Det hele bliver erstattet og refunderet inden for en uges tid, inkl den oprindelige udgift til forsendelsen.
--
Min erfaring er at PostNord har oppet deres service på det seneste. Det er fedt.
De skal nok vende tilbage til dig, de er bare langsomme. Og ferieramt. Det KAN være de finder den igen. Det er sket før. Måske er du heldig.
--
- Indsæt signatur -
Postnord formåede at miste en pakke på 10 kg for nogle måneder hos mig. Den blev scannet i Taulov. Derefter forsvandt den ud i det blå. Fik kørt erstatning gennem webshoppen hvor jeg havde købt 3D printeren.
--
Når Postnord sætter en eftersøgning i gang efter en mistet pakke, så sker der rent faktisk ingenting. Der er ikke nogen der fysisk er inde og lede efter pakkerne.
--
Tak for svarene. Håber nu blot at de finder pakken. God weekend :)
--
#3 Hvad var tidsrammen på det?
--
#4 Det er ikke min erfaring. Jeg har to gange efterlyst en pakke, som er blevet fundet, fordi de var blevet scannet ind, der hvor de skulle udleveres fra.
--
#6
Kan ikke helt huske hvor mange dage det tog før de erkendte at den var mistet. Fik at vide den kommer i morgen, det blev så ændret til dagen efter osv. Til sidst gik de med til at ''søge'' efter den. Fik mail efterfølgende dag at den kunne de ikke finde og den var mistet.
--
#4 Hvad basere du den kommentar på?
Jeg har før fået efterlyst en pakke, som de så fandt efter nogle dage.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#8 Tænker måske det bedste er at vente med at kræve erstatning og give dem noget tid til at søge efter pakken? Kan se flere siger at de faktisk eftersøger pakken.
Eller skal jeg blot give op. De skrev følgende efter 2 dage:
Hej Frederik,
Du har efterlyst en forsendelse med nummer XXXXX. Det er desværre ikke lykkedes os at finde den.
Jeg vil bede dig kontakte afsender, så afsender kan starte en evt. reklamation, og I sammen kan aftale det videre forløb.
Du må undskylde besværet med den forsvundne forsendelse.
Du ønskes en god dag.
--
#10
Det er afsender som skal kræve erstatning af postlort, du skal bare havde dine penge tilbage fra sælger.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Som bill siger; det er sælger der har en aftale med PostNord.
Er han en god stodder, sender han mønten retur til dig og tager resten med transportøren.
--
Sidst redigeret 06-08-2021 21:33
Postnord dækker vist ikke bare hele pakkens værdi, men op til 4800...
https://www.postnord.dk[...]
Men det er sælger der skal oprette en reklamationssag hos Postnord, det er udelukkende ham der er deres kunde og har indgået en aftale med dem :)
--
Min hukommelse kører ikke på alle cylindre, reminders modtages gerne!!
Mine salgstråde kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
Lille update:
Det har vist sig i dag at sælgeren er en svindler, så er blevet taget i røven og brugt så meget tid på det her.
Mest imponerende er at han åbenbart kunne fremskaffe en falsk Track and Trace kode (00257059832045626402).
Mit problem er at jeg overførte 650DKK til hans bankkonto uden at spørger om tlf. nummer, navn, adresse etc., men han virkede reel og veltalende med NEM-valideret konto. Er bevidst om at nogle vil kalde mig fuldstændig naiv, men generelt handler det blot om det skal fungere når der handles med mindre beløb.
Nogle der har arbejdet med scanning af pakker i indkøbscenter etc. der kan se hvordan han gjort det her?
--
#14 Der må være noget overvågning fra butikken der viser, hvad der er sket og hvordan det er sket på det tidspunkt, hvor pakken er scannet ind.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#15 Tænker jeg også, men har afskrevet de 650DKK. Dog var det ret imponerende har kunne lave en Track and Trace kode. Postnord må da have interesse i hvad der er sket og jeg har informeret dem.
--
Man kan købe en helt reel track and trace kode online og udfylde den som man lyster.
Man kan også scanne den ind i en pakkeboks og få det hele til at se legit ud.
Det koster kun en 50'er og det betaler du jo sådan set som køber.
Der er bare ikke og har aldrig været nogen pakke.
Mon ikke det er dét han har gjort.
--
#16 Hvad står der helt præcist på track & trace? Står der bare, at der er oprettet en pakkelabel, eller står der, at pakken er indleveret i en pakkeshop?
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#17 Tror du Postnord ville have interesse i at undersøge det. Han bruger jo på nogle måder dem til hans svindel?
#18
Er ikke helt sikker, men:
Koden er: 00257059832045626402
https://tracking.postnord.com[...]
--
Sidst redigeret 19-08-2021 20:21
#19 Der står "Forsendelsen er modtaget fra afsender." (Posthus MENY)
Dvs. pakken er registreret indleveret hos Post Nord. Så undrer jeg mig MEGET over, at Post Nord bare afviser dig. Har Post Nord sagt, at du ikke kan få erstatning, eller hvordan? Eller er det sælger, der har sagt det til dig?
Når pakken er indleveret, så er pakken i Post Nord's varetægt.
Om sælger så stadig er svindler og har måske taget pakken fra pakkeburet efter indlevering eller hvad ved jeg, så ligger (erstatnings)ansvaret stadig hos Post Nord. Selv hvis pakken skulle vise sig at være tom (fra start), så skal Post Nord jo kunne dokumentere, at det er tilfældet. Det kan de ikke, fordi pakken er væk i deres varetægt.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 19-08-2021 20:32
#20 Problemet er at Postnord afviser at have dialog med modtager, men kun forholder sig til afsender.
Vedkommende har tilbudt at sælge præcis samme produkt der eftersøges hos Postnord til en person jeg kender (vi testede det). Efterfølgende lukkede han annoncen ned og svarer ikke tilbage på henvendelser.
--
#21 Hm, ulækkert. Jeg kan se, at jf. Post Nords betingelser, så udbetaler de kun erstatninger til afsender:
https://www.postnord.dk[...] (side 4)
Så gad vide, om han har 2 af samme vare (og 1. vare reelt set forsvandt i Post Nords varetægt og han fik udbetalt erstatning, men du aldrig fik pengene tilbage af vedkommende), eller om sælger har lavet et eller andet nummer med at snuppe pakken fra pakkeburet efter indlevering og sælger nu samme vare.
Uanset hvad: hold kæft hvor er det dårlig stil af sælger.
Kunne politianmeldelse overvejes? Han havde jo nem-id valideret sig på siden.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
19
Tja.. måske.
Du kan da give dem hvad du har af information på ham.
Men det er primært en sag for politiet, så du skal anmelde det og give dem alt hvad du har, dvs. det er begrænset til bankoplysninger og kontonummer, så vidt jeg kan forstå.
--
#21 Misforstå mig nu ikke, jeg holder ikke med nogen, men Postnord skal jo for så vidt heller ikke forholde sig til andet end deres egen kunde, som er afsenderen af pakken/køber af fragtseddel.. Juridisk set er det afsender de har erstatningspligt overfor, og ikke modtager.. Altså, du som modtager er jo "kunde" hos afsender hvorfor det er denne du må søge erstatning hos. Det er de kolde fakta i den verden, uanset hvor stor en idiot afsender så måtte være.. Desværre, men set som udenforstående tredjepart giver det fin mening.
Håber du får held med at få det løst uanset, følte lige behov for at præcisere dén del..
--
Min hukommelse kører ikke på alle cylindre, reminders modtages gerne!!
Mine salgstråde kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
Hvis du har bevis for at sælger er svindler og ikke har sendt nogen pakke, så har du jo jo ingen belæg for at få erstatning af PostNord.
--