Sådan lidt generelt, er ikke bruger af Shopify selv, men:
1. Det er en hosted løsning - I kan godt få tingene osv. men i er på mange måder bundet af de rammer Shopify selv sætter op. Derudover kan det også blive halvdyrt at have shoppen kørende hos dem. Det vil det omvendt også være ved en selfhosted løsning, men her bliver pengene trods alt posteret i eget system, end i et andet system.
2. Mindes at Pensopay var meget populær til andre webshop systemer, jeg ville nok starte med at se om de ikke har noget integration til Shopify også.
5. Mindes der er noget integration til det, koster dog sandsynligvis.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Jeg har ret god erfaring med Shopify og bruger det også til mine kunder (er Shopify Partner). Den største udfordring lige pt. med Shopify er:
1. Du betaler en fast pris på 29 USD (som er helt fint til det behov) og 2 % af ordreomsætning
2. Du kan ikke skalere det med multi currency og multi language på en shop (endnu) - det kommer med Shopify Markets som er i early access nu
Ellers melder mine kunder tilbage, at det er nemt at bruge og giver dem god mulighed for at sælge online, uden at være tekniske hajer.
Der kommer snart også Yoast SEO modul til Shopify (meldt ud i går), og jeg må indrømme at der er flere og flere punkter, hvor Shopify bliver stærkere og stærkere, fremfor f.eks. WP/Umbraco/Wix/Squarespace o. lign.
Ja det koster noget at have kørende, men integrationsmæssigt med f.eks. Facebook og Google er nok det nemmeste og bedste jeg har stødt på længe.
Hvis det kunne være interessant, så kan jeg opsætte en udvikler konto til ham, som ikke udløber som en trial gør. Jeg har sendt dig en pm omkring det.
--
Jeg har brugt Shopify i noget tid nu, og genkender ikke det du skriver med, at de ikke har det bedste ry? Tvært i mod så valgte jeg Shopify da det var dem alle snakkede godt om, og de havde de bedste anmeldelser.
1 - Synes ikke der er nogle røde lamper du skal være obs på. Synes virkelig Shopify er lækkert, og bare man er klar over at der selvfølgelig er procent omkostninger fra din PSP, Kortindløser og Shopify så er der ingen overraskelser.
2 - Jeg har valgt Swedbank og QuickPay. Det er gigantisk nemt at sætte MobilePay op med dem. Swedbank understøtter Shopify og QuickPay, så det er virkelig næsten bare "Plug N Play".
3 - Shopify Basic er fint at komme i gang med, og det er også ganske fint på sigt. Der er som sådan noget ikke noget der er rigtig eller forkert. Men bemærk at med Basic skal man købe 12 mdr. ad gangen, for ellers kan man ikke vælge hvilken pakkeshop ens varer skal sendes til. Der vælger Shopify den nærmeste pakkeshop og det kan ikke ændres.
4 - Transaktionsomk. ved disse udbydere jeg har nævnt synes jeg passer fint med det du får, og de er sgu ens over hele linjen når alt kommer til alt.
5 - Du har ikke et krav for et regnskabsprogram, men jeg bruger Dinero (gratis version) som er mere end rigeligt til mit omfang. Er det et primært job med stor omsætning, så skal man selvfølgelig have regnskabsprogram og betalt version.
6 - Nej du kan bare starte med Trial og så når de 14 dage er udløbet, så bliver du spurgt om at betale, hvis du vil arbejde videre. Ellers så deaktiveres dit login bare, men shoppen slettes ikke.
--
#1
Mange tak for de fine svar. Synes Shopify er enorm u-transparent mht deres priser udover deres abonnoment pris, det er svært at gennemskue hvad de forskellige ting og integrationer koster.
--
Jeg er stor fan af Shopify men jeg er nok også ret farvet, da jeg arbejder som Shopify udvikler :)
1)
Min anbefaling vil være, at han smider penge efter temaet 'Prestige' som er et af de største / mest brugte temaer der er:
https://themes.shopify.com[...]
Her får man et gennemtestet tema, som kan de fleste basic-ting, til at komme igang med en shop.
2)
Vi bruger Clearhaus/QuickPay til vores kunder - dem har vi god erfaring med. Har også hørt fint om PensoPay, så skal heller ikke afskrive dem.
3)
Yes det er fint at køre på en Basic plan. Man kan altid skalere op senere.
5)
Det spiller ingen rolle. Du kan godt opsætte det, men det er ikke noget vi nogensinde bruger.
6)
Jeg er ret sikker på, at du bare kan .zippe det du laver i din trial hvis det skal overføres (men hvorfor skal det overføres, hvis du køber en Basic plan fx? - er det fordi det skal over på et andet domæne?) Ellers så ligger temaet der bare, som du arbejder på - også når du opgraderer fra en Development shop til en Basic plan.
Held og lykke med shoppen! :)
--
Sidst redigeret 05-01-2022 14:41
#3 Jeg vil lige nævne at det med pakkeshop kræver 12 mdr. plejer at kunne omgås ved at skrive til support og evt. via en udviklerkonto. Jeg har flere gange fået åbnet op for Shopify Carrier Calculated Shipping (CarrierService API), så pakkeshops virker, uden årlig betaling eller advanced plan.
--
#6
What hvor fedt. Det var jeg ikke klar over? Hvordan siger du, at man skal gøre for at komme uden om det?
Skal man skrive til dem, og så aktiverer det den "feature" for dig alligevel?
Og hvad skal man begrunde det med?
--
Shopify har sine goder og selvfølgelig sine begrænsninger. Jeg har set mange igennem tiden som ikke er fan, for hvis deres shop nu bliver stor nok, så er de alt for begrænset, da alt er i kasser. Du får ikke bare lige bygget en ny funktion på, hvis du har lyst - Og det er sådan set korrekt set. Men helt realistisk set, så er det begrænset, hvor mange der får en kæmpe webshop indenfor de første par år.
Hvis man er helt ny, så brug Shopify. Specielt når han ikke kan finde ud af det :) Det er meget brugervenligt.
Er man så god at det stikker helt af, så har man også fået andre midler, så man kan få bygget en "rigtig" side op.
--
Ryzen 3950x | RTX 2080 TI | X570 Ultra | Corsair H150i PRO | 970 EVO 1TB | 2 x 8 TB Ironwolf HDD | 64 GB - 3600 MHZ | 3 x 27" Aorus IPS 1 ms 144 hz |
#7 Hvis du skriver direkte til dem via Shopify chat support, så plejer de altid at åbne det op. Jeg skriver ikke noget andet end at jeg skal integrere med f.eks. Shipmondo også plejer det at virke. Jeg skal f.eks. gøre det med en kunde her i denne uge, og det er på en udvikler konto.
--
#3
Mange tak for de fine forklaringer. Jeg har læst det i Trustpilot og har desværre ikke nogen i mit eget netværk jeg kender til som har brugt Shopify.
Er Swedbank der hvor du har erhvervskonto? Eller hvorfor faldt valget lige på dem?
Rigtig brugbar info mht pakkeshop, mange tak, det var jeg slet ikke klar over.
Har du så Mobilepay Online? Og må man sprøge hvad giver du til Quickpay pr transaktion?
#2
2% er sku rimelig højt alligevel :D . Så hvis man sælger en vare til 1000,- så ryger 20,- lige ned til Shopify?
--
#10 Ja du kan se priserne her og under (Transaktionsgebyr, hvis man ikke bruger Shopify Payments):
https://www.shopify.dk[...]
Du skal jo bruge MobilePay og Dankort, og her skal du ud i en 3. parts løsning (ikke Shopify Payments) fra f.eks. nogle af eksemplerne ovenfor (eller quickpay, epay osv.)
--
#5
Mange tak for de fine svar.
Vi er slet ikke kommet så langt at skulle have kigget på themes endnu, men kan du evt linke eller PB en hjemmeside som bruger det theme du omtaler?
Webshoppen kommer til at være indenfor brugt elektronik, så det ville self være super hvis der fandtes et theme som var oplagt til dette.
#8
Det er han også helt indforstået med, i første omgang er det bare en "hobby virksomhed" så derfor påregnes der ikke at det skal være en kæmpe webshop, det vigtigste er som sagt at det er mobilvenligt og meget overskueligt og nemt mht betaling, information osv.
--
Nu kender jeg ikke Shopify, så jeg ville undersøge hvordan mulighederne er for at komme ud af det igen, hvis man ikke ønsker at bruge det mere. F.eks. Migrering af data ud af Shopify m.m. Google fortæller der findes artikler om Shopify og Vendor Lock-in.
--
#10 Gebyret kan lyde højt, og når man bliver rigtigt stor og omsætter for flere millioner, så kan man regne på om det giver mening at skifte. Men husk på, at andre systemer som Magento eller WooCommerce har rigtigt mange udviklings-, vedligehold- og hosting-omkostninger.
Regner du det ekstra timeforbrug sådanne systemer kræver med i prisen og tab ved nedetid under eksempelvis Black Friday (systemer man selv får hosted har meget større risiko for at gå ned under stor belastning med mindre man betaler fra den store pung til skalérbare hosting-løsninger), så skal der virkelig ikke meget til før det pludselig bliver meget dyrere end Shopify.
Vælger du Shopify får du ro i maven i forhold til alt det tekniske, og kan bruge alt din energi på at vækste forretningen i stedet. Det giver meget mere mening. Og så er det virkelig et brugervenligt system.
--
#14 Enig. Jeg har for ofte set virksomheder have mavepinen ved nedetid, som jeg aldrig har oplevet med Shopify og ja det koster noget, men i sidste ende er det 'ease of use' og det at den bare fungerer, det vigtigste.
--
#12
Det kan du tro, har sendt dig en PB med eksempler :)
--
#9 Jeg sender dig lige en besked :)
#10 Du skal bruge en kortindløser, det kan din egen bank sikkert ikke vil jeg vædde med, så derfor skal du fx bruge Swedbank. Min erhvervskonto her jeg i min danske bank (ikke Danske Bank) men min egen bank. Swedbank clearer kortet og sender pengene til din erhvervskonto du har i banken.
Betalingen sker via QuickPay som så sørger for at pengene trækkes på kortet.
Husk du skal ikke bruge Shopify Payments.
MobilePay koster 50 kr. pr. måned via QuickPay. Det er dog kun understøtte med Visa og Mastercard, og vil du have Dankort også så skal du have endnu en aftale med NETS.
#14
Lige præcis det med nedetid er en rigtig vigtig pointe at tænke på.
--