Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Lagermedier mv
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Lige nu er der billig 1TB M.2

Af Ultra Nørd Luffe | 06-04-2021 06:11 | 15020 visninger | 209 svar, hop til seneste
Quick and Dirty... hvis nogen skal ud og købe ny SSD faldt jeg lige over et vildt tilbud som jeg synes jeg ville dele med jer. Det er en PCI-E 4.0 disk med 5000 MBps (læs) / 4400 MBps (skriv). Kender ikke umiddelbart til Seagates SSD, men til prisen ser det meget fornuftigt ud. https://www.compumail.dk[...]
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#1
Luffe
Ultra Nørd
06-04-2021 06:17

Rapporter til Admin
Jeg kan se på Pricerunner er prisen flyver lidt op og ned på det produkt. Det var endda under 500 d. 26 Marts. Så er spændt på om min bestilling bliver godkendt :)
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#2
nikolaj1
Ny på siden
06-04-2021 07:38

Rapporter til Admin
Spændende! Tak for tippet. Fik i den også til 738,-?
--
#3
Luffe
Ultra Nørd
06-04-2021 07:44

Rapporter til Admin
Jeg købte den ved Århus PC lager, da jeg så kan afhente og der kostede de 749,-, men ja 738,- var prisen ved Compumail.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#4
Nymark2064
Monsterbruger
06-04-2021 08:18

Rapporter til Admin
Jeg tror det er fordi det faktisk er 500GB modellen i kigger på. MODEL: ZP500GM3A021 De har nok bare skrevet forkert, jeg har dog lagt en bestilling alligevel, selv i bestillingsbekræftelsen står der 1TB. Går den så går den :-)
--
#5
Luffe
Ultra Nørd
06-04-2021 08:51

Rapporter til Admin
#4 det har du nok ret i
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#6
rbayden
Maxibruger
06-04-2021 09:08

Rapporter til Admin
Har lige skrevet med dem i chatten, han siger også at det er en 500gb
--
Gigabyte B550M Aorus pro Ryzen 5600x 16gb 3000mhz G.skill Asus Dual RX 6700 XT
#7
Luffe
Ultra Nørd
06-04-2021 09:15

Rapporter til Admin
#6 så bliver vores bestillinger nok annulleret... øv øv :(
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#8
kevztaRR
Supporter Aspirant
06-04-2021 09:28

Rapporter til Admin
https://www.compumail.dk[...] Samme som ovenstående, bare billigere. Helt sikkert en trykfejl. Jeg har nu bestilt alligevel
--
#9
Luffe
Ultra Nørd
06-04-2021 09:31

Rapporter til Admin
#8, ja det er så 250GB udgave ud fra modelnummeret ZP250GM3A001 Men det forklarer hvorfor prisen på Pricerunner flyver rundt og den var nede under 500 kroner d. 26 Marts. Den dag pegede den nok mod dette produkt
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
--
Sidst redigeret 06-04-2021 09:31
#10
Froziph
Super Supporter
06-04-2021 09:36

Rapporter til Admin
#9 jeg ser da dette modelnummer på #8s link? ZP1000GM3A002 edit: Jeg ser nu, at der under model, står det du henviser til.
--
Sidst redigeret 06-04-2021 09:37
#11
kevztaRR
Supporter Aspirant
06-04-2021 09:37

Rapporter til Admin
#9 Ud fra modelnummer muligvis, men ikke ud fra titel og specs. Spændende at se om de bliver annulleret, eller om der er 2 styks billige SSD'er på vej :-)
--
#12
Azakiel
Skribent
06-04-2021 09:39

Rapporter til Admin
#11 De bliver ikke annulleret, du modtager bare den variant der er opgivet på EAN/Modelnummer
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#13
kevztaRR
Supporter Aspirant
06-04-2021 09:46

Rapporter til Admin
#12 Jeg modtager vel den vare som står beskrevet i vareteksten. Og begge bestillinger involvere en varebeskrivelse der indikerer at jeg står til at modtale/bestille en 1TB version. Ellers er det vel deres ansvar at informere mig og en tastefejl jf. bestillingen?
--
#14
mig
Gæst
06-04-2021 09:48

Rapporter til Admin
#12 men i bestillingen står der ikke noget om EAN eller model nr. men kun ZP1000GM3A002 1TB M.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Stroyer
Guru
06-04-2021 09:48

Rapporter til Admin
13# Næh - du modtager Model : ZP500GM3A021 som der står beskrevet. 14# Vær nu ikke dum - en har allerede spurgt chatten og de oplyser at den disk der bliver solgt er denne: ZP500GM3A021 - altså 500Gb modellen. Ergo - du _er_ nu oplyst om at der foreligger en fejl i vareteksten.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 06-04-2021 09:50
#16
kevztaRR
Supporter Aspirant
06-04-2021 09:51

Rapporter til Admin
#15 I min bestilling står der følgende på begge: Seagate FireCuda 520 SSD ZP1000GM3A002 1TB M. I sejler vidst lidt rundt i det. Det er DERES ansvar at give besked om/anullere ordren såfremt der er tale om en trykfejl.
--
#17
Stroyer
Guru
06-04-2021 09:55

Rapporter til Admin
16# Præcis - hvorfor de nok også annullere bestillingen inden længe eller sender dig en 500Gb som du så skal betale for at levere tilbage :)
--
IDGAF!
#18
kevztaRR
Supporter Aspirant
06-04-2021 10:11

Rapporter til Admin
#17 De kan jo ikke indgå en bindende købsaftale om en specifik vare (jf. varebeskrivelsen), sende den afsted og derefter kræve betaling for en refundering såfremt at varen ikke stemmer overens med ordrebekræftelsen. Det er en trykfejl bestemt, men det er stadig en trykfejl der står for egen regning såfremt de godkender en eventuel ordrebekræftelse og rent faktisk sender varen afsted. Det er nu engang sådan at købeloven er strukket sammen.
--
#19
Stroyer
Guru
06-04-2021 10:17

Rapporter til Admin
17# Det gør de heller ikke - I vare beskrivelsen står der nøjagtigt beskrevet flere steder hvad det er for en vare du bestiller: https://imgur.com[...] Udover dét tager de jo forbehold og du er orienteret om at der er kommunikeret med firmaet som oplyser om at der er fejl i varetekst.... Stop nu bare dig selv!
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 06-04-2021 10:18
#20
kevztaRR
Supporter Aspirant
06-04-2021 10:22

Rapporter til Admin
#19 Du aner ikke hvad du taler om. Hvis man ikke medlem herinde, hvad så? Skal man så bare gætte sig til den eventuelle trykfejl?
--
#21
Stroyer
Guru
06-04-2021 10:25

Rapporter til Admin
20# Næh - man skal læse omkring varen og når man så finder ud af at der er uoverensstemmelse mellem varetekst, varenummer og reelle pris så tager man kontakt til firmaet hvilket de har en chat til, hvor man så får oplyst at der foreligger en fejl i deres prisfil. Hvor om alt er - nu ER du orienteret, så den er lige til højrebenet.
--
IDGAF!
#22
Defterdar
Semi Supporter
06-04-2021 10:37

Rapporter til Admin
Hvor lang tid kan det lige tage at rette en varebeskrivelse? Sløset af compumail... (Chatten verificerede igen at det ER en 500GB)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#23
Stroyer
Guru
06-04-2021 10:42

Rapporter til Admin
22# Tja - det kommer vel an på systemet. De sidder jo ikke selv og taster alle informationerne - De får blot en prisfil fra deres leverandører ol. som bliver importeret til deres system. Men ja - jo længere tid der går, jo længere tid skal de bare bruge på at "rydde op" Folk tror jo stadig de er i go tro selvom der helt åbenlyst er tale om en fejl. Selv hvis disken kostede 50kr ville folk stadig kagle op om at de har retten på deres side.
--
IDGAF!
#24
Luffe
Ultra Nørd
06-04-2021 10:51

Rapporter til Admin
#23 50,- kroner er måske for godt til at være sandt. Men en små 750,- er ikke et urealistisk tilbud. Jeg købte en 1TB WD black fra EL-giganten til den pris. Jeg kan godt se at der står andet EAN og Model nummer, men må indrømme jeg først så det efter jeg havde lagt en bestilling. Så forventer klart at de annullerer ordren eller i det mindste giver lyd fra sig, hvis de ikke har tænkt sig at levere det som står på min bestillingsbekræftelse
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#25
kevztaRR
Supporter Aspirant
06-04-2021 10:52

Rapporter til Admin
#24 Luffe, jeg tvivler på at du får held med at lade ham forstå hvad vi mener. Han fatter tydeligvis ikke købeloven eller forbrugerombudsmandens syn på selvsamme.
--
Sidst redigeret 06-04-2021 10:55
#26
Defterdar
Semi Supporter
06-04-2021 10:56

Rapporter til Admin
#23 og de sidder da tydeligvis heller ikke og retter deres åbenlyse fejl, som skaber forvirring og som de er blevet gjort opmærksomme på. Hvis de ikke selv magter opgaven, så må de jo hive fra i DCS, som de vist trækker på i forvejen. Det er slapt! EDIT; Nu fjernede de så varen. That timing
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
--
Sidst redigeret 06-04-2021 10:57
#27
Stroyer
Guru
06-04-2021 11:03

Rapporter til Admin
25# Jo - det kan du tro jeg gør - men du fatter tydeligvis ikke forskellen på ond og god tro :) eller at du endnu ikke har fået en ordrebekræftelse samt at de tager forbehold for fejl netop for at undgå at skulle stå med et kæmpe tab hvis en leverandør laver fejl i deres prisfil. Hvor om alt er - der er lavet en fejl - du håbede på at kunne score men failede og sidder nu tilbage med lortesmag i munden hvorfor du sidder og tuder. 26# Compumail _er_ DSC :) Men giv dem da lige lidt tid.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 06-04-2021 11:05
#28
Evil Mushroom
Semi Supporter
06-04-2021 12:24

Rapporter til Admin
Hvis nogen skal bruge en billig 1 TB nvme ssd (dog gen 3) - så her: https://www.proshop.dk[...] Har selv to som lagerdiske i to forskellige computere - virker fint.
--
@echo off "Bad command or file name" - go stand in that corner!
#29
Luffe
Ultra Nørd
06-04-2021 13:20

Rapporter til Admin
#27 Jeg tror I snakker forbi hinanden. Udfordringen går på om de skal annullere ordren eller sende et produkt som man ikke har bestilt eller det i hvert fald er svært at se man har bestilt. Og hvis de gør hvem der skal betale returporto. Der står flere steder med stor skrift at der er tale om 1 TB udgaven. At der så under model står 500 og 250 i stedet for 1000, giver mening når man kigger på dem samlet. Men ikke når du kun kigger på det ene produkt. Man kunne argumentere for at der er falsk markedsføring fra deres side hvis de sender en 500gb eller 250gb disk til folk som ville gøre en god (og måske endda lidt for god) deal på en 1 TB disk. Det eneste rigtige at gøre er at annullere de bestillinger der er kommet ind. De skal self. ikke sende en 1TB disk med tab. Men de skal heller ikke sende en 500GB disk til dem som har bestilt den.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#30
goldeneye
Monsterbruger
06-04-2021 14:25

Rapporter til Admin
Sorry for OT Men er denne 2 TB SSD til 1.135,- ok? https://www.compumail.dk[...]
--
#31
Kristina
Mega Nørd
06-04-2021 14:32

Rapporter til Admin
Linket i #0 er nu fjernet.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#32
Luffe
Ultra Nørd
06-04-2021 14:36

Rapporter til Admin
#30 Ja, det ser det umiddelbart ud til. Men det er en SATA disk, ikke en M.2 så de er begrænset til 600 Mb/s pga. interfacet
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#33
goldeneye
Monsterbruger
06-04-2021 14:48

Rapporter til Admin
#32 Tak. Det går nok også, skal bare bruges som backup drev.
--
#34
FlyingHippo
Mega Supporter
06-04-2021 15:46

Rapporter til Admin
#30 Bare til info. Jeg har en søgeagent på 2TB SSD'er på pricerunner, hvor den du linker til har stået i toppen hver dag i 14 dage ca. Men hver dag står der forventet leveringsdato 8 dage ude i fremtiden. I dag står der 14-04, i morgen står der helt sikkert 15-04. Som altid med compumail, bør man kun bestille hvis det er noget de har på lager
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()}
#35
goldeneye
Monsterbruger
06-04-2021 16:06

Rapporter til Admin
#34 Ok, tak for info :-)
--
#36
csbc
Semi Nørd
06-04-2021 17:01

Rapporter til Admin
#32, #33 Vær obs på at Mb != MB. SATA 3.0 er 6 Gbit/s. De listede 600 MB/s = 4800 Mbit/s er den uncoded transfer rate på SATA 3.0. Hvis den SSD kun har 600 Mb/s ville jeg sgu gå langt udenom :D
--
Sidst redigeret 06-04-2021 17:01
#37
steffen v
Gigabruger
06-04-2021 17:10

Rapporter til Admin
Som PClager sælger de den stadigvæk :-} https://www.pc-lager.dk[...]
--
#38
MacFag
Elitebruger
06-04-2021 20:15

Rapporter til Admin
#39
annej
Semibruger
06-04-2021 20:54

Rapporter til Admin
jeg har taget popcorn frem - der er mere spænding her end i star wars :-). Kan I ikke lave en update om dem som har bestillt har fået varerne eller om butikken har trukket bestillingerne tilbage.
--
#40
Kadett87
Monsterbruger
06-04-2021 21:08

Rapporter til Admin
#38 Det er vist en fejl i overskriften. Under model lidt under billedet står der: ZP250GM3A001 Det må være 250GB modellen.
--
#41
Kadett87
Monsterbruger
06-04-2021 21:10

Rapporter til Admin
#37 er 500GB modellen. Det ser ud til at en praktikant har brugt samme overskrift til alle modellerne :)
--
#42
FlyingHippo
Mega Supporter
06-04-2021 21:17

Rapporter til Admin
#40 Damn havde ellers smidt 2 i kurven, og var ved at lede efter en dual nvme adapter til pci-e :p
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()}
#43
MacFag
Elitebruger
06-04-2021 21:57

Rapporter til Admin
Jeg har fået først bestillings og siden ordre bekræftigelse med tekst Seagate FireCuda 520 SSD ZP1000GM3A002 1TB M. intet andet nævnt så vil gå ud fra det er 1TB versionen der er afsendt
--
#44
Renetarderet
Semi Nørd
06-04-2021 22:09

Rapporter til Admin
#43 de tager vel stadig forbehold for trykfejl osv? eller hvordan er du stillet nu ?
--
#45
FlyingHippo
Mega Supporter
06-04-2021 22:12

Rapporter til Admin
#43 der står vel stadigt et varenummer på ordren? Det varenummer peger på et ean nummer, som er 250gb modellen...
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()}
#46
II DoMain II
Ultra Supporter
07-04-2021 07:45

Rapporter til Admin
Ja, der står varenummer på ordrebekræftelsen, og det samme på fakturaen. Seagate FireCuda 520 SSD ZP1000GM3A002 1TB. - Intet EAN eller andet.. Edit: Ser lige at der også efterfølgende står andet model nummer på fakturaen, men ikke på ordrebekræftelsen.. - Bliver sjovt at se hvad der modtages i dag.
--
Sidst redigeret 07-04-2021 07:50
#47
Luffe
Ultra Nørd
07-04-2021 09:14

Rapporter til Admin
#44 bordet fanger når først der er lavet en Ordrebekræftelse. Det er derfor at butikkerne først laver en bestillingsbekræftelse så de har tid til at undersøge om der er tale om en fejl.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#48
kevztaRR
Supporter Aspirant
07-04-2021 09:44

Rapporter til Admin
#39 De har annulleret min bestilling på den til 400kr. Den jeg har bestilt til 750 står stadig og afventer en ordrebekræftelse. Som andre har skrevet i tråden, som har fået ordrebekræftelse, så tror jeg de bider i puden og sender 1TB versionen afsted til 750kr.
--
#49
II DoMain II
Ultra Supporter
07-04-2021 10:06

Rapporter til Admin
#48 -> Det giver jeg svar på i dag :)
--
#50
MaxXX
Monster Supporter
07-04-2021 11:20

Rapporter til Admin
Har lige modtaget den her fra Amazon, 1TB til ca. 700 kr: https://www.amazon.de[...] Det er godt nok "kun" 2400mb/s reading speeds, men var det bedste tilbud jeg kunne finde.
--
Plz no lag
#51
Guffe
Maxi Supporter
07-04-2021 11:31

Rapporter til Admin
Den er helt fin, fejler ikke noget. Jeg havde dog købt den herhjemme til 50 kr mere :) https://www.proshop.dk[...]
--
Bor på Frederiksberg (2000)
#52
Seriqst
Semibruger
07-04-2021 16:18

Rapporter til Admin
Min bestilling til 750 kr blev annulleret med følgende Annulleret grundet fejl i beskrivelse.
--
#53
MartinGarne
Juniorbruger
07-04-2021 16:22

Rapporter til Admin
#38 tak for linket, jeg fik købt en 1TB SSD for 529kr :)
--
#54
FlyingHippo
Mega Supporter
07-04-2021 16:45

Rapporter til Admin
#53 Har du modtaget den?
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()}
#55
MartinGarne
Juniorbruger
07-04-2021 17:16

Rapporter til Admin
#54 Den er på GLS lager pt, og den bliver leveret i morgen
--
#56
anderton
Supporter
07-04-2021 17:34

Rapporter til Admin
#52: Hvornår blev din ordre annulleret?
--
#57
steffen v
Gigabruger
07-04-2021 17:56

Rapporter til Admin
Har også fået annulleret min ordre på den i 0# dog bestilt et par dage inden linket blev lagt op her.
--
#58
Sn0w
Ny på siden
07-04-2021 18:09

Rapporter til Admin
I får den forkerte. Det er Firecuda 510 versionen og henholdsvis 512 og 256GB.
--
#59
MartinGarne
Juniorbruger
07-04-2021 18:12

Rapporter til Admin
#58 Ikke hvis du bestilte fra PC-lager.dk. Jeg har betalt og fået ordrebekræftelse på den rigtige 1TB model :)
--
#60
Sn0w
Ny på siden
07-04-2021 18:15

Rapporter til Admin
Det gjorde jeg også. Men det var ikke den, vent og se i morgen :)
--
#61
MartinGarne
Juniorbruger
07-04-2021 18:17

Rapporter til Admin
#60 Får jeg den forkerte er det jo bare at sende den tilbage og oprette en sag :)
--
#62
Wildmann
Giga Supporter
07-04-2021 18:33

Rapporter til Admin
#61 Selvom du er udemærket klar over at det er den forkerte vare. Sejt :-)
--
#63
MartinGarne
Juniorbruger
07-04-2021 18:34

Rapporter til Admin
#62 Eller også var jeg ikke, men sej er jeg.
--
#64
Wildmann
Giga Supporter
07-04-2021 18:36

Rapporter til Admin
#63 altså No hard feelings herfra, lige udover det med at oprette en decideret sag. Heck, jeg overvejede også at bestille, inden det blev gjort klar at det var en fejl :D
--
#65
Renetarderet
Semi Nørd
07-04-2021 18:41

Rapporter til Admin
Jeg er lidt forvirret. Der er tale om flere modeller, flere priser og flere sider? Nogen får annulleret. Nogen får ikke? Er der nogen der kan give en kort opsummering?
--
#66
Sn0w
Ny på siden
07-04-2021 18:45

Rapporter til Admin
Jeg gør ikke mere ud af det andet end jeg ikke handler der mere. Der stod tydeligt at det var Seagate FireCuda 520 SSDZP1000GM3A002 1TB Det stod der flere steder, både på bestillingsbekræftelsen, faktura, pakke seddel mm.
--
#67
gasolin
Guru
07-04-2021 19:49

Rapporter til Admin
pc lager og compumail er samme firma
--
#68
Knocker
Supporter Aspirant
07-04-2021 20:22

Rapporter til Admin
Faldt lige over tråden her, jeg bestilte 2 stk fra PC lager i går som ligger klar til afhentning i dag, det bliver da spændende om de så også har afsendt den reklameret vare eller ej - Giver da lige en update i morgen! :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#69
Luffe
Ultra Nørd
07-04-2021 21:59

Rapporter til Admin
#68 hvilken model? 250 eller 500 udgaven?
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#70
Knocker
Supporter Aspirant
07-04-2021 22:02

Rapporter til Admin
#69 Seagate FireCuda 520 SSDZP1000GM3A002 1TB M. siger beskrivelsen, til 739,-
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#71
Luffe
Ultra Nørd
07-04-2021 22:03

Rapporter til Admin
Jeg bestilte ved Århus PC lager. Og jeg har fået denne besked i dag: Vi har desværre måtte annullere din bestilling i vores system. Årsagen til, at bestillingen er annulleret fremgår herunder: Annulleret grundet fejl i beskrivelse. Denne mail fungerer som bekræftelse på, at din bestilling er blevet annulleret. Jeg har kun modtaget en bestillingsbekræftelse... ikke en ordrebekræftelse... så det er de i deres fulde ret til, og det var også hvad jeg havde forventet, da jeg efter at have bestilte blev opmærksom på fejlen og hvorfor det var så billigt.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#72
nikolaj1
Ny på siden
08-04-2021 07:39

Rapporter til Admin
Samme besked som #71. Øv :(
--
#73
Robert Luther
Mega Supporter
08-04-2021 07:56

Rapporter til Admin
Jeg har bare fået to ordrebekræftelser med 2 min. mellemrum. Den ene hvor penge bliver trukket og alt er godt. Den anden hvor penge ser ud til ikke at blive trukket og produkt mængde går i minus, samt at der efter mit navn i faktura adresse står //Udligning. Jeg tænker den er annulleret :P
--
Asus Z370-G - I7 8700K - GTX 1070 Strix - AX850w - Samsung EVO 850 500 GB
#74
matmad123
Ny på siden
08-04-2021 08:01

Rapporter til Admin
Fik min bestilingsbekræftelse fra PC Lager i tirsdags. Har stadig ikke modtaget ordrebekræftelse eller annulering af ordre :S
--
#75
Luffe
Ultra Nørd
08-04-2021 08:29

Rapporter til Admin
#73 Teknisk set har du krav på produktet så. De kan ikke bare annullerer en ordre som er kørt igennem uden din accept. Når ordrebekræftelse er lavet, så fanger bordet :) Spørgsmålet er bare om det vil være fair at lave et nummer ud af det...
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#76
II DoMain II
Ultra Supporter
08-04-2021 08:48

Rapporter til Admin
#75 -> Er du helt sikker på de er forpligtet til at sælge den 1TB til prisen, hvis de har accepteret bestillingsbekræftelsen, hvorpå der kun står modelnummeret på den 1TB, og derefter sendt en ordrebekræftelse med samme modelnummer? - Eller har de andre alternativer? (eventuelt noget på skrift?)
--
#77
Robert Luther
Mega Supporter
08-04-2021 10:19

Rapporter til Admin
#75 Ja lige som #76, er du så sikker på det? Jeg har også lige her for små 30 min siden fået 2 faktura der praktisk talt siger det samme som jeg skrev i #73. Først en hvor der trækkes, og så en hvor der sættes tilbage/ikke trækkes. Der er ikke trukket noget fra min konto.
--
Asus Z370-G - I7 8700K - GTX 1070 Strix - AX850w - Samsung EVO 850 500 GB
#78
Knocker
Supporter Aspirant
08-04-2021 14:38

Rapporter til Admin
Har lige hentet min pakke, rigtig nok ligger der 2 stk 510 500GB, trods label i kassen også viser 520 1TB. Ringede til dem og fik fortalt at der var sket en fejl i beskrivelsen og at de kunne sende en returlabel, men nej tak, nu lagde jeg ikke mærke til denne tråd da jeg købte diskene, men jeg har en ordrebekræftelse, betaling og endda modtaget pakke, hvor alt viser/skriver 520 1TB, men det er ikke de produkter som ligger i pakken. Jeg finder lige nogle paragraffer, den her må de æde, jeg prøvede trods alt ikke at lave en skattejagt, havde jeg været i ondt tro, så havde jeg tænkt "fuck it, gik den så gik den".
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#79
Juusuhako
Elite Nørd
08-04-2021 14:45

Rapporter til Admin
#78 Underligt de ikke ringer eller kontakter pr. mail i sådanne tilfælde for lige at forhøre hvad kunden ønsker. Hvor jeg arbejder ser jeg også nogle gange ordrer i systemet hvor leveringsdatoen ligger 8-9 måneder ude i fremtiden for en lille dims til under 50kr. Det åbenlyst, at de har overset leveringsdatoen. I sådanne tilfælde så jeg også helst, at man kontaktede dem for at bekræfte, at de er klar over situationen.
--
Gigabyte Z77X-D3H i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i 8GB Corsair Vengeance Asus RX580 4GB
#80
annej
Bruger
08-04-2021 15:05

Rapporter til Admin
#78 Du har ikke fået tingene leveret med posten, så man kan altid få annulleret sin handel hvis de stritter i mod. Jeg ved ikke om man kan sende dem en mail og bede dem komme og hente tingene, mens man beder banken om at at rulle pengene tilbage til kontoen.
--
#81
Luffe
Ultra Nørd
08-04-2021 15:10

Rapporter til Admin
#76 og #77 I skal lige være OBS på at bestillingsbekræftelse og ordrebekræftelse er to meget forskellige ting. Bestillingsbekræftelse er lige meget. Den forpligter ikke noget som helst. Det er derfor man har oprettet en bestillingsbekræftelse, som blot bekræfter at du ønsker at bestille noget. Men hvis de sender en ordrebekræftelse, så hænger de på at skulle levere til det aftalte produkt til den aftalte pris. Jeg har fx. ikke fået en ordrebekræftelse eller en kreditering. Jeg fik blot en mail at min bestilling var annulleret. Og jeg har tidligere kun modtaget en bestillingsbekræftelse. Men det lyder til at I blander bestillingsbekræftelse og ordrebekræftelse lidt sammen, så hver lige sikker på om det er det ene eller det andet i har modtaget.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
--
Sidst redigeret 08-04-2021 15:14
#82
Knocker
Supporter Aspirant
08-04-2021 15:13

Rapporter til Admin
#80 De tilbød med det samme en returlabel, men det er ikke det jeg er interesseret i. Jeg er interesseret i de vare som jeg har bestilt og betalt for, og fået bekræftelse på x2. Nu har jeg set på Pricerunner og kan se, at de før har været listet til langt billigere priser, så det med at man burde være klar over at prisen var forkert, den holder ikke. Nuvel, havde jeg set denne post før og så bestilt, så ville djævlen på min skulder jo klart vide at jeg var gal på den, men det er bare ikke tilfældet, og så bliver jeg stædig. De har lige fået en meter lang mail, med henvisninger til diverse ting fra bl.a. Forbrugerombudsmanden, hvor jeg forlanger de korrekte vare og at de selvfølgelig skal have de forkerte sendt retur.
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#83
Luffe
Ultra Nørd
08-04-2021 15:18

Rapporter til Admin
#82 Jeg fandt produktet på Pricerunner som 1TB og klikkede via deres link ind til Computermail's hjemmeside direkte ind på den SSD som åbenbart er 500GB. Jeg kunne også se at prisen tidligere havde været nede i det lag og at den endda havde været under 500 d. 26 Marts. Så i bestillings øjeblikket var jeg også i god tro. Jeg har så siden fundet ud af at det er fordi Computermail har rod i deres system og at både 250GB, 500GB og 1000GB udgaven stod med samme info og det har forvirret Pricerunners pris historik. Jeg vil sige du er heldig at de rent faktisk har sendt dig produktet. Du har en sag for at skulle have det korrekte produkt til prisen. Os andre fik desværre annulleret vores bestillinger. Men... det er et eller andet sted også fair nok, hvis du spørger mig :)
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
--
Sidst redigeret 08-04-2021 15:20
#84
Robert Luther
Mega Supporter
08-04-2021 15:26

Rapporter til Admin
#81 Vi blander det ikke sammen, men jeg har faktisk modtaget både bestillings- og ordrebekræftelse. Her er et billede af de mails jeg har fået fra dem. https://imgur.com[...]
--
Asus Z370-G - I7 8700K - GTX 1070 Strix - AX850w - Samsung EVO 850 500 GB
#85
II DoMain II
Ultra Supporter
08-04-2021 15:36

Rapporter til Admin
#82 Du behøver bare at skrive de har krav på at give dig den ssd du bestilte, til den pris de accepterede på ordrebekræftelsen. - Så sender de dig en returlabel, og du modtager din 1TB SSD når de har fået den forkerte retur.. Mere behøves ikke ;)
--
#86
Knocker
Supporter Aspirant
08-04-2021 15:57

Rapporter til Admin
#83 Jeg må indrømme at jeg ikke har klikket ind på de forskellige sider, jeg har kun forholdt mig til oversigten på PR - Men CompuMail er vidst også Århus PC-Lager, klon hjemmesider i hvert fald, så det giver mening med deres rod :) Lige så snart ordrebekræftelsen landede i indbakken, så er de lige så juridisk fanget, som at jeg har modtaget en pakke fra dem. De håber selvfølgelig på, at de kan slippe ud af deres egen brøler, men juridisk er deres græs bare ikke grønnere lige pt. #85 Jeg er helt enig, men taget det telefoniske svar med i baglommen, drev lysten til mig til at uddybe det hele lidt ekstra for dem ;)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#87
Sn0w
Ny på siden
08-04-2021 16:02

Rapporter til Admin
Jeg handlede ikke i ond tro her, man kan sagtens få andre M.2. PCIe NVMe for samme pris. Denne understøtter dog PCIe Gen4 og er derfor ret hurtig. De sender mail ud til jer hvor der står, Vi håber, at du er tilfreds med din købsoplevelse i forbindelse med ordren med ordrenummer: xxxxxxx Og faktisk håber vi, at du er så tilfreds, at du vil bedømme din oplevelse på Trustpilot. Jo, det skal jeg nok :)
--
#88
gasolin
Guru
08-04-2021 16:06

Rapporter til Admin
sider som compumail,computersalg og andre kan godt have mange fejl på deres side, men der er også undtagelser
--
#89
Knocker
Supporter Aspirant
08-04-2021 16:34

Rapporter til Admin
Jeg har fået svar fra dem, hvor de henviser til at deres returafdeling må tage sig af det juridiske, og at de først vil behandle min sag, når de har modtaget diskene tilbage. Nu har jeg for 3. gang bedt om bekræftelse på deres fejltagelse, og hver gang undviger de det.. Det skal nok blive hyggeligt, men jeg er simpelthen for stædig og har for mange børn herhjemme, til ikke at have en undskyldning for at sidde foran skærmen og køre hårdt på! ;)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#90
MaxIImus
Maxibruger
08-04-2021 16:49

Rapporter til Admin
#89 Ser frem til at følge hvordan de håndterer denne ??
--
#91
MaxIImus
Megabruger
08-04-2021 19:17

Rapporter til Admin
?? = :o) i forrige besked
--
#92
Renetarderet
Semi Nørd
09-04-2021 10:34

Rapporter til Admin
Nogen update? Kan se der er dumpet lidt ind på deres trustpilot :o
--
#93
matmad123
Ny på siden
09-04-2021 10:48

Rapporter til Admin
Jeg bestilte hos PC-Lager. Fik bestillingsbekræftelse. Efter to dage havde jeg ikke modtaet noget fra dem, så jeg skriver til deres chat. Her oplyser han mig, at jeg faktisk havde bestilit 500gb versionen, og min ordre derfor er annuleret. Jeg spørger som om jeg kan få lov at købe den 500gb version til de 529.- men det afviser han og lukker chatten ned uden jeg har fået svar på mine spørgsmål. Får fat i ny medarbejder som oplyser mig at det ikke er 500gb men 250gb modellen jeg har bestilt. De ville ikke sælge mig hverken 1TB eller 500gb til de 529.- De ville hellere bruge 2 timer på at svare på mine spørgsmål og klager end at sælge mig den 500gb til de 529.- som medarbejder 1 havde oplyst jeg egentlig havde bestilt. det blev et lidt langt og kringlet skriv. Men jeg handler der IKKE igen.
--
#94
Hansi123
Junior Supporter
09-04-2021 11:00

Rapporter til Admin
Jeg havde også bestilt for et par dage siden på pc lager. Fik først en bestillingsbekræftelse. Dagen efter fik jeg en ordrebekræftelse hvor der ikke rigtig stod noget men henviste til nummeret på bestillingsbekræftelsen. På ordrebekræftelsen stod der også at den var klar til at blive sendt og jeg vil få en faktura efter den er sendt. Der er ikke sket noget siden. Jeg vil ikke klage men synes det er dårlig service den måde de har gjort det på.
--
#95
Sn0w
Ny på siden
09-04-2021 11:06

Rapporter til Admin
På den ordrebekræftelse jeg har fået, er det INTET der indikerer at det er en anden end Seagate FireCuda 520 SSDZP1000GM3A002 1TB M.2. Jeg overvejer kraftigt at gå videre med den. Men kender i det, gider ikke bruge kræfter på en lidt "dum" sag :)
--
#96
Stroyer
Guru
09-04-2021 11:17

Rapporter til Admin
# Seriøst - Nu skal I simpelthen holde op med at tude mere over at der er blevet lavet en fejl. F**** curling unger altså! Der er blevet lavet en fejl i en prisfil - hvis man ellers læser hvad der står omkring hvilken model man rent faktisk køber, udover bare at læse overskriften ville man med det samme komme i tvivl(eller ville man?) og så kontakte firmaet som så kunne oplyse (hvis man ikke lige selv fattede den til at starte med) at der var tale om en åbenlys fejl. Hvordan kan bare ude videre tage det for gode vare at disken koster under ½ af hvad den koster alle andre steder - der burde være en klokke der ringede! Udover dét tager butikkerne altså forbehold for sådanne ting hvilket der også bliver gjort tydeligt opmærksom på. Ja - jeg ved godt at nogen har været heldige da Elgiganten lavede en fejl tidligere med GFX+SSD - at de så valgte blot at sælge til den forkerte pris tænker jeg var et marketingsstunt og "billig" reklame. Kom nu bare videre i livet og stop med et spilde folks tid!
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 09-04-2021 11:20
#97
waskustobaskus
Nørd
09-04-2021 11:21

Rapporter til Admin
Jeg læste tråden igennem på dagen og fulgte de links. Der var ingen tvivl om at det var en fejl. At folk så vælger at chance den og deres køb bliver annuleret... Det vidste de fleste jo godt ville ske her i tråden.
--
#98
Sn0w
Ny på siden
09-04-2021 11:23

Rapporter til Admin
Nå, det beklager jeg. Kan i vise mig hvor der tydeligt står den fejl i hentyder til? På min ordrebekræftelse er der slet ingen tvivl om hvad jeg har bestilt. Jeg kan UL et billede hvis i vil se, men hvor gør jeg det?
--
Sidst redigeret 09-04-2021 11:24
#99
Stroyer
Guru
09-04-2021 11:25

Rapporter til Admin
98# Du får oplyst Model samt EAN nummer på den vare du bestiller når du bestiller den på deres site. At du ikke er opmærksom er ikke butikkens fejl! Man kunne jo også lige bruge lidt "Common Sense"/"Sanity Check" og sige til sig selv at hvis nogen lyder for godt til at være sandt, så er det det nok! Jeg forstår dog godt at det er lidt bittert at man lige har siddet og jublet over at man har scoret sig noget billigt hardware som så ikke blev til noget at alligevel.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 09-04-2021 11:29
#100
Wut
Semi Nørd
09-04-2021 11:31

Rapporter til Admin
Enig med #96 Hvis man gerne vil have god kundeservice fra butikkerne, når man selv fucker et eller andet op i sin bestilling, eller man gerne vil have ekstra-hurtig levering, hvis man desperat står og mangler noget RAM, som man har til RMA ved en butik eller andet... så må man også være en gentleman den anden vej og tilgive, at butikkerne laver en simpel fejl, og så tænke "pyt" nogle gange. Man burde kunne regne ud, at prisen/beskrivelsen var en fejl. Man er ikke blevet snydt. Man har intet mistet ved at lægge en bestilling, og den blev annuleret samme dag eller dagen efter. Det er ikke en sag for Forbrugerombudsmanden, Politiet eller Menneskerettighedsdomstolen. Move along... nothing to see here... ;) #edit: Hvis HOL-brugere opførte sig IRL som her på sitet: "Hvaa nabo. Skulle jeg ikke købe din bil, du har til salg?" > "Jo det kunne du da godt." "Hva' ska'en koste?" > "Jeg tænker sådan femogfirs..." "DET ER EN AFTALE" > "...tusind... ?" "Du sagde 85" > "Ja 85.000" "Nej 85! Det sagde du! Jeg har optaget samtalen på min telefon. Hit med nøglerne! Ellers kommer Forbrugerombudsmanden og lægger dig i en benlås!"
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 09-04-2021 11:35
#101
Sn0w
Bruger Aspirant
09-04-2021 11:35

Rapporter til Admin
Nå, jamen så er jeg snotdum. Det er ikke noget jeg var opmærksom på da jeg bestilte. Mange 1 TB diske koster det samme, dog ikke med PCIe G4, som jeg ved den har nu. Næste gang jeg handler, skruer jeg lige låget af mælken for at se der virkelig er mælk i kartonen før jeg køber ;) #102 Det syntes jeg var en åbenlyst fejl, ikke her :(
--
Sidst redigeret 09-04-2021 11:37
#102
SimonFRB
Monsterbruger
09-04-2021 11:36

Rapporter til Admin
Alle herinde, der har købt, har handlet i "ond tro". Præcis det samme som dengang alle købte nogle trådløse earbuds i ond tro - men stadig gik sammen om at lave en "klage". Hvor er det patetisk og decideret usmageligt. Føj.
--
#103
Defterdar
Semi Supporter
09-04-2021 11:37

Rapporter til Admin
#99 Det kunne lyde som om at du har aktier i skidtet. DCS skal tage sig sammen! Rettidig omhu er ikke et begreb de kender til og det gør så at de nu kan få lov til at håndtere en masse sure kunder, i form af returlabels til højre og venstre. Det er mig en GÅDE at de skal bruge flere timer på at rykke en vare af deres sortiment, velvidende at den er fejlbefængt. Når det så er sagt, så er det mig en endnu større gåde at de lader ordre, fyldt med fejl, flyde ud af butikken. Nogle kunne de åbenbart godt finde ud af at stoppe, men det lader kun til at være et fåtal.
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#104
Stroyer
Guru
09-04-2021 11:40

Rapporter til Admin
101# Næh - men hvis du kan læse så kig på varedeklarationen - Der står nøjagtigt hvad der er i kartonen, lige som der gjorde i beskrivelsen af produktet du købte... 103# Nix - investere ikke i aktiver - Ejendomme er bedre! Jeg er enig i at DCS var for lang tid om at korrigere fejlen - uden at kende deres systemer er det jo muligt at det ikke kunne gøres hurtigere.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 09-04-2021 11:44
#105
JD-79
Mega Supporter
09-04-2021 11:49

Rapporter til Admin
#104: Det er lidt trættende, som du har behov for at forsvare Compumail i denne omgang. Jeg kunne forstå det, hvis der var tale om en åbenlys fejl, men her er prisen altså ikke så langt fra normen, at man kan tale om "at handle i ond tro", så gem dit krudt til de indlæg, hvor nogen har set et 3080 kort til 200 kr... Edit: Og ja, men den rette know-how har folk selvfølgelig mulighed for at finde fejlen inden bestilling, men det er altså Compumails ansvar.
--
MSI G250 I | I5 7600K | 16GB @ 2400mhz | Nvidia 1070-TI |Samsung 840 EVO SSD 240GB | EVGA GQ 650 | Fractal Design Nano S
--
Sidst redigeret 09-04-2021 11:49
#106
Stroyer
Guru
09-04-2021 11:55

Rapporter til Admin
105# Havde det været en hvilken som helst anden butik ville jeg have "forsvaret" det på samme måde. Jeg er bestemt ikke kæmpe fan af DCS men ret skal satme være ret! Nej - det er sq dig som kunde der har ansvaret for at læse hvad der står. At det så var åbenlyst at det var en fejl er så en anden ting.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 09-04-2021 11:57
#107
Defterdar
Semi Supporter
09-04-2021 12:05

Rapporter til Admin
#106 butikken har vist også en god omgang ansvar for at deres varebeskrivelser er korrekte. I dette tilfælde er "korrekte" modelnummer angivet én gang, hvor imod det "forkerte" er angivet intet mindre end tre gange. Nuvel, der er angivet et EAN nummer, men det kan simpelthen ikke blive trukket ned over kunden, at de ikke har krydstjekket med producenten, om dette stemmer overens med den varebeskrivelse der findes på vareren i første omgang. Det her er en DCS bøf. Hvad bliver det næste? Skal vi kontakte mejeriet for at få bekræftet holdbarheds datoen på sødmælk ? Men lad os nu ikke blive uvenner over andres fejl :)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#108
MartinGarne
Juniorbruger
09-04-2021 12:38

Rapporter til Admin
#106 Det var i hvert fald overhovedet ikke åbenlyst hvis man handlede fra PC-lager.dk Selv på faktura står der 1TB version
--
#109
Knocker
Supporter Aspirant
09-04-2021 12:43

Rapporter til Admin
#92 Jeg afventer stadig svar fra deres returafdeling. #106 Du mener helt seriøst at kunden skal tjekke op på bl.a. EAN, inden de lægger varen i kurven og trykker "Bestil"? Uden at lægge så meget som et gram tillid til varebeskrivelsen som findes på siden? Har du slået hovedet en lille smule, eller tabt det fuldstændig? Det er aldrig kundens ansvar at tjekke op på mere, end hvad der står skrevet under produktsiden. At du FØLER at man har det ansvar er meget fint, men ingen lovgivning er enig i dine følelser, og derfor er dine følelser også ligegyldige i denne situation. Du kunne derimod prøve at tale ordentligt, i stedet for at lyde som ejeren eller en ansat fra omtalte firmaer, og hvis du ikke har noget fornuftigt eller konstruktivt at tilføje, så er der ingen som tvinger dig til at smide om dig med opkast og hurt-feelings.
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#110
Knocker
Supporter Aspirant
09-04-2021 12:45

Rapporter til Admin
#108 Selv på klister-label som følger med i pakken, står der 520 modellen i 1TB. https://imgur.com[...]
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#111
gasolin
Guru
09-04-2021 13:07

Rapporter til Admin
#100 jeg synes tit butikker som compumail,pc lager,computersalg har fejl på deres priser, hvis varen koster 100000 så det bare nogen de har valgt at sætte den til selv værdien er få 1000kr, istedet for at slette varen helt fra deres hjemmeside og er tydelig ikke en fejl men en bevidst handleing og der er ingen som vil købe varen, når den samtidig ikke er på lager. Derimod billige vare på tilbud som der kun er få af, dem skal man sku være sindsyg hurtig om at bestille men skal ikke tøve, lige som når der er det rtx grafikkort man vil have på lager og man har pengene, så skal man som en i helvede skynde sig at trykke på KØB og betale, ellers er varen væk, så kan det også have været for nogen med de ssder som denne tråd handler om, man kan ikke bare lige bruge en halv time på at google priser og reviews for så misser man en godt tilbud. Lige pt er der på gryder og pander op til 85% man kan spare i min lokale kop og kande og det er ikke bare halv pris, det på nogen vare lang under halv pris, det samme kan også være tilfældet hvis man er heldig og en butik skal have solgt nogen gamle modeller,hardware til pc inden de nye modeller kommer på lager (nu er m.2 ssder ikke det der fylder mest men f.eks ældre tv (sidste års modeller) kan sagtens være en fordel at sælge billig for at få plads til de ny modeller https://i.imgur.com[...]
--
#112
annej
Bruger
09-04-2021 13:20

Rapporter til Admin
#109 + #110 Kom så !!! jeg håber du ender med 2 x 1 TB til sidst.
--
#113
Stroyer
Guru
09-04-2021 14:36

Rapporter til Admin
109# Jeg mener at en kunde skal læse specifikationerne (Herunder model nummer mv) på det produkt vedkommende er i gang med at købe og sikre sig at det er det rigtige produkt. Udover dét mener jeg at man lige bør bruge lidt sund fornuft og sige til sig selv - "...kan det virkelig passe at jeg kan købe x vare til y kr når alle andre tager 3xy kr for den samme..." Når man så er nået her til og måske er en lille bitte smule i tvivl om det nu også kunne passe da man godt ved det kan opstå beskrivelse og prisfejl på webshops - så kontakter man firmaet man gerne vil handle med - de har endda oprettet en online chat til det samme - og spørger ind til varen og prisen. Man kunne selvfølgelig også bare bestille varen først, hvis man nu var bange for at man ikke nåede det pga. alle de andre som også mener de skulle gøre et scoop og så rette henvendelse bagefter. Hvis man så ikke magter at gøre ovenstående, jamen så sker der dét som jeg forudså allerede i 17# og så står man så tilbage og bliver nødt til at gøre et eller andet - Det kan godt være man ikke skal betale for fragten da de da trodsalt vælger at dække denne, men man skal alligevel til at spilde en masse tid for at kunne komme på Posthuset med returgodset.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 09-04-2021 14:36
#114
MartinGarne
Juniorbruger
09-04-2021 15:20

Rapporter til Admin
#113 Hahahaha, du er 100% ansat inde hos det impliceret firma, ingen tvivl der. Der var 2 på lager da jeg bestilte, og nej man kontakter ikke jeres support bare fordi man ser et godt tilbud, get real man. Desuden er loven tydelig, i skal sende 1TB SSD, købt og betalt for dette. Det kunne sagtens ha været et reelt tilbud, og om de tilbagefører mig de 560kr gør ikke jeg dropper kravet om at få fat i min 1TB SDD som jeg var stillet i udsigt med mit køb, og jeg troede oprigtigt at det var et tilbud indtil jeg fandt tråden her.
--
#115
Knocker
Supporter Aspirant
09-04-2021 15:35

Rapporter til Admin
#113 Sikke et eventyr du er på, når du går i dit lokale supermarked og ser en Mathilde Kakao til 5 kr på hylden. Alt det andet pladder fra dig, det er luft som siver ud af ballonen. Held og lykke med din tur op af bakken.. :) Seneste nyt for mit tilfælde er, at jeg har bedt om at tale med en overordnet, da ingen hos kundeservice vil eller kan udføre deres arbejde. Jeg tænker ikke at høre mere (brugbart) fra den uprofessionelle virksomhed, så den ryger til det rette klagenævn på mandag, jeg er stædig nok til at køre den hele vejen, især når de agerer som de har gjort indtil videre.
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#116
MartinGarne
Juniorbruger
09-04-2021 15:39

Rapporter til Admin
#115 ville det ikke være en ide at samle dem der er i samme situation først?
--
#117
gasolin
Guru
09-04-2021 15:44

Rapporter til Admin
Der har lige i netto tror jeg det var, været tilbud på mathilde kakaomælk, da jeg så kommer op til kassen går ind de til 5kr pr stk Går de ind til 10kr og den relle pris er 5 kr for jeg den til 5 kr for jeg ved selvfølglig de skal koste 5 kr og gør opmærksom på det, står der 10kr for en kakao men prisen i dag er sat tilbage til normal prisen, kan jeg sige der står 10kr på prisskiltet og så for jeg den som regl til 10kr og de fjerner hurtigt skiltet med prisen på 10kr og sættet den tilbage til det normal prisen er. Sådan fungere det bare ikke på nettet.
--
#118
Stroyer
Guru
09-04-2021 15:53

Rapporter til Admin
114# Det kan jeg forsikre dig 100% for at jeg ikke er :) De skal sælge dig den vare du har købt og betalt for hvilket i dette tilfælde fremgår af varenummeret. At der så er uoverensstemmelse mellem varetekst og varenummer er et problem hvorfor de vælger at sende en fragtlabel uden omkostninger. 114# / 115# Jeg glæder mig sq til at høre slutningen på sagen - mit gæt er at de beder Jer pisse ved en sten :-D De tager jo netop forbehold for fejl hvilket står meget tydeligt. Spørgsmålet er så om det er varetekst eller varenummer som er den bestemmende faktor. Tænk at man virkelig gider bruge så meget energi på sådan noget pjat.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 09-04-2021 15:58
#119
Bendico
Ny på siden
09-04-2021 15:58

Rapporter til Admin
#118 Hvor meget betaler de dig? ;)
--
Defendi rem publicam adulescens, non deseram senex.
#120
Stroyer
Guru
09-04-2021 16:00

Rapporter til Admin
119# Ja - jeg ville sq ønske at de ville sende mig en lille anerkendelse af mit "hårde arbejde" men nej - utak er verdens løn.
--
IDGAF!
#121
Netsat_99
Ultrabruger
09-04-2021 16:01

Rapporter til Admin
#118 ligegyldig hvordan du end prøver at dreje sagen, er der indgået en juridisk bindende aftale mellem køber og sælger, når ordrebekræftelsen er sendt til køber. køber skal ikke forholde sig til EAN nummerer, interne varenummerer eller andet mystisk. hvis der på ordrebekræftelsen står købet omhandler en 1TB SSD, så skal firmaet levere et stk. 1 TB SSD til køber - til den pris som står på ordrebekræftelsen. Købeloven er meget klart på dette område.
--
#122
Knocker
Supporter Aspirant
09-04-2021 16:01

Rapporter til Admin
#118 Vi kan lægge mønt på, at de kommer til at stå skoleret overfor deres juridiske ansvar i henhold til den danske lovgivning. Igen, vi er ligeglade med dine følelser og gættelege.. Det er irrelevant. :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#123
Luffe
Ultra Nørd
09-04-2021 16:01

Rapporter til Admin
#118 du kan tage alle de forbehold du vil... så snart du har sendt en ordrebekræftelse så fanger bordet. Og deres ordre system har INGEN model nummer eller EAN nummer. Der er dog deres vare nummer, så ved tror ikke de kan slippe uden om når beskrivelsen SÅ tydeligt indikerer at det er en 1TB, og at model nr. og EAN nummer er så skjult. Selv linket fra 1TB udgaven på Pricerunner smed dig ind til deres 500GB udgave.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#124
Stroyer
Guru
09-04-2021 16:03

Rapporter til Admin
# Som tidligere skrevet så glæder jeg mig til at høre afslutningen på sag(erne) og mit gæt er stadig at de beder Jer pisse ved en sten :) Det er sådan nogle curling unger som Jer der gør nethandel dyre og mere besværlig for os andre!
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 09-04-2021 16:05
#125
Netsat_99
Ultrabruger
09-04-2021 16:07

Rapporter til Admin
#124 du kan tro lige hvad du vil - du tager fejl denne gang.
--
#126
Knocker
Supporter Aspirant
09-04-2021 16:09

Rapporter til Admin
#124 Lille pus dog, er der mere du vil græde over, så os voksne kan kigge den anden vej imens? Tænk sig, at man skal følge en lovgivning der sikrer forbruger og virksomheden? Ej for pokker, det kan jo ikke være rigtigt! Den skal kun være gældende, når det er til ens egen forskel, alle andre er ligegyldige jo. Fjols. Jeg kan ikke finde en bedre beskrivelse af dig, desværre.
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#127
Stroyer
Guru
09-04-2021 16:09

Rapporter til Admin
125# Vi får at se :) 126# Ditto!
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 09-04-2021 16:09
#128
Sn0w
Bruger Aspirant
09-04-2021 16:11

Rapporter til Admin
Jeg har sendt den tilbage, jeg gider ikke bruge mere tid på det. Men en ting er 100% sikkert, jeg lægger ikke flere penge hos PC-Lager eller Compumail som åbenbart er det samme. Nogen der ved hvorfor de har 2 navne?
--
#129
Stroyer
Guru
09-04-2021 16:14

Rapporter til Admin
128# Bravo! Endelig en voksen :) Well... DCS Aps ejer de underliggende firmaer. Du kan se flere info her under Udvidede virksomhedsoplysninger: https://datacvr.virk.dk[...]
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 09-04-2021 16:16
#130
Sn0w
Bruger Aspirant
09-04-2021 16:19

Rapporter til Admin
Tak :) Vi er dog stadig ikke enige. Jeg har absolut ikke handlet i ond tro og mener stadig de burde holde hvad de lover i deres ordrebekræftelse
--
#131
gasolin
Guru
09-04-2021 16:37

Rapporter til Admin
#119 Har for 2x1tb ssder som en herinde i tråden fik 2 af på kun 2x500gb som skulle have været på 1tb pr stk :)
--
#132
MartinGarne
Juniorbruger
09-04-2021 17:56

Rapporter til Admin
Jeg skrev de havde sendt en forkert SSD i forhold til den jeg bestilte, og de har så sendt en retur label, og beder mig sende den retur. De vil herefter kontakte mig og finde en løsning. Jeg mister vel ikke nogle rettigheder ved at sende den forkerte vare retur vel ?
--
#133
Sn0w
Bruger Aspirant
09-04-2021 19:00

Rapporter til Admin
#132 De gjorde præcis det samme med mig. Send den retur, så finder vi en løsning. 100% på at du blot får pengene retur og intet andet. Jeg gjorde det samme, gider ikke bruge mere tid på det.
--
Sidst redigeret 09-04-2021 19:00
#134
MartinGarne
Juniorbruger
09-04-2021 19:04

Rapporter til Admin
#133 Well jeg sender den retur og klager hvis jeg ikke får min vare
--
#135
Sn0w
Bruger Aspirant
09-04-2021 19:12

Rapporter til Admin
Det nytter ikke noget, mm du går hele vejen og er villig til at bruge laang tid på sagen. Et råd fra mig, drop det og lad være med at handle der igen. Sig det evt. videre til vennerne, så holder de måske også op med at handle der. Så får man alligevel lidt oprejsning :)
--
#136
Knocker
Supporter Aspirant
09-04-2021 21:13

Rapporter til Admin
Jeg har fået svar fra deres reklamationsafdeling nu, og de ombytter de forkerte diske til de korrekte iflg. varebeskrivelsen, til samme pris. Hva så Stroyer, hvor meget mønt havde vi sat på slutresultatet?
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#137
annej
Bruger
09-04-2021 23:54

Rapporter til Admin
#136 hahah fedt fedt tillykke med de nye SSD'er #131 + #133 Det må da vel have dannet præcedens for jeres case også??!!?
--
#138
Bendico
Ny på siden
10-04-2021 00:23

Rapporter til Admin
Stroyer, jeg tror du må æde din hat.
--
Defendi rem publicam adulescens, non deseram senex.
#139
Knocker
Supporter Aspirant
10-04-2021 00:36

Rapporter til Admin
#137 Jo tak, jeg troede nu stadigvæk (som jeg starter ud med i mit første indlæg) at det var et legit tilbud, men jo tak, nu blev det til en moralsk sejr, uden at skulle bruge yderligere tid på det - Var ellers forberedt, og havde alt liggende klar til en klokke klar sag :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#140
annej
Bruger
10-04-2021 10:29

Rapporter til Admin
#139 Dejligt at se at forbrugerrettighederne går sejrsgang selvom webshoppen så ud til at stritte sig imod med krumspring :-D
--
#141
Sn0w
Bruger Aspirant
10-04-2021 11:17

Rapporter til Admin
#137 Nej, jeg gider ikke. Jeg køber blot en anden M.2. disk. Der findes mange andre til ca. 700kr på 1TB. Jeg fandt ud af denne havde super hastigheder med PCIe 4, men det understøtter mit motherboard ikke. Jeg handler der bare aldrig mere, så er den skid slået :) Men tak for tanken
--
#142
Johnni
Gæst
10-04-2021 11:18

Rapporter til Admin
140 det er desværre fordi størstedelen er for dumme og autoritetstro, og det er de færreste som kender sine rettigheder og gør brug af dem, at man så kender dem eller ignorer dem ligesom stroyer og så mange andre må jo enten hænge sammen med yderst dumhed eller alt for autoritetstro og fastmonteret skyklapper? hvis alle eller bare flere gjorde som knocker og holdte på sin ret, så havde vi et helt andet retssystem..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#143
Comicsdk
Giga Supporter
10-04-2021 11:52

Rapporter til Admin
Det kan også være at man bare ikke gider køre et tiggertrip for at få en stump hardware som man inderst inde udmærket er klar over var annonceret med en prisfejl. Det er ikke sikkert at alle er idioter, blot fordi de synes det er lettere at betale hvad det koster, handle i en shop der har styr på showet og foretrækker en RMA-afdeling der fungerer.
--
#144
kgp
Gæst
10-04-2021 12:33

Rapporter til Admin
Hold kæft en masse hellige "lovgivnings" ryttere - ikke en eneste gang er der nogen der hiver konkrete webshop/forbruger regler frem, men blot ytre sin egen mening og hyler som en anden hvalp. Interessant læsning - det tog mig tilbage til starten af hol.dk, hvor størstedelen af GURUerne sjovt nok også var bedrevidende, fordi de havde flere posts og flere timer på hol.dk end andre...*LOL* Når selv retur-lablen siger 1 TB, så er der dælme noget galt i systemet, og da vedkommende i butikken har printet den label ud og sendt med posten, må vedkommende da have tænkt - orv, den er vidst ikke helt god den her. Jøsses - erkend fejlen, cut your loses og dobbelttjek næste gang! Kundeservicen stinker vidst der - og Øv! for jeg sad og ville have to BenQ xl2411k skærme - men den er nok også lablet forkert på et eller andet nummer jeg ikke kan forstå. Godt der stadig er retfærdighed for hr. og fru. Danmark som ikke kan tolke på EAN numre - hvem hulen læser dem og i mange tilfælde er de en tal-kode ingen kan tolke på - flot argument fra mange i denne tråd. Til "lovgivnings" rytterne kan i jo hjælpe mig med dette EAN-nr og model-nr: 4718755083402 // 9H.LJPLB.QBE Er dette en 5 TB IBM LJPLB DESKSTAR nvme disk fra eller en ny Fiat 9H.QBE Pinto Sport 60 hestes motorkøretøj fra Italien? God pinse //tidl. hol.dk storforbruger og nu blot hol.dk kratlusker
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#145
Netsat_99
Ultrabruger
10-04-2021 12:38

Rapporter til Admin
#143 det har intet med “tiggertrip” eller mangle på penge at gøre. butikken forsøger bevist at omgå købeloven. om folk snyder mig for 10kr eller 10.000 er ligegyldig. Hvis jeg har retten på min side, så vil jeg også have ret. Ligegyldig om det koster mig mere end beløbet, som jeg er blevet snyd for. Mange netbutikker satser på at mange tænker som dig ComicsDK, hvilket desværre kun ansporer dem til at forsætte med deres ulovligheder.
--
#146
Netsat_99
Ultrabruger
10-04-2021 12:40

Rapporter til Admin
#144 du er vist ikke helt færdigbagt...
--
#147
Comicsdk
Giga Supporter
10-04-2021 13:22

Rapporter til Admin
145 Jeg er med på at der findes rettigheder for forbrugere. Jeg er også med på at pengemangel muligvis ikke er et issue, men det siger jeg heller ikke at det er. Min pointe er at jeg foretrækker at handle i en webshop hvor den slags fejl bare bliver ædt og kunden får sine varer, eller at webshoppen er hurtig til at rette fejl og følge op hos kunden. Jeg gad ikke slås med Compumail for at spare et par hundrede, hvis jeg efterfølgende også skal bruge en masse tid på en reklamationssag, eksempelvis. De står jo ikke ligefrem øverst på skamlen når der skal deles pokaler ud, når det gælder reklamationer. Folk skal da bare give den gas med de tiggertrip, hver sin lyst som man siger. Det snak om rettigheder kan være kedeligt; jeg har også ret til at råbe af min underbo, men om det er en god idé, må man så tage stilling til. God vind med rettighedsræset.
--
#148
II DoMain II
Ultra Supporter
14-04-2021 08:07

Rapporter til Admin
Det lader til der stadig ikke er helt styr på det der inde :D https://compumail.dk[...] Alt skriger PCI-E Gen4 versionen 520. (Overskrift, beskrivelse, ja selv adressen på hyperlinket). - Lige bortset fra det lille modelnummer midt på siden, hvilket er en Gen3 510 model..
--
#149
Luffe
Ultra Nørd
14-04-2021 08:41

Rapporter til Admin
Det burde fandme meldes til ombudsmanden for falsk markedsføring for at få trafik på deres side og potentielt folk der ikke ved hvad de modtager og tror de har fået noget som er bedre/billigere end det egentligt er.... Jeg har aldrig haft udfordringer med at handle der... Men det kan ikke anbefales til hr. og fru Danmark der ikke ved hvornår de bliver snydt. Bryder mig efterhånden mindre og mindre om den butik.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#150
Defterdar
Semi Supporter
14-04-2021 09:20

Rapporter til Admin
#149 Jeg tænker at de er lige så ligeglade med en anmeldelse, som de er med deres kunder. Kæmpe rodebutik!
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#151
annej
Bruger
14-04-2021 11:24

Rapporter til Admin
Jeg har hverken handlet hos compumail eller hos pc-lager før, men det lader til at man bare skal lade være fremover. De tager jo ikke kunderne eller opdatering af deres webshop seriøst. Jeg må nøjes med computersalg, Komplett og Proshop :-P
--
#152
Knocker
Supporter Aspirant
14-04-2021 13:09

Rapporter til Admin
#147 Jeg synes det er ærgerlig at du snakker dine rettigheder ned på den måde, for igen, én ting er hvad man gider/orker/evner, en anden er hvad du faktisk har ret til ifølge lovgivningen, og denne skal vi være glade for eksisterer, ingen har jo lyst til det vilde vesten når man handler, og når virksomheder fortsat prøver at komme udenom de ellers fuldstændig gennemskuelige regler, så viser det jo at for mange tænker som dig, og lader dem gøre det... Så fortsætter lorten bare. Her synes jeg mere tankegangen er, at hvis jeg er ligeglad med naboen, så fortsætter jeg bare med at være ligeglad med mine rettigheder, for tillader du det, prøver de det jo 99% mod din nabo næste gang, og den gik jo sidst, så hvorfor ikke også næste gang? Jeg kan dog godt forstå at der er mange som ikke orker det.. Men i min verden er det ikke en gangbar undskyldning, så er jeg ligeglad om det drejer sig om 10 kr eller 1.000 kr, ret skal være ret og jeg er et satans æsel når det kommer til principsager ;) - Min returpakke er ankommet og leveret i dag, så nu er jeg spændt på hvor længe der går, før jeg får de rigtige sendt tilbage :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#153
Defterdar
Semi Supporter
14-04-2021 13:20

Rapporter til Admin
#153 Hvordan ønsker du bøffen stegt, Hr. ? xD
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#154
Sn0w
Bruger Aspirant
14-04-2021 15:45

Rapporter til Admin
#153, snakker du til dig selv? ;) #152 Min ankom i mandags og der er ikke sket noget endnu De siger at de har meget travlt pga. Corona og der er mindre mandskab osv og bla bla :) Min teori er at, de ikke kan finde den, men det ved jeg ikke med sikkerhed. Jeg har selvfølgelig div billeder af faktura, levering fra post nord osv, så det bliver spændende (vist nok) Nå men ellers har vi det godt her i DK trods alt, det er de små ting you know :)
--
#155
Renetarderet
Semi Nørd
16-04-2021 09:00

Rapporter til Admin
Er der nogen af jer der har hørt noget endnu? Min kammerat havde uafhængigt af tråden købt en enkelt og åbenbart diskuteret langt og længe med dem pr mail. De ville absolut ikke "behandle sagen" før de havde modtaget produktet retur, hvilket jeg synes lyder lidt underligt? Nu har han sendt den retur og blot modtaget en kreditnota - intet andet eller svar pr mail.
--
#156
Knocker
Supporter Aspirant
16-04-2021 10:24

Rapporter til Admin
#155 Han skal bare køre den videre, det er så svinagtigt det de har gang i! De prøvede det samme med mig, indtil jeg fik svar og bekræftelse fra deres reklamationschef, men jeg skulle også kun bede/kræve det omkring 4-5 gange... Jeg rykkede for status i onsdags, da jeg kunne se de havde modtaget min pakke. Hans svar var at der ville gå op til 3 hverdage, de bliver behandlet som de kommer ind, så jeg forventer da at høre et eller andet i dag, allersenest på mandag hvor jeg så samtidig forventer et pakkenr!
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#157
II DoMain II
Ultra Supporter
16-04-2021 12:17

Rapporter til Admin
Det er længe siden jeg fik bekræftelse pr. Mail på at de ville ombytte til korrekt model. Den rigtige blev sendt i onsdags og modtog den igår.
--
#158
Renetarderet
Semi Nørd
16-04-2021 12:24

Rapporter til Admin
Her er svaret han fik: "De har undersøgt sagen, hvoraf de har konstateret, at der ikke menes, at være handlet i god tro, da varen du har modtaget koster ca. 3x så meget, som normalprisen på vores hjemmeside. Sagen er heraf afsluttet med fuld refundering af beløbet, som de ikke agter at diskutere yderligere." Underligt der er så meget forskel. Jeg ved ikke helt om jeg bare skal bede ham give op :/
--
#159
Knocker
Junior Supporter
16-04-2021 12:27

Rapporter til Admin
Henvis til de PriceRunner priser som jeg tidligere har vist dig og skru bissen på, hvis han orker. Jeg synes det er pisse flabet at de prøver at stikke af fra deres stunt, på så tynde grundlag som til enhver tid ville blive skudt ned hos en klage instans. De ved det, og derfor er der også en håndfuld som har fået det, som der faktisk er blevet bestilt.. Men igen, mentaliteten er: Går den, så går den. Hell fucking no.
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#160
7430
Mega Nørd
16-04-2021 12:34

Rapporter til Admin
handler det bare om få ret for at få ret nu?
--
jep jep
#161
Cossie
Bruger Aspirant
16-04-2021 12:38

Rapporter til Admin
ret for at “få” ret? xD ret SKAL været ret. Eller er det jo ligegyldigt at vi har dem?
--
#162
Renetarderet
Semi Nørd
16-04-2021 12:39

Rapporter til Admin
Damn. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige til ham. Kan kommer typisk til mig omkring råd til HW. Men lige til det lov mæssige må jeg melde pas. Jeg kan se at Forbrugerklagenævnet har en grænse på 1000kroner ish, så han har vel ingen steder at klage?
--
#163
Knocker
Junior Supporter
16-04-2021 12:43

Rapporter til Admin
#160 Det handler vel om at få ret, hvis man har ret - og ikke lade andre træde på en, fordi de føler sig hævet over dig som forbruger og lovgivningen som de skal følge?
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#164
Cossie
Bruger Aspirant
16-04-2021 12:44

Rapporter til Admin
Ved godt det ikke noget decideret med denne tråd at gøre. Men som den har fordrejet sig så synes jeg godt at jeg kan være bekendt at komme med mit besyv om compumail. og mine erfaringer er at de ikke kender til god kundeservice og lader deres kunder i stikken. seneste oplevelse var et grafikkort jeg havde sendt ind under reklamation, jeg får så grafikkortet tilbage efter reparation, og kan konstatere at grafikkort nu har fået små hakker / ridser. jeg kontakter compumail og gør opmærksom på at jeg selv har videoklip af grafikkortet inden det blev sendt ind, hvor man kan se der ingen skader er. Men tror i at de tager ansvaret? Næ nej de skyder da bare ansvaret over på mig som kunde. så jeg står nu med et grafikkort som har fået skader efter reparation, og eneste vej videre herfra er gennem Forbrugerrådet.. retfærdig længe leve?
--
#165
Renetarderet
Semi Nørd
16-04-2021 13:02

Rapporter til Admin
Man kan måske diskutere om prisen osv har været korrekt. Men jeg synes absolut deres måde at svare på er fyldt med arrogance (ihvertfald af hvad jeg har set der er skrevet til min kammerat) Nu har jeg ikke handlet meget hos dem tidligere, men de ryger nok på listen med komplett i min bog :) Håber i alle får det i har bestilt
--
#166
MartinGarne
Semibruger
18-04-2021 00:08

Rapporter til Admin
Ser ud til at de annullerede min ordre efter jeg havde sendt den SSD tilbage, så må de jo bruge tid på klage nævnet, er der nogen der fik deres 1TB SDD?
--
#167
Knocker
Junior Supporter
18-04-2021 00:13

Rapporter til Admin
#166 #157 har fået - Jeg ringer til dem på mandag, hvis jeg ikke hører noget inden kl. 12.. De skal bare holdes til ilden!
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#168
MartinGarne
Semibruger
18-04-2021 00:16

Rapporter til Admin
#167 Jeg fik en kredit nota, de sagde de ville finde en løsning inden 1-4 hverdage, og så gør de det der, godt nok flabet. Sådan en opførsel gør jeg går hele vejen.
--
#169
Knocker
Junior Supporter
18-04-2021 00:36

Rapporter til Admin
#168 Fuld opbakning herfra! :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#170
II DoMain II
Ultra Supporter
18-04-2021 12:28

Rapporter til Admin
Jeg modtog min 1tb 520 i torsdags ja.. Så lige over en uge fra bestilling, til modtagelse af det bestilte. - I mellemtiden kom den forkerte, som blev sendt retur.
--
#171
MartinGarne
Semibruger
18-04-2021 12:55

Rapporter til Admin
#170 ringede du til dem, eller mailede du bare med deres support ? for jeg har fået en hel anden behandling
--
#172
II DoMain II
Ultra Supporter
18-04-2021 13:02

Rapporter til Admin
Har kun mailet med dem.
--
#173
Renetarderet
Semi Nørd
19-04-2021 09:40

Rapporter til Admin
Seneste svar min buddy fik var fra reklamationschefen var en afvisning. Han har vidst lavet en sag til ombudsmanden nu.
--
#174
Defterdar
Semi Supporter
19-04-2021 09:45

Rapporter til Admin
Ren og skær nysgerrighed. Jer der har fået "afvist" jeres krav. Hvad lød jeres ordre på i kroner og øre?
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#175
Knocker
Junior Supporter
19-04-2021 09:55

Rapporter til Admin
- Hov, forkerte tråd jeg skrev i ;)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
--
Sidst redigeret 19-04-2021 09:57
#176
Knocker
Junior Supporter
19-04-2021 20:21

Rapporter til Admin
#166 Jeg har netop modtaget track & trace info på de 2 stk 520 drev som burde ankomme i morgen, blot til info :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#177
Renetarderet
Semi Nørd
19-04-2021 21:12

Rapporter til Admin
Jeg er meget spændt på hvad du reelt modtager.
--
#178
MartinGarne
Semibruger
19-04-2021 21:49

Rapporter til Admin
#176 og var det hos pc-lager til 530kr stk ?
--
#179
Knocker
Junior Supporter
19-04-2021 21:52

Rapporter til Admin
#177 Jeg tænker ikke at de er modige nok til at sende det forkerte 2 gange i træk til den samme kunde ;) #178 Nej, jeg bestilte til 739 stk hos pc-lager
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#180
MartinGarne
Semibruger
19-04-2021 21:55

Rapporter til Admin
#179 ok det er der skoen presser, man kan ikke klage til nævnet for mindre end 1050kr, og det ved de udmærket godt, men da du gav over 1500kr for dem tilsammen kan du godt klage hvis de ikke sendte dem
--
Sidst redigeret 19-04-2021 21:55
#181
Knocker
Junior Supporter
20-04-2021 00:12

Rapporter til Admin
#180 1050 kr er minimumsgrænsen, for at Forbrugerklagenævnet vil tage sagen, ja
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#182
II DoMain II
Ultra Supporter
20-04-2021 08:15

Rapporter til Admin
#180 -> Ikke helt, jeg købte kun en enkelt til de 739,- og jeg fik den korrekte indenfor en lille uge.
--
#183
Knocker
Junior Supporter
20-04-2021 13:50

Rapporter til Admin
#182 Ja, loven ændrer sig ikke, det er blot klagemuligheden som har en begrænsning. Jeg har modtaget mine 2 stk 520 1TB i dag, alt er som det skal være, så fint tilfreds herfra, endelig! :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#184
Defterdar
Semi Supporter
20-04-2021 14:02

Rapporter til Admin
#183 Pyha, så er der flere bøffer til mig :D
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#185
Knocker
Junior Supporter
20-04-2021 14:09

Rapporter til Admin
#184 Intern humor ftw! :D
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#186
Knocker
Junior Supporter
20-04-2021 14:35

Rapporter til Admin
Sjovt som Stroyer hurtigt blev stille egentlig.. Og mærkeligt at blive gal på at andre forholder sig til deres rettigheder og kræver disse opfyldt.. Jowjow! :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#187
annej
Bruger
28-04-2021 12:54

Rapporter til Admin
#181 Sjovt at man sætter en grænse på 1050 kr. Man burde have de samme klagerettigheder uanset hvor meget man har købt for.
--
#188
Knocker
Junior Supporter
28-04-2021 13:15

Rapporter til Admin
#187 Enig, fra første krone, af ren principsag!
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#189
Die_Happy
Semi Supporter
28-04-2021 13:40

Rapporter til Admin
#187 Fordi det er spild af tid, og dermed penge, at diskutere en sag der drejer sig om få kr. "Mit tyggegummi til 50 øre smager ikke at rådden hest som der står på pakken, jeg vil have et nyt!! KLAGE NU!!". Noget i den stil gider man ikke bruge tid på.
--
5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB
#190
annej
Bruger
28-04-2021 13:51

Rapporter til Admin
#189 men det koster jo stadigvæk noget at klage. Så hvis du vælger at klage over at din 50 øre tyggegummi ikke smager så godt og ikke får medhold, så mister du dit klagegebyr.
--
#191
Akasut
Guru
28-04-2021 14:41

Rapporter til Admin
Det er sq da også tidskrævende og trætende for forbrugere hele tiden blive mødt med "fejl" fra online-handel, og som nævnt tidligere skulle det ikke undre mig at det er for at drive trafik på butikken også. Det kender man allerede fra Torsdag tilbud hos Elmutanten, og 5 folk står i kø før dørene åbnes om morgenen, og ekspedienten siger "vi har ikke flere på lager". Eller online entertainment som tjener penge på jo mere tid du bruger i deres miljø, det er en kamp om kundernes opmærksomhed. Den kan da ikke blive ved med at gå, "fejl" mig her, og "fejl" mig der, om det er virksomhed eller det offentlige. Det ord er vasket så tyndt. Det er en undskyldning for inkompetence eller hidden agenda, og i begge tilfælde skal forbrugeren ikke lægges til ansvar for dette. Så må der være en konsekvens, fx økonomisk, at butikken æder fejlen, så skal de sq lære at taste/skrive rigtig ind i deres system, and that's how we learn* * https://youtu.be[...]
--
#192
Defterdar
Semi Supporter
28-04-2021 14:54

Rapporter til Admin
#191 "MeN PriSErNe kOmMeR jO fRa eT ANdeT sYsTEm. dE kAn iKkE SeLV gØrE fOR dET"
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#193
FlyingHippo
Mega Supporter
28-04-2021 15:21

Rapporter til Admin
#192 Så må de holde dem, der leverer det andet system, til ansvar. Folk har generelt en alt for slap holdning ift. datadiciplin. Meget af mit arbejde går med at rette fejl, som andre har lavet, fordi de ikke lige har brugt 2 sekunder ekstra på at læse, hvad det er, de udfylder, og om de har lavet en slåfejl. Det er både kolleger og kunder. De tænker ikke over, hvilke følgevirkninger deres indtastninger har. Et komma, der er sat en plads forkert, har jævnt stor indflydelse på en salgsprognose over 100.000 solgte enheder
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()}
#194
hotdogpeter
Maxibruger
28-04-2021 20:02

Rapporter til Admin
Når jeg læser tråden igennem virker compumail og PC-lager ret shady og uprofessionelle. Er det generelt sådan i forhold til andre webshop f.eks. proshop?
--
#195
Sven Bent
Monster Nørd
28-04-2021 20:08

Rapporter til Admin
#147 ER det ikke dig der pev omkring post nord, over et kabel som blev vaek i posten. og nu proever du at peger fingre af andre (som proeve er staa paa dres rettigheder) som om de er pivende? https://hwt.dk[...]
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 28-04-2021 20:09
#196
Comicsdk
Giga Supporter
28-04-2021 20:14

Rapporter til Admin
195 Har du læst de to gamle tråde du linker til, og har du læst hvad jeg skriver i 147, eller har du bare utroligt svært ved forstå hvad du læser, udover at have problemer med at stave, altså. Edit. Fin redigering du fik lavet dér.
--
Sidst redigeret 28-04-2021 20:15
#197
MartinGarne
Semibruger
17-05-2021 16:59

Rapporter til Admin
Vil bare oplyse til alle dem der fik annulleret deres ordre hos PC-lager.dk på 1TB SSD. At efter jeg indgav en klage til forbrugerstyrelsen, har de åbenbart valgt at følge købeloven. Så nu har jeg fået tilbudt at købe den 1TB SSD til 529kr +35kr i levering igen. Dermed kan i henvise til min sag hvis i kontakter dem igen, da det ikke er lovligt at forskelsbehandle købere. Mvh
--
#198
annej
Bruger
17-05-2021 21:31

Rapporter til Admin
#197 kræver det ikke køb for over 1000 kr at klage? Viser det ikke bare at man fremover skal undgå at handle hos compumail og pc-lager.
--
Sidst redigeret 17-05-2021 21:34
#199
Cykle35
Semi Supporter
17-05-2021 23:34

Rapporter til Admin
Jeg har en annulleret fra compumail til de 738,- Måske man sku henvise til denne tråd omkring ordren?
--
5800x + 6800XT Custom H2O MEG B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DualRank 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
--
Sidst redigeret 17-05-2021 23:36
#200
MartinGarne
Semibruger
18-05-2021 11:49

Rapporter til Admin
#198 og #199 Det kræver åbenbart at varen har en værdi over 1050kr hvilket de selv har opgjort til 1500kr. Der gik 2 timer fra nævneneshus sagde at de havde taget min sag, og ville kontakte firmaet, til at pc-lager.dk selv kontaktede mig og tilbød at sælge mig den SSD for 529kr, de er blevet sat godt og grundigt på plads. Mit råd er at kontakte dem igen, i ska stå ved jeres ret :)
--
Sidst redigeret 18-05-2021 11:52
#201
Luffe
Ultra Nørd
18-05-2021 13:08

Rapporter til Admin
#197 Ikke nikke nej, om jeg vil klage over noget der så åbenlyst viste sig at være en fejl. Jeg kan tjene mine egne penge. Jeg behøver ikke handouts fra Compumail.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
--
Sidst redigeret 18-05-2021 13:10
#202
annej
Bruger
18-05-2021 13:16

Rapporter til Admin
#200 nu har jeg ikke købt noget fra compumail eller fra pc-lager, men det er ret interessant at følge med i den måde som compumail/pc-lager (SSD) vs. Wupti (soundbars ) håndterer det på. Umiddelbart ser det ud til at man skal kæmpe en del mere mod compumail/pc-lager end Wupti. Men fedt at du kom igennem med dine rettigheder. Det betaler sig at klage/stå ved sine principper :-)
--
#203
Knocker
Semi Supporter
18-05-2021 13:17

Rapporter til Admin
Lad os alle flette en medalje til #201, godt at han tjener mønt og kudos for at skrive om det. Må vi alle bøje i støvet for den store Luffe. For INGEN i hele Danmark kunne jo have haft bestilt i god tro - Det er jo absurd at tro. Hov vent..
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#204
Luffe
Ultra Nørd
19-05-2021 10:54

Rapporter til Admin
#203 ingen herinde og slet ikke dig...
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#205
Knocker
Semi Supporter
19-05-2021 14:24

Rapporter til Admin
#204 Jeg er ked af at skuffe den almægtige Luffe, men #68 Og pak så din taske og kom afsted på hospitalet, den ømme røv skal altså tjekkes øjeblikkeligt! :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#206
Luffe
Ultra Nørd
20-05-2021 08:47

Rapporter til Admin
#205 Allerede i #4 fandt vi ud af det var en fejl. Så du har I ond tro bestilt en vare, vel vidende at du er en ubehagelig person der forsøger at tjene på andres fejl. Men i stedet for at lave en går den så går den, så kører du en sag på det. Jeg væmmes over folk som dig... FØJ.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#207
Knocker
Semi Supporter
20-05-2021 12:03

Rapporter til Admin
#206 Det må være en lille verden du bor i, hvor du tror at intet kan ske, uden at det vises på HOL som det første og ALLE brugere læser opslaget i selv samme øjeblik. Også dem der ikke er brugere. Alle i hele verden faktisk! Lad mig være ham der brister din bobbel; Det fungerer ikke sådan, når man træder ud af din Matrix. Beklager :( Og jeg kørte ikke en sag på PC-Lager. Jeg oplyste dem lovgivningen og de valgte til sidst at følge denne. Føj for det, ja, det er faktisk direkte skammeligt jo! Åh ja, den store Luffe, hvis verden befinder sig i sin skrivebordsskuffe!
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
#208
Guffe
Maxi Supporter
20-05-2021 12:59

Rapporter til Admin
Hvad med at tage den over PB? Eller måske Facetime, der har i mulighed for at afgøre hvem der har den største :O) #207 Du kommer med regler, love og store ord, men set fra andre tråde er du da den største scalper jeg har set herinde. Nu kender jeg dig slet ikke, men det virker som om du har godt styr på dit liv og regler her i samfundet. Men dit moralske kompas står helt forkert. Prøv at vende det om og se om ikke det hjælper :O)
--
Bor på Frederiksberg (2000)
#209
Knocker
Semi Supporter
20-05-2021 13:06

Rapporter til Admin
#207 "A scalper, in the context of market supply-demand theory, also refers to a person who buys large quantities of in-demand items, such as new electronics or event tickets, at regular price, hoping that the items sell out. The scalper then resells the items at a higher price." Lad os blive enige om, at du har misforstået betydningen bag ordet "scalper" - For du har ikke set ét eneste tilfælde, og kommer heller ikke til det, hvor jeg har købt produkter ind (Billigt eller ej) og forsøgt sælge det til en højere pris, blot for fortjenestens skyld. Tværtimod, så finder du tilfælde hvor jeg bl.a. har tilbudt et 3060 til bestillingsprisen, eller hvor jeg har bestilt dele som er blevet benyttet i egne builds. Du kan tro min knægt er glad for sin nye maskine, som bl.a. indeholder en FireCuda 520 1TB disk, hvor han dog har måtte undvære et 3000-serie kort (Indtil Proshop sagen er afsluttet), men kører med et 28080 Ti magen til sin farmands :)
--
Zombies eat brains. Don't worry, you're safe...
--
Sidst redigeret 20-05-2021 13:07

Opret svar til indlægget: Lige nu er der billig 1TB M.2

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE