Du skulle vel ikke bo i en forening? Fibia har lavet særaftaler visse ejerforeninger (mener jeg) og helt bestemt med almennyttige boligforeninger.
Jeg har selv en 200/200 Mbit til 189 kr. Udover denne forbindelse tilbyder de også 1000/1000 Mbit til 349 kr. 20/20 Mbit til 119 kr. og 500/500 Mbit til 299 kr.
Andre foreninger har andre aftaler.
--
Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3400 MHz
ASUS STRIX B550-F | 2xPNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB
ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
Maxspeed(Telenor) ville jeg ikke anbefale. Man sidder lang tid i kø over tlf og vælger man support over email er der 1-2 ugers svartid.
Desuden bruger de PPPoE på deres fiber (i hvertfald på TDCs Net) hvilket ikke altid er optimalt.
Har haft gode erfaringer med Hiper over fiber på TDC's Net. Men det er nogle år siden. Bare der fravælges CGNAT og vælges deres "mere faste IP" løsning. Opsætning med egen router/firewall er meget nem og fungerer super godt. Og deres support er en del hurtigere til at svare end Telenors
--
Jeg havde Fibia før.. og da de satte deres priser op skiftede jeg til kazoom.
Det er samme.ip ranges. Samme udstyr, samme peering.
Eneste forskel er email kontra tlf support.
Hastighed og oppetid kan jeg ikke klage over.
De gange jeg sku bruge Fibia var de hjælpsomme over tlf.
De gange jeg har brugt kazoom support har de svaret inden for 24 timer på mail.
--
#2 Pudsigt. Jeg har aldrig ventet over 5-6 minutter og får altid hjælp med det samme. Vil du forklare hvad det dårlige ved deres net er? Jeg har ikke oplevet problemer i de ca 4-5 mdr jeg har haft dem indtil videre.
--
#4
Ping er 2-3ms dårligere end hvad jeg oplevede hos Hiper (test mod servere rundt omkring i DK). PPPoE logger nogle gange af og på igen så man er uden forbindelse i 30 sekunders tid. Sker vel en gang eller 2 om ugen á 30 sekunder. Det er på deres egen router.
--
Sidst redigeret 02-08-2023 20:18
Fik hiper for 1 år siden ca. det kører super godt. Deres support er hurtig hvis du skriver til dem på chatten, sidst blev mit trådløse udfalds problem løst på 10 min. Samtidig kan man godt snakke om priser mens der er kampagner for nye kunder. Det er de bedste at snakke med jeg har været ved de sidste 15+ år.
--
Har selv Hiper, som jeg er utrolig glad for. Har ikke været meget i dialog med dem ift. support, hvilket jo egentlig kun er en god ting. Men de gange jeg har kontaktet dem, har de været utrolig flinke. Har ikke oplevet noget nedetid fra deres side af, siden at jeg fik dem tilbage i oktober 2020. Har oplevet en enkelt gang at min UDM SE ikke havde en WAN ip, men efter en genstart virkede det uden problemer igen.
--
/vonangelo
Ryzen 9 5900x, G.Skill 32GB DDR4 3000 MHz, WD Black SN850 2TB, MSI RTX 3080 Suprim X, ASUS ROG Strix X570-E Gaming
Tak for input indtil videre. Havde det været for et par år siden havde jeg nok valgt Kviknet, men ud fra trådene her på siden, så er det vidst ikke længere en god løsning.
--
#2 - Om jeg overhovedet forstår, hvordan man kan have 2 ugers responstid. Vi ville gå konkurs, hvis vi ventede 14 dage med at svare folk :D
--
Ryzen 3950x | RTX 2080 TI | X570 Ultra | Corsair H150i PRO | 970 EVO 1TB | 2 x 8 TB Ironwolf HDD | 64 GB - 3600 MHZ | 3 x 27" Aorus IPS 1 ms 144 hz |
->#9
forskellen er vel om det er en privat eller virksomhedsaftale man har med sin internetudbyder...
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore"
#9 - Helt enig.
#0/8 Hvad skal du bruge support til? Som #3 er inde på, så er Kazoom og Waoo samme forbindelse. Kazoom leverer ikke router og telefonsupport.
Jeg har pt. Hiper i Køge. Er ikke tilfreds. Kom fra Kazoom. Single stream båndbredde ligger på 300 - 500 Mbit/s, hvilket selvfølgelig giver en dårligere oplevelse. Multistream ligger på 700-800 Mbit/s. Man kan tydeligt måle og mærke spidsbelastning, der sænker båndbredden og hæver svartiderne. Hiper upstreamer til TDC, der IMO er crap.
Jeg er sucker for tilbud, så er på vej til Telia, som jeg også har opfattelse af leverer et fornuftigt produkt. Jeg vil dog tro at deres support er svær at komme i kontakt med, men den har jeg heller ikke brug for. Hvis de ikke er lykken, så er jeg tilbage hos Kazoom.
Mit bud til dig er Kazoom/Waoo, subsidiært Telia eller Telenor. Kviknet ser desværre ud til at være blevet både meget dyre og med mange afbrydelser i nettet. Det er sket efter de er købt af EWII.
--