Er det din egen router, eller Kviknets?
Hvordan er internetforbindelsen blevet "dårlig"? Hvordan har du konstateret det?
--
Jeg svarer kun til nøds på indlæg fra gæster...
Er det kablet eller trådløst net der er dårligt?
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
Kopper coax eller fiber forbindelse du har?
--
Define Mini~Noctua~AX750
I5-3570K-H105~Asus 780ti
ASUS MAXIMUS V GENE~Vengeance 1866mhz 16GB
2xSamsung 840 Pro~Ubiquiti~Synology 414 19TB
.
--
Sidst redigeret 22-02-2019 08:54
Der mangler lidt i den historie.
Groft sagt, hvis du har problemer med forbindelsen og det er din egen router, eller lokale forhold i din bolig der giver dårlig wifi, så kan det aldrig blive din udbyders problem. I det tilfælde er det helt i orden at du bliver faktureret for forgæves teknikerbesøg. De ville nok have været god service, at have oplyst om det inden dog.
--
Hejsa... Jeg 'bestyrer' internet for en andelsforening på 400 lejligheder. Dvs. jeg har købt en linie, bygget netværket og drifter det. De problemer jeg ser fra brugerne ender altid ud i 1 af 2 ting. 1 de har ikke betalt og er blevet frakoblet, det er tydeligvis ikke det der er sket for dig. 2. De har meget lille teknisk forståelse deraf er der født et teknisk problem, det kan være en dårlig router placeret uhensigtsmæssigt, naboen's kanaler der råber højere osv. osv. grundene er mange.
Når du skriver 'dårligt internet' så får jeg flashback til punkt 2, hvad har du gjort for at fejlsøge, det lader til at mangle lidt baggrund som tidligere nævnt.
--
Large deployment System Engineer, High Performance Computing specialty.
Det lugter lidt af WIFI.
--
Intel i5 4670K/MSI 1080TI/ASUS Z87-I Deluxe/NCASE M1 #189/ Samsung 840 500gb/Swifttech H220/Corsair SFX 650W/Corsair Platinum 8GB 2133mhz/
Kviknet har været ustabilt i noget tid, men ofte er det fint nok. Måske er det din bygnings kabler der er skrald
--
jeg har haft kviknet før uden problemer men efter jeg er flyttet har jeg haft yousee i et år med kun et udfald, jeg er gået tilbage til kviknet fra 1 januar og har haft udfald mindst en gang om ugen og en gang 3 gange på en dag, de siger de har fundet fejlen og det var en VRRP-problem på en CGN-router, efter det gik der 14 dage før jeg havde et udfald igen, hver gang på 5 min
de siger det er beklageligt og jeg ikke skal regne med at det er sådan fremover, men det er fandme træls når det sker midt i et raid....
--
Sorry to say so, men ja det virker altså til at være en typisk fejl40. Når det har virket og såfremt Kviknet ikke kan konstatere nogen fejl på adressen, så ligger udfordringen et helt andet sted.
Kan se du ikke har været aktiv her i tråden, siden du efterlyste hjælp. Håber ikke du er blevet skræmt væk eller synes det er pinligt med fejltypen 40.
--
https://dk.trustpilot.com[...]
Ja ok. Kviknet er nogle "forbrydere" fordi de sender en tekniker ud og konstaterer, at linjen fungerer OK, og så rent faktisk tager penge for servicen.
Og ViaFree får denne anmeldelse med på vejen:
"På grund af deres sygelige grådighed og tyrannisk behov for at skulle tvinge folk, vil viafree ikke tjene penge på mig."
Tænk at gratis TV bliver finansieret via reklamer. Hvem havde troet det?
Jeg tror, fejlen er lokaliseret.
--
Jeg svarer kun til nøds på indlæg fra gæster... #12
nice
Saa vi kan kategorisere dette som endnu en whine post der blot beviser at personen ikke forstaa de ikke er universet centrum og forventer har special rettigheder til alt?
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Ved profetens skæg, en idiot.
--
"ORK SATME!"
#12 Verdensklasse at klage over reklamer på en gratis kanal!
--
Hehe det er sgu skægt!
--
Mvh
Fc Junkies
Hvor kommer alle de her tosser fra?
--
$('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()
You're welcome!
#0 Det er selvfølgelig fint at komme med erfaringer med en navngiven ISP på et forum som HOL, men jeg synes du skylder os at uddybe dig lidt, således at andre reelt kan danne sig et brugbart indtryk af dine oplevelser.
Det er ærgeligt at du ikke har været opmærksom at du vil blive opkrævet betaling for et tekniker besøg, hvis der ikke konstateres fejl, og det er en klar fejl fra Kviknets side, hvis det er blevet iværksat uden du har været opmærksom på dette.
- Det er i øvrigt meget svært at danne sig et indtryk af hvordan teknikeren er kommet fra til dette, da dit indlæg ingen teknisk beskrivelse af problemet indeholder, ej heller hvad teknikeren har fortaget.
Det er fuldstændig almindelig praksis at kunden selv betaler for f.eks. et besøg af eksempelvis en TDC tekniker, hvis ikke teknikeren konstatere nogen fejl, der er relateret til internet forbindelsen, så jeg tror ikke du vil opleve det meget anderledes, om end du kan være "heldig" at opleve at internetudbyderen er "service minded" og æder regningen selv, for at slippe for besværet i forhold til at håndtere en utilfreds slutkunde.
Så kan du uddybe hvad "internettet blev dårligt" dækker over og kan du uddybe hvad teknikeren har fortaget sig ?
--
https://twitter.com[...] - Ned med #lurerSørenPape
https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage. Og vupti! Så er anmeldelsen på Trustpilot.dk pludselig væk! <tadaa.wav>
Er det mon lykkedes OP at presse Kviknet til at komme og undervise i, hvordan man konfigurerer og placerer en WiFi-router?
Det kunne tyde på det.
--
Jeg svarer kun til nøds på indlæg fra gæster...
#19 - Tror nu mere, at det er det negative i tråden der involverer Kviknet, men det står jo indtil videre uvist :)
Anyway.................
Mht. at et selskab tilbyder at sende en tekniker ud. Så mener jeg absolut, at det samtidig skal være oplyst af selskabet, at det koster xx kroner - og hvad dette vil koste.. Dette er ikke noget brugeren skal være orienteret om på forhånd - heller ikke hvis det står i div. oplysninger på deres salgssite etc.
På sitet skal man jo afgi` en bekræftigelse på, at man godtager/vil betale for aktuelle tekniker - og det samme gælder over telefonen, hvor man selvf. først skal ha`"tilbudet" forelagt, og herefter ha`en besked over aftalen via email med mulighed for bekræftigelse.
Såvidt jeg ved :)
--
Sidst redigeret 23-02-2019 22:45