Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Allergisk reaktion af Samsung Buds ProAf Ultra Supporter collman13 | 01-04-2021 14:42 | 2429 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hej HOL
Jeg har i de sidste 30 dage døjet med inflammation i begge ører, og for nyligt var det ved at være væk så jeg valgte igen at bruge mine Samsung buds pro (sidst jeg prøvede dem var 1 enkelt gang inden inflammationen i ørerne for 30 dage siden) og kort efter at jeg havde taget dem i brug (1 - 2 timer) begyndte mine ører igen at gå i inflammation og jeg er nu tilbage hvor jeg startede for 30 dage siden.
Jeg har kontaket Samsung fordi jeg ville fortælle at deres produkt for nogle giver en allergisk reaktion og at det fremkommer hos andre brugere, som beskriver præcis samme symptomer som mig. Desværre var ham jeg fik i røret ikke super overbevist da han ikke havde hørt om nogen tilfælde og mente derfor at jeg løj og var meget modvillig omkring at det skulle være deres produkt som var skyld i inflammationen i mine øre, han endte dog meget modvilligt med at oprette min sag som jeg fik svar på i dag.
Samsung kræver at jeg fremviser en lægeeklæring hvor de siger at der skal stå følgende:
- At den allergiske reaktion skyldes deres buds.
- Hvilket materiale i deres buds der er skyld i den allergiske reaktion.
- At jeg rent faktisk er allergisk overfor dette materiale.
- Samsung vil slet ikke snakke om at betale for lægeerklæringen såfremt den påviser det overstående, men skriver at uden nægter de at undersøge sagen nærmere og at jeg kan kontakte forhandleren der solgte mig dem, såfremt at de evt. har vejledt mig i at jeg kunne bruge produktet med evt. allergier?
Hvad fanden ville i gøre i denne situation? Det skal lige siges at jeg aldrig har haft en allergisk reaktion før, og at jeg benytter et samsung watch med Nikkel i som var det eneste ham fra Samsung havde en ide om at det kunne være, og som jeg ikke har nogen reaktion mod. --
Bundkort: MSI B450 Mortar Max. CPU: Ryzen 7 3800X. Ram: 32gb 3200Mhz. GFX: 6900XT Red devil. Køler: NZXT Z63. Kabinet: Corsair 280x (mATX) --
Sidst redigeret 01-04-2021 14:44
Tror at mange der har haft apple watch kender til dine frustrationer.
Du kan ligeså godt droppe det, du får intet erstatning eller andet. Du kan skifte hovedtelefoner, det er det eneste som jeg kan se det.
https://www.google.com[...] -- Jeg har selv arbejdet for Samsung. Og synes bestemt ikke deres vurdering er unfair. Du køber jo heller ikke et Pandora armbånd og ringer til dem og klager over du får udslet fordi du som enkeltperson har nikkel allergi. Det da ærgerligt hvis produktet indeholder noget du ikke kan tåle. Men det jo op til dig selv at have et overblik over eventuelle allergier og så shoppe ud fra det. Du bør ha fået en folder med som indeholder info omkring materiale også i forhold til mulige allergier.
i forhold til #1 kommentar giver det jo ikke mening at skulle give folk kompensation fordi deres krop ikke tåler for.eks nikkel / latex eller andre materialer. Det kunne være aktuelt hvis det var et helt forrykt materiale som rigtig mange slog ud af fordi det noget skidt. Men det tvivler jeg nu stærkt på er tilfældet her. -- #1 Det var nu ikke rigtig erstatning jeg var ude efter, måske hvis jeg boede i USA havde jeg prøvet at gå efter det xD
Men nej havde da håbet at Samsung ville tage det lidt mere seriøst, min læge beskrev sårene i mine øre som lignende kemiske brandsår, håber ikke at det her sker for et barn, for det kunne da sende dem en god tur på hospitalet :/
#2 Ja syntes da også det er helt fair at de stiller nogle krav til dokumentation, men så må de da også betale for den hvis den nu engang beviser at min nuværende påstand er korrekt, og som firma burde man vel have en interesse i ikke at skade sine kunder med ens produkter?
Det skal siges at jeg har haft mange andre in-ear igennem min tid og har aldrig oplevet lignende, så hvem siger at det ikke skyldes en dårlig materiale sending til Samsung med evt. for høj kemisk værdi?
Er lægen overhovedet i stand til at kunne identificere det pågældende materiale? -- Bundkort: MSI B450 Mortar Max. CPU: Ryzen 7 3800X. Ram: 32gb 3200Mhz. GFX: 6900XT Red devil. Køler: NZXT Z63. Kabinet: Corsair 280x (mATX) --
Sidst redigeret 01-04-2021 15:00 Jeg tror godt vi med en rimelig sikkerhed kan antage, at et firma som Samsung tester deres udstyr når de designer det. Og også at de har et kendskab til hvilke materialer som kan og ikke kan benyttes. Så jeg tror simpelthen ikke på er der at tale om at de benytter noget som kan skade det generelle menneske. Der kan selvfølgelig som jeg nævner være folk med specielle allergier, som under alle omstændigheder vil slå ud på helt almindelige ting som metaller , Former for latex / gummi og andre ting. Det kan man selvfølgelig ikke helgardere sig i mod. Jeg tænker du kan få sådan en ellergi test hos din læge, den kan jo så spores ind på de ting som buds pro er bygget af så du ikke skal testes for 50 forskellige slags græs og pollen. Og så på den måde måske komme nærmere hvad det er. -- Hvis du som forbruger har en påstand om at indholdsstoffer i et produkt giver dig allergi skal du selvfølgelig selv betale for at få det bevist. Heldigvis er sådan noget gratis i DK :-)
Du beder evt Samsung om information om materialet og så får du en henvisning til en hudlæge der kan foretage allergitest med de rette kemikalier.
Samsung - og alle andre - skal sikre sig at deres produkter er sikre. De må ligeledes helelr ikke anvende en lang række bestemte produkter.
Men som individ kan man have allergi overfor alt lige fra farvestoffer, plastmaterieloer, blødgørere, latex, typer af silikone etc.
Og man må da håbe samsung finder et materiale færrest mulige har allergi imod. Men det lyder til du har en allergi mod nogle af indholdsstofferne. og det er self ærgeligt.
#3
Ja. Ikke den egen læge . De er slet ikke uddannet i sådan noget. Du skal have en henvisning til en hudlæge. De tester en lang rækek standard ting som mange er alelrgisk overfor ? de ekstra ting der er under mistanke. Nogle mennesker er endda allergiske overfor vand. -- #4 Man kan tydeligt hører at du har arbejdet hos Samsung, du lyder præcis ligesom dem, utrolig skeptisk og i forsvars position.
Jeg tror også at Samsung gennem testede deres Galaxy Note 7, men nogle batterier endte alligevel med at explodere, faktisk så mange at de jo måtte tilbagekalde serien så testning er altså ikke = 0 fejl kan vi jo konkludere ;)
Kan jo som sagt også være en dårlig silicone levering til deres ear tips og kun gælder nogle modeller?
#5 Hvis det er gratis er det intet problem :D Har allerede betalt 500kr for en lægeerklæring til studiet, men den er ikke specifik nok i forhold til hvad Samsung ønsker så var lidt modvillig til at skulle betale 500kr igen :)
Tak for svar, jeg må til speciallæge
-- Bundkort: MSI B450 Mortar Max. CPU: Ryzen 7 3800X. Ram: 32gb 3200Mhz. GFX: 6900XT Red devil. Køler: NZXT Z63. Kabinet: Corsair 280x (mATX) #6
De bliver ligesom nødt til at have et kritisk syn på det folk henvender sig med. Ellers vil de drukne i sager om erstatning, for folk vil udnytte det.
Det er heller ikke første og sidste store firma, der må trække ting tilbage pga. en fejl. -- Super kundeservice fra Scamsung som altid. Derfor jeg helt har droppet at købe noget af deres l*rt. -- 5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB #8
Hvad mener du præcis de skulle have gjort? Troet på kunden og dermed stå og miste penge fremfor at tjene dem, for vedkommende er næppe den første der prøver at gøre sådan noget -- #9 Ja, faktisk. De skulle have taget henvendelsen seriøst, refunderet pengene og givet en god kundeoplevelse. Det havde kun kostet dem produktionsomkostningerne til et par in-ears, hvilket nok er få kroner. Vi har oplevet det flere gange, at Scamsungs vilje til at hjælpe med RMA er ikke-eksisterende.
Det er faktisk årsagen til at 95% af vores onlinekøb er hos Amazon. Er der det mindste galt, så fixer de det ekstremt hurtigt, også selvom kunden ikke altid har ret.
Jeg købte for laaang tid siden noget tilbehør til en højtryksrenser, hvor der så åbenbart manglede nogle ting i kassen. Midt i weekenden skrev jeg til dem, under en time senere ringede de tilbage og havde allerede på forkant sendt et helt nyt sæt afsted. Det var aldrig sket i en dansk webshop. -- 5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB #10
Hvorfor skulle de? Alle kunne skrive ind og så sige netop det samme, uden beviser. Så vil folk blot få gratis øretelefoner.
Det er scam. De har testet deres øretelefoner og der kan være mange grunde til, at folk får en allergisk reaktion. De står inde ved deres produkt.
Så kunne vi alle teknisk set malke Samsung for gratis øretelefoner. Lyder ikke optimalt. -- Enig med #10
Men ellers må du jo skrive en anmeldelse og oplyse det, det ville være meget relavant viden for min kone f.eks. at læse inden hun købte
Hvis de ikke tager din henvendelse seriøst, skader de sig selv, de burde selv modtage sådan en henvendelse positive, istedet for at kræve at du skal dokumentere
--
"Vil vi have dårlig PR eller vil vi kompensere en allergiker og belønne vedkommende for at gøre os opmærksomme på et potentielt problem.
Skråt op med det, vi tager mere af den dårlige PR."
På den positive side, kan OP glæde sig over at earbuds'ene ikke spontan-eksploderede i ørerne på ham. -- Forstår heller ikke helt, hvorfor du vil sende lægeerklæringer til Samsung?
Der er da sandsynligvis ikke noget som helst galt med deres produkt, måske er du bare allergisk over for et af indholdsstofferne, som kan være latex, silikone eller hvad ved jeg, ligesom med alle andre produkter. Sådan en allergi kan godt udvikle sig med tiden, så at du ikke tidligere har reageret behøver ikke at betyde noget som helst.
Synes det er lidt voldsomt at konkludere, at de skulle have brugt "noget dårligt", fordi du reagerer på det. Som med alle andre ting, må konklusionen være, at hvis man reagerer på det, så brug noget andet. Der sælges også tonsvis af produkter med parfume eller nikkel, som langt fra alle tåler.
En test af, hvad du er allergisk over for kan hjælpe dig personligt, men det har da intet med Samsung at gøre ud over at de skal levere listen over indholdsstoffer. Det er da helt forventeligt, at nogle vil reagere på gummidutter i ørerne. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
oO(måske er det et forsøg på at undgå militærtjeneste) -- Det vil ikke blot koste lidt ekstra for nogle ørepropper eller andet. De har testet deres produkter og kan ikke "blot lave nye". De skal også testes inden det produkt sendes ud til kunden. Så det handler ikke om at blot købe nye propper eller få nye tilsendt. Ørebetændelse / allergi kan komme af mange ting. Det ene var at deres produkt med sikkerhed var skylden og at det også nemt ( som i dette tilfælde ) kan være noget helt andet. De er lidt for omstændige med hvad kunden skal gøre, er jeg enig i. Der er dog mange der hver dag forsøger at "snylte" sig til, at de enten sender penge retur eller andet, som kunden kan scamme med. --
Hvis jeg var Samsung, ville jeg anse OPs erfaringer som en hjælp til at undgå en shitstorm, omvendt ville jeg, hvis jeg var OP, bruge produkter der ikke får mig til at reagere allergisk.
Man kan sagtens puste sagen helt ud af proportion, men hvis man har et nogenlunde normalt liv præget af rimeligt kvalitativt indhold, tænker jeg at det er det ultimative tidsspilde at gå Terminator på den sag. -- Hvis du ikke allerede har gjort det og vil til bunds i sagen, synes jeg skal proppe et sæt af de løse ear buds i ørerne. For at finde ud af om det er dem der giver dig den allergiske reaktion, hvis det er tilfældet kan du, som en anden siger kontakte Samsung og bede om info på materialet som du efterfølgende kan blive testet for. -- Nu ved jeg ikke hvor mange de sælger af disse buds, men lad os sige 200.000 hvis så de får 1 klage som har problemer, så må man da antage at det er den ene som har allergisk reaktion, og ikke de pågældende buds, som jo allerede er testet i hoved og ende.
Skulle det vise sig der er flere skal de selvfølgelig have en form for dokumentation som de jo også beder om.
At du så ikke vil betale de 500 kroner er jo en anden sag, jeg er sikker på hvis de om 1 måned står med 150.000 ud af de 200.000 de har solgt som har problemer med ætsninger, så er de tvunget til at give en erstatning.
Jeg forstår godt de gør som de gør og ikke bare lukker alt ned for at undersøge 1 sag. For dem er det ret voldsomt og bare acceptere at det materiale de har fået testet og der formentlig løbende er kontrol på fejler noget så alvorligt. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|