Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
SharkGaming RTX 3080 - anmeldt til forbrugerombuds...Af Monsterbruger zvx | 25-09-2020 15:17 | 10519 visninger | 115 svar, hop til seneste
Hej,
Jeg vil lige dele denne her med jer da jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, der er faldet for deres vildledende markedsføring samt deres manglende overholdelse af købeloven.
I forbindelse med lanceringen af de nye grafikkort, bestilte jeg et MSI 3080 Gaming X hos Shark Gaming, kort tid efter produktet kom online, på deres webshop. I ordrebekræftelsen fremgår der, at produktet er på lager 25/09. Deres kundeservice har efterfølgende flere gange bekræftet telefonisk, at jeg vil kunne hente produktet i Herlev, i dag, 25/09.
Der er indgået en bindende aftale ifølge købeloven § 74.
Medmindre andet er aftalt vedrørende leveringstidspunktet, skal sælgeren levere salgsgenstanden uden unødig forsinkelse.
SG er forpligtet til levering i og med varen er på lager. Det fremgår på webshop, at man kan få MSI Gaming X RTX 3080 i færdigbygget PC model “Deep Blue” til pris 17.999 kr.
Kundeservice har i dag opfordret til at købe færdigbygget PC for at få RTX 3080.Det er i strid med reglerne om vildledende handelspraksis og det forekommer som værende bait & switch, hvilket er i strid med markedsføringslovens regler om god markedsføringsskik, herunder vildledning.
Bilag 1 stk. 5 i markedsføringsloven siger:
Den erhvervsdrivende opfordrer til at købe produkter til en bestemt pris uden at gøre opmærksom på, at der kan være rimelige grunde til at antage, at han ikke vil være i stand til at levere eller få en anden erhvervsdrivende til at levere de pågældende eller tilsvarende produkter til den pågældende pris inden for en periode og i en mængde, som er rimelig i forhold til produktet, omfanget af den reklame, der er gjort for produktet, og den opgivne pris (bait advertising).
Jeg har i dag ringet til direktør Daniel Gerhardt, som mener, at det hele er "teknisk fejl" og at de har oplyst, at der er begrænset antal. Denne oplysning har ikke fremgået nogen steder på deres webshop. Derudover fremstod det omtalte produkt som "lagervarer - levering 1 til 2 dage" i går (torsdag 24/09). Heller ikke vedr. denne kan Daniel redegøre for, hvorfor man har valgt, at markedsføre sig med "levering 1-2" dage. Alt dette har jeg screenshots af.
I dag har jeg, på baggrund af ovenstående, indsendt klage til forbrugerombudsmanden. Klagen er udarbejdet af vores advokat i firmaet. Jeg vil opfordre andre også til at klage, og ikke finde sig i at blive offer for vildledende markedsføring. --
OFFICE: 15" rMBP | HOME: iMac 27" | GAMING: X570 TOMAHAWK/3600X/16GB-3600-CL16/2070S MSI GAMING X/512GB SX8200 --
Sidst redigeret 25-09-2020 15:18
Og det får et kort hurtigere i hånden på dig hvordan? -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#1
Det fremgår ingen steder i ovenstående, at jeg på denne måde får et grafikkort hurtigere. Formålet med min klage er, at gøre noget ved vildledende markedsføring og snyde sine kunder. Det er jo snyd og bedrag, at fylde sit ordresystem op på denne måde og så nægte, at udlevere et produkt, ved mindre man vil bruge 17.000 kr.
I Danmark skal virksomheder overholde loven - også firmaer der sælger gaming udstyr. -- OFFICE: 15" rMBP | HOME: iMac 27" | GAMING: X570 TOMAHAWK/3600X/16GB-3600-CL16/2070S MSI GAMING X/512GB SX8200 Fandme fedt :-) -- Hvorfor kom Thomas ikke på arbejde i dag?
...
Han havde "HOL" i nakken ;-) #0
god stil af dig :) må håbe de lære noget af det -- Der er helt sikkert en der vil kommentere "det er jo bare et grafikkort" osv, med du får også lige en opdut med herfra. -- tak for din indsats, great work. -- Det eneste tidspunkt en borgerlig tænker på andre end dem selv, er når de onanere.. Du kan godt få et rtx 3080, du skal bare købe en pc til 17000kr, det vil sige når de bygger selv ? Så har de rtx 3080 på lager som de også skriver på deres side, men de vil ikke sælge dig kun kortet, kun en hel pc hvis du kun vill have et rtx 3080, TRODS det der tydeligt er kommet frem også via telefonsamtale at de har rtx 3080 som man kan komme og hente i butikken.
Det skal bare aflevere ved kasse et ellers skulle de aldrig have sagt og skrevet det som de har gjort.
Det tosset at sige de har på lager hvis det fordi de regner med at få dem om 1-2 dag for netop med de grafikkort kan man ikke regne med at kunne få dem fra dag til dag eller om 2 dage som butik -- #2 du kun konfigere pc'en ned til 13.080 DKK incl rtx 3080 go go go -- Hvad forventer du at få ud af alt det?
Forventer du de skal have en bøde? Forventer du et gratis grafikkort? Gratis gamer computer? Hvad?
Medmindre andet er aftalt vedrørende leveringstidspunktet, skal sælgeren levere salgsgenstanden uden unødig forsinkelse.
Tror verdenssituationen lige nu, og den store milepæl Nvidia har nået med dette kort har gjort, at der kan opstå forsinkelse. Eller 'nødig forsinkelse" om man vil.
Jeg tror ikke der kommer en afslutning i denne sag, før alle har fået deres kort. Til den tid har du sikkert også glemt alt om sagen og er kølet af igen, fordi du har fået den vare du ønsker, et andet sted fra.
Hvis du skal være sur på nogen, så vær sur på Nvidia.
I forhold til global efterspørgsel er Danmark et nichemarked, der ikke bliver taget seriøst. Og med god grund. Vi er næsten ingen mennesker i vores lille land. Og ud af alle borgere i Danmark, er det et lille antal der faktisk agter at købe dette produkt. Så det er klart at Danmark bliver nedprioriteret af producenterne. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 25-09-2020 16:49 #0 +1
Håber det bliver taget seriøst, godt arbejde! :) -- #9
Trådopretter tro jeg bare vil have at de ikke skal sige man kan hente et rtx 3080 den 25 september når man skal købe en hel pc til 17000kr for at fået rtx 3080
Altså at de skal holde sig til det de har sagt og skrevet om lagerstatussen på rtx 3080
Svare til at komme ned for at købe 4 vinterdæk som de har på lager, men for at få de 4 vinterdæk skal man købe en hel bil. -- #9 Nvidia har ingenting med Sharkgamings rådne opførelse at gøre. --
Systems Engineer, High Performance Computing. #1
Hvad har dit spoergsmaal med OP at goere?
#9
Tror ikke helt du har fokus paa hvad OP er inde paa.
OP er inde paa markedsfoeeringen fra Shark gaming. Ikke forsinkelsen.
@op
Helt fint og fuld support herfra for at fange butikker og firmaer I falsk markedsfoering. -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 25-09-2020 16:54 Det #9 siger. det der kommer der intet ud af.. Spild af alles tid..
#13 Nu kan de jo være at support ikke har fået notat at alle kort de har er reserveret.. der er mange måder de kan komme ud af den der på... -- Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling --
Sidst redigeret 25-09-2020 17:03 Jeg bestilte igår kl 14:11 og har lige fået at vide min ordre er blevet annulleret, på trods af ordrebekræftelse.
Så ja, de er vidst totalt ligeglade.
Er der en måde vi kan tilslutte os sagen ved forbrugerombudsmanden? De må vel tage det mere seriøst hvis vi er 10+ der skriver det samme.
Og til #9 og #14, formålet med det her er ikke, er jo ikke at vi tror vi får et kort fordi vi brokker os. Det her er fordi Sharkgaming er ligeglad med aftaler de har indgået, og derefter prøver at bait-switche os. Selvom der er få kort tilgængelige, kan de sagtens overholde dansk lovgivning. -- Sidst redigeret 25-09-2020 17:05 #15 det sagde jeg heller ikke.
men mig bekendt. Så er en automatisk ordrebekræftelse ikke bindene, men blot en kvittering for modtaget ordre.
igen. Så tvivler jeg på der kommer mere ud af det.
-- Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling
#16
Der kommer heller ikke mere ud af det.
Det her er bare endnu et eksempel på en lykkeridder der ikke gider forstå lov teksten fordi den så ville modstride med deres virkeligheds syn.
Første paragraf i købeloven.
§ 1. Denne lovs bestemmelser kommer kun til anvendelse, for så vidt ikke andet er udtrykkelig aftalt, eller må anses for indeholdt i aftalen eller følger af handelsbrug eller anden sædvane.
Nu har trådopretter været inde og pille de paragraffer ud denne mener passer med situationen for at dennes virkelighed kommer til at passe.
Det kan man ikke for godt befindende, det ville denne også vide hvis denne havde den mindste erfaring med almindelig retspraksis.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #17
Nemlig.
Tror aldrig jeg har set folk være så liderlige efter grafikkort (og så i 5-6000) klassen. Hol har jo stort set ikke omhandlet andet de sidste par uger. NVIDIA er satme smarte. De har gjort det til det nye "New normal" at et grafikkort til små 6000kr er et godt tilbud, og bliver revet væk. De er dygtige til hype. -- Sidst redigeret 25-09-2020 18:31 #17
Kan ikke forstå at i ikke mener der ikke kommer noget ud af det. Selvfølgelig skal firmaer i Danmark følge loven, og selvfølgelig skal kunder der oplever en anden adfærd, gøre noget for det ikke sker igen.
https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
Det er ret ligetil, hvis der har været god tro, er aftalen umiddelbart bindende, og der kan ikke tages forbehold for denne slags fejl.
Derudover er en ordrebekræftelse lige så gyldig om den er automatisk eller ej. Det jeg tror i tænker på, er bestillingsbekræftelser.
Og ja, nvidia har da været gode til at hype det. ;) Det tror jeg ikke nogen er uenige i :P Kan dog ikke se hvad det har med sagen at gøre. -- #12 - I know, men det er dem der er skyld i den store efterspørgsel, og det lave antal produkter i sortiment. Som er direkte årsag til at der er en tråd i det hele taget.
#15 - Det er meget muligt de er ligeglade. Så er det vel bare at finde et andet sted at handle, fremfor at gå på et decideret hævntogt tænker jeg. Hvis en forhandler er ligeglad med mig som kunde, så lægger jeg bare ikke mine penge i deres forretning. Det skal nok bide dem i røven når de har lavet det stunt nok gange. At sende sagen til forbrugerombudsmanden tror jeg er spild af alles tid. Tror ikke de ændrer praksis af den grund, og de afviser nok sagen med at der var tale om en "fejl" eller en "misforståelse". Så lukkes sagen der, da der ikke er tale om et kæmpe lovbrud.
#17 - Det var noget i den stil jeg prøvede at komme ind på. Ordet lykkeridder rammer meget godt.
Bevares, det er da nobelt at tage kampen for alle dem der (måske) har været i samme situation. Men tænker ikke der kommer noget ud af det andet end tidsspilde.
#19 - Hype har det med sagen at gøre, at folk er mere skuffede end nogensinde før. Derfor reagerer folk mere voldsomt end nogensinde før. Hvis der ikke havde været så meget hype, tror jeg ikke der havde været så gigantisk et ramaskrig over dette grafikkort som der har været. Forhandlere er blevet sablet på Trustpilot, og nu er der denne sag, samt de utallige indlæg her på forummet, med folk der er skuffet, og ligefrem rasende over ikke at have fået deres produkt. Hype har mega meget med det at gøre. Når forventningsglæden er stor, rammer skuffelsen ekstra hårdt. Og så er det man føler det nøvendigt at "hævne" sig på forhandlere, i form af sager og dårlige anmeldelser.
Selvfølgelig skal de følge loven. Men de er en forhandler, og forhandlere er jo som oftest kendt for at tage lovens bestemmelser heeelt ud til kanten. Og så lige træde lidt udenfor, for at se om de bliver straffet. Ingen straf, så går man lidt længere. Og lidt længere. Svineri, ja, men det er business! :D -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 25-09-2020 18:43 #17 + #18
Det hele handler ikke om at få et kort tidligere.
Det handler om at de narrer en kunde til at afgive en ordre, på en vare, som de har på lager, men kun vil udlevere, hvis man køber en langt dyrere vare.
Det er lige præcis Bait n Switch der er tale om her og jeg håber at de får en passende bøde, som overstiger det som de har haft i ekstraindtægt på dette stunt.
Jeg så det komme allerede samme dag at kortene kom på gaden.
Og jeg fik det bekræftet d. 24/9
https://www.hardwareonline.dk[...]
Se indlæg
#111
#174 ( her bliver det bekræftet i #148 at en PC er ved at blive bygget med 3080, som er bestilt senere oppe af dagen ).
MM-Vision vil helt sikkert undskylde sig med at de havde "allokeret" nogle kort til færdigbyggede PCere, hvilket så i virkeligheden jo er ALLE kortene, som var allokeret til dette formål, for at maksimere profitten.
#0
Jeg synes at det du gør er godt for os kunder.
Og jeg håber at de får et hak over snuden for dette stunt, for det er noget svineri.
Det er ganske enkelt noget værre svineri at hævde at man har noget, hvor man så lokker kunden ind og så har man det pludselig ikke, for så at tilbyde en varer til 3 gange højere pris, hvor at denne vare så indgår, så man i virkeligheden har den på lager alligevel.
Mit syn på det som #0 har oplevet gør at jeg ikke kommer til at handle med MM-Vision.
Om jeg så kan spare 100 kr på et bundkort eller nogle ramstænger, så handler jeg et andet sted, som ikke tager pis på kunderne.
Min købshistorik er "kun" på 4.300 kr indtil videre + et stk RTX 3080, men det vil helt sikkert ændre sig fra dags dato. Dertil skal så lægges de penge som min eks har lagt hos Proshop for alle de ting som vores børn har ødelagt hos hende. Omfanget af dette kender jeg ikke, men det er ikke småting.
Jeg har snart en Ryxen 2600 CPU, som står til udskiftning. Den har for dårlige Low 1% FPS, så den må videre til en anden der kan bruge den.
Så det kunne godt tænkes at det bliver en handel der lander hos Proshop. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB #20
IFT at de er ligeglade: De må da gerne behandle mig så jeg ikke handler der igen. Men at være ligeglad med loven er lidt en anden sag.
IFT at det er spild af tid: Så er det godt det ikke er din tid - udover den du vælger at bruge på at forsvare sharkgaming her selvfølgelig. ;)
IFT at butikker ofte prøver grænser af for at se hvornår de bliver straffet: Ja, og derfor skal forbrugere også sige til når de går over grænsen. -- Godt arbejde #0 - håber de får en lærestreg -- Hol.dk White/Black status: +18/-1
#0 Spild af tid, for alle parter involveret.
#24 Han forsvarer dem jo ikke ved at fortælle hvordan landet ligger.
Toffo og flere af os andre har jo været/er ansat i denne type firma'er, så vi kender til proceduren. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. --
Sidst redigeret 25-09-2020 19:14 Jeg handler ikke med hverken Shark Gaming, OGaming og FrogGaming.
De virker ikke til at have noget i min prisklasse, sammenlignet med andre forhandlere.
Måske tager jeg fejl.
Men så igen, måden hvor på at froggaming og ogaming har aggeret de sidste par måneder, med at overdrage ejerskabet, for så at snyde kunderne, for så at overdrage ejerskabet igen, for så endnu engang at snyde kunderne for deres rettigheder og mene at de ikke skal opretholde reklamationer for kunder der har handlet i den ene ejers periode. Skønt at de overtager ALT. Lager, navn, kundekartotek, hjemmeside osv osv.
Det er sgu noget svineri.
Og nu har Shark Gaming aggeret på præcis den måde, som jeg havde forudset at nogle "svage" sjæle ville ty til, for at skumme fløden. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB --
Sidst redigeret 25-09-2020 19:17 #24 - Jeg forsvarer ikke sharkgaming. Jeg siger bare at det er meget muligt de er ligeglade, men der næppe kommer de vilde konsekvenser ud af sagen, som trådstarter forventer.
Jeg har aldrig handlet der, og kommer næppe til det nogensinde. Jeg nævner udelukkende at hvis en forhandler er ligeglad med en kunde, så står det frit for at den kunde kan handle et andet sted :)
Og så meget tid har trådstarter nok heller ikke brugt på det. De skal selvfølgelig følge loven, det er klart, men denne sag bliver næppe det der får dem til at være 100% straight shooters. Ligesom alle de andre firmaer der gang på gang bryder loven, siger det var en fejl og slipper afsted med det. Det er bare ikke altid lykkeridderne når at opdage det. -- - Indsæt signatur - #28
Trådstarter forventer nok ikke ret meget, men gør man ingenting, så sker der ingenting.
Så dette er da en start.
Det handler heller ikke om at man bare kan handle et andet sted.
Det handler om at man er blevet forsøgt snydt, ifølge den lov som alle forhandlere skal overholde.
Om denne sag ændre noget eller ej, det vil den eventuelle strafs udmåling afgøre.
Får de en bøde på 1.000 eller 10.000, så griner de da bare af den og det værste der så er sket er at de har tabt ansigt, ved at have fået sit navn i pressen med dårlig omtale, i form at en tabt retsag. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB #0 Dejligt at nogle tør / vil gøre noget ved at forretninger opføre sig som de selv vil det.
Bedste ønsker med sagen Hilsen PHP -- Sidst redigeret 25-09-2020 19:27 #0 Fuld opbakning herfra.
Jeg kan iøvrigt slet ikke forstå nogen der er aktive på dette forum bestiller noget fra det firma. -- Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe Stærkt.
Har ikke købt noget fra det firma i mange år. Dengang de startede købte jeg og en del venner computer derfra. Alle computere blev leveret med dårligere dele i end der var bestilt, siden da har jeg ikke brugt dem. -- Jeg tror folk der bliver ved med at fokusere paa at det er NVIDIA der ikke kan levere har helt missed pointen med at shark gamming HAR graffikort ( ifoelge dem selv).
De vil bare have man bestiller en helt maskine og dropper at levere til det folk der kun har bestil grafikkort. hvilket netop er at loebe for sit leverings ansvar samt bait and switch marketing. hvilket begge er ulovligt og amoralsk -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #19 god eller ond tro har intet med det her at gøre. Det er ved prisfejl det gør sig gældende.
om det er bestillings eller ordrebekræftelse, betyder intet i denne sammenhæng. Det er netop hvad det betyder. En bekræftelse på bestilling, eller ordre med andre ord.
Den er højest sandsynlig automatisk. Og rettet til efter stykregnskab for en lagerbeholdning. Alle der har arbejdet i butik ved hvor følsomt den slags er.
jeg tror ik på der sker noget her.
for god ordens skyld, så har jeg intet med Shark Gaming at gøre. Har handlet der én gang. Det var en 9900K på release dagen. Jeg oplevede ingen problemer. -- Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling #17
Hahahahahaha!!! TAK for dagens gode grin! Af hjertet tak! Det varmede fanme :-D Nu skal jeg fortælle, hvorfor jeg synes dit indlæg er helt episk sjovt.
Du skriver:
"Første paragraf i købeloven.
§ 1. Denne lovs bestemmelser kommer kun til anvendelse, for så vidt ikke andet er udtrykkelig aftalt, eller må anses for indeholdt i aftalen eller følger af handelsbrug eller anden sædvane.
Nu har trådopretter været inde og pille de paragrafferud denne mener passer med situationen for at dennes virkelighed kommer til at passe. Det kan man ikke for godt befindende, det ville denne også vide hvis denne havde den mindste erfaring med almindelig retspraksis."
Så for at ridse dine klagepunkter op:
1: OP piller paragraffer ud for at få loven til at passe med, hvad han synes
2: Han har ingen erfaring med "almindelige retspraksis"
3: OP forstår ikke, at man kan fravige Købelovens bestemmelser, da disse bestemmelser kun finder anvendelse, med mindre andet er aftalt
Enig? Ja?
Nu skal jeg fortælle en mega sjov ting. Hvis du nu havde læst HELE paragraf 1, så ville du se direkte nedenunder i Stk. 2 at der står:
Stk. 2. I forbrugerkøb, jf. § 4 a, kan § 2, stk. 1, § 4 a, § 50, §§ 55-58, § 73, stk. 1 og 2, §§ 74 og 75, § 76, stk. 1, nr. 1-3, og stk. 2 og 3, §§ 77-79, § 80, stk. 1, og §§ 81-87 dog ikke fraviges til skade for køberen.
OP benytter netop §§ 74 til at argumentere for, at SG bør levere varen uden unødig forsinkelse. Det er hele grundlaget for hans klage, og det er derfor han refererer til Købeloven.
Kan du se det komiske i, at du forsøger at latterliggøre OP med at klippeklistre (en del af) §1 ind, og argumentere for, at der muligvis kan være indgået en anden aftale, og at Købeloven kun finder anvendelse, såfremt ikke andet er aftalt - når netop Købeloven siger, at man IKKE kan fravige §§ 74 til ulempe for køberen under Forbrugerkøb?
Kan du se, hvordan du selv har "pillet de paragraffer ud denne mener passer med situationen" for at forsøge at latterliggøre OP?
Kan du se, hvor pinligt det er, at påstå, at OP ingen erfaring har med retspraksis, når du selv begår en brøler af så episke dimensioner? Enhver, der ved noget om Købeloven, kender til Forbrugerkøb, og de bestemmelser, der følger med der. Hvem er det så reelt, der ikke kender retspraksis?
Hold kæft det er sjovt det her! Det må være det største selvmål, jeg har oplevet på hol.dk i de 19 år, jeg har været her :D
Tak for det :D
Lad mig lige opsummere:
1: Trapper piller paragraffer ud, og undlader at citere hele paragraffen, for at få det til at passe med, hvad han synes
2: Trapper har ingen erfaring med retspraksis
3: Trapper forstår ikke, at man kun kan fravige nogle bestemmelser i Købeloven, men ikke alle, jævnfør §1 Stk 2. -- FYI: https://www.youtube.com[...] --
Sidst redigeret 25-09-2020 21:38 #28 Den holdning er satme lad, og jeg forstår godt OP.
