Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
En historie om tele2asdl....Af Megabruger PeterRjensen | 07-10-2003 12:04 | 2170 visninger | 28 svar, hop til seneste
Jeg vil opfordre folk der vil skifte til tele2 at læse den her sag
http://www.tele2asdl.dk[...]
Jeg var gået amok flere gange under det forløb. --
INTEL P4 2600mhz@3100mhz , 2 x 256 DDR3200, Soltek motherboard, Radeon9700 @ 372 mhz core, 2 x 60gb Seagate Fluid - RAID 0, 19" Samsung
#0
Arbejder du hos TDC :-D -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Wow... vild historie.... Troede sq egentligt ikke at sådan noget kunne finde sted i DK.... Men hvad.. Man bliver overrasket hver dag...
Bliver næsten helt glad for stofa... :) -- 2 + 2 = 5
of large values of two... Jeg synes måske det er lige i overkanten at skrive man ikke skal købe tele2 af disse årsager, der kan skrives at man kan overveje det, men at lige frem skrive "advarsel" og at de tager røven på dig, det er måske lige at overdrive lidt.
Jeg har selv haft nogle problemer med dem, men nu kører mit tele2 sgu virkeligt godt, indtil videre ihvertfald.
Det er jo ikke så mærkeligt at de ikke kan følge med til 20000 nye kunder på en gang, det kan man kalde dårlig service, men de kompenserer jo også for det og giver extra hastighed og gratis net osv. Jeg tror sgu ikke det er med vilje at de ikke kan holde styr på deres ting, jeg vil nu tro de er ved at have styr på sagerne igen, så må vi bare håbe at de er bedre forberedt på deres nye tilbud. -- Hm tjah sådan noget sker vel desværre... :-/
Gir #2 ret troede heller ikke sådan noget skete i DK -- Dåse er hvad det er! #3 Synes sgu alligevel det er for dårligt af dem... Det er jo ikke første gang vi høre om sådan noget her på hol...! -- (¯`·._.·[CarlsberG]·._.·´¯) Kan som godt være, at her nogen der ikke mener at man bør fraråde folk at vælge Tele2 som udbyder, men jeg gør det alligevel!
Tror som nok, at jeg kan slå det linkede sagsforløb... desværre har jeg endnu ikke renskrevet det totalt gakkede forløb, og den aldeles ubrugelige Tele2 2048/512 ADSL-linie på adressen her.
Et udpluk fra én, af mange, skrivelser lyder imidlertid således:
Annullering af Tele2ADSL som følge af misligholdelse fra Tele2ADSL side.
Annulleringen af Tele2ADSL sker, idet Tele2ADSL ikke har magtet at levere det aftalte produkt (ADSL 2048/512) i overensstemmelse med de af Tele2 anførte tidspunkter, ligesom produktet og servicen lader overordentligt meget tilbage at ønske.
Et resume af det pågåede lyder som følger: Tele2ADSL anførte en leveringsdato for undertegnedes forbindelse lydende: 24/7, 25/7 eller 28/7 2003, men dags dato har undertegnede endnu ikke en funktionel ADSL-linie på bopælen. Det skal bemærkes at undertegnede bestilte Tele2 ADSL d. 27/5 2003, og på daværende tidspunkt oplystes (telefonisk såvel som via www.tele2adsl.dk[...] en samlet leveringstid på 5 uger!
Dette står så lidt i kontrast til det faktum; at Tele2ADSL anførte (se medsendte 'e-mail bekræftelse') "Der kan gå op til 5 uger fra dags dato, til vi får en bekræftelse, og du modtager konverteringsbrevet."
Nuvel - jeg bestilte heldigvis med en god margen på 2 måneder, så jeg krydser fingre for, at der ikke ville "gå Mobilix i den".
Men det er vist alligevel sket, for i august måned 2003 (dateret d. 31. juli 2003) - modtager jeg så det længe ventede konverteringsbrev... for en konvertering som skulle have fundet sted 3 dage tidligere!
Så langt, så godt. Nu sidder man da med følelsen af, at Tele2ADSL ikke helt har glemt én... måske blot sovet lidt i timen. Nu lyder konverteringsdatoen den 21-8-2003. Denne dato står ikke helt mål, med de lovede 5 ugers leveringstid, men hvad - jeg får snart Tele2ADSL til en rimelig penge, så jeg væbner mig med lidt tålmodighed..!
Men det skal blive sjovere endnu, for iflg. den tidligere omtalte 'e-mail bekræftelse' (som jeg stadigvæk har medsendt en kopi af), så vil jeg "modtage konverteringsbrevet samt modem og skillefilter i god tid, inden din Tele2ADSL forbindelse konverteres."
Derfor rykker jeg talrige gange for modem/skillefilter i dagene op til d. 21-8-2003, da der allerede på nuværende tidspunkt lyder rygter (nyhedsgrupper & diverse forums, hvor jeg deltager aktivt i debatten) om at Tele2ADSL ikke kan levere modem/skillefilter i overensstemmelse med det aftalte. Man ønsker jo nødigt, at Tele2ADSL skulle 'glemme' én igen, så man står uden modem/skillefilter når konverteringsdatoen omsider oprinder.
Herfra bliver det så rigtigt morsomt, idet jeg (via Tele2ADSL's kundeservice) dagligt må ligge ører til alskens historier om; at udstyret skam er på - om ikke eller andet, så dukker det nok op fredag, lørdag (!) eller engang i uge 35 - altså adskillige dage efter konverteringen! I det hele taget bærer mine henvendelser hos jeres kundeservice præg af det, der i bedste fald kan hidrøre under kategorien 'uvidenhed' - i værste fald; direkte vildledning eller lemfældig omgang med sandheden fordi. Adskillige eksempler herpå følger.
Den 21/8 2003 lovede en Tele2ADSL kunderådgiver mig, at var udstyret genbestilt (den havde jeg ligesom hørt før!), men alt afhængig af hvem man spørger i supporten - kan der stadig gå fra én dag til adskillige uger før jeg rent faktisk kan gøre brug af linien! For langt hovedparten af supporterne lyder standard svaret: Den manglende levering skyldes TDC's langsommelighed.
Det første sandfærdige svar, jeg med sikkerhed modtager, (stadig via Tele2ADSL kundeservice) lyder fredag den 22/8: Vi ved ikke hvornår dit modem/skillefilter dukker op!
Mandag d. 25/8 2003 lød standard svaret nok en gang: Fejlen ligger hos TDC... udstyret er bestilt i sidste uge.
Tirsdag den 26/8 erfarer jeg nu, at Tele2ADSL først har anmodet TDC om fremsendelse af udstyret mandag den 25/8, idet bestillingen fra torsdag den 21/8 skulle et tur forbi 'administrationen'. Hvem er den langsommelige part spørger man sig selv - Tele2 eller TDC?!
Sjovt nok, modtager jeg først mine 'abonnementsoplysninger' (med brugernavn og adgangskode) den 26/8 2003 - dateret den 25/8 2003 - hermed kan selv den største tåbe (inkl. Undertegnede) regne ud; at udstyret nok aldrig har været bestilt før denne dato.
På nuværende tidspunkt, var min tålmodighed ved at være opbrugt, hvorfor jeg dagligt i uge 35 forlanger en PRÆCIS leveringsdata for udstyret - jeg er så træt af de evindelige halve sandheder fra Tele2ADSL kunderådgiverne.
Den 27/8 2003, sker der noget meget overraskende. jeg rent faktisk modtager udstyret! Nu virker det imidlertid ikke - på trods af, at linien i huset har kørt med ADSL via skillefilter indtil den 17/8 2003.
Som netværksnørden jeg er (datamatiker og Cisco-nørd), formoder jeg at man i Tele2ADSL's morsomme sagsforløb velsagtens har 'glemt' at oprette mig som bruger jeres egen server ellers også har en TDC-medarbejder rent faktisk nølet på centralen. Hvorom alting er, så er det ikke noget som bør tage halve eller hele uger at rette, når hvorfor i lige nøjagtigt har til på fredag den 29/8 2003 til at overholde jeres del af aftalen som, for en god ordens skyld, lød på en leveringsdato den 24/7, 25/7 eller 28/7 2003.
Idet jeg stort set aldrig den samme historie, når jeg spørger tilbundsgående om procedurerne ved udsendelsen af udstyret - sidder jeg følgelig tilbage med en følelse af; at jeres kunderådgivere enten ikke ved hvad der foregår - ellers også nærer de ikke et brændende ønske, om at indvie kunderne i Tele2ADSL's håbløse (udtalt af en af de få ærlige medarbejdere jeg fik i snak) forretningsprocedurer i forbindelse med Tele2ADSL.
OPDATERING:
Efter mundtlig redegørelse af ovennævnte problematik med jeres 'produktchef' - som jeg egentligt ikke burde haft i tale jvf. en kunderådgiver (han kom for skade at sige; at 'vi' ikke må give kunderne adgang til at snakke med 'overordnede' i firmaet!) sagde jeg klokkeklart at;
I får chancen til at levere et virksomt produkt til og med fredag den 29/8 2003, hvorefter jeg øjeblikkeligt vil annulere aftalen. Leverer i rent faktisk et virksomt produkt på denne dato, ville jeg efterfølgende give produktet 'en chance' og vende tilbage med en melding i løbet af et par uger.
I dag skriver vi den 13 september 2003 og status lyder: Min ADSL-forbindelse har kørt i perioder fra og med den 28/8 2003. I perioder skrev jeg! Det kører på ingen måde tilfredsstillende, idet jeres netværk er præget af næsten daglige nedbrud og dårlige download rates, der i perioder grænser sig til egentlige nedbrud.
At jeg er ikke den eneste med seriøse Tele2ADSL problemer, er en ringe trøst. Flere bekendte i Københavnsområdet oplever den samme elendige ADSL-forbindelse med periodevise nedbrud og elendige hastigheder (ofte under det halve af liniens pålydende), hvilket i øvrigt bekræftes på diverse online-forums, hvor jeres forretning i øjeblikket, er til stor debat.
En hastighedstest på jeres site ( http://hastighed.tele2adsl.dk[...] og TDC's ditto ( http://81.19.245.211[...] gør ikke sagen bedre, idet man uden problemer kan opleve en linie med voldsomme udsving - ofte nede på halvdelen af det normerede.
Jeg har talrige gange forsøgt at opnå kontakt til Tele2ADSL via supporten, men har måttet konstaterere at det ganske enkelt er umuligt, eftersom jeres telefonsluse aldrig lover undertegnede under 30 minutters ventetid! Jeg HAR allerede anvendt rigelige ressourcer i mine talrige forsøg på at kontakte Tele2ADSL, hvorfor denne mulighed for kontakt synes at være en saga blot.
Idet jeg ikke agter at fortsætte med jeres særdeles mangelfulde produkt og omgivende services - har jeg dags dato sat mig for; at udfylde en klage til Teleankenævnet med henblik på en øjeblikkelig annullering af Tele2ADSL" - som en naturlig følge af gentagne misligholdte aftaler, mangelfuld og fejlbehæftet levering, service og ditto produkt.
I kølvandet på mine oplevelser hos Tele2ADSL - overvejer jeg i øjeblikket om jeg skal fortsætte mit telefonabonnement hos Tele2 på telefonnummeret xx xx xx xx, hvor jeg har været abonnement siden 1997.
Det var en lang smøre. Sry guys.
Status pr. 7 oktober og lidt supplerende morsomheder:
1) Tele2ADSL er i den grad opsagt! Var godt nok nødt til at sende opsigelsen 3 gange, førend jeg modtag en reaktion, men heri er jo intet nyt. ;)
2) Teleabonnement er pr. 1/10 overgået til TDC.
3) Tele2, er særdeles stolte af deres 200 medarbejders call center i Vordinghul (læs: Vordingborg). Tror da pokker, at 80% af mine henvendelser til de såkaldte kunderådgivere (IMO kundevildledere men en forbløffende evne til at snakke kunderne efter munden) går lukt ud i den blå luft. Fejlmelder man sin linie, så skal man i øvrigt huske på, at reservere 3 arbejdsdage til evt. teknikerbesøg - jo, de har skam humor på Tele2. :o
4) Bokser i øjeblikket med Tele2, da jeg under ingen omstændigheder vil betale for den første uges tid, som Tele2 har formastet sig til at sende en regning på. I denne periode havde de end ikke fremsendt udstyret! Agter heller ikke at betale for den tredjedel af tiden linien er nede, men det kan Tele2 åbenbare ikke helt forstå rimeligheden i. Jeg er vist også en vanskelig herre..?! >;->X
5) Tele2ADSL kører rimeligt NÅR det kører (efter opgraderingen i slutningen af september). Jeg har haft 9 (!) nede-dage på én måned! Antallet af nede-dage er ikke blevet mindre efter den sagnomspunde 'opgradering' (til hvad - Tele2's test-server?!).
IMO er Tele2 discount ADSL på linie med tidligere tiders Mobilix fadæse og Tis-ca-de-li (berømte for den manglende support).
Håber i bliver klogere på jeres kommende valg af ISP'er.
Personligt vil jeg anbefale Cybercity eller TDC - de er pengene værd!
Thx for listening d00ds ;)
PeAcE -- One thread - one remark.
No replies or further comments. dammn.
Det er jo en kopi af min historiE!
-- Med Venlig Hilsen
Kenneth Auchenberg AKA TheFatMan
- http://www.thefatman.dk[...]
Boycotter Hyggekrogen, HOL's børnehave #7
tak for det var ellers SÅ tæt på at købe men nu kan de glemme det... :D -- P4 2,533Ghz : ASUS P4G8X DELUXE : 1536MB DDR (DC): Dragon orb 3 @ GF 4 TI4400 @ 350/650 : MX700 : fUnc sUrface 1030 :
http://www.dluxz.dk[...] #10 ku det mon tænkes at det var fordi Tele2, squ nok selv bruger navnet tele2adsl.dk?? hint hint... -- XP 1900+ @ 1750
Duron 900 @ 1133 jeg er sq rystet over den manglende interne kommunikation / styrring inde hos tele2.
Forløbet i # 0 (har ikke læst #7) giver indtryk af at de ikke har computere. -- jeg sætter lige flueben i " Ja tak, send mig en email når der bliver svaret på tråden." Så jeg får en mail når I har reflekteret på tråden. Haha, det er jo næsten ligesom alle de andre historier man har hørt.... Fandme godt man holdte sig til TDC :)
CC eller TDC, de er sq vejen frem, de er stabile, koster dog lidt mere meeen mon ikke det er det værd ?
Og hos TDC kan man også booste nu ! :)
-- Kan ALTID kontaktes på:
MSN: [email protected]
ICQ: 138993019
Mail: [email protected] Jeg er sq meget tilfreds med Tele2, Jeg har 2Mbit til 530 kr om måneden og det køre sq bare, dog havde jeg lidt problemer i starten med at centralen ikke kunne trække det, men det fik de hurtigt lavt og har ikke haft problemer siden..
-- P4 2@2,5Ghz, Zalman CNPS7000-Cu, Epox 4G4A, 512 DDR Samsung PC2700, Sapphire Radeon 9700 Pro Jeg må også melde mig som en af dem hvor Tele2adsl bare kører. De var lidt forsinket med at få oprettet min 1mbit, men som plaster på det sår har jeg resten af året fået 2mbit til samme pris dvs. jeg har 2mbit til 430 kr. resten af året derfter 1mbit til 430 kr.
Jeg er fuldt ud tilfreds med Tele2! -- Jeg har også tele2adsl.... og har sq intet at brokke mig over...
Jeg har så noget at brokke mig over, da vi ikke får router af et firma men de bare udsætter datoen hele tiden...
Intet i vejen med vores forbindelse.
TDC til gengæld kan ikke lide tele2 da de overtager kunder, dvs. med os "glemte" de at lukke ned for vores forbindelse, og sagde det var tele2's skyld, men vi har en ven der arbejder inde for TDbæ som kunne se at de selv, ikke havde lukket ned.
Tele2 gav os så undskyldning selvom de IKKE var deres skyld, undskyldningen kom i form af en 2mbit den 1. okt... :) -- PIKKEMAND PIKKEMAND! Det er sku' da utroligt hvad man skal læse om IT udbydere.
De har sku' da allesammen kvajede sig gevaldigt gennem tidene.
Godt man har dit og godt man har dat, og puha hvor er det syndt for dig at du har det der råddent ISP firma blablabla
Det er fint at man udveksler erfaringer, dårlig behandling o.s.v o.s.v
Hvis man er utilfreds, så kan man klage, skifte whatever
Jeg har med vilje indtil nu holdt mig tilbage fra at kommentere alle de tråde for og imod diverse Internet udbydere. Jeg er sku' da ligeglad med hvad udbyder man har. Der vil altid være meget uheldig elsemplarer af fejlforløb. Det er uundgåeligt. Sådan noget sker bare i dagens Danmark.
Jeg personligt har haft ADSL gennem 3 forskellige firmaer. Tiscali, TDC og nu Tele2.
Har ikke haft problemer med nogen af dem undtagen forsinket installering hos dem alle sammen. Dog mest hos Tele2 (9 uger)
Man kan være heldig eller uheldig.
Skulle bare lukke lidt luft ud. Jeg kommenterer ikke denne eller lignende tråde mere. Der skal nok komme overfusende svar på mit indlæg. Lad dem komme, jeg læser dem ikke.
Behandle dine medmennesker som du selv vil behandles. -- PC Specs. i profil #18 Jeg er dog lidt interreseret i hvordan du bar dig an med at slippe for Tiscali ?? Jeg kan ikke slippe af med dem, og det er nu på 4. år jeg kæmper med det. -- Der er intet som duften af ny computer....!! Hos mig køre det nu også nogen lunde. Jeg ryger dog af deres net engang imellem.
Men syntes HELT klart i skal skrive til rene ord/kontant osv. og linke til diverse forums og linket i #0 de har før været efter teleselakaber og vil helt sikkert smæske sig i denne sag ;) -- Kan kontaktes på:
MSN: [email protected]
ICQ: 91112831
Mail: [email protected] damn bliver mere mere glad for min tdc forbindelse, her er mit forløb:
Bestilt tdc inet, ventede uge og så funkede det squ bare =) var det ikke nemt..... -- -----------------------
Hellere et slag i tastaturet end et på kæben :-D
----------------------- ventede en uge ..... -- -----------------------
Hellere et slag i tastaturet end et på kæben :-D
----------------------- Ja det er FANME godt at ikke alle bliver behandlet dårligt jeg er og BLIVER ved TELE 2, er yderst tilfreds med TELE 2 så kan i svine dem til, til i BRÆKKER jer!! for alle andre selskaber laver også et ell andet galt men nu er TELE 2 åbenbart blevet det sorte får her på HOL !!!!!!!! har i ikke noget mere seriøst at tage jer til !! at hjælpe folk med problemer i stedet for!? -- Hellerer spørge 1 gang for meget en ødelægge hele skidtet IGOR @ 23
HVIS Tele2 er det 'sorte får' på hol, så er det forhåbentligt ikke uden en god grund.
For mit eget vedkommende, lyder kritikken noget i retning af men i min kritik af selskabet, ligger jeg følgende til grund:
Manglende service i tilknytning til ADSL produktet. Her tænker jeg på alt fra teknik (oppe-tid, pingtider & rate), kundeservice med dertilhørende intern (i Tele2) og ekstern kommunikation (til kunderne), og naturligvis en fornuftig håndtering af problemer når det uundgåeligt (for selvfølgelig sker der fejl) går galt fra tid til anden.
Mange brugere har ikke oplevet andre problemer end den udsatte konvertering. For rigtigt mange kunder, er der således tale om et kanon produkt - overdådige hastigheder (sommetider kun på papiert) - til virkeligt gode priser. Tillykke med det!
Men det er nu engang i modgang, at man for alvor kommer til at opleve værdien af de services, der bør omgive et ADSL produkt, og det er her at Tele2, efter min bedste overbevisning, fejler. Derfor er jeg kritisk mht. til Tele2 - derfor anbefaler jeg andre, at tænke sig rigtigt godt om, og ikke udelukkende vælge ud fra et hastigved/pris forhold.
Havde jeg fået leveret et produkt med tilhørende kvalitetsservice, som jeg eksempelvis har oplevet den hos Cybercity, så havde der ikke været nogen ko på isen. Jeg ville følgelig, ha' været lige så uforstående overfor de mange kritiske indlæg mht. Tele2 som mange af jer er.
Jeg glæder mig på jeres vegne over et vellykket og velfungerende produkt, men jeg postulerer fortsat at: I har ikke de samme forudsætninger for at vurdere Tele2, som andre af os har, idet de færreste af jer har oplevet en problematik, der kunne give anledning til en helt anden 'oplevelse' af Tele2, når problemerne opstår - og vedbliver.
Vi, der udtaler os kritisk, HAR haft uheldige oplevelser - måske ovenikøbet oplevet tilsvarende andetsteds - med en anderledes, fornuftig håndtering af problematikken fra ISP'ens side.
Jeg siger ikke, at vi derfor ved bedre (om end jeg indrømmer det kan lyde sådan), men måske burde de 'vellykkede' og tilfredse brugere lytte til kritikken, da i en dag kan stå i den selvsamme situation.
Et helt andet, og ganske morsomt Tele2 eksempel for hvordan selskabet reagerer i 'krisetider' (læs: Når det kan koste penge):
Undertegnede, min elskede underbo *gg*, og et par andre fra boligblokken med Tele2 abonnement - havde det samme morsomme problem. Alle HAVDE vi Tele2 fastnet telefoni med tilhørende abonnement. Vi oplevede, at vi kunne tage telefonen - afvente klartonen - og derefter ringe til et nummer - UDEN at der skete en dyt... ingen lyd eller noget - nada! Vi var nødsaget til at ligge røret på og prøve igen - det virkede ALTID 2. gang! Vi klagede vores nød til Tele2, der tørt konstaterede; at det agtede de ikke at gøre noget ved - det måtte være vores telefoner! Sjovt nok, har ingen af os problemet efter vi skiftede retur til TDC.
Dette eksempel har ikke én dyt med ADSL at gøre - alligevel vil jeg trække en parallel. Når der har været problemer på telefonlinien førhen, så har TDC altid været deres opgave voksen i deres rolle som fastnetleverandør. Tele2 er skide godt, billigt - NÅR det virker! Når det ikke virker, så er det - efter min mening - så som så med deres vilje til at finde en løsning på problemerne.
Min pointe er endnu engang: Tænk jer om - det er med fastnet- og Internetudbydere, som med et parforhold - det er i modgang at styrken af 'forholdet' virkeligt sættes på en prøve. For at holde os til Internettet, så er Tele2, med mine ord - IKKE i samme kvalitetsliga som Cybercity og TDC... de er bare billigere.
That's all ;) -- One thread - one remark.
No replies or further comments.
Jeg kan oplyse at tele2 besdtemt ikke er blevet bedre med tiden.
Bent -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #25 Hvad er meningen med at grave gamle tråde op?? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19 Tiscali blev overtaget af Tele2, den 1. februar! Så nu er det Tele2 du skal af med!
http://www.computerworld.dk[...]
/Lars -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #27, bedre sent end aldrig... du har så lige svaret på en 2 år gammel tråd....tillykke :) -- "Nec scire fas est omnia"
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
Denne tråd er låst, og du kan derfor ikke oprette svar i den.
Begrundelse
Gammel tråd.<br><br>L00t
Låst af L00t | 29-06-2005 08:05
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 237 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|