Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Lagermedier mv
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Samsung Harddisk Rma Madness

Af Monsterbruger Narkhaj | 23-04-2010 13:14 | 5098 visninger | 54 svar, hop til seneste
Synes lige jeg ville dele min erfaring omkring Samsung dk og en defekt hd. Rabler nok lidt men hva, sikkert underholdende alligevel... Købte en samsung hd hos Multimediaworld for 8 måneder siden og den er selvfølgelig gået idu med en del bad sectors (testet med samsungs hutil) Fint nok tænker jeg, selvom imw er lukket har samsung jo stadig produkt garanti. Surfer rundt på samsung dks site og leder efter hvad faen man går med en defekt hd. Giver endelig op og bruger google, finno samsung world sitet har åbenbart et hd rma site hvor man kan oprette en rma på hd's. Får oprettet rmaen og guess what. Skal sende lortet med track'n'trace til nl for egen regning, hvilket jeg selvfølgelig nægter at bruge penge på for en hd til 600 bobs. Nå tilbage til samsung dk site, ringer til support og får svaret jeg skal sende den til en af deres service partnere. Finno, siger tak til den flinke dame og bruger den næste time på at checke alle deres partnere ud. Yes ingen af dem skriver noget om harddiske og man kan ikke vælge hd i deres online rma tools. Nå tilbage samsung dk support tlf. Efter 10mins snakken frem og tilbage får jeg at vide at infocare står for deres generelle it/hardware support. Ringer til infocare support og får fat i en sød dame. "Er det hele harddisken der er i stykker" spørger hun..." ehh ja ? "Er det sådan en stor kasse du har... " ehh? det er en harddisk som jeg har købt til min computer "Nå så din computer er i stykker?" Nej en harddisk som jeg har købt og sat i min egen computer, den er gået i stykker. "Er det sådan en harddisk optager du har ?" Nej det er en harddisk, sådan en man putter ind i sin computer som man gemmer sine ting på. Damen fatter tydeligvis ikke hvad vi snakker om her, og jeg får endelig forklaret hende hvad en harddisk er og alt der er tale om intern harddisk (NEJ DEN SIDDER IKKE I EN KASSE hehe) "Det er ikke noget vi kan hjælpe med" WTF jeg har jo lige snakket med samsung dk og fået at vide at I (infocare) står for det.. "Jeg bliver nødt til at ringe tilbage, fordi det kender jeg ikke noget til...." yes yes du ringer bare alt det du har brug for, bare jeg får ombyttet min hd.. Hun ringer så tilbage et par timer senere... "Du skal sende en mail til [email protected], kan du tage nogle billeder så vi kan se hvad der er galt..." WTF det er en harddisk, der er ikke noget at se. Det er inden i hd'en der er noget som er i stykker. "Send nogle billeder og en forklaring til xxxx så kigger vi på det" OMG hun fatter stadig ikke hvad en hd er.. jeg LOL'er og ringer af. Sender en mail til xxxx og finder så ud af jeg fik navnet forkert ;-) Skal lige siges navnet var lidt specielt. Ringer ind igen og får fat i den rigtige email Sendte så en mail til xxx med billeder, scan af kvittering og forklaring på problem og har ikke hørt noget i 4dage. SÅDAN SAMSUNG SUPPORT når det er bedst heheeh. På mandag ringer jeg sgu til samsung dk igen og så får de en røvtur... Om jeg så skal sende en klage mail med deres danske direktør som CC så skal jeg nok få den hd byttet til sidst ;-) hehe
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#1
ReneSDK
Guru
23-04-2010 13:29

Rapporter til Admin
I forhold til at sende til Holland, så er det præcis samme procedure for både Hitachi/IBM og Seagate, så intet nyt under solen der.
--
Lenovo T500 | P8600 @ 2.4GHz | 4GB DDR3 RAM | 160GB 5400rpm | Intel 4500MHD & ATi Mobility 3650 256MB | 15,4" 1680x1050 | Windows 7 Pro 64bit
#2
KCheKRiK
Semi Nørd
23-04-2010 13:34

Rapporter til Admin
God historie :) Jeg har modsat dig en god RMA oplevelse, dog hos SHG. 6. april afleverede jeg et 22 måneder gammelt 9800GX2 til shg. Jeg havde købt det brugt (2300 eller 2400 kr), men det var intet problem, de overførte bare kvitteringen til min konto. Jeg får en mail samme dag, de har testet den og sendt den videre til Inno3D. 16. april får jeg så en mail, kortet er blevet krediteret til 3347 kr. Et par dage senere ringer jeg ind og ber dem overføre pengene til min bankkonto, jeg får en mail og indtaster konto oplysninger og dagen efter er de overført. Bedste handel ever og super service fra SHG som altid :D
--
|Rampage Formula X48|E8400@4GHz|OCZ PC2-9200 Reaper HPC 4GB Edition|Inno3D 9800GX2|X-Fi Prelude 7.1|HDD: 1,5TB+750GB|Dell 20" 2005FPW|Z-5500|
#3
The_Ripper
Junior Supporter
27-04-2010 10:24

Rapporter til Admin
Har du hørt noget fra samsung ?
--
Intel Core i7 920 6GB G-Skill DDR3 PC12800 XFX GTX260 Core 216 Liteon Blu-ray *HP Certified Professional*
#4
Fjummer
Monster Nørd
27-04-2010 10:55

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke helt se hvad problemet er. Du har reklamationsret overfor den butik du har købt disken hos. Alt andet er service fra samsungs side, og der kan de stille præcist de krav de har lyst til. De kunne forlange at du skal bruge bladguld til at pakke disken ind i.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45-
#5
PzyCow
Maxibruger
27-04-2010 11:16

Rapporter til Admin
#4 Bare fordi man KAN opføre sig som et røvhul betyder ikke man skal. Og nu er det heller ikke de 600kr til track & trace der er hovedpointen i OP, det virker somom du kun har læst den første 1/3.
--
I reject your reality and substitute my own.
#6
ReneSDK
Guru
27-04-2010 18:09

Rapporter til Admin
#5 Grunden til du bliver smidt rundt af folk der ikke ved hvad de laver er, eller hvor du skal henvises til, er fordi der ikke er nogen i Danmark der er vant til at håndtere privatkunders reklamationer på Samsung harddiske. Det hele foregår nemlig i Holland, hvor du sjovt nok også skulle sende harddisken hen selv. Grunden til du blev smidt til Infocare er fordi de håndterer reklamationssager på andre Samsung produkter såsom deres TV'er.
--
Compal JFL92 | T6400 @ 2GHz | 4GB DDR2 RAM | 200GB 7200rpm | Nvidia GeForce 8600M GT 512MB | 15,4" 1280x800 | Windows Vista Ultimate 64bit
#7
Casper
Gæst
27-04-2010 18:18

Rapporter til Admin
Nu er det jo ikke Samsungs skyld at InfoCare har ene af spader ansat (kender dem gennem arbejded, sådan er de mange gange). Syntes det du beskriver fra samsungs side lyder okay.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Narkhaj
Monsterbruger
30-04-2010 23:08

Rapporter til Admin
Lidt info og en lille update Koster 200kr at sende til NL, nægter simplent hen at bruge 200 bobs på et produkt som har dansk garanti. #4 Den tvivler jeg stærkt på holder i "retten". Mener der står noget i købeloven om service/garnati af produkter købt i DK.. Update: Fik intet ud af infocare.dk. No wonder... Ringede IGEN IGEN til samsung og en flink dame som sagde jeg skulle sende en email. Frak hende. Prøvede deres online chat support. Bedere resultat her. Får at vide præcis hvordan jeg sender en email til support og hvad den skal indeholde af information. Sender mailen og skriver step by step hvad mit problem er og at forhandleren er lukket. GUESS FRAKKING WHAT....... Hej Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic. * Du skal kontakte forhandleren for at lave service på den. Tilbage til chat support og klage.. Yes Yes den "flinke" online support chatter kan se min mail i deres system og kontakter ham der har svaret mig og får ham til at oprette min sag(hvad det så end betyder) Det er så et par dage siden og har ikke hørt noget siden.. FLOT SAMSUNG siger jeg bare. Garantien udløber sgu inden de finder ud af hvordan de skal håndtere en defekt HD. Tror sgu snart jeg har brugt mere af deres tid end en ny hd sendt til mig ville koste dem... Anyway, kontakter dem igen mandag. HAPPY HD'ING :-)
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#9
Narkhaj
Monsterbruger
30-04-2010 23:12

Rapporter til Admin
#6 Yesser det er meget muligt. Men der står intet på samsungs danske side om hvordan man rma'er en hd. Det med rma gennem holland er kun fordi jeg googlede problemet og fandt et site fra us der beskrev hvordan man kunne gøre det. Jeg regnede selvfølgelig stærkt med at jeg så skulle sende den til DK eftersom jeg kunne vælge DK i deres online rma system. Men igen dette system er ikke linket fra samsung.dk, og der står intet om hd rma på samsung.dk.
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#10
Fjummer
Monster Nørd
30-04-2010 23:13

Rapporter til Admin
#8 Købeloven nævner ikke garanti andet end du skal være stillet bedre end reklamationsretten
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45-
#11
DEVIL_DK
Guru
30-04-2010 23:23

Rapporter til Admin
lol morsom historie og trist på samme tid, utrolig et firma som samsung ikke kan levere bedre service. bare rolig ang garenti perioden bare du har oprettet sagen før reklamationsretten udløber kan de ikke løbe fra den :) forsår godt du nægter at bruge 200 på at sende en hdd til rma der koster 600.- samsung 03 i support bruger Narkhaj 13 i vedholdenhed og gå på mod :)
--
*Asus P5K/EPU*Intel E8500*Asus 4890 1GB* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
#12
Narkhaj
Monsterbruger
30-04-2010 23:30

Rapporter til Admin
#10 Muligt Men lad os lege lidt med tanken. Firma XX sælger en vare i dk som går i stykker. Firma XX beder kunder om at sende defekte produkter til deres afdeling i Uruguay med track'n'trace for købers egen regning. Mhhh, tror sgu ikke den holder. Anyway ingen af dem jeg har talt med i dk har bedt mig om sende min hd til nl, og hvis de endelig gør må jeg jo tage den derfra ;-)
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#13
Fjummer
Monster Nørd
30-04-2010 23:35

Rapporter til Admin
#12 Det er jo ikke firma XX der sælger dig en vare. Det er en butik i danmark og det er den du har reklamationsretten overfor. Firma XX vil gerne hjælpe du skal blot sende disken til dem. Det er jo deres betingelser.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45-
#14
Narkhaj
Monsterbruger
06-05-2010 10:34

Rapporter til Admin
Klokken slår, tiden går og jeg har stadig ikke fået ombyttet min hd ;( Mandag: Kontakter deres "support" igen. Bla Bla Bla, vores system er lige nede så kan ikke følge op på din sag.. Yesser flot mester. Kan du måske skrive mit tlf ned og kontakte mig når du har fulgt på på sagen ? Ja det kan jeg godt, kan jeg få din email da der ikke altid er kontakt til telefon Hvad snakker du om, hvorfor skullle der ikke være kontakt til min telefon? ?" "!! IHAA. joke is on you !!!11* Anyway han får min email og jeg venter, venter VENTER VENTER. Torsdag: Træt af at vente. Kontakter deres fine support igen. ME: Hej. Det drejer som en defekt samsung harddisk. tlf nr XXXXXXXX Jeg venter stadig på svar fra jer ang. min sag. ME: En XXXXX lovede mig i mandags at han nok skulle se at få sagen igang XXXX: ok XXXX: tjekker lige med XXXXX XXXX: den er i systemet men disse goodwills kan tage lidt da de skal godkendes af flere mennesker ME: goodwills ? vi snakker om en defekt harddisk med garanti XXXX: ja men disse sager skal stadigvæk godkendes af samsung ME: hvor lang tid snakker vi om her ? XXXX: Det kan jeg ikke svare på ME: XXXXX sagde i mandags jeg ville modtage en fragt seddel ME: sgu da utroligt ME: Der er gået 4 uger siden jeg kontaktede jer første gang *intet svar* efter 5min chat session closed... YESSER NICE GOING... nu er det pludselig en goodwill som åbenbart tager 1000 år og skal godkendes af en million forskellige personer. Den fragtseddel jeg blev lovet om mandagen kan jeg vist godt kigge langt efter.. Det er sgu den væreste support jeg nogen sinde har været udsat for... og tro mig jeg bytter alt fra utæt mælk til seje bøffer som er lovet møre...
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#15
Fjummer
Monster Nørd
06-05-2010 10:44

Rapporter til Admin
Alt dette kunne du ha undgået ved at følge Samsungs RMA procedure og få sendt disken til Holland. Ja det koster pengen men det er jo sur røv ikke at ha reklamationsret på disken mere
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45-
#16
Mcbutt
Elite Supporter
06-05-2010 10:46

Rapporter til Admin
det er så derfor jeg råder kammeraterne til at købe Western Digital (WD) og gør det selv også, jeg har kun gode erfaringer med deres RMA system- har efterhånden sendt et par Raptor/Velociraptors og en enkelt extern til dem i Tyskland. Fik dem så tilbage ombyttet til størrer modeller ret hurtigt efter.. Thumbs up ;)
--
Phenom II X4 965 | ASUS M4A79T Deluxe | Kingston 8GB DDR3 |Sapphire HD5850 | Corsair H50 | Corsair HX750W | WD raptor & Greenpower
#17
Narkhaj
Monsterbruger
06-05-2010 10:48

Rapporter til Admin
#15 Sjovt du siger det. For i mandags fik jeg præcis det modsatte af vide af samsung dk support. Han sagde af det ikke var meningen af udenlandske kunder selv skulle oprette deres rma sag men at det skulle gøres af samsung lokalt som så derefter sender en fragtseddel til kunden.
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#18
Fjummer
Monster Nørd
06-05-2010 10:51

Rapporter til Admin
#17 Også på løse harddiske? eller bare samsung generalt
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45-
#19
Lars.1979
Super Supporter
06-05-2010 11:12

Rapporter til Admin
Samsung sender en fragtseddel når det er TV og Monitor mener også de gør det med harddiske. Er det nr du ringede til. 70701970 hvis ikke så prøv det.
--
#20
Narkhaj
Monsterbruger
06-05-2010 11:37

Rapporter til Admin
#18 Nu talte vi kun om min sag, fordi jeg nemlig spurgte ind til det med selv at sende hd'en til holland for egen regning. Så skal ikke kunne sige om det gælder alle produkter. Men de fleste firmaer sender en fragtseddel hvis produktet skal sendes ud af DK (Hvis altså varen er købt i DK) Faldt lige over den her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk[...] Minimumskrav til garantiers og garantivilkårs indhold, herunder krav der fremgår af markedsføringslovens § 4. stk. 2 [nu § 12, stk. 2] .. 3. Selve garantien skal være vederlagsfri og omfatte alle udgifter til reservedele og arbejdsløn samt eventuelle rejse og forsendelsesomkostninger.
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#21
Narkhaj
Monsterbruger
06-05-2010 11:39

Rapporter til Admin
#19 Har ringet derind flere gange. De fatter hat. Virker til de fatter mere på deres chat support omend ikke særlig informative eller sammenarbejdsvillige
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#22
Fjummer
Monster Nørd
06-05-2010 11:42

Rapporter til Admin
#20 Ja det er vederlagt frit, dvs uden omkostninger for dig. Men det er den butik der har solgt dig disken der skal dække.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45-
#23
Narkhaj
Monsterbruger
06-05-2010 11:49

Rapporter til Admin
#22 er jeg faktisk ikke så sikker på igen. Det er samsung dk der udsteder garantien og ikke butikken. Når du køber et produkt følger der en lille garanti seddel med, som i øvrigt skal være på dansk, og den beskriver din garanti. Stk. 2. Ydes der garanti, skal den erhvervsdrivende på klar og tydelig måde informere forbrugeren om dens indhold og give de oplysninger, der er nødvendige for at gøre garantien gældende. Og det gør samsung.dk med deres garanti seddel som ligger med produktet, altså samsung.dk yder garantien. At det så normalt bliver gjort gennem forhandleren er en anden snak.
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#24
Peder
Monsterbruger
06-05-2010 12:39

Rapporter til Admin
Det er forhandleren der skal yde reklamationsretten på dit produkt - det er meget muligt at Samsung tilbyder at ombytte den for dig, men de kan kræve at du skal sende den til Uganda pakket ind i bladguld :) Den danske forhandler der har solgt dig produktet skal betale og ombytte din enhed - men det hjælper jo s*** hvis de er gået konkurs ;) Du kan så rette krav mod konkursboet og få, hvis du er heldig, nogle procent tilbage.
--
"Not working" is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If that's not the case, be more specific!
#25
Narkhaj
Monsterbruger
06-05-2010 12:51

Rapporter til Admin
#24, igen det er ikke hvad der står her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk[...] Ja forhandleren skal yde reklamationsretten. Jeg snakker om garanti her. En garanti som samsung.dk udsteder. Altså hænger samsung.dk på at yde garanti omkostningsfrit for kunden. http://www.samsung.com[...] Din SAMSUNG-garanti SAMSUNG Electronics Nordic AB sælger sine produkter via distributører og forhandlere, og der reguleres reparationsforpligtelsen via aftaler. Dette er jo en garanti som samsung.dk "frivilligt" tilbyder deres kunder, og som efter de danske reguleringer skal se omkostningsfrit for kunden.
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#26
Peder
Monsterbruger
06-05-2010 13:02

Rapporter til Admin
Har de beskrevet garanti (på dansk, med ordlyden "garanti") i de papirer der følger med disken? Eller læser du blot ordlyden garanti på deres hjemmeside? Jeg vil vædde en hat af ler på at den disk IKKE er købt gennem SAMSUNG Electronics Nordic AB, men gennem Ingram som har parallelimporteret den fra tyskland eller lign.
--
"Not working" is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If that's not the case, be more specific!
#27
NightBreaker
Elitebruger
06-05-2010 13:17

Rapporter til Admin
Hvem er det du snakket med er det info"dumbass"care eller er det samsungs support.
--
#28
Narkhaj
Monsterbruger
06-05-2010 13:53

Rapporter til Admin
#27 begge. Inforcare var dog klart værst. #26 Spar på hatten af ler, du har sikkert ret. Det er der dog ingen andre end samsung der kan se hvis de slår s/n op. Samsung nordic dækker dog alligevel.. SAMSUNG Electronics Nordic AB yder en begrænset garanti på produkter, der er købt i udlandet, hvis der medfølger et blåt "Original Warranty Card", udfærdiget af SAMSUNG Electronics. På forsiden skal der stå "SAMSUNG European bloc warranty", og navnene på de nordiske lande skal fremgå. Anyway alt det her snak om garanti/regler/etc er et sidespor. Hvis samsung.dk ikke mener de skal dække min garanti må de jo udmelde det og jeg må tage den derfra. Afventer med spænding stadig svar fra samsung.dk. I US skal man oprette en XRA og sende sin hd fragtfrit til service. jezz samsung.dk hvor lang tid ka det ta' ???
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#29
Peder
Monsterbruger
06-05-2010 14:03

Rapporter til Admin
Jeg er også løbet tør :) Det var ikke for at lyde sur, jeg tror bare ikke du får det igennem - og et konkret svar på at de ikke vil dække er skide svært at få. Vi andre har ikke gidet kæmpe så længe og har blot sendt til Holland - jeg har selv sendt utallige IBM (i gamle dage) og senere Seagate ;) WD slipper man for det, for de går ikke i stykker (host..)
--
"Not working" is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If that's not the case, be more specific!
#30
KCheKRiK
Semi Nørd
06-05-2010 14:24

Rapporter til Admin
Jeg synes nu ellers det lyder til du er inde på noget af det rigtige, butikken står for reklamationsretten mens firmaet står for garantien, hvilket jo faktisk er noget de profilerer sig på, f.eks. vil man hellere købe en asus xx istedet for en noname xx da asus ofte har 3 års garanti på deres produkter. Bliv du bare ved med at klø på, det er sådan nogle situationer som du står i lige nu som vi nok kommer til at se flere af når getmore er færdig med at betale moms.
--
|Rampage Formula X48|E8400@4GHz|OCZ PC2-9200 Reaper HPC 4GB Edition|Inno3D 9800GX2|X-Fi Prelude 7.1|HDD: 1,5TB+750GB|Dell 20" 2005FPW|Z-5500|
#31
ReneSDK
Guru
06-05-2010 19:41

Rapporter til Admin
Det er ikke så svært at forstå synes jeg... Du køber en harddisk af mærket Samsung af firma xxxxx. Firma xxxxx er dermed sælger af produktet. Du skal derfor kræve din reklamationsret over for Firma xxxxx, og det er firma xxxxx du skal indlevere til ved fejl på produktet inden for 2 år, hvis det ikke skal koste dig noget at få ombyttet inden for reklamationsretten. Firma xxxxx går konkurs og du har derfor ikke mulighed for at benytte reklamationsretten over for sælger. Samsung har derimod stadig produktgaranti, og du kan få den ombyttet direkte hos Samsung, da harddisken stadig er inden for deres produktgaranti. Dog kan du ikke kræve, at det i dette tilfælde ikke koster dig noget at få ombyttet produktet. Det kan du ikke, da producenten kan have en specil procedure der kræver at du sender harddisken til udlandet for at få den ombyttet. Producenten er ikke påkrævet at følge den danske købelov og holde dig fri for at skulle betale for at sende produktet til ombytning, da de ikke er sælger af produktet.
--
Compal JFL92 | T6400 @ 2GHz | 4GB DDR2 RAM | 200GB 7200rpm | Nvidia GeForce 8600M GT 512MB | 15,4" 1280x800 | Windows Vista Ultimate 64bit
#32
Narkhaj
Monsterbruger
12-05-2010 10:35

Rapporter til Admin
#31 er du 100 på at det er rigtigt. Det er jo ikke butikken(som i dette tilfælge er en forhandler) der udsteder garantien men derimod producenten og eftersom de udsteder garantien i DK skal de følge danske regler omkring garanti. http://www.forbrugerombudsmanden.dk[...] ... Anyway UPDATE 12 maj '10: Så var der endelig bid. Først kontakt til chat support, så kontakt til support tlf og endelig kom der lidt gang i processen ;-) Min "GOODWILL" sag er ved at blive godkendt og skulle gerne få tilsendt en fragtseddel "soon" Fik endda en flot mail hvor de skrive samme. Ikke helt fremme endnu, men i det mindste fremgang.. (har dog købt en wd green som erstatning)
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#33
Narkhaj
Monsterbruger
21-07-2010 14:23

Rapporter til Admin
Update: Fik en ups fragtseddel et par uger senere og sendte disken asap. Disken blev sendt til et svensk support center som så sendte den videre til Holland. Kontaktede dem hver uge for at være sikker på at der var fremgang. I forrige uge fik jeg så at vide at disken var sendt fra Holland til Sverige og at de ville shippe den videre til min privat adresse. Dog ingen hd til mig endnu ;-( Status i går var at ham gutten der kørte min sag var på ferie og ham jeg fik fat i ville undersøge og ringe tilbage (yes yes, hørt den 10000 gange før) Anyway. overvej lige en omstændig process for at få byttet den skide defekte hd. Et par timer brugt på chat og telefon samtaler. Fragtseddel sendt hjem til mig. HD sendt til Sverige -> Holland -> Sverige og vel hjem til mig til sidst ;-) Hva skal vi skyde på samlet pris for samsung bliver på 5k ? jezzz.
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#34
Narkhaj
Monsterbruger
05-08-2010 18:32

Rapporter til Admin
Yes sir, endelig 1 stk ny harddisk ankommet med ups. Tog godt 4 måneder og en masse emails, chats og telefon opkald. hd til 500 / en del timer brugt på samsungs super support = EPIC FAIL ??? tjaaa anyway CASE CLOSED
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#35
KCheKRiK
Nørd
05-08-2010 19:09

Rapporter til Admin
Endelig, men så håber jeg også du har banet vej for os andre :)
--
|Rampage Formula X48|Q9650|OCZ PC2-9200 Reaper HPC 4GB Edition|Club3D HD4890|X-Fi Prelude 7.1|2,25TB|Dell 2005FPW|Z-5500|
#36
ReneSDK
HOL Moderator
06-08-2010 00:24

Rapporter til Admin
#34 Kort sagt, som vi har sagt til dig tidligere, send den selv til Holland og du har sparet en del tid (måske ikke penge). Sagen kunne have været afsluttet for længst hvis du havde sendt harddisken direkte til Samsung i stedet.
--
Athlon IIx3 425 @ 3,2GHz | AsRock K10N78FullHD | 4GB DDR2 RAM | 1x160GB + 1x250GB 7200rpm | GeForce 9800GT 1GB | 20" Samsung | Windows 7 Pro 64bit
#37
Narkhaj
Monsterbruger
06-08-2010 07:49

Rapporter til Admin
#36 meget muligt, men nægter at bruge 200kr på en garanti sag. I øvrigt har jeg haft præcis 0 kr op af lommen, lige som det skal være i sådanne sager. Så det du siger er at fordi samsung dk er nogle sløve padder så skal jeg selv have penge op af lommen og betale for fragt osv.... EJ VEL så det sgu fordi deres support er for ringe og de skal have strammet op..
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#38
MeSleepy
Ultra Supporter
06-08-2010 08:54

Rapporter til Admin
#37 Tja, hvis man er arbejdsløs og ikke har andet at bruge tiden på er det vel ok. Men os andre der ikke har tiden til det, er det sku nemmere at betale de få håndører og så få det afsluttet i en fart.
--
#39
Narkhaj
Monsterbruger
06-08-2010 09:20

Rapporter til Admin
Åbenbart kun mig der er princip fast omkring sådanne ting. #38 Hvis jeg skulle bruge 200 bobs hver gang jeg har/havde et produkt som er/var stykker ville jeg være en MEGET fattig mand. Anyway min EPIC FAIL var rettet mod samsung og alt den tid de har brugt på håndtering og fragt fra dk->sverige->holland->sverige->dk
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#40
Kjeldsen
Monster Supporter
06-08-2010 09:29

Rapporter til Admin
Narkhaj: Jeg har samme holdning som dig og synes det er godt at du har presset på for at få din sag igennem. Det kan ikke være rigtigt at en producent skal "belønnes" for at have en overordentlig problematisk RMA-procedure.
--
#41
MeSleepy
Ultra Supporter
06-08-2010 09:50

Rapporter til Admin
#39 Enten må du være meget fattig i forvejen, eller så meget uheldig hvis du har så meget der går i stykker at du ikke har råd til det. :)
--
#42
Narkhaj
Monsterbruger
06-08-2010 14:10

Rapporter til Admin
#41 Mangler overhovedet ikke penge, det er en princip sag. Jeg køber en vare hvor producenten giver garanti. Og I følge ombudmanden gælder følgende regler omkring garanti Minimumskrav til garantiers og garantivilkårs indhold, herunder krav der fremgår af markedsføringslovens § 4. stk. 2 [nu § 12, stk. 2] .. 3. Selve garantien skal være vederlagsfri og omfatte alle udgifter til reservedele og arbejdsløn samt eventuelle rejse og forsendelsesomkostninger. Anyway, det er ikke småting jeg har fået byttet / repareret / pengene tilbage gennem tiderne. Volvo v50 hd optager (var 1.5 år gammel) bundkort sko (slidt på en forkert måde) diverse mærke tøj trip trap stol hvor maling skallede af ram som brændte af dlink Router som brændte diverse madvarer (fordærvet kød, semi "frisk" fisk osv) Diverse værktøj (trillebør osv) jeg kan blive ved. Der hvor de fleste stopper / giver op, der bliver jeg ved ;-) Har jeg et produkt som går i stykker og er under 2 år, så ryger lortet tilbage tll forhandler / producent. Om jeg bruger det eller ej er ligemeget, så ryger det bare på dba eller lign.....
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#43
Lars.1979
Maxi Supporter
14-08-2010 23:46

Rapporter til Admin
#42 du har vil brugt lidt :) din telefon er vil ikke gratis at bruge og Samsung support er ikke gratis at ringe til :)
--
#44
Narkhaj
Monsterbruger
15-08-2010 20:48

Rapporter til Admin
#43 Fri telefon ;-) såå
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#45
ZmoL
Mega Supporter
17-08-2010 19:30

Rapporter til Admin
Hold på principperne - er enig narkhaj. Hvis dårlig support er en dårlig forretning for dem (som i det tilfælde) kan det jo være den bliver bedre hen ad vejen :)
--
I7 920, 6gb 1600mhz, ATI4870 1gb, ASUS-et-eller-andet-Deluxe, nogle gamle hdds
#46
Jan Larsen
Gæst
03-10-2010 10:42

Rapporter til Admin
Ja, Samsung har INTET lært, jeg er i gang med det samme forløb med en defekt HD, forhandler der ikke vil gøre noget ADD-Data i Aalborg, først ville han have 250 kr i gebyr, det ville jeg ikke ringede til Forbrugerrådet, han skulle betale, ringede tilbage, han ville kun gå med til at jeg betalte de samlede omkostninger, ringede til Forbrugerrådet, jeg kunne køre en sag igennem dem, men jeg ved af erfaring at det kan tage op til 1 år før der kommer en afgørelse. Samsung.dk var ikke til større hjælp, de ville have at jeg skulle sende den til Holland og selv betale, en masse samtaler og loven på at ringe tilbage, hvilket ikke en eneste jeg talte med gjorde, sikke en service, eller mangle på samme. Så efter at have brugt et par dage på at ringe rundt og vente i telefon, har jeg valgt selv at betale for at sende den til Holland, og Samsung side til at behandle RMA sager er nede så man kan ikke følge forløbet i sagen. Jeg har betalt for fragten selv, men jeg kommer ALDRIG til at købe et Samsung produkt mere, deres manglende service gør at de mister kunder. sikke et lorte firma.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#47
Sawkes
Elitebruger
03-10-2010 13:17

Rapporter til Admin
Har selv lige haft sendt en strømforsyning sendt til Corsair Holland, og kan ærlig talt ikke se problemet. Ja det er surt at skulle slippe 200-250 kr. i transport, men er personligt blot glad for at blive dækket ind med garanti et andet sted end hos forhandleren :-)
--
AMD 965 BE C3 - ATI 5770 Vapor-X - HAF 922 - Asus Crosshair III - 4GB Mushkin DDR3 - Corsair HX650 - 1TB Seagate
#48
Jan Larsen
Gæst
03-10-2010 15:15

Rapporter til Admin
#47 Kan du ikke se problemet, det er fuldstændig ulovligt efter dansk lov, der må IKKE være forbundet nogle omkostninger ved at bruge sin garanti. Hvis man skal følge personer med din tankegang så kan man lige så godt slette alt der hedder garanti og reklamationsretten kan fjernes. Jeg er rystet over der findes personer i Danmark med sådan en tankegang, men det er selvfølgelig derfor at firmaerne ikke gider at opfylde garantien.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
Kwindu
Monsterbruger
03-10-2010 15:30

Rapporter til Admin
Godt du har holdt principperne hele vejen #0, men det hele er jo endnu en grund til WD > Samsung.
--
1090T -/- PowerColor 5870 -/- Asus Crosshair IV -/- Corsair Dominator 1600MHz CL6 -/- CM 1000W
#50
Niklaj
Elitebruger
03-10-2010 17:14

Rapporter til Admin
#48 kan du ikke selv se problemet i det du skriver? Et firma A producere et produkt som firma B vælger at importere og sælge i Danmark. Hvorfor skal A så pludselig leve op til dansk lovgivning mht. garanti?
--
http://www.spil-mafia.dk[...]
#51
Narkhaj
Monsterbruger
06-10-2010 09:38

Rapporter til Admin
#50 Du har ret lige indtil firmaet selv udsteder garantien i givent land (her Dk). Check samsung.dk og du vil se de udsteder garanti i DK, hvilket betyder de skal betale for alle omkostninger i garanti perioden... Du er velkomen til at læse hele tråden igennem hvor jeg linker til relevante sider med information om garanti regler i DK #46 Surt du gav op, jeg blev bare ved og ved indtil de sendte mig en fragtseddel.
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#52
Fjummer
Monster Nørd
06-10-2010 09:49

Rapporter til Admin
#51 Samsung skriver jo netop carry in. det vil sige du skal aflevere produktet hos dem, så laver de det uden beregning
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45-
#53
lordsasa
Ny på siden
06-10-2010 12:10

Rapporter til Admin
Samsung support er nemlig ikke alt for god. Smid en klage og få penge tilbage :)
--
billigste og bedste http://eksternharddisk.dk[...]
#54
Doedling
Gæst
27-12-2012 21:23

Rapporter til Admin
Der er muligvis ingen, der får læst det her, men til Narkhaj, # 33: "Kontaktede dem hver uge for at være sikker på at der var fremgang." I min erfaring skyldes eventuel fremgang meget sjældent (læs: aldrig) ugentlige prik til servicecenter/lignende. Sagen går hverken hurtigere eller langsommere af det, men hver gang en kunde gør det, kræver det et par minutter ekstra af den supporter/tekniker, der skal reagere på mailen/opkaldet/etc. Jo flere der gør som dig, jo flere ekstra minutter kræver det, og jo længere behandlingstid vil der generelt være på diverse sager - det være sig dem, der faktisk har brug for behandlingstiden, og dem der ville køre fint uden den ekstra behandlingstid.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Samsung Harddisk Rma Madness

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning