Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Proshop: 03/11/21 gfx Af Ultrabruger Support | 03-11-2021 14:05 | 2497 visninger | 34 svar, hop til seneste
Nogen der nåede at få et gfx kort uden en bot idag kl. 14 03/11/21? xD
De røg på 0,000001 sekund selvom der var 15stks.+ af 3060 TI, 14stks. af 3070 TI, 6 stks. af 3070 Noctua. xD --
Nope det gik sku for stærkt for mig desværre. -- #1 samme her. refreshede hjemmesiden og nåede at klikke køb ved 14:00, men så fik jeg en fejlmeddelelse om at der ikke var flere. :/ -- Så købs-knappen, fik trykket på den og kom til kurven, herved rendte jeg ind i den sædvanlige "produkt er ikke på lager" fejl/ting.
Mon proshop snart får fingeren ud og indfører en form for captcha/andet, så det ikke er så nemt for bots at tømme lageret hos dem? :>
Medmindre de self. er ligeglade, et solgt produkt er trods alt et solgt produkt :) -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. Jeg har lavet et simpelt puppeteer script der kørte auto refresh og prøver at ligge i kurv med ~3 refreshs i sekundet. Den prøvede på alle de 3 kort i dag, og nåede heller ikke at se dem som tilgængelige.
Der må være nogle der har nogle meget sofistikerede bots et sted, der virkelig bare napper dem alle hurtigt. O_O -- R7 5800x, RTX 3080, 32GB 3600Mhz CL16, B550M Forstår heller ikke hvorfor de ikke sætter Captcha på.
Trods priserne, så er jeg tilgengæld rimelig positiv over at se sharkgaming har RIGTIG mange kort til salg, af alle typer. Deres priser er bare høje
https://sharkgaming.dk[...]
De har alt fra 3060 til 3080 ti osv -- #4
De kan nuppes uden om købs knappen, så ved ikke hvor sofistikeret det egentligt er. Kræver dog stadig en bot der forsøger at købe ned til et par få millisekunder mellem hvert forsøg af hvad jeg har set. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
De kunne have gjort noget for længe siden, de er selvfølgelig bekendte med problemet - og vælger at være ligeglade.
Jeg har altid været glad for ProShop, og brugt dem til nærmest alt, både privat og professionelt, men efter den her omgang med denne generation af kort, er jeg godt nok skuffet.
..og jeg har ikke engang forsøgt at få et kort. Jeg har mit 2070S som er rigeligt.
Men seriøst en PR-katastrofe for dem. Utilgivelig mangel på gennemsigtighed og kommunikation. -- "ORK SATME!" Jeg tror ikke det er bots der høster varerne. Det er lidt for sølvpapirshat agtig tankegang for mig. Det giver anledning til at tro der er en grafikkort-scalper-mafia derude der sidder og laver super avancerede Proshop-specifikke scalperbots...
Jeg tror der er ordrer på de kort FØR de kommer på lager. som bliver udfyldt idet de ligger først i køen. Det er selvfølgelig en fejl fra Proshops side at de ikke har sat deres side op, så den IKKE tæller de kort med som der allerede er ordrer på.
Altså hvis der er 100 i ordre, og der kommer 50 på lager. Så skal den ikke vise 100stk på vej på lager. Så skal siden fortsat vise 0 på lager, indtil der faktisk er produkter på vej til lager, som der ikke allerede er åbne ordrer på.
Men det er, ligesom det med bots, ren spekulation :)
Jeg venter stadig på min ordre fra dem, bestilt d. 30/09-2020. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 03-11-2021 14:43 Jeg fik et 3070 Noctua eller det tror jeg i hvert fald jeg har fået en bekraftigelse fra Proshop, men det er ingen garanti for der kommer et kort. -- #9
Er det tilfældet skal de sgu da ikke sidde og smide mails ud til folk om at de får kort på lager igen ;D
Det var den eneste grund til at jeg var forbi proshop idag. -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. #9 - der er bare påfaldende mange, selv herinde, som åbenlyst siger at de har fået kort ved at bruge en bot.
Ja, det er måske sølvpapirs-hat at antage at ALLE kort ryger på den måde, men der er ER folk der har fået 3-4-5 kort fra dem - SÅ heldige er de vel heller ikke hver gang. Der er jo også folk der siger at de har fået kort på den go'e gammeldags metode.
Vi ved det ikke - vi ved kun hvad folk fortæller og konspirerer om - men pointen består. Proshop kunne have gjort noget. Eller i det mindste meldt noget. Det har de ikke gjort. Det er virkelig et selvmål af dimensioner. -- "ORK SATME!" #11/12 - Jah, det er jo så bare slatten service fra deres side. Jeg tror simpelthen ikke det er et fokusområde at forbedre. De har ligeså stille negligeret hele grafikkort-fadæsen...
De startede med at lave den famøse "status-liste".
Så startede Proshop Michael med at svare herinde.
Han var rigtig god til at svare på indlæg og svarede også mange indlæg.
Så blev krisen slem, og det hele går lidt i lort. Folk begynder at blive sure.
Proshop Michael forsvinder som dug fra solen...
Nu har han været MIA snart 8 måneder.
Servicen og opdateringerne på grafikkort bliver værre og værre.
Jeg tror bare de er ligeglade. De tjener forsvindende lidt på disse varer.
Måske tager de endda et tab på specifikke modeller, men det er jo alt for at få folk til at besøge butikken, så de måske køber noget, de tjener på. Det kunne jo være man lige skulle bruge blæsere, kølepasta, pærer eller legetøj nu hvor man alligevel var i butikken.
Men ja, et fåtal af kunder bliver sure. Endnu færre stopper med at besøge butikken af den grund. Fordi de er så store som de er. Så gevinsten (økonomisk) ved at investere tid og penge i at opgradere deres hjemmeside, pga. et midlertidigt problem er ikke eksisterende.
De får næppe betydeligt flere kunder i butikken ved at bruge tid og penge på at forbedre et system, som kun håndterer en håndfuld varer, til et ret niche marked. Ice cold business.
Proshop er ligeglade med grafikkorts-kunder. De er kun til besvær :P
Det er rent gætværk... Men begrundet gætværk :D -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 03-11-2021 15:19 3070ti Asus tuf gik til 4700. Billigt. Nåede intet af det. -- Kortene bliver selvfølgelig tilbudt til kunder der har lagt en bestilling for lang tid siden, det siger jo sig selv og det er også det mest fair at gøre imo.
At kortene så kommer på hjemmesiden som "på lager", er så ikke særligt smart, da det giver utilfredse håbefulde "kunder", men jeg gætter på det er noget logistik ift. lagerføring eller lign.
Ellers helt enig med #9
-- #14 Bare lige en kommentar til Proshops indtjening i det her ståhej: Tror ikke, at de tjener forsvindende lidt. Ved en fejl glemte de at fjerne en faktura fra min grafikkortlevering tilbage i 2020, som var en faktura ml. Proshop og deres leverandør. Jeg kunne se, at profitten var ualmindeligt høj, skat, udgifter, mv. indregnet. Jeg tror, de har tjent kassen på det her cirkus. Jeg skal prøve at se, om jeg kan finde fakturaen igen, så lægger jeg den op. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
Jeg har ikke selv købt grafikkort, men har hjulpet folk med en simpel kode med at tracke og hjælpe dem på vej med et køb.
Jeg forstår vitterligt ikke, at proshop ikke laver en simpel catcha på deres hjemmeside.
#17
Jeg er ikke det mindste i tvivl om deres kæmpe profit i alt det her.
#7
Helt enig. Jeg er stået helt af det her ræs med grafikkort. Har selv brugt proshop til både privat/firma brug, men de har håndteret det her helt forkert.
-- #18
Hvor mange PB's har du fået ? :) -- #16 - det kan man jo håbe.
Men hvis de har ordrer på 40 grafikkort, og får 30 på lager... så sidder de vel forhåbentlig ikke og sender mails ud med at der kommer kort til rådighed fra 14:00. Og måske kan deres lagerstyring ikke håndtere at reservere de "reserverede" kort så de ikke fremgår som tilgængelige.
Bevares, måske har de reservation på 10, og får 12 ind, og så er der *reelt* to kort. Dem *kunne* de jo så tilbyde til andre som har stået på venteliste i 12 måneder til *andre* lignende kort. Ja, måske vil ikke alle have et Gigabyte fremfor det MSI de har bestilt - men måske vil de gerne spørges!
Der er mange scenarier som er mulige. Men ikke mange af dem som får ProShop til at fremstå i et særligt godt lys. At være så ligeglad, er et valg.
Igen, jeg har handlet for hundredetusindvis af kroner hos ProShop, og har *kun* godt at sige om deres service, både privat og professionelt. Men jeg begriber slet ikke at man "ikke-håndterer" disse sager så dårligt. -- "ORK SATME!" #11 + #12 Men i var forbi deres shop, og det kunne jo være i lige fik trang til at købe noget andet så ;) -- #16 - Fairness og business hænger sjældent sammen :D
#17 - Spændende! Håber du har gemt den, eller i det mindste taget et billede, for der er jo mange, som i rigtig mange der godt kunne tænke sig at vide hvad de så rent faktisk tjener på alt det her.
Faktisk har du haft et kæmpe bevis i hænde, som kan bruge i de verserende sager der er mod proshop, hvor ordrer er blevet annulleret, og de så ikke vil kompensere, fordi de mener, at det medfører et økonomisk tab for dem, eller hvad de nu argumenterer. Det stykke papir kan lige vende det hele på hovedet og skyde deres forsvar i smadder.
Det undrer mig meget hvis det er en papirfaktura. Især hvis det er fra en producent. Det er forsvindende få der fakturerer på papir efterhånden, så jeg tænker det måske kan være noget andet end en egentlig faktura du har fået, men derimod en følgeseddel. Det kan også være en oversigt over penge de har fået i kickback på produkterne, som betaling for markedsføring m.v. som producenten har betalt proshop for. Men i stedet for at være kontant betaling, får Proshop i stedet en pose penge i form af kontant besparelse på indkøb. Det kan være mange ting. Hvis du stadig har den så send mig endelig en kopi. Jeg skal nok lade være med at dele den videre. Jeg er bare nysgerrig. Kan du oplyse hvor papiret er udstedt fra? Altså firmaet der har sendt den. Det er det jeg er mest interesseret i.
Men det ændrer jo ikke på at det stadig er ren udgift for dem at forbedre systemet. Det skaber ingen indtægt. Hvis man sælger et produkt, som bliver udsolgt på minutter, selvom det er til vanvittig overpris, og kun kan afhentes i en kulmine i Peru, så er der jo ingen grund til at investere i at gøre det lettere for kunderne at få fat i :D -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 03-11-2021 15:57 #20
Jeg er slet ikke uenig :)
-- #6
Jeg troede egentlig man skulle sende et token med på det API, men kan se det bare er ens indkøbskurvs token. - Kan være det kan hjælpe mig med at få et en anden dag :P
Anyways, det kan umuligt være botters der er problemet, når proshop med 0 anti bot beskyttelse sælger kort til halv eller 2/3 pris af deres værdi. At this point føles det bare som om Proshop belønner botters, også hvorfor jeg laver min egen. - Ligesom det i øvrigt virkede i efteråret til at skaffe flere venner et 3080, igen på proshops side.
FYI det kan gøres på ~1 times arbejde - hvis man bare har lidt erfaring med et relevant framework - med fuld automatisering hele vejen igennem 3dsecure betaling. -- R7 5800x, RTX 3080, 32GB 3600Mhz CL16, B550M --
Sidst redigeret 03-11-2021 16:04 #24 jeg ender sgu nok med at opsætte én. "You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain" xD -- Jeg tror ikke det er bots der shopper dem - det tror jeg blandt andet ikke, fordi jeg fik et, og min kollega ved siden af mig også gjorde. Det har også taget mange forsøg før heldet var med os.
Jeg tror bare efterspørgslen er stor, fordi de netop annoncerer hvornår kortene kommer og faktisk sælger nogle kort til fornuftige priser.
#15
3070 Ti TUF koster 4850 - det var Ventus 3X der kostede 4700 -- Med det lille udbud og kæmpe efterspørgsel så burde de tage en højere pris -- @27 Det må de ikke. De får af producenter som MSI, Asus og Gigabyte tildelt en vis portion kort til MSRP, som de også skal sælge til denne pris. -- jeg kan melde ind her, jeg har været i kontakt med proshop før efter et salg af gpu er til msrp
de fortalte mig der var pre orders på de kort og deres system forket sender email ud alligevel derfor de ikke kom til salg.
jeg er ret sikker på når i så ser kort til billige penge , som ikke er nye modeller like noctua modelen eller en ny version af et kort, sender de mails ud men kortene er ikke til salg. -- Sidst redigeret 05-11-2021 10:11 #29 - det forklarer bare ikke, hvorfor både jeg og min kollega fik et.
Man kan endda også se præcis hvilke kort der er preorders på, inde på deres side. -- #30
og hvad kort var det? til hvad penge? og hvornår -- Der er ingen pre orders på LHR kortene så vidt jeg ved. Det fremgår ikke altid lige tydeligt om det er LHR i overskriften på kortene. Ofte skal man klikke ind for at se om det er. -- #31 3070 Ti Ventus 3X til 4700, 2021-11-03 -- ja så ventus modellen er så vist osse released efter proshop stoppede med pre orders. men jeg kunne tage fejl. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|