man siger fom finger regel at 30 arbejdsdage er rimeligt.
men da det er et DOA kort skal shoppen squ bare bytte det med det samme, alt andet er squ for ringe.
--
*MSI 790FX-GD70*Phenom II X4 965*Asus 5870 1GB*
*G.Skill DDR3 ECO 12800 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
Det lyder som om det er købt hos Proshop eller SHG.
Hvor har du købt kortet?
--
ASUS Rampage II Extreme, 6GB Mushkin 1600MHz CL6 i7 920 XFX HD6870, Intel X25-M 80gb G2, 2xWD 1TB, 1xWD 500gb Silverstone Fortress FT02
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem også fortælle dem bestemt men høfligt at du syntes det er dårlig service de ikke bytter et sådan kort med det samme når det ikke har virket fra start af.
--
*MSI 790FX-GD70*Phenom II X4 965*Asus 5870 1GB*
*G.Skill DDR3 ECO 12800 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
det er købt hos pc-lager i århus, har aldrig haft problemer med dem før, selvfølgelig også første gang jeg har en RMA kørende med dem... synes også det er noget dårligt at de ikke bare ville ombytte det eller sælge mig en bedre model mod merpris, har nok smidt 80-100k i den biks de sidste 3-4 år
--
#4
desværre har de ikke verdens bedste ry ang rma men ring til dem, kan jo være de er til at snakke med nu.
--
*MSI 790FX-GD70*Phenom II X4 965*Asus 5870 1GB*
*G.Skill DDR3 ECO 12800 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
Hvis du bruger det argument at du har handlet der de sidste 3-4 år, og puttet 80-100k i deres biks, så kan det være at deres indgangsvinkel til RMA'en vil ændre sig..
Prøv at konfronter dem
--
tag nu og slap af, hvis havde nogen ide om hvor lidt en netbutik tjener på sine varer, så vi i kunne forstå hvorfor de ikke bare ombytter pr kulance. at du har brugt 80000 kr betyder at de måske har tjent 4000 kr. og det er max. at de så ikke bare for
ærer dig et nyt kort til 2000 kr, uden at vide om de får de penge ind igen er squ forståeligt nok.
og husk det er 30 arbejdsdage, ikke kalender dage. og der har været en del helligdage
selvfølgelig er det ikke sjovt at vente, men butikken kan jo ikke gøre for at du var uheldig og dit kort ikke virkede
--
¨~NoX~¨
#7
der er squ forskeld på et doa product og en vare man har haft et stykke tid en helt ny vare skal bare ombyttes med det samme, men de stejler sikkert forde det er XFX for de har squ en sær måde at behandle forhandlere på.
--
*MSI 790FX-GD70*Phenom II X4 965*Asus 5870 1GB*
*G.Skill DDR3 ECO 12800 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
helt sikkert, det afhænger jo af hvilke betingelser som producenten giver til forhandleren.
nu er kortet givet som julegave, og mange forhandlere har haft forlænget retur periode, derfor kan forhandleren ikke vide om det rent faktisk er doa, eller hvad, og hvis producenten så ikke tillader doa ombytning, ville jeg squ heller ikke løbe risikoen som butik, uden at få undersøgt fejlen.
vi er generelt som forbrugere ved at blive så forkælede at vi tror at reklamations retten er en ret til at vi bare skal have ret her og nu.
hvis man tæller sammen har butikken haft hans kort i mindre end 7 arbejds dage
--
¨~NoX~¨
#9, Præcis og kan jo være han har OC'et max og det brændt af eksempelvis. Kunden har ikke altid ret ;)
--
3GHz i3 540, Asrock p55 extreme, HD5750, 4GB DDR3, 64GB SSD Vertex, 12TB WD Green Power @ Highpoint 8p 2680 controller, Samsung 22' 2232BW
det værste er så alle de rmaér der kommer på kort som 6950 nu forde folk fucker dem op ved flash og nu kommer til at overbelaste butikkerne med rma det er sådan noget der er skyld i butikkerne ikke bare ombytter ting mere.
det er ihvertfald mit gæt.
også på den anden side kender en forhandler der bare ombyttede DFI bundkort da de var hotte forde fejl % lå langt over 50 % lol
--
*MSI 790FX-GD70*Phenom II X4 965*Asus 5870 1GB*
*G.Skill DDR3 ECO 12800 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
#11
Kunden har ikke altid ret til det modsatte er bevist :)
--
*MSI 790FX-GD70*Phenom II X4 965*Asus 5870 1GB*
*G.Skill DDR3 ECO 12800 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
takker for jeres feedback...
#7 har du egentlig læst #0?
--
13# ja det har jeg skam, du skriver du fik kortet i gave den 23, og at det ikke virkede fra starten af. alligevel venter du til d. 29 med at sende det ind, selvom du kunne have sendt det afsted den 27.
mine yderlige kommentarer var møntet på alle de fjolser som forslog at prøve sig frem med forskellige trusler.
--
¨~NoX~¨
#14
eneste fjols her er da dig, ingen har foreslået at true dem men bare gøre opmærksom på at kortet altså aldrig har virket og at man altså er en god og trofast kunde, hvilket er en meget god kunde at have nu om dage.
så pipe down og tag dig lidt sammen.
det kunne ikke tænkes han måske ikke havde tid til at indlevee det før den 29 og har han sendt det den 27 er det da pænt stor chance for det ikke er fremme før den 29 eller kan du heller ikke tælle som du ikke kan skrive pænt til andre.
--
*MSI 790FX-GD70*Phenom II X4 965*Asus 5870 1GB*
*G.Skill DDR3 ECO 12800 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
15 kan se at jeg fik blandet denne tråd sammen med en anden jeg debatterer i om samme emne, hvor folk talte knap så pænt sammen.
tilbyder hermed min undskyldning for at bruge udtrykket fjolser
mener stadig det er fair at nævne at han skrev ventede flere dage med at sende den din i en tråd hvor han brokker sig over firmaet er langsomt.
firmaet kan jo hverken gøre andet end at sende kortet ind til producent og så vente på svar.
han brokker sig over at have ventet i 7 arbejdsdage, mens han selv ventede i 2 dage før han afsendte sit med posten. hvis posten så har været hurtige, har de modtaget den 30, d. 31 er lukket, sammen med den første og anden. det er 3 dage, så har der været weekend, det er 2 dage. altså 5 dage hvor der ikke har kunnet ske noget i sagen, ud af 4 dage. og det er i allerbedste tilfælde.
er bare så træt af folk der whiner over at de ikke bare kan få deres vilje og få ombyttet tingene so, det passer dem.
devil: syntes faktisk at dine argumenter og råd er 100 procent i orden
--
¨~NoX~¨
det er fint nok han er en trofast kunde, og selvfølgelig gør butikken vel alt for at han skal have sit nye kort, jeg siger blot deet er urimeligt at forvente at butikken vil risikere et tab på 2000 kr ud af en mulig profit de har haft på kunden over 4 år på 4000 kr.
nu arbejder jeg selv med salg, og alle mine kunder mener jo selv de er stor kunder fordi de måske har købt for 50000 kr i l-bet af et par år. og når man så tjekker deres påstand så er det altid kun det halve.
det eneste jeg siger er at han må lige stoppe op og se tingene i et større perspektiv
--
¨~NoX~¨
grunden til at jeg indleverede det før er at jeg var på job den 27-28 og handler kun hos f2f aldrig over post...
--
Tjae, de skal nok ikke bruge ordet kulance, da det vel blot er noget man gør udover den normale reklamationsret.
Du har to år af denne, det første halve år til din fordel - hvor de i bund og grund skal fixe, ombytte eller tilbyde dig pengene retur.
De har noget til til fejlfinding og ombytning - normalt siger man een måned, eller 21 arbejdsdage (hverdage) under normale forhold.
Dette kort løber under dette.
Du kan rykke dem, men hvis de afventer leverandøren hjælper det næppe meget.
Hvis du indleverede det komplet, alt inkl. (kasse, manual mv) kan du prøve at presse på med dette og bede dem ombytte med et nyt straks - da de (når de har fejltestet og sendt til leverandør) får et nyt ombyttet kort retur med samme tilbehør - da de så, hvis du indleverede komplet, ikke står med et usælgeligt ombytter kort.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
update: fik min sag igennem i mandags, og fik ret :) fik samtidig ombyttet det nye de sendte mig til et asus hd6970 istedet det kører sku godt i maskinen
--