Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

AMD FSR 2.0 vs FSR 2.1

Af Super Supporter Bender82 | 13-09-2022 07:16 | 713 visninger | 9 svar, hop til seneste
Damn nu går det hurtigt for AMD https://www.facebook.com[...]
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i + Sapphire RX 6900 XT Toxic
#2
Bender82
Super Supporter
13-09-2022 08:53

Rapporter til Admin
#1 det så fedt :-) hehe
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i + Sapphire RX 6900 XT Toxic
#3
waskustobaskus
Maxi Nørd
13-09-2022 13:12

Rapporter til Admin
Super fedt… hvis man spiller et af de spil som det understøtter:-)
--
#4
Bender82
Super Supporter
13-09-2022 16:13

Rapporter til Admin
#3 der kommer flere og flere hele tiden, fordelen ved AMDs FSR, det er den er åbenbart nemmere at bygge ind i spil end Nvidias DLSS, og den er open souce
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i + Sapphire RX 6900 XT Toxic
#5
snowyy
Monsterbruger
13-09-2022 16:14

Rapporter til Admin
#4 De lige nemme... der er intet AI over dlss 2 og op... DLSS 1 var AI men det sejlede jo. Begge er software hvor nvidia bruger tensor cores til det hvilket ikke er bedre eller dårligere end hvad amd bruger men de har jo haft noget mere tid til at optimere det
--
RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB PATRIOT 4000 MHZ CL16, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P
--
Sidst redigeret 13-09-2022 16:15
#6
Bender82
Super Supporter
13-09-2022 18:08

Rapporter til Admin
#5 okay fedt, så det faktisk lige meget hvad man vælger :-p
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i + Sapphire RX 6900 XT Toxic
#7
snowyy
Monsterbruger
13-09-2022 18:26

Rapporter til Admin
#6 100% på DLSS dør på et tidspunkt når FSR kommer derop af... FSR er stadig en smule dårligere men hvis de løser de små fejl og forbedrer nogle andre ting så når de DLSS 100%. Nvidia kan jo ikke blive ved med at gøre det bedre for du kan ikke gøre det bedre end native, udover rette op på nogle ting som ledninger der laver hakker osv men på et tidspunkt så vil nvidia være nød til at lave deres open source eller også så dør det. Men de lader det sikkert dø ud på et tidspunkt ligesom med gsync og physx.
--
RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB PATRIOT 4000 MHZ CL16, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P
--
Sidst redigeret 13-09-2022 18:28
#8
TBC
Gæst
13-09-2022 19:06

Rapporter til Admin
# 5 Det er rigtigt velkomment og positivt at AMD tager syvmileskridt for tiden og nu har inddraget temporale akkumuleringsaspekter i opskaleringen fra FSR 2.0 og op. Det har gjort den til en kvalitativt langt mere agtværdig opskaleringsteknologi end FSR 1 og der er gjort en STOR forskel i forhold til FSR 1, der ligesom DLSS 1 sejlede - som du udtrykker det. Men det er altså ikke sandt at DLSS 2 og op ikke længere er AI baseret. For det er stadig en til stadighed AI trænet algoritme som benyttes med DLSS 2 og op. Forskellen til DLSS 1 er at den nu er generisk og ikke behøver træning til seperate og specifikke spil. FSR 2 og op er til forskel for DLSS og XeSS fortsat baseret på menneskeskabt numerisk heuristik - I det lys er det faktisk kun endnu mere imponerende hvad AMD har formået med FSR. Det er stadig ikke og bliver formentligt aldrig som sådant funderet lige så godt som DLSS, men er kommet langt langt tættere på DLSS kvalitet end det var tidligere, så meget at det næppe betyder det store for den mindre fanatiske bruger. Brugen af speciliserede Tensor cores er heller ikke ligegyldig eller uden betydning, som du får det til at lyde. For mens AMD's FSR er mindre beregningskrævende (engelsk udtrykker det endnu bedre: less computational demanding), så gør brugen af særlig den særlige hardwareaccelaration af DLSS algoritmen faktisk at DLSS har mindre frametimes end FSR, selv om DLSS algoritmen er mere beregningskrævende end FSR algoritmen. I praksis betyder det mindre penalty på FPS ved brugen af DLSS vs FSR, et aspekt der bliver større jo mindre GPU der er tale om. Det er også en af udfordringerne ved brugen af FSR på konsol, der jo ikke ligefrem har verdens største GPUer. Jeg håber faktisk at fremtidige GPU'er fra AMD bliver udrustet med mere specialiseret hardware til beregningen af FSR - Det er der også flere analytikere der forventer at vi kommer til at se. For det er altså ikke noget der bare er at regne som noget komplet ligegyldigt. Jeg elsker FSR for at være open source og implementerbar på tværs af uspecialiseret hardware, på den måde er eller kan det blive en "folkets" fordelagtige opskaleringsteknik (om end FSR 2 og op kræver mere mhp at kunne implementeres), mens DLSS (og XeSS der også ser meget imponerende ud) fortsat vil være feinsmekkerens fortrukne opskaleringsteknik, der dog også samtidig vil være mere beregningskrævende med endnu større behov for specialiseret hardware.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
TBC
Gæst
13-09-2022 19:09

Rapporter til Admin
#7 DLSS Quality mode giver i nogle spil faktisk bedre billedkvalitet vs native rendering - Jævnfør digital foundrys analyser.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: AMD FSR 2.0 vs FSR 2.1

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE