Jeg er ikke sikker på at der findes andre elbiler med 780L i bagagerummet uden at ligge nogle sæder ned. Så hvis det er et ultimativt krav er det nok en Tesla du skal have.
Jeg ville nok vælge en ID4 eller Skoda Enyaq men de har kun omkring 585 l
--
Har selv fravalgt Tesla pga. den lave indstigning.
Mht. plads ved jeg ikke om det kan gå an, men Enyaq, ID4 og Q4 er vistnok bygget over samme platform, og gode bud efter min mening.
Personlig favorit af de 3 er Audi Q4 som du godt kan holde under dit budget.
--
Har du set at Tesla Model Y er kommet på gaden i DK? Kan være den kan løse det hele.... den er godt nok større end man lige regner med.
--
Telsa Model x, så mangler du ingen plads
--
#1 og #2 jeg har en meget broget fortid med vw gruppen, så så længe der findes alternativer vælger jeg dem, sætter dog pris på jeres input, men bagagerummet er et krav.
#3 den havde jeg slet ikke set, den ser jo perfekt ud, tak for det!
#4 en anelse over budgettet jeg havde lyst til at bruge
--
#5
Der er en der koster 5xx.000 på bilbasen (Model X), måske kan den forhandles?
--
Jeg synes den er lav at komme ind i, og jeg burde vide det - jeg har en :)
Du kommer bare til 8250 hvis du vil se lidt mere til en.
--
0#
Jeg hentede min Tesla Model Y for 9 dage siden. Og det virker da måske til at være et bud?
Den ligner ikke rigtig en SUV i mine øjne, men den er vidst registreret sådan.
Kan ikke finde baggageplads med sæder op. Men ved at hvis de lagt ned at det er omkring 2.000 L.
Det også en hatchback åbning bag til.
Den står i cirka 500.000 fra ny, og kan leveres til November mener jeg. (Ved bestilling nu).
--
Better die on your feet, than live on your knees.
Og den er noget højere, da sæderne er blevet hævet væsentlig i forhold til Model 3 og Model S! :)
Så dine knæ vil elske den.
--
Better die on your feet, than live on your knees.
#6 altså det er jo en mulighed, men tror at jeg vil have fat i sådan en model y.
#7 tak for tilbuddet, men det var nu mere bekræftelsen i indstigningshøjden som du selv nævner :)
#8 jeg har allerede sendt den videre til konen, så nu må jeg vente og se om hun kan forene sig med en ikke-suv-suv :p
--
#10, hvis du går med en model Y, så overvej om du kan vente til de bliver produceret i Berlin. Der skulle de gerne komme med ny batteri tech og strukturelle ændringer som eftersigende skulle give bedre rækkevidde:
https://www.autoweek.com[...]
Om den bliver dyrer end dem som pt bliver leveret fra kina ved jeg ikke. Hvis prisen bliver den samme, så taber kina modellerne nok en stor del af deres værdi.
--
Projekt RAW v2.0; Custom ITX kabinet i 3mm aluminium
http://hwt.dk[...]
--
Sidst redigeret 09-09-2021 10:01
#11
At man kan holde ud at høre på den mand, forstår jeg simpelthen ikke...
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#13 Jah han er jo sjov nok, han får vist så mange elbiler. Jeg får også ofte spolet lidt i hans videoer, men den er jo helt fresh og han beskriver at den føles mere fast end en X'er der danser lidt.
--
#13 Nej det er lidt en kamp.
Ærgeligt at der ikke er mange der dækker Tesla med samme intensitet som ham, men på engelsk eller amerikansk.
--
Jeg har haft en Model S fra september 2015 til, at jeg solgte den privat i 2020. Det var kun pga. familieforøgelse, at den blev solgt.
Min Model S var med luftundervogn og den hævede automatisk til højeste niveau, når vi kørte ind i vores indkørsel. Det fungerede rigtig godt og den kunne huske, hvornår det skulle ske via GPS. Ellers kunne jeg også gøre det selv efter behov.
--
#0 Vær opmærksom på, at ladetiderne ved lynladning ikke er specielt hurtige på de model S årgange du kigger på, hvis det er noget du har behov for i dagligdagen. Model Y har bedre ladetider og bedre forbrug. Hvis du kan vente, ville jeg vente til model Y bliver produceret i Berlin inden for det næste år.
Det aktuelle LG batteri i en model Y Long Range er på 70 kWh, mens de har skiftet til 76 kWh Panasonic batteri på model 3 Long Range. Panasonic batteriet lader betydeligt hurtigere ved hurtigladning, og det vil give dig lidt længere rækkevidde.
--
Har læst jeres indlæg.
Jeg følger selv lige op på det med model Y og det nye batteri, har først opdaget nu at man ikke kan få træk på en model S, så det bliver en model Y, og så satser jeg på at byggekvaliteten er den samme som de gode tyske biler, Kia ceed og hyundais modeller :)
--
Et ekstra skub imod en ny:
Model S 2013-2017 har vidst alle sammen den gamle meget træge headunit (min 2015 har den købt i 2018 tror jeg).
Browser er omtrent ubrugelig, og generelt er brug ud over direkte bilrelaterede ting ikke imponerende.
Som de andre er inde på er lade hastigheden nedsat, min starter ved 120kwh men falder hurtigt til omkring 60 hvor den er relativt stabil.
De nye er ccs kompatible, det er min ikke uden en ombygning (bestilt :) )
Skal man sige noget imod Y, kunne man være bekymret for at de bruger samme kvalitets mål som 3 og det er bare en tak lavere end model S. Men det er prisen så tilgengæld også.
Endeligt husk det er biler uden afgift, og reparations udgifterne flugter altså prisen i vid udstrækning. Altså prisen hvis den var afgifts belagt.
Når det er sagt og gjort er jeg glad for min, og jeg ville ikke have valgt anderledes. Idag ville jeg kigge på de tyske mærker og ionic 5 familien.... og stadig snuse til Tesla :)
--