cykel eller person på tværs i din kørezone. Er personen som kører ud af en p-bås træt efter en lang arbejdsdag eller har travlt med at komme hjem, så er risikoen for en ulykke lige stor uanset hvordan bilen vender. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #34 - Jeg tror det han mener er, at hvis der ikke er så meget plads, har man en tendens til ikke at kunne få bagenden af bilen "langt nok over", så når du er inde i båsen - fordi du er kørt forlæns ind - holder du lidt skævt, dette kan man undgå når man bakker ind, pga. den drejende aksels afstand til båsen, hvis det giver mening :) -- Jeg bakker ALTID ind! Har gjort det i mindst 15 år. Når jeg skal hjemmefra er det hurtigere at snuden vender frem fra starten. Om jeg bakker ud eller ind tager ca den samme tid. Hvis du ikke tør bakke ind, skal du overveje at overlade nøglerne til en, der er kompetent til at køre bil.... -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|