Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

TDCs fremgangsmetoder

Af Supporter Aspirant Trekster | 08-10-2004 17:05 | 1930 visninger | 35 svar, hop til seneste
Hej! jeg bestilte for 2,5 uge siden ADSL hos CC. Alt gik fint, jeg modtog ordrebekræftelse osv. Men her idag fik jeg så at vide, at min adresse ikke fandtes....det kunne jeg dog ikke forstå da jeg havde modtaget breve, ordrebekræftelser osv på adressen. Jeg ringede ind til CC, som kunne fortælle mig, at TDC ikke kunne finde adressen. Jeg siger så til hende at jeg har bestilt KabelTV hos dem, men det kunne de åbenbart godt finde ud af det??? Hun beder mig vente et øjeblik, for så senere at kunne fortælle mig, at TDC "desværre" havde begået en fejl bla bla bla.....og at jeg var sat 2 uger tilbage med hensyn til levering af min ADSL forbindelse......jeg er så tosset nu, at jeg overvejer at droppe TDC kabeltv og så nøjes med TV2,DR1...... MVH EN SKUFFET FORBRUGER....:(
--
Personal HomePage:: http://www.denisbesic.dk[...]
#1
[UAV]Hunter
Monster Supporter
08-10-2004 17:12

Rapporter til Admin
Det er jo ikke første gang det er sket, det har jo lige været fremme i nyhederne at TDC sylter sager hvor folk vil skifte fra TDC og til en anden mobiludbyder. Det var også noget med at de skriftlige opsigelser/fuldmagt "blev væk" !! Underligt.. Jeg har INTET med TDC har mere (fuskere!!). Hverken fastnet eller mobiltelefon. jeg blev sur på dem efter at jeg selv fandt ud af, at jeg kunne får nået som gjorde min regning mindre, men det fortalte de mig aldrig. MEN de kunne godt finde ud af at ringe til mig engang, for at spørge om jeg syntes deres forretning var flot!!! Jeg lyver ikke!! Der blev jeg fanme sur..
--
Rigtige piloter har begge ben på jorden!! Forstår du ikke din partner?? Hvilke værdier sætter din partner pris på? Aner du det overhovedet? Kig her: http://www.partnerdialog.net[...]
#2
Erik_A
Gigabruger
08-10-2004 17:14

Rapporter til Admin
Har prøvet det, bestilte adsl gennen Struernet og CC 3 gange, med dette svar til følge. Nårh ja, der var ikke andet at gøre end at ringe til TDC og spørge om hvor jeg boede, for adressen på regningen fra kabeltv, boede jeg ifølge dem selv ikke på, og så ville jeg sgu ha mine penge tilbage hvis jeg betalte til en adresse der ikke fandtes. Jeg snakker med 8 forskellige, der ikk kan fortælle mig hvor jeg bor, sendt rundt arenteret til tilfældige, snakker i 45 min for at finde ud af hvor jeg bor.... Nøj hvor har de styr på det ved tdc...
--
/Erik_A
#3
Trekster
Supporter Aspirant
08-10-2004 17:18

Rapporter til Admin
#3 Det kunne være jeg skulle gøre det samme.....men damen hos CC lovede mig at de ville tage sig af det, hun syntes også, at det var underligt at de kunne levere KabelTV til en adresse der ikke fandtes...
--
Personal HomePage:: http://www.denisbesic.dk[...]
#4
kakapupu
Semibruger
08-10-2004 17:23

Rapporter til Admin
Det ER desværre ikke noget nyt.... http://www.comon.dk[...]
--
Har Copyright på alle stavefejl :) [email protected]_MIG tryk her *på EGET ansvar*http://www.dbhome.dk[...]
#5
Imagination
Junior Supporter
08-10-2004 17:23

Rapporter til Admin
TDC er vel pissed over at de nu ryger nedad af listen over Top-internetudbydere :P
--
MSN: [email protected] Anti Samsung E700! "Man kan godt ha det sjovt uden at drikke!" Men man kan også ha det sjovere ved at drikke!
#6
Trekster
Supporter Aspirant
08-10-2004 17:26

Rapporter til Admin
#4 det kan jeg så konkludere desværre.....det er simpelthen så ringe, de har jo STØRSTEDELEN af markedet i forvejen....griske...
--
Personal HomePage:: http://www.denisbesic.dk[...]
#7
Zimes
Junior Nørd
08-10-2004 17:30

Rapporter til Admin
Vi skulle have overført vores fastnet og to mobilnumre fra TDC til DLG, men det kunne altså ikke lade sig gøre fordi numrene ikke fandtes. Nå, og her har vi gået og betalt regninger i et årti for to numre der ikke findes. Det tog vel ca 4-5 måneder at få mobilnumrene frigivet og aktiveret hos DLG. TDC gør tilsyneladende alt hvad de kan for at kunderne ikke skifter. Det værste er at de sender en frem og tilbage i deres system så man får fat i en ny person hver gang, som så skal sættes ind i sagen. De håber vel på at man giver op til sidst. Svineri, siger jeg. Svineri!
--
Fjols... (6F)
#8
DKWolf
Ultra Supporter
08-10-2004 17:55

Rapporter til Admin
#0 lyder skummelt - men tjaa kan være at du står som adresse beskyttet et sted (TDC Brancesalg som tager sig af din "sag") men ikke hos TDC Kabel TV - som jo stadigvæk er to forskellige firmaer og ikke må dele oplysninger om kunder. #4 og det har med denne sag at gøre? Mig bekendt er TDC mobil stadigvæk selvstændigt. Og der mangler vist nok lidt beviser i sagen. #5 tjaa lige pt er der da nok kunder i biksen, men flere skader jo ikke :) #6 ja det er forfærdeligt at TDC får kunder...
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
#9
Thomsen
Monster Nørd
08-10-2004 17:56

Rapporter til Admin
fortsættelsen til #4 http://www.comon.dk[...]
--
#10
Trekster
Supporter Aspirant
08-10-2004 18:07

Rapporter til Admin
#8 Adressen er på INGEN måde beskyttet eller skjult nogen steder overhovedet.....og såvidt jeg kan se kan alle andre bortset fra TDC finde den.......jeg havde intet imod TDC før, nu er jeg virkeligt pissed. Jeg skal både bruge nettet til mit arbejde og skole(uundværlig da jeg skal koble mig på universitetets server hver dag for at hente opgave o.lign)
--
Personal HomePage:: http://www.denisbesic.dk[...]
#11
Arnbak
Nørd
08-10-2004 18:28

Rapporter til Admin
Jeg har så oplevet at få oplyst at det var TDC's skyld at dit og dat, hvor det i virkeligeheden var udbyderen selv der ikke magtede noget.
--
cat /dev/urandom & die http://www.eudp.net[...]
#12
Caught
Gæst
08-10-2004 18:30

Rapporter til Admin
Da jeg i sin tid bestilte adsl hos tiscali, fik jeg at vide, at jeg ikke kunne få adsl af tiscali, da TDC havde oplyst dem om, at der ikke var nok rå kobber i mit kvarter. Jeg ringede til TDC og bestilte adsl hos dem. Så var der ingen problemer med rå kobber. De må ha' lagt det ned i løbet af natten (indsæt sarkasme her)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Trekster
Supporter Aspirant
08-10-2004 18:34

Rapporter til Admin
#11: Meget muligt, men ikke deståmindre er det altså TDC som checker om der er kobber nok for CC og oplyser dette til dem. Det kan ikke udelukkes at CC har videregivet forkert adresse, men dette er svært at se, da de har sendt breve til mig osv. #12: Ja, de er godt nok hurtige hva ;)
--
Personal HomePage:: http://www.denisbesic.dk[...]
#14
Arnbak
Nørd
08-10-2004 18:40

Rapporter til Admin
#12 muligt, eller fordi Tiscali ikke magter så meget..
--
cat /dev/urandom & die http://www.eudp.net[...]
#15
DKWolf
Ultra Supporter
08-10-2004 19:02

