Hvilken fiber-boks har du??
Hos mig skal routerens "WAN port" forbindes til "LAN1" på fiberboksen (Nokia boks)
--
Venlig hilsen
Jens
Det er en Norlys fiber konverter eller hvad den hedder, og fra port 1 af har jeg sat den til min tp link archer ax58 i WAN.
Så det samme som dig, satte demunden bare til, og så virkede det eller ??
Sætter jeg min PC direkte i fiber boksen er der internet med det samme på pcen?!
Forstår det ved gud ikke :|
--
--
Sidst redigeret 11-10-2024 21:20
#2
Selvom supporten sagde du skulle bruge en specifik port er det måske den forkerte. Hvilken fiber leverandør er det i dit område?
Prøv eventuelt port 4 i Nokia routeren til din egen TP-link.
--
#3
Men når port 1 virker til pcen direkte, burde det så ikke være port 1 ? Eller er de forskellige porte til om det er router man sætter i eller pc direkte ? Da det virkede kort med den medfølgende router, var det også port 1, og også port 1 se skriver i mailen jeg skal bruge.
Det er i Randers, så Østjylland
--
#4
Okay, jeg forstår måske ikke helt dit setup. Det lyder til at være den ældre metode, med Nokia routeren.
Så du har fået Nokia routeren i bridge mode og det er 100% sikkert? Ellers prøv og sæt din router til port 1 igen og genstart Nokia routeren.
Jeg tror ikke det er nødvendigt at VLAN tagge, men hvis vi kendte din fiber leverandør kunne det måske snævre det ind. Jeg tror dog ikke det er dét, da man vist nok har droppet VLAN tagging. Supporten sagde vel heller intet om VLAN tagging?
--
Min router er fra ASUS, og her skal jeg ikke indstille noget specielt.
WAN connection type = Automatic IP
Enable WAn = Yes
Enable NAT = Yes
Tidligere skulle jeg lave en setting vedr. ISP profil og VLAN, men det skal jeg ikke længere
(jeg har Waoo)
Det kan godt tage noget tid før du får tildelt en IP-adresse fra Waoo - du kan prøve at reboote routerne og give den 30-60 minutter til at trække en IP.
Du kan også ringe til Waoo og bede dem lave et reset.
--
Venlig hilsen
Jens
#0 - Jeg antager det er en Windows PC. Åben en commandprompt i admin mode og afvikle kommandoen ipconfig /release inden du trækker netstikket på PC'en. Så frigiver du IP-adressen.
Hvis det ikke virker, kan du så logge ind på din router og skrive lidt om WAN IP informationer? Prøv evt. med en kommando fra føromtalte kommando prompt med PC'en i routerens LAN port: ping 1.1.1.1
--
Hvor længe har du haft din egen router siddende til efter du har haft din PC direkte i fiberboksen?
Jeg spørger fordi der kan være en lease-time på 1 time eller mere på den IP der tildeles fra fiberboksen, så det kan være du bare skal lade din router sidde til lidt længere tid eller evt. natten over.
Hvilken IP fik din computer da du sad direkte til fiberboksen?
Tækker din router en IP på WAN når du sætter den til fiberboksen?
--
Lease time hos Waoo er 3 timer. Men eftersom der er forskellige afdelinger (fiber leverandør) rundt i landet, ved jeg ikke om det gælder alle steder. Men det er 2-3 timer.
--
Hopper i seng nu her, så ser jeg imorgen om det hjælper lidt på den.
Jeg har Waoo, og det er Norlys fiber som er her.
Tog et billede af ip adressen som min pc fik da den var på nettet. Giver god mening hvis der er release time på, for tror jeg startede med at sætte pcen til i første omgang da jeg snakkede med hende. Så den har nok fået tildelt en ip adresse, så kan routeren nok ikke få en så hurtig efter.
De ringede sku kl 20.30, var helt i chok hehe.. hun sagde de havde så mange i kø, ca 200.. da de havde fået mange nye kunder nu her.
Tager et kig på det imorgen, så må vi se.
Fik adressen : 100 102.99.151
Og i dns var det 80.71.82.82 og 83 i sekundær.
Kan det bruges til noget ?
Fik at vide de ikke brugte vlan ( var ens inde på hipers og sagde til hende jeg havde prøvet det også, så sagde hun det skulle jeg ikke ved dem) der burde det være nok bare at vælge dynamisk ip.
Og til om den er i bridge mode, det er den, har også fået en mail om at den er i bridge mode nu.
--
--
Sidst redigeret 11-10-2024 22:12
#10
Jeg havde fat på Waoo tidligere i dag. Ventede 2 timer i kø (de skulle ringe mig op). Jeg blev så ringet op og hun skulle viderestille mig til en anden afdeling. Det viste sig så at den afdeling allerede havde lukket - jeg kom hvert fald ikke igennem. Derefter blev jeg bare smidt af.
Det er virkelig frustrerende når man venter 2 timer, og så bare bliver smidt af. De kunne i det mindste sikre at man kommer videre... Det får de i hvert fald at vide i morgen.
--
#11 så var du heldig det tog dem kun 7 timer og ringe mig op
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570S Carbon / 5900x / Phantom Spirit 120 EVO / 32 GB 3600 MHz / RX 6800 Pulse / WD SN850x
Hvad problemer havde i med dem ?? :)
Jeg ringede til dem 4, de ringede mig på kl 20.30 hehe..
--
#12
Ikke så heldig da det hele var forgæves pga. jeg ikke kom igennem :D
Men det var også ret tidligt jeg tog kontakt til dem. Tror jeg bad dem ringe mig op kl. 13 ish.
#14
Jeg har problemer om aftenen. Mister næsten al min båndbreddde. Det sker kun mellem 20:00 og 22:00.
1000/1000 Mbit.
https://www.speedtest.net[...]
--
Sidst redigeret 11-10-2024 23:09
Så virker nettet sku!
Var lige begyndt at rodde med det igen, da kæresten råber! STOP det virker nu, så det har fikset sig selv over natten :p
Så det må have noget med Ip release time osv som i skrev længere oppe.
MANGE tak
--