Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Konstant svingende internetforbindelse!!?

Af Mega Supporter Chres | 10-06-2023 06:43 | 2329 visninger | 23 svar, hop til seneste
Nu spørger jeg simpelthen ekspertpanelet til råds, da jeg er ved at gå ud af mit gode skind her... Sagen er den, at vores internet har virket så fint, INDTIL oktober/november 2022. Her begyndte det at være meget ustabilt, og sætte ud i små tidsintervaller ad gangen. Nogle gange varer det 2 minutter, andre gange 10 minutter. Det sker både for min desktop, vores smarttv, og smartphones... På min desktop står der stadig at der er internet nede i statusbaren, men der er nul forbindelse igennem. Vi har ikke fået noget nyt udstyr til hjemmet, eller pillet ved noget som helst. Altså er det kommet helt uprovokeret. Vores udbyder er YouSee, og jeg har efterhånden haft min egen personlige hotline inde hos dem. Tre gange har de sendt en teknikker ud, som "lige har skruet på noget". De har også sendt os en ny router, og jeg har selv installeret sådan en lille satan, som cutter strømmen til routeren hver nat for at "resette den". Så var der en periode hvor tingene kørte bedre, men nu er den svingende forbindelse tilbage... Det er SPECIELT tit når jeg enten har zoom møder (arbejder hjemmefra) eller når der spilles. F.eks. i Diablo 4 mister den virkelig tit forbindelsen... Jeg er mildest talt ved at blive sindsyg... Specielt fordi at YouSee og deres teknikkere åbenbart ikke kan finde fejlen. Jeg er der hvor jeg overvejer at skifte selskab, men spørgsmålet er om det bare vil være det samme... Er der nogen af jer, som har oplevet noget lignende? Eller måske lige har en idé om hvad det kan være?
--
#1
Jesper Gæst
Mega Supporter
10-06-2023 08:02

Rapporter til Admin
Kører nogen af enhederne kablet?
--
#3
CyberOpz
Monster Supporter
10-06-2023 09:03

Rapporter til Admin
Hvis det er coax, kan der være et hav af fejlmuligheder. I vores gamle hus, var kablet blevet dårligt, da det var gravet under indkørslen. Det kunne dog ikke tåle at blive kørt på. YouSee sagde at det var vores eget kabel, da deres installation stoppede i skabet ved indkørslen til grunden. I en tidligere hændelse, gav de en ældre dame et nyt fjernsyn, da hendes gamle fjernsyn afkoblede samtlige routere i 150 meters radius, når hun tændte det. Anyways. Jeg har en kollega, der oplevede noget tilsvarende dig. Han skiftede til Fastspeed og alle hans trængsler var løst. Ingen kan forklare det. Hvis du værdsætter stabilitet og har mulighed for fiberbåret internet, så er det vejen frem.
--
#4
RecycledBits
Ultrabruger
10-06-2023 10:42

Rapporter til Admin
Jeg har haft noget der mindede om det. Der havde Fibia/Waoo implementeret et anti-ddos system som jeg med jævne mellemrum fik "aktiveret". Når det blev aktivt blev man sat i en form for "bad standing" hvor så snart man lavede noget der udløste højere hastighed end 100mbit/s, så blev alt trafik til/fra den IP deaktiveret i 5-6 minutter - men f.eks. besøg til en anden hjemmeside kunne sagtens virke i mellemtiden. Selvom Fibia i starten benægtede de havde den slags, så var det relativt nemt at regne ud fordi det var meget systematisk og det viste sig også at være rigtigt. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg snakkede med deres support som på ingen måde er gearet til at fejlsøge på den slags og resten af firmaet er bare pisse arrogante og ligeglade. Jeg ville kigge efter mønstre. Sæt f.eks. en lille maskine op til at måle om der er hul igennem til en masse forskellige steder (Jeg brugte andre udbyderes speedtest servere til at måle imod - og jeg loggede så resultatet). Da jeg kiggede loggen igennem var der et meget klart mønster, som ellers kunne være svært at se normalt.
--
Sidst redigeret 10-06-2023 10:47
#5
ToFFo
Guru
10-06-2023 10:46

Rapporter til Admin
Har du din egen router på efter Yousee's udstyr? Hvis ja, hvad sker der hvis du kobler dig direkte på Yousee's udstyr og slet ikke bruger din egen router?
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
#6
gandalf6700
Monsterbruger
11-06-2023 12:50

Rapporter til Admin
jeg har lige skiftet væk fra yousee .. efter 10+ år som internet kunde , det sidste år har jeg haft flere problemer ved dem end alle forgåene år til sammen , og jeg ringer og får afvide at det er deres router software der er problem .. så selv udbytning af router ikke ville løse problmet .. og det var da jeg var på router nr4 .. af den samme sagemcom , og så lovede de og ringe tilbage ugen efter med en løsning .. 1 månede senere uden lyd bestilte jeg fiber .. væk fra yousee , og alle mine problemer var væk alt ustabilitet og problemer og jeg havde gjort alt og 4 routere af deres "Sagemcom Fast 3890V3" .. ene værrere end det andet .. den sidste var så "borked" at jeg kunne godt sætte den i bridgemode .. men den gad ikke sende data videre til min egen router .. så nu virkede den slet ikke .. så jeg var tvunget til at bruge deres ustabile software/router .. uden de havde en løsning , så jeg hoppede på fiber , og det har kort perfekt siden :)
--
Game Computer:|X2 3800+|2gb ram|7900GT +VF700|Samsung 940BF 2ms|3dmark03 19751|3dmark05 9620|
#7
Martin.v.r
Guru
11-06-2023 13:12

Rapporter til Admin
YouSee hmm er tilbage hos waoo alt køre igen som det skal
--
asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@4900MHZ cl18 1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#8
casperlhj
Bruger Aspirant
11-06-2023 18:06

Rapporter til Admin
Bed om at få ny firmware på din router. :-) havde samme problem som dig, og ny firmware løste problemet.
--
#9
ToFFo
Guru
11-06-2023 19:22

Rapporter til Admin
Jeg tænker problemet er løst eftersom der har været stilhed så længe. Man kan da håbe det er løst. Men det er god stil at skrive løsningen :)
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 11-06-2023 19:23
#10
mojn
Ultra Supporter
11-06-2023 19:51

Rapporter til Admin
din router er sikkert problemet, køb en ny eller lav en selv og sæt din tdc router i bridge mode. jeg kommer aldrig tilbage router fra en udbyder, alt kører MEGET bedre nu.
--
#11
Tabbing
Bruger Aspirant
11-06-2023 21:10

Rapporter til Admin
Jeg har også oplevet udfald ved yousee. Løsningen var at de sænkede min download hastighed med 5mbit/s hvilket løste problemet.
--
#12
ZulfoDK
Giga Supporter
12-06-2023 05:18

Rapporter til Admin
#11 Det lyder som noget xDSL af en art - der kunne ustabilitet løses ved at sænke hastigheden... #0 Hvilken type forbindelse har du? (xDSL, COAX, Fiber?!)
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#13
Klump
Supporter Aspirant
12-06-2023 06:34

Rapporter til Admin
Er det via COAX? Havde for en del år siden samme problem som dig og efter utallige router udskiftninger og teknikkerbesøg, var der en som tjekkede kapaciteten på den central jeg var koblet op på, og det viste sig at der ikke var nok kapacitet og den stod til fremtidig opgradering. Fik dog kompensation for hele perioden, hvor jeg ikke fik de 300/300 jeg betalte for. Så få Yousee til at tjek kapaciteten på den central du er koblet op på.
--
#14
Mion
Maxi Nørd
12-06-2023 08:58

Rapporter til Admin
faktisk tit udstyret i huset det er galt med.. Havde en kusines og hendes mand, som havde gigant problemer med nettet i perioder. det sjove var, da de sad og snakkede om det, var det i vinterperioderne, hvor de faldt fra 20 mbit (det de havde dengang) til 500kbit, og nettet kørtet ELENDIGT.. men om sommeren kørte det bare perfekt. der endte vi ude i deres teknik skab, hvor de havde sat deres router/modem ind sammen med gulvvarmen, så om vinteren var der nok 40+ grader derinde, og selve modemmet, var så varmt, at CPU´en derpå throttlede, og kunne ikke trække forbindelserne. har også oplevet mere udstyr, hvor nettet gik ned kosntant, simpelthen fordi modemmet ikke kunne klare et vist antal connections, efter det, så resatte det bare. Min løsning siden, har altid været at køre i bridge mode, og køre mit eget setup, lige nu en UDM pro, men før i tiden ER-4 som bare vare en sublim løsning som modem.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#15
Chres
Mega Supporter
13-06-2023 08:30

Rapporter til Admin
SÅ er der en lille, men ubrugelig update. Jeg har læst alle jeres svar igennem - og mange tak for dem alle! Ringede til YouSee (igen for 13. gang...) og de kunne stadig ingen problemer se hos dem... De foreslog selv at vi prøvede at hæve hastigheden på forbindelsen, men det har dog heller ikke hjulpet noget. Som svar til et par kommentarer: Jeg kører direkte på YouSees egen router, og har ikke mit eget udstyr slået til. Men jeg kunne godt forestille mig, at det er deres router den er helt gal med. For som de selv siger, så kan de ikke måle nogle fejl på det inde hos dem, OVERHOVEDET... Så jeg må ringe ind til dem endnu en gang...
--
#16
CyberOpz
Monster Supporter
13-06-2023 08:32

Rapporter til Admin
#15 - Imponerende ringe service. Jeg ville overveje alternativer.
--
#17
Chres
Mega Supporter
13-06-2023 08:38

Rapporter til Admin
#16 Den eneste grund til at jeg ikke har skiftet, er fordi vi har en virkelig fordelagtig pris med TV pakke, som vi fik igennem boligforeningen... Meeeen nu er det også sidste chance for dem - ellers skifter jeg uanset hvad.
--
#18
ToFFo
Guru
13-06-2023 09:19

Rapporter til Admin
#15 - Har du prøvet med et andet netværkskabel fra Yousee router til din PC? Det er bare for at udelukke de simple løsninger.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
#19
Chres
Mega Supporter
13-06-2023 09:32

Rapporter til Admin
#18 Godt bud. Men jeg skiftede også kablet da jeg fik tilsendt den nye router fra dem. Problemet bestod desværre. Nu har de igen, igen, igen booket et teknikker. Så håber jeg virkelig at han er en super teknikker, for det er sidste chance YouSee :D
--
#20
bill.gates
Bruger Aspirant
01-07-2023 21:41

Rapporter til Admin
#0 Du har ikke svaret #12 hvilken forbindelse er det ?
--
#21
puma99dk|
Semi Supporter
01-07-2023 22:32

Rapporter til Admin
#19 Jeg har oplevet på coax at hvis instrålingen står forkert el. der er for mange på den samme signal så kan det gi problemer med stabilitet, hastigheds svinger osv specielt i prime time. Ved ikke om det kan være problemet ellers skal der en tekniker ud og tjekke signal styrken det kan os være signalet er for kraftigt og skal dæmpes før det køre korrekt men dette er kun teknikeren som kan måle. Antenne dæmpled koster omkring 25kr hos AV-Cables dog ved jeg ikke hvilken styrke som skal bruges: https://www.av-cables.dk[...]
--
Sidst redigeret 01-07-2023 22:33
#22
lalandia
Maxibruger
02-07-2023 00:01

Rapporter til Admin
Der er nogengange de klovner med coax sætter forkert filter nede i jeres box i kælder eller vaskerum eller hvor det nu står.. Havde problemer med tdc coax i 11 mdr+ og måtte sgu kæmpe om at få penge tilbage selv til sidst hvor de indrømmede de havde sat forkert filter på så mente den juridiske afdeling hos tdc stadigvæk arrrrrhhh jeg måtte da betale mindst halvdelen eller et par mdr for totalt hoppende internet der var ubrugeligt.
--
Sidst redigeret 02-07-2023 00:02
#23
Chres
Mega Supporter
02-07-2023 07:53

Rapporter til Admin
#20 det er fiber. Det er blevet noget mere stabilt nu. Men jeg tror at det er mere en tilfældighed. For teknikeren stod også hovedrystende herude, og kunne bare ikke se at der var en fejl på linjen. Men 7,9,13 har det kørt bedre i et par dage nu.
--

Opret svar til indlægget: Konstant svingende internetforbindelse!!?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning