Jeg har ventet noget der ligner 4 1/2 måned på at få en fungerende fiberforbindelse hos dem.
Fiberen er knækket i fiberboksen, så afventer at få teknikerbesøg, hvilket indtil videre har taget godt 4 1/2 måned.
Så jeg kan ikke udtale mig om hvor god en fiberforbindelse de levere, men deres kundeservice er ikke noget at råbe hurra for.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
Min Hiper fiber har kørt tiptop, normalt ingen problemer. Selvfølgelig har der været udfald, men det tror jeg alle udbydere har.
--
Jeg har haft dem på TDC Fibernet i Køge. Stabiliteten var ok. Svartiderne var relativ dårlige. Typisk 4-5 ms. fra Køge og til deres kant router i Albertslund. Maksimal båndbredde lå på 900 MBit/s. Ofte lavere. Kundeservice mente ikke det var muligt at forbedre, så jeg endte med at opsige. På plus siden kan nævnes at de tilbyder no-nonsen IPv6 config, der virker out off the box på de fleste routere, der understøtter IPv6. Bagsiden er at de ikke selv står for dnsserver, men sender alle dns forespørgsler til Google. Jeg havde brug for kundeservice ifm. onboarding og der virkede de fine.
--
#3:
Hvordan skal det med Google DNS forståes? Sender de fleste udbydere ikke deres dns forespørgsler til Google? - noob spørgsmål også, men betyder det at Google kan se alt jeg går ind på?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. DONT! Jeg har hiper. De har 6 måneders binding. Jeg har mange gange mistet forbindelse. Nogle gange i dage. Kundeservice er ikke noget at råbe hurra for. Det eneste gode jeg kan sige er at det er billigt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #4
Google hører alt, ser alt og ved alt.
Det behøver de ikke en DNS server til.
Lidt om DNS:
https://komputer.dk[...]
Uanset hvad du gør, så skal du bruge en DNS.
Det kan være din udbyders, Googles, Cloudflares eller din egen:
https://www.tremplin-numerique.org[...]
lille hyggeprojekt til de mørke vinteraftener
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. #4 - DNS er oversættelse af domænenavn til ipadresse. Normalt har man en server stående, der står for det opslag (og gemmer informationerne i noget tid og deler med andre brugere). De fleste internet udbydere drifter selv sådanne servere. Det gør Google m.fl. også. Hvad er så problemet med at anvende Googles? Det giver Google en ekstra datakilde til at profile dig. Du udlevere ganske enkelt en masse informationer til Google. Derudover, så står Googles servere længere væk, hvilket giver dårligere cache performance. Til gengæld er de ret hurtige, hvorfor der også er mange, der ynder at skifte til dem. Hiper drifter ikke egne dns servere, men konfigurerer forbindelser til at sende trafikken til Googles servere. Dette kan man naturligvis overskrive, men der står altså ingen servere hos Hiper, som man kan anvende.
--
Vi har brugt Hiper 1 Gbps/fiber siden 1/9 2020 uden nævneværdige problemer, skiftede fra YouSee og før det TDC erhverv og har sparet kassen.
Hiper's største problem er vist deres tekniske underleverandør TDC's forsinkelser ved oprettelse/teknikerbesøg.
Trustpilot:
https://dk.trustpilot.com[...]
--
Jeg har samme erfaring som #8.
Eneste udfald har været på grund af gravearbejde, som kostede et par dages forbindelse, og så det store udfalde de havde landsdækkende for 1-2 måneder siden.
Jeg er godt tilfreds.
--
Hvis du er Coop medlem, har de et meget attraktivt tilbud med Hiper her:
Få 8 % Coop bonus på internetforbindelsen hos Hiper hver måned i 12 måneder + 500 mbit til kun 199 kr./md. de første 3 mdr., herefter fra 299 kr./mdr. Læs mere i linket, hvor der også står, hvordan du bestiller for at opnå kampagnen:
https://partnerfordele.coop.dk[...]
(Og hvis du ikke er Coop medlem, kan jeg kun anbefale dig at blive det, det koster ikke noget, og der er mange gode fordele)
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
Jeg har Hiper og er tilfreds selvom deres forbindelse svinger meget. Men jeg ved ikke om det er specifikt Hipers problem eller et andet led på kæden mellem mig og serveren. Ingen nedbrud og flink service. Dog er der fejl i deres firmware på den router jeg har i forbindelse med NAS og media server funktionerne, og de vil ikke få det rettet. Det er åbenbart dyrt.
--
Motto: Den der går i seng med en røv der klør, vågner op med fingre der lugter.
Status på B/W-listen: 5+/0-
Jeg har Hiper igennem Fibia/waoos netværk og der har været 3-4 nedbrud siden nov 2021 imponeret er jeg ikke men det er en ok forbindelse til prisen
--
Alt er til salg, det er et ? om prisen
i9-12900K . Z690 . 4x MVMe 4.0 . DDR 5 . Dual U3221D IPS . AX860i . 32 GB Ram
--
Sidst redigeret 20-06-2022 15:27
Hiper virker fint her (ja de havde et stort nedbrud... ).
Jeg fik en defekt router, som jeg efter en tur gennem kundeservice har fået ombyttet. (Den ligger stadig i kassen, fordi jeg fandt ud af at lave vlan på min TP-link.
Måske jeg skal prøve at benchmarke hvilken der egentlig leverer mest ydelse på wifi i sommeren...
Før havde jeg Fullspeed - de virkede også fint.
Da jeg ikke får firmabetalt gider jeg ikke betale overpris for Yousee/Telia/Telenor.
#1 Hvis de ikke har leveret i 4½ måned ringer du ikke ret meget til dem antager jeg? (alternativt håber jeg at du har fået en god refusion, og er igang med at tage en lidt dyrere udbyder der fikser det ved etablering af dig som kunde.
--
Har også Hiper 1000/1000 Mbit og synes deres hastigheder ofte har været svingende. Tester jævnligt hastigheden og har oplevet at hastigheden faldt til ca 100/100 Mbit en halv snes gange. Efter nogle timer eller dage kom hastigheden igen op i det normale. Oprettede en gang sag hos deres kundeservice og som alle operatører gør så trækker de tiden med de allermest simple ting og spørgsmål: er det en kablet forbindelse du tester med, tænd/sluk, træk stikket, reset router, skift kabler osv osv osv.
Det seneste år har vi vel oplevet 2-3 nedbrud eller afbrydelser af længere varighed end blot nogle timer.
Den seneste uge er hastigheden igen oppe omkring 930/945 Mbit som den var det første års tid, hvor den ellers har ligget omkring 700-800 Mbit i download og 850-900 Mbit i upload de seneste par år. Gjorde ikke noget ud af det da det stadig rækker til mere end behovet.
Betaler 299/md for forbindelsen hvilket er meget acceptabelt så beholder den, da alle andre udbydere også har små og store nedbrud indimellem. Forbindelsen synes mere stabil nu med 'normal høj' hastighed igen....
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
Jeg prøvede at bestille Hiper da Fibias net blev åbnet op. Efter at have prøvet 4 gange at få dem til tilpasse startdatoen så vi ikke skulle gå i over en uge uden internet, gav jeg op og beholdte Fibia. Jeg talte i telefon med dem MANGE gange, mails, de lovede højt og helligt at NU var der styr på datoen. Ak ja, de havde ikke styr på en skid.
Jeg fik også tilsendt 2 routere (den ene afhentede jeg ikke så den blev sendt tilbage). Den anden har jeg stadig liggende da de åbenbart ikke vil have den mere. Har ellers skrevet til dem at hvis de sender mig et pakkelabel så skal de nok få den retur. Intet hørt.
Så uden nogensinde at komme igang med Hiper, vil jeg ikke umiddelbart anbefale dem da de ikke engang kan finde ud af at oprette et abonnement.
--
#15 - Jeg har haft et lignende forløb med etablering af fiberforbindelse. Gik med Kazoom i stedet, der et eller andet sted er Fibia.
--
#16 Kazoom kan bruges i Aura's og Fibia's områder dog 2 forskellige priser mener det startede på Aura's net.
Det lyder fint med 289kr for 1000/1000Mbit på Aura's net dog koster den samme forbindelse 329kr på Fibia:
https://www.kazoom.dk[...]
Glæder mig ikke til at se de kommer på Norlys' net der kommer den forbindelse sikker til koste 399kr som hos Stofa selv og så er det spildt.
Stofa mener selv de har revurderet priserne og deres service til at bruge godt men nu er de blevet Yousee2....
--
#7:
Nogen måde man kan tjekke de forskellige udbyders "DNS"? altså om de også bruger Google?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg er ikke så imponeret. Der har været en et par større nedbrud indenfor de sidste par måneder og i går var der mindst 50 små udfald fordi min router laver failover når pakke tab m.m. bliver for højt.
Her til morgen var der stadig problemer, men de insisterer på at alt fejlsøgning kun kan foregå hvis deres lille zyxel router er monteret og det havde jeg ikke tid til - så byttede rundt på primær og sekundær ISP op min router og så kørte det fint igen.
--
#18 - Der er desværre en tendens til at man ikke længere kan finde den slags information i supportsiderne hos de enkelte udbydere længere. I og med at denne info sendes ud via DHCP. Men mig bekendt, så er det kun Hiper, der har denne praksis. Alle andre driver selv DNS servere.
Man skal være obs på at blokering af ulovligt indhold, sker via DNS i DK. Min erfaring er at de fleste implementerer disse spærrelister, men ikke alle. Igen burde en forespørgsel til kundeservice kunne hjælpe.
--