Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Problem med RMA af 3090

Af Guru SShadowS | 06-07-2021 15:54 | 1196 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej, Andre der var så heldige/uheldige at de fik deres 3090 til MSRP og nu er havnet i problemer pga. RMA? Jeg købte mit hos Komplett som en af de første og fik den til original prisen. Kortet havde en lille defekt fra starten, men ville ikke til at benytte RMA den gang da jeg jo vidste hvor svære de var at få fat i og kunne ikke undvære det den gang, det kan jeg godt midlertidig nu. Så jeg vil egentlig bare benytte RMA til at få et kort der virker, for det gjorde det første aldrig 100%. Men de vil slet ikke prøve at udbedre fejlen eller bytte til et tilsvarende selvom de har mange på lager, de vil kun betale beløbet tilbage. Og så ved vi jo godt hvad de vil have for dem. Nogen vil jo nok sige at jeg bare skal betale for det de koster nu, men jeg er mere at jeg fik aldrig et der virkede 100%, så for mig er det første køb aldrig afsluttet. Hvad er jeres holdning?
--
5950X|Crosshair VIII Formula|64GB RAM Gainward3090-GS|PG279Q Samsung970 EVO+ 1TB+2TB|Samsung 860 PRO 2TB 2xSamsung860 QVO 2TB|Corsair AX1600i
#1
Comicsdk
Ultra Supporter
06-07-2021 16:20

Rapporter til Admin
Købet er afsluttet i det øjeblik du modtager varen. At du tøver med en reklamation, kan man jo mene om hvad man vil, men skal det forstås således at Komplett nu ikke accepterer en reklamationssag? Hvad består fejlen af? De er så vidt jeg er orienteret, ikke tvunget til at reparere på kortet, hvis de i stedet refunderer købsbeløbet. Jeg ville være tilfreds med pengene retur, frem for at skulle slås med en vrangvillig reklamationsafdeling. Der er mange andre steder at handle.
--
#2
SShadowS
Guru
06-07-2021 16:27

Rapporter til Admin
Købet er afsluttet i det øjeblik du modtager varen. Selvfølgelig, og der begynder reklamations perioden. At du tøver med en reklamation, kan man jo mene om hvad man vil, men skal det forstås således at Komplett nu ikke accepterer en reklamationssag? De vil bare annullere købet, de vil slet ikke se på kortet eller prøve at udbedre det eller erstatte det. Hvad består fejlen af? Defekt temp sensor på VRAM. Gør ikke at den ikke virker, bare at den ved hver 4. boot lige er i thermal limit mode indtil man resetter Driveren. (Kan gøres med et klik og tager 4 sekunder, så ikke noget jeg ikke kunne leve med i mellemtiden) De er så vidt jeg er orienteret, ikke tvunget til at reparere på kortet, hvis de i stedet refunderer købsbeløbet. Jeg læste lidt her: Har varen en fejl, som sælgeren er ansvarlig for, og vælger du at få en ny vare, skal sælgeren tage stilling til, om han uden videre vil give dig en anden, eller om han vil afvise dit krav og forlange at få lov til at reparere. https://www.forbrug.dk[...] Jeg ville være tilfreds med pengene retur, frem for at skulle slås med en vrangvillig reklamationsafdeling.Der er mange andre steder at handle. Ingen steder jeg kan få et kort til den pris mere. Så er bare om alle der fik til MSRP skal acceptere de aldrig skal forvente at kunne få deres kort fixed. Har jo en del at sige med alle de kort der florere pt.
--
5950X|Crosshair VIII Formula|64GB RAM Gainward3090-GS|PG279Q Samsung970 EVO+ 1TB+2TB|Samsung 860 PRO 2TB 2xSamsung860 QVO 2TB|Corsair AX1600i
--
Sidst redigeret 06-07-2021 16:29
#3
Cykle35
Semi Supporter
06-07-2021 16:34

Rapporter til Admin
Uden at være 100 på det mener jeg da køber har rettet til et andet produkt eller pengene retur. Selvfølgelig afhængig af om butikken har varen på lager. Jeg kan ik bakke det op efter alt det lort man har læst i andre tråde efterhånden. Måske du bliver klogere her: https://taenk.dk[...]
--
5800x + 6800XT Custom H2O MEG B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DualRank 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
--
Sidst redigeret 06-07-2021 16:37
#4
Comicsdk
Ultra Supporter
06-07-2021 16:38

Rapporter til Admin
2 Ja, jeg kan sagtens se dit problem. Du har valgt at beholde et semi-defekt kort indtil du kom i tanke om at du hellere ville have et helt nyt kort, groft sagt. Priserne er steget en del siden du købte dit kort, jeg vil næsten tro at det er derfor de vælger at tilbyde dig at refundere købsbeløbet. De er så vidt jeg ved, ikke tvunget til at give dig et dyrere kort. De er heller ikke tvunget til at reparere på kortet. Som sagt ville jeg personligt være tilfreds med at få mine penge retur. Det ser ud til at der er nye prisfald på vej over en bred kam, så fremtiden tegner lys.
--
Sidst redigeret 06-07-2021 16:39
#5
BoreBissen
Semi Nørd
06-07-2021 16:38

Rapporter til Admin
Trist situation at stå i! Men der står i købeloven at man straks skal gøre salgsstedet opmærksom på at ens købte vare har en defekt. Det har du ikke gjort i dette tilfælde. Men hvordan du rent faktisk er stillet i den situation, det ved jeg ikke nu når du ikke har gjort dem opmærksom på defekten i tide. Jeg ville nok forsøge at tage kontakt til FKN og så forhøre dig der.
--
Ryzen 5600x | MSI B550m Motar | MSI Gaming X 6700 xt 2x8 GB Corsair 3200 MHz | Noctua NH-U12A Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB
#6
Cykle35
Semi Supporter
06-07-2021 16:39

Rapporter til Admin
Får du en ny vare i stedet for din defekte vare, skal du som udgangspunkt have en identisk model.Tilbyder forhandleren at bytte til en anden model, er det op til dig, om du vil tage imod tilbuddet. Forhandleren kan godt afvise at bytte til en nyere og dyrere model, end den du oprindeligt havde købt. Men kan I blive enige om en aftale – hvor du eventuelt betaler en del af prisforskellen – kan I godt gøre det.Kan forhandleren ikke skaffe en identisk model, og er det heller ikke muligt at reparere din genstand, har du krav på at få pengene tilbage i stedet. Som jeg læser det har du krav på en erstatning da de har dem på lager og de nægter en rep
--
5800x + 6800XT Custom H2O MEG B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DualRank 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
--
Sidst redigeret 06-07-2021 16:40
#7
SShadowS
Guru
06-07-2021 16:44

Rapporter til Admin
#5 "Men der står i købeloven at man straks skal gøre salgsstedet opmærksom på at ens købte vare har en defekt" Det har jeg ikke kunne finde, link? --------------------------------------- Update: Fik fat i Komplett igen. Efter lidt snak, så har de nu lovet at de vil erstatte til et tilsvarende kort. Jeg skulle bare tydeligt gøre opmærksom ved RMA at jeg ikke vil have pengene retur. ---------------------------------------
--
5950X|Crosshair VIII Formula|64GB RAM Gainward3090-GS|PG279Q Samsung970 EVO+ 1TB+2TB|Samsung 860 PRO 2TB 2xSamsung860 QVO 2TB|Corsair AX1600i
#8
Comicsdk
Ultra Supporter
06-07-2021 16:46

Rapporter til Admin
Sådan. Tillykke med dit nye kort.
--
#9
SShadowS
Guru
06-07-2021 16:47

Rapporter til Admin
#8 Ville være ligeglad med om det var nyt, demo eller rep, bare det virker.
--
5950X|Crosshair VIII Formula|64GB RAM Gainward3090-GS|PG279Q Samsung970 EVO+ 1TB+2TB|Samsung 860 PRO 2TB 2xSamsung860 QVO 2TB|Corsair AX1600i
#10
Azakiel
Skribent
06-07-2021 16:49

Rapporter til Admin
I ren praksis har Komplett ret til at nægte en ombytning og kun tilbyde reparation eller udbetaling af penge, forudsat at det ville have givet dem en for økonomisk stor byrde. Men godt at høre at de valgte at ombytte i stedet for, det andet er ikke kontroversen værd.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#11
BoreBissen
Semi Nørd
06-07-2021 16:56

Rapporter til Admin
#7 Fedt at du får det ombyttet. Gider ikke bruge længere tid på at gennemsøge nettet mht. rettidig reklamation vedr. defekt. Men det giver lidt sig selv, for rek. retten fornys fra man får lavet en defekt. Og så kan man i princippet vente til rek. retten næsten er udløbet, og på den måde får man en masse "gratis" rek. ret ved at vente med at gøre opmærksom på at ens vare er defekt.
--
Ryzen 5600x | MSI B550m Motar | MSI Gaming X 6700 xt 2x8 GB Corsair 3200 MHz | Noctua NH-U12A Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB

Opret svar til indlægget: Problem med RMA af 3090

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE