Du skal bede dem om at starte en log på forbindelse, og så gør dig selv en tjeneste noter dato/tid ned hvornår problemer opstår og hvornår det forsvinder
fx
30/05 10.30 til 14.00 lav hastighed
med de info kan de bedre se på udstyret i vejen om der er støj / feedback på linjen
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#1
Det har jeg gjort nu i 3 md. Har en automatisk speedtest-cli som kører hver 30 min. Alt info bliver sendt til ISP. De svarer aldrig tilbage og nægter at sende problemet videre fra kundeservice til NOC før der har været en teknikker ude.
--
Jeg har også en tor server kørende på denne forbindelse. Den kører 24/7 og trækker 200mbit hele tiden uagtet om forbindelsen er dårlig. Netop fordi den laver forbindelser til udlandet og ikke DK. Denne forskel på dk og udlandet meget mystisk.
Min plex server står på den anden forbindelse hos samme ISP, dvs. lørdag,søndag er forbindelsen som regel altid dårlig. kan jeg ikke se indholdet fra plex da jeg har 1-5 mbit. Super annoying.
--
Hvad sker der hvis du fjerner bridge mode på deres udstyr - og bruger deres device som router?
--
:)
Jeg ville nok også udelukke eget udstyr ved kun at benytte deres udstyr. om der er nogle routing tables der bliver omkonfigureret eller noget cache den laver er svært at gætte. Kan du se cpu forbrug på din egen router?
Men jeg ville slå mit eget fra, og få dem til at overvåge forbindelsen. Jeg kan godt forstå de er lidt betænkelige når nu du selv styrer alt intern. Sepcielt når de tjekker så ikke kan se noget performance drop.
--
Tak for jeres svar. Sætter jeg mit 4gb modem i min routers wan port og kører helt uden om fiber så kører det fint.
Problemet er at denne fiber boks kun tilbyder lan, ingen wifi. Så at slå mit eget fra og kun bruge deres kan kun gøres i 10-15 min som test. ikke noget langvarende fordi så har vi intet wifi, smart devices, chromecast, telefoner osv. Deres fiberboks tillader heller ikke åbne porte- Så skal man have wifi eller hoste egene servere så kan man ikke bruge deres boks.
CPUen på routeren kører meget stabilt. har tjekket logs osv.
--
Nu er det her nok et dumt spørgsmål, men når problemet kun er på den ene adresse, har du så prøvet at bytte om på dine routere?
Hvis det er samme model router og samme opsætning, så er det jo en måde at finde ud af om problemet er på linjen eller om den følger routeren.
--
#8 Tæt på ASN i service provider regi er autonomous system number
Beklager på forhånd min total ubrugelige kommentar.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tak for svarene. Offtopic er velkomment. Går ikke ind for censur.
Løsnigen var nem. Pil stikker (lan) ud af fiberboksen. vent 10 sekunder, sæt det i igen- Bang problem væk. Ping ændret fra 50 til 8ms. Fuld hastighed til alle forbindelser. Prøvede også direkte på fiberboksen, det kunne man godt selvom den er i bridge mode, så fik min laptop bare WAN ipen dirrekte uden land.
Tror problemet er belastningen på routeren. Kører jeg en hastighedstest på test laptoppen. (Eneste computer tilsluttet) Ryger CPU på begge kerner i routeren op på 100% og det er med min tor server slukket som normalt har 3600-4500 forbindelser 24/7, dog kun med 200-250mbit.
vil holde lidt nøje øje med CPU forbruget i routeren. Ihvertfald ingen grund til at kontakte ISP.
Men hvordan min router kunne give god hastighed til Tyskland, Frankrig osv, og 2 mbit til alle danske speedtest servere er mig stadig en gåde.
--
Sidst redigeret 30-05-2022 19:45