Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fibernet + Google Nest ?

Af Gæst Jacob | 31-01-2023 09:31 | 1836 visninger | 10 svar, hop til seneste
Hej hol Vi flyttede i sommers i hus, og har siden da haft Fiber forbindelse 1000/1000 fra YouSee. Jeg har installeret access points rundt omkring i huset og har her anvendt Google Nest. Jeg oplever, at min Wifi-forbindelse til tider dropper helt ned til 20-40 MBit. I går talte jeg med YouSee, og de fortalte mig 2 ting, jeg undre mig meget over. 1) Det er åbenbart et krav, når man har fiber forbindelse, at man genstarter sin router mindst 1 gang i måneden via den lille reset knap bag på deres router 2) YouSee fiber køre generelt dårligt med Google Nest eller andre tredjepartsprodukter Mit spørgsmål er derfor; hvad er jeres erfaring med dette? Er det hold i det YouSee siger, og hvis ja, hvilken fiber-udbyder kan I anbefale, som er kompatibel med Google Nest mesh-enheder? På forhånd tak! :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Duckman
Giga Nørd
31-01-2023 09:35

Rapporter til Admin
Jeg har da sjældent hørt noget så vanvittigt. Selvfølgelig skal en router ikke genstartes jævnligt. Hvis det er et krav, så er det noget billigt ustabilt udstyr de sender ud. Jeg har haft fibernet i 14 år, og har måttet genstarte modemet 3 gange indtil videre. Og det er sådan set 3 gange for meget. Og der kan heller ikke være krav til hvilket wifi udstyr du bruger. Der er jo standarder for den slags. Hvis Yousee virkeligt har udtalt de ting, så beviser det bare at TDC stadig er det samme skod-firma, som de altid har været.
--
Whatever
#2
dwal
Ultra Supporter
31-01-2023 09:49

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke udstå det firma, sorry to say. YouSee sucks, deres support sucks, deres services sucks og er dyre. Og nej som #1 skriver skal din router fa'mer ikke nulstilles og genstartes 12 gange om året, jeg har da aldrig hørt noget så dumt.
--
Bum...
#3
ToFFo
Guru
31-01-2023 09:56

Rapporter til Admin
Jeg fik et brev fra Yousee den anden dag, hvori de prøvede at få mig som kunde. De tilbød 2 måneders gratis internet og derefter en noget højere pris for samme vare, som jeg betaler for allerede. Det kan de satme glemme. Jeg kan ikke mærke forskel på om jeg har Fibia, Fastspeed, Hiper, Yousee... De leverer alle den samme forbindelse på de samme kabler. Så fandme om jeg vil betale ekstra til dem fremfor Fibia. Assholes... Det postulat du har fået bekræfter mig bare i at Yousee ikke er værd at samle på. Genstart en gang om måneden, må jeg være fri. Bevares en genstart fra tid til anden er ikke en dårlig ide, men det burde heller ikke være en nødvendighed!
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#4
Zapster
Elitebruger
31-01-2023 10:20

Rapporter til Admin
#3 Alt afhængig af hvor du bor, og hvor meget kapacitet din udbyder betaler for, så kan du godt komme til at betale prisen for en service eller ydelse der ikke er der, fastspeed , kviknet og alle de andre budget udbydere har som regelt ikke åbent til længere end kl 16 og lidt eller ingen mulighed for at ringe ind hvis du har tekniske problemer. Telenor, YouSee osv er der teknisk support til kl 22-23 om aftenen, og den kapacitet de betaler for af båndbredde er milevidt bedre end det skrammel man fik igennem kviknet her i Nordjylland, som jeg lavede en tråd om tilbage i 2020 eller 2021, for min forbindelse igennem kviknet kørte alt mellem 200 til 600mbit , virkelig op og ned iløbet af dagen, og det skulle siges min forbindelse var en 1/1 gbit. Så betaler din udbyder ikke for nok kapacitet og båndbredde, kommer du som kunde til at mærke konsekvensen. Lige nu er der selvfølgelig ikke pres på nettet så nu kører min forbindelse ganske fornuftigt. https://www.speedtest.net[...] Men senere i dag når folk er hjemme og alt det der, så kommer min fiber til at kører med omkring 800 ned , men stadigvæk lidt over 900 i upload, og det tyder jo tydeligvis på at de ikke betaler for nok kapacitet og båndbredde hos fastspeed, som sjovt nok er et datterselskab af Yousee alligevel, men du er koblet op hos en subpar udbyder for at spare en 50'r om måneden. Fastspeeds 1/1 koster 319,- om måneden via Nord Energi , YouSee's koster 359 eller 369,- , men så er det også på helt andre vilkår, hvor de har en helt anden kapacitet og en helt anden båndbredde, ja du kan jo ikke engang slå Fastspeed op på peeringdb for at se hvad de har til rådighed af kapacitet osv. da de hører under yousee teknisk set. Det er bevist flere gange at det kan ikke altid betale sig at vælge en budget udbyder.
--
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum
#5
Processor
Bruger Aspirant
31-01-2023 10:29

Rapporter til Admin
har haft samme problem med google nest 1.gen. over tid så sander hastigheden bare til og jeg skulle ca engang i ugen trække forbindelsen til den første pod som styrede dhcp på mit netværk. jeg havde en hel del drops hvor at mobile enheder hoppede fra wifi til mobildata flere gange om dagen. enheder som kørte kabel var der aldrig problemer med, havde en 300/300 via norlys fiber. Google Nest og fx pi-hole har givet mig en del hovedepine, men efter jeg har har skiftet google nest ud med noget nokia beacons - så har jeg ikke haft nogle fejl.
--
#6
ToFFo
Guru
31-01-2023 10:30

Rapporter til Admin
#4 - Bevares, jeg taler også ud fra egen erfaring. Jeg har haft mange udbydere gennem årene. Men senest har jeg haft Hiper, Fastspeed, Yousee og Fibia (nuværende). Jeg har ikke brug for teknisk support, så det ønsker jeg heller ikke at betale for. Plus, den support de tilbyder er ofte intet værd, fordi de bare trækker folk ind fra gaden som siger "har du prøvet at genstarte din router" på repeat. Mange af dem er uduelige og jeg ønsker ikke at bidrage til at betale for flere af dem. Men HVIS det skulle ske at min 1000/1000 falder til fx 800/800 et par timer om dagen, så overlever jeg nok også det. Især hvis det betyder at jeg betaler 100kr mindre om måneden :D
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
--
Sidst redigeret 31-01-2023 10:30
#7
Zapster
Elitebruger
31-01-2023 10:38

Rapporter til Admin
#6 - Jo jo , men du betaler for en 1/1 , så gider man ikke se at den daler til 7-800 for knap halvdelen af dagen , bare fordi folk hopper på deres net og begynder at bruge det, så betyder det jo at deres kapacitet og båndbredde er pure shit ;-) , så gider jeg da ikke betale 319,- , de var jo så fræk at sætte prisen op med 20,- men servicen blev sgu ikke bedre og mit net har været nede 4-5 gange nu de sidste 3 dage, godt nok kun med en halv time af gangen, men det er en halv time for meget når man sidder og forsøger på at få noget arbejde udført kl 3 om natten, så gider man sgu ikke at ens net falder ud og man skal vente på det kommer tilbage. Men vil skyde på det ikke er din routers skyld #0 men de google nest enheder som du bliver nød til at genstarte, man behøver ikke genstarte ens fiberbox som sidder på væggen, min router har jeg dog sat op til at genstarte 1 gang om ugen, da en router har en cpu, ram osv. en genstart af ens router hvis det er sat op til at ske automatisk , sker der absolut intet ved. Nu kører jeg dog også med egen router og ikke fastspeeds udstyr, bad faktisk om slet ikke at modtage en router, har en Asus ROG Rapture GT-AX11000 som kører ganske fremragende.
--
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum
#8
ToFFo
Guru
31-01-2023 12:13

Rapporter til Admin
#7 - Jo jeg vil gerne betale for at hastigheden daler til 700-800mbit et par timer om dagen, hvis det er billigere. Hvis jeg kan spare 100kr om måneden på at hastigheden sættes ned til ovenstående hastigheder, så har jeg absolut intet imod det :D
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#9
Dragonheart
Guru
31-01-2023 14:19

Rapporter til Admin
Hvis ellers TDCs udstyr er sat i bridge-mode så der kun er en enkelt router på dit netværk (Dit Google MESH system) så burde der ikke være nogle problemer. Får du 20-40 Mbit/s på dit Google MEsh kunne noget tyde på du forbinder til 2,4 GHz og ikke 5 GHz ?
--
#10
inckie
Gæst
31-01-2023 14:33

Rapporter til Admin
Er de ikke bare elendige de der Google Nest ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Fibernet + Google Nest ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning