Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort

Grafikkort fra proshop (gamle bestillinger)

Af Gæst Gpu | 14-10-2021 22:35 | 2200 visninger | 32 svar, hop til seneste
Hej Er der nogen af jer der har bestillinger liggende af grafikkort tilbage fra december/januar der har fået dem for nylig? Eller ved i om de ikke LHR kort der er bestilt før de blev lavet til lhr bare aldrig kommer?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Fuller 8900
Ultra Supporter
14-10-2021 22:43

Rapporter til Admin
Har et 3060 ti non lhr, tror aldrig nogensinde jeg får det.. Tror bestillingen lød på 4199 for et ichill x3
--
#2
aznbull
Supporter
14-10-2021 22:49

Rapporter til Admin
Jeg har bestilt siden september sidste år.
--
Punch first, ask while punching
#3
madshaar
Bruger
15-10-2021 08:43

Rapporter til Admin
Jeg bestilte et ASUS 3080 tuf oc november sidste år og fik en mail for en måned siden om at jeg skulle ringe til support. De tilbød at ombytte det til en LHR version til samme pris. Ved ikke om det kun er ASUS de gør det med.
--
#4
MisterNiceHands
Super Nørd
15-10-2021 08:47

Rapporter til Admin
Samme som #3
--
Signatur (Valgfri)
#5
Jegvan
Gæst
15-10-2021 08:55

Rapporter til Admin
Ikke lige et grafikkort. Men jeg har en åben ordre på 1 x PS5 digital edition som blev lavet i september sidste år. Det er jo helt horribelt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Jinxy
Juniorbruger
15-10-2021 09:03

Rapporter til Admin
Jeg bestilte et MSI 3080 ventus oc non lhr fra december forrige år, jeg har ikke hørt noget som helst.
--
#7
gpu
Gæst
15-10-2021 10:26

Rapporter til Admin
#3 + #4 er glad for at høre man bliver tilbudt et lhr istedet, håber jeg får samme tilbud.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
ToFFo
Guru
15-10-2021 11:16

Rapporter til Admin
Jeg har en fra 30 september. Tæller den som værende gammel? Altså... 30 september sidste år. Til release prisen. Og nej jeg forventer ikke den bliver leveret, jeg er bare interesseret i at se hvor lang tid Proshop har tænkt sig at sylte den. Jeg tror de lader den hænge indtil varen udgår, for så at sige "Nå hov! Den er sørme udgået! Det var godt nok ærgerligt og meget overraskende... Du kan få det her alternativ, der koster det dobbelte lul". Der er selvfølgelig ikke tilbudt alternativ, fordi de ikke vil tilbyde det til samme pris. Jeg har været sur. Jeg har været irriteret. Jeg har været skuffet. Nu er jeg ligeglad. Men snart bliver jeg sur igen forfra.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 15-10-2021 11:19
#9
Bangca
Megabruger
15-10-2021 14:08

Rapporter til Admin
#8 håber ikke de gør det .. men det er så til grinaf dem
--
#10
ToFFo
Guru
15-10-2021 14:15

Rapporter til Admin
#9 - Jeg kan ikke tænke mig til hvad de ellers skulle gøre. Den eneste grund til den er så gammel er jo, at jeg ikke har reageret. Jeg tror den bliver syltet indtil jeg glemmer den, eller de finder på en god nok undskyldning til ikke at gennemføre ordren. Hvis varen udgår og ikke længere kan skaffes, fair nok, men så forventer jeg jo et alternativ, som KAN leveres. Som er tilsvarende. Og koster det samme. Men eftersom der ikke kommer et alternativ der koster det samme (for dem), tror jeg ikke på de vil være good guys og tilbyde det.
--
- Indsæt signatur -
#11
myR_
Semi Supporter
15-10-2021 14:59

Rapporter til Admin
10# Hvorfor forventer du det? du har ikke betalt for noget endnu
--
i7 9700k, Asus Rog Strix 3080 OC, Z390 Tuf Gaming, 16 GB Ram, 2x1TB NMVe SSD
#12
Cykle35
Super Supporter
15-10-2021 15:01

Rapporter til Admin
Har et inno3d frostbite 3080 fra januar. Der blev leveret 6stk og jeg var nr11 i køen ;op Tænker de som Toffu siger de går i glemmebogen.
--
5800x + Asus 6900 XT ROG Strix LC MSI B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DR 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
#13
Kristina
Giga Nørd
15-10-2021 17:00

Rapporter til Admin
Jeg er ikke juridisk ekspert, men jeg tror simpelthen ikke den ville holde i retten, at Proshop ikke tilbyder en tilsvarende vare (som man så kan sige ja eller nej tak til og så vente), når de SAMTIDIG spytter kortene ud til andre kunder. Ja, så er det godt nok HLR-kort, som de sælger til andre, men for langt de fleste har det jo ikke nogen betydning, det er stadig samme type kort. Der er nok også en grund til, at Komplett netop helt korrekt tilbød en tilsvarende vare til deres kunder og ikke bare lod dem vente i over et år på deres bestilling. Hvis det var mig, ville jeg skrive til Proshop, at jeg - for begge parters skyld - ikke som udgangspunkt har ønske om at starte en sag ved Forbrugerklagenævnet, skrive på Trustpilot, osv., men om de ikke også som jeg kan se rimeligheden i, at jeg bliver tilbudt en tilsvarende vare til samme pris, som jeg bestilte for x måneder siden, når nu jeg kan se, at de spytter tilsvarende kort ud fra deres lager i månedsvis.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#14
Qax
Giga Nørd
15-10-2021 17:12

Rapporter til Admin
#13 Jeg blev tilbudt et Zotac 3080 AMP Holo istedet for et Zotac 3080 Trinity og jeg blev tilbudt et ASUS 3080 Gundam istedet for et ASUS 3080 TUF non-OC. Begge dele af Komplett. Så dem købte jeg to stk skærme hos, for en måneds tid siden, uden egentlig at tjekke om bedre havde skærmene billigere. I skal forvente at der kun er ASUS der leverer kortene til Proshop, til den oprindelige pris. Jeg køber ASUS næste gang. Man bliver nød til at belønne de forhandlere og producenter som gør noget godt, ved at handle hos dem.
--
ASUS B550M TUF - 5800X - NZXT Kraken X62 G.Skill 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 3080 TUF - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#15
Kristina
Giga Nørd
15-10-2021 17:15

Rapporter til Admin
#14 Enig. Jeg synes, det virker helt uhørt, det, som Proshop har gang i. Men går den, så går den.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#16
steffen v
Gigabruger
15-10-2021 17:24

Rapporter til Admin
Jeg bestilte i Januar et MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS oc og blev ringet op af deres kunde support for ca. 3 uger siden om jeg ville skrives op til en LHR version i stedet for. Der gik ca. 14 efter det, så kom det med posten. MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2XMSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X
--
#17
Fuller 8900
Ultra Supporter
15-10-2021 20:42

Rapporter til Admin
Min bestilling er fra 17-02-2021, har intet hørt. Men måske der sker noget om et par måneder, eller når næste serie kommer og de brænder inde med de "gamle" :D 17-02-202117-02-2021
--
#18
Cykle35
Super Supporter
16-10-2021 08:33

Rapporter til Admin
Havde et kort ved computersalg til 7700,- hvor jeg fik mail forleden at de ikke kunne skaffes hjem så de måtte slette ordren. Lidt øv men sådan er det vel. Har stadig et red dragon 6800XT til 6500,- ved Dustin fra release der aldrig er reageret på fra deres side.
--
5800x + Asus 6900 XT ROG Strix LC MSI B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DR 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
#19
ToFFo
Guru
16-10-2021 09:56

Rapporter til Admin
#11 - Det var et hypotetisk scenarie, for at beskrive hvad folk som jeg muligvis ville forvente i tilfælde af der ikke bliver tilbudt et alternativ. Som de hverken kan eller vil. De kan ikke tilbyde et prismæssigt alternativ, og de vil ikke tilbyde et dyrere alternativ til samme pris. Jeg kan ikke se at der er sendt andre ens kort ud til kunder, jeg kan kun gætte. Jeg gætter på at de HAR fået flere kort af den type jeg har bestilt på lager, men de har valgt at prioritere kunder som har bestilt til en højere pris. Det giver jo bedst mening for et forretningsperspektiv. Jeg har ikke betalt for noget, nej. Jeg har blot "spurgt" om de kan levere en vare. Hvilket de ikke har kunne svare på i snart 25 måneder, og det synes jeg er lidt slattent. I tilfælde af det nøjagtige kort ikke kan skaffes, men andre kort kan skaffes, som er så tæt på tilsvarende at det er 99% samme produkt, så ville jeg da være ærgerlig over at de vælger at sige det er 2 vidt forskellige produkter der ikke kan sammenlignes, og jeg derfor ikke kan få et af de produkter som alternativ. Jeg tror at langt de fleste folk med kort i bestilling er fløjtende ligeglade med om det er LHR modeller eller ej. Det har jo ingen betydning for gaming. Så min konklusion og forventning er at de sylter ordren til evig tid, i håbet om jeg selv anmoder om at få annulleret ordren. På den måde er de sikrede mod retslige efterspil.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 16-10-2021 09:57
#20
tube87
Super Supporter
16-10-2021 13:52

Rapporter til Admin
#14 mærkeligt, jeg har et xfx 6700xt fra release (18/3), og har spurgt 3 gange om jeg ikke kunne få et andet xfx de har lager, men de afviser hver gang :( også fra komplett
--
#21
Qax
Giga Nørd
16-10-2021 15:27

Rapporter til Admin
#19 Det svarer til at en bilforhandler annullere en ordre på baggrund f at modellen ikke findes mere. Blot fordi at den kun må trække 750 kg på krogen og ikke 1500 kg, som den måtte før. Det er på alle punkter en tabersag for enten kunden eller for forhandleren. Tager man en tur i retssystemet så landet porten hos forhandleren. Det er jeg sikker på.
--
ASUS B550M TUF - 5800X - NZXT Kraken X62 G.Skill 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 3080 TUF - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#22
Jaqi
Junior Supporter
16-10-2021 18:13

Rapporter til Admin
Og Proshop kørte endda weekendtilbud på et 3080 tuf en mdr efter launch. Der valgte jeg at slå til, til en pris på 5690 kr. Mener det var spar 10 pct. Smart at kører tilbud og reklamere for det, og så aldrig leverer det :-(
--
Fractal Design Define R6 TG - i7 [email protected] - 16 GB DDR4 3200mhz- MSI RTX 2080 - 1 x samsung evo970 1tb + 500 GB Samsung SSD
--
Sidst redigeret 16-10-2021 18:15
#23
ToFFo
Guru
17-10-2021 09:10

Rapporter til Admin
#21 - Jamen vi er enige. Og jeg nævner for god ordens skyld lige igen at det er et hypotetisk scenarie. Men vi ved jo ikke om de faktisk HAR haft modellerne på lager og prioriteret andre kunder, som har betalt en højere pris for varen. Det ville en agtindsigt kunne afsløre, og så har de et forklaringsproblem. En LHR version er ikke præcis den samme vare, og der er så vidt jeg ved ingen regler for, at man skal tilbyde et tilsvarende produkt til samme pris, såfremt det besilte produkt ikke kan skaffes. Det kunne de sagtens gøre, men det vælger de ikke at gøre. For lige at bruge din bil analogi, så ville jeg også være tilfreds med at blive tilbudt en bil der kan trække det halve på krogen, da det er usandsynligt jeg kommer til at bruge krogen i det hele taget. Det handler om at få tilbuddet. Jeg forventer som nævnt intet som helst fra Proshop andet end en annullering. Det der undrer mig er at de ikke har kastet håndklædet i ringen endnu og sagt de ikke kan skaffe varen. Jeg tror problemet ligger i at de KAN skaffe varen, men ikke VIL fordi det vil medføre tab for dem, pga. den lave pris varen er bestilt til. Derfor tror jeg de sylter den indtil varen ikke længere kan skaffes, og så bliver den annulleret. Derfor skriver jeg om hvad mange andre nok ville forvente i den situation. Jeg skriver ikke jeg forventer noget, men blot hvad jeg tror andre forventer, og hvorfor de forventer det.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 17-10-2021 09:11
#24
Vandkanden
Mega Supporter
17-10-2021 09:19

Rapporter til Admin
Har en bestilling fra 19-01-2021 på et Inno3D GeForce RTX 3080 Twin X2 OC som jeg nok aldrig nogensinde får :P De har i hvert fald slettet kortet fra deres sortiment og erstattet det med et LHR.. så maybe who knows.. one day? :D
--
#25
Qax
Giga Nørd
17-10-2021 14:31

Rapporter til Admin
#23 Når de annullere din ordre, så starter de eventuelt en konflikt. Ved at lade ordren stå, så fremstår de håbefulde, i forhold til "på sigt" at kunne levere produktet. Hvilket jo ikke kommer til at ske, men så længe at ordren står der og de ikke har annulleret den, så mener de nok at de har deres på plads. Den er nok lidt mere spicy med Elgiganten, som har trukket 39 kr for porto, på et 3080, bestilt d. 18. september.
--
ASUS B550M TUF - 5800X - NZXT Kraken X62 G.Skill 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 3080 TUF - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#26
ZulfoDK
Mega Supporter
18-10-2021 08:41

Rapporter til Admin
#5 samme her - har en PS5 Digital stående i ordre siden d. 16.9 :D Jeg har fået leveret 3 x 3080 fra ProShop sidste år, og har ikke selv oplevet de lange leveringstider. Alle 3 kort var Gigabytekort.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#27
ToFFo
Guru
18-10-2021 09:52

Rapporter til Admin
#25 - Netop. Det er præcis det jeg mener. Det er derfor jeg lader ordren stå uden at forvente noget. Og skulle de annullere ordren uden at tilbyde et alternativ, hvilket med al sandsynlighed kommer til at ske, har jeg heller ikke tænkt mig at gøre et stort nummer ud af det, som andre herinde har gjort. Og stadig er i gang med antager jeg. #26 - Gigabyte Eagle kortene er også noget makværk i forhold til ASUS TUF som er super byggekvalitet. I min optik i hvert fald. Jeg havde selv et Gigabyte 3070 Eagle OC inden jeg fik mit ASUS 3080 TUF OC. Der er stor forskel i den konstruktive kvalitet mellem de 2 produkter. Also, det første 3070 jeg fik var DOA :P Eneste grund til jeg købte Eagle var at det var 2-slot :D
--
- Indsæt signatur -
#28
ZulfoDK
Mega Supporter
18-10-2021 11:45

Rapporter til Admin
#27 Mine kort var så ikke Eagle, men et Gaming OC, et Aorus Master og slutteligt det kort jeg har nu, og er glad for, et Aorus Xtreme...
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#29
scummy
Junior Supporter
18-10-2021 12:08

Rapporter til Admin
#14 Enig Efter at Computersalg annullerede min ordre på et 3080 Uden at tilbyde et tilsvarende. Er jeg færdig med dem Specielt da jeg ved ,at de har modtaget 3 paller med identiske 3080 kort. Jeg har selv sendt pallerne fra mit job
--
Scummy
--
Sidst redigeret 18-10-2021 12:09
#30
Calchas
Monsterbruger
18-10-2021 18:55

Rapporter til Admin
#29 computersalg og compumail kan annullere bestillingsbekræftelser som det passer dem fordi der ikke bliver indgået et køb ved bestillingen og de udtrykkeligt gør opmærksom herpå. Forstår udemærket at du ikke vil handle hos dem, men de er I deres gode ret til at køre deres forretning på den måde. Komplett, Elgiganten og Proshop er bundet af købsaftalen når man bestiller varen, da de netop ikke har denne passus i deres online butikker. Der er jeg jo enig med #13 i at de bør tilbyde en anden tilsvarende vare, men indtil videre er det kun Komplett der gør det. Send en klage til Nævnenes Hus... Det tager lang tid, men mener de retteligt bør agere som Komplett i de her sager.
--
-all you trekkies and tv addicts -CP7271K, AX1000, I58400, H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#31
Humolus
Super Nørd
19-10-2021 08:35

Rapporter til Admin
Jeg mener ikke man kan bebrejde netbutikkerne noget, hvis folk har bestilt så skal de naturligvis tilbydes det de har bestilt, ville da være vildt uretfærdigt at sende folk som har bestilt et bestemt kort længere ned i køen for at tilbyde deres kort til dem som bestilte et andet kort tidligere. Tænker dog at RTX kortene bliver de billigste second-hand nogensinde når der pludselig vælter containere ind i havnene med alle de kort folk har bestilt. Mange har jo reserveret kort ved flere netbutikker, så bliver spændende at se om butikkerne kan slippe af med alle de ordrer som bliver annulleret af køberne på et tidspunkt. Mon de så starter en tråd om forbrugerne, som ikke overholder deres aftaler? Måske skal forbrugerne tilbyde at betale butikkerne nogle penge hvis de ikke vil have de 4 kort de har bestilt eller tror i folk holder på deres ret og får pengene tilbage?
--
Man skal ikke kaste med sten, når man selv er i en hashrus
#32
Calchas
Monsterbruger
19-10-2021 09:53

Rapporter til Admin
#31 "Måske skal forbrugerne tilbyde at betale butikkerne nogle penge hvis de ikke vil have de 4 kort de har bestilt" LOL..... Det er jeg sikker på at forbrugerne vil tilbyde ;) Tror nu nok at butikkerne kan komme af med kortene når der engang i 2022 (måske) er en produktion der kan følge med efterspørgslen og materialepriser der muligvis falder. Formentlig til priser der er nærmere msrp. Lur mig om ikke også netbutikkerne så får kortene til en bedre pris ved distributørerne til den tid. Kan dog godt forstå at du mener at det er uretfærdigt, hvis man har bestilt et bestemt grafikkort og kommer længere ned i køen fordi butikken skal levere en "tilsvarende vare" til en anden kunde, der har bestilt et andet kort tidligere. Omvendt kan det også betragtes som retfærdigt i forhold til tidspunktet for bestillingen af varen... det kommer nok lidt an på hvilken en af køberne man er :)
--
-all you trekkies and tv addicts -CP7271K, AX1000, I58400, H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120

Opret svar til indlægget: Grafikkort fra proshop (gamle bestillinger)

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning