*ikke i7 920, men en i7 930.
--
God made one club in Rome. He called it S.S. Lazio. Forza Lazio. Non Mollare Mai.
god jagt på et 595...
--
I7-950|850W PSU|128GB SSD|SABERTOOTH X58|6 GB DDR3 RAM|1,5 TB HDD|1,5gb GTX 580|BenQ 24"|Razer Megalodon|Razer BlackWidow|Roccat Kone+|
Hvilke settings kører du med i Crysis? Og opløsning?
--
Of all the words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
#4 - Det er noget værre juks.
--
Gigabyte GA-890GPA-UD3H
Phenom II x4 965 BE - 3.8GHz (Corsair H50)
A-Data 4GB DDR3 2000X PC3
XFX HD5850 + XFX HD5850 BE
Jeg syntes personligt at jeg kan fornemme at et spil kører mindre flydende når det kommer under ca. 35fps.
--
Måske der er et problem med spillet. Jeg har spillet på det setup i min signatur. Første gang jeg prøvede det kørte jeg 10-15 FPS i 1680x1050 Hardcore settings. Så gik jeg ud og prøvede igen, så kørte den 80-120fps i samme settings. Nu har jeg prøvet flere gange, og jeg får ikke mere end 10-15 FPS - totalt underligt. Det var mega fedt, da det kørte flydende, den ene gang!
--
Intel Core i5-2500, Gigabyte P67-UD3P, 8GB Corsair Vengeance, Corsair F60 60GB SSD, Gigabyte GTX 560TI OC, Creative X-FI, Blu-ray, 100Mbit Fibernet.
#6 Nej, det er fuldstændig korrekt at 24 fps er det øjet kan se før billedet bliver sløret :) problemet er bare at et grafikkort sejler katastrofalt til at sende frames jævnt ud, så selvom det sender 24 frames ud per sekund, så kan de sagtens komme med f.eks 0,125 sekund mellem de første to, og så 23 meget hurtigt efter hinanden :) Derfor vil man som regel først få et helt flydende billede et stykke over 24 fps :) at nogle snakker om at de har glæde af f.eks. 100fps skyldes nærmere at det mindsker input-lag da grafikkort er lavet til at være 1-2 frames foran det der bliver sendt ud for at have en buffer til at rette lidt op på den varierende hastighed de bliver sendt ud med, og det siger jo sig selv at jo flere fps der bliver sendt ud, jo kortere er reaktionstiden da buffer-frames'ne jo vil være hurtigere udskiftet :)
--
Hi-fi-freak
info om pc i profil :)
E.T. didn't need an iPhone .. do you? :P
#10 - Så er det vel heller ikke 24fps som skærmen viser? Derfor skal der flere FPS til før det virker flydene for øjet.
--
Gigabyte GA-890GPA-UD3H
Phenom II x4 965 BE - 3.8GHz (Corsair H50)
A-Data 4GB DDR3 2000X PC3
XFX HD5850 + XFX HD5850 BE
Hvor mange Mhz køre du på dit HD5970 både core og mem. Jeg har fået en kæmpe forbedring i alle spil, ved at rykke mem op på 1200Mhz i stedet for kun 1000Mhz som den standard køre. Rammen halter desværre ved stock Mhz :/
Personligt synes jeg bedst om Cat 10.12 har dog ikke prøvet 11.2 endnu.
--
#10 Det var jo også det jeg sagde? *suk*
Men virkeligheden _er_ at ved 24 _jævne_ fps så vil billedet være flydende :) Hvis du f.eks. ser en film i biografen så kører den med 24 fps :)
--
Hi-fi-freak
info om pc i profil :)
E.T. didn't need an iPhone .. do you? :P
Har set en udsendelse i fjernsynet, hvor ens hjerne kunne registrer billede ned til 1/1000 af 1 sek :)
De testede ens underbevidsthed og der reagerede hjernen på billeder den så i meget kort tid.
Så det kan jo være man kan opfattede noget som ens øjne ikke kan se...
--
Der er utrolig mange ting man skal tage højde for når man snakker fps eller for den sags skyld opdateringshastighed på skærme.
--
Gigabyte GA-P67A-UD7
Intel Core i7-2600K @ 5,3GHz
4 Gb G.Skill RipjawX PC17000
2 x Gainward GTX580
Selvfølgelig kan man da se hvis et spil dropper under 60 FPS, der er en grund til at spil helst skal køre 60 FPS og du skal ha Vertikal Sync slået til, så du undgår vertikale streger som deler billedener i 2, det samme sker hvis du kommer under 60, bare ved 58 FPS kan du begynde at se de vertikale streger.
--
umm crankx .. det er lige omvendt.. Hvis du har en LCD der kører 60Hz - og du har et spil hvor du har vertical sync slået fra, og den kommer over 60FPS begynder du at se split i billedet.. hvis du så slår vertical sync til maxer den ud ved 60fps så det passer med skærmen .. alt under 60 fps ser normalt ud. Det vil så selfølgelig hakke hvis det går under de 24fps..
--
#4 De helt professionelle CS 1.6 spillere, kan mærke forskel fra 300 til 500 fps, FPS spil skal mindst have 65 fps på minimum.
--
Mvh. gQrgh / Mads http://geekentertainment.org[...]
Citat ToFFo : I mit hoved betyder rød STOP og grøn KØR. det føles først flydende rigtigt ved omkring 80fps for mig
--
Cpu : Phenom 1090T @4.08Ghz - H70 Push'n Pull
Gfx : 2x5870
Ram : 4x2 GB 2000Mhz Xms8
#17 CS 1.6 og under er nu også lidt speciel .. da du faktisk skyder hurtigere jo mere FPS du har .. det er en "bug/feature" i spillet. Det har andre FPS spil ikke.
--
Hehe så sent som i tirsdags gamede jeg Amnesia - The Dark Descent med en kammerat som insisterede på at køre med vertical sync slået til. Føj der var meget input lag :)
Stik mig en 90-100 fps så føles det ganske fint.. +120-130 så kan jeg ikke mærke mærkbar input lag.. Utroligt lidt hvertfald..
Og til jer der mener at man ikke kan kende forskel.. Det gjorde nogle i min gruppe heller ikke, så de checkede ca fpsen på en sektion i Crysis, startede den forfra, og bad mig om at sige hvorvidt jeg syntes det var flydende eller ej.. Det syntes jeg ikke det var, og bagefter sagde de at fpsen lå omkring 70.. Det prøvede vi nogle gange med forskellige settings, og da fpsen fik et ryk opad var det nemt mærkbart :).. Det handler jo ikke om hvad øjet kan opfange, det handler, for mit vedkommende hvertfald, om at musen er lidt bagefter bevægelsen på skærmen - bedre kendt som input lag.. Spil hvilket som helst spil (hvor musbevægelser bevæger billedet på skærmen) ved 30 fps og I vil se hvad jeg mener..
#9 Enig enig
#0 Husk at svare på #3 ;)
--
Of all the words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
#3 jeg spiller på 1920 x 1080 og har masser af input lag.
--
God made one club in Rome. He called it S.S. Lazio. Forza Lazio. Non Mollare Mai.
Nå ja, også på advance, da jeg ikke synes der er så stor forskel på fps ved de tre indstillinger, men advance se betydlig bedre ud.
--
God made one club in Rome. He called it S.S. Lazio. Forza Lazio. Non Mollare Mai.