Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

3080 Strix OC problemer

Af Ultrabruger eyZeX | 12-10-2020 17:54 | 3955 visninger | 52 svar, hop til seneste
Hej alle! Det var en stor glæde at modtage sit 3080 Strix OC som en af de første i DK i fredags d. 9/10 fra Proshop. Desværre rammer uheldet efterfølgende da jeg finder ud af, at kortet er defekt. Jeg opretter denne tråd for at høre om andre har lignende problemer og hvor jeg står ift. RMA gennem Proshop. Mit kort er sgu lidt af en mandagsmodel, virker det til. Det lider af følgende problemer: 1. Den midterste blæser laver nogle forfærdelige skratte lyde, som om den rammer på noget (hvilket at jeg er ret sikker på den gør), når den kører omkring 65% til 69% procent fanspeed. Dette er en utålelig lyd som jeg midlertidigt kan afhjælpe ved at sætte en tilskåret toiletrulle som GPU support på det udsatte hjørne. Kortet sagger ellers ikke synderligt, så det meget sært. Problemet kan også afhjælpes, uden GPU support, hvis jeg holder fingeren på midten af blæseren - kunne måske tyde på noget med lejet og resonance? 2. Mit kort har vildt meget coil whine, hvor mit tidligere Strix 2080Ti OC intet sagde, overhovedet. Det er klart mest tydeligt når kortet er koldt før blæserne banker afsted. 3080 Strix OC siger INTET mht. blæserstøj under spil, så det er kun ved stresstest, at blæserne faktisk 'dæmper' det. Det er så slemt, at hvis jeg tab'er ud af Warzone, så kan jeg høre lydene ændre sig, når jeg bevæger musen på desktop. Mit spørgsmål: Jeg vil helt sikkert mene, at jeg kan RMA pga. blæseren alene, men er coil whine også grundlag for RMA? Proshop har oplyst, at jeg vil ryge bag i køen såfremt jeg indsender kortet. Jeg påtænker derfor at køre med kortet (og leve med fejlene) indtil kortet er fast på lager, men dette gør naturligvis ikke bevisbyrden nemmere, hvis de først har kort tilgængelige om 6mdr. Hvor god er Proshop til RMA på GPU'er? Nogle erfaringer? Jeg har kontakt Proshop og fået indskrevet på min ordre, at disse fejl eksisterer - ikke at det gør den store forskel, I guess. Hvad tænker I?
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#1
Casper
Gæst
12-10-2020 18:02

Rapporter til Admin
Jeg ville sende det retur og få det ud af verden, personligt ville det nage mig hver gang jeg tændte for computeren. Nu ved jeg heller ikke om der i ekstremen kunne komme ekstra følgeskader hen af vejen der ville komplicere det. Øv.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Knocker
Supporter Aspirant
12-10-2020 18:08

Rapporter til Admin
Semi-offtopic, så overrasker det mig lidt, at RMA sager ikke kommer først i køen, jeg ved der ikke er penge i det for dem i det korte løb, men .. De har fået bygget en god kundeservice op efterhånden, détte er et hak i den forkerte boks.
--
i9 9900K (h2o)•Gigabyte Z390 M•Crucial DDR4 Ballistix 32GB•EVGA GTX 1080 TI FE (h2o)•Kingston A2000 500GB NVMe•Crucial MX500 1TB SSD•AOC AG271QG4 27"
#3
eyZeX
Ultrabruger
12-10-2020 18:09

Rapporter til Admin
#1 Coil whine er et røv irriterende biprodukt af kraftig hardware, men det skader heldigvis intet. Det er vist også derfor, at det ofte kan være svært at RMA for dette. Af samme grund spørger jeg til erfaringer vedrørende RMA for coil whine. Der kunne selvfølgelig godt ske følgeskader mht. blæseren, men da jeg rent og sker ikke kan leve med den lyd, så laver jeg bare et midlertidigt supportbeslag i aluminium, hvorfor følgeskader ikke vil opstå. Proshop er desuden gjort opmærksomme på problemet, så følgeskader må være deres problem, når jeg har defekt GPU, tænker jeg? Tak for respons!
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#4
eyZeX
Ultrabruger
12-10-2020 18:11

Rapporter til Admin
#2 Overhovedet ikke off-topic og ekstremt relevant i denne sag! Jeg ærgrer mig også virkelig meget over dette, men omvendt kan jeg godt forstå at de andre 500 i køen ikke skal skubbes længere bagud blot fordi jeg er uheldig. Det bedste ville være, hvis kortet blev direkte ombyttet ved ASUS således det ikke påvirker Proshops beholdning, og det hele nok ville gå lidt hurtigere. Jeg forstiller mig at ASUS har GPU'er dedikeret til RMA sager - det ville i hvert fald være optimalt ift. kundeservice.
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
--
Sidst redigeret 12-10-2020 18:12
#5
Gunkeeper
Bruger
12-10-2020 18:17

Rapporter til Admin
@OP Har du ikke skrevet til Michael i RTX 30xx Proshop tråden? Hvis ikke, så vil jeg da gå den vej :-) Folkene her ved ikke mere end han gør - tværtimod kan du få en masse gæt og spekulationer om alt og ingenting. Det virker lidt ligegyldigt i dette tilfælde - udover at få 'luftet' lidt irritation, hvilket bestemt også kan være nødvendigt i dit tilfælde :-) P.s. hvis du går udenom Proshop og tager sagen med Asus er du ikke beskyttet af reklamationsretten, men skal gå igennem Asus warrenty department - som ikke har et godt ry.
--
#6
eyZeX
Ultrabruger
12-10-2020 18:21

Rapporter til Admin
#5 Jeg har naturligvis luftet dette i Proshop-tråden, og jeg håber på svar hurtigst muligt. I sidste ende tvivler jeg dog på, at der er meget Michael kan gøre. Tak for nyttig info vedrørende ASUS - det var aldrig planen at gå udenom Proshop.
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
--
Sidst redigeret 12-10-2020 18:22
#7
MartnL
Elitebruger
12-10-2020 18:52

Rapporter til Admin
Du kan slet ikke køre sagen direkte gennem Asus, for de vil ikke røre komponenter i Norden. Havde samme problem med to 2080 Strix, hvor den ene blæser larmede af helvedes til. Fik nyt kort efter ca. 2 uger.
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#8
Qax
Super Nørd
12-10-2020 19:19

Rapporter til Admin
Køb en GPU supporter, så du kan få gjort noget med den blæser, inden at den står helt af. Den lyd den laver er helt sikkert en lyd der laver en masse slidtage. Og behold kortet frem til det nye år, men kontakt Proshop og fortæl dem at du holder fast i kortet frem til da så du ikke er uden kort. Når du har afhjulpet blæseren, så tager den ikke yderligere skade og coil whine kan du hverken gøre fra eller til på. Evt begræns den i FPS. Buttom line.... Behold kortet indtil at du kan se på deres "status side", at de er ved at være fast på lager. Alternativt, så bestiller du et nyt. Og når du kan se at din ordre er ved at blive behandlet, så kontakter du dem og stopper den og sender dit kort ind og så må du være forrest i køen. Det tænker jeg er dit hurtigste "Work around"
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#9
Martin.v.r
Elite Nørd
12-10-2020 19:19

Rapporter til Admin
prøv lige at kigge på denne tråd https://rog.asus.com[...]
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme 4x4GB ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#10
JakobseNG
Supporter Aspirant
12-10-2020 19:21

Rapporter til Admin
køber gerne kortet :)
--
1 + 1 = 2 Play the map and map the play?
#11
eyZeX
Ultrabruger
12-10-2020 19:54

Rapporter til Admin
#8 Tak for dit input. Kunne godt være, at jeg skulle lægge endnu en ordre. #9 Det er ikke vanvittigt relevant, da jeg oplever en mekanisk fejl. Det link du sender omhandler fejl iVBios (som givetvis også er på mit kort). #10 Tak for off topic. Rent hypotetisk; hvad skulle jeg få ud af at sælge til dig frem for RMA ved Proshop? Jeg står jo så uden kort uanset.
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#12
JakobseNG
Supporter Aspirant
12-10-2020 21:02

Rapporter til Admin
#11 du får glæden af give kortet videre til en der mangler et :) haha
--
1 + 1 = 2 Play the map and map the play?
--
Sidst redigeret 12-10-2020 21:04
#13
Qax
Super Nørd
12-10-2020 21:04

Rapporter til Admin
#11 Du ville få pengene i hånden og slap for at skulle afvente at Proshop besluttede noget, hvorefter at du kom bagerst i køen. Og du slap for en risiko for Proshop afviste coil whine problemet. Bare en tanke.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#14
eyZeX
Ultrabruger
12-10-2020 21:08

Rapporter til Admin
#12+13 Det løser da intet for mig. Jeg kunne få pengene fra Proshop i morgen, hvis det var penge i hånden, der var løsningen her. Edit: I behøver ikke svare på det. Salg kommer ikke på tale uanset.
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
--
Sidst redigeret 12-10-2020 21:09
#15
Martin.v.r
Elite Nørd
12-10-2020 22:42

Rapporter til Admin
hvor stor er din psu har du ,for den ? coil whine kan også stamme fra dit bundkort,vis pci-e porten bliver presset fordi dine kabler ikke kan levere nok amp,så vil kortet prøv at hent det fra din pci-e port Dit nye kort er jo noget mere sulten en det gammel kort
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme 4x4GB ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 12-10-2020 22:43
#16
ramos
Ultra Supporter
12-10-2020 22:55

Rapporter til Admin
Du har lidt tid at tænke over det i: KBL § 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede mangelen, er altid rettidig. Men for en god ordens skyld, vil jeg tale med Proshop om det med det samme og evt. aftale skriftligt, hvordan I forholder jer til RMA'en (at du beholder kortet indtil de er på lager igen, hvorefter du indsender det til ombytning). Hvis blæser-defekten er tilstrækkeligt til RMA, vil jeg ikke spekulere for meget i om Coil Whine også er det. Du RMA'er bare og håber på det bedste :)
--
#17
Mion
Super Nørd
12-10-2020 22:56

Rapporter til Admin
nu er det jo en af de ting ASUS faktisk har styr på.. og de bruger den 3 8pin til, de kører nemlig ikke over spec på PCI porten som mange andre gør.. men en fornuftig PSU kan tit ændre det.. havde også en REAL power i mange år, og der blev først problemer da jeg gik til X2 og senere 285 GTX, og derefter havde jeg bare coilwhine på alt, til jeg skiftede til en 850RM corsair PSU
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#18
Mazer
Megabruger
12-10-2020 23:04

Rapporter til Admin
#0 Nu siger du du har trykket ned på en af blæserne på kortet og det har dæmper lyden. Har du også pillet/drejet på blæserne inden du satte kortet i maskinen lige som som stort set alle rtx 30x0 pre release reviewers på yt har gjort... Lad nu være med at sætte fingre ned i blæsere hverken om de slukket eller tændte. Det har aldrig været en god idé.
--
#19
anno
Gæst
12-10-2020 23:14

Rapporter til Admin
tilbage med det asap proshop er jo ikke ligefrem kendt for at være gode med deres RMA snare nogen af de værste når det kommer til RMA
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
TankBrutalis
Semi Supporter
12-10-2020 23:32

Rapporter til Admin
#19 det med Proshop og rma syntes jeg at have været back in Days, har kun oplevelser positiv feedback de 2 gange jeg har gjort brug af rma, og hurtig tilbagemelding også hvad jeg har oplevet Og syntes det nogle har været meget sur over er, "jeg har modtaget et bundkort med bukkede pins" og den er virkelig svær som forhandler :)
--
#21
cyber
Ultrabruger
12-10-2020 23:42

Rapporter til Admin
#7 MartnL "Du kan slet ikke køre sagen direkte gennem Asus, for de vil ikke røre komponenter i Norden." Det du skriver er komplet BS/usandt, jeg kontaktede ASUS i sin tid, da min monitor, én ASUS ROG PG278Q spontant fik pixelfejl, og havde problemer med at tænde/slukke. Jeg fik en dansktalende mand i røret da jeg ringede til ASUS, efter lidt troubleshoot, der kunne han godt "se", at der var noget galt med enheden. Dagen efter kom UPS og hentede skærmen, og til min store overraskelse, så blev der dagen efter afhentningen af den defekte skærm, afleveret en ny skærm til mig! Via ASUS-forum, så er de også altid hurtige til give gode råd hvis man har spørgsmål. Jeg er godt klar over, at jeg lyder som en total ASUS-fanboy, men det behandler altså bare deres kunder rigtig godt, der er min erfaring med dem!
--
#22
eyZeX
Ultrabruger
13-10-2020 08:24

Rapporter til Admin
#15 Min PSU burde kunne løfte opgaven problemfrit. Det er en Corsair RM1000x. #16 Tal for input. Jeg har gjort Proshop opmærksomme på problemet, og de har indskrevet det på min ordre. Dog fik jeg at vide, at det jo ikke kan tælle som en reklamation før jeg sender kortet retur uanset. #18 Ro på. Det tager blæserne altså ikke skade af. Jeg rørte ikke blæserne inden monteringen, men i et forsøg på at lokaliserer fejlen satte jeg en let finger på midten af blæseren. Jeg stoppede den ikke og gav den nærmest ikke modstand. Men det ‘løste’ problemet.
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#23
eyZeX
Ultrabruger
13-10-2020 09:23

Rapporter til Admin
#21 Hvordan kan det være, at du ikke tog kontakt til forhandleren, hvor skærmen var købt i stedet? :-)
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#24
waskustobaskus
Semi Nørd
13-10-2020 13:02

Rapporter til Admin
Skal alle dem som vil rma deres 3080 pga fejl foran i køen, så får vi andre da aldrig et kort:-)
--
#25
white
Redaktør
13-10-2020 13:31

Rapporter til Admin
#9 ja jeg kan heller ikke tving mit 3080 strix oc ned under de 53% hvis jeg gør det så springer den bare op på de 53 % med det sammen igen
--
Hilsen Heini Redaktør på HardwareOnline.dk
#26
eyZeX
Ultrabruger
13-10-2020 13:37

Rapporter til Admin
#25 Samme her - har lige testet. Så folk ikke tror, at det bare er mig, der er pivet med lyde - her er en video, hvor man kan høre coil whinen. Lyden starter når jeg åbner BFV menuen (cappet til 165fps) og når tonen ændrer sig er det fordi jeg ændre til uncapped FPS. Lyden er den samme i spillet, i øvrigt. https://youtu.be[...]
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
--
Sidst redigeret 13-10-2020 13:38
#27
white
Redaktør
13-10-2020 16:19

Rapporter til Admin
#26 Jeg har så ikke oplevet coil whinen inu.. har kørt et par 3dmark test uden jeg har hørt coil whinen.. men har ikke testet så meget på kortet inu.
--
Hilsen Heini Redaktør på HardwareOnline.dk
#28
GROSEN
Junior Supporter
13-10-2020 16:57

Rapporter til Admin
#26 hvor mange fps er der ingame når du er uncapped og oplever coil whine? Antager du er på 1440p når du skriver cap på 165fps. jeg synes ikke det er fair af proshop at sende RMA bagerst i køen uanset. Jeg ligger selv langt bagud i køen. Og ville være ret bitter over at være først ude og skulle starte helt forfra. Med den praksis, så tvinger de nærmest folk til at leve med defekte produkter.
--
Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling
--
Sidst redigeret 13-10-2020 17:02
#29
eyZeX
Ultrabruger
13-10-2020 17:12

Rapporter til Admin
#28 Rigtigt - det er 1440p. Capped er 165fps, uncapped er 200fps (Battlefield tillader ikke unlimited cap). Det gør Warzone til gengæld, og der stikker skrigelyden helt af. Jeg er enig. Det er ekstremt bittert nu når man var så heldigt/hurtig at få et af de første 40 kort. Som sagt ville det optimale være, at Proshop sendte det direkte til ASUS til ombytning og der kom et nyt kort retur, der ikke medregnes i de almindelige leverancer. Således ville køen være upåvirket. Det virker desværre bare ikke til at være tilfældet.
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
--
Sidst redigeret 13-10-2020 17:13
#30
Mazer
Gigabruger
13-10-2020 18:14

Rapporter til Admin
Det risikoen ved at købe "beta" hardware som gfx er nu om dage. Det præcis det samme som med mange spiltitler mm. Det bliver pushed ud i markedet før det er gennemtestet. Lad vær med at hoppe med på hypen af preorders etc. det en af de ting der ødelægger markedet. Det ren business og profit. Selvfølgelig skal man ikke have muligheden for at få fingrene i en mulig second batch hurtigere end dem der måske har trukket lidt i bremsen for ikke at understøtte de her hype mekanismer.
--
Sidst redigeret 13-10-2020 18:15
#31
Martin_nohr
Gæst
13-10-2020 18:40

Rapporter til Admin
Har siddet og spillet på mit 3080 strix oc de sidste 2-3 timer. Spiller 4k på omkring de 90-110 fps og har ingen mærkelig fan lyde eller whine. Bruger en 1000i corsair psu.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
Martin_Nohr
Supporter
13-10-2020 18:41

Rapporter til Admin
Hov, jeg fuckede lidt op, det mig ovenover:D
--
Hol.dk White/Black status: +19/-1
#33
GROSEN
Junior Supporter
13-10-2020 18:59

Rapporter til Admin
#29 okay det var da en voldsom lyd ved en relativt “lille” ydelse. Det vil jeg mene er for meget. #30 nu er der jo ikke tale om et Pre-order. Men om “day one” mandags model. #31 jeg kunne vel ikke logge dig til at se hvad der cirka ligger i FPS på PUBG i de forskellige settings? Bare cirka tal :p
--
Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling
#34
Mazer
Gigabruger
13-10-2020 19:08

Rapporter til Admin
#33 Ja derfor jeg tilføjede jeg et "etc." men det præcis de samme profit mekanismer der er i brug her som ved preorders, prerelease, paid beta/alpha etc. Første batch er betatestere og det er nok stilen fremover når zombiehorden kontinuerligt hopper på.
--
#35
eyZeX
Ultrabruger
13-10-2020 19:20

Rapporter til Admin
#34 Synes da lidt du har nej-hatten på. Har du husket at få sølvpapirshatten på også?
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#36
GROSEN
Semi Supporter
13-10-2020 19:26

Rapporter til Admin
#34 jeg forstår godt hvad du siger. Jeg er dog ikke enig i denne sag. Hvis du havde kommet med det argument da forvirringen omkring caps var tilstedet så måske. Men ikke i et enkelt tilfælde af en defekt blæser og noget coil whine. jeg tænker, at der er tale om en fejlmonteret køler i dette tilfælde. Og det kan smutte på selv det mest gennemtestede produkt :p
--
Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling
#37
Martin_Nohr
Supporter
13-10-2020 20:07

Rapporter til Admin
#33, jeg spiller ikke PUBG eller ejer det. Jeg har Bf5, CoD Warzone og WoW Shadowlands BETA pt installeret (har liget formateret for et par dage siden grundet den nye GPU) jeg spiller 4K på en acer x27 skærm, den kan køre144 hz :=) Så det er 4k tal. bf5 ligger på de 100+ med alt i ultra og hdr. mega lækkert!
--
Hol.dk White/Black status: +19/-1
#38
MartnL
Elitebruger
13-10-2020 20:10

Rapporter til Admin
#21 Inden du hidser dig op, så prøv lige at læse mit indlæg igen. Asus tager IKKE direkte mod komponenter i norden. En skærm er ikke en komponent.
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#39
GROSEN
Semi Supporter
13-10-2020 20:21

Rapporter til Admin
#37 ej det var ærgelig med PUBG. jeg var godt klar over at du sad på en X27 fra anden tråd. Har den selv :P lækker skærm! Trist den ikke har HDMI 2.1 ellers er den top lækker
--
Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling
#40
Martin_Nohr
Supporter
13-10-2020 20:45

Rapporter til Admin
#39 - de har vist lavet en x27P, ved ikke om den kan 2.1 - mega lækker skærm!
--
Hol.dk White/Black status: +19/-1
#41
GROSEN
Semi Supporter
13-10-2020 21:35

Rapporter til Admin
#40 Tror kun der er en model. X27P er vist bare en del af model nummeret. Der står hvertfald begge dele på den kæmpe kasse min kom i :P men der er 2 versioner af den. En nyere udgave med forbedret airflow til kølingen. Min siger heldigvis intet. Man kan liiiige fornemme blæseren når det hele er lukket ned og den laver efterkøling. Men man skal dælme lytte godt efter frygtede ellers det værste mht. blæser støj
--
Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling
#42
eyZeX
Ultrabruger
13-10-2020 21:39

Rapporter til Admin
#41 Venner... OT :-D
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#43
Martin_Nohr
Supporter
13-10-2020 23:01

Rapporter til Admin
#42 du har helt ret, sorry! Jeg fik fremprovokeret coilwhine. Det eneste tidspunkt jeg kan få det frem er ved at åbne wow classic. Sætter jeg alt på 10/10 i grafik og ingen limits fps larmer kortet som om der sidder en kæmpe myg fast i det. Enabler jeg vsync går det væk igen. Nu er min skærm Gsync, er der ikke noget med vsync og gsync er en skidt combi eller hvordan er det nu det er?
--
Hol.dk White/Black status: +19/-1
#44
Martin_Nohr
Supporter
14-10-2020 12:54

Rapporter til Admin
Jeg har idag snakket med Komplett.dk. de siger folk skal beholde sit kort indtil alle har fået deres kort. Her kan man benytte sine 2 års reklamationsret og sende kortet ind. Kan de ikke fixe det bliver det selvfølgelig byttet til et nyt. De er obs på problemet. Nogle er mere uheldige end andre,, nogle kort virker fint :)
--
Hol.dk White/Black status: +19/-1
#45
PeterAA
Guru
14-10-2020 13:01

Rapporter til Admin
Jeg har været i dialog med Asus før, og CoilWhine bliver ikke klassificeret som en defekt på kortet og er ikke RMA berettiget.
--
9900K.Z390 AORUS Master,Strix 1080Ti,16GB-3200mhz,512GB m2SSd,ML240RGB,650W SupernovaG+,Core P3 Snow edition https://imgur.com[...]
#46
PeterAA
Guru
14-10-2020 13:07

Rapporter til Admin
Sorry. Glemte at vedhæfte billedet fra ASus support. https://imgur.com[...] Ved ikke om I kan læse det.
--
9900K.Z390 AORUS Master,Strix 1080Ti,16GB-3200mhz,512GB m2SSd,ML240RGB,650W SupernovaG+,Core P3 Snow edition https://imgur.com[...]
#47
Gorm
Gæst
14-10-2020 13:28

Rapporter til Admin
Hvor længe har du lyst til at have det til reparation? Stoler du på de vil gøre noget ved det, og ikke sige det er noget man må leve med? 14 dages returret virker stort set hver gang ...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#48
eyZeX
Ultrabruger
14-10-2020 13:31

Rapporter til Admin
#47 Det ombyttes forhåbentligt og skal ikke til reparation. Og hvis det skal, så er det fint med mig så længe det kommer velfungerende retur - kortet booster fantastisk. Jeg skal simpelthen leve med en defekt blæser, mener du? Argh, mon dog. Desuden synes jeg det er vildt umoralsk at blot benytte sine 14-dages returret, når man ved at kortet er defekt. Så er der en anden stakkel, der har glædet sig til sit kort, der får lorten. Det er sgu lidt beskidt.
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#49
PeterAA
Guru
14-10-2020 13:41

Rapporter til Admin
#48, tror du kan være rolig for det med at folk skjuler en defekt ved blot at returnere kortet. Varene bliver normalt tjekket når man sender dem retur. Jeg ved Computersalg gør det. Her får man sågar opdateringer når varen bliver tjekket og afprøvet.
--
9900K.Z390 AORUS Master,Strix 1080Ti,16GB-3200mhz,512GB m2SSd,ML240RGB,650W SupernovaG+,Core P3 Snow edition https://imgur.com[...]
#50
eyZeX
Ultrabruger
14-10-2020 14:06

Rapporter til Admin
#49 Det er jeg nu ikke så sikker på, men fred være med det.
--
Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB
#51
Gorm
Gæst
14-10-2020 14:27

Rapporter til Admin
Normalt er der mulighed for at tilknytte en kommentar når man returnerer. Det er bare at skrive man syntes det lød irriterende når man gjorde x-y-z og så ikke ønsker kortet. Der er ingen grund til at dække over noget, du har jo ikke ødelagt det, det ville være dårlig moral. Det der er et problem for den ene, er ikke for den anden. Hvem ved, måske skal det stå i et serverrum. For mig ville jeg syntes det var dyrt for hvad du anser som et defekt kort, men ud fra leveringstiderne giver det jo også mening at tage chancen. Virker det? Ja.. Overholder det hvad der står på kassen? Ja.. Lever det op til forventningen om støj? Nej.. Har du reelt krav på en ombytning? Aner det ikke.. Forhåbentligt ombytter det det bare når situationen har stabiliseret sig uden brok. Det ville være den gode løsning, og god service.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#52
GROSEN
Semi Supporter
03-11-2020 09:45

Rapporter til Admin
Mit eget post fra #28 ” jeg synes ikke det er fair af proshop at sende RMA bagerst i køen uanset. Jeg ligger selv langt bagud i køen. Og ville være ret bitter over at være først ude og skulle starte helt forfra. Med den praksis, så tvinger de nærmest folk til at leve med defekte produkter. ” jeg modtog igår et 3090 Strix OC fra proshop. Kortet var DOA, kun RGB virkede. har lige været forbi RMA afdelingen og må konstatere at de gerne vil bestille et nyt kort. Leveringstid ukendt. spørger man så til placering i køen er det forfra... oh Well. Godt man har returret. dårlig stil hvis man spørger mig.
--
Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling

Opret svar til indlægget: 3080 Strix OC problemer

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning