Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Forhandler med bedste RMA serviceAf Junior Nørd Splint | 07-04-2021 22:29 | 2192 visninger | 34 svar, hop til seneste
Jeg skal snart til at investere en god sjat penge i nyt hardware, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at høre, hos hvilke forhandlere, I har oplevet den bedste og den værste RMA service. --
0% Woke
Min bedste er Proshop.
For ti år siden havde jeg en frustrerende oplevelse med dem, men jeg synes at de er kommet rigtig godt med.
Min værste tur var med CDON.
Jeg handler aldrig hos den webshop igen. -- Ved ikke med den bedste, synes nu de fleste har givet den forventede oplevelse.
Vil dog give #1 ret - CDON har nok været det værste. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Har gode erfaringer med Proshop. De er generelt en smule dyrere end den allerbilligste, men kan også finde at de er billigst.
Compumail.dk er som regel blandt de allerbilligste og det afspejler sig desværre også i deres RMA service. Havde en defekt printer, hvor tromlen gik i stykker. Da jeg ville oprette en RMA sag hod dem, så nægtede de da de påstod at tromlen ikke er en del af printeren. Dette var en lodret løgn.
Og ja, man kan bare lave en hurtig søgning, så vil man hurtigt se, at jeg ikke er den eneste som har dårlige erfaringen med dem. -- Se specs. i profil.
https://hardwareonline.dk[...] jeg har primært handlet hos proshop, fordi jeg bor tæt på, så der er ingen bøvl med at sende tingene ind ifht RMA.
men når jeg har fx. indleveret et tastatur indenfor dens 2 år, har de kigget på det i 10 sekunder og så tastet lidt på en computer og krediteret det til min konto. og sådan har det faktisk været med alt jeg har købt, som har gået i udu (primært corsair tastaturer.. suk)
en enkelt samsung SSD som døde efter reklamationsretten (men indenfor dens garantiperiode) blev sendt til samsung og så skrev proshop til mig en måneds tid senere at samsung havde givet mig en ny ssd.
alt i alt vil jeg anbefale proshop, men.. som sagt, jeg har ikk haft meget varierende problemer, og jeg har nærmest ikke handlet andre steder. -- Jeg har ikke selv handlet hos Proshop de senere år, efter jeg havde en uheldig oplevelse med dem i forbindelse med køb af softwarelicenser på mit arbejde, som kostede os en masse penge, fordi Proshop leverede de forkerte Microsoft licenser og bagefter ikke ville rette fejlen. Det ville koste dem for meget, var svaret fra medarbejderen (som i øvrigt ikke arbejder hos dem mere).
Jeg synes dog, at der begynder at tegne sig et mønster her i tråden af, at man roligt kan handle der som privatperson, så det kunne være, at jeg skulle give dem en chance igen.
CDON har jeg købt mit grafikkort hos, men har heldigvis ikke haft brug for RMA service fra dem. Tror dog jeg vil holde mig fra dem i fremtiden, ligesom Compumail, som jeg ellers har brugt en del, men efterhånden har hørt meget dårligt om. -- 0% Woke --
Sidst redigeret 07-04-2021 23:06 Hvordan er jeres erfaringer med Dustin og Computersalg? -- 0% Woke
Jeg har ikke haft brug for reklamationer hos hverken Dustin eller CS.
Men Dustin bruger Bring, og Bring er det værste pakketrans-firma i historien, alene af den årsag er Dustin ude.
Jeg kunne skrive en roman om det shitshow jeg gik igennem mht. levering af en stol fra Dustin som Bring skulle forestille at levere på adressen.
Men du har ligesom ikke gjort mig noget. -- Har handlet ved Proshop i .. altid. Siden de hed SHG.
Aldrig fået andet end upåklagelig service. -- "ORK SATME!" Selvom det nok ikke er det du leder efter, så har jeg meget gode erfaringer med Elgiganten (omend deres udvalg blandt hardware er lille og deres priser er høje).
Jovist har der, et par gange, været længere reoarationstid, men modsat Proshop og Komplett, så er deres beslutninger sjældent 100% faste.
Der har været flere sager om Proshop, eksempelvis hvor de påstår at du selv har bøjet pins på et bundkort. -- Personligt er Dustin no-go for mig, deres RMA er simpelthen for sløvt, produkterne skal sendes for langt og der går for mange dage med transport.
Proshop er altid lyn hurtige.. sidste gang tog det dem 10 minutter at ombytte et 1 år gammelt grafikkort. -- Bedste mm-vision og proshop
værste Føniks Computer... -- Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again? Bedste: (Computersalg) Synes ofte de har været ganske konkurrencedygtige på prisen, og de to gange jeg har RMA hos dem har det være problemfrit.
Værste: (Proshop) Har handlet hos dem et par gange tilfredsstillende, men sendte engang et defekt bundkort retur til dem. De påstod at defekten var selvforskyldt og sendte billeder af en masse bukkede pins og mit bundkort smurt fuldstændig ind i støv og snavs. Og for det første havde jeg tjekket for bukkede pins inden jeg oprettede RMA, de fejlede ikke noget. Derudover var det pakket forsigtigt ned i emballagen inden afsendelse, så al det skidt og snavs der var at finde på billederne kunne jeg absolut ikke nikke genkendende til. Jeg endte med at måtte købe nyt bundkort til 2000 kroner andetsteds.
Min lillebror har også haft knas med RMA hos dem. -- Sidst redigeret 09-04-2021 08:14 Proshop
5 ud af 5 tilfredsstillende
* Mest imponerende - jeg havde et 2070RTX som jeg havde fjernet køler fra og Ghetto-mounted en AIO, der var fjernet/brudt "void" mærket og der kom artifacts after et halvt år. Jeg afsendte pakken Mandag og Torsdag fik jeg 4390kr retur som jeg kunne købe et 2070Super for.
Dustin
2 ud af 2 tilfredsstillende
Komplett
1 ud af 1 tilfredsstillende
Compumail
1 ud af 2 tilfredsstillende
* Jeg vil slet ikke handle her, de snyder og svindler. De har ikke styr på priser og overholder ikke købeloven, de får helst ikke mine penge. -- Proshop herfra. Eneste minus jeg har er da jeg skulle skifte PSU. Den var gået i stykker og blev RMA'et uden probs, men de havde bare ikke nogen på lager.
2 gange var de nødt til at udskyde leveringstiden inden jeg bad om at få pengene tilbage.
Problemet her er uden tvivl leverandøren og ikke Proshop, så jeg handler stadig ved proshop fremad.
For en små 8 år siden købte min fætter en færdigbygget pc ved Føniks (i know now, but not then). Den havde en fejl med bundkortet da vi pludselig efter nogle dage ikke virkede længere. Kan ikke præcis huske hvad fejlen var eller hvad vi gjorde, men den skulle hvert fald sendes ind til føniks computer igen.
De sendte bud ud for at hente pc'en og afleverede den igen efter 10 dage hvor bundkortet var skiftet ud uden bøvl.
I Elgiganten har jeg også en positiv oplevelse. Jeg havde købt et logitech G6xx headset (til omkring 6-700kr for en 5-6 år siden). Det gik i stykker efter lidt over 1 år hvor selve bøfferne simpelthen knækkede af headband.
Jeg gik ned i Elgiganten uden kvittering (der var stadig elektronisk kvittering), uden pakke eller andet, bare med headsettet.
Jeg fik pengene tilbage og kunne så gå ned og købe et nyt som så var faldet 100kr i pris.
Jeg har kun haft positive oplevelser med RMA de 3 gange jeg har brugt den. -- ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic Jeg handler hos Proshop eller Computersalg.
Computersalg fordi det ligger i køreafstand og de er billige med bredt udvalg.
Proshop har dog skuffet engang i en RMA sag, uden det betød for meget for mig. -- Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe Køber gerne hos proshop og Elgiganten
Køber aldrig hos komplett -- PROSHOP har jeg ikke haft problemer med, de gange jeg har haft brug for det.
Kan ikke huske jeg har haft en RMA andre steder.
Altså bortset fra Elgiganten. Men hvem køber hos de krejlere i dag?! -- Har der ikke været lidt med Proshop de sidste par mdr? Bl.a. en tråd om et TV og lidt andet...
Computersalg er super flinke og snakke med. Derimod var Compumail en ubehøvlet, kedelig kal - måske jeg bare fik fat i en der havde en dårlig dag.
Begge RMA/fortrydelsesret forløb dog uden problemer (Computersalg / Compumail). -- Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus RX580 4GB #12 Jeg har prøvet den eksakt samme historie med dig vedr. et bundkort. Jeg returnerede et bundkort inden for returfristen. Kortet var in mint condition inkl. pins.
Det kom så retur med et billede af bøjede pin, hvilket der ikke var da jeg sendte det til dem.... :-( -- Mikkel Elgaard. KBH. Send mig en privat besked for nærmere kontaktdata. Computersalg.dk absolut værste RMA oplevelse jeg har haft.
Jeg skulle have byttet et grafikkort med en periodisk fejl der var indenfor garantiperioden, som ovenikøbet var forlænget på grund af netop denne fejl, men det var stadig indenfor standard garanti perioden. Jeg havde allerede talt med producenten som var indstillet på at erstatte kortet men det skulle stadig gå igennem forhandleren.
Computersalg nægtede at erstatte kortet og begyndte at beskylde mig for selv at have fejlbehandlet kortet selvom jeg kunne dokumentere at det ikke var tilfældet og havde producentens godkendelse på at kortet kunne erstattes under alle omstændigheder, selvom dette skulle have været tilfældet, hvad det ikke var.
Efter ugers mail frem og tilbage mellem mig, producenten og Computersalg.dk gav de sig til sidst men sendte mig et aldeles underlødigt økonomi kort stedet for det premium kort jeg havde købt og betalt for og havde garanti, plus forlænget garanti fra producenten, på.
Flere ugers forsinkelse igen efter at jeg nægtede at modtage et ringere kort end det jeg havde krav på.
Det endte med at producenten gik ind og erstattede mig det beløb jeg havde krav på så jeg kunne købe et nyt grafikkort hos en anden forhandler og så tog de kampen med Computersalg.dk.
Handler aldrig der igen.
Proshop har jeg kun gode erfaringer med indtil videre og har handlet der i årevis, plus at adskillige af mine venner og bekendte også bruger dem både privat og erhvervsmæssigt. -- Sidst redigeret 09-04-2021 16:25 Oplever I nogen forskel på RMA servicen hos Proshop, Happii og Merlin? Det er jo samme firma, men med forskellige vilkår, så jeg er interesseret i at vide, om det i praksis gør nogen forskel hvilken af dem man vælger at handle hos, når det udelukkende handler om RMA service. -- 0% Woke --
Sidst redigeret 17-04-2021 18:20 Elgiganten får topkarakter herfra. De har altid håndteret både retur og reklamation for mig uden brok og lang behandlingstid. De har som oftest bare testet varen ude bagved, og så byttet eller krediteret på stedet. Retur har altid været med penge retur i samme øjeblik jeg afleverede varen, hvor jeg bare smider mit kort i terminalen, og så står pengene på kontoen. -- - Indsæt signatur - #25
Jeg har ikke et specielt godt indtryk af Elgiganten, men retfærdigvis skal jeg sige, at jeg personligt kun har en enkelt sag at bygge det på, resten er baseret på erfaringer fra folk jeg kender. Måske spiller min generelle antipati mod Elgiganten, deres forretningsmetoder og deres røvirriterende, inkompetente og mersalgshungrende sælgere også ind her :) -- 0% Woke --
Sidst redigeret 17-04-2021 18:45 Bedste: Proshop.
Værste: Elgiganten. -- 5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB EVGA :O) -- Bor på Frederiksberg (2000)
Klart mm-vision, men proshop og computersalg har jeg heller ikke haft problemer med, mht RMA
Og ja som #27 skriver Værste: Elgiganten. Bruger dem aldrig igen... -- I7 7700K
asus 1070 TI
--
Sidst redigeret 17-04-2021 20:52 + proshop, elgiganten, komplett
- Fønix -- Handler ikke med:
Compumail : Retunerede et bundkort der var DOA, de sendte så et nyt tilbage uanset at jeg at ikke længere ville have det samme bundkort til det build, da jeg så forsøgte at retunere dette, påstod de at jeg havde snuppet IO shield og ville ikke give mig pengene tilbage (400.- tabt)
BJ trading : nægtede at RMA et GTX460 med massiv coilwhine, løj om at skulle have udført 48timers test af kortet, på omkring 24timers tid, samt at kortet efterfølgende skulle have været sendt til Gigabyte til test, hvilket også bare var løgn. De trak sagen ud i forbrugerklagenævnet i 1,5år før de valgte at lade købet gå retur.
Merlin.dk : trak 64.- i returfragt, på en Corsair PSU jeg nægtede at modtage fordi de sendte den med GLS pakket i en plastikpose. (CX450M, der ingen beskyttelse har i egen papkasse) De kunne ikke se problemet i at jeg ikke ville have en PSU der var kastet med af GLS uden ordenlig indpakning, så de trak fragten af købsprisen jeg havde betalt xD -- + Proshop, Komplett
Proshop har dog lange behandlingstider imo
#31
Kan du bevise nogle af dine påstande? -- Defendi rem publicam adulescens, non deseram senex.
--
Sidst redigeret 17-04-2021 22:34 #26 - Alle mine sager med Elgiganten er foregået i deres butik i Skejby. Måske er der forskel på service i butikkerne. Jeg synes generelt medarbejderne i Skejby er flinke.
Men pistolsælgerne er ens alle steder! Med undtagelse af Power. Der er de værre end alle andre steder jeg har været nogensinde! -- - Indsæt signatur - #32
Hvad tror du selv ? xD Du troller sikkert bare, har set den trend efter ditur tråden xD men...
Der er en hav af mails ifb med scumpumail og BJ, og åbenlyst også en sag i forbrugerklagenævnet vedr BJ. Merlin, mjah det meste er foregået via telefonen, men kan da påvise at de siger at det er normalt at de opkræver 64 i fragt ved retursager.
Er det så noget jeg gider bruge tid på at påvise herinde for Hol-folket ? Nej det er det ikke xD --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|