Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Fastspeed, jeres erfaringer ?Af Ultra Nørd Alienwannabe | 02-10-2020 12:22 | 4754 visninger | 27 svar, hop til seneste
Skal have ny udbyder pga enig stopper med at levere mit fiber, så overvejer fastspeed pga jeg kan få 1000/1000 for 30 kr mere end det jeg har nu, har 200/100
Hvad er jeres erfaringer med fastspeed, trustpilot har mange positive men osse en stak dårlige hvor de skriver de ikke har internet eller at det er utrolig ustabil. --
-Michael J
I mange år har jeg haft waoo som jeg sjældent har oplevet udfald med, men har nu brugt fastspeed 1000/1000 i et år og her er der ofte udfald på i et par minutter, hvor der ingen internet er. -- sry har osse Waoo det kører bare gennem eniig her men de er overtaget af Norlys og de vil ikke have Waoo som samarbejde mere.
Waoo har bare virket for mig, osse derfor jeg vil have noget der bare virker.
#1 hvad er ofte ? -- -Michael J
Har brugt Fastspeed i knap et år, og havde i starten en del problemer med deres upload hastigheder. Efter MEGET grundig og langvarig fejlsøgning, fandt de fejlen en del hop væk fra min adresse. Men de var super venlige og grundige i hele deres fejlsøgning, og fik 3 måneders gratis net, så er faktisk tilfredse med dem. Efter de fik fikset fejlen, har der intet været og kan måle tæt på den hastighed jeg betaler for. Grundet kun tæt, formoder jeg er mit eget udstyr, som sætter begrænsninger.
Mener jeg giver 229,- for en 1000/100, så er tilfreds. :) -- Oplever også af og til udfald. -- Jeg har haft det i 4 måneders tid. Har desværre oplevet mere ustabilitet end hvad man kan acceptere, og jeg er på vippen til at opsige lige så snart de 6 måneders binding ophører. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har valgt Kviknet som ny udbyder, da jeg også er opsagt PR 31 Jan 2021.
Samme produkt, bare 200 billigere i måneden. -- #0, oplever tit stort pakketab mandag-tirsdag, hvor jeg er nødt til at slukke/tænde routeren. Ellers er forbindelsen helt ubrugelig. Mit bud er at de har problemer i deres interne systemer efter opgraderingen i sommers. Jeg vælger dog ikke at skifte tilbage til Yousee grundet deres ringe/ikke eksisterende support. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har haft fastspeed et år. Faktisk næsten præcis et år da jeg fik det 29/09-2019.
Jeg har aldrig haft udfald, og deres kundeservice har været responsiv den ene gang jeg har haft brug for dem. Kort efter jeg oprettede mig, kørte de en kampagne med 3 måneder gratis Dplay. Så jeg skrev og spurgte om jeg måtte få en rabatkode, nu hvor jeg oprettede mig kort inden deres kampagne.
Det fik jeg så, det var intet problem.
Så her er der ingen problemer. Men jeg kunne heller ikke forestille mig ustabilitet afhænger af den udbyder man har abonnement hos. Tænker det mere er et infrastruktur problem når der er problemer.
Jeg havde Yousee før. Her havde jeg ingen problemer. Og eftersom Fastspeed kører på samme net, har jeg ingen problemer. -- - Indsæt signatur - Fastspeed virker uden problemer for mig. Har siden februar og oplever ikke udfald. -- #8 ToFFo
I tråden Fastspeed.dk viden om pr 26-08-2020 skriver du levende om, at Fastspeed ligger på grænsen af markedføringsloven mht. at garantere den (op)replamerede hastighed på 1000/100.
Du beskriver også dine målinger, som opsummeret kun ligger omkring (kun) det halve, samt at hastigheden er meget random.
Og nu skriver du gud-hjælpe-mig i svar #8, at du ikke har nogen problemer. Hvad foregår der i dit hoved egentligt ?? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #10 - De skriver nu i deres betingelser at de leverer op til 1000/100. Efter jeg har haft kontakt til dem, og vist dem de hastighedsmålinger jeg har lavet, har de løst problemet, og jeg får nu den fulde hastighed på min forbindelse. Det vil sige at jeg nu ikke har nogen problemer, og er tilfreds med deres kundeservice.
Jeg skriver på intet tidspunkt markedsføringsloven i den tråd du nævner. Men jeg kan godt se det kan forvirre, når jeg citerer Forbrug.dk.
Det gør jeg fordi de tidligere i deres marketing ikke skrev noget om, at hastigheden var en "op til" hastighed. Det gør de nu, så der har de rettet ind. Og det er jo fint. Men selv hvis de ikke gjorde, er de på nuværende tidspunkt leveringsdygtige på den hastighed jeg betaler for. Indenfor de rammer forbrug.dk nævner på deres hjemmeside.
Jeg skal gerne svare på flere spørgsmål fra dig, hvis du kan holde dig fra at inkludere barnlige nedladende sætninger. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 23-10-2020 21:34 Lytter lige med her, jeg havde/har osse Waoo fra Eniig lige nu - har bare valgt at fortsætte med Stofa på min 200/200 til 250,- (tror det er min pris fra dengang den hed 100/100). -- Jeg er nyligt skiftet til Fastspeed, per 1. oktober, og har ikke haft nogen problemer indtil videre. :-) -- Aspirant hardwaregeek! :) Jeg oplever også 300mbit download 100mbit upload max på en god dag. Har også ofte package loss og må slukke/tænde routeren før der kommer luft igennem. Det er enormt frustrerende - især fordi man skal bruge tid på, at undersøge om det en fejl 40 eller om det er fra ISP'en. Jeg har nu kontaktet fastspeed. -- "Beer is proof that god wants us to be happy" /Benjamin Franklin Jeg har Fastspeed 300/60 Mbit for 249,- pr. måned. Hvis jeg gerne vil have 1000 Mbit skal anlægstikket opgraderes til docsis 3.1 hvilket vil sige at der skal komme en tekniker fra YouSee og udskifte det gamle antenne anlæg ud med et nyt antenne anlæg som leverer 1000 Mbit. Jeg overvejer at skifte over til Kviknet da de har bredbåndsabonnement 300/50 Mbit for 199,- pr. måned, hvilket giver god mening i mit tilfælde da jeg både spare penge og så bor jeg alene så 300 Mbit er rigeligt for mig da jeg for det meste bare surfer på nettet. Førhen betalte jeg 259,- pr. måned for 25/5 Mbit internet fra youSee, som jeg synes er mange penge i forhold til internethastighed, hvorfor jeg valgte at skifte over til Fastspeed. Om 5 måneder skifter jeg over til Kviknet. -- Skiftede fra Yousee til Fastspeed for 1 års tid siden.
Til at starte med var der udfald 1 gang i ugen ca. af 1 min af gangen.
Jeg har ikke oplevet udfald i flere mdr nu. -- Har haft Fastspeed i lidt over et år nu. I starten var der enkelte korte udfald, men de sidste 7-8 måneder har det kørt rigtigt godt. https://www.speedtest.net[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #18 det er forhåbentlig en coaxial forbindelse og ikke fiber du har? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #18 jeg var lidt for hurtig, du svarede på mit spørgsmål lidt længere oppe -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19 #20 Fastspeed modemet et forbundet coax-stikket (kabel-tv-stikket). -- #14 - du siger du oplever 300/100 - men hvad betaler du for? Antager det er 1000/100?
Kører du med CAT6 kabel?
Kører du igennem en switch? Hvis ja - hvad speed er den så? -- +1 til Fastspeed. Har haft det i 6 måneder nu (Lokation: Greve) og har intet negativt at sige :)
Har en 300/50 via COAX -- Sidst redigeret 26-10-2020 19:49 De billeder der er blevet linket har usædvanlig høj ms, synes jeg. Er det generelt for Fastspeed eller er det kun i deres tilfælde? De af jer, som har positive oplevelser med Fastspeed, hvordan ser jeres speedtest og ms ud?
Jeg har i en stund været interesseret i at skifte fra YouSee til Fastspeed pga. prisen, men hvis kvaliteten på forbindelsen derimod bliver ringere er det ligegyldigt. -- Jeg stod selv og overvejede at gå med HIPER eller Fastspeed.
Var på begges hjemmesider og indtaste min adresse osv, så jeg ku' se hvad de kunne levere, hvornår, osv - for at få en føling med dem.
Begge kunne levere 1000/500 - men Fastspeed var 20 kroner billigere.
Dagen efter min "kiggen-rundt" bliver jeg så pludselig ringet op af en MEGET ivrig sælger fra Fastspeed, som fortæller mig at han kan se at jeg har forsøgt at oprette mig, og at hvis jeg lige giver ham mine kortoplysninger i telefonen, så kan han oprette mig med det samme.
1. Mine kortoplysninger over telefonen? Not even ever.
2. Jeg har ikke givet lov til at kontakte mig.
3. Jeg er på robinsonlisten.
Det tog mig 5 minutter at slippe af med sælgeren som, da jeg ikke ville give ham mine kortoplysninger, "lige sender mig en mail hvor jeg kan indtaste det hele". Som han så selvfølgelig sender til min privatmail (som jeg indtastede da jeg hyggede mig med at se hvad de kunne levere, priser, osv). Det tog mig .. en DEL.. forsøg at forklare ham at jeg var på arbejde, havde travlt, og sådan set ikke havde lavet en bestilling.
Pludselig er der stille i lang tid i telefonen, og jeg spørger om der er noget galt. "Nej, han venter bare på at jeg svarer på hans mail".
Jeg mistede meget hurtigt lysten til at blive kunde hos Fastspeed.
Jeg skrev til sælgeren og deres kundeservice på CC, og fortalte hvordan jeg synes de havde virket utroligt påtrængende OG havde brugt nogle salgsmetoder som jeg sagtens kunne gennemskue, men hvordan jeg ku' forestille mig at folk som er mere "Hr. og Fru Jensen" bare ville falde for. De skulle ligesom have en chance for at reagere, og forhåbentlig lære af processen (så kunne de jo altid fortsætte i samme stil og ignorere mig - det er jo deres ret)
Sælgeren skrev tilbage at han var ked af min oplevelse. Ikke mere. Og dagen efter igen, skrev deres kundeservice så tilbage og bad om mine oplysninger, så de kunne slette mig fra deres arkiver, så jeg ikke fik flere af den slags opkald.
HIPER leverer min nye 1000/500 i næste uge, og har været hjælpsomme, professionelle, og høflige indtil nu. -- "ORK SATME!" --
Sidst redigeret 27-10-2020 10:50 Jeg er tirsdag d. 10/11 skiftet fra en stabil 500/500mbit fiber hos WAOO til Fastspeed's 1000/1000mbit.
Jeg har lavet 4 forskellige målinger på min Iphone XS max samt Macbook Pro 16” fra late 2019.
Der er lavet målinger fra 5 forskellige test-adresser over 4 gange lige efter hinanden på samme placering max 1,5m fra min router (Netgear Orbi RBK53S AC3000 tri-band MESH) hastighedsmålinger for at dokumentere, hvor stor forskelligheden er!
Link til min router: https://www.elgiganten.dk[...]
&ds_e_ad_type=pla&gclid=CjwKCAiAkan9BRAqEiwAP9X6UfQ_a4kEZ0Me0ZncwqFwFyTaOPxyRyiNBNZAWxzausjenGHp5lK40hoCuogQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
1) Speednet.net (Download = 396Mbps & Upload = 424,75Mbps)
2) Bredbånd.dk (Download = 289,65Mbps & Upload = 389,65Mbps)
3) https://kundeservice.yousee.dk[...] (Download = 234Mbps & Upload = 379,25Mbps)
4) https://www.it-borger.dk[...] (Download = 272,2Mbps & Upload = 281,625Mbps)
5) https://stofa.dk[...] (Download = 331,55Mbps & Upload = 353,65Mbps)
Gennemsnittet kan ses i parantes efter de foreksllige udbydere.Herudoer svinger PING og JITTER også helt ekstremt?
PING svinger mellem 11-27.
JITTER svinger mellem 1-6
Lad venligst være med at spise mig af med, at jeg "skal" måle jeres forbindelse med kabel - dette er gjort, og der er forbindelsen "ok", altså sv.t. ca. 850-900Mbps i download + ca. 800-900Mps. Men stadig mærkeligt med mange udsving... selv med kablet forbindelse?
Og... det retfærdiggør på INGEN som helst måde, hvor helt igennem pinlig og ustabil deres hastigheder ved de ovenstående målinger. Dette var IKKE et problem ved WAOO, hvor jeg anvendte præcis samme setup og oplevede langt bedre og mere stabile målinger med samme test procedure.Hvad tænker i kan være galt?
Alt er genstartet, der er lavet reset på både modem og routere og satellitter og alt er opdateret til nyeste software.
Jeg er i heftig dialog med Fastspeed, som har skrevet noget så latterligt til mig som følgende:
"?Jeg kan se at dr er flere kunder der kører på de samme kabler (Norlys' kabler) der har oplevet lignende problemer. Det burde blot være turbulens, der selvfølgelig går over."
Turbulens på en fiber? Det er har jeg sgu aldrig hørt om før? -- Sidst redigeret 15-11-2020 18:51 #26
Hvi du er på en gpon fiber forbindelse er kapaciteten jo delt sammen med alle de andre på samme node.
Du tester mod mange forskellige servere så det er forventeligt din ping svinger.
Vil anbefale du bruger speedtest windows 10 app. og vælger "auto"
Hvad er det for udsving du får på kablet test? Ping? For at liste resultater over wifi giver ikke den store mening hvis det er udbyders forbindelse du vil teste --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|