Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Xiaomi elbil (video)Af Guru Mr. WoLF | 08-05-2024 18:55 | 3927 visninger | 37 svar, hop til seneste
Xiaomi elbil: https://www.instagram.com[...]
Den ser flot ud og man får sikket meget for pengene --
Ja, den virker lovende.. -- Den er feeeeee...... -- Asrock PG 650i Lightning
NZXT H1 -|- ProArt 4080S
7800x3D -|- FlareX 6000MHz CL30
DELL AW3423DWF Troede der ville gå længe før de kom på markedet.
Ligner den ikke lidt en Porsche? -- #3 Mclaren forlygter i hvertfald. -- Det første jeg så var Porsche. Men det ligner lidt en lækker baby af en Porsche og en Tesla Model 3. -- Som #5 henviser til, så er der vist en del problemer med den.
Køb deres støvsuger i stedet, hvis i gerne vil bruge penge. De virker sku! -- #5 Hahaha tjek lige dine kilder først, inden du hopper i med begge ben. "China Observer" - det er sgu et meget passende navn på en propagandist. -- #3 - En lille smule måske: https://preview.redd.it[...] -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) ->#8
med sådan et angreb kunne du lige så godt være en propagandist som går i damage control red alert mode...
https://www.youtube.com[...] -- "Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore" Bliver spændende, har dog et lille men,
eftermarkedsreperationer. Kan dele, især skadesdele skaffes..
nogle af jer kan nok huske mercedes ml klonen. Rexton. De holdt gerne halve og heleår på værksted -- Asus tuf b460m wifi, 4X8GB hyperX RGB ram
10700kf, asus proart rtx 4070
Artic freezer 2 240 cpu køler/nr400 kabinet
2X m.2 ssd. Asus pg279q Og kan de holde til det danske klima eller er de rustet op ved første syn.
Du kan selvf. lease den og dermed sætte en grænse for hvor slemt det kan gå, Men så ville jeg se efter i kontrakten om du har krav på en bil der kører så du ikke ender med at vente på dele der kommer med slow boat fra fjernøsten.
-- #13 Det er sjovt, at man aldrig har hørt det udsagn om Tesla. Men det er sikkert og vist, at de ruster godt og grundigt efter 3 år. Det er påvist i Norge, hvor de er meget glade for Tesla. For at gøre sagen værre, så frafalder al garanti på en Tesla, hvis man er så letsindig at rustbehandle den. Det er nærmest vanvid.
#10 Jeg har ingen som helst agenda jeg skal leve op til. Men det er der mange andre der har - specielt konkurrenter. Du burde måske være en lille smule mere kildekritisk. Men vi er måske derhenne, hvor det kun er Tiktok der lyver, mens Youtube er sandhedsvidnet?! -- #14: Al garanti bortfalder ikke på en tesla hvis man rustbehandler den, hvad er det for noget vås?
Hvis firmaet der behandler bilen ødelægger noget hænger de på den.
Ingen problemer med garantisager efter en dinitrol-behandling herfra.
Lyder som om du har en agenda.. -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] --
Sidst redigeret 21-05-2024 13:40 #12 Gut i Kina kørte den på track hvor han crashede efter (mener jeg) 3 runder, hvor bremserne fejlede. Uheldigt, men den var godt smadret, og en fuld rep. kostede 50.000kr, hvis jeg ikke husker forkert.
Dog har MANGE rapporteret fejl og pis ringe service, dog en lækker bil til en lækker pris.
Det undrer mig dog ikke, da de åbenbart har brugt alu i deres ledninger, big yikes. -- =) --
Sidst redigeret 21-05-2024 14:14 https://fdm.dk[...]
for tesla
"Gennemtæringsgaranti bortfalder, hvis bilen bliver rustbeskyttet"
https://bilmagasinet.dk[...]
TLDR
tesla ruster som alle nye biler, men elbiler virker generelt til at være dårligere beskyttet.
mon det er fordi de ofte er udviklet i lande/områder langt fra salt og frost -- Ikke for at være grov men vi er enige om at en stribe af de første elbiler var lavet i "eksotiske" materialer ikke ?
Tesla bruger store mængder aluminium og BMW i3 fiber.
Fair at disse materialer også forgår men de forvitre eller lign.
Selvfølgelig er der nogle ting som stadig er lavet i al jern/stål og det ruster.
Nu bliver Tesla nævnt, jeg har til dato ikke set en med overflade rust. Jeg ved at de øvre kontrol arme er af stål og de ruster, men det er jo emner med pæn godstykkelse, så der er trods alt noget at tage af.
Vil tro at de fleste kan få 8-12 år ud af de øvre kontrol arme, det er mere end det kugleled der er kan, så det er nok til at håndtere.
Jeg tror ikke vi rigtigt kender el bilers holdbarhed endnu. En ting står klart, ting der går i stykker på dem er ofte større ting, men det sker meget sjældent tilgengæld. -- https://www.youtube.com[...]
Et par kontrolarme og lign er ikke så farlige skulle de kræve en udskiftning.
Det er rustfælder i selve karosseriet der med gigacasts ikke lige kan svejses som kan totalskade en bil -- #16 Hvis det lyder som om jeg har en agenda, så lyder det som om du er ret så dum. Hvorfor laver du ikke en søgning på det først, før du beskylder mig for alt muligt bavl?
#15 Du lever godt nok under en sten. Suger du al information til dig, som om det var sandhed det hele? I så fald kan du finde ret mange artikler om Teslaer der har været skyld i flere dødsfald. Du kan helt sikkert også finde artikler om min bil, der skulle bryde ned efter bare 10 km. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige til en gut som dig - få noget livserfaring evt?
Jeg ved i hvert fald, at den nye Xiamio bil har solgt over al forventning. Det er fakta til gengæld.
#18 Der burde være meget mere fokus på dette emne, end der har været indtil nu. Det hele handler om ladehastighed og hvor langt den kan køre på en opladning. Ikke meget om køreegenskaber, rust eller almindelig slid. Før i tiden vidste man, at nogle japanske biler som Suzuki og koreanske mærker skulle rustbeskyttes. Men jeg er ret sikker på, at mange biler slet ikke er tilstrækkelig rustbeskyttet til vores klima. Det ser man jo tydeligt på Tesla, som stort set slet ikke har nogen. -- Sidst redigeret 22-05-2024 00:01 Ah jeg kan se at det er model 3 som har stål undervogn, model s har aluminium, antager at model x er alu og at model x nok er stål også.
Så det kan forklare de forskellige oplevelser. -- #21: Jeg ejer en tesla og har fået lavet garantisager efter dinitrolbehandling uden problemer. Det gælder både på deres daværende værksted i vejle og deres nuværende i odense. Så nu har du fra en pålidelig kilde, du behøver ikke længere sprede falske rygter om at "al garanti bortfalder".
Der er tusind andre ting at kritisere tesla for, så som deres halvfærdige software, sindssyge ejer, lange ventetider på reservedele og alt muligt andet. Men at al garanti bortfalder passer simpelthen ikke. -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] #24: Det var da noget af et selvmål du kom med der.
I #14 skriver du "frafalder al garanti" og i din såkaldte dokumentation står der som noget af det allerførste "bortfalder dele af garantien", samt "Gennemtæringsgaranti bortfalder".
Din agenda virker ikke helt færdigbagt eller gennemtænkt.
"Jeg fatter simpelthen ikke at du bliver ved, når der nu er så god dokumentation."
Heh.. -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] #25 Jeez....nu har du så fundet ud af, at du tog fejl. Så prøver vi lige at fluekneppe, for at redde en smuile af æren. Nu ser du bare endnu mere dum ud.
Du skal nok være en god moderator med den holdning. ;) -- #26 Ikke at jeg har en pind til overs for Tesla, eller Elbiler generelt (jeg kører Diesel Mercer) - men det er jo ikke rigtigt at de frafalder AL garanti - det er "kun" gennemtæringsgarantien der bortfalder, hvis du undervognsbehandler, åbenbart (hvilke så overhovedet ikke giver mening i min verden, med mindre Tesla selv har noget behandling, som de mener man "ødelægger" med en anden behandling, hvilket jeg aldrig har hørt om!?!) -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK #26: Det var på tide du indrømmede du tog fejl :) Det tog lidt tid men vi nåede frem trods alt.
#27: Det giver ingen mening, men det er jo desværre hvad man må med producentgaranti. Alle mærker vil gøre alt hvad de kan for at dække mindst muligt.
Bemærk i øvrigt alle dem der kræver regelmæssig service og et korrekt udfyldt servicebog/garantihæfte. Her kunne de lære noget af Tesla. -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] #27 I hvert fald al garanti på karosseri, hvilket er alvorligt nok i sig selv. Speicelt på en Tesla, der ruster som bare fanden. Læg også mærke til, at Tesla som de eneste ikke giver lakgaranti overhovedet. Det forstår man jo godt de ikke vil, når man har set en 3 år gammel brugt Tesla. ;) De efterlever heller ikke Ankenævnet for bilers afgørelser, som den eneste producent her i landet. De er allerede kommet i udhængsskabet 3 gange, fordi de ikke vil efterleve nævnets afgørelser.
#28 Okay, du er en komplet idiot, eller en temmelig stor ignorant der ikke vil indrømme, at Teslas garanti på karrosseri bortfalder. Det er immervæk noget af en bet, at du ingen garanti har på karrosseriet, og det var lidt synd, at du skulle finde ud af det på hol.dk.
Nej, alle producenter dækker absolut ikke så dårligt som Tesla gør. Prøv at tage et kig på Trustpilot, og se hvor dårlig deres service er herhjemme. De faldt i øvrigt ned på en 3. sidste plads autoindexs undersøgelser. Eller hvad med den her:
https://meremobil.dk[...]
Man må bare sige, at du har købt dig en billig udgave af en Dacia ;) -- #29 - kom nu lidt, makker.
Du skriver i #14
For at gøre sagen værre, så frafalder al garanti på en Tesla, hvis man er så letsindig at rustbehandle den. Det er nærmest vanvid.
#16 svarer
Al garanti bortfalder ikke på en tesla hvis man rustbehandler den, hvad er det for noget vås?
Hvis firmaet der behandler bilen ødelægger noget hænger de på den.
Ingen problemer med garantisager efter en dinitrol-behandling herfra.
Dine kilder i #24:
https://www.boosted.dk[...]
Som et af de få mærker herhjemme lader Tesla nemlig garantien mod gennemtærring af rust bortfalde i en bil, lige så snart den er rustbeskyttet.
https://finans.dk[...]
Som et af de eneste bilmærker bortfalder dele af garantien på en Tesla, hvis ejeren får den rustbeskyttet.
https://fdm.dk[...]
Gennemtæringsgaranti bortfalder, hvis bilen bliver rustbeskyttet
Alle de kilder du selv frembringer arbejder i mod din egen påstand.
#16 gør opmærksom på at din påstand ikke er korrekt og fortæller empirisk om egne oplevelser for at bekræfte dette.
Du går endda så langt at skrive i #29, efter Ronson i #23+25 prøver at kortlægge debatten.
#28 Okay, du er en komplet idiot, eller en temmelig stor ignorant der ikke vil indrømme, at Teslas garanti på karrosseri bortfalder.
Den del af diskussionen er sådan set lige meget, fordi din originale påstand var at AL garanti bortfald. Men for at tage den, så har Ronson ikke delt sin holdning til om specifikt garantien for rustgennemtærring bortfalder, men fortæller at der ingen problemer har været med garantisager efter rustbehandling på vedkommendes bil. Det kan skyldes kulance eller at det garantisagerne intet havde med rustgennemtærringsgarantien at gøre, eller måske en helt tredje ting. Det ved Ronson måske, men vi andre har ikke fået den specifikke information. Men du antager selvfølgelig det der passer dit narrativ bedst, fordi du på nuværende tidspunkt ikke har andet i fokus end at vinde/have ret. Så er sandhed sekundært.
I #29 begynder du at angribe Ronsons person og du afviger fuldstændig derfor fra diskussionen. Dette ses ofte, når man er løbet tør for argumenter eller at modparten skiller den oprindelige påstand ad. Det er en adfærd baseret på følelser og ikke fakta.
Det virker til udefra, at du er gået i fælden for bekræftelsesbias, hvilket kan gøre dig blind for visse fakta. Det kan måske være det, som #16 hentyder til sidst i indlægget, hvilket dig eget indlæg forstærker med kommentaren "Man må bare sige, at du har købt dig en billig udgave af en Dacia ;)"
Så, æd lorten, sig undskyld, kom videre. Vi laver alle fejl og får sagt dumme ting for hurtigt en gang i mellem, men det der definerer en stærk karaktér, er evnen til at tager ejerskab over de fejl man laver og rette op på dem. -- #29: Stop nu dig selv, hvorfor er du hellere vil sidde og kalde mig idiot end indrømme at du skrev at "al garanti"? Seriøst?
Det her sidste besked herfra i denne tråd til dig. Du skrev i #14:
" For at gøre sagen værre, så frafalder al garanti på en Tesla, hvis man er så letsindig at rustbehandle den."
Det kan på ingen måde misforståes og man skriver ikke " al garanti" ved en fejl. Du troede vitterligt at al garanti bortfaldt eller trollede med vilje. Begge dele er helt almindeligt for Tesla-hadere, den påstand har jeg skam læst mange gange før. Det har du så nu lært ikke passer, al garanti bortfaller ikke.
Hvorfor du vil bruge indlæg efter indlæg på at belære mig om noget jeg har førstehåndsviden om ikke passer kan jeg simpelthen ikke begribe. Det er spild af tid og som sagt er du enten uvidende på området eller forsøger at trolle. Derfor har jeg ikke tænkt mig at svare dig her i tråden i fremtiden.
Din sidste linje i #29 viser meget godt hvilket type menneske du er. Du kan ikke holde en diskussion kørende uden at spille smart og kalde folk øgenavne så snart man begynde at modbevise dine påstande. Prikken på i'et er din afsluttende bemærkning med at Tesla er værre en Dacia. Nu forholder det sig sådan at mine forældre har en Dacia, som jeg har kørt i efterhånden mange gange, så det har jeg også kendskab til og her kan jeg ikke overraskende fortælle dig at der er en verden til forskel.. -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] Det er en menneskelig egenskab, at man kan indrømme, at man har taget fejl. Dette er noget, man skal lære i barndommen. Desværre kan man se, at ikke alle har fået det lært. -- Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | Asus Tuf Rx 7800xt 16 GB | 16 GB 3600 MHz DDR4 | Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Artic Freezer 36 #30 og #31. Jeg elsker bare kværulanter, der indser, at de har taget fejl. Man fortæller jo vidt og bredt, at der ingen problemer er med garantien ved rustbehandling. Hvem skal vi så ævle om, hvem der tager fejl? Er det garantien på karrosseriet der er blevet brugt? Jeg gætter på at det er et nej. Men når man indser, at man har lavet en dummert, så vil man hellere gå efter ordet "al". Okay, al garanti på karrroseret bortfalder, hvilket faktisk var det jeg mente. Men det kunne i selvfølgelig ikke vide. Men nu hvor i fik nyheden fra mig, og i ikke anede noget om det, så går man straks i forsvarsmode. Kan I ærligt sige, at i kendte til den nyhed før jeg skrev? Jeg er ret sikker på, at det gjorde I ikke - kære Tesla ejere. Derfor virker det rent ud sagt, som om at man har trådt i spinaten ved at lade sin bil rustbehandle, og nu kommer budskabet ud til mig så, at jeg skulle have sagt at det var al garanti. Det er et voldsomt blow, at garantien ikke dækker på karroseriet, og det ved I også godt med jer selv. Men lade nu være med, at lade det gå ud over mig, at I har gjort noget forkert. Snak hellere med Tesla om det, for I får med sikkerhed brug for jeres garanri på karroseriet, når I ejer en Tesla.
#32 Jeg har ikke taget fejl, men jeg gik jo ud fra, at man vidste hvad der blev ment. Jeg har altid vidst, at al garanti ikke bortfalder. Det ville jo være klart ulovlig praksis. Men hvis folk ikke er så bilkyndige, så fatter man jo ikke meget af hvad der bliver sagt. Jeg har på intet tidspunkt forsvaret, at al garanti skulle bortfalde. Det er alene ordet "al" man bliver ved med at fluekneppe, og jeg ved godt hvorfor. ;) Hvis jeg ikke får tjekket for rust på min egen bil hvert 4. år, så bortfalder al garanti også. Kan du gætte på hvad? ;)
Bare så vi er helt på det rene:
Lakgaranti
Gennemtæringsgaranti
Nyvognsgaranti (mekanisk)
-- Sidst redigeret 26-05-2024 00:49 Ja, drenge, I skal jo ikke læse, hvad han skriver, men hvad han mener! xDxD -- #34 Måske var der et par brugere, der skulle undersøges for autisme hos en psykiater ;) -- #35 Eller måske skulle vi i lære hos en tryllekunstner - vi skal jo åbenbart lære "tankelæsning" :D -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|