Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Gemme bogmærker - arbejde og privat

Af Gæst Knut | 25-08-2021 08:54 | 1088 visninger | 10 svar, hop til seneste
Hej hol Jeg benytter Google Chrome på både mit arbejde og i privaten. På arbejdet har jeg sjovt nok nogle andre bogmærker (gemte hjemmesider) end jeg har i privaten. :) Jeg er logget ind med den samme Google-konto på både privat og arbejdspc. Kan det lade sig gøre, at jeg "gemmer" bogmærkerne på en og samme konto, så jeg ikke risikere at miste nogle af dem? Har indtil videre valgt ikke at synkronisere bogmærkerne med min konto, da jeg er bange for at jeg enten mister mine bogmærker i privaten eller bogmærker i arbejdsregi. Håber mit spørgsmål giver mening. På forhånd tak.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Gæsten
Gæst
25-08-2021 09:10

Rapporter til Admin
Eksporter dine bogmærker, så har du en backup, derefter enabler du synkronisering.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Wut
Semi Nørd
25-08-2021 09:12

Rapporter til Admin
Man kan lave forskellige profiler under sin google konto, så du kan have en Work profil og Home profil, og samtidig være logget ind med samme bruger.
--
Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16
#3
gasolin
Guru
25-08-2021 09:42

Rapporter til Admin
Eller simpelhen bare lave forskellige mapper til din bogmærker, f.eks streaming/tv: netflix,web tv,tv 2 play,via play,hbo,disneyplus og den danskefilmskat i samme mappe, så kan du have dem alle på en brower uanset om det er i 1920x1080 4k eller du bare deler din skærm op i 2 dele på midten lodret, med mange mappe kan alle dine link,bogmærker du bruger meget være der og du kan have en mærket arbejde og en privat. https://i.imgur.com[...]
--
#4
Everquester
Maxibruger
25-08-2021 10:22

Rapporter til Admin
Som #2 siger, det benytter jeg selv. Du kan altså have både chrome vindue åbent for begge på samme tid
--
#5
ToFFo
Guru
25-08-2021 10:28

Rapporter til Admin
Jeg bruger forskellige profiler. Jeg har efterhånden en del. En til hjemmet: Som indeholder ting der handler om huset. En fælles: Til streaming logins og den slags. En personlig og så en til arbejde. ...plus de løse...
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 25-08-2021 10:28
#6
thomsen48
Maxi Supporter
25-08-2021 10:51

Rapporter til Admin
Har længe tænkt på at oprette en profil til hhv. arbejde og personligt. Nu fik jeg det gjort, tak. :) Jeg oprettede en ny profil (chrome) og navngav den personligt, og så aktiverede jeg synkronisering. Herved kom alt fra min google konto over i den nye profil med navnet personlig. Alle mine eksisterende bogmærker (som ikke var synkroniseret) til arbejde er nu gemt i en anden profil med navnet... arbejde ;)
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
#7
NeoLite
Junior Supporter
25-08-2021 12:05

Rapporter til Admin
Pas på med at synkronisere din chrome hjemme med din arbejdscomputer. Det kan godt blive lidt pinligt næste gang du skriver "P" i adresselinjen på dit arbejde ;)
--
#8
matzon
Bruger Aspirant
25-08-2021 17:55

Rapporter til Admin
Lad være med at blande privatliv med arbejde. Hvis du skal gøre noget privat, så brug din telefon. Alt andet går galt, på et eller andet tidspunkt.
--
#9
Kristina
Giga Nørd
25-08-2021 18:07

Rapporter til Admin
Vil også anbefale to forskellige Google-konti at sætte det op på, når det drejer sig om arbejde. Synes det bliver noget juks, når arbejde og privat blandes sammen, selvom man godt kan opdele det under samme Google-konto. Det er selvfølgelig smag og behag, andre kan synes noget helt andet, og det er selvfølgelig helt okay.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#10
Knut
Gæst
25-01-2022 14:45

Rapporter til Admin
Hej HOL Nå, jeg ved godt at denne topic efterhånden er lidt gammel, men nu står jeg faktisk lige præcis i en situation, hvor jeg skal bruge det som der bliver talt om her. Jeg har pt. 2 arbejdscomputere - en ny og en gammel. På den gamle arbejds pc bruger jeg Google Chrome og jeg har 3 "profiler" med forskellige bogmærker, alt afhængig af mine opgaver. Disse 3 profiler vil jeg gerne være sikker på at have flyttet med over på den nye PC. Det kan jeg naturligvis gøre ved at eksportere bogmærkerne og flytte dem over manuelt. Men burde jeg ikke også kunne synkronisere alle 3 profiler og altså gemme dem i "skyen" på tværs af mine enheder? Når jeg navigere imellem mine 3 profiler med forskellige bogmærker og opsætning kan jeg se, at jeg kun er "logget ind" på en af profilerne og at det kun er denne, som er synkroniseret. Men når jeg forsøger at synkronisere og dermed logge ind på en af de andre profiler siger den: "Der kan ikke synkroniseres med e-mail.... Denne konto bruges allerede på denne computer af profil...." Jeg forsøger at logge ind med samme g-mail som jeg er logget ind med på den ene profil, for at holde det hele samlet. Er jeg helt gal på den, eller hvad er den rigtige fremgangsmåde for mig her? Håber I kan hjælpe. :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Gemme bogmærker - arbejde og privat

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning