Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Erfaring med RMA hos Komplett?

Af Supporter Aspirant ReZel | 11-09-2022 23:40 | 1649 visninger | 12 svar, hop til seneste
Har købt et Asus Radeon 6800 non XT TUF kort fra Komplett i marts da de kørte kampagne på dem og priser den gang priser stadig var totalt FUBAR Mit kort har nu udviklet en periodisk fejl hvor den bare black screener og det er totalt random og kortet gør det i begge min PC´ere så jeg er 100% sikker på det er kortet Jeg har ikke overclocket eller gjort noget ved det siden jeg købte det så jeg er sten sikker på det er defekt og det har Komplett også sagt det er efter jeg snakkede med dem og forklarede hvad jeg har selv har gjort for at fejlfinde De har godkendt min RMA anmodning og jeg har fået en retur label som jeg skal have smidt på en kasse og så skal den til Komplett Hvad der bekymrer er de bruger Bring som er de anden dårligste kun overgået af DAO og jeg har oplevet før hvor skod Bring er hvor de smed en pakke væk hvis de ikke stjal den Tar fotos af alt i hoved og røv både kort dens kasse og kasse det bliver sendt i inden jeg sender det afsted med Bring og så må jeg håbe at HVIS der sker noget de ersatte mit kort til 7000 kr Har Bring forsikring og dækker de eller er det Komplett der skal erstatte det? Har også hørt og læst at Komplett er skod når det kommer til RMA og at de er mega langsome fordi det skal til Norge og så skal de kigge på det der og så skal det tilbage så det kan tage flere uger eller endda måneder Er der nogle der har noget erfaring med RMA hos Komplett eller noget andet og sige? Købte kun fra Komplett fordi der var mere eller mindre ingen kort var og købe på det tidspunkt og jeg har før haft dårlig erfaring med dem
--
Sidst redigeret 11-09-2022 23:42
#1
zek
Monsterbruger
12-09-2022 02:25

Rapporter til Admin
Jeg har kun haft gode oplevelse med dem, har også kun haft en reklamationsag med dem - købte en skærm med flere døde pixels, sendte den tilbage og fik en ny tilsendt indenfor et par dage.
--
Hvorfor ikke? ;-) https://highhouse.dk[...]
#2
sonoflinda
Ny på siden
12-09-2022 03:18

Rapporter til Admin
Jeg har egentligt også kun haft fine oplevelser med komplett og reklamationssager hos dem. Du har nok ret i at selve processen godt kan ende med at tage lidt tid. Det lyder også som om at problemet med dit kort kan være svært for Komplett at fremprovokere, når det er tilfældigt hvornår det crasher, hvilket nok også gør hele processen lidt længere. I forhold til forsikring på forsendelsen, vil jeg tro at det er noget du selv skal tilkøbe hos Bring, når der er tale om så dyr en forsending.
--
#3
ReZel
Supporter Aspirant
12-09-2022 11:26

Rapporter til Admin
Har lige snakket med Komplett og de sage at hvis kortet bliver væk så erstatter de det så går ud fra Komplett har en forsikring eller en aftale af en og anden art Jeg har ikke købt en retur label Komplett har sendt mig en jeg skal sætte på kassen og jeg har ikke på noget tidspunkt set hørt eller læst om tilvalg af forsikring Igen jeg tar fotos i hoved og røv af kortet dens kasse og den kasse den bliver sendt i
--
#4
ToFFo
Guru
12-09-2022 11:42

Rapporter til Admin
Der er lidt delte meninger om det. Jeg har aldrig haft problemer med dem, men det var også i deres golden-age. Det er længe siden jeg har handlet med dem. Jeg synes kvaliteten af deres service er styrtet med et brag. Jeg har en kammerat der handler en del hos dem, da han bor i Sverige. Så han har noget mere RMA end jeg. De historier han fortæller får det til at lyde som om de ikke har styr på en skid. Men det er ikke deres RMA afdeling, men deres kundeservice som sejler rundt. Det er som om de ikke VIL forstå hvad der bliver sagt.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0. Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
#5
ReZel
Supporter Aspirant
12-09-2022 11:50

Rapporter til Admin
Godt jeg har et MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio i min nummer 2 PC jeg kan bruge i mellemtiden Jeg ville blive sindsyg hvis jeg skulle bruge min bærbar i flere måneder Ellers have jeg måske købt et Radeon 6600 hvis jeg ikke have haft mit 2070 Super
--
Sidst redigeret 12-09-2022 11:51
#6
Jesper
Gæst
12-09-2022 12:25

Rapporter til Admin
Komplett har nok det der kaldes en helårs-forsikring hos Bring. Der aftaler Bring med firmaet hvor store beløb der dækkes og vilkårene for dækningen, herefter dækkes alle firmaets forsendelser i et år. (Komplett kan altså have kortet forsikret, alt efter hvad de har aftalt med Bring) Som privatperson kan man godt få sin enkelte Bring-forsendelse forsikret (op til 100k), det koster 1,5% af forsikringssummen, dog minimum 150 kroner. Men man ville IKKE kunne få forsikret dit defekte grafikkort! Bring har nemlig følgende indsat under deres vilkår: Følgende godstyper er undtaget Brugt gods, returvarer som ikke sendes i ubrudt original emballage, penge, værdipapirer og lignende, ædle metaller, perler, ædelstene, guldvarer og smykker. Tobak, levende dyr og planter. Kunstværker, antikviteter, mobiltelefoner, iPad og lignende uden forudgående accept Dit kort er enten brugt, eller en returvarer hvor original emballage er brudt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
WakeyWakey
Super Supporter
12-09-2022 14:12

Rapporter til Admin
har haft fine oplevelser med dem Dengang z170 / z270 boards var aktuelt, sendte jeg et Asus z170 board ind, det var defekt og stadig under RMA, de skrev derefter til mig at de opgraderede det til et z270 strix da z170 boards var udgået, istedet for at sende penge retur. Penge for mb var 1100kr, det strix jeg fik retur kostede 1800. Fremragende service imo.
--
Main: Zen 5900x - RTX40xx soon - Strix x570i - trident z 16gb cl 16 3200mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
#8
ReZel
Junior Supporter
03-10-2022 10:55

Rapporter til Admin
Nå så er der sket noget nyt Komplett fik kortet ind for et par uger siden og de har bekræftet at det har den fejl jeg beskrev og det kan ikke laves Da kortet er udgået hos dem har jeg fået de 6999 kr jeg betalte for kortet retur og der vil gå 2 dage til 2 uger før jeg får dem retur Det er super kundeservice så ikke noget og klage over der og det lykkes selv bring ikke og smide pakken væk så stop pressen Nu står jeg så uden GPU til min PC 2 nummer IGEN Købte et Radeon 6600 sidst i 2021 som et midlertidigt kort men det solgte jeg igen til en her på HOL da jeg købte mit Radeon 6800 og det skulle jeg så ikke have gjort men det jo nemt nok og sige nu Har forsøgt og erstatte mit RTX 2070 Super fra 2019 to gange nu hvor det nye kort har været defekt og er røget retur til sælger Først et RTX 3070 sidst i 2020 lige da de udkom og så et Radeon 6800 jeg købte her i Marts Gode nyhed er 6000 serien er faldet så meget så et Radeon 6800 kan fås helt ned til omkring 5000 kr Anden nyhed er 7000 serien bliver fremvist den 3 nov Ved sgu ikke hvad jeg skal gøre nu Jeg NÆGTER og købe Nvidia jeg er græsk katolsk med ray tracing og jeg vil ikke støtte et scumbag firma som Nvidia så det skal være AMD PS: jeg sidder og kigger på et Sapphire NITRO+ Radeon 6800 men det er vist 12 år siden jeg sidst har haft Sapphire så har ingen ide om hvordan de er i dag https://www.computersalg.dk[...] Har kigget på Radeon 6800 XT kort men de er ikke meget bedre end non XT og de bruger for meget strøm
--
Sidst redigeret 03-10-2022 10:59
#9
Martin.v.r
Guru
03-10-2022 11:23

Rapporter til Admin
nu er det nogle år siden jeg har haft købet en ny gpu,men da vi kørte oc team sprang vi uden om Sapphire ,det hed MSI/ASUS når vi handle,og nogle gange et ref kort
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz 17-17-17-37@ CL16 4300mhz 1000W Sinlet Pro ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#10
Angloamerikansk
Maxi Supporter
03-10-2022 11:28

Rapporter til Admin
Har ikke handlet med det FUP & SVINDEL firma i lang tid. De er så latterlige. De sendte 2 gange "brugte" og ikke funktionsdygtige bundkort til mig som nye. Når min CPU så ikke bootede op og der viste sig at være fejl på kortene som jeg intet havde med at gøre, så holdt de fast på at jeg havde ødelagt dem. Så tilbød de lidt rabat ved at købe et meget dyrere kort :-) De er SÅ LATTERLIGE og handler der ALDRIG igen. Jeg havde billed dokumentation fordi jeg kunne se at det faktisk havde været hos anden køber før. Resultatet var, at jeg var velkommen til at køre en retssag!!! Komplett RMA, NEEEEEEEJ!!!!
--
Sidst redigeret 03-10-2022 11:30
#11
Kinamanden
Mega Supporter
03-10-2022 11:48

Rapporter til Admin
Forvent ikke du får noget ud af at rma ved komplett har et bundkort hvor låsemekanismen til den øvereste pci-e slot smuldrede væk. Men fik at vide da jeg rmaede det kort at det var ikke deres problem. Og de sagde det var min egen skyld. Selvom jeg kun havde taget grafikkortet ud af maskinen 1 gang.
--
#12
ReZel
Junior Supporter
03-10-2022 11:50

Rapporter til Admin
#10 #11 læs #8
--

Opret svar til indlægget: Erfaring med RMA hos Komplett?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE