send den direkte til samsung og få dem til at sende dig en ny.
De fleste HD firmaer har en RMA funktion på deres hjemmeside, som du bare udfylder, så siger de hvor du skal sende disken og så får du en ny når den kommer frem til dem.
--
"Remember, amateurs built the Ark. Professionals built the Titanic." - Richard J. Sexton
Tja, gider ikke lige vente på det. Købte den i fredags i proshop. Så tænkte jeg bare ville tage derud og få den byttet.
--
Hvis du fik tilsendt varen har du returret, men hvis du hentede den i forretningen har de ret til først at se om de kan finde fejl ved den og ellers beslutte om de vil fixe problemet eller bytte den.
--
"Remember, amateurs built the Ark. Professionals built the Titanic." - Richard J. Sexton
Ved du om det er noget de checker mens man kan vente?
Prøver lige at skrive til deres helpdesk i morgen for at se hvad jeg kan gøre.. Venter også på svar fra synology om hvad der kunne være galt. Men den fejl den skriver ovenover burde ikke eksisterer på en helt ny hdd vel?
--
Du kunne evt. prøve at sætte harddisken direkte i din maskine og give den en full format i Windows. Nu har jeg ikke nogen erfaring med Synology og deres NAS bokse, men på den måde kan du i hvert fald udelukke om det evt. kan være et kompatibilitets problem med HDD/NAS :)
--
HAF X | i5-2500K @ 4.5GHz | CM Hyper 212+ | Sabertooth P67 | 2x2GB XMS3 1600MHz | Gainward GTX 580 | Corsair HX750W | Intel 510 120GB SSD | 2233RZ
Har selv Synology og det er ikke normal at den melder om fejl, hvis ikke din harddisk fejler et eller andet. Prøv at kør en Smart Test på den i lagerstyringen i Synology assistenten.
--
#5 den er på deres liste over kompatibilitet.
Alt er så meget nemmere i windows nogle gange :) hehe
--
#6 Ingen fejl ved lille smart test. Men den checker ikke bad sectors.
Normalt er det ikke et problem, og man fixer det bare ved chk i windows således at man ikke kan skrive dertil. Men synes bare at modtage en disk med fejl allerede burde ikke være ok.
--
Find et program, der kan vise dig data fra s.m.a.r.t. Så kan du få alle de info du skal bruge, hvis disken allerede har oversteget maks. antal dårlige sektorer, skal den byttes.
--
"Remember, amateurs built the Ark. Professionals built the Titanic." - Richard J. Sexton
#9 Desværre er de data ikke til stor hjælp:
http://peecee.dk[...]
Godt nok ser B5 og C8 mistænktsom ud. Er cirka 50% igennem med "error scan".
Vil lige at såfremt at varen er bestilt over internettet, men hentet i butikken så har man stadig 14 dages fortrydelses ret.
--
#11 har besluttet at de får disken tilbage.. Den fejl i error_rate er dum at have når det skal i et array.
--