Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Elcykel med lang rækkevidde

Af Elitebruger Birk1986 | 07-08-2021 14:54 | 2471 visninger | 77 svar, hop til seneste
Hej. Jeg er på udkig efter en elcykel, hvis batteri kan holde på den anden side af 45 km på én opladning. Cykel skal bruges hver dag til og fra arbejde. Jeg synes det er en jungle, og tør heller ikke løbe an på den kun lige kan gå 45 km, da det med stor risiko medfører at jeg ikke år frem, førbatgeriet er dødt. Budget: 19.000 kr
--
Kan se du er fra esbjerg, hvis du kan overkomme en lille times køretur så prøv at ring op til ABC centeret i hornslet, jeg ved han i sidste uge havde en conway 29" hardtail e-mtb med et 625w batteri til at stå, vejllede står den til 24.000 men han plejer at være til at snakke med. Du skal have andre dæk på hvis du skal køre så langt dagligt så husk at have det med i forhandlingerne (Schwalbe Marathon E-Plus vil være et godt bud) Markedet er stadigvæk ret hårdt ramt af corona, så forvent en elcykel i den bedre klasse koster et par tusinde mere lige nu... og markedet er stadigvæk ret drænet. Hvis du er på facebook kan jeg anbefale den her gruppe https://www.facebook.com[...]
--
#2
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 15:20

Rapporter til Admin
Jeg har en 7 gears fra coop. Den kostede 8500 kr. Jeg har 26 km. Dagligt. En dag havde jeg glemt at lade inden jeg kom afsted, men det klarede den også. Altså Ca. 52 km på en opladning uden at gå tør. Jeg bruger den kun om sommeren og når der er godt vejr. Bare for at sige at du ikke behøver at give 25000 kr. Nødvendigvis.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#2 Synes du skulle tage en fuld sæson på den cykel og se hvordan det går ;) Man kan også godt køre fra skagen til grænsen i en toyota augo hver dag, men det er nødvendigvis ikke den bedste løsning, blot fordi det er den billigste.
--
#4
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 15:41

Rapporter til Admin
Den kører fint og meget af det er snob. Shimano gear og bremser.. Batteri er samme kvalitet som på de 3 gange så dyre.. det er alu stel osv. Osv. Ville aldrig give 25000 kr. For en almindelig elcykel. I det leje ville jeg gå efter en speed pedelec til måske 5000 mere. Der får du noget der retfærdiggør prisen.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#4 Det er super, fordi alle ved jo at shimano kun har en serie, alle shimano gear er ens og resten er snobberi og maling :) Jeg skal glædeligt tage diskusionen med dig, når du har brugt et minimum af tid på at sætte dig ind i tingene. For lige nu der antager du blot en masse ting, og ligger din overbevisning ud som var det de rene facts, det er de heldigvis ikke. #0 Meld dig ind på facebook gruppen jeg har linket til, og lyt til folk der rent faktisk ved noget om tingene ;) (hilsen ham, der rent faktisk ved noget om tingene)
--
Sidst redigeret 07-08-2021 15:53
#6
Klatretoesen
Super Supporter
07-08-2021 15:59

Rapporter til Admin
#5 helt galt er det nu ikke. I dag er Ultegra ikke bedre eller mere holdbart end f.eks. 105. Andet end vægten... Så man får ikke en bedre cykel til almindeligt brug ved at smide kassen. Eller det vil sælgerne i hvert fald gerne have vi tror ;-) Jeg vil dog hverken gå efter den billigste eller den dyreste. Lidt som med hardware... Man får meget ekstra ved at give lidt mere. Men de sidste betyder ikke det store - andet end for pengepungen.
--
#7
Thomas G
Elitebruger
07-08-2021 16:02

Rapporter til Admin
Rækkevide på elcykler er som elastik i meter mål. Mine piger har en del år kørt ca 2x20km hver dag, og de har ofte ret høj assist på. Det er Batavus, der har der været lidt bøvl med selve elektronikken (ikke batteriet). Skiftet på garantien, men det skyldtes en sløj konstruktion hvis du spørger mig.(vand indtrængen). Pigerne er ikke så tunge, tror de ligger på 60kg. Er du som mig tæt på at være med i 0.1 tons gruppen vil det have en ret udtalt effekt. Vil anbefale at du tester en lidt tilfældig elcykel, og ser forskellen imellem assist niveauer. Er laveste niveau fint, kan du opnå nogle ret heftige rækkevidder. Er du til maks hele vejen, tror jeg at de 40-50km er tæt på at være maks. Da vi kiggede havde nogle af forhandlerne en lille ipad beregner dims stående. Tror at Daniel har ret i at 625wh batteri eller mere er at foretrække. Men de koster desværre godt til. Andre sjove detaljer, sørg for om muligt at få en hvor lys trækker fra batteriet, det er absolut ikke alle der gør det. Vi er endt med en der gør og en der ikke gør, pga to forskellige årgange af samme model. Daniel har også nogle gode pointer om dæk, lad være at spare på dem, de får tæv med de mange km. Vær indstillet på at din cykel skal serviceres med nye dæk og evt kæde hver 6-12mdr afhængigt af underlag og faktisk km.
--
#8
olna
Maxibruger
07-08-2021 16:20

Rapporter til Admin
Som pendler cykel vil jeg helst ha forhjuls motor og indvendig gear når jeg tænker på tandhjul, vedligeholdelse og pris.
--
#9
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 16:31

Rapporter til Admin
#8 Præcis. Og det får du i de billigere modeller. Jeg er med på, at er man entusiast, kører mountainbike i skoven, eller whatever, så er udstyret mere en hobby og man er villig til at betale ekstra, fordi man nørder med det. Mit grafikkort giver heller ikke objektiv value for money.. Sådan et forhold har jeg bare ikke til min el-cykel. Den er et transportmiddel for mig og ikke en hobby. Rigtigt som #6 nævner, så er meget cykeludstyr differentieret ved forskellig vægt. Somme tider marginale forskelle. For pendleren på en elcykel betyder det bare mindre, da du alligevel får assistance op til 25 km/t. Om din cykel vejer 23 kg, eller 25 kg mærker du altså ikke på en el-cykel.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#10
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 16:45

Rapporter til Admin
#6 Men nu snakker vi satme heller ikke 105 og Ultegra på en cykel til 8500 fra en tilbuds avis. Når du veksler mellem Altus/Acera og deore xt (jeg er mtb mand) så er der selvfølgelig kvalitets forskelle. Uden at vide hvilken cykel den altvidene agurk cykler på, så antager jeg vi snakker altus geargruppe, billige kabel skivebremser og en ukendt motor der aldrig vil kunne findes resevedele til. Bevares, cyklen skal nok fragte dig fra A til B.. nøjagtigt lige som Aygo'en. Men der er forskel på om cyklen kan holde til at fragte dig fra a-b 365 dagligt i alt slags vejr, batteri tiden når vinteren sætter ind og hele fornøjelsen ved at cykle så langt dagligt på en havelåge. Dertil kommer at når cyklen er 2 og 3 måneder gammel, så er der intet at gøre hvis(når) motoren dør, hvorimod en cykel med en motor fra bosch, shimano, sågar bafang. der kan du altid få reservedele til. Mht. Batteri tid, så har #7 fat i noget af det rigtige, dertil skal man også tage med i sine beregninger at batteriet ikke bliver bedre jo ældre cyklen bliver. Hvis cyklen i år kan ramme 45 km på en opladning, så er det ikke sikkert den kan næste år. Dertil kommer landskabet du cykler i, jeg cykler f.eks på åbne marker i bakket landskab. Det trækker en del mere på batteriet end når man ligger i læ for vinden igennem byen. Mht. Lys, nyeste generation bosch og shimano kan nemt eftermonteres med lygtesæt der køre på batteriet, det er næsten plug and play :) Jeg kender ikke meget til de andre producenter så der kan jeg ikke udtale mig. Dæk slid vil jeg ikke bekymre mig det store om, dæk holder nemt et år medmindre du køre grusvej og skov. Derimod er det slid på drivlinjen der kan være dyrt, centermotor trækker en del på krank, kæde og kasette. Er du glad for at køre i øverste hjælpetrin, og er en dør til at huske at smøre kæden, geare ned ved igang sætning og bakke kørsel, så holder sådan et sæt kun 7-8 måneder af gangen, passer du derimod på cyklen og bruger den korrekt - så er det kun en gang årligt du skal have pungen op af lommen. 2000 kr årligt i service for en center motor er ikke helt ved siden af, afhængig af hvor glad du er for at punktere ;) - Man skifter altid kæde, kasette og krank på samme tid da de slides sammen, jeg køre med 2 kæder jeg skifter rundt for hver 1000 kilometer, så kan jeg hive lidt ekstra kilometer ud af cyklen og i sidste ende spare lidt. Kæden er den billige resevedel :) Baghjuls trukket motor ligger langt mindre slid på drivlinjen du kan snildt hive 3000 kilometer ud af en kasette og kæde, men føles ikke nær så naturlig at cykle med som en center motor. Det er ret simpelt, forhjuls motor er til mormor, hvor man har bundet en snor i cyklen og trækker den afsted. Det er genialt til gamle damer, men farligt til pendlere da det hurtigt sender dig i astfalten når der er is på vejen. Baghjuls motor føles som at få et skub i røven, det har sin charme og er en fin løsning, og center motor føles som en forlængelse af dine ben, som du har fået super kræfter og det er dig der styre løbet og ikke motoren - Stærkt vane danene :) #8 Prisen er også det eneste positive der er at sige ved forhjuls motor.
--
Sidst redigeret 07-08-2021 16:49
#11
Aygo
Gæst
07-08-2021 18:10

Rapporter til Admin
#10 hvor er du dygtigt til at blive personlig, resten lyder ret opblæst
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Elcyklen
Gæst
07-08-2021 18:19

Rapporter til Admin
#10 Hvilke mærker er det man skal undgå for at man ikke risikerer at der findes simple reservedele til dem? Tænker selve cykeldelene med gear tandhjul og bremser er ret standard, men det er da super træls hvis det kun er Bosch og Yamaha der fører reservedele til selve eldelen? Så hvor skal vi løbe skrigende væk? Dbh. Elcykelkøberen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 18:22

Rapporter til Admin
#11 Er det nu jeg skal tage mig til munden og udbryde "NEEEJ, HVEM.. mon der gemmer sig bag gæstebrugeren der" Forsat god aften til dig, Pickle boy ;)
--
#14
jenz
Gæst
07-08-2021 18:26

Rapporter til Admin
#11 Manden ved jo tydeligvis hvad han taler om. Måske Agurk skulle lytte :]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 18:46

Rapporter til Admin
#12 Når jeg snakker resevedele der ikke kan fremskaffes så er det netop med tanke på motor og elsystemet, det mesteandet er netop som du selv skriver standard dele/størelser du altid vil kunne finde. Jeg vil ikke stå og diktere hvilke mærker du skal undgå, men du kan tage et udgangspunkt i at hvis ikke motor producent oplyses og du kan læses specs på motoren, så skal du overveje en anden. Men holder du dig inden for rammen af nogenlunde kendte mærker så er du rimelig sikker på du også har en cykel om 3 år, og her taler vi netop bosch, shimano, yamaha og Brose som værende på toppen, af en god grund. Bafang er en billig motor men er brugt på mange mærker derude, alle resevedele kan fåes for en slik på amazon, (men motoren holder ikke for evigt). Promovac burde også være rimelig sikker, den er dansk produceteret. Så er der cykel fabrikanter som BH-bikes/easymotion, de har cykler på gaden med kinesiske motorer, yamaha og sågar bosch motorer, de 2 sidstnævnte er fine men hvis den første går til så kan du hurtigt være uden en cykel en måneds tid da resevedels lageret befinder sig i Spaninen. Stromer er et eksempel på en helt unik og fantastisk cykel, resevedelene vil du altid kunne få, men med kun 2 forhandlere i Danmark så løber du hurtigt ind i nede tid hvis der går noget galt. Nedestående her er et fint eksempel på hvorfor man bør undgå billige cykler, den blev postet på facebook forumet for et lille års tid siden, tillader mig at sakse den herind til. "Har Idag oplevet en ting jeg gerne vil advarer folk imod.. Jeg har købt en elcykle hos Biltema , har kontaktet dem for at få min defekte cykel repareret.Den er to år og tre måneder gammel. De oplyser mig at de ikke er et reparations værksted, men kun garantiværksted. Nu er der ingen der vil reparerer min cykel da cykelhandlerne ikke kan få stumper til den. Altså nu er den kun til små brændbart. Håber det er ok med indlægget." I det her tilfælde var det motoren der var brændt af. Så kan det godt være den dyre cykel koster 10.000 mere, men hvis den billige cykel er til skraldespanden efter 2 år, så er man godt i gang med at spare sig fattig ;).
--
Sidst redigeret 07-08-2021 18:47
#16
BattlefieldAddict
Semibruger
07-08-2021 19:03

Rapporter til Admin
#4 At den har shimano gear og bremser siger absolut intet. Det er bare producenten. Deres Geargrupper alene kommer i 15-16 kvaliteter så vidt jeg husker, hvor de første ihvertfald 8-9 grupper er rent skrald i varierende grad.
--
Sidst redigeret 07-08-2021 19:05
#17
olna
Maxibruger
07-08-2021 19:13

Rapporter til Admin
Hvor mange kvalitets niveauer kan man få indvendig Shimano gear i?
--
#18
JGH
Ultrabruger
07-08-2021 19:19

Rapporter til Admin
Her kommer lige lidt personlig erfaring: Jeg pendlede på en elcykel med Bosch active drivline og det store 500wh batteri. Jeg har 25 km på arbejde dvs 50 km tur/retur. Batteriet holder snildt en dag ved “sport” indstilling, som er næsthøjeste hjælpeniveau - også om vinteren. Da jeg pendler langt på landet har jeg fjernet begrænsningen på de 25 km/t. Ja ja, det kan altid diskuteres… Når begrænsningen er fjernet kan jeg stadig køre de 50 km om dagen uden at løbe tør for strøm - dog kun i “tour” indstilling. Jeg nåede at køre cirka 15.000km før jeg skiftede til racer cykel :-) Vedligeholdelse bestod af kæde per 1500 km og kassette per 3000 km intet andet. Cyklen stod mig i 20.000kr fra ny. Jeg vil ALTID anbefale gode dæk. Som tidligere nævnt f.eks schwalbe Marathon. Der er ikke noget værre end en punktering. Jeg er aldrig punkteret på mine Schwalbe dæk… Specs på cykel: Bosch active Line center motor 500wh batteri Shimano Deore kasette og krank Shimano “et eller andet” hydrauliske Skivebremser.
--
Sidst redigeret 07-08-2021 19:21
#19
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 19:26

Rapporter til Admin
#17 Indvendige gear bruges næsten ikke fra mid til highend cykler, det er mest 7 gear mormor cykler der har disse, systemet vejer mere og du har et ikke uvæsenligt kraftab i systemet, cykler med indvendige gear er virkelig kun til en tur ned til bageren, ikke et system du pendler 45 kilometer på dagligt. Tag en tur på cyklen i morgen og se hvor langt du kommer før du bliver træt af det. Hhvis du vil have minimum vedligeholdelse som nok er din pointe med at anbefale det, (og en front motor). Så skal man i stedet kigge på elcykler med remtræk, det er fremtiden. Pt er det dog stadigvæk for dyrt, men vi begynder stille og roligt at se mere og mere til dem.
--
#20
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 19:45

Rapporter til Admin
Well, det er ikke svært at anbefale at købe det bedste og dyreste til 25 k.. Find den cykel der passer til hans behov i stedet.. Ingen fin cykel til 15 k? Som sagt er du i lejet 25 k. Så få dog en speed pedelec.. Sådan en overvejer jeg når min mormor cykel skal udskiftes.. Fordelen ved indvendige gear er mindre vedligehold og du kører stadig 25 km/t på din elcykel uden effort.. tab i gear eller ej..
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#21
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 20:05

Rapporter til Admin
#20 hehe Det er altså godt nok svært ikke at save dig midt over når du bliver ved med at komme med de her kniv skarpe inputs. Cykel 1: har udvendige gear og kan køre 25 km/t og et 11ah batteri. Cykel 2: Har indvendige gear, har op mod 80% krafttab i gearerne, kan køre 25 km/t og har også et 11ah batteri Vi notere os desuden at Tråd starter skal bruge en cykel hvor batteri / distance er af betydning. Hvilken cykel af de 2 overnævnte tror du, ved en hastighed på 25 km/t, kan komme længst på et opladt batteri? :) ----------------------------------- Mht. min anbefaling af cykel, så ved jeg af gode grunde ikke hvad der står hos de forskellige cykelforhandlere rundt omkring i esbjerg området, jeg bor der ikke og er ikke på jagt efter en cykel lige nu. Jeg viste tilfældigvis at abc centeret havde møgfed cykel en til at stå i sidste uge og det var inden for en nogenlunde rækkevide af #0, derfor tillader jeg mig at anbefale den. Jeg kan godt sætte mig ned og anbefale 25 andre fine cykler, men hvad nytter det når #0 finder ud af han først kan få dem leveret i 2022? I stedet giver jeg ham noget viden og information han kan gå videre ud med, banke dørene ind hos forhandlerne og forhåbentligt finde sig en cykel... jeg synes umiddelbart ikke jeg har gjort noget galt her? Jeg er med på du har set dig sur på mig, men måske det var bedst for alle skyld at vi stopper den her... for jeg tror sgu ikke du vinder ;)
--
Sidst redigeret 07-08-2021 20:08
#22
olna
Maxibruger
07-08-2021 20:29

Rapporter til Admin
#19 det var mest til#16,fik jeg bare ikke skrevet. Jeg læste om flx babymaker sidste år og kigger stadig efter en der minder om her i dk uden at prisen er åndssvag. Hvis det er inden for prisrammen, så vil jeg da også hellere ha med baghjulstræk.
--
#23
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 20:29

Rapporter til Admin
Han skal køre 45 km om dagen.. han skal bare have et ordentligt batteri, så er det lille tab i det indvendige gear fuldstændigt underordnet til hans behov for rækkevidde. Det er et levn fra ikke-elcyklerne, hvor du selv skulle træde den ekstra watt ud i pedalerne. Det er selvfølgeligt et argument der, men ikke når du kommer afsted uden indsats på en elcykel alligevel, hvis du ønsker det. Fuldstændigt underordnet på en elcykel. Han skal jo ikke køre 100 km på en opladning.. han kan let finde et batteri der tager ham hele vejen og meget mere til, også med indvendige gear Og så har han et driftssikkert gear der ikke skal vedligeholdes. Noget mange pendlere prioriterer. Jeg er med på, at for jer der har cyklen som en hobby er det nærmest en fryd at vedligeholde cyklen.. Vi andre vil helst have noget der bare kører med så lidt vedligehold som muligt. Og igen.. 25-30k begynder vi at være i speedbpedelec territorie. Mon ikke han ville blive glad for at komme markant hurtigere frem og tilbage, hvis han skal lægge den sum alligevel?
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#24
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 20:44

Rapporter til Admin
Når min egentligt fremragende mormor cykel med 7 indvendige gear giver op om forhåbentligt mange år, så satser jeg på noget i denne stil. 45 km/t, remtræk, indvendige gear og kraftig motor. Skal dog finde den på tilbud, eller ved generel prisudvikling, da 25 k må være rigeligt.. https://cykelexperten.dk[...]
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#25
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 20:44

Rapporter til Admin
#23 Ahh ved du hvad, jeg stopper nu, du vinder. Du besider tydeligvis en uhyggelig stor viden omkring cykler og i særdeleshed elcykler, ja man skulle jo næsten tro du var en mangeårig cykelsmed sådan som du smider dig omkring med de faktuelle korrekt facts. Jeg antager du selvfølgelig er klar over at speed pedelcs stadigvæk er en forsøgs ordning, som der hvert andet øjeblik kan blive trukket gulvtæppet ud under, at en pedelec er røv dyr i forsikring og der er forskellige krav til den som der ikke stilles til en almindelig cykel (herunder krav til lygteføring og special cykelhjelm) Du ved selvfølgelig også at når man cykel 45 Km/t så mindskes distance kraftigt.. .stop stop stop jeg sidder blot her og fortæller en masse du jo udemærket ved. Fjollet mig. #0 Jeg håber du forstår at læse mellem linjerne, der er lort og lagkage her i tråden.. pas på med at sætte tænderne i det forkerte.
--
#26
Jintao
Super Nørd
07-08-2021 20:54

Rapporter til Admin
#25 Hvis man finder det nødvendigt, at håne sin 'modstander' har man tabt debatten på forhånd, uagtet om man har ret eller ej. Opfører du dig også sådan over for andre mennesker uden for HOL? Tænk over det, bror lort.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#27
Cayuse
Ny på siden
07-08-2021 21:10

Rapporter til Admin
#21 “Har indvendige gear, har op mod 80% krafttab i gearerne” Det er godt nok ineffektivt. Er bremserne sluppet??
--
#28
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 21:11

Rapporter til Admin
# 25 Ja, kender til krav.. du får langt mere cykel i pedelec. Jeg tror ikke på at ordningen fra 2018 bliver ændret, men det skal man jo gøre op med sig selv. Mit råd er. Hvis du vil gå all in. Altså 25 k. Så er det pedelec. Ellers, lad være med at falde for salgsgas og købe high end el cykel til pendling. Trådstarters behov kan gøres for mindre end 20-25 k. Daniel lader til at tage dette emne personligt. Han er tydeligvis cykelnørd, men ikke den bedste til at sætte sig ind i andres behov. Lidt ligesom ham herinde der anbefaler high end PC til konfirmanden der spiller Fortnite. Du skrev, at jeg har set mig sur på dig. Det har jeg nu ikke. Hvis man ser på svarene i tråden er det vidst nærmere omvendt.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#29
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 21:12

Rapporter til Admin
#26 Du begår den fejl og tror at noget som helst af det agurke drengen skriver går mig på, det forholder sig heldigvis ikke sådan. Min anke, og grunden til jeg holdt ved er at det derimod betyder noget for mig at trådstarter (og hvem ellers der læser med) ikke hopper i fælden og tager hans ord som facts, for så ender de med en super træls første gangs oplevelse af en elcykel. Han slår det op som han ved noget, som det han siger er skud sikker facts, men det er løse overbevisninger uden hold i virkeligheden, alt hvad slår op tager udgangs punkt i en cykel fra en tilbuds avis han har ejet et par måneder.... Det er tydeligt at trådstarter skal bruge sin cykel som primær daglig transport, så bliver man også nød til at tage spørgsmålet seriøst. Så ja, måske er jeg lidt håndende, men nu har jeg i over 2 timer forsøgt med saglig argumentation så tænker jeg faktisk det er ok at melde hus forbi og lade Asie'en stå på egne ben herfra. Og du er med på ironien i du klanter mig for dårlig opførelse og slutter af på den måde? Jeg brugte argumentet tidligere, og det passer fint ind igen nu. Det svare til at anbefale en Aygo som en pendler bil, fordi man aldrig selv har prøvet andet.. #27 Må jeg anbefale du bruger halvandet minut på google ;)
--
Sidst redigeret 07-08-2021 21:16
#30
BattlefieldAddict
Semibruger
07-08-2021 21:18

Rapporter til Admin
Det kan godt betale sig at smide de ekstra penge. Især hvis man skal køre meget/langt. I 2015 købte jeg 2 MTB'er. En til 22K som primært blev brugt i skoven, og en til 10k som blev brugt til at køre på arbejde, og så ellers bare til hyggeture rundt i byen eller lettere ture i skoven. Den billige nåede at koste mig flere penge i reservedele/reperationer inden jeg skrottede den, end den dyre kostede fra ny. Der var nærmest intet ud over stellet på den billige, som jeg ikke fik trampet i stykker på et år. Når nærmest alt skal skiftes en gang i året løber det hurtigt op.
--
#31
Cayuse
Ny på siden
07-08-2021 21:20

Rapporter til Admin
#29 Jeg gør skam ikke grin men synes godt nok et energitab på 80% lyder af rigtig rigtig meget i et nav med indvendige gear. F.eks. 100 watt ind og kun 20 watt ud eller har jeg misforstået dig?
--
#32
Kinamanden
Mega Supporter
07-08-2021 21:26

Rapporter til Admin
køb en billig ebike og diy et ekstra batteri på. så kører den 2x hvis du fordobler batterikapasitet.
--
#33
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 21:43

Rapporter til Admin
#29 Nu er det jo dig der antager en hel masse. Og så siger du at det ikke går dig på, men finder det alligevel nødvendigt? Kan i øvrigt se, at du antager at jeg skrev som gæstebruger i tråden her. Det har jeg ikke gjort. Jeg har haft min mormor cykel I 1,5 år. Den har jeg kørt 3500 km. På. Ikke meget måske, men du bliver ved med at snakke om en Aygo. Jeg har selv en nyere Skoda Fabia. Den kører ogsårigtigt godt, men når det er godt vejr foretrækker jeg faktisk at "pendle" på min mormorcykel til 8500 kr. Jeg har virkeligt ikke brug for mere.. det tager mig 10 minutter længere end i bil, men jeg slipper for at sidde i en bilkø.. Og jeg får frisk luft..som sagt kører min mormor cykel problemfrit. Den kan stadigt miste 50% kapacitet på batteriet og jeg vil stadig kunne komme frem og tilbage på en opladning. Så der går nok lidt tid før det sker. En mærkbar upgrade ville være 45 km/t på de lange lige stræk.. Ellers er alt andet bare Nice to have. Ikke need to have. Deraf min pointe, at hvis man vil have lidt mere luksus, så bør det vel kunne gøres til 12k.. eller 15k. Personligt har jeg ikke brug for bedre gear, eller flottere bremser end min mormor cykel kan præstere.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#34
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 21:58

Rapporter til Admin
#31 Det lader til at Daniel har gjort det han mener jeg gør, nemlig google og poste. Her slog han krafttab i indvendige gear op i google. På det første hit står der, at krafttabet i indvendige gear er OP TIL 80% større end i udvendige gear. Det lader dog til at han har misforstået dette. Det betyder jo ikke at krafttabet er 80% i indvendige gear. Det lyder da også komplet absurd. Det betyder jo, at hvis krafttabet i udvendige gear er 1%, så er krafttabet op til 1,8% mef indvendige gear. Igen, det betyder reelt ikke noget for en pendler der skal køre 45 km. på en elcykel.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#35
Cayuse
Ny på siden
07-08-2021 22:29

Rapporter til Admin
#34 Rohloff, som nok må betegnes som guruerne inden for nav med indvendige gear, har lavet nogle ganske gode artikler omkring emnet. Nej et energitab på ca. 6 % vs 3% betyder ikke meget i en pendlerverden med elmotor. Dog har vi alle forskellige behov, smag osv., så jeg synes det er fint der kommer forskellige input til trådstarter. Jeg tilbringer selv mange timer i sadlen og ville aldrig købe en cykel fra coop men derfor kan det godt være det mest fornuftige valg for andre.
--
#36
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 22:36

Rapporter til Admin
#35 Er vi enige om der ikke sidder et Rohloff nav i en cykel fra en tilbuds avis?
--
#37
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 22:42

Rapporter til Admin
#36 Pointen er jo krafttab. indvendig kontra udvendig. Og bottomline er, at det reelt er ligegyldigt på en elcykel, så længe dit batteri er rigtigt dimensioneret. Hvis forskellen i krafttab gør at du ikke kommer frem, så er dit batteri forkert dimensioneret under alle omstændigheder
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#38
Cayuse
Ny på siden
07-08-2021 22:46

Rapporter til Admin
#36 Det tror jeg godt vi kan blive enige om men det påstod jeg vist heller ikke. Jeg henviser blot til at Rohloff har lavet nogle gode og for mig, troværdige artikler omkring energieffektivitet i nav med indvendige gear. Artikler som beskriver noget helt andet end det du bad mig google.
--
Sidst redigeret 07-08-2021 22:47
#39
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 22:47

Rapporter til Admin
#37 Jeg tror du misforstår noget, jeg er færdig med dig og dit sludder for i aften. Mit spørgsmål var rettet #35 og modsat dig så er han med han med på hvorfor jeg spørger.
--
#40
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 22:49

Rapporter til Admin
# 39 Ok.. Hans pointe i #38 er vel også meget lig min i #37, så fred være med det... Det er i hvertfald ikke et tab på 80% :)
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#41
Cayuse
Ny på siden
07-08-2021 22:49

Rapporter til Admin
Men lad os ikke stjæle tråden til fnidder ;) God lørdag
--
#42
TwinX
Monsterbruger
07-08-2021 22:54

Rapporter til Admin
jeg har en gazelle ultimos hns s10 etellerandet til 32k. det er en 45 kmt., med fire indstillinger. på maks holder du 45 kmt, både op ad bakke og i modvind, og uden at være i superform. så kan du køre omkring 40-50 km på en opladning. men på bare trin tre, holder man snildt 35-40 kmt, og jeg vil skyde på du har 65-75 km række vidde. på trin 2 holder man ca. 30 og har ca. 90 km rækkevidde, fart og rækkevidde er selvf. afhængig af indsatsen og hvor længe man kan hold tempo. hvis man bare nulrer afsted med et par og tyve kmt. på trin tror jeg man kan komme på den anden side af 100 km. og det er et 500w batteri.
--
#43
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 22:55

Rapporter til Admin
#38 Så ved du også der er væsenligt forskel på et nav fra Rohloff og et tilfældigt nav fra Shimano der koster en tiendedel. At der er stort krafttab i indvendige gear har været almenkendt i årtier, der er slet ingen grund til at diskutere dette. Hvor stor forskellen fra ind til udvendige er, er simpelthen ikke et tal jeg har på bagsiden af hånden, eller i det hele taget nogensinde har kendt. Så selvfølgelig bliver jeg da nød til at google mig til den info, det er muligt første hit på google siger 80%, men det gør de næste 10 i rækken sådan set også. Du spurgte hvor jeg havde tallet fra, jeg svarede dig ærligt. Længere er den ikke. Og stjæle tråden til fnidder? Tråden er lagt 100% smadder, men vi må da håbe #0 bliver glad for sin coop cykel. Til info var det 2x45 km han skulle cykle dagligt, det bliver helt sikkert en kæmpe succes på en havelåge med kineser celler i batteri pakken ;)
--
Sidst redigeret 07-08-2021 22:57
#44
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 23:00

Rapporter til Admin
#43 Første hit på google siger 80% MERE END udvendigt gear.. Det er dog totalt relevant om krafttabet i det udvendige gear som udgangspunkt er 1%, 5%, eller 40%. Det er nok et sted imellem 0,5% og 4%. Bare et skud.. Og dermed er det ikke relevant i en tråd om elcykler, hvor du får hjælp til at trække cyklen af en motor og det ikke bør være de sidste 5% på batteriet der gør nogen forskel. Det er derimod relevant for ikke-elcykler, da du der selv skal kompensere for krafttabet ved at træde hårdere i pedalerne.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
--
Sidst redigeret 07-08-2021 23:03
#45
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 23:03

Rapporter til Admin
#44 Bare giv den gas mester ;)
--
#46
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 23:06

Rapporter til Admin
#43 Som jeg læser Op har han 45 km, i alt, men det skriver han jo faktisk ikke? Jeg lader kun derhjemme. Gik udfra OP ønsker det samme. I øvrigt er Coops batterier ikke lavet i kina. De er dansk produceret.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#47
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 23:08

Rapporter til Admin
#45 Behøver ikke at give gas lige nu, da jeg pt. har svaret på alle de postulater du slynger ud.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#48
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 23:09

Rapporter til Admin
#46 Du har som altid ret, vi har en kæmpe batteri produktion her i danmark, litium vælter jo nærmest op af vores baghaver.
--
#49
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 23:12

Rapporter til Admin
#48 Ja, så din 25k cykel har selvfølgeligt batterier fra et bedre land.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#50
Cayuse
Ny på siden
07-08-2021 23:23

Rapporter til Admin
#43 Selvfølgelig er der forskel i energieffektivitet. Rohloff ligger omkring 96%-98% og shimano på 90%-96% alt efter hvilket gear der måles i. Det er baseret på Rohloffs info. Jeg spurgte ikke til hvor du har tallet fra men forsøgte, måske lidt kluntet, at gøre opmærksom på at et energitab på 80% nok er i overkanten til at være realistisk. Læs evt. selv artiklen fra Rohloff. Det tager ikke lang tid. Hvad end #0 vælger af cykel håber jeg det bliver et hit.
--
#51
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 23:26

Rapporter til Admin
#42 Godt med erfaringer fra en der rent faktisk ejer en pedelec.. Det er helt sikkert elcykel 2.0.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#52
Wildmann
Ultra Supporter
07-08-2021 23:38

Rapporter til Admin
Jeg spørger måske dumt, og beklager hijack OP, men hvis man gerne vil motionere og forestiller sig at man bruger X Energi på en alm cykel og derved kører 15km... Kan man så bruge en elcykel til at bruge samme mængde energi, for blot at køre 30 km? Hvis det giver mening?
--
#53
Slettetbruger5612
Guru
07-08-2021 23:40

Rapporter til Admin
#50 Helt ærligt så er det påstand mod påstand, en stor producent af interne gear laver et par artikler der fortæller deres gear ikke er så dårlige som andre siger. Kan du selv høre det? Du skal være velkommen til at linke til artiklen, jeg kommer ikke til at læse den men måske andre i tråden gør. However så søgte jeg lidt videre og kan sagtens se de 80% er noget højt sat, men min nøjagtige lige så valide kilde som din, siger 10% er normalen og de 2% i brøster jer af, er et hoax. https://en.wikipedia.org[...] At commuter/recreational power levels, current hub gears are typically about 10% less efficient than reasonably maintained derailleur gears.[20][21] (note: some marketing material from tests performed by the manufacturers has the number at 2%, but that is not only false, but impossible. Several tests compared a new internal gear hub with an old and badly-maintained derailleur system, or did not apply any weight on the axle and load into the system. The real numbers are different - the efficiency/losses are closer to that of all planetary gear transmissions.) Hvorom alting er så er det her også en fuldstændig ligegyldig snak der kun holder liv i agurke salatens ego. Der er en grund til der ikke sidder interne gear på high end cykler, der er en grund til der ikke sælges speed pedeles med interne gear, der er en grund til vi ikke ser mtb med interne gear.. og sådan kunne vi forsætte, hvis du ligger så mange kilometer i sadlen som du siger du gør, så er jeg sikker på du heller ikke ligger på et knækstyr og træder i interne gear ;) Og jeg håber skam også trådstarter finder en god cykel, men nu da det viser sig det er 90 daglige kilometer, og budgettet er hvor det er, så begynder den at blive svær at hente hvis drift omkostningerne ikke skal løbe løbsk, det er over 20.000 kilometer årligt.. Det kræver sit, jeg ligger mellem 12-15.000 årligt og ved hvad det koster at holde den kørende.. Med så mange kilometer her havde et trinløst internt gear med remtræk faktisk været helt optimalt :)
--
#54
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 23:50

Rapporter til Admin
#53 Jeg er i tvivl om du har forstået hvad de 80% artiklen nævner rent faktisk betyder. 80% mere end 3% er stadig ikke vildt meget.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#55
Agurke
Supporter Aspirant
07-08-2021 23:53

Rapporter til Admin
#52 Det kan du godt. Det kommer an på hvor meget hjælp du sætter cyklen til. Jeg har læst artikler der siger, at 1 km på en normal cykel svarer til 2 km. på en elcykel i motionsforstand, men det er helt sikkert en forsimplet konklusion.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#56
Cayuse
Ny på siden
08-08-2021 00:52

Rapporter til Admin
#53 Jeg forstår ikke helt din logik. Selvfølgelig er dine info være lige så troværdige som mine. Jeg gør jo også opmærksom på mine info kommer fra Rohloff selv. Pointen er at dit eksempel i #21 er urealistisk, da et energitab på 80% er rigtig meget. Du bad mig selv google det men da jeg selv har haft Rohloff nav på min mtb, googlede jeg det ikke. Så jo jeg har kørt mtb med indvendige gear på mtb:) Jeg ved selvfølgelig ikke om energieffektiviteten er på 96 eller 98% eller endnu mindre men min subjektive vurdering er det ligger tæt på udvendige gear. Jeg synes nu ikke der er nogen der bryster sig af hvilken energitab de forskellige producenter har. Det var blot info til dit eksempel i #21. Vi har alle forskellige erfaringer med vores cykler/pcer/partnere og det skal vi respektere. Vi er her vel bl.a. for at lære, hjælpe eller få hjælp :) Som sagt så ved jeg godt hvad jeg ville vælge og jeg er enig i dine holdninger omkring placering af motor. Jeg har dog ingen erfaring med frontmotor og har kun kørt ebike i skoven. Over and out
--
#57
Cayuse
Ny på siden
08-08-2021 01:19

Rapporter til Admin
$52 Jeg har kun erfaring fra mtb men som $55 siger kan du indstille hvor meget hjælp motoren giver. Så i princippet kan du læne dig tilbage og ikke yde ret meget eller du kan vælge at kun få den hjælp der lige gør at du synes det er sjovere at cykle. I bund grund handler det om få øget motivationen for at komme mere ud på cyklen og hvis en ebike kan hjælpe med det, er målet jo nået :)
--
#58
Wildmann
Ultra Supporter
08-08-2021 07:45

Rapporter til Admin
#55 +#57 tak for svarene :D
--
#59
WlN
Gæst
08-08-2021 09:05

Rapporter til Admin
#53 Der findes da speed pedelec med indvendigt gear. https://cykelexperten.dk[...] https://www.fribikeshop.dk[...] Udvendige gear på speed pedelec, skyldes jo nok også at de indvendige gear ikke har den rette gearing til at kunne nå 45km i timen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#60
Fruergaard
Maxi Nørd
08-08-2021 11:45

Rapporter til Admin
Har ikke gidet at læse mudderkast igennem. #0, https://www.designcykler.dk[...] Vi har selv ultimate c380 modellen. Kører rigtig godt og blev valgt grundet stærk motor, gode bremser, remtræk og enviolo gear så der er nærmest ingen vedligeholdelse. Den kan cykle omkring 45km i bakkerne i Aarhus på turbo setting. Ellers kan man tilkøbe range extender som tilføjer et ekstra 500 wh batteri (koster nok 6-7000 ekstra). Og så er den på lager og klar til afhentning flere steder (dog kun størrelse 53 cm). Der er rift om gode elcykler pt.
--
Projekt RAW v2.0; Custom ITX kabinet i 3mm aluminium http://hwt.dk[...]
#61
Slettetbruger5612
Guru
08-08-2021 11:51

Rapporter til Admin
#60 Synes det er et super godt bud med c380, men vil godt indskyde der er fejl i salgsteksten, Bosch Active Line Plus har kun 50nw, det er først ved performance line cruise at vi rammer 65 nw (og 85 på cx)
--
#62
Fruergaard
Maxi Nørd
08-08-2021 11:54

Rapporter til Admin
#61, der sidder en performance line motor på ultimate c380 modellen. Hvilket de også skriver?
--
Projekt RAW v2.0; Custom ITX kabinet i 3mm aluminium http://hwt.dk[...]
#63
Slettetbruger5612
Guru
08-08-2021 12:12

Rapporter til Admin
Ahh hold op, jeg havde et par tabs åbnet, greb det forkerte med C8'eren du har selvfølgelig ret. Ingen fejl i teksten.
--
#64
WlN
Gæst
08-08-2021 12:16

Rapporter til Admin
#60 Er du tilfreds med affjedringen i kronrøret ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#65
Fruergaard
Maxi Nørd
08-08-2021 12:34

Rapporter til Admin
#63, helt i orden. Nu har jeg læst tråden lidt igennem og vil bare lige informere at rolhoff lige præcis er noget der kun sidder på yderst high-end cykler, tjek bare riese and mullers priser på deres cykler mellem derailer, enviolo og rolhoff. Det er over 10k forskel, og det skyldes det bare er et super lækkert system med næsten samme energi effektivitet som klassisk derailer, bare med minimal vedligeholdelse og stor gear ratio. Og passer også super til speed pedelec. Ikke aktuelt for #0 da prisen er langt over hans budget. Enviolo gear har et større tab grundet dens opbygning. #64, det er nogenlunde. Ikke samme mængde som klassisk affjedring, men bedre end ingenting og mindre vedligeholdelse (beskyttet bag noget gummi). Satte dog en thudbuster på for at få affjedring til numsen da cykelstier i Aarhus har en del bump fra frost og rødder.
--
Projekt RAW v2.0; Custom ITX kabinet i 3mm aluminium http://hwt.dk[...]
#66
scummy
Junior Supporter
08-08-2021 12:46

Rapporter til Admin
#0 Først og fremmest er det en almindelig elcykel 25km/t eller en speed pedelec 45km/t du ønsker ?? Jeg har begge. Og 25km/t cyklen klarer alt fra 0-100km på en opladning Afhængig af hjælpeindstilling. (Og selvfølgelig batteriets størrelse) Når jeg har fuld hjælp på. Klarer den ca. 40-50km alt efter vinden Ved Øko/eco klarer den sagtens 90+ km Min speed pedelec klarer 40+ km uanset vejret (Turbo højeste hjælp) Ved minimum hjælp (eco laveste hjælp) over 90km Batteri er det største til min model Bosch powerpack 500 Jeg har dog købt et ekstra og har yderligere et ekstra fra min tidligere stjålne En alm. el-cykel 25km/t bør være af et godt mærke Jeg anbefaler specielt de hollandske Batavus, Gazelle og Koga. God service og 3 års garanti på batteriet Muller & Wiese er også et godt mærke Bosch motor og batteri er at foretrække Med et budget på 19 lapper og en en afstand på 40+ km vil jeg anbefale at købe en kvalicykel brugt
--
Scummy
#67
Slettetbruger5612
Guru
08-08-2021 12:50

Rapporter til Admin
#65 Min pointe blev nok tabt i diskusionen, og tasterne fløj for hurtigt ud på natten så det blev noget sludder til sidst. Men det var netop ikke med rolhoff i tankerne, det var med udgangspunkt i en cykel med forhjulsmotor og nexus gear til 8500 fra en tilbuds avis, og her var pointen at blot fordi man spare vedligeholdelsen er det nødvendigvis ikke den bedste løsning for trådstarter, og der er en grund til at størstdelen af (non-havelåger) der sælges netop har udvendige gear. Selvfølgelig er der indvendige (trinløse og eller automatiske) gear på et remdrevet system og det super fedt, jeg nævner det også kort i #19 at jeg selv ser det som fremtiden - når priserne kan følge med. Jeg synes forsat ikke jeg er ved siden af med den holdning, men vil ikke bruge mere tid på at diskutere den nu. 20.000+ kilometer årligt på en coop cykel, jeg giver det 2 uger så bliver cyklen parkeret i skuret og en portientel succes oplevelse blev aldrig til noget, for at spare lidt mønt - Det er et scenarie der er set rigtig tit. #66 Nu skriver du godt nok din model, så kan godt være du er klar over det - Men hvis ikke du er klar over det så fåes bosch powerpack i en 625w udgave.
--
Sidst redigeret 08-08-2021 12:52
#68
Anomynous
Junior Nørd
08-08-2021 12:55

Rapporter til Admin
Jeg synes det er brandærgerligt at brugeren Daniel ter sig som han gør, det lader til han faktisk besidder en god og brugbar viden men ikke formår at formidle den videre uden at være hånende og agere bedrevidende og så hatten til Agurken for at bevare roen og en sober tone i debatten efter adskillige forsøg på provokation. Om Agurken har ret i det han siger, det ved jeg ikke, for mig at se trækker han på personlige erfaringer og det kan være lige så godt eller ofte bedre end som hvis man havde læst den helt store jumbobog. Jeg håber ikke at du, Daniel, ter dig sådan i det virkelige liv for så får du da hurtigt mandater nok til et blåt øje og en blodig tud. Blot et godt råd herfra. Jeg håber du i stedet havde en af de dage hvor man fik det forkerte ben ud af sengen og derfor talte, eller i dette tilfælde skrev, før du tænkte. Tilbage til topic, så går jeg selv og leger med tanken om en elcykel og jeg synes denne fra Cannondale er ret fed, mest fordi det utrænede øje ikke kan spotte det er en elcykel. Rækkevidden er dog også deraf. https://www.fribikeshop.dk[...]
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#69
Fruergaard
Maxi Nørd
08-08-2021 13:06

Rapporter til Admin
#67, det var mest for at notere at man ikke kan smide interne gear over en Karm og kalde dem alle for ineffektive. Korrekt at billige tabet mere watt, men så slemt er det ej heller, se bl.a. Link nedenfor der viser bosch km beregner. Ved 25 km/t er vind klart den største faktor (ved ikke hvilken detailer og intern gear gruppe de bruger som model). Og bosch powerpack kan ikke fås over 500 wh endnu. Det er kun power tube som kan fås i 625 wh, da de er fysisk større end 500 wh modellerne. #0 og andre så har bosch en god rækkevidde beregner her (som passer fint på vores cykler og kørsel): https://www.bosch-ebike.com[...] Og ud fra den og at 45 km/t, tager noget mere power undre det mig at #66 kan nå 40+ uanset vejr på en pedelec og samtidig 40-50 km med en normal elcykel alt efter vejr? Medmindre den normale elcykel kun er med 400 wh batteri.
--
Projekt RAW v2.0; Custom ITX kabinet i 3mm aluminium http://hwt.dk[...]
#70
Agurke
Supporter Aspirant
08-08-2021 13:08

Rapporter til Admin
#67 Du har missset at ingen har anbefalet OP en coop cykel? Jeg er kommet med min erfaring. Jeg har et mindre brug end OP og har kørt 1,5 år og 3500 km problemfrit på en såkaldt havelåge med shimano gear og bremser og en rækkevidde på 50 km plus på højeste hjælpeniveau. Mit input er så, at jeg ville finde elcykel til måske 12-15 k hvis mit brug var større, da en elcykel til 25k er så tæt på en pedelec i pris. Gik jeg op i niveauet 25k ville jeg tage pedelec. Havde jeg 2 gange 45 km. dagligt, havde jeg 100% sikkert valgt pedelec, hvis det er daglig transport året rundt. Gad simpelthen ikke bruge 4 timer om dagen på nogen elcykel. Lige et tip, når du skriver at du ikke vil diskutere mere, så er det dumt at åbne den igen og lægge ord i munden på folk.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#71
Fruergaard
Maxi Nørd
08-08-2021 13:21

Rapporter til Admin
#70, tror du får svært ved at finde en speed pedelec til 25k, som kan holde og til #0 faktisk køre 90 km på en opladning uden man kun cykler 30km/t. Til en pedelec er remtræk og indvendige gear at foretrække da en kæde og kassette ofte bliver voldsmadret af de mange watt og nm som en pedelec motor kan give (har en god ven som forhandler og kun arbejder med elcykler).
--
Projekt RAW v2.0; Custom ITX kabinet i 3mm aluminium http://hwt.dk[...]
--
Sidst redigeret 08-08-2021 13:22
#72
WlN
Gæst
08-08-2021 13:23

Rapporter til Admin
#65 Syntes ikke at normale cykler bliver kønnere af at få affjedring i forgaflen, den nye løsning ser meget bedre ud. Troede kun det var i Esbjerg at vedligeholdelse af cykel stier var sparet væk.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#73
Klatretoesen
Super Supporter
08-08-2021 13:23

Rapporter til Admin
Det er som når den mindre IT kyndige del af familien kommer og spørger efter hjælp til at finde en ny computer. Så blev det pludselig raketvidenskab, sidevis af informationer og uddybelse af hver enkelt del. Tilbage står de blot endnu mere forvirrede. Kommer der endelig nogle konkrete råd baseret på erfaring i stedet for "hvad der er blevet læst"... Så druknes det i fakta-fnidder. Men sådan kan man jo også 'få ret'.
--
#74
Anomynous
Junior Nørd
08-08-2021 13:24

Rapporter til Admin
Jeg læser det som om at den samlede distancen er 45km og ikke 45km hver vej.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#75
Agurke
Supporter Aspirant
08-08-2021 13:28

Rapporter til Admin
#71 OP efterspørger også kun 45 km på opladning. Havde jeg hans brug og virkeligt mente at jeg ville cykle 90 km hver dag, så gav jeg også gerne de sidste 5 k. Til hans brug er en Aygo jo overlegen, men hvis han skal cykle hver eneste dag, så bliver man træt af at tilbringe 4 timer med det vil jeg tro.. 10k for at spare 1,5 time på transport hver eneste dag? Ja tak.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#76
Agurke
Supporter Aspirant
08-08-2021 13:29

Rapporter til Admin
Jeg tror OP er kommet ind i den gruppe som Daniel linker til. Der skriver han 2 x 45 km.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
--
Sidst redigeret 08-08-2021 13:30
#77
Fruergaard
Maxi Nørd
08-08-2021 13:32

Rapporter til Admin
#72, så vil den gazelle nok passe fint. De nye "super cykelstier" er rigtig fine men alle de mindre og ældre stier (også dem langs ringvejen) trænger til opdatering. Træernes rødder er et stort problem. #73, jeg har brugt en hel del timer på at tjekke markedet igennem for den bedste cykel til prisen da vi overvejer en el cykel til gæster. Og den gazelle ultimate c380 er klart det bedste i det prisleje (ikke for at forsvare cyklen vi allerede har) Virkelig meget cykel for pengene og super vedligeholdelses fri.
--
Projekt RAW v2.0; Custom ITX kabinet i 3mm aluminium http://hwt.dk[...]

Opret svar til indlægget: Elcykel med lang rækkevidde

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE