Hvis du kommunikerer lige så rodet med dem, som du gør her, forstår jeg godt at der kan opstå misforståelser.
Få alting på skrift. Så havde du nu haft en masse dokumentation for de tidligere samtaler.
Måske har de forsøgt at forklare dig grunden til forsinkelsen, måske ikke, måske har du noget gammel gæld hos dem?
Bed dem (skriftligt) fortælle dig hvor mange penge du har til gode (bed om et kontoudtog) og bed om en redegørelse for hvorfor dine penge endnu ikke er udbetalt.
Når du har den, kan du komme videre.
Indtil da er det rent gætværk.
Vi aner ikke om de bare er forsinkede, har IT-problemer, eller om der er noget andet der ligger bag. Det er jo ikke fordi vi har hørt om tusinder som har samme problem, så derfor tænker jeg at en reel forklaring fra deres side kunne være en stor hjælp.
--
"ORK SATME!"
"Udbetalingen" fra 3 vil altid komme som en post på din regning fra 3. Du kan godt bede om at få hele din byttepris for din gamle telefon på en gang, den vil så blive modregnet din månedlige pris på næste regning og en eventuel rest vil så blive udbetalt til din faste betalingsmetode på regningsdagen.
Men som #1 siger, så tag kommunikationen på skrift, også selvom det tager lidt længere tid.
--