Rapporter til Admin
#10 nu var det også en mulighed. Udeladt adresse hos CPR registeret er skyld i mange "fejl" #12 Tiscali kan nu sådan set fint levere alle steder - via den gensælgelses aftale de har med TDC - dette kræver dog så telefon abo. Vil man ikke det kan de ikke gøre så meget hvis de ikke har mere kobber tilrådighed. TDC har mulighed for at ligge det ned hvis der er penge i det jo - normalt skal man også have telefon ved siden af men man kan få det som "rå kobber" alligevel hvor du betaler for det kobber du nu bruger - som sådan set er det samme som et tlf abo. #13 tja alle laver fejl - bestemt også CC, så det sidst en af mine venner bestilte DSL på rå kobber der stod alle hans egne adresser ok. MEN den adresse det skulle sættes op på var det forkerte nummer. Den fejl ved jeg er sket en del gange hos CC.
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
#16
Dushe
Gæst
08-10-2004 19:39

Rapporter til Admin
Det lyder trist. Ganske forståeligt. Jeg sidder selv som kundekonsulent på TDC KabelTV/Webspeed. Jeg vil dog lige tillade mig at forklare dig nogle ting, det er man efterhånden ganske vant til. TDC er ikke bare TDC. TDC KabelTV, TDC Totalløsninger, TDC Mobil og TDC Erhverv har INTET med hinanden at gøre! Det er vidt forskellige firmaer. Det eneste de har tilfællles er TDC logoet, og måske (er faktisk ikke helt sikker på dette) nogle fælles teknikkere. Systemerne der bruges er vidt forskellige, hvilket betyder at fordi adressen eksisterer i systemet ved KabelTV så eksiterer det nødvendigvis ikke ved TDC Totalløsnigner etc. Hvorfor, spørger man så? Fordi det er forskellige firmaer. Det hvad der er sket er uheldigt. Har selv haft en del kunder, hvor adressen ikke eksisterer i systemet. Trist, og det eneste man kan gøre er at sende det videre i "systemet" så adressen kan tastes ind. Jeg kan forsikre dig om, at I dit tilfælde er det en fejl, og ikke bevidst gjort fra TDC / ADSL. Vi har ikke nogen folk, eller procedure der siger at vil skal forhindre eller forsinke kunder/folk der skifter selskab. Jeg har selv CC (fordi der ikke er TDC KabelTV der hvor jeg bor + jeg ikke har fastnet telefon) og der kom der en glad TDC Teknikker og installerede et ekstra ADSL stik, uden problemer, uden forsinkelser. At i så "ofte" har hørt om problemer er ganske enkel at svare på. Folk skriver aldrig når noget er gået godt, for hvorfor skulle man det? Det er trist at folk efterhånden har fået et billedet af TDC som værende det store stygge selskab der er ude på at ruinere folk. Med hensyn til TDC Mobil, og de nuværende beskyldninger, så lyder efter min mening langt ude. Skulle det dog vise sig at være hold i det, så burde de folk der er ansvarlige for det, fyres med øjeblikkelig virkning.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
MN
Super Supporter
08-10-2004 20:05

Rapporter til Admin
Lidt sjov tråd, men vil da sige det ikke er altid TDC vil kapre kunder for enhver pris. Da jeg bestilte ADSL hos TDC for en 3-4 år siden fik jeg svaret at det ikke var muligt. Derefter bestilte jeg hos CyberCity som godt kunne levere ADSL og der var ingen problemer med de teknikere fra TDC der kom ud. De var faktisk meget venlige og lavede en del om for mig helt uden beregning med stik og ledninger.
--
#18
Trekster
Supporter Aspirant
08-10-2004 20:17

Rapporter til Admin
Jeg har bare svært ved at se hvordan en adresse ikke kan findes, men sådan er jeg bare. Man burde da tro at der var taget forbehold for alle slags adresse(ikke fordi min er anderledes end alle andres...??) Men ok, jeg var bare meget sur, for nu skal jeg hjem til mine forældre hver evige eneste dag indtil mit internet kører, hvilket er meget meget meget surt/besværligt, for jeg skal spilde 1-2 timer om dagen på det... Men sådan må det vel være, der er jo ikke just noget jeg kan gøre ved d
--
Personal HomePage:: http://www.denisbesic.dk[...]
#19
kakapupu
Semibruger
08-10-2004 20:17

Rapporter til Admin
#8, heh, hvor meget var det nu det var TDC fik overtaget Telmore for, det var vist omkring ½ mia. kr for kundebase på 400t (dengang)??? Så kan du selv regne ud om det kan betale sig for TDC at lyve ang. disse kundeporteringer. Jeg tror du ER i mindretal her, desværre.... TDC's monopol stinker! De prøver nu at overtage SONG, for at lukke SONG's kæft vedr. den kritik der er kommet ang. monopolen!
--
Har Copyright på alle stavefejl :) [email protected]_MIG tryk her *på EGET ansvar*http://www.dbhome.dk[...]
#20
Trekster
Supporter Aspirant
08-10-2004 20:22

Rapporter til Admin
#19 og song har ikke vist sig yderst billigt at købe.......go tele2 go...;)
--
Personal HomePage:: http://www.denisbesic.dk[...]
#21
WaY
Giga Supporter
08-10-2004 20:38

Rapporter til Admin
tsh. jeg har intet at sige imod TDC. jeg har altid fået bravo behandling derfra. Der kan sek fejl ved alle firmaer. MEN når i nu snakker så meget om TDC så se lige hvad alle de andre lamme teleselskaber har lavet ? ta lige og sammenlign !! der ligger TDC på en flot første plads mht. service og tilbud. så jeg har intet imod TDC og får det højst sandsynligt heller aldrig. jeg har 1 ting mere at sige.: weiners grow up
--
http://way.users.whitehat.dk[...] Jutus fortis tenax est http://h2okoeling.dk[...] Jeg HAR søgt på google før jeg poster her
#22
DKWolf
Ultra Supporter
08-10-2004 20:45

Rapporter til Admin
#19 damn du er langt ude... #21 du har fat i noget af det rigtige - men TDC er jo Danmarks Microsoft.. de er sååå onde og tænker kun på at tjene penge... hehe
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
#23
Dushe
Gæst
08-10-2004 20:46

Rapporter til Admin
#21 Meget kontant måde at sige det på, men kan kun give dig ret. :-) Hvis man sammenligner med % del af kunder der klager over deres selskab så ligger TDC højt oppe på listen, hvis ikke første pladsen. F.eks. mobil da kæmper Telmore og TDC om første pladsen og skiftes til at vinde "guld" På mange måder kan man sammenligne TDC med Microsoft. Begge to har haft monopol lignende tilstande i lang tid. Derfor er ingen af dem onde selskaber. De gør begge hvad der er nødvendigt for at overleve. Man hører tit klager over f.eks. Microsoft, sikkerhedsfejl der, problemer der osv. Men man hører kun så meget om det, fordi MS sidder på over 90% af markedet. Så det er klart at man hører flest klager over det. Derfor skal man også udrenge med % del af kunder der klager over deres selskab.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Dushe
Gæst
08-10-2004 20:49

Rapporter til Admin
KORREKTION! >>Hvis man sammenligner med % del af kunder der klager over deres selskab så ligger TDC højt oppe på listen, hvis ikke første pladsen.<< skulle være >>Hvis man sammenligner med antal kunder der klager over deres selskab så fører TDC. TDC ligger højt oppe på listen, hvis ikke første pladsen hvad angår kundeservice.<< Er lige kommet fra arbejdet... så er lidt træt... sorry!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#25
kakapupu
Semibruger
08-10-2004 23:50

Rapporter til Admin
#22, nok fordi jeg ved lidt mere om emnet end du gør, og du er vist løbet tør for argumenter :) Jeg har kun een ting at tilføje, kapitalister tænker først og fremmest på penge, ALT andet kommer bagefter! Det er op til Konkurrencestyrelsen at vurdere TDC's monopol. Sidste mand lukker og slukker...
--
Har Copyright på alle stavefejl :) [email protected]_MIG tryk her *på EGET ansvar*http://www.dbhome.dk[...]
#26
DKWolf
Ultra Supporter
09-10-2004 00:00

Rapporter til Admin
#25 gider bare ikke diskutere den slags. og så slet ikke her. det er hverken du eller jeg berettiget til at udtale sig om.
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
#27
Boogie BeaR
Bruger
09-10-2004 00:02

Rapporter til Admin
Hey "Det er op til Konkurrencestyrelsen at vurdere TDC's monopol. Sidste mand lukker og slukker... "' Da TDC ikke er dømt for monopol misbrug,så slukker vi her...........
--
P4 [email protected] ram,9800pro.xp mm.
#28
alexmikk
Bruger Aspirant
09-10-2004 01:13

Rapporter til Admin
Generelt sagt ud fra hele denne lange tråd er der en tanke som slår mig mest... Jeg gider ikke ridse # op på hvem, hvad, hvorfor osv... men som udgangspunkt tror jeg ikke jeg tager fejl, hvis jeg kommer med det postulat, at samtlige af Jer som i denne tråd tuder og brokker Jer over det ene eller det andet ikke (formentlig også aldrig) har haft en stilling i en større virksomhed. Når jeg siger større virksomhed mener jeg en virksomhed med over 100 ansatte (kunne sådan set også være 50), med 5000 / + kunder. Det mest komiske er I kræver at få rullet den røde løber ud, for betaling af 0,- / en skål ris ... kan dette ikke lade sig gøre, er det straks den forulempede forbruger som hyler op. Spørg Jer selv nøje, hvad er det man driver en virksomhed for? Mit svar - imodsætning til det jeg kunne forestille mig ville være Jeres - er ikke sine blå øjnes skyld. Som eneste henvisning Svar # 1 ,, jeg blev sur på dem efter at jeg selv fandt ud af, at jeg kunne får nået som gjorde min regning mindre, men det fortalte de mig aldrig. MEN de kunne godt finde ud af at ringe til mig engang, for at spørge om jeg syntes deres forretning var flot!!! '' Nej du lyver nok ikke - men tror du selv i din vildeste rus, at det er virksomhedens opgave at fortælle dig du kan spare 30,- på din telefonregning pr. mnd??? Det kan da ikke være nogen andres opgave end din egen at orientere dig om prisen på et produkt? Den voldsomme og meget frygtelige oplevelse du blev udsat for, er det man kan kalde kundeservice. Forstået således at de er interesseret i at høre om kunderne er tilfredse med det indtryk de har fået i en given butik. Jeg er sikker på du også ville have kæftet op hvis der havde været håndværkere i bixen, og så havde du netop haft en god mulighed for at himle op N Å R N E T O P D E T T E O P K A L D K O M... At en TDC KabelTV ansat åbner munden her, kan jeg kun tage hatten af for. Jeg kender nok ingen andre foras på nettet, hvor folk har så let en tendens til at hyle op over hvor uretfærdige verden er overfor lige netop dem. Er Jeres liv så ukompliceret at der ikke skal mere til at hidse Jer op? Jeg er sikker på at Helle som her i mandags fik kørt sin datter ihjel pga en spritbilist, meget gerne vil bytte plads med Jer, specielt hvis Jeres største problem er at I ikke kan overføre opgaver fra et Universitet. Så blir der råbt op om monopoler fra TDC's og MS's side af. Hvad er det der gør af MS har et monopol disse dage? Jeg mener, når du kan hente fx 15 forskellige distributioner gratis på linuxiso.org , få fat på open office og hvad ved jeg... hvad er det så der holder en person tilbage (når de besider denne holdning). Jeg har svært ved at forstå det, men mener jeg kender svaret - netop at MS's har udviklet en brugervenlig (dog ikke 100% fejlfri) løsning for de fleste. Som tidligere skrevet her af en anden, begår virksomheder fejl, det samme gælder for MS. Kan I ikke tolerer at Jeres dyrt (læst ironisk) indkøbte OEM licens til 1200,- skal opdateres i ny og næ - så gør alle andre den tjeneste, skift til det gratis, men måske mere komplicerede alternativ. Blot en tanke... Der er sikkert nogle af Jer som vil føle sig stødt, hvilket blot beviser min påstand (ingen røg uden en ildebrand) God weekend
--
#29
alexmikk
Bruger Aspirant
09-10-2004 01:17

Rapporter til Admin
Hov - glemte forresten at takke # 25 - det er altid rart at få en godt grin, når en rigtig socialist råber op om hvordan et statsorgan bør styre et umiddelbart frit erhverv :-) Lev videre i illutionen og husk på det når du stadig sorterer papirer hos skatteforvaltningen og skal hjem til den 2 værelsede som 53 årig :-) Nogle mennesker har blot større ambitioner i tilværelsen - jeg kan ikke se hvorfor staten som bør være til støtte, skal begrænse en person i sin udfoldelse
--
#30
gæst
Gæst
09-10-2004 07:15

Rapporter til Admin
jeg har TDC adsl, fastnet og mobil, og jeg har ikke tænkt mig at skifte noget af det ud, så jeg løber ikke ind i alle jeres probs
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
OneEighty
Gæst
09-10-2004 09:04

Rapporter til Admin
#28 Sonofon ringede så selv til mig og foreslog at hvis jeg skiftede til den og den aftale ville jeg kunne spare ca. 100 kr. om måneden på min mobil regning, hvilket jeg også synes er på sin plads, hvis "KUNDESERVICE" er en del af firmaet's politik. ---OneEighty
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
TF
Giga Supporter
09-10-2004 10:21

Rapporter til Admin
Som en ganske rigtigt nævner i tråden, så har TDC MANGE flere kunder end de andre selskaber og især på ADSL siden. Derfor bør der osse komme flere klager på dem, da de alt andet lige skall betjene flere kunder end de andre selskaber. % vis tror jeg dog ikke, at de har så mange flere klager end de andre selskaber. Har selv kun haft små problemer med TDC, som jeg ikke tror at jeg ikke ville have haft med andre selskaber. Jeg arbejder i et forholdsvis stort firma, og det er UMULIGT at tilfredsstille alle på samme tid. Derudfra kan jeg konkludere at TDC måske er 7-8 gange større end der hvor jeg er, og derfor kan det jo være endnu sværere for dem at tilfredsstille alle på en gang.
--
Husk! Spaghetti smager bedre end ris. - http://www.fiatklubdanmark.dk[...]
#33
Freak1
Ultra Supporter
09-10-2004 10:39

Rapporter til Admin
Til alle dem der forguder TDC i denne tråd hvor de fleste så også arbejder for TDC. Så i programmet penge på DR1 hvor de fortæller om op til 7 måneder for at skifte en kunde fra TDC til et andet selskab? http://www.dr.dk[...] Lige meget hvad så er det for dårligt og hver gang TDC sylter med en sag tjæner de penge mens kundes bliver nød til at blive i TDC + at mange ikke tør skifte for at komme i problemer og stå uden telefon/internet i længere tid.
--
SALG: http://kortlink.dk[...]
#35
Turbo_crash
Nørd
09-10-2004 10:57

Rapporter til Admin
Jeg har også haft TDC, både fasttlf. og alarmanlæg m.m. Men da CC i tifernes morgen dukkede op skiftede jeg starks, for de var og er pisse dyre og virkelig sløve til at hjælpe når det brændte på. Siden har jeg nogen gange skiftet ADSL og TDC skulle tjekke dit og dat, og det har altid været noget underligt når det har nærmet sig datoen, så har der været sygdom og så har der været andet galt. Så jeg får aldrig mere TDC i mit hus, dem er jeg trætte af, og deres måde at priotere på over for andre som køber deres vare, så de står i dårligt lys, og så selv føre sig frem på deres bekostning.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.

Opret svar til indlægget: TDCs fremgangsmetoder

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning