Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Elgiganten svigter igenAf Mega Supporter Morpheuz1986 | 25-11-2020 12:22 | 4665 visninger | 60 svar, hop til seneste
Elgiganten havde for nyligt et flot tilbud på et Palit Rtx 2070 Super til 2.299 kr.
Jegbestilte et og modtog prompte en bestillingsbekræftelse. Ikke en ordrebekræftelse vel at mærke.
Etpar dage efter, da grafikkortet burde have været afsendt, får man istedet en sms om, at kortet er udgået og ordren annulleres.Ingen tilbud om et alternativt produkt eller et tilbud på et andet grafikkort, bare en sms, der vel at mærke ikke kan besvares.
Jeger udemærket klar over, at de i deres betingelser forbeholder sig ret til at annullere en bestilling, men sidder alligevel tilbage med en følelse af at blive taget bagi fordi Elgiganten havde brug for at booste deres debitor beholdning midlertidigt.
Deter jo desværre heller ikke første gang, at de sælger varer til priser de bagefter fortryder eller varer de slet ikke har.
Alti alt en skuffende oplevelse. --
Knowledge is power and power currupts
Study hard - Be EVIL !
Så er der sku ild og fakler igen :D -- PC-o11 | Ryzen 3700x | Aorus Master 3080 | Arctic Liquid Freezer II 360 | B550-F | 16 GB 3200MHz CL 16 | Corsair RM750x | 1x Crucial P1 1TB Den er lidt tyndt, hvis argumentet er, at de ønsker at booste debitorerne ;-)
De valgte at sende alle de 2060S + SSD ud til små 500 kr., så der er nok tale om, at det er udsolgt.
Jeg synes ikke det fremgår at din besked, at du har været i kontakt med dem om at finde et alternativt produkt? --
Jeg skal ikke forklare hvorfor de har valgt den beskrevne fremgangsmåde.
Og nej, har først mulighed for at ringe til dem i aften.
Men som sagt kom der bare en sms og 10 min senere en mail med en annullering. --
Knowledge is power and power currupts
Study hard - Be EVIL ! #0 Hvis du læser betingelserne ved du jo hvad du går med til, og så virker sådan en her beklagelse altså lidt hul. Jeg har selv bestilt et 5700xt for 1999kr, og hvis jeg ikke får det, er det skam ærgerligt, men jeg vil da ikke hænge Elgiganten ud på Hol, da jeg ved hvad jeg gik med til dengang jeg bestilte produktet, og hvis jeg ikke kunne lide det, kunne jeg bare ha ladet være -- Sidst redigeret 25-11-2020 12:41 #4 - rolig nu.
Der er jo ingenting i de betingelser som er ud over det sædvanlige, de gælder ved alle handler - men det er da stadig irriterende når Elgiganten gang på gang laver diverse fiksfakserier med deres lagerbeholdninger osv.
Hvis man skal følge din "McAnbefaling" til sin konsekvens, kan man jo aldrig købe noget overhovedet. -- "ORK SATME!" Har de ret til det? - Ja, som andre også har påpeget
Er det god kundeservice at sælge et produkt man ikke har? - Nej, og det gør de apparently igen og igen.
Så kan man selv drage ud af det hvad man vil, men personligt er elgiganten nok min sidste udvej hvis jeg skal købe noget nyt i dag. -- R7 5800x, RTX 3080, 32GB 3600Mhz CL16, B550M Nu er det jo noget nemmere at annullere din bestilling, end at skulle igangsætte er større detektivarbejde for at finde en passende løsning du er tilfreds med.
Lad os antage at de kommer med et tilbud på "et alternativt produkt". Hvis du ikke er tilfreds med dette, skal de så fortsætte indtil de finder noget du kan gå med til, eller hvor går grænsen?.
Smid bestillingen, hurtigt videre.
Havde du fået en ordrebekræftelse, så var sagen nok en anden.
Du har bestilt et produkt, de har gjort dig opmærksom på at du har bestilt dette. Det viser sig at de ikke kan levere dette og derfor gør de dig opmærksom på dette, og annullere din bestilling :) -- ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q #7 Spot on :p
Det er super ærgeligt at glippe et godt tilbud, men de leverer så mange andre steder.
2080ti til 3200? Det er immervæk ikke mange der sælger til de priser :p
2060S+256gb ssd til 469,-? Den kunne de sagtens have annulleret men gjorde heller ikke.
Folk råber bare op med det samme der sker noget skidt men roser ikke når det er fortjent.
-- PC-o11 | Ryzen 3700x | Aorus Master 3080 | Arctic Liquid Freezer II 360 | B550-F | 16 GB 3200MHz CL 16 | Corsair RM750x | 1x Crucial P1 1TB #0 Men hvordan kan det komme bagpå dig?
Deltog du ikke i de andre tråde?
"fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me"
-- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. Jeg bestilte det samme grafikkort (2070 Super Jetstream) til 2299 kr.
Men jeg så tilbuddet allerede kl. 10 eller deromkring.
Og jeg har lige modtaget en leveringsbekræftelse i dag på at kortet er på vej :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Jeg forestillede mig lige at de service-sms rent faktisk kunne besvares, så forestillede jeg mig at være den praktikant der skulle besvare kunde-sms hele dagen.
Nu er jeg en anelse deprimeret.
Og det var kun et tankeeksperiment.
På den seriøse side; der er vist nok en lukket gruppe på Facebook hvor man kan hænge netshops ud for bagateller, og de kan ikke besvare kritikken.
Win-Win.
10
Sucker.
Jeg fik samme kort i 24 karat guld for 126 kroner inkl fragt plus de smed en 1TB SSD oven i for 34 kroner ekstra.
-- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent.
Opdatering.
Da jeg fik lejlighed til at tale med Elgiganten fik jeg faktisk ganske ok hjælp.
De kunne ikke skaffe flere af det lækre Palit kort, men tilbød mig et andet 2070S til samme pris.
Dette var imidlertid ikke et kort jeg ville have, men nu blev der i det mindste forsøgt fra deres side.
Jeg anerkender blankt, at jeg var hurtig til at fare i flint og sender en lille tanke med en undskyldning til Elgiganten.
Hvis nogen skulle være interesserede blev jeg tilbudt et PNY 2070s istedet. --
Knowledge is power and power currupts
Study hard - Be EVIL ! #12 Se, det var da en fantastisk løsning :D -- PC-o11 | Ryzen 3700x | Aorus Master 3080 | Arctic Liquid Freezer II 360 | B550-F | 16 GB 3200MHz CL 16 | Corsair RM750x | 1x Crucial P1 1TB
Endnu en årsag til at det er fuldstændig hul i hovedet at forum-medlemmer ikke kan rette overskrifter og indhold i deres indlæg.
Men pyt, det skaber trafik med de pseudo-skandaler -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. --
Sidst redigeret 25-11-2020 17:24 #12 kontaktede du dem over telefon eller gennem deres chat?
Jeg har også et lille problem med dem :( --
Trustpilot (måske derfor de var serviceminded)
Derefter mail. --
Knowledge is power and power currupts
Study hard - Be EVIL ! #12
Jeg køber gerne det PNY 2070s, hvis du ikke planlægger, at gøre brug af tilbuddet - Og giver gerne en skilling for besværet eller afhenter hos dig :) -- Sidst redigeret 25-11-2020 18:10
#17 har allerede takket nej. Beklager. --
Knowledge is power and power currupts
Study hard - Be EVIL ! De er fantastiske, Elgiganten har sendt mig mit 5700XT, som jeg har siddende i min pc lige nu, men de har hverken trukket pengene eller sendt en ordrebekræftelse, det er jo mega god service at de syntes penge er sekundært -- #0
at du har faeet din penge inge er den ultimative loesning paa ikke at kunne lever en service
elgiganten har gjort en helt klar korrekt haandtering af problem stillings.
De kan ikke vide hvilke parametre du vaelge et given produkt for saa et side og komme med foreslag ville bare faa en person som dig ti lat side og whine over de kom med forslag med en 2 blaser loesning nar du ville have en med 3.
Folk kan vare ret umuligt bare see hvordan her er et indlaeg over en person som fik alle sine pegne tilbage og blev 100% fristillet.
#12
godt at du kan see det nu. det vil hjaelpe dig enorm i fremtiden at indsee at du er en de laf et system ikke ikke dets midtpunkt. det giver dig mere power til at lave de aendringer du vil have end blot at side og pege fingre af alle mulige andre. -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #0
at du har faeet din penge inge er den ultimative loesning paa ikke at kunne lever en service
elgiganten har gjort en helt klar korrekt haandtering af problem stillings.
De kan ikke vide hvilke parametre du vaelge et given produkt for saa et side og komme med foreslag ville bare faa en person som dig ti lat side og whine over de kom med forslag med en 2 blaser loesning nar du ville have en med 3.
Folk kan vare ret umuligt bare see hvordan her er et indlaeg over en person som fik alle sine pegne tilbage og blev 100% fristillet.
#12
godt at du kan see det nu. det vil hjaelpe dig enorm i fremtiden at indsee at du er en de laf et system ikke ikke dets midtpunkt. det giver dig mere power til at lave de aendringer du vil have end blot at side og pege fingre af alle mulige andre.
intet af det ovestaeende er sarkasme. jeg ser desvaerre ret tit omkring mig folk der havner i situationer der nemt kunne avre undgaaet hvis de tog lidt mere ansvar om tingene og styrede situation den rigtige retning, men for dem var det vigtiger at fokusere paa at det var andres skyld.
F.eks har jeg lige matte smide en af min venner paa gaden fordi han ikke magtede at tage ansvar om selv de mindste ting.
moedte op og fortalte ham der var 3 folk paa vej til at proppe hans ting ned paa fortovet. og han bekalger over hvordan hans far ikke have ringer tilbage til ham omkring hans flytning.
Det er jo ikke hans fars der skal flytte (eller betale for lejen) saa at side og vente paa at noget sker er ikke at tage kontrol
Anyway lang snak
ha en god dag -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #12
The fuck?
Da jeg blev ringet op, spurgte jeg om der var noget de kunne gøre mht. et andet kort. Det fik jeg at vide at der ikke var?? -- $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()
You're welcome! "men sidder alligevel tilbage med en følelse af at blive taget bagi fordi Elgiganten havde brug for at booste deres debitor beholdning midlertidigt."
Og her sad jeg og troede, at jeg var en af dem, der sidder med en stor hat lavet af sølvpapir trukket godt ned over ørerne! :D Daang! -- Sidst redigeret 25-11-2020 20:08 Overreaktion - og dog nej!
Jeg kan godt være enige med flere i at en aflyst ordre ikke bør give anledning til en brok tråd - men bare ikke i tilfældet Elgiganten (eller Power). Det jeg beskriver er lignende sager, som har været dækket i pressen.
De har et hav af "lagerproblemer" og elendig kunderådgivning, hvor sælger har en personlig økonomisk interesse i at rådgive forkert.
Eksempler - 100% af sidste 3 års handler:
2x bærbar til stede i Randers, da vi kommer derud, "er det kommet til" at aktivere Office og antivirus og forlanger så 1500 kr mere og "glemt" at opdatere lagerstatus til dette. De kan "desværre" ikke sælge til tilbudsprisen. Men jeg burde have reserveret den....... Selvfølgelig var det med vilje, så de kunne få en større provision - unge mennesker, der skulle i byen....
1x TP-Link Mesh sæt i Tilst. Modtager mærkelig sms med vare reserveret, men ikke endelig bekræftelse. Ringer i 2 timer før jeg får af vide, at de IKKE har varen, men at de har et demosæt de kan sælge til samme pris...... I 2 timer sagde de basalt set: "Den er der nok, kør du bare i 1,5 time fra Skive"
Spørger på et prisbilligt 4K tv, hvorefter sælger fører os hen til et 17.000 kr tv....... Vi skred.
Inkompetence eller direkte svindel:
Enten er de rigtig rigtig dårlige til kunderådgivning og lagerstyring eller også er der skumle motiver. Deres sælgere er provisionslønnede og direkte trænede i at rådgive - ikke jf. kundens behov - men efter fortjeneste. Dette har været vist på TV.
Samtidigt handler deres konstante "vi har attraktive varer på lager" fejl kun om at få trætte mennesker ned i butikken og de så køber noget dyrere og dårligere.
Dette er veldokumenteret med insiderviden i pressen.
Ikke alle:
Ikke alle sælgere er af den karakter. Har også nogle gange modtaget meningsfuld rådgivning - men eks. i tilfældet Hifi Klubben og Føtex er succesraten tæt på 100%, i Elgiganten under 50% --
25
Der er nok nogle punkter hvor kritikken er berettiget, Elgiganten har mange butikker og mange ansatte.
Mon ikke der er rådne æbler dér, ligesom der er i gruppen af forbrugere.
Det overrasker mig at de lader sig presse til at kompensere pga. en anmeldelse på Trustpilot, der omhandler en handel der aldrig er gennemført.
Men jeg kan også sagtens huske da jeg var bette og plagede min mor om alt fra matchbox-biler til lego.
Sommetider virkede det, sommetider gjorde det ikke. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. #25 Stort set det eneste brugbare indlæg i denne tråd, og passer meget godt med mine egne erfaringer. Jeg har dog selv haft handler hvor jeg faktisk har fået den vare jeg beder om, men kun hvis jeg stenhårdt nægter enhver form for upsale eller sidesale.
At man så bliver sendt videre til andre Elgiganten afdelinger for at få den vare der står som tilgængelig der hvor man har henvendt sig, er en anden sag.
Er der så en reklamation så er det ikke Elgiganten's problem men leverandørens og man må selv stå for at holde på sin ret overfor dem. -- Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe
Man kan også spørge sig selv.
Hvorfor bliver jeg ved med at handle i en butik hvor jeg er utilfreds med service og betjening og hvor jeg er overbevist om at det er systematisk kundemanipulation der er dominerer salgsteknikken.
-- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. #28 fordi i sidste ende kommer folk tilbage til det sted hvor de kan få varen billigst. - Jeg arbejdede i POWER sidste år omkring Black Friday, da POWER var i kontant. På trods af at stort set alle kunder liiige ville give en kommentar med på vejen omkring hvordan lagerbeholdningen var snyd mv. så stod de stadig i kø og ventede for at få vejledning/købe noget.
Det er jo grunden til butikker som Fona gik konkurs, eller at Hifi-klubben ikke er større end det er. 9/10 vil simpelthen ikke betale ekstra, for at få kompetent rådgivning af en der kender produkterne sindsygt godt (ikke at der ikke findes sælgere der gør det i POWER og Elgiganten, men der findes lige så mange pistolsælgere)
Folk er kun utilfredse og sværger de aldrig vil handle et sted, indtil de kan spare 300 kroner. -- Sidst redigeret 26-11-2020 10:34
29
Jeg er lige ved at tro at du har en væsentlig pointe.
Upopulær, men ikke desto mindre væsentlig. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. #25 Det var da mest tåbelig indlæg jeg længe har læst.
1. Lager problemer er en ting og sker ret hyppigt.
Men ja, det er benyttet som en default undskyldning ret ofte.
Fordi kunderne hellere vil have et falsk svar end et ægte "Jeg ved det ikke".
Faktisk bliver de fleste kunder enormt irriteret hvis man er real og siger det..
2. Vi er der ikke for at rådgive, vi er der for at sælge.
Så ja, naturligvis henleder vi dig hen på de produkter, hvor vi får de bedste margins.
Det ikke anderledes end hvis du spørger tjeneren om vin råd eller lignende.
3. Provision bliver ikke udbetalt i det øjeblik, du har købt et produkt.
Så det komplot du omtaler er aldrig sket.
4. Ja, vi har tilbud der kun er designet til at få folk ned i butikken.
Vi har os produkter der gør en lignende opgave..
That's how it works.. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. De må faktisk ikke annullere din ordre, selvom de skriver det i betingelserne - det er en del af købeloven som de ikke kan fraskrive sig. Hjemmesiden er i sin enkelthed et tilbud, og når man bestiller varen og betaler (selvom pengene ikke er trukket), er der indgået en juridisk bindende kontrakt. Den kan de ikke bare forbeholde sig retten til at annullere efter forgodtbefindende.
"Det er en udbredt misforståelse, at en webshop kan annullere en ordre, efter handlen er indgået, hvis varen viser sig at være udsolgt, eller der har været fejl i prisen."
Link: https://www.emaerket.dk[...]
"Det er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse et urimeligt aftalevilkår, hvis sælgeren forbeholder sig retten til at kunne annullere en aftale, efter den er indgået, pga. trykfejl, forkerte prisoplysninger eller varen er udsolgt mv."
Link: https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
#31 Det kan, og er, ikke købers problem hvis sælger ikke har styr på sit lager. Sagt med andre ord "sur røv", så må de skaffe varen og sælge den til dig selvom de lider et tab. -- Sidst redigeret 26-11-2020 11:35 #28 Langt de fleste af mine køb sker i andre online butikker af samme grund efter at have haft tilsvarende oplevelser som #25. -- Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe
32
Der er en smule forskel på en bestillingsbekræftelse og en ordrebekræftelse. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. Til andre der har fået annulleret deres ordre:
Jeg skrev til [email protected] med en henvisning til Morpheuz1986 's trustpilot anmeldelse og mit ordrenummer, og spurgte hvorfor jeg ikke var blevet tilbudt et erstatningskort, ligesom han var.
Kort tid efter fik jeg en mail hvor jeg blev tilbudt samme kort ( https://www.elgiganten.dk[...]
til 2299,-
De kunne dog kun tilbyde mig et, selvom jeg havde bestilt 2
-- $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()
You're welcome! #32 Det skrev jeg heller ikke.
#33 Indtil der kommer et tilbud, eller du har glemt den seneste episode.
Men hvis du vitterligt holder ved, så respekt.
Desværre er resten af Danmark ikke sådan.. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. stakkels elgigant til tider... -- jep jep Hvis nogen sku være interreseret i at bytte deres PNY GeForce RTX 2070 Super Twin Fan grafikkort 8G ligeover med mit 5700XT red devil jeg hentede i går, så sig endelig til :) -- #31
Min kommentar er tåbelig, men du benægter faktisk ikke hvad jeg skriver......:-)
Du benægter ikke lager problemer....... Jeg har inden for en time prøvet at bestille på 4 tilbud på demo routere (forskellige butikker) og hver gang kom den tilbage med "kik ind vi har nok noget andet godt, men desv. ikke denne". Jeg mener også at det har været i pressen som en politik?
Dette sammen med provisionslønninger, hvor sælgere vælger at aktivere den egentlige fortjeneste ved at aktivere Office og AV, men uden at opdatere lageret, så folk stadig kommer i butikken...... Som du siger: I vil sælge efter fortjeneste, ikke kundens behov........
Og du benægter ikke, at sælgere er provisionslønnede - dvs. uanset om det er på månedsløn eller hvad, har de en personlig interesse i dårlig rådgivning.
Konklusion:
Dvs. du benægter intet - herunder den noget kortsigtede strategi med at belønne sælgere for dårlig kunderådgivning. Jeg kan kun sige, at jeg oplever noget helt andet i Føtex og Hifiklubben, den lokale hvidevarebiks, hvor de brænder for at sælge mig den rigtige løsning og ligger derfor færrest mulige kroner i Elgiganten. -- #34 Nej, for som jeg skriver så er handlen indgået når man betaler. Rent juridisk er hjemmesiden at betragte for et "tilbud". Det er også det eneste der giver mening, i og med at der er oplyst priser og man netop betaler!
Ellers ville det være:
Sælger: Vil du købe den her vare?
Køber: Ja det vil jeg gerne, her er pengene du kræver.
Sælger: Jeg skal lige finde ud af om jeg gider sælge den, og om jeg har den på lager, og måske blæser det også udenfor. Og hvis det regner er den helt gal.
Igen, læs lidt her: https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
"Forbrugerombudsmanden udtalte, at udgangspunktet er, at udbud af varer i internetbutikker" anses for bindende tilbud. Det betyder, at der er indgået en bindende aftale, når forbrugeren lægger varen i kurven og sender sin bestilling. Den erhvervsdrivende kan herefter ikke ensidigt ændre eller annullere aftalen."
Og:
"Hvis en erhvervsdrivende i overensstemmelse med aftalelovens § 9 vil fravige det almindelige aftaleretlige udgangspunkt om, at tilbud i en internet butik er bindende, skal det fremgå meget tydeligt af siden, at tilbuddene på hjemmesiden alene er ”en opfordring til at give et tilbud”, og at der ikke er indgået en bindende aftale, før sælgeren har accepteret køberens tilbud.
Det er i denne forbindelse ikke tilstrækkeligt, at vilkåret er omtalt under de almindelige handelsbetingelser eller lignende." -- Sidst redigeret 26-11-2020 16:37 #31 Jeg synes det er nogle underlige påstande du kommer med her.
Jeg vil tro det er mere din moral og etik der spiller en rolle her. Jeg kender de færreste som foretrækker en løgn. Det er måske netop det som er kernen i problemet - hvis en virksomhed bygger sin forretning på at snyde kunden, så kan det være svært at afvige den strategi.
Hvis du foretrækker at blive løjet til, fair nok.
Det ligger i forlængelse af dit punkt 4. Det er svineri, er uærligt, og ulovligt.
Netop dette gør at man mister tiltro til en forretning.
ift. rådgivning. Jeg forstår at der skal sælges. Jeg er ikke naiv.
Men der bliver ofte rådgivet forkert, hvor avance opvejer kundens behov.
Hvis man gør det til det ekstreme, så er det bare indirekte scam.
Edit: Det er i øvrigt en af de store årsager til hvorfor fora som hol eksisterer. Man har ikke tiltro til sælgeren, og ønsker ikke at handle blindt i en forretning.
Mange kunder har mistet tilliden til diverse brancher - og det forstår man egentlig godt. -- Sidst redigeret 26-11-2020 17:40
40
Okay.
Det kan da godt være at jeg tager fejl.
Jeg handler ikke i Elgiganten, og jeg troede egentlig heller ikke at deres kunder betalte før de fik en ordrebekræftelse, men det er da endnu en grund til at hoppe over den biks.
Jeg køber det meste af mit hardware hos Proshop, og jeg plejer at få en bekræftelse på min bestilling, og efterfølgende en endelig bekræftelse på ordren, hvor betalingen så også bliver foretaget.
Så.. jeg står muligvis ret, men det skal jeg da lige læse op på.
På den anden side.. Jeg handler bare i butikker der har styr på retningslinierne og er klare i spyttet overfor kunden, der er ingen grund til at spilde tid på Elgiganten.
Men nu er de jo også i færd med at dele 1300 kroners-rabatter ud til ofrene for de traumatiske bestillingsannulleringer, så mon ikke det går altsammen. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. #41 Tror du har ret i #31 - det handler om personlig moral.
Prøv at se på Kontanten, hvad han reelt støtter og som er sanktioneret af ledelsen. Det passer perfekt med min egen konklusion på personlige erfaringer og er grunden til at jeg mener at provisionslønnede medarbejdere hos Elgiganten har løjet sig til 3.000 af mine penge! Jeg er faldet i 2 gange og gør det aldrig mere.
Jeg kan godt finde på at handle i Elgiganten, men som andre siger: Jeg køber nøjagtig det jeg er kørt efter og intet andet! Jeg forsøger dog at ligge langt det meste hos seriøse forretninger - som Føtex/Bilka, Hifiklubben osv.
https://www.dr.dk[...] -- endnu engang fantastisk. kun på hol.
Elgigantens fordærvede måde at drive forretning på bekræftes og forsvares af egne medarbejdere.
vildt nok. -- #43 Seriøse - Bilka?
Så vidt jeg husker, var det selv samme program som Bilka var i. "Kan du LOVE at det ALDRIG sker igen, at i laver numre med sparbudskaber"
"Jeg kan ihvertfald sige, at vi betaler bøden..."
#44 Sjovt som DR hiver fat i fagforeningener, og spørger til om de har nogle medarbejdere der er blevet FYRET, om de har løst til at stille op og fortælle hvor dårlig en butik det er..
og igen.. Alle tidligere ansatte er TIDLIGERE medarbejdere.. Er der nogen der kan træde ved siden af? Ja.. Er der nogle der opfinder sine egne ting? - Ja.
Er det muligt at misforstå .. ja
Det skriger jo det program i, at det er klippet og klistret til i alt.
Tro hvad I vil. Jeg handler stadig i Netto, Bilka og Elgiganten. Selvom jeg engang har købt en GAMMEL AGURK i.. HVORDAN KUNNE DE FINDE PÅ DET ?!?!?!? Har de ikke kontrol.. Hold nu kæft altså.. Internettet er fantastisk. --- fucking Curling børn -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
46
Agurken havde du da i det mindste mulighed for at tjekke inden du lagde den i kurven.
Men hvis du var på indkøb i en ordentlig morgenbrandert, er det jo hvad der kan ske. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. --
Sidst redigeret 29-11-2020 08:22 Jeg gik ned i deres madspild biks. Men havde ikke regnet med at finde sådan noget nede i "den kasse"
Moralen er, at vi tror på alt hvad vi ser og læser. Men aldrig hvad vi selv oplever.
ALLE skriver når de har en dårlig oplevelse. Det er så stort et fåtal, for fortæller når de har en god oplevelse, MED MINDRE de har taget røven på stedet. DE HAVDE EN MACBOOK TIL 1 KR !! Jeg har bestilt 719 stk !
Var det Silvan hvor en gut havde bestilt 300 havesofa'er fordi de stod til 13 øre ! ??
Og så går han fanme til avisen og fortæller om hvor store røvhuller de er, at de vælger at annullere hans ordre. Den kostede normalt 10.000 tror jeg. Uanset hvad førpris var.. de koster ikke 13 øre.. og 300 stk.. hvor vil du sætte dem henne?
Vi havde for mange år siden, en kæde der solgte "genanvendt" kød. Først var det verdens lækreste Entré bøffer. og havnede som hakket kød.. Kæden findes stadig og hedder MENY - Vi holder af mad.
Hvordan kan de stadig findes hvis alle skal syntes det er lort og de aldrig har lært af det?
Men når de har kærgården til 4kr. Så vil jeg gerne handle der.. hold nu op..
POWER, er taget i at snyde folk så mange gange, og alle taler dårligt om dem. hvordan kan de stadig findes? -- Det er nok nogle enkelt stående tilfælde..
Yderligere jeg drikke ikke. Men tak fordi du nu har skabt et rygte på mig.. Nu kommer jeg helt sikkert til at tro alt hvad du skriver fremadrettet -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #45 Hvorfor gæstelogin?
#45 Hvorfor bruger du gæstelogin og hvorfor den voldsomme sproglige vrede?? Er det #31 (samme vrede osv)? Er det fordi du er flov over at arbejde i Elgiganten?
Søgte lige lidt og kan se, at denne gæstebruger ikke har været brugt tidligere - dvs. den er kun brugt her til at skjule en brugers virkelige identitet.
Ja Bilka har også fået tæsk - for andre ting! De ansætter generelt ikke løgnere
Bare til orientering: BIlka gør ikke de ting, der har været emne i denne tråd, men det er korrekt, at de har fået tæsk for prisfusk og det er berettigede tæsk!
Jeg har bare ikke oplevet at sælgere har løjet for mig - at de opfinder lagerfejl, at de af al kraft forsøger at lokke mig i butikken med løgne om varer på lager osv. Og det nok i kraft af, at deres ledelsespolitik ikke er at lyve, træne medarbejderne i det og ansætte sælgere, der lever op til det kriterie!
Tidligere medarbejdere - ja men mønstret passer perfekt.....
Nu nævner du, at det er tidligere medarbejdere og antyder dermed, at det er bitre hævnagtige mennesker. MEN det vi nævner er særdeles veldokumenteret tidligere - eks. via optagelser fra interne kurser. Og det passer perfekt med vores oplevelser og programmet reproducerer det med lethed!
Det er egentlig også simpel matematik: Hvis de havde så dårlig lagerstyring, ville de ikke kunne tjene penge! Det hele ville gå op i omkostninger!
-- #47 Jeg er generelt ikke uenig med dig. Du bringer mange valide pointer op, som værd at tage i betragtning.
Du har ret i flere ting. Folk ønsker ikke at betale for service, og tendens til brok er større end til ros.
Det ene udelukker dog ikke det andet. Man skal ikke langt, og bare på trustpilot kan der findes små 25.000 anmeldelser som enten er et stjernet eller to. Bevares, jeg har ikke læst dem alle, og mange af de her anmeldelser er sikkert noget vrøvl, og kunden som har uret.
Men alligevel, der dannes et mønster. Det er svært for mig at tro det er enkeltstående tilfælde.
Jeg har ikke handlet forfærdelig meget i Elgiganten, så kan ikke genkende på førstehånd.
Forretninger hvor der er provisionsløn, eller rigtige store kæder i al almindelighed vil pushe salg igennem. De vil have fokus på avance, og undlade at prioritere kundensbehov. -- #48
Jeg har ingen bruger her inde, og hvorfor skulle jeg oprette det? Jeg har allerede en. om folk så ønsker at bruge mit navn her inde. Be my guest..
Jeg har ikke oprettet mig, da jeg føler vi bliver overvågnet nok i vores verden. Det har jeg ikke brug for yderligere.
Kender heller ikke nr 31. Men han/hun har da sikkert ret i det personen skriver.
At man kan få tæsk for at ville hjælpe de kunder der kommer ned i butikken. Altså hvad skal der dog ske af de SÆLGERE (ikke ekspedienter)
Er du i tvivl om hvad en sælger er. Så har Uddannelsens Guide: lavet en fin beskrivelse: https://www.ug.dk[...]
TL:DR: Sælger - SÆLGER firmaets produkter- Det gør slagteren i MENY også.. han er SÆLGER.. og sej til at skære kød.
Bilka ansætter ikke løgnere? Du nævner at jeg er offtopic.. Hvor i alverdens kom trådstarters problematik ind her..
Læs bilka ting her: https://www.recordere.dk[...] --- Til Info. Det kom i retten.. og bilka tabte. men stop nu det der. DU arbejder måske i bilka??
Lagerfejl, Om du hedder Netto, Bilka, Proshop, Power eller hvad alle andre firmaer hedder. Så kan det sgu ske, eller man har oversolgt og systemet er for langsomt til at opdatere. Nu siger direktøren i virksomheden også at de har nogle system fejl i den periode. Nu har vi black friday, mon ikke også at der kan være lidt udfordringer der- og mon ikke det er for alle?
BR.DK kan først levere efter jul ! Og det er bilka ejerne satans... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #49
Jeg er helt enig i at, mange kan have tendenser til det ene eller det andet. Tak for "backuppen".
Og jeg støtter 100% op i at, hvor der er provision, så kommer folks egne regler i hovedet op.
Hvad enten det er Elgiganten, Power, Netto, Bilka. Fona, Expert, Computercity.
Ingen ønsker at betale for service. Eller også syntes man det er ublu priser.
Personligt gider jeg ikke have beskite fingre ved dækskifter - Så derfor betaler jeg glædeligt 400kr for at få nogle til det.
Skal min computer havde et service tjek. Betaler jeg glædeligt for at dette bliver gjort. Da jeg ikke selv ved hvordan.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
47
At man bruger en generalisering til at banke sin pointe fast, gør ikke nødvendigvis den pointe til den ultimative sandhed.
Jeg bruger eksempelvis Trustpilot til fortrinsvis positive anmeldelser; har jeg en ufatteligt dårlig oplevelse med en butik, gider jeg ikke bruge tid med tastaturet, jeg dropper at handle med den shop.
Der er masser af alternativer på stort set alle varenumre.
Jeg handler også hos Proshop, selvom de er dyrere i mange tilfælde.
Deres kundeservice har udviklet sig til at være en faktor jeg medregner når jeg skal købe ind.
Jeg beklager drukreferencen, såfremt den virkelig ramte hårdt.
Jeg ligger også med migræne i sofaen efter at have læst ordet curlingbørn. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. --
Sidst redigeret 29-11-2020 09:08 #50 gæstebruger
Køber ikke helt din forklaring - ligesom dit sprogbrug virker velkendt.
#50 Er fejl systemiske eller enkelte
Forskellen på Bilka/Føtex og Elgiganten er omfanget af fejl. I Elgiganten har jeg en oplevelse af dårlig rådgivning i hovedparten af tilfældene og konkluderer selv at det er systemisk - at det er ledelsesbeslutninger oppefra og ned. At de sælgere, der vælger at fortsætte deres ansættelsesforhold netop har denne profil. Pressen understøtter dette og kan med lethed reproducere det.
I Bilkas/Føtex tilfælde har jeg endnu ikke oplevet lagerfejl, dårlig rådgivningog kun har haft et uheldigt tilfælde på dårlig RMA. Dvs. fejlene - som også den du nævner - er netop fejl, og ikke et systemisk valg.
#50 Etik og moral
Jeg var ca. 5 år da min far begyndte at belære mig om, at bare fordi min bror gjorde noget slemt (eks. stjal slik fra skabet), måtte jeg ikke gøre det.
Dvs. fordi Bilka er dømt i andre sammenhænge, berettiger det ikke dine handlinger hos Elgiganten.
#50 Du har ret med Power dog...... i samme kategori
Hvor jeg ikke vurderer Bilkas fejl som systemiske, er Power en anden sag, da deres løgnagtige forretningskoncept er en kopi af Elgigantens. Ligesom den fra dette forum kendte Froggaming snak, hvor der konsekvent var fejl i opsætning ifht. bestilt og altid til den billigere side. -- i det mindste peger gæstebrugen på at man indrrst inde godt ved den er gal. At lyve, fordreje, aflede og manipulere for egen vindings skyld blir aldrig ok. og da slet ikke når målet er ussel mammon. At folk bakker ud af tråden eller begynder at skrive via gæstebruger indikere jo at folk godt ved den er gal. verden er heldigvis ikke helt af lave, omend tæt på.... -- Hvor kom det til at bare fordi man er gæstebruger ikke vil stå ved sin mening?
Husk næste gang du bliver stoppet af politiet, fordi du kører for stærkt så er sætningen" EJ DET HAVDE JEG IKKE SET" eller "JEG KØRTE IKKE FOR STÆRKT"
så lyver og bedrager, til egen vinding også.
hvem siger jeg bakker ud? Og hvem siger jeg skriver fra en gæstebruger? - Jeg er bruger. At HOL har valgt at kalde en ikke registeret bruger, for Gæstebruger. er ikke mit problem
Men i er sjove. Vi skal alle hører om jeres dårlige erfaringer. Men syntes ikke rigtigt i har noget dokumentation på noget. I har set eller hørt noget. Men ikke umiddelbart prøvet det.
Ang. din kommentar om at manipulere.. Du har selv en kontakt med Elgiganten omkring en skærm og noget pixel garanti.. Der er Reklamationsret. og ingen garanti. At producenten tilbyder dig noget, kan ikke være Elgigantens eller "Birger Garagesalgs" problem
"hvad tænker I? -- Det er da helt sikkert dem der er gal på den - Fed kommentar på nogle der kun prøver på noget til egen vinding.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ikke systematisk?
https://www.dr.dk[...]
Førpriser..
jahh.. okay.. Jeg får fred -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
54
Det tror jeg at de fleste er med på.
Jeg aner ikke rigtig hvor det brænder helt sammen for Torben og Funky, det er jo trods alt et par håndfulde kommentarer siden at OP fik tilbudt et kort til en fordelagtig pris som kompensation for den annullerede bestilling på det oprindelige kort.
De juleøl kan godt slå lidt hårdt sådan en søndag formiddag.
-- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. #57 Fair point:-) Men lad mig lige nuancere lidt.
Mine indlæg er faktisk på linje me #0, da netop Eligiganten dokumenteret svindler med lager. Havde det været en seriøs forhandler, var #0 en klar overreaktion.
Ang juleøl - smiler lidt men jeg skrev i ædru tilstand og synes egentlig at jeg har holdt det sagligt. Men ja det er også personligt. Mens jeg (måske) kan være large med de 3000 kr provisionslønnede sælgere har franarret mig, bliver det personligt, når det er min gamle svækkede mor, de laver numre med. Det var hende de forsøgte deres stunt med lagerfejl med en bærbar.... Jeg var heldigvis med hende og sagde blankt nej.....men at snyde svækkede ældre går langt, langt over min grænse.
--
58
Man kan også, uden at provokere for meget, påstå at nu du allerede har et anstrengt forhold til Elgiganten og holder af din mor, med fordel kunne anbefale hende at undgå at handle i Elgiganten.
Det er selvfølgelig let at sidde og spille smart på den konto, jeg har bare aldrig haf den store fidus til den kæde.
De har jo et kæmpestort PR-budget og reklamerer aggressivt, jeg synes bare sjældent at der er de helt store forkromede besparelser, når man nærlæser annoncerne.
Jeg er muligvis også miljøskadet af de dårlige erfaringer der synes at være det gennemgående tema blandt venner, familie og bekendte når talen falder på den kæde, mit syn på sagen er at såfremt serviceniveauet er lavt, er besparelsen måske ikke så attraktiv på længere sigt.
Gå aldrig tilbage til en fuser, som man siger.
Mht. juleøllene. Det kan anbefales at have en mindre blæser på, når man går fuld front i trådene på HOL.
Måske også når man handler i Elgiganten - hvem ved. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. Jeg afventer spændt om de har i sinde at sende de sd kort jeg har købt. Vi er en lille halv uges tid inde i radiostilhed. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|