Hvis jeg havde bestilt en vare (og ikke bare et grafikkort, ligegyldigt hvad) på launchdagen, og min ordre går i "restordre", og jeg samtidig kan se en uge senere, at forhandlere begynder at spytte hjemmebyggede systemer ud, indeholdende den vare jeg STADIG har i restordre, så ville jeg også blive knotten.
Jeg er rimelig sikker på at OP overhovedet ikke forventer nogen specialbehandling fra Sharkgaming - han ønsker at de får et rap over nalderne for at være på kant med købeloven og markedsføringsloven, og cadeu for at han tager den kamp op!
Så din (og andres) laissez faire-holdning til de brodne kar blandt forhandlerne er ret meget malplaceret! (men det finder I nok ud af en dag hvor det sker et sted hvor I faktisk selv har handlet, og bliver behandlet på samme måde)
-- -----------------
Lars B. / ZulfoDK #35: Det er hvad man kan kalde for.. at owne én fuldstændigt sammen! :D Well done!
#17: Get get fucked kid! --
#35
Godt at se google juristerne stadigvæk findes.
Tror du skal studere mere på lektien, hvis du tænker at din fortolkning af min udlægning og din forståelse af retspraksis er retvisende.
Men jeg ved jo allerede hvor den her sag ender henne. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #36 der er vel ikke noget at sige til at nogle stadig har ordre i rest 1 uge efter launch. Om så de havde 100 kort på lager, så hjælper det jo ikke noget med den efterspørgsel.
nu har der været en ansat på banen med nogle tal for en anden virksomhed. Og mindes omtalte virksomhed skrev at de modtog cirka 3800 bestillinger på 3080 inden for første time.
-- Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling #39 Enten overser du 100% pointen, eller også vil du ikke - bare for at få ret!
De FÅR kort ind, som de i stedet for at bruge på kunder som har kortet i restordre, bruger til at bygge systemer, som de sætter til salg - ikke systemer der ER solgt!
Forstår du bedre humlen nu, eller vil du bare fortsat være kontrær? -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK --
Sidst redigeret 25-09-2020 22:15 #38 Din påstand er nem at bevise? Kan du ikke linke os til noget hård info et sted ? --
Systems Engineer, High Performance Computing. Står (formentlig) i samme situation som dig OP, da jeg ikke har modtaget mail fra dem. Kan heldigvis sagtens vente (og købe fra andet sted), men ser netop ingen grund til IKKE at rette henvendelse til FO da det er totalt vildledende markedsføring og bait n switch. De skal da helt sikkert følge loven..
Har sendt dig pm :) -- #40
De må da bruge deres varelager som det passer dem. Deres primære virksomhed er at sælge færdigbyggede maskiner, skal det stå stille fordi folk tuder over at de ikke kunne fået overhypet grafikkort? -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#43 Der er intet galt i at de lever af at sælge færdigbyggede maskiner, slet ikke.
Men når man sætter en vare op på deres hjemmeside. Sælger den. Sender ordrebekræftelse. Så er det netop IKKE okay, at bruge de varer der står f.eks. OP's navn på, i en færdigbygget maskine, for at lade ham stå og glo og vente i evigheder på at få den vare han har bestilt - da den var på lager. -- #44
Det er det da? Der er ingen steder skrevet at lige præcis de grafikkort som de har tilsidesat til anden brug er tilegnet til direkte salg. At han har en ordrebekræftelse betyder jo bare at kortet kommer når de har et til formålet på lager, hvilket de jo efter alt at dømme ikke har. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#45 De skriver jo netop at der er varer af netop den type OP ønsker, tilsalg, klar til levering?
Så kan jeg ikke se det er okay at bruge den vare i et andet system, men det er nok bare mig.
Edit: og hvis de ikke har et kort til formålet, skulle de måske ikke skrive at de har dem tilsalg, som lagervare. -- Sidst redigeret 25-09-2020 23:12 Tak for opbakning og en masse gode kommentarer. Mit formål med anmeldelsen er ikke at få særbehandling eller har en forventning om, at jeg kan få grafikkortet hurtigere på denne måde.
Formålet er, at skabe opmærksomhed omkring bait and switch og vildledende markedsføring. Det mener jeg ikke virksomheder skal kunne gøre uden konsekvenser.
Shark Gaming ved, at det ikke er alle, der magter at klage eller vil annullere deres ordre. På denne måde kan de afsætte en masse grafikkort i løssalg og levere når det behager dem. Samtidigt kan de konvertere løssalg til en hel maskine, og på denne måde have ekstra indtjening.
Jeg mener det er rigtig groft, at udnytte en situation på denne måde og vildlede sine kunder med falske forhåbninger. I Danmark er købe- og markedsføringsloven altid gældende når det gælder B2C.
Det er rigtig nemt at klage til Forbrugerombudsmanden. Det kan ske online og det tager kun et par minutter.
Følg linket her: https://indberet.kfst.dk[...] -- OFFICE: 15" rMBP | HOME: iMac 27" | GAMING: X570 TOMAHAWK/3600X/16GB-3600-CL16/2070S MSI GAMING X/512GB SX8200 #46
De skriver de har dem klar i et konfigurerbart system, ergo er det ikke tiltænkt løssalg? Og det skriver de jo heller ikke længere, samt der tages højde for evt. lagerfejl hvilket der jo ofte sker i de her overhypede situationer som folk altid kaster sig ud i, og tuder over når de føler sig forurettet i sin ligegyldige sag.
-- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#46 Det var en vare man kunne vælge, under hardware i løssalg?
Du kunne gå ind på siden, klikke på hardware (udenom hele systemer), vælge grafikkort, klikke på et 3080 hvor der stod *Varen er på lager. Levering 1-3 hverdage.*.
Når det forholder sig sådan, så ser jeg ikke at din pointe er valid, med at det er en vare der er tiltænkt et samlet system. -- #49
Hvilken del af at virksomheden reserverede dele af varelageret til et andet formål er det du ikke helt forstår?
De kort der var tiltænkt løssalg blev solgt, dem som der blev tiltænkt til deres samlede maskiner, blev der tilbudt. Det er ikke fucking komplekst det her. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#50
De har aldrig tænkt sig at levere nogle kort i løssalg, selvom de har angiveligt 108 ordrer på dem. Disse 108 ordrer kom bagefter de har haft grafikkortet liggende i deres shop i over en uge, og sagde de kom på lager d. 25-09. Dermed da de så stod som på lager d. 24-9 kl 14, var det formentligt fordi de ville sælge dem?
BAGEFTER de 108 ordrer var lagt (ca 2 timer efter de har fjernet grafikkortet fra løssalg), siger sharkgaming at det kun kan købes i prebuilts. Dermed har de 108 ordrer på grafikkort, som de har bekræftet, men vælger at sælge det produkt til nogle andre, medmindre de 108 ordrer kan hoste op med 11.000 kr mere, og købe et prebuilt. Dette er klart bait-and-switch? -- #50 Hvad med at du hidser sig bare en smule ned?
Jeg forstår udemærket at der bliver reserveret varer.
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke holder dem adskilt fra deres løssalg.
Som #51 pointere meddelte de forud for salget at der ville komme kort på lager, til salg i løsdele.
Det kan ikke være så "fucking komplekst".
Anyway, Jeg gider slet ikke fortsætte den her snak når det skal tages til det niveau her.
God aften til dig :) -- #51
Eller en regulær lagerfejl ? Flere har meldt om forkerte lagerestimeringer og leveringer når de endelig modtager grafikkort, og det er ikke usandsynligt at SG bare har solgt over hvad de rent faktisk fik leveret, kontra hvad de var blevet lovet? Og de pre-builts er jo stadig et reserveret parti til et andet formål, folk er jo bare blevet tilbudt muligheden hvis de så inderligt gerne vil have det kort med det samme. Skulle de have tilbudt en pakke tudekiks i stedet for?
#52
Fordi det ville afstumpe deres primære salgsvare fuldstændigt hvis de solgte alle dele til samlede maskiner i løssalg, så ville det ikke give meget mening at slå sig på at være forhandler af samlede maskiner hvis man alligevel ikke kan købe en samlet maskine når folk har opkøbt en væsentlig del til maskinen? -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
--
Sidst redigeret 25-09-2020 23:51 #53 Jeg tror det er på tide lille Lotte skal i seng, det er tydeligvis langt over tøsens sengetid. -- #53 Sorry mate, men lagerfejl eller ej - Det de gør, er textbook Bait-And-Switch, Du ser ikke Komplett eller Elgiganten lave den fejl, gør du? De har også prebuilts med RTX 3000 serien. -- i9-9900k, Z390 Aorus Ultra, 1tb Intel 660p, Phanteks Evolv X, Corsair RM850i, 2x8gb 3200mhz #40 Jeg forstår godt pointen. men jeg har også evnen til at se det større billede..
#55 Elgiganten bygger da ikke fra bunden selv, gør de? De er nu også i modvind.. ligesom alle andre forhandlere der har haft 3000 serie kort -- Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling --
Sidst redigeret 26-09-2020 01:16 #56 https://www.elgiganten.dk[...]
https://www.elgiganten.dk[...]
De bygger ikke selv, men sælger PCSpecialist.
Den vigtigste faktor er at Elgiganten ikke bare forsyner PCSpecialist med alle deres RTX'er, og siger "Her, byg alle de PC'er i kan" og så fortæller kunderne at de er nødt til at købe via prebuilts. -- i9-9900k, Z390 Aorus Ultra, 1tb Intel 660p, Phanteks Evolv X, Corsair RM850i, 2x8gb 3200mhz Sker det ikke hele tiden? Jeg bestile OnePlus Buds på elgiganten mod senest leverings forventning d 11. august. Jeg har først lige modtaget dem sidste uge, efter de rykkede leveringsdatoen 4 forskellige gange -- #55
Du ser ikke Komplett eller Elgiganten lave den fejl, gør du?
Elgiganten har gjort det med vaskemaskiner ( og andet ), så det du siger der, det passer ikke.
Det har været på TV.
Straffen for at gøre det er bare alt for lav.
Straffen burde være den nye vares pris x 10, dog som minimum 50.000 kr. ( 50.000 kr er småpenge for f.eks. elgiganten, der nemt har en husleje på 3-4 millioner kroner årligt, per butik.
Min svoger havde en semi størrelse butik i Waves i Hundige og der var huslejen 2 millioner årligt.
Et mindre attraktivt sted i samme i samme center kostede 1,2 millioner for samme størrelse.
Så i skal ikke have ondt af en butik der får en bøde som i synes er stor. For det er den ikke for dem.
At det så rammer virksomheden, hvis det "bare" er en ansat der gør det, ændre ingenting.
Det er virksomhedens ansvar at forklare Bait n Switch konceptet og forklarer de ansatte at det hverken er lovlig eller accepteret i virksomheden. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB #55 - Rigtig mange virksomheder gør det. Eller noget der ligner. Men enten opdager du det ikke, eller også er du bare ligeglad, indtil der er nogen der råber op.
Sådan er det i forretningsverdenen. Går den så går den. Der kan være mange penge i at presse loven til kanten. Og også gå ud over lovens grænser. For det koster jo kun penge, hvis de bliver taget med fingrene i kagedåsen.
Jeg siger ikke det er okay at gøre, jeg siger bare, at det sker, overalt, hele tiden, og det vil det blive ved med. Så længe det ikke bliver opdaget, og selv hvis det gør, er straffen nærmest ikke eksisterende.
Men jeg tror til gengæld også det er med til at holde priserne nede. Det vil man nok tænke er en grotesk tankegang. Men helt seriøst tror jeg det holder priserne nede da det giver konkurrence. -- - Indsæt signatur - Mon ikke at de gfx de bruger til maskinerne er Bulk versioner, de er jo ikke beregnet som løssalg.
Men umiddelbart kan jeg kun støtte op om #0 tiltag såfremt det er berettiget. -- !AMD HAS RYZEN
#62
Der findes næppe Bulk versionen, så tidligt efter en launch. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB #63 - Eller også er det lige omvendt. Måske er der blevet lavet for mange bulk versioner. Som så har resulteret i at der ikke har været nok retail modeller til løssalg. Det kunne forklare hvorfor der slet slet ikke er nok kort til folk der køber over det hele. Det og Corona selvfølgelig.
Usandsynligt, men en mulighed! :D -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 26-09-2020 11:55 #64
Meget usandsynligt. Det lyder næsten som bortforklarende tågesnak.
Retailæskerne kan de have haft klar i tusindevis, lang tid før at kortene var klar. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB er der nogen der har fået respons fra shark gaming eller står jeres ordre stadig som behandles? -- #66
Det har de der har bestilt færdigbyggede PCere.....
Muhahahahaha.
( Jeg kunne dy mig ). -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB #65 - Det synes jeg egentlig ikke. Fra et produktions/salgs synspunkt, kan det langt bedre betale sig at lave bulk produkter. Der skal færre komponenter til, da de produkter ofte er mere simple i designet. Der skal heller ikke laves emballage og ligegyldigt tilbehør som klistermærker, små flyers, dongles og hvad vi ellers har.
Bulk kan sprøjtes ud, og flere enheder kan langes over bordet til færre kunder. Det er mindre besvær for flere solgte enheder end med retail. Selv ved RMA er det lettere. Da produkterne er mere simple, billigere at producere etc.
Dog holder et ikke for SG. For de kort de har fået, er de samme som retail anyway. -- - Indsæt signatur - #68
Hvordan kan du sprøjte noget ud, som du ikke har modtaget?
De kort du snakker om, der er simple, det er private label, som f.eks. i Legion maskinerne.
Og dem modtager man ikke, hvis man bare er en kæde der selv strikker PC'ere sammen af blandede mærkevarer dele.
Hvis en forhandler, som byggede maskiner ud fra specifikke specs, modtog sådan et kort, så ville det aldrig nogensinde fremgå under "hardware løsdele" på deres hjemmeside ej heller fremgå som værende på lager. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB #69 - Og derfor er den sidste sætning i mit indlæg så vigtig at få med.
Jeg snakker generelt, ikke i SG's tilfælde, da den undskyldning selvfølgelig ikke holder der.
Jeg kan dog godt se, at jeg burde have skrevet den sidste sætning mere tydeligt, så man ikke er i tvivl om hvad jeg mener. Min pointe er at det jo kunne være, at grunden til GPU-shortage på retail-delen var, at der var blevet produceret for mange bulk varer. Ren spekulation, det er klart, vi ved ikke hvorfor der er så få retail kort. Men det kunne sagtens være det der var sket. Blandet med pandemien selvfølgelig. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 26-09-2020 13:48 #69 da jeg for 20.år siden samlede computere i en butik, fik vi da ofte kasser med f.eks 50 grafikkort i, der fulgte kun en drivercd og så evt kabler, det er lidt det scenarie jeg forestiller mig kunne gøre sig gældende i de her situationer, og kortene var magen til dem som blev solgt i æsker med alt tilhørende gøjl, og sådan en bulk version kan man jo ikke lige lange ud over disken i butikken, og problemet er nok at de evt kører på samme varenummer hvorved dette problem opstår.
Men det kan da godt være at producenten/leverandøren ikke leverer denne mulighed længere, meget kan jo have ændrer sig på alle de år. -- !AMD HAS RYZEN
#66
Min ordre står stadig som behandles, har ikke hørt noget siden ordrebekræftelsen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har læst hele tråden, og kan jo se, at den som sædvanligt hurtigt blev afsporet - udover +/- fra #0 indlæg.
Det #0 skriver er desværre ikke bare et enkeltstående tilfælde, men noget der efterhånden har udviklet sig til en tendens, hvor falsk markedsføring Èn mass` (stavning) efterhånden har taget så meget overhånd, at tilsynsførende institutioner ikke kan følge med (eller er ligeglade)
Derfor er #0`s tiltag et rigtig godt tiltag som starten på dèt, vi allesammen burde gøre, når vi spilder vores tid og til tider penge på, at firmaerne bruger alle kneb/metoder på, at få folk hevet i land under falske forudsætninger, for efterfølgende, at "tørre dem af" godt og grundigt.
Der er ingen undskyldninger eller bortforklaringer over for denne adfærd, så selvf. skal de ha` smæk i à røv!..
#0 - Stor respekt herfra :) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #alle
Hvorfor køber I ikke bare jeres kort i Tyskland?
Samme garanti(eu), samme reklamation(eu), større udvalg og tit billigere priser.. Og ja de levere også til Danmark. :-)
Så kommer I udenom alle de slemmer forhandlere herhjemme. -- - I never retreat, i merely advance in the opposite direction. --
Sidst redigeret 26-09-2020 16:56 #74 - har du læst div. tyske fora med udtalelser omkring de tyske forhandlere og deres evt. kundeproblemer?
Jeg er bare nysgerrig, da jeg ikke selv har gjort det, og derfor ikke kan/vil udtale mig om det.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 26-09-2020 17:12 #74 har du link til steder hvor de er på lagee? -- !AMD HAS RYZEN
#74
Super fin idé.
Så kan jeg glæde mig til at diskutere RMA med en tysk forhandler, som insisterer på at kommunikationen foregår på tysk.
Og hvis de så nægter at fejlen er deres, så bliver det virkelig besærligt.
For så skal man igennem EU's forbrugerombudsmand.
Nej tak. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB #77 - Så Gu nemlig :) Nyt udtryk.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #75 - Jeg har en bror der bor i Tyskland. Han bestilte det via 2 forskellige sider dernede og begge kunne levere på datoen.
#76 - Ikke hvor de er på lager nu, men du kan med fordel bruge: https://www.nowinstock.net[...]
&
https://www.auspreiser.de[...]
#77 - Det er ikke helt tilfældet. Dels fordi Tyskland har strengere krav end Danmark når det kommer til forudbestilling (de må ikke sælgere flere end der er bestilt, hvilket IKKE er tilfældet herhjemme) Og faktisk så har jeg oplevet er tysk RMA er meget mere kundevenlig og ekspeditionen går meget hurtigere. - Dette har ofte noget at gøre med at danske forhandlere alligevel har købte meget af deres udstyr via Tech Data og/eller ALSO, som køber det via Bechtle AG, der har den direkte kontakt med leverandøren på hardware i Nordeuropa. - De betyder typisk at et led, nogen gange 2, helt springes over.
-- - I never retreat, i merely advance in the opposite direction. #79 - såvidt jeg lige kan se, er all stocks unavailible!
Hvori ligger fordelene ved, at bruge steder der ikke har kortene?
Din bror har fået et par kort? Det er der så også en del der har fået i danmark.
Problemer med forhandlerne? Det ved vi danske "udlændinge" jo først, når/hvis vi får fat i et defekt kort med efterfølgende reklamation - not? -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #80 Du misforstår jo helt hvad mit indlæg handler om. - Jeg kommenterede på fremtidig køb og ikke den aktuelle situation. Når det er sagt så forslår jeg et par sider hvor man kan følge stock udenfor dk.
-- - I never retreat, i merely advance in the opposite direction. Jeg har lige modtaget følgende mail fra SharkGaming
"Kære Kunde Vi skriver til dem vedrørende din ordre på et Geforce RTX 3xxx grafikkort. Desværre må vi meddele at vi ikke har kunne få varen hjem på lager fra leverandøren Pengene bliver ikke trukket før at vi har modtaget din vare Med venlig hilsen Shark Gaming"
Det er et MSI X TRIO jeg har bestilt på udgivelsesdatoen. Lader ikke til at de er interesseret i at handle med mig, så jeg annullerer nok bare min ordre, og må stille mig bagerst i køen hos nogle andre. -- Ryzen 7 3700X \\ ASUS ROG Strix X570-F Gaming \\ EVGA RTX 2070 XC Gaming Black \\ 2x8GB Patriot Viper Steel 3600MHz 14-14-14-28 #82
Har modtaget samme mail.
- Efter de har skrevet til mig at de ville annullere ordren.
Det er vel bare deres måde at overholde deres aftale/ordrebekræftelse, når de ikke har kortene, så kan ikke rigtig blame dem. Man kan dog bare spekulere i om de har solgt de kort de allerede havde solgt til andre/prebuilts.. ^^ -- Sidst redigeret 28-09-2020 11:23 #83
Jeg har dog ikke fået mail om at min ordre er annuleret. -- Ryzen 7 3700X \\ ASUS ROG Strix X570-F Gaming \\ EVGA RTX 2070 XC Gaming Black \\ 2x8GB Patriot Viper Steel 3600MHz 14-14-14-28 Forbrugerombudsmanden kommer ikke til at tage denne her sag, den er ubetydelig i det samlede billede og der skal bruge for mange resoucer på den. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #83 - Der tager du så fejl. De har kortene på lager. De prioriterer færdigbyggede PC'er og håber på, at folk ikke annullerer deres ordre eller konverterer til færdigbyggede PC'er. På denne måde kan de øge deres avance - og levere når det behager dem.
#85 - Du tager så fejl. De har allerede ringet til mig for at få flere detaljer med. De tager bait and switch meget alvorligt. -- OFFICE: 15" rMBP | HOME: iMac 27" | GAMING: X570 TOMAHAWK/3600X/16GB-3600-CL16/2070S MSI GAMING X/512GB SX8200 #83 ja som #85 beskriver tager du fejl. det er kendt at forbrugombudsmanden prioritere små sager såvel som store sager da små sager lige så vel kan skabe præcedens for kommende store sager. Der er mange eksempler på små sager tag et kig her: https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...] -- #83 her er en mindre lignene sag: https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
Når butikskæder annoncerer med slagtilbud, skal varen være på hylderne i rimelige mængder, når butikskæden åbner den første til-budsdag.22. februar 2017SagSåkaldt ”bait advertising”, hvor forbrugerne lokkes ned i butikken med slagtilbud på varer, som den erhvervsdrivende ikke har sørget for at være i stand til at levere i rimeligt omfang ved tilbudsdagens begyndelse, er ulovlig.I en butikskædes tilbudsavis, der var gældende i 3 dage op til jul, var der et slagtilbud på cognac. Den første tilbudsdag var der imidlertid kun én flaske på hylden i Skive. Flasken blev solgt en halv time efter, at butikken åbnede. Dagen efter blev der ved middagstid fremskaffet fire nye flasker, og den tredje dag modtog butikken i løber af eftermiddagen et parti flasker fra centrallageret.I en anden af butikskædens tilbudsaviser gældende fra søndag til og med lørdag var der under overskriften: ”KUN SØNDAG. Tilbuddene på denne side gælder kun den 3. maj” vist et foto af en kalvemørbrad sammen med følgende budskab: ”1,1-1,6 kg. 199,-” Om søndagen havde Skive-butikken imidlertid ikke kalvemørbraden hjemme i butikken. Varen kom først på hylderne i butikken dagen efter - altså om mandagen.Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse må markedsføring må ikke være egnet til at vildlede forbrugerne med hensyn til, om det er muligt at købe en vare til en særlig fordelagtig pris i et nærmere angivet tidsrum. Har en butikskæde opfordret forbrugerne til at købe en vare til en bestemt pris, og har butikskæden rimelig grund til at antage, at kæden ikke vil være i stand til at levere varen i alle butikker, så skal kæden oplyse dette i markedsføringen af tilbuddet.Sådan et forbehold tog butikskæden ikke i markedsføringen af cognacen og kalvemørbraden, og derfor betalte kæden en udenretlig bøde på 30.000 kr. for vildledende markedsføring. -- Der er også flere andre ting der kan tages hånd om ved deres markedsføring. De viser billeder af pc inkl. skærm som kan vildlede at man tror man køber en komplet løsning men skærmen er tilvalgsprodukt. ligeledes beskriver de ikke at billederne kun er vejledende da de indholde andre komponenter end det man køber. ydermere skriver de at lydkort og netkort er dedikeret og ikke integreret så det ser ud til man får et lækkert lydkort og netkort med men bliver spist af med standard onboard.
https://sharkgaming.dk[...] -- Den her sag er håbløs. Sharkgaming kan jo altid bare påstå, at der allerede lå bestillinger på færdigtbyggede computere med RTX-3080ere i. Hvis man ikke kan modbevise det, så har man vel ingen sag. Man kan jo ikke tvinge Sharkgaming til at tage en komponent ud af en ordrekurv/samling/bundle fra en anden kundes bestilling.
Hvis man siger, at Sharkgaming altid skal levere en stump, såfremt den findes i huset, så ender Sharkgaming med at skulle udskyde leveringer af samlede computere, såsnart en ny kunde bestiller en enkelt stump. Det er jo uholdbart.
Komplett har da i mange tilfælde haft "opgraderingspakker" til salg med CPU+RAM+MOBO, hvor de samtidig har 0 stk på lager af en CPU f.eks. Vil man også mene, at man som kunde har KRAV på at Komplett splitter bundlen ad, for at sende CPUen alene?
Jeg gad godt se en sag på det, der rent faktisk er vundet.
#88 Det er ikke det samme, at lokke folk ind med fake tilbud, som der er sket her. Sharkgaming har ikke haft lokketilbud, eller tilbud overhovedet, og Sharkgaming forsøger ikke at få folk til at bestille en vare, og dernæst tilbyde en anden (dyrere) som erstatning. Der findes jo ingen vare, som kan erstatte den (og de har ikke forsøgt). Så jeg kan slet ikke se relevansen for den sag, du har posted. -- FYI: https://www.youtube.com[...] #91 jeg skrev det var en lignende hermed ikke identisk(samme) sag men viser at forbrugerombudsmanden tager sådanne "småsager" seriøst.
edit: mine post ovenfor var ment til #85 ikke #83 -- Sidst redigeret 28-09-2020 13:31 #90 Hold, hold, hold!
Tror du ikke, det er en simpel fejl i deres liste over komponenter? Tror du Sharkgaming vil sælge dig en computer til 60.000 kr, og så forsøge at snyde dig for et netkort og lydkort til nogle få hundrede kroner?
Ja de viser en eller anden random skærm i toppen, som de gør med alle deres computere. De skriver dog intet om skærmen i specs. Tror du ikke, at når man bestiller en computer til 60.000 kr, at man så ikke lige løber listen igennem med kunden og snakker om, hvorvidt noget skal opgraderes eller nedgraderes?
Skal vi ringe til Sharkgaming og huske dem på at smide en random FullHD skærm til 900 kr, og et par indstikskort med i pakken? Er du glad så?
Man skal fanme ikke træde meget ved siden af, før man bliver udråbt som svindler! Det er for useriøst!
Hvad bliver det næste? Begynder du at vræle over, at der ikke følger en haj med til din skærm? :-D
#92 Det er sgu da heller ikke en "lille" sag. Det er en sag om systematisk bedrageri af tusindvis af kunder, som har stået på i mange år. Sharkgaming er kommet til at sætte noget til salg, de ikke kunne skaffe, og det har nogle få hundrede kunder forsøgt at byde ind på. Det matcher i størrelse da på ingen måde, at en landsdækkende kæde snyder kunder i årevis... bevidst ikke mindst! (Det var vist Power eller Elgiganten, der fik den sag til at rulle, hvor de på TV kunne vise, hvordan de lokkede folk ind og så var varen sjovt nok liiiiige blevet solgt. Det var der rigtigt, rigtigt mange kunder, der faldt for. Og de kunne vise, at det foregik systematisk og over lange perioder). -- FYI: https://www.youtube.com[...] --
Sidst redigeret 28-09-2020 13:33 #93 jeg regner klart med der kommer en haj ud af skærmen når jeg har lagt 50k -- #94 Fair nok!... Det havde jeg sgu nok egentlig også ;-D
Hvad er de sidste 25.000 kr ellers gået til, udover at fylde maskinen med glimmer? -- FYI: https://www.youtube.com[...] --
Sidst redigeret 28-09-2020 13:36 #95 måske det GIGA"BYTE" netkort man får med er en bekostelig affære. Lyder ikke som det er kompetance man betaler for. -- Nå, nu har de annulleret min ordre kan jeg se. De har tilmed også valgt ikke lige at gøre mig opmærksom på det. Så det var altså bare for at lokke folk ind på siden at de skrev de havde dem på lager d 25. på lanceringsdatoen. -- Ryzen 7 3700X \\ ASUS ROG Strix X570-F Gaming \\ EVGA RTX 2070 XC Gaming Black \\ 2x8GB Patriot Viper Steel 3600MHz 14-14-14-28 fnat firma... ku aldrig drømme om at lægge penge i den butik -- #97
Så det var altså bare for at lokke folk ind på siden at de skrev de havde dem på lager d 25. på lanceringsdatoen.
Og der skete det, som man kunne forvente: De kunne ikke levere produktet, hundredevis er pissesure, folk vræler på trustpilot.dk, andre klager til forbrugerombudsmanden, nogle hyler på hol.dk, og generelt shitstorm og dårlig omtale af butikken. Ingen valgte at sige "Ok fuck it, de har ikke 3080, så jeg køber bare et 2070S i stedet", så sharkgaming.dk fik intet andet ud af det, end sure kunder og dårlig omtale.
Det har helt klart været deres strategi helt fra starten!
Det er totalt idiotisk at tro, at det hele bare har været en simpel brøler fra Sharkgamings side.
(sarkasme kan være anvendt) -- FYI: https://www.youtube.com[...] --
Sidst redigeret 30-09-2020 21:55 #99 - Jeg gav op for nogle dage siden, da tråden startede. Fedt at se du tager teten og forsøger at sprede noget fornuft. Men det nytter intet.
Folk er skuffede føler sig trådt på, og intet indlæg, uanset hvor informativt og kløgtigt det måtte være høvlet, gør det godt igen. Det er kun hævn der tilfredsstiller. The mob wants blood! :P -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 30-09-2020 22:23 Jeg fandt de her oplysninger på deres direktørklovn på RocketReach:
Daniel Gerhardt
Chief Executive Officer and Adm Direktør
Copenhagen, Capital Region, Denmark
Shark Gaming Systems
personlig(?) email slettet
[email protected]
Direct phone
slettet
Jeg ringer dagligt og spørger hvor mit grafikkort er .... Ring dog og brok jer -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
Sidst redigeret 01-10-2020 19:49 af Ronson Noget nyt på anmeldelsen til forbrugerombudsmanden? -- I9 9900K, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 32gb Tridentz RGB 3000Mhz CL15 ram, MSI 1080 Ti Seahawk X m. G12 og X52, RM850i, NZXT H700i, Asus ROG PG278Q. #102
Så hurtigt plejer det ikke at gå, tænker jeg. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB Har modtaget et std svar fra forbrugerombudsmanden.
Kort sagt:
- De har valgt ikke at bruge resourcer på at fortsætte sagen, da den er for lille.
- De har kontaktet sharkgaming på mail om de gældende regler, og gør dem opmærksomme på de har fået klagen.
Det virker ikke umiddelbart til at de har kædet min klage sammen med #0 og evt. andre dog.
Synes dog stadig det er vigtigt, at hvis man oplever en forretning der ikke overholder spillereglerne, at gøre opmærksom på det. Det tog mig nok totalt set 10 minutter, altså kortere tid end det tog at få dem til at annullere ordren, at sende den klage. -- R7 5800x, RTX 3080, 32GB 3600Mhz CL16, B550M #0 Så du vil have dem til at skille en færdig bygget PC ad, for at du kan få et kort? -- "Nec scire fas est omnia" Fedt at du tager kampen op mod sådan noget lort. Også selvom så mange vindue slikkere har travlt med at snakke det ned herinde i tråden -- #105 - Sådan som jeg forstod problemstillingen.
Trådstarter bestiller grafikkort som alle vil have.
Sharkgaming løber tør for kort til løssalg, og har kun kort tilbage som allerede er monteret, eller er reservet til montering i prebuilt maskiner.
Trådstarter føler det derfor nødvendigt at starte en sag ved forbrugerombudsmanden. Tråden stikker så helt af, og det bliver en regulær menneskejagt på personlige oplysninger på direktøren i firmaet. Der bliver delt kontaktoplysninger på vedkommende. Sågar (muligvis) personlige informationer som privat email.
Det til trods for at direktøren endda har svaret og sagt der er tale om en teknisk fejl, men det ville trådstarter ikke acceptere.
Så hele sagen endte med det absolutte ingenting. En løftet pegefinger til Sharkgaming. Det er det måske ikke engang... Og intet kort til trådstarter eller bøde til Sharkgaming.
Og hele fadæsen endte som forventet.
Bevares det er en nobel sag, men ind imellem må man lige tage fornuften med i regnestykket. Måske lære at trække på skulderen.
Har Sharkgaming tænkt sig at ændre praksis på baggrund af dette? Næppe. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 19-11-2020 22:24 #107
Jeg er ikke trådstarter, og jeg ved ikke hvad #0 forventede ud af det og hvad han præcist har anmeldt. Det virker dog til du har totalt misforstået hensigten med at anmelde denne sag, og endda helt misforstået sagen også.
Men jeg uddyber da gerne ENDNU en gang, selvom jeg ved du har læst det før, i selvsamme tråd.
Én ting er at sælge flere kort end man har. Well shite, det skete for alle 3080 sælgere, stadig shit, men ikke noget ekstraordinært.
Det jeg skrev til forbrugerombudsmanden om var at Sharkgaming solgte mig et 3080, som jeg fik ordrebekræftelse på, hvorefter de bagefter annullerer og siger, at de har kortet, men jeg skal bestille en pakkeløsning for at få det. Det handler ikke om de har solgt flere kort end de har, det handler om de bevidst sælger dem igen, efter de allerede har solgt dem.
Og som jeg skrev tidligere, meget tydeligt, handler det seriøst ikke om at være sur i røven om at miste et 3080, eller græde over jeg ikke fik det den dag, men om at de skal følge markedsføringsloven, ligesom alle andre firmaer i DK.
At forbrugerombudsmanden ikke kan føre sag på det, fordi de ikke har tid, ændrer ikke noget som helst på at man bør melde det, hvis man oplever at brud på markedsføringsloven.
Anyways, du må da have din mening, men uden at lyde alt for patriotisk, så synes jeg, at vi som forbrugere skal reagere når vi oplever brud på fx markedsføringsloven istedet for at acceptere at virksomheder bryder den. Ellers vil det ske endnu oftere og i endnu grovere tilfælde. Ikke at handle her, er det samme som at aktivt fraskrive sig sine rettigheder.
Det handler altså igen ikke om jeg eller trådstarter ikke fik mit 3080 (well, for det gjorde jeg..?), eller at jeg vil have Sharkgaming skal bøde hårdt for det her, det er som du siger, en nobel sag, og jeg ved selvfølgelig ikke hvordan Sharkgaming vil gøre ting anderledes i fremtiden, men tænker ikke ligefrem de har vundet noget på den måde de har håndteret den nu. :) -- R7 5800x, RTX 3080, 32GB 3600Mhz CL16, B550M #107
De kort har på intet tidspunkt været monteret i en færdig PC.
Deres PCere bygges først når de har en ordre.
Ellers vil de have alt for mange dele låst fast, i diverse konfigurationer.
Hele dette emne handler om Bait n Switch, som jeg ser det. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB Pissemyre går altid i små sko .. -- fedt af trådstarter. Endelig nogen der tager bladet fra munden. Måske det er det første skridt imod denne form for svindel, som det jo i bund og grund er. alle de de har problemer med elgiganten, proshop, komplet m.fl. bør gøre det samme. -- #0 - Så det firma hvor du er innovationschef, har en advokat - der har tid til at klage over et stykke legetøj? Det lyder som et spændende sted at arbejde :)
OT: Øv da, sikke noget skidt med [#Indsætfirmaduerfortørnetpå]. Jeg håber de kommer på bedre tanker, nu hvor du har truet deres eksistens. -- 55 plusser på whitelisten. #108
Men en ordrer bekræftelse, betyder jo intet andet end at de har modtaget din ordrer... det betyder ikke at du har købt noget endnu eller blevet lovet noget.
Hvis de vælger at sælge det i en færdig bygget maskine er vel op til dem? de gør dig sågar opmærksom på det...
Hvad fuck er problemet lige? -- [email protected]@TC14PE- 16GB(2x8)LP CAS8@1600 - EVGA 980Ti Hybrid - z97 Ranger- 3x240GB FSeries3- 2x XL2411t - QF TK Red - EC2-A - G930 #113
I teorien er en ordebekræftelse den bindende del af en aftale, ellers burde de sende en ordre/bestillingsmodtagelses email i stedet for, hvilket de fleste andre også gør.
At man så rent juridisk stadig kan komme ud af en ordrebekræftelse er så en anden side af sagen. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#114
I teorien, ja.
Men i teorien, kan de os vente et par måneder med at sende varen, hvis de vil, så længe de bare ikke tager pengene før produktet er sendt (eller hvis andet er aftalt ). -- [email protected]@TC14PE- 16GB(2x8)LP CAS8@1600 - EVGA 980Ti Hybrid - z97 Ranger- 3x240GB FSeries3- 2x XL2411t - QF TK Red - EC2-A - G930
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|