Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Låne mobil smadret

Af Monster Nørd Benjiii | 13-09-2021 17:01 | 2520 visninger | 32 svar, hop til seneste
Davs hol. Jeg har haft en rigtig lorte dag. Starter med at jeg taber ud af lommen min S20 FE og skærmen dør helt.. Tegner derefter en elektronik forsikring så jeg ikke skal stå med sådan en øv regning på et andet tidspunkt. Tager ned i den lokale mobil rep butik og få den indleveret. 5 min efter ryger den ud af lommen imens jeg kører bil og rammer kanten af sædeskinnen og smadre skærmen. Tror i min helt nye forsikring dækker min lånemobil eller skal jeg bare give op på livet og leve med det har været en rigtig øv dag?
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#1
BoreBissen
Super Nørd
13-09-2021 17:05

Rapporter til Admin
Tror i min helt nye forsikring dækker min lånemobil eller skal jeg bare give op på livet og leve med det har været en rigtig øv dag? Umuligt at svare på. Læs forsikringsbetingelserne, der står vilkårene.
--
Ryzen™ 5600x | MSI B550m Mortar™Wifi | MSI Gaming X™ 6700 xt 2x8 GB Corsair 3200 MHz | Noctua NH-U12A Corsair RM750 v2 | WD Black™ M.2 500 GB
#2
TottiNo10
Gigabruger
13-09-2021 17:19

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke hjælpe dig med forsikringen - det må de hjælpe dig med. Men et bud er da, at de nok synes, det lige er belejligt nok måske, at du allerede har brug for deres hjælp. Men vil da råde dig til at beskytte dine mobiler med lædercover og skærmbeskyttelse. Det skærer mig i hjertet, når jeg ser så mange mennesker stikke deres møgdyre telefoner i baglommen uden nogen form for beskyttelse. Det er hovedsagligt de unge, da voksne er bedre til at beskytte deres dyre ting. Nu taler jeg ikke til eller om dig, da jeg ikke kender dig, men jeg kender da til historier om, hvordan ALT for mange, benytter forsikringer til disse "småting", og er skyld i præmierne stiger for os andre, eller de til sidst bliver nægtet at fortsætte i et forsikringsselskab. Selskaberne er jo ikke dumme, når folk pludselig taber og mistet mobiler, når det lige kommer nye på markedet. Så er det i øvrigt heller ikke til den slags småting, at man bruger sin forsikring flere gange. Det kan da ske, men jeg kender til folk, der har brugt forsikringen 3-4 gange, fordi de har "tabt" en mobil eller bærbar, og de fleste af disse typer, ryger ud af selskaberne, fordi der tegner sig et mønster. Igen, det er ikke møntet på dig, men generelt i forhold til forsikring og om at passe på sine ting, så alle vi andre ikke skal dække folks sløseri. Jeg håber absolut, at du får dækket dine uheld i dag. Det sker jo den slags og det er møgirriterende med disse dage :)
--
Ryzen 5 3600/4.15GHz|B450-A PRO MAX|16GB LPX 3600MHz/CL16|ASUS GTX 1060 6GB|250GB NVMe|240GB Cruical BX500 SSD|Corsair TX550M|Arctic Freezer 34 DUO|
--
Sidst redigeret 13-09-2021 17:21
#3
Mr. WoLF
Guru
13-09-2021 17:21

Rapporter til Admin
Det er d. 13 i dag. Jeg har også haft et rigtig trist og dyrt uheld i dag men er så påvirket/gal/sur jeg ikke kan sætte ord på det lige nu. Håber din forsikring vil dække for dit ville min forsikring ikke med mit uheld
--
#4
Benjiii
Monster Nørd
13-09-2021 17:24

Rapporter til Admin
#1 må prøve at se. :) #2 Har siden dag et haft skærmbeskyttelse og sådan heavy duty cover :) Igår skifter jeg cover og smider frisk skærmbeskyttelse på :D det hjalp bare ikke så meget dog haha :D #3 det fandme derfor. i knew it
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#5
M.Mikkel
Maxi Nørd
13-09-2021 17:27

Rapporter til Admin
Læs selv taber min mobil idag og tegner en Forsikring nix den går sku ikke.havde inbrud søndag så laver jeg sku lige en ny forsikring tvivler på de er så dumme
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
--
Sidst redigeret 13-09-2021 17:29
#6
Benjiii
Monster Nørd
13-09-2021 17:31

Rapporter til Admin
#5 så jeg kan fremvise kvittering på jeg har fået lavet min mobil ? Mobil nummer 2 (lånemobilen) ryger ud af lommen EFTER jeg har tegnet den. tror ikke du har forstået hvad jeg har skrevet....
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#7
kabsdk
Giga Nørd
13-09-2021 17:39

Rapporter til Admin
6# Så vidt jeg ved, så dækker en indboforsikring kun dit indbo... En lånemobil er jo ikke din.
--
#8
Benjiii
Monster Nørd
13-09-2021 17:40

Rapporter til Admin
#7 det også det jeg tænker :) men ville lige hører
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#9
Mazies
Supporter
13-09-2021 17:45

Rapporter til Admin
Hvis forsikringen gælder fra idag, og er en generel elektronikforsikring, så kan du vel med kvittering dokumentere hvornår du har fået udleveret lånemobilen.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#10
Kristina
Giga Nørd
13-09-2021 18:01

Rapporter til Admin
Hvis det et en lånemobil, er det nok tvivlsomt, at din egen indboforsikring dækker. Her må du kontakte dem og høre ad, om den lånekontrakt, du har underskrevet, er gældende ift. dit ejerskab af telefonen. Hvis ikke, så skal du forhøre dig, om butikken har forsikring på telefonen, jeg vil dog tro, at det ikke er tilfældet.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#11
Kristina
Giga Nørd
13-09-2021 18:08

Rapporter til Admin
Hvis det er*
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#12
Benjiii
Monster Nørd
14-09-2021 09:36

Rapporter til Admin
Har ikke underskrevet noget på at låne "lånemobilen" :) - det er en butik men lidt på landet så måske derfor. :) Dog kan jeg ikke huske om skaden var der fra start. Synes det ligner der er meget snavs ved og unders skaden. Dog har jeg tænkt mig at være ærlig og sige at mobil faldt ud af lommen i bilen og jeg tror jeg har ødelagt skærmen :). - Dog håber jeg at han er lidt large og det ikke koster de 1200 kr som står på deres side under den model af mobil jeg har fået - En Samsung S7 :) tænker man kan købe en helt ny bedre til samme eller mindre nemlig :) Lige meget hvad betaler jeg bare hvad tingene koster og må indse jeg havde en rigtig lorte dag igår :)
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#13
poooder
Gigabruger
14-09-2021 09:49

Rapporter til Admin
Da jeg var i Elgiganten, ødelagte låne mobiler - var det salgsprisen der skulle erstatte, eller reparation af produktet. I de fleste tilfælde fandt man en blid mellemvej :D
--
#14
NeoLite
Junior Supporter
14-09-2021 10:02

Rapporter til Admin
Tænker lommer med lynlås er vejen frem.
--
#15
Benjiii
Monster Nørd
14-09-2021 11:05

Rapporter til Admin
#13 har fundet en brugt til 600 kr som jeg tænkte jeg kunne tilbyde hvis han er frisk :) #14 tja tror det er første gang jeg har ødelagt en skærm ved at tabe min mobil :) Har dog ødelagt skærmen på min gamle S7 egde med en figdet spinner da jeg skulle prøve en lige hurtiigt. :)
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#16
NeoLite
Junior Supporter
14-09-2021 11:09

Rapporter til Admin
#15 Du mener første og anden gang ;)
--
#17
Murdoc
Ultrabruger
14-09-2021 11:45

Rapporter til Admin
Kontakt dit forsikringsselskab. Det burde efter min opfattelse være ansvarsforsikringen i din indboforsikring, der burde dække, da du har lavet en skade på en andens ejendom. Under alle omstændigheder kan de svare på om de vil erstatte og du kan altid sige at du ønsker selv at finde en løsning uden om dem, hvis du af en eller anden grund ikke er tilfreds med svaret. Din egen telefon kan være dækket af pludselig skade, hvis du har det som en del af din indboforsikring.
--
Er det godt eller dårligt at stemmerne i mit hoved taler et sprog jeg ik forstår?
--
Sidst redigeret 14-09-2021 11:45
#18
Kristina
Giga Nørd
14-09-2021 11:54

Rapporter til Admin
#12 Hvis ikke du har underskrevet noget og ikke fået noget dokument udleveret med dine forpligtigelser, så tvivler jeg på, at butikken kan kræve noget fra dig. Det plejer ikke at være tilstrækkeligt, at der står noget online på deres hjemmeside. Om du vil bruge det som argument, når nu du rent faktisk har skadet deres ejendom, må være op til dig - men kan evt. bruges som argument, hvis han er meget urimelig ift. dækning af skaden.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 14-09-2021 11:54
#19
ToFFo
Guru
14-09-2021 12:27

Rapporter til Admin
Hvor uheldig kan man være... Kæft det er bittert. Jeg kan desværre ikke give dig bedre råd end der allerede er givet her i tråden. Men nøj det er ærgerligt. Damen har været i lignende situation. Smadrer mobil, får fikset den, smadrer den igen. Men her dækkede forsikringen heldigvis uden problemer. Begge gange. Hun krøb til korset og indrømmede sin klodsethed. Lige med forsikringer skal man bare være ærlig. De er trænede i at kunne fange bullshit og de er meget gode til det :D
--
- Indsæt signatur -
#20
kimdinho
Gigabruger
14-09-2021 14:37

Rapporter til Admin
Altså, hvis du har tidspunkt på kvittering fra rep og forsikring og de kan se at det er legit nok, så hvorfor ikke?
--
#21
Benjiii
Monster Nørd
18-09-2021 16:12

Rapporter til Admin
Hvor lang tid synes i sådan en reparation burde tage? deres hjemmeside siger 1-2 timer. Har stadig ikke kunne hente den. Han sagde han ville modtage skærmen onsdag. :/ Har ligget syg så har ikke haft overskud til at ringe men nu hvor jeg lidt mere frisk så undre det mig lidt
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#22
Kristina
Giga Nørd
18-09-2021 16:15

Rapporter til Admin
#21 "Hvad er ”rimelig tid”, når en vare skal repareres eller ombyttes? Sidst opdateret: 18. februar 2019 Har en vare en mangel, skal problemet løses inden for ”rimelig tid”. Hvor lang tid ”rimelig tid” er, afhænger af flere ting. Fx hvad der er galt med varen. Som udgangspunkt er ”rimelig tid” op til nogle få uger. Sælger kan i nogle tilfælde have mulighed for at bruge længere tid. En ombytning til en ny vare, vil typisk kunne klares meget hurtigt, medmindre varen skal skaffes hjem. En reparation vil som regel tage lidt længere tid. Nogle typiske eksempler på, hvornår sælger kan bruge mere end et par uger på afhjælpning eller ombytning: - Hvis der er tale om en vare, du ikke bruger hver dag og kan undvære uden de store problemer. Det kan fx være én ud af otte spisebordsstole eller ski om sommeren. - Hvis der er tale om en periodisk fejl, altså en fejl som kunviser sig af og til. - Hvis det er en vare, der er lavet specielt til dig, fxs kræddersyet tøj. - Hvis en ny vare skal bestilles hjem. - Hvis der er tale om teknisk kompliceret fejl, som ervanskelig at undersøge og reparere. - Hvis sælger har lånt dig en anden vare i mellemtiden. - Hvis du på trods af manglen stadig kan bruge varen, fx mens du venter på reservedele." Link: https://www.forbrug.dk[...]
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 18-09-2021 16:16
#23
Kristina
Giga Nørd
18-09-2021 16:25

Rapporter til Admin
Og videre: "Reparationsforsøg og "rimelig tid" Sidstopdateret: 22. april 2020 Det er en forudsætning, at varen bliver bragt i orden inden for rimelig tid, efter kunden har klaget. Tager det lang tid at reparere, må du i stedet ombytte varen. Tager det også lang tid at ombytte varen, kan kunden forlange at få sine penge tilbage. Hvad er rimelig tid? Hvor hurtigt det skal gå, afhænger af, hvilken vare der er tale om, og hvad der er galt med den. Hvis varen er vanskelig at undvære for kunden, er rimelig tid måske kun op til nogle få uger. Specielt hvis det er en simpel fejl, der nemt kan ordnes, skal det gå lidt hurtigt. Hvis der derimod er tale om en teknisk kompliceret fejl, som er svær at finde, eller en periodisk fejl, har du lidt længere tid. Den tid, du eventuelt bruger på at sende varen til din leverandør, skal regnes med i den samlede tid. Et måske to reparationsforsøg Med i vurderingen af, hvad der er"rimelig tid", hører også, hvor mange gange du må prøve at reparere den samme fejl. Udgangspunktet er, at du har ét forsøg. Hvis det ikke lykkes at lave en holdbar reparation, kan kunden i stedet kræve ombytning eller ophævelse af købet. Hvis der er tale om en kompliceret fejl, der er vanskelig at afhjælpe, kan du i visse tilfælde prøve at reparere to gange. Hvis fejlen er yderst vanskelig at finde, fx fordi den kun sjældent viser sig, og det er dyrt for dig at ombytte, kan du undtagelsesvis få flere forsøg. Hvis du har brugt meget lang tid på at reparere varen i første forsøg, kan du miste retten til at prøve igen eller til at ombytte. Her må kunden have pengene tilbage. Hvis du ikke kan reparere inden for rimelig tid, kan kunden i stedet forlange at hæve købet. Lånegenstand Du kan 'købe' dig til lidt ekstra tid, hvis du låner kunden en anden vare, mens du reparerer. Kunden skal have lånegenstanden meget tidligt i forløbet. Du kan altså ikke først lade tiden gå, og derefter, når kunden er berettiget til at hæve købe, få en længere frist ved at udlevere en lånegenstand. Lånegenstanden skal i det store og hele kunne det samme som kundens egen vare." Link: https://www.forbrug.dk[...]
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 18-09-2021 16:27
#24
Benjiii
Monster Nørd
18-09-2021 16:36

Rapporter til Admin
Altså der er tale om et mobil reparations firma og ikke elgiganten type virksomhed :D
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#25
Benjiii
Monster Nørd
28-09-2021 08:03

Rapporter til Admin
Det endte med han ikke bad om betaling for den ødelagte mobil :)
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#26
Ali
Mega Nørd
28-09-2021 08:55

Rapporter til Admin
#25 nice og fedt for dig at han ikke krævede noget...god service man får ude på landet :)
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#27
Minimus
Junior Supporter
28-09-2021 08:58

Rapporter til Admin
Du har også en selvrisiko på 1000 kr eller mere på en forsikring husk det også Og da jeg skulle have lavet min tlf ( strøm stike i bunden ) kunne det tag fra et par dage til nogle mdr fordi der ikke er nok mikrochips på jorden til de kan producere 100 % og det er ikke kun tlf der er problemer med alt fra elektronisk til biler eller hvad nu ellers der bruger mikrochips Så ja det kan tag lang tid før du kan få din tlf Godt og høre du har fået den :)
--
Sidst redigeret 28-09-2021 08:59
#28
Benjiii
Monster Nørd
28-09-2021 09:18

Rapporter til Admin
#27 har 0 kr i selvrisko ;) (det kun tryg der har det på deres elektronik forsikring)
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#29
the688
Guru
28-09-2021 10:53

Rapporter til Admin
#28 - nej det er ikke ;) Det kan man betale for/forhandle sig til. Men jo, Tryg har det som standard. Har den ikke - min mobil er forsikret gennem firmaet. Og jeg smider ikke med hverken min brugte antikke Dell laptop eller min stationære gamer-rig :)
--
"ORK SATME!"
#30
Benjiii
Monster Nørd
28-09-2021 11:00

Rapporter til Admin
#29 - Det var bare det tryg manden sagde :) har dog valgt at skifte forsikringsfirma efterfølgende :D
--
+44/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#31
Phyxius
Elitebruger
28-09-2021 14:00

Rapporter til Admin
#2 det skærer mig i hjertet hver gang jeg ser folk købe mobiler til mange tusinde kroner, for derefter at pakke dem ind i alt mulig skrammel materiale, i stedet for bare at passe på sine ting.
--
#32
TottiNo10
Gigabruger
28-09-2021 14:08

Rapporter til Admin
#31 Jeg kunne ikke være mere enig. Unge især, der går med deres spritnye iphone i baglommen all natural. Gad vide, om de bliver overrasket, når skærmen går i stykker osv. Eller måske er de bare vant til, at deres forældre køber en ny til dem, når det sker, og da det ingen konsekvenser har, så lærer man aldrig at passe bedre på sine ting. Så er det jo godt, at man har en forsikring, der kan redde ens røv, alt i mens andre der passer på deres ting, betaler til deres ligegyldige tilgang til deres elektronik.
--
Ryzen 5 3600/4.15GHz|B450-A PRO MAX|16GB LPX 3600MHz/CL16|ASUS GTX 1060 6GB|250GB NVMe|240GB Cruical BX500 SSD|Corsair TX550M|Arctic Freezer 34 DUO|
--
Sidst redigeret 28-09-2021 14:09

Opret svar til indlægget: Låne mobil smadret

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE