Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Elgiganten RMA

Af Supporter Aspirant Zapatas | 05-10-2020 20:42 | 1544 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hej Når jeg har haft mit Grafikkort til RMA hos Elgiganten. Tidligere fejlfindings tråd her: https://www.hardwareonline.dk[...] Når det er så kommet tilbage i dag, fra Info Care i Sverige. Kortet er ikke blevet repareret grundet det var en "væske skade" Jeg forklare i Elgiganten at min computer har aldrig været i kontakt med væske eller noget som helst andet for den sags skyld. Så jeg var meget uforstående overfor hvordan i hele hulen dette skulle lade sig gøre. De viste så et billede af "klar og flydende" vand på PCI delen af PCB'en på et kort der ligger ned? Hvordan i alverden har det kommet der nå det er pakket ned tørt og uden nogen skader. Det var nærmest en meget stor " dråbe" som lå der led "tværet ud"?? En dråbe som åbenbart er blevet liggende der under transport og deres behandling af kortet? De billeder jeg ser har ingen numre eller andet der kan identificere kortet som værende mit. Andet end sidste billede som er taget oppe fra af bagsiden af grafikkortet. Når men jeg fik bare den korte melding fra Elgiganten: Der er ikke mere vi kan gøre, hvis du vil gå videre med det må du klage til forbruger rådet. Ha en god dag... Det drejer som et MSI 2080TI Trio x købt i November 18. Leveret i januar 19. Er der nogen andre der har oplevet noget ala det samme? Og er der noget at gøre? Købte et TV i går i Elgiganten og nu bliver jeg så lidt... Hvad nu hvis det går i stykker? Er der så også bare "vand skade" i det? Shit jeg er så tosset, det lige før jeg pakker det TV ned igen og siger de kan få deres lort tilbage.....
--
Sidst redigeret 05-10-2020 20:43
#1
wazer^
Semi Nørd
05-10-2020 20:46

Rapporter til Admin
Hvor er vandskaden? Du har ikke smidt nogen billeder.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#2
Zapatas
Supporter Aspirant
05-10-2020 20:49

Rapporter til Admin
#1 Fik ikke billederne med, fik dem kun vist på deres interne system/computer. Men det var åbenbart vandskade på/ved PCI "sokkelen" Må skrive til dem og få billederen hvis de vil udlevere dem.
--
#3
TisseFrans
Bruger Aspirant
05-10-2020 21:01

Rapporter til Admin
Det lyder godt nok som noget ultra fusk de har gang i der. Og i kæmpe kontrast til min RMA sag hos netop elgiganten med et PNY 2080. Jeg troppede op hos dem (i Fields) og forklarede hvordan kortet crashede når det blev belastet tilstrækkeligt. Han kiggede på det for fysiske skader og sagde "okay, vil du bare have pengene tilbage for vi har ingen på lager af samme type?". Fik pengene tilbage og gik ind i butikken og fandt et ASUS i stedet og daffede hjem igen. Det hele tog vel 30 mins i alt?! Ingen problemer overhovedet, og da slet ikke som du beskriver der?! :O
--
#4
Zapatas
Supporter Aspirant
05-10-2020 21:11

Rapporter til Admin
#3 Det lyder godt nok mærkeligt. Ham jeg indleverede ved sagde de skulle sende det ind og han tjekkede for fysiske skader pakkede det ned igen, også ville jeg høre nærmere. Ja og som du beskriver det der, så har vi ikke fået helt samme behandling må man sige.
--
#5
ToFFo
Guru
05-10-2020 21:19

Rapporter til Admin
Har du tilfædigvis noget AIO vandkøling på din CPU? Det er ikke et ukendt fænomen at AIO vandkølere lækker. Og når de gør, er det som regel ved fittings. Og de er helt tæt ved bundkortet, hvilket passer med dråbernes placering ud fra din beskrivelse. Grunden til jeg tror det er væske fra en AIO vandkøler er, at det ikke er almindeligt vand de kommer i dem, men i stedet noget fedtet olie-agtigt væske, som ikke sådan lige fordamper, ligesom vand nok ville have gjort under transport/ventetid. Jeg gætter på kortet er over 6 måneder gammelt også. Måske 1-1½ år? Start med at kontakte Elgiganten og bed om at få billederne tilsendt. Dem skal du bruge senere uanset hvad. Men det er en svær situation. Det er dit ord mod deres. Og jeg tror du får svært ved at overbevise nogen som helst retslig instans om, at det er de autoriserede teknikere der har leget med supersoakers i nærheden af dit grafikkort efter det blev indleveret hos Infocare. Oh well, i det mindste fik jeg ret i at det var grafikkortet der var defekt i din tidligere tråd. Det er en rigtig lortesituation. Men under alle omstændigheder så kontakt Elgiganten skriftligt og bed om at få billederne tilsendt.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 05-10-2020 21:20
#6
ice_hiboy
Junior Supporter
05-10-2020 21:19

Rapporter til Admin
#3 Tror det har været nogen tiden siden med din oplevelse eller en i Fields der ikke var blevet oplyst reglerne. Af hvad jeg har hørt så har de fået nye politik netop hvor Infocare tager sig af pc komponenter. Kunne godt forstille mig de har mistet en del penge på folk der har fået ombyttet hardware de selv har smadret, bukkede pins osv. Det er vel også fair, jeg vil ikke mene man kan forvente en formentlig deltids ansat bag disken kan teste hardware. Men lyder mærkeligt, upload gerne nogle billeder så vi kan se hvad der er tale om.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
#7
Qax
Nørd
05-10-2020 21:21

Rapporter til Admin
#4 Hvis han allerede har tjekket det for fysiske skader, så kan de ikke påråbe fysiske skader senere. Så har deres egen medarbejder sat god for det. Det lader til at Info Care har en hvis margin, som de skal holde sig over, i forhold til hvor mange procent der bliver afvist, så derfor sker er nogle vilde ting.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#8
BoreBissen
Giga Supporter
05-10-2020 21:22

Rapporter til Admin
Infocare er nogle rigtige RØVHULLER! De har selv bevidst smadret mit 65" TV.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G XFX 5500XT 8GB | Dark Rock Pro 4 | MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 2 x 480 GB Kingston A400
#9
ToFFo
Guru
05-10-2020 21:30

Rapporter til Admin
Det er en virkelig fucked sag. Men at diskutere den her hjælper intet. Du kan ligeså godt få oprettet sagen hos forbrugerstyrelsen, EFTER du har fået billederne, og en skriftlig afvisning af sagen med de billeder. Forude venter en laaaang sagsbehandling, så jo før du kommer i gang jo bedre. #7 - Man kunne ønske det var så enkelt. Medarbejderen bag disken kan på ingen måde sige god for at den ingen fysiske skader har. Det har medarbejderen hverken ekspertise eller udstyr til at afgøre. Så den undskyldning holder ikke ved en eventuel sag. Hvis det kommer så langt, at kortet skal ind til en uafhængig tredjepart (teknikere hos en anden servicepartner som forbrugerrådet arrangerer/betaler), vurderer tredjeparten hvorvidt der er fysiske skader, og hvem der kan have forvoldt dem. Men udfaldet af undersøgelsen alene er ikke nok til at ende sagen, det hjælper kun den retslige instans med at træffe en beslutning om hvem der vinder sagen. #8 - Enig. Infocare er fucking skrald. Da jeg var hos Komplett var jeg til møde med Infocare for at få en serviceaftale op og stå, hvor jeg også fik en rundvisning på deres værksted i Ballerup. Ved nogle stationer virkede det til at der var totalt styr på tingene, hvor jeg ikke ville have noget imod at aflevere et elektronik produkt til undersøgelse/reparation. Mens ved andre stationer var det bare en rodebutik uden lige. Ironisk nok var det deres reparationsborde for TV der stod snurrelige. Men mig bekendt har de flyttet alt deres in-house reparation til Sverige, og laver kun Onsite i Danmark nu.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 05-10-2020 21:33
#10
Zapatas
Supporter Aspirant
05-10-2020 21:39

Rapporter til Admin
#5 Kortet er leveret Januar 2019 så ja de der 1½år ca. Og ja det er helt sikkert det grafikkort der er defekt for den gamle slave 290x jeg har i nu mens jeg har gang i alt det her. Det har ingen fejl eller andet lavet. Så ja du havde ret ;) Jeg skal kontakte elgiganten og få de billeder det helt sikkert. #6 Skal nok uploade billederne så snart jeg får dem. Hvis de da vil udlevere dem. #7 Ja det kunne tyde på der er noget der. #8 det vil jeg da gerne høre om faktisk. Jeg er heller ikke den store InfoCare fan må jeg indrømme efter dette.
--
#11
Zapatas
Supporter Aspirant
05-10-2020 21:43

Rapporter til Admin
#9 Ja forbrugerrådet burde ind over og det skal de måske også. Jeg har bare ikke overskud til at starte det lige nu som min verden ser ud pt. Men håber elektronik forsikringen vil tage den så må vi se der fra hvad der ellers skal gøres. Ellers må jeg få nogen til at hjælpe mig med forbruger rådet.
--
#12
BoreBissen
Giga Supporter
05-10-2020 21:54

Rapporter til Admin
#10 Lang historie kort. Jeg sendte mit TV til RMA, da det havde en død pixellinje. Fik besked fra Dustinhome.dk at de ikke ville lave TVet på garantien, da TVet var smadret under transporten (sagde de). Det viser sig så at TVet er helt og aldeles smadret, meget mere end den oprindelige fejl. Dustinhome fortæller at de ikke vil dække transportskaden, da det ikke var pakket forsvarligt ind. Det forstod jeg ikke en dyt af, for jeg sendte det til RMA (Infocare) i AKKURAT samme pap/transportkasse som jeg modtog det da jeg havde købt det. Men denne kasse er ikke godkendt til transport. Men hvordan skulle jeg vide det, for det er der ingen der har fortalt mig. Og når jeg samtidig modtager selv samme TV med Bring, så antager jeg selvfølgelig at jeg kan sende TVet til RMA i samme kasse. Det besynderlige er, at panelet har en kæmpe skade, men papkassen har INGEN, gentager INGEN spor af nogen som helst skade. Deraf konkluderer jeg at TVet bevidst er smadret. Så nu skal jeg ligge og kæmpe med Dustinhome.dk i Forbrugerklagenævnet i de 10-12 måneder. https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G XFX 5500XT 8GB | Dark Rock Pro 4 | MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 2 x 480 GB Kingston A400
#13
TisseFrans
Juniorbruger
05-10-2020 22:07

Rapporter til Admin
#6 Det er vel omkring et års tid siden sådan ca. Han slog PNY op i deres system og fortalte at der ikke var en repair aftale på deres grafikkort så derfor var det byt-til-nyt da de sender de defekte direkte tilbage til dem, så længe der ikke er fysiske skader at se umiddelbart. Jeg aner ikke om der er kommet andre aftaler eller procedurer siden da, eller om det er forskelligt fra mærke til mærke hvordan RMA skal håndteres.
--
#14
ToFFo
Guru
05-10-2020 22:10

Rapporter til Admin
#10 - Og i forhold til AIO vandkøling? Har du AIO vandkøling på CPU?
--
- Indsæt signatur -
#15
Sven Bent
Ultra Nørd
06-10-2020 02:25

Rapporter til Admin
infocare.... det er godt nok nogle pryglere way tilbage fik vi fra infocare nogle reppet monitor som vi solgte der hvor jeg arbejde. ips 20" LG til en rigtig fin pris. jeg koebet selv 2 den ene gik i styrker saa jeg smed den tilbage til inforcare de sendte mig en TN skaerm returrent. jeg fortalte dem at jeg kan ikek bruge en TN skaerm som erstatning for en IPS skaerm og slet ikke naar jeg sider med to monitor da TN har daarlig synvinklers TN vs IPS det kendte de ikke rigtigt noget til... DU ER EN MONITOR TEKNIKKER vi havde satme ogsaa en del problemer med dem da de kun vill haandter 1 aars garanti paa deres produkter. Infocare ere en omgang lort mht til service on topic: ud fra beskrivelsen af billedet lyder det som en narrestreg fra infocare. hvis den ligefrem kan have en tydelig form saa har vaesken vare tilfoejet produkter i ort tid inden billedet er taget
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#16
Sven Bent
Ultra Nørd
06-10-2020 02:26

Rapporter til Admin
#12 alt held og lykke herfra. det er saa traatedne at see naar firmar proever at loebe fra deres ansvar
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#17
Brainmanager
Bruger Aspirant
06-10-2020 08:52

Rapporter til Admin
har du eventuelt elektronik forsikring i din indboforsikring? hvis du har kan du jo prøve at se om den vil dække det 8-)
--
Rogues and Noobs have one thing in common. They both pick locks.
#18
Zapatas
Supporter Aspirant
06-10-2020 14:59

Rapporter til Admin
#14 Det over så jeg lige sorry. Ja jeg har en AIO og den var jeg også selv nervøs for at det så kunne have været. Men nej. Den er der set på og den er helt tæt. Tjekket fittings, slanger osv. Og der er intet væske eller "snask" nogen steder som kunne tyde på en leak. Der er intet andet end grafikkortet som har taget "væske skade" Men nu venter jeg på at få billederne, hvis jeg får dem så må vi se. #15 ja det virker "mystisk" men ja.. #17 Der er en elektronik forsikring så håber jeg at de tager den. Ellers er det jo "bare" sur røv. But hey hvad kan man gøre.
--
#19
ToFFo
Guru
06-10-2020 15:12

Rapporter til Admin
#18 - Det er bitter erfaring fra flere sager, i min tid med kundeservice. Det var ud fra den erfaring jeg gættede på alderen på dit grafikkort og at det var en AIO køler der sad i din computer. Det er ikke sikkert den er utæt mere. Det kan godt gå i sig selv. Men HVIS det er tilfældet at det er den der er lækket, så er der intet at gøre. Heller ikke fra AIO producentens side. Det er noget pis. Men håber du vinder sagen i al fald og er spændt på billederne :D
--
- Indsæt signatur -
#20
BattlefieldAddict
Juniorbruger
06-10-2020 15:17

Rapporter til Admin
#11 hvis du har elektronik forsikring burde du være rimligt sikker. Jeg har engang på en enkelt måned fået kortsluttet både en computer og et tv og der blev ikke stillet nogen spørgsmål. Det blev bare erstattet men skulle selvfølgeligt betale selvrisiko på begge dele. Det var dog kun 1000kr pr stk, og ikke de ca 50.000 det ville have kostet mig at købe det hele igen igen. Det kunne også være interessant at hører om dit forsikringsselskab også kommer frem til den konklusion at det er en vandskade
--
Sidst redigeret 06-10-2020 15:19
#21
Augustin
Elitebruger
06-10-2020 15:19

Rapporter til Admin
#18, få dit kort tilbage og prøv måske garantien i gennem MSI Dog ikke sikkert det vil virke/de tager i mod det.
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz GTX1060 6GB 32GB RAM @ 2400MHz 1500GB SSD
--
Sidst redigeret 06-10-2020 15:19

Opret svar til indlægget: Elgiganten RMA

